Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Test: B&W 683 vs 804S

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
B&W DM604 S2 (Golvhögtalare) 1 8,86 (6) Inga priser
B&W 804S (Golvhögtalare) 1 9,16 (24) Inga priser
B&W 683 (Golvhögtalare) 2 9,5 (112) Inga priser
49 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) 1 år sedan
B&W-klubben (535 inlägg) 3 år sedan
Köpråd - Högtalarpaket för surround 15-30000 (68 inlägg) 4 år sedan
Klipsch F3 vs B&W 683 Bastryck/diskant? (78 inlägg) 8 år sedan
Söker lite tips till vardagsrummet (6 inlägg) 9 år sedan
hjälp med val av högtalare (9 inlägg) 9 år sedan
Yamaha rx-v3067 eller denon x4000?? (6 inlägg) 10 år sedan
B&W DM603 vs Infinity Beta (4 inlägg) 10 år sedan
Lite extra kräm till B&W DM683 (15 inlägg) 11 år sedan
Uppgradering från Dynavoice M-65 (19 inlägg) 11 år sedan
b&w (1 inlägg) 11 år sedan
Surround lösning till B&W DM683, HTM61 & DS3 (33 inlägg) 12 år sedan
Hemmabio-förstärkare till B&W DM643 som frontar (2 inlägg) 12 år sedan
Funkar den här kombinationen? (2 inlägg) 12 år sedan
gå över till 2-kanal (24 inlägg) 12 år sedan
Marantz SR6003 till B&W DM683 (12 inlägg) 12 år sedan
B&W DM683 utgående? (14 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 14 år sedan
B&W eller XTZ köpråd (97 inlägg) 14 år sedan
Bästa förstärkaren till B&W's 683? (129 inlägg) 14 år sedan
Provlyssningsrunda stereo i Sthlm 23/5 (34 inlägg) 14 år sedan
B&W Högtalare, dm683 ihop med htm62 (32 inlägg) 14 år sedan
Vad är det för fel på B&W DM684? (19 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 14 år sedan
Förstärkare till B&W 804s (56 inlägg) 14 år sedan
Stämmer priserna på Hi-Fi klubbben? (151 inlägg) 14 år sedan
Min Ljudresa (121 inlägg) 15 år sedan
Provlyssning av högtalare + frågor (48 inlägg) 15 år sedan
Pris för begagnade B&W 683 (13 inlägg) 15 år sedan
DM683 prissänkt (1 inlägg) 15 år sedan
Audiovector K3 Signature vs. B&W 683 (24 inlägg) 15 år sedan
B&W DM683 (86 inlägg) 15 år sedan
*Officiell tråd: B&W DM600S4* (52 inlägg) 15 år sedan
Förförstärkare med "pre-in" för audio prio hemmabion... (0 inlägg) 15 år sedan
B&W golvhögtalare till Rotel RB-1070 + RC-1070? (2 inlägg) 15 år sedan
Min resa efter nya högtalare (44 inlägg) 15 år sedan
Provlyssnat: 15 högtalare i prisklassen 10 000kr - 40 000 kr (33 inlägg) 16 år sedan
Placering B&W DM683 (11 inlägg) 16 år sedan
Reciever till B&W DM683? (36 inlägg) 16 år sedan
Val av reciever till B&W 683? (13 inlägg) 16 år sedan
PM: Fjärde generationen från Bowers & Wilkins på väg! (451 inlägg) 16 år sedan
B&W DM683, HTM62... Förstärkare? (90 inlägg) 16 år sedan
B&W 804 S (90 inlägg) 16 år sedan
Rs 8 mot B&W 683 (2 inlägg) 16 år sedan
B&W DM604 S3 eller DM683 (3 inlägg) 16 år sedan
Stativare eller golvare, runt 10.000 till rotel? (64 inlägg) 16 år sedan
B&W DM683 (154 inlägg) 16 år sedan
B&W 804S eller Dynaudio 3.4 Contour? (8 inlägg) 17 år sedan

#1

Postad 02 juli 2010 - 20:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0
Har haft 804orna lite mer än ett halvår nu och har jämfört ett flertal gånger, men nu tänkte jag gå in för det lite mer seriöst. Jämför i två olika rum, ett som är en akustisk "mardröm", dvs öppen planlösning med vinklade rum, kala ytor osv, och ett bättre lyssningsrum.

Bifogad fil  683_804s.jpg   124,63K   18 Antal nerladdningar
(Placeringen är bara för bildens skull, spelade utan högtalare intill)

Här spelar 804s i det stora/sämre rummet:
Bifogad fil  804irum.jpg   79,32K   16 Antal nerladdningar

Förstärkaren som används är Denon AVR-4306, både med och utan Rotel RB-1080. Körde också en snabb lyssning med min äldre Denon AVC-A10SE. Transporten/källan varierar men är alltid bitkorrekt, digitalt in (USB-minne direkt i förstärkaren, DVD-A via HDMI till förstärkaren (24/96) och toslink från datorn.

Kablar (för de som är intresserade):
Supra Classic 4.0 i rummet på bilderna, Monster XP HP med mittledare som sänker brusgolvet (?) i det andra rummet.
Monstercable 1.5m RCA till slusteget.
Toslink, HDMI och coax, "olika märken".
El-grendosa med 2,5m kabel från ICA Maxi.

Har använt inspelningar med varierande kvalitet för att ta reda på dels hur de hanterar riktigt bra, dynamiskt ljud, och dåliga/komprimerade inspelningar med distortion osv (originalutgåvor där inget annat nämns, dvs inte remasters):

Katie Melua - If the Lights Go Out
Chris Jones - Long After You're Gone
Dire Straits - Private Investigation
Mark Knopfler - Wild Theme (Local Hero)
Porcupine Tree - Blackest Eyes
Sheffield Lab - Le Ballade (XRCD remaster)
Eric Clapton - Layla (Unplugged)
Anna Bergendahl - This Is My Life (mp3)
Sonja Aldén - Två Dagar på en Öde Strand (mp3)

Kommer att skriva en mer noggrann rapport sen (om det finns något intresse för tråden), men här kommer de första intrycken iaf:

DM683 gör mycket rätt, och är trevliga högtalare för pengarna. De har bra dynamik, rent mellanregister och det går att spela högt utan att ljudet blir påfrestanda. Men när man jämför med "storebror" så kryper bristerna fram allt tydligare för varje lyssning. Det är givetvis inte en rättvis jämförelse, utan snarare kanske intressant för de som har 683 och funderar på att uppgradera. Det var så det hela slutade för mig iaf.

Den största skillnaden finns i diskanten, där 804s helt enkelt är överlägsna, både när det gäller upplösning och spridning. Det bidrar till det öppna och "luftiga" ljudet hos 804orna, något som till viss del saknas hos 683. En annan parameter där skillnaden är stor är mellanbasen, där 804 har ett betydligt torrare, mer precist ljud. De har också förmågan att pumpa klart mer djupbas vid samma konrörelser, vilket leder till lägre distortion.

Det som gör bytet svårt att avstå från är däremot helheten, befrielsen från lådfärgning, sömlösa övergångar mellan registrena och ett ljud som verkligen flyttar ut ur högtalarna. Ofta går det inte att höra att rösten kommer från högtalarelementet ens om man sitter 1 meter ifrån. 683 har fått lite av det tack vare FST-mellanregistret, men 804s tar det till en helt annan nivå. Placeringen av röster och instrument är klockren i sidled mellan högtalarna, vilket också märks när man kör en mono-inspelning (Beatles remaster). Det ligger i mitten, som om där stod en centerhögtalare.

Något som också förvånade vid jämförelsen är att 804s inte förlorade alls lika mycket på att spela i det sämre rummet. Visst lät det inte lika bra längre, men 683 ställer mycket högre krav på rummet, och låter dovt/mulligt i fel rum, gissningsvis pga den begränsade spridningen i diskanten. Sammanfattningen av det är väl att man inte ska döma ut 683 för snabbt, utan helst lyssna i flera olika rum.

Återkommer som sagt till tråden med mer intryck/fler bilder. Här är sammanfattningen hittills:

B&W DM683:
+Bra dynamik
+Djup bas för storleken (-3dB vid 26Hz i de bättre av mina rum*)
+Låg distortion även om man spelar högt
+Ger inte lyssningströtthet
-Diskanten brister i upplösning jämfört med storebror
-De saknar förmågan att skapa en riktig 3D-ljudbild
-Låter överlag klart mer "högtalare"
-Basen är ibland lite "för rolig"

Redigerat av Ageve, 03 juli 2010 - 14:52.


#2

Postad 02 juli 2010 - 20:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Trevlig och intressant läsning,kommer följa den med intresse.

#3

Postad 02 juli 2010 - 21:35

Unregisteredefd85ed3
  • Unregisteredefd85ed3
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Kul jämförelse! Det jag gillar bäst med 804s är att allt är så homogent. En annan sak är att punchen i basen finns även vid lägre volymer. Något som jag saknat bland allt annat jag provlyssnat.

#4

Postad 02 juli 2010 - 22:54

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Bra initiativ ageve! Kommer också följa tråden, har 683 nu, men funderar på en uppgradering till 804orna. Extra intressant/relevant att du har liknande uppsättning av kringelektronik som mig, har också Denon receiver och RB-1080. Hur fungerar RB-1080? Problem att driva 804 fullt ut?

Redigerat av wahlstrom, 02 juli 2010 - 22:55.


#5

Postad 02 juli 2010 - 23:18

Unregisteredefd85ed3
  • Unregisteredefd85ed3
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Bra initiativ ageve! Kommer också följa tråden, har 683 nu, men funderar på en uppgradering till 804orna. Extra intressant/relevant att du har liknande uppsättning av kringelektronik som mig, har också Denon receiver och RB-1080. Hur fungerar RB-1080? Problem att driva 804 fullt ut?


Rent spontant känns 804s ganska lättdrivna. Jag driver dom med en hegel h1 och det funkar utmärkt. Nu har inte jag testat rb 1080 men det är ju ett kraftigare steg så det kommer nog funka fint.

#6

Postad 03 juli 2010 - 13:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Bra initiativ ageve! Kommer också följa tråden, har 683 nu, men funderar på en uppgradering till 804orna. Extra intressant/relevant att du har liknande uppsättning av kringelektronik som mig, har också Denon receiver och RB-1080. Hur fungerar RB-1080? Problem att driva 804 fullt ut?


804s är inte så tungdrivna egentligen. Det enda de kräver är att förstärkaren är stabil ner till 4 ohm. Skillnaden med och utan slutsteg märks mest på lite tyngre musik, där det blir bättre driv och "punch" i basen (t ex Porcupine Tree).

RB-1080 har ju effekt så det räcker och blir över till 804orna, levererar runt 300w dynamiskt i 8 ohm, och är stabil ner till 2 ohm (lägre egentligen men Rotel rekommenderar inte belastning under 2 ohm).

#7

Postad 05 juli 2010 - 19:51

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Trevlig läsning Ageve.

#8

Postad 09 juli 2010 - 21:14

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Intressant, skall bli spännande att följa detta! :)

#9

Postad 10 juli 2010 - 20:45

Unregisteredadc32c59
  • Unregisteredadc32c59
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Intressant jämförelse, om möjlighet finns skriv också lite om hur du tyckte skillnaderna var mellan din gamla förstärkare (denon avc-a10se) och de nyare grejerna.

#10

Postad 12 augusti 2010 - 12:36

ekenman
  • ekenman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Kul! Jag har själv 804S och är väldigt nöjd.

#11

Postad 12 augusti 2010 - 15:39

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Stort cred till Ageve som orkar skriva dylikt.
Tyvärr allt för lite av detta numera.
Tack för kul läsning!

#12

Postad 12 augusti 2010 - 20:55

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Men vart försvann karln?

#13

Postad 12 augusti 2010 - 22:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Men vart försvann karln?


Jag är här ;)

Har inte hunnit uppdatera innan, men här kommer det. Denna gången är en tredje högtalare med, B&W 604 S2 som är runt 10 år gamla nu. Nypriset var 11000kr, och de är tillverkade i Belgien.

Bifogad fil  604s2_2.jpg   47,53K   5 Antal nerladdningar

Bifogad fil  604s2_1.jpg   82,86K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  604s2_3.jpg   75,4K   5 Antal nerladdningar


RB-1080 har använts hela tiden, och jag skrev ner intrycken undertiden jag lyssnade. Alla låtar är direkt från CD/FLAC.

Intrycken gäller 604 s2 när inget annat skrivs:

Nils Lofgren - Black Books (Acoustic Live):
Rösten låter kallare/tunnare med 604 s2 än med 804s. Ljudbilden är bra i sidled, men platt i 3D-djup. Tendens till vasshet i diskanten. Annars rent och bra, fram tills gitarrsolot börjar. Då blir det syntetiskt, nästan som att jämföra en leksaksgitarr med en riktig. Överlag inte färgat och dåligt, utan helt enkelt "bara" syntetiskt.

Nils Lofgren - Keith Don't Go (Acoustic Live):
Det här funkar inte. Samma syntetiska gitarrljud som på förra låten, och dessutom en tydlig tendens till vasshet i toppen, framförallt i slutet av låten. Det är också en ganska märklig känsla att höra en helt platt ljudbild när man är van vid 804s (och 683 för den delen, som också är klart bättre här).

Sheffield Lab - Le Ballade:
Piano i början låter lite syntetiskt, inte färgat, bara onaturligt. Okej dynamik när låten kommer igång, men plastig/överljus diskant, och som innan platt ljudbild. Det har utan tvekan hänt en hel del på de åren som gått mellan 604s2 och 683.

Sheffield Lab - Amuseum:
Här gör de bättre ifrån sig, med bra attack i basen, och inte lika ljust/plastigt i diskanten som förut. Den platta ljudbilden är dock kvar, och det finns en viss vispighet i diskanten, samt som förut en lite syntetisk klang.

Roxette - How Do You Do
Vispig diskant, faktiskt direkt dåligt jämfört med 683. Detta är en av Roxettes lite äldre inspelningar, med hyfsad dynamik osv. Knappast bra ljud att utgå ifrån, men så här ska det inte låta.

Kenny G - Forever In Love
Här låter det faktiskt helt ok. Mellanregistret är helt klart mycket bättre än diskanten hos 604s2. När cymbalerna kommer påminns man tråkigt nog om det. Men det låter ändå skapligt, bättre än en del nya högtalare som jag har lyssnat på i prisklassen. Men om man ska vara kritisk så låter inte en saxofon så här, det är lite syntetiskt.

Evanecence - Going Under
En modern mastring, dvs inget vidare. Här låter inte diskanten vass, utan snarare plastig. Den här inspelningen låter knappast bra med någon utav högtalarna, men 604s2 hamnar sist med marginal.

Madonna - Ray Of Light
Ihålig ljudbild. Basen är bra, diskanten mindre bra. Som förut känns det skumt att höra denna låten med en så platt ljudbild. Med 683, och framförallt 804s blir det mycket roligare att lyssna. Inte alls lika syntetiskt och platt.

Michael Jackson - Earth Song
Diskanten igen. Sticker ut som plastig och ljus, men ändå saknar den "luftighet". Rösten låter ok men åt det kalla hållet. Bas och dynamik är helt ok däremot, men diskanten förstör det hela. Detta är en bra låt för den som vill visa hur mycket bättre 683 är.

Toto - I'll Be Over You
Förhållandevis rent och ofärgat, men diskanten finns där och sticker ut hela tiden. Ingen direkt vasshet utan snarare en ljus plastighet. Det låter som om diskanten ligger några dB för högt i nivå, trots att 604s2 mäter spikrakt. Skumt. Testade att vinkla de rakt fram utan toe in, men det hjälpte inte.

Corrs - Runaway
Bra, torr bas. Syntetiskt ljud på gitarrer och violin. Rösten låter lite ansträngd, tendens till dist? Trots allt låter de
helt okej på denna låt, men diskanten sticker återigen ut.

No Doubt - Sunday Morning
Plastigt. Det är visserligen en plastig/komprimerad låt, men anslag på trummor osv låter inte alls lika naturligt som med 683 och 804s. Sameness är det första jag tänker på med 604s2.

Corrs - Toss The Feathers
Skapligt, men platt och lite plastigt. Den naturliga klangen på instrumenten som finns med 683 är borta, och ljudbilden är klart mindre.

Lady Antebellum - Need You Now
"Rummet" runt rösterna som finns med 804s är helt borta med 604s2, och när refrängen kommer igång (som är rejält komprimerad) så tappar 604orna kontrollen och det blir plast av det hela. Med 804orna kan man fortfarande urskilja alla instrument osv, och ljudet är inte lite hårt eller plastigt trots den platta dynamiken hos inspelningen.


All text ovan kan tolkas som en direkt sågning av 604s2, men så dåliga är de inte. De är förhållandevis fria från lådfärgning, och upplevs som en aning renare/mer kontrollerade i midbasen jämfört med 683. Det största problemet är diskanten, som ger sameness åt ljudet. Det var ganska länge sedan jag lyssnade på högtalarna senast, men efter bara ett par låtar kommer samma intryck tillbaks, det som fick mig att börja leta efter andra högtalare...

#14

Postad 14 augusti 2010 - 08:39

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

All text ovan kan tolkas som en direkt sågning av 604s2, men så dåliga är de inte. De är förhållandevis fria från lådfärgning, och upplevs som en aning renare/mer kontrollerade i midbasen jämfört med 683. Det största problemet är diskanten, som ger sameness åt ljudet. Det var ganska länge sedan jag lyssnade på högtalarna senast, men efter bara ett par låtar kommer samma intryck tillbaks, det som fick mig att börja leta efter andra högtalare...

Vad var det som gjorde att du fastnade för 604 S2 från början? :)

Angående diskantdiskussionen så tycker jag att 683 verkar vara lite åt det andra hållet, dvs. väldigt förlåtande. Som att den rullar av lite för tidigt bara för att inget ska låta påfrestande à la Linn. Det är först i CM-serien och uppåt som jag tycker att B&W låter naturligt.

#15

Postad 14 augusti 2010 - 12:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Vad var det som gjorde att du fastnade för 604 S2 från början? :)


Köpte de billigt begagnade för 6 år sen. Det jag fastnade för då var mellanregistret. Det är egentligen inga dåliga högtalare med dagens mått heller, utan de hamnar snarare i skamvrån när man jämför med bättre B&W-modeller.

Angående diskantdiskussionen så tycker jag att 683 verkar vara lite åt det andra hållet, dvs. väldigt förlåtande. Som att den rullar av lite för tidigt bara för att inget ska låta påfrestande à la Linn. Det är först i CM-serien och uppåt som jag tycker att B&W låter naturligt.


Den är inte avrullad om man ser till mätningar, men jag håller med om att den är åt det snälla/förlåtande hållet i karaktären. Det blir extra tydligt när man jämför direkt med 804s.

604s2 har ljusare diskant än 683 men återger ändå mindre detaljer, och låter mer syntetiskt. Jag tror att S2 hade blivit mycket bättre som helhet med ett annat/bättre diskantelement.

#16

Postad 14 augusti 2010 - 14:19

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Den är inte avrullad om man ser till mätningar, men jag håller med om att den är åt det snälla/förlåtande hållet i karaktären. Det blir extra tydligt när man jämför direkt med 804s.

604s2 har ljusare diskant än 683 men återger ändå mindre detaljer, och låter mer syntetiskt. Jag tror att S2 hade blivit mycket bättre som helhet med ett annat/bättre diskantelement.

Varför låter det som att den rullar av om den inte gör det? Jämfört med 800-serien (eller CM för den delen) låter ju diskanten som en kakburk i vissa fall. :)

#17

Postad 14 augusti 2010 - 15:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Varför låter det som att den rullar av om den inte gör det? Jämfört med 800-serien (eller CM för den delen) låter ju diskanten som en kakburk i vissa fall. :)


Problemet med 683 tror jag är spridningen i diskanten. Har som jag skrev i första inlägget märkt att de presterar väldigt olika beroende på rummet de spelar i. Förstår vad du menar med det dova ljudet, för precis så låter de i rummet på bilderna ovan. Men märkligt nog försvinner mycket av problemet när de spelar i ett bättre rum (sovrum med delvis snedtak, stor säng som dämpar osv).

CM7 har jag upplevt liknande (dova) vid lyssning hos hifiklubben, men då jämförde jag iofs med 805s vilket inte direkt är rättvist.

Här är några mätningar som jag gjorde i mitt gamla lyssningsrum, innan jag flyttade (i rummet på bilderna lät 683 också klart bättre än i rummet jag har lyssnat i nu):
https://www.minhembi...

Som du ser är diskanten inte dämpad. Avrullningen långt upp (vid 20 kHz) beror på samplingsfrekvensen på 44,1 kHz.

Redigerat av Ageve, 14 augusti 2010 - 15:07.


#18

Postad 14 augusti 2010 - 18:27

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Härligt test Ageve! Nu ska man bara välja mellan 805S och 804S.. :)

#19

Postad 15 augusti 2010 - 08:56

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Problemet med 683 tror jag är spridningen i diskanten. Har som jag skrev i första inlägget märkt att de presterar väldigt olika beroende på rummet de spelar i. Förstår vad du menar med det dova ljudet, för precis så låter de i rummet på bilderna ovan. Men märkligt nog försvinner mycket av problemet när de spelar i ett bättre rum (sovrum med delvis snedtak, stor säng som dämpar osv).

CM7 har jag upplevt liknande (dova) vid lyssning hos hifiklubben, men då jämförde jag iofs med 805s vilket inte direkt är rättvist.

Här är några mätningar som jag gjorde i mitt gamla lyssningsrum, innan jag flyttade (i rummet på bilderna lät 683 också klart bättre än i rummet jag har lyssnat i nu):
https://www.minhembi...

Som du ser är diskanten inte dämpad. Avrullningen långt upp (vid 20 kHz) beror på samplingsfrekvensen på 44,1 kHz.

Det kan nog stämma. Jag uppfattar det som att DM683 har stora problem med att sprida ljudet vertikalt och detta kan ju i sin tur göra att rummet har större betydelse än för de högre serierna. Att CM7 låter dov är också märkligt. Har också upplevt detta ibland, medan storebror CM9 samt stativmodellerna aldrig låter dovt.

#20

Postad 30 augusti 2010 - 20:51

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Nu börjar jag förstå din recension :)

#21

Postad 30 augusti 2010 - 20:53

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Nu börjar jag förstå din recension :P

Hur menar du? :)

#22

Postad 31 augusti 2010 - 16:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Nu börjar jag förstå din recension :)



Du har fått 804orna nu eller? ;)

#23

Postad 31 augusti 2010 - 17:56

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0
Äh, när ska ni skaffa riktiga högtalare grabbar? :)

#24

Postad 31 augusti 2010 - 18:07

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Äh, när ska ni skaffa riktiga högtalare grabbar? ;)


Haha det är ju precis det dom har gjort :)

#25

Postad 31 augusti 2010 - 18:36

Unregistereda73534df
  • Unregistereda73534df
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Hur menar du? :)


Haft mina 804S i en vecka nu och har haft 683 sen innan. Stor skillnad på allt! Däremot är det förståligt när de kostar nästan 45 000 kr... ;)

Du har fått 804orna nu eller? :P


Haft dem i lite drygt en vecka så de är fullt ös. Letar fortfarande efter slutsteg däremot.

#26

Postad 03 februari 2013 - 19:09

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Hej Ageve!

ursäkta OT,

jag försökte skicka dig ett pm men det går inte att skicka till dig.
skulle vara väldigt tacksam om du ville kontakta mig genom pm.

Mvh Kim

Redigerat av Kimme, 04 februari 2013 - 20:26.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.