Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

#2401

Postad 15 juli 2008 - 11:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Har följt iphone debatten med glädje, sitter med en trasig iphone första generationen tyvärr. Ingen bra fyllelur det där. Till min fråga. Har möjligheten att köpa den i usa utan att teckna abonnemang kommit igång ännu? Alltså Iphone 3g pratar jag om. Hörde rykte om det men vet inte om de stämmer.

AT&T har väl inte gått ut officielt än och satt ett datum. De bara sade "senare".

#2402

Postad 15 juli 2008 - 13:17

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Om man har ett pipljud så ja ;)

Även om man inte är nära ett nätverk (man slipper ansluta till EDGE och betala en förmögenhet)?

#2403

Postad 15 juli 2008 - 13:20

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Även om man inte är nära ett nätverk (man slipper ansluta till EDGE och betala en förmögenhet)?

Har du automatisk check av mail så använder den anslutningen som är aktiv i ordningen WiFi -> EDGE -> GPRS. Har du ingen anslutnings, så kollar den inte alls.

#2404

Postad 15 juli 2008 - 17:22

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Har du automatisk check av mail så använder den anslutningen som är aktiv i ordningen WiFi -> EDGE -> GPRS. Har du ingen anslutnings, så kollar den inte alls.


Så hur många mb kan det gå åt på 24 timmar, om man får kanske 4-5 mail?

#2405

Postad 15 juli 2008 - 17:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Så hur många mb kan det gå åt på 24 timmar, om man får kanske 4-5 mail?

Ja du, det beror ju helt på hur ofta du kollar och hur många mail du får och hur stora de är. Är det bara text så är det ju inte några mängder. Några kbyte kanske?

Redigerat av Phindus, 15 juli 2008 - 17:29.


#2406

Postad 16 juli 2008 - 09:31

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Ja du, det beror ju helt på hur ofta du kollar och hur många mail du får och hur stora de är. Är det bara text så är det ju inte några mängder. Några kbyte kanske?

Så har jag fattat det rätt?
Piper den till när man får mail även utanför ett wifi-nätverk eller måste man ansluta till internet och kolla?

#2407

Postad 16 juli 2008 - 09:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Så har jag fattat det rätt?
Piper den till när man får mail även utanför ett wifi-nätverk eller måste man ansluta till internet och kolla?


Beror på om du har datatrafik på eller av och om du har det inställt att den ska pipa när du får mail.

#2408

Postad 16 juli 2008 - 09:59

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Så har jag fattat det rätt?
Piper den till när man får mail även utanför ett wifi-nätverk eller måste man ansluta till internet och kolla?

Har du en aktiv anslutning (WiFi eller Edge/GPRS), aktiverat att den skall kolla efter nya mail varje x min, sagt åt den att den skall pipa när den får nytt mail, så piper den. Har du ingen aktiv anslutning så kan den ju inte kolla och piper inte, även om du sagt åt den att kolla och pipa. Det är inte svårare än så.

#2409

Postad 16 juli 2008 - 10:08

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Har du en aktiv anslutning (WiFi eller Edge/GPRS), aktiverat att den skall kolla efter nya mail varje x min, sagt åt den att den skall pipa när den får nytt mail, så piper den. Har du ingen aktiv anslutning så kan den ju inte kolla och piper inte, även om du sagt åt den att kolla och pipa. Det är inte svårare än så.

Tack! :D
Så det är bara att stänga av "auto-koll" när man går hemifrån så slipper man 20 kr/mb.

#2410

Postad 16 juli 2008 - 10:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Tack! :D
Så det är bara att stänga av "auto-koll" när man går hemifrån så slipper man 20 kr/mb.

Japp.

#2411

Postad 19 juli 2008 - 19:32

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Tänkte höra om hur det ligger till med wifi/ege/nätverk till iPhone:

- Det står att jag är uppkopplad till mitt eget wifi-nät och jag kan använda Safari osv hemma. Betyder det att jag surfar på mitt bredband utan att betala extra? Youtube, safari, mail osv är då "gratis" hemma?

- När jag inte är hemma (frånkopplad från mitt wifi) så funkar inte safari och mailen alls. Då får jag meddelandet om att Edge inte är aktiverat. Vad menas med det? Kan jag koppla upp mig på något annat sätt, och kostar det extra?

- Vad är EDGE?

- Vad är data roaming? Jag har det inställt på off i nuläget...

Svar på dessa frågor eller en förklaring över det vore uppskattat.

#2412

Postad 19 juli 2008 - 19:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Tänkte höra om hur det ligger till med wifi/ege/nätverk till iPhone:

- Det står att jag är uppkopplad till mitt eget wifi-nät och jag kan använda Safari osv hemma. Betyder det att jag surfar på mitt bredband utan att betala extra? Youtube, safari, mail osv är då "gratis" hemma?

- När jag inte är hemma (frånkopplad från mitt wifi) så funkar inte safari och mailen alls. Då får jag meddelandet om att Edge inte är aktiverat. Vad menas med det? Kan jag koppla upp mig på något annat sätt, och kostar det extra?

- Vad är EDGE?

- Vad är data roaming? Jag har det inställt på off i nuläget...

Svar på dessa frågor eller en förklaring över det vore uppskattat.

EDGE är en videareutveckling, kanske man kan säga, av GPRS. Dvs det går via GSM nätet. Wifi är alltså gratis och om du inte har tillgång till wifi så försöker iPhone koppla upp sig via EDGE/GPRS. Har du inte gjort korrekt inställningar för datatrafik för din operatör i luren så får du felmeddelandet. EDGE/GPRS kostar generelt pengar och du kan antingen ha det löpande (~15SEK/MB) eller en fast avgift.

Roaming ON betyder att iPhonen får koppla upp sig på internet utanför ditt "hem-nät" dvs när du åker utomlands. Detta kan bli dyrt, upp till 250SEK/MB.

#2413

Postad 19 juli 2008 - 19:44

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
för er som tycker att mail i iphonen inte är så bra, då det kostar skjortan att surfa, kan jag rekommendear momail...

surfa in på momail.se... funkar utmärkt, har kört med det nån månad nu :(

det krymper mailen och bilderna och skickar dom till din mobil.

#2414

Postad 19 juli 2008 - 20:58

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

EDGE är en videareutveckling, kanske man kan säga, av GPRS. Dvs det går via GSM nätet. Wifi är alltså gratis och om du inte har tillgång till wifi så försöker iPhone koppla upp sig via EDGE/GPRS. Har du inte gjort korrekt inställningar för datatrafik för din operatör i luren så får du felmeddelandet. EDGE/GPRS kostar generelt pengar och du kan antingen ha det löpande (~15SEK/MB) eller en fast avgift.

Roaming ON betyder att iPhonen får koppla upp sig på internet utanför ditt "hem-nät" dvs när du åker utomlands. Detta kan bli dyrt, upp till 250SEK/MB.


Tack. Nu är jag med på noterna. :(


Och när jag ändå är igång med frågorna:

Hur får man över programmen som man tankat i iTunes över till luren? Jag lyckas synkronisera allt annat men programmen har jag ingen aning hur man överför. Det finns ingen flik för program under synkroniseringsdelen - bara i bibliotekdelen.

#2415

Postad 19 juli 2008 - 21:47

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Tack. Nu är jag med på noterna. :(


Och när jag ändå är igång med frågorna:

Hur får man över programmen som man tankat i iTunes över till luren? Jag lyckas synkronisera allt annat men programmen har jag ingen aning hur man överför. Det finns ingen flik för program under synkroniseringsdelen - bara i bibliotekdelen.

Du måste ha firmware 2.0 och iTunes 7.7. Då går det. Har du en iPhone 3G eller en generation 1? Har du Gen 1 så är väl inte hacket officiellt än för FW 2.0.

#2416

Postad 19 juli 2008 - 22:00

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Du måste ha firmware 2.0 och iTunes 7.7. Då går det. Har du en iPhone 3G eller en generation 1? Har du Gen 1 så är väl inte hacket officiellt än för FW 2.0.


Usch då. Jag har en generation 1 med 1.1.4 fw. Synd att det ska till en uppdatering för att transportera över dem när många av programmen som ligger uppe är exakt samma program som fungerade perfekt att föra över till 1.1.4 fw:n.

Då får man väl börja följa nyheterna om hack till fw 2.0 då...

Redigerat av Unregistered96c62822, 19 juli 2008 - 22:00.


#2417

Postad 19 juli 2008 - 22:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Usch då. Jag har en generation 1 med 1.1.4 fw. Synd att det ska till en uppdatering för att transportera över dem när många av programmen som ligger uppe är exakt samma program som fungerade perfekt att föra över till 1.1.4 fw:n.

Då får man väl börja följa nyheterna om hack till fw 2.0 då...

Kommer nog snart :(.

#2418

Postad 20 juli 2008 - 00:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Kommer nog snart :(.


Nu finns det! ;D

#2419

Postad 20 juli 2008 - 01:36

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Ruttet att winpwn inte kom samtidigt .. :(

#2420

Postad 20 juli 2008 - 15:44

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Funkar alldeles utmärkt med gamla winpwn, jag har precis kört det. Bara att hämta hem en custom firmware som ngn annan gjort på sin mac med winpwn 2.0.

Allt funkar precis som det är tänkt!

#2421

Postad 20 juli 2008 - 16:06

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Är det ett faktum att man inte kan ringa videosamtal och mms med nya iPhone?


Mvh

#2422

Postad 20 juli 2008 - 16:09

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0

Är det ett faktum att man inte kan ringa videosamtal och mms med nya iPhone?


Mvh


Ja - iphone har bara 1 kamera

mms program kan du dock utan probs hämta från installer, lär dyka upp nått för appstore också

#2423

Postad 20 juli 2008 - 23:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Funkar alldeles utmärkt med gamla winpwn, jag har precis kört det. Bara att hämta hem en custom firmware som ngn annan gjort på sin mac med winpwn 2.0.

Allt funkar precis som det är tänkt!


Seriöst!? Låter ju finfint! nu ska man bara få tag på en custom firmware för 2.0... Någon? :rolleyes:

#2424

Postad 21 juli 2008 - 05:57

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Förtydligande!

Om man redan kör en pwnad telefon behöver man bara en custom firmware för 2.0, finns lite varstanns. Jag hade inte pwnat min 1.1.4 tidigare så jag började med att köra winpwn på min telefon och lade in en custom 1.1.4 med bootneuter. När det var klart uppdaterade jag iTunes till 7.7 vilket man måste tror jag och sedan satte jag telefonen i återställningsläge. Sedan bara shiftklickade jag på återställ, dubbelklickade på min custom 2.0 och efter lite uppdaterande var jag hemma.

Finns även guider på nätet som förklarar steg för steg har jag sett nu, kan nog vara bra att ha en sån igång. Känns det osäkert kommer winpwn när som helst verkar det som.

#2425

Postad 21 juli 2008 - 10:09

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Jag hade inte heller pwnat min 1.1.4 telefon innan. Enda ja gjorde va att starta pwnagetool 2.0, följde deras guide å 5min senare hade jag en olåst/jailbreakad telefon med 2.0 :rolleyes: Behövde alltså inte köra 1.1.4 pwnage först.

#2426

Postad 21 juli 2008 - 18:22

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Jag hade inte heller pwnat min 1.1.4 telefon innan. Enda ja gjorde va att starta pwnagetool 2.0, följde deras guide å 5min senare hade jag en olåst/jailbreakad telefon med 2.0 :) Behövde alltså inte köra 1.1.4 pwnage först.


Nej, men då körde du via Kalyway, dvs med pwnage tool 2.0 till mac. Om man däremot inte vill göra det så kan man i Windows med hjälp av Winpwn återställa till 2.0. Fast då måste man 1: göra pwn på den firmware man har för tillfället (1.1.x), och 2: ladda ner en custom firmware 2.0 som någon annan gjort på en mac (finns att ladda ner lite varstans).

Det du gjorde ´rzr' är inte samma sak som han som skrev innan dig, du tog en annan omväg B)

#2427

Postad 21 juli 2008 - 18:45

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Exakt, mitt tips var bara för oss kättare som envisas med att köra windows och inte äger nån mac :)

#2428

Postad 21 juli 2008 - 23:47

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
haha, jag äger inte heller nån mac, men osx86 rules :)

#2429

Postad 23 juli 2008 - 10:14

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man stänger av ordlistan i firmware 2.0 ? I dom tidigare versionerna kunde man installera "kb" från installern å på så sätt stänga av ordlistfunktionen som jag tycker suger pung. Den bara ändrar mina ord i smsen hela tiden, blir ta mej faan helt galen på skräpet. Måste ju finnas nån knapp för avstängning tycker man.

upprörande är va det är ... :P

#2430

Postad 23 juli 2008 - 10:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man stänger av ordlistan i firmware 2.0 ? I dom tidigare versionerna kunde man installera "kb" från installern å på så sätt stänga av ordlistfunktionen som jag tycker suger pung. Den bara ändrar mina ord i smsen hela tiden, blir ta mej faan helt galen på skräpet. Måste ju finnas nån knapp för avstängning tycker man.

upprörande är va det är ... :D

kb kommer nog uppdateras snart. Verkar ju som om d rört om ganska mycket i systemet.

Håller med dig att det var svårt att vänja sig vid ordlista nu när man vant sig att skriva utan, men jag har haft mycket goda erfarenheter av den officiella ordlistan så jag kör glatt vidare med den :P.

#2431

Postad 23 juli 2008 - 13:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kommer inte röra 2.0 förän de fixat segheten och alla apps jag använder idag även fungerar på 2.0.
Funkar summerboard än tex?

#2432

Postad 23 juli 2008 - 13:43

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
En annan sak jag stör mig på är att ibland om jag pratar i luren å håller den mot örat (för att höra duh :P ) så av nån anledning ringer den upp nån valfri person. Verkar som att touchskärmen inte går i viloläge när man för den till örat. Riktigt störande att helt plötsligt prata med en annan person.. nån som upplevt samma problem nångång?

radiozo: summerboard funkar inte, men spicy chicken som har gjort b.la customize håller på att uppdatera så det funkar på 2.0. I customize finns ju freeboard, typ samma sak som summerboard. Så med lite tur så kommer snart det funka på firmware 2.0 :D

As many of you have seen I have created a very beta version of my free SummerBoard replacement. Before I released the source I was hoping to clean up the code a bit. I realize now, however, that the project can only benefit from making the code available immediately and bringing other talented programmers on board.

So, FreeBoard is free and open source at http://freeboard.googlecode.com. If you are interested in helping out email me at [email protected].

Best, Spicy


Redigerat av `rzr, 23 juli 2008 - 13:46.


#2433

Postad 23 juli 2008 - 14:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Trevligt. Jag avskyr verkligen standardtemat som följer med Iphone. så vansinnigt trist.

#2434

Postad 23 juli 2008 - 15:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man stänger av ordlistan i firmware 2.0 ? I dom tidigare versionerna kunde man installera "kb" från installern å på så sätt stänga av ordlistfunktionen som jag tycker suger pung. Den bara ändrar mina ord i smsen hela tiden, blir ta mej faan helt galen på skräpet. Måste ju finnas nån knapp för avstängning tycker man.

upprörande är va det är ... :)


När jag gick över till att börja använda ordlista (Kias exceptionella ordlista..) så kände jag samma frustration som du i ca en vecka... Nu kan jag inte skriva utan den! Ett sms som utan ordlista tar ca 1 minut att skriva skriver jag på under 30 sek med ordlistan. Hålla inne A och O för att få ÅÄÖ är ju så fruktansvärt tidskrävande!

#2435

Postad 24 juli 2008 - 06:40

DigitalSound
  • DigitalSound
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Någon som vet när iPhone är på g in i telias butiker? har väntat sen dag 1 ungefär, kan ju inte tänka mig att de som jobbar i butiken kastar sig på datorerna så fort de kommer in (liten butik med en miljard kunder) de är alltid fullt där inne. Nån som vet nått? insider eller liknande =)

p.s någon som spelat nått bra spel på iPhone? då man inte har någon själv så kan man ju inte testa

#2436

Postad 26 juli 2008 - 20:19

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

Någon som vet när iPhone är på g in i telias butiker? har väntat sen dag 1 ungefär, kan ju inte tänka mig att de som jobbar i butiken kastar sig på datorerna så fort de kommer in (liten butik med en miljard kunder) de är alltid fullt där inne. Nån som vet nått? insider eller liknande =)

p.s någon som spelat nått bra spel på iPhone? då man inte har någon själv så kan man ju inte testa


Ja, jag tänkte själv fråga om det är nån som vet om några bra spel. Allt som finns på Installer är så B, och känns som rejäla hemmabyggen. Vill ha bra spel ju ;)

#2437

Postad 27 juli 2008 - 11:45

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
nån som knäckt sin gen1-lur med ziphone och sedan använt winpwn?

ska inte vara några problem eller? ;)

#2438

Postad 01 augusti 2008 - 20:19

poppe_
  • poppe_
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Har ju haft min lur sen i november jag och kör just nu 1.1.3 fortfarande. Var dock flera månader sedan jag uppgraderade den senast så jag har fan glömt bort en sak. Förut var det så att man gjorde bäst i att avinstallera alla apps och dyl när man uppdaterade ifrån 1.1.x till 1.1.3 för annars kunde dessa ligga kvar i bakgrunden och ta plats och man var tvungen att installera om appsen iallafall.


Är det fortfarande så att jag bör avinstallera alla apps och dyl innan jag ör in 2.0? Dock ska jag nog vänta ett tag med att göra det då jag hört att det är något segt fortfarande.

#2439

Postad 04 augusti 2008 - 22:19

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Beta av installer4 läckt :(

installer 4 beta

#2440

Postad 05 augusti 2008 - 02:46

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Fan vad krångligt, helt plötsligt så visar itunes att all data på telefonen är Övrigt.
Musiken är borta från ipoden, kontakterna och smsen finns kvar.
Tänker att jag får göra om allt, kör winpwn och fixar 2.0 enkelt och smidigt.
Ska göra en återställning och då får jag bara tillbaka kontakterna. SMS:en försvann, hade backup via outlook men något hände där också vid synk så nu är det en gammal kalender jag har där. Härligt, nu vet jag inte hur jag jobbar de närmsta veckorna...fy faan!

Exakt samma sak har hänt mig, att allt hamnat i Övrigt dvs, tidigare när jag körde på 1.1.1 och 1.1.3 också. Helt plötsligt utan förvarning eller några andra fel, mycket märkligt och extra irriterande att man ska behöva bli av med allt varje gång!

Någon som har någon smart lösning eller iaf en förklaring?

Redigerat av yacob, 05 augusti 2008 - 02:51.


#2441

Postad 06 augusti 2008 - 16:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
nån som har uppdaterat till 2.0.1 med en jailbreakad och olåst lur?

#2442

Postad 13 augusti 2008 - 22:48

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Japp gjorde det idag efter et misslyckande igår... jag använde mig av den här guiden
http://sleepers.net/...inpwn-20-guide/
å d funkade perfekt, å jag ångrar inte det en sekund, appstore å alla crackade apps man kan ladda hem e bara värt det...
Allt funka perfekt, å jag e nöjd...

#2443

Postad 14 augusti 2008 - 11:58

ErnestoGuevara
  • ErnestoGuevara
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Nu "dör" Che, Ernesto Guevara, och begravs under en stor
sten ...men jag vill tacka er alla för att jag fått vara med i
detta forum. Che kommer inte att uttala sig mer eller svara
på några inlägg.

Det har varit lärorikt och en spännade erfarenhet att
deltaga i ett forum eftersom jag aldrig gjort det förr.

Jag kommer att skapa en ny identitet (utan profil) då jag
fortfarande vill få tillgång till information och deltaga,
men kommer inte alls att vara lika aktiv.

Anledningen är att jag inte har tid, måste prioritera min
familj, (kommer att fortsätta köpa Apple i framtiden och
vara abonnent hos Telia som jag tycker är Sveriges bästa
opertör)

Tack till alla nya vänner jag fått i detta forum, även tack
till dom som har kritiserat mig, har lärt mig av detta.
Speciellt tack till "slowmove" som jag lärt mig mycket av,
med sin långa erfarenhet har han varit lite av en "Mentor" .

"Jag avskyr din ståndpunkt men jag skulle gå i döden
för din rätt att få framföra den" Citat av Voltaire.

-Farväl !
Che eller Ernesto Guevara

#2444

Postad 22 augusti 2008 - 15:36

Dr.yoshi
  • Dr.yoshi
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Min iPhone 2G brukar låsa upp sig själv i min ficka. Det drar en massa batteri (har autolås av).
Har det hänt någon annan?

Redigerat av Dr.yoshi, 22 augusti 2008 - 16:07.


#2445

Postad 23 augusti 2008 - 16:46

Nahojnovak
  • Nahojnovak
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Lånar denna tråden för en liten fråga
Jag har en iPhone (gen 1) och helt plötligt la mina högtalare av att fungera. Jag kan lyssna på musik via mina hörlurar och så. Har självklart kollat så jag inte kommit åt ljudlös :) Är det nån som har stött på liknande problem? Kan det vara mjuk- eller hårdvaru fel? Ifall det är hårdvaran, hur funkar isåfall garantier? Köpt i USA för 2 månader sen

Tacksam för svar

#2446

Postad 24 augusti 2008 - 03:10

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Lånar denna tråden för en liten fråga
Jag har en iPhone (gen 1) och helt plötligt la mina högtalare av att fungera. Jag kan lyssna på musik via mina hörlurar och så. Har självklart kollat så jag inte kommit åt ljudlös :) Är det nån som har stött på liknande problem? Kan det vara mjuk- eller hårdvaru fel? Ifall det är hårdvaran, hur funkar isåfall garantier? Köpt i USA för 2 månader sen

Tacksam för svar


Vet inte om jag har samma problem som du, men ibland så lägger högtalarna av under vissa moment... D ska ju låta "klick" när man trycker på sleep å när man låser upp, eller när man slår in ett nummer manuellt så ska det också låta, men ibland så låter det inget, men när man sätter på en film eller musik så låter högtalaren. Skit skumt, allt blir bra när man startar om den igen. så d lär ju inte va nå hårdvarufel.

#2447

Postad 25 augusti 2008 - 08:16

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Inget fel på 3G i iPhone enligt GP. Och den teorin att 3G-näten i landet är överbelastade och därigenom är en del av problemet låter som en allt mer trolig teori.

Redigerat av Unregistered828ccd15, 25 augusti 2008 - 08:16.


#2448

Postad 25 augusti 2008 - 08:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Min iPhone 2G brukar låsa upp sig själv i min ficka. Det drar en massa batteri (har autolås av).
Har det hänt någon annan?


Hur lyckas du med det? Man måste ju dra med ett finger över skärmen för att låsa upp den :)
Nej det har jag aldrig lyckats med. Däremot så har jag lyckats sätta igång telefonen när den varit avstängd i fickan.

#2449

Postad 26 augusti 2008 - 23:44

disagio
  • disagio
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag har fått något skumt fel med min iphone, när jag skulle synca den mot itunes så tog den bort alla låtar jag hade på den, och sen kunde den inte lägga in några nya, det stod att den inte kunde hitta disken. Och att "Ett okänt fel upstod (13) "
Jag har försökt med allt nu, jag har uppdaterat itunes, jag har installerat om Itunes, jag har följt alla steg i itunes felsökningsguide vid syncproblem. Är det någon som har haft samma problem och vet vad man kan göra?
Jag börjar misstänka att det är ett hårdvarufel :)

#2450

Postad 27 augusti 2008 - 08:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Prova på en annan dator.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.