Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 09 december 2018 - 14:50

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Ta bort dem från dina enheter. iPhone, iPad etc.....
Sedan sätter du dina hörlurar i sökläge och då bör tv:en hitta dem

Det är gjort men TVn hittar inget ändå.
Hur ni får TVn att koppla sig med blåtand förstår jag inte.

#652

Postad 12 december 2018 - 14:54

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Ta bort dem från dina enheter. iPhone, iPad etc.....
Sedan sätter du dina hörlurar i sökläge och då bör tv:en hitta dem


Jag lyckas heller inte. Jag har ett par Bose QC35. Jag går in i appen på telefonen och tar bort alla enheter så att hörlurarna säger att jag ska gå in i telefonen och ansluta till dem. Jag tar alltså bort alla enheter inklusive telefonen. Jag hittar dock fortfarande inget i TV:n. Jag går in i Alla inställningar / Trådlöst och nätverk / Bluetooth och söker. TV:n söker i någon minut och säger att inget hittats. Är det något jag missar? Pratar vi alla om 55POS9002?

#653

Postad 12 december 2018 - 15:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag lyckas heller inte. Jag har ett par Bose QC35. Jag går in i appen på telefonen och tar bort alla enheter så att hörlurarna säger att jag ska gå in i telefonen och ansluta till dem. Jag tar alltså bort alla enheter inklusive telefonen. Jag hittar dock fortfarande inget i TV:n. Jag går in i Alla inställningar / Trådlöst och nätverk / Bluetooth och söker. TV:n söker i någon minut och säger att inget hittats. Är det något jag missar? Pratar vi alla om 55POS9002?

Japp. Du misslyckas väl med timingen. Minns inte exakt om jag slog på sökningen på tv före hörluren eller tvärtom. Men jag lyckades konsekvent iaf. Sen parar jag inte ihop hörluren med något annat så minns de parningen.



#654

Postad 12 december 2018 - 20:55

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Jag lyckas heller inte. Jag har ett par Bose QC35. Jag går in i appen på telefonen och tar bort alla enheter så att hörlurarna säger att jag ska gå in i telefonen och ansluta till dem. Jag tar alltså bort alla enheter inklusive telefonen. Jag hittar dock fortfarande inget i TV:n. Jag går in i Alla inställningar / Trådlöst och nätverk / Bluetooth och söker. TV:n söker i någon minut och säger att inget hittats. Är det något jag missar? Pratar vi alla om 55POS9002?


Jag har en 55POS9002 så vi pratar samma TV.
Jag har startat sökningen på TVn innan jag börjar parningen med högtalarna. Jag har börjat parningen med högtalarna och sedan sökningen på TVn allt har skett inom några sekunder mellan starterna av de olika enheterna men TVn hittar inget!

Hur många gånger jag gjort detta vet jag inte för jag har tappat räkningen.
Förstår inte hur ”oqvist” lyckats, i synnerhet när Philips support sagt till mig att Bluetooth på denna modell inte kopplar upp sig mot högtalare.

Jag frågar mig varför Philips överhuvudtaget har Bluetooth i TVn när den inte går att använda till något.

#655

Postad 13 december 2018 - 16:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Supporten vet inte vad den pratar om? Ska testa för kul ikväll se hur smidigt de går om de botchat bluetooth med någon uppdatering. Har två bluetooth hörlurar att leka med

#656

Postad 13 december 2018 - 18:56

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Jag frågar mig varför Philips överhuvudtaget har Bluetooth i TVn när den inte går att använda till något.


Tangentbordet på baksidan av fjärren använder Bluetooth, sen kan man ansluta andra bluetooth-tangentbord också.. Kan inte uttala mig om headset-support dock. För att det ska fungera måste TVn stödja A2DP

#657

Postad 13 december 2018 - 21:42

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Supporten vet inte vad den pratar om? Ska testa för kul ikväll se hur smidigt de går om de botchat bluetooth med någon uppdatering. Har två bluetooth hörlurar att leka med


Inga problem här heller! Sätter lurarna i pair läget och söker sedan ifrån Tv:n. Hittar dem utan problem. Största problemet jag får är att bilden och ljudet inte synkar.

#658

Postad 14 december 2018 - 13:29

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Inga problem här heller! Sätter lurarna i pair läget och söker sedan ifrån Tv:n. Hittar dem utan problem. Största problemet jag får är att bilden och ljudet inte synkar.

 

Kan det vara så att det finns olika tillverkningsserier med olika hårdvara? Jag söker och söker i Bluetooth menyn men TV:n hittar absolut ingenting. Jag har prövat att nollställa hörlurarna helt men inget verkar funka. Jag har installerat alla uppdateringar till TV:n och Bose hörlurarna.



#659

Postad 15 december 2018 - 16:27

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Inga problem här heller! Sätter lurarna i pair läget och söker sedan ifrån Tv:n. Hittar dem utan problem. Största problemet jag får är att bilden och ljudet inte synkar.

Jag har nu provat igen i ca. 40 minuter med tre olika hörlurar och en högtalare. Jag har provat att starta sökning på TVn först och omvänt. Jag har startat om TVn för att börja från början. Hur jag än gör hittar TVn inget som har med blåtand att göra.

Startar jag sökning på min surfplatta hittar surfplattan TVn. När jag väljer att parkoppla tar det ca. 15 till 20 sekunder så kommer meddelandet att parkopplingen misslyckades. Under hela processen visar TVn ingen information alls om några enheter utan den står på ”Söker” konstant.

Jag har svårt att tro att hårdvaran skulle vara olika mellan olika serier men det är fullt möjligt. Så är det med Apples iPad, de är olika beroende på vilken produktionsserie de kommer från trots att de skall vara samma modell.

Uppenbarligen är det som så att vissa av de som skriver här har en fungerande blåtandsfunktion medan andra saknar detta. Jag tillhör den senare kategorin.

#660

Postad 15 december 2018 - 16:39

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Länk till Philips supportsida där det står att blåtanden i TVn stöder HID-enheter, d.v.s. saker som mus och tangentbord. Högtalare stöds inte.

https://philips-tvco...en/Faq/All/3957

#661

Postad 16 december 2018 - 14:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Testade lite idag med min bose quietcomfort 3.5 igen. Hittade den inte nu. Orkade inte springa runt och leta reda på alla enheter jag kopplat till den tidigare vet inte om de finns någon smidig funktion att radera allt från headsetet på samma gång? Var så länge sen jag koppla till tvn den fanns inte kvar i bosens minne då de bara sparar 5 enheter tror jag.

Men den lyckades inte koppla upp sig som nytt minne vilket den ju bör fixa kan man tycka.



#662

Postad 17 december 2018 - 16:03

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hej,

Köpte den på Black Friday för 11 tusen efter att ha suktat efter en OLED i ett års tid. Primärt handlade väntan om att jag skulle fixa till nya vardagsrummet, men det är ju trevligt att priset sjönk så pass under året. Spontant är jag väldigt nöjd. Har haft en incident med den ökända "rensningsproceduren", men jag har inte märkt av den senaste veckorna. Lite småbuggar har jag märkt också men inget allvarligt.

Kör med inställningarna från Avforums video och känner mig nöjd med bilden.

 

Dock är jag nyfiken på vilken inställning ni andra kör på Perfect Clear Motion? Jag har kört Medium och senaste dagarna Max. Märker inga negativa biverkningar, så lutar åt att köra Max framöver :)



#663

Postad 17 december 2018 - 23:15

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Hej,
Köpte den ............
 
Dock är jag nyfiken på vilken inställning ni andra kör på Perfect Clear Motion? Jag har kört Medium och senaste dagarna Max. Märker inga negativa biverkningar, så lutar åt att köra Max framöver :)

Jag har min avstängd.

#664

Postad 17 december 2018 - 23:49

sk61bulldog
  • sk61bulldog
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Testade lite idag med min bose quietcomfort 3.5 igen. Hittade den inte nu. Orkade inte springa runt och leta reda på alla enheter jag kopplat till den tidigare vet inte om de finns någon smidig funktion att radera allt från headsetet på samma gång? Var så länge sen jag koppla till tvn den fanns inte kvar i bosens minne då de bara sparar 5 enheter tror jag.
Men den lyckades inte koppla upp sig som nytt minne vilket den ju bör fixa kan man tycka.


Håller du on/off knappen i hopparningsläge under 10-15 sekunder rensar du alla tidigare anslutna enheter. Funkar det om du gör det?

#665

Postad 18 december 2018 - 23:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Håller du on/off knappen i hopparningsläge under 10-15 sekunder rensar du alla tidigare anslutna enheter. Funkar det om du gör det?

Nej de verkar ha borkat det med någon uppdatering. Svårbegripligt.



#666

Postad 18 december 2018 - 23:29

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Nej de verkar ha borkat det med någon uppdatering. Svårbegripligt.


Vad innebär ”borkat”?

#667

Postad 19 december 2018 - 10:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Vad innebär ”borkat”?


Sabbat

#668

Postad 20 december 2018 - 16:24

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Sabbat


Det betyder att du inte lyckas med blåtandskoppling längre. Stämmer det?

#669

Postad 20 december 2018 - 16:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Japp

#670

Postad 25 december 2018 - 08:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Under 10 tkr nu genom..

https://www.netonnet...zY-i-oW-jPD_BwE

#671

Postad 25 december 2018 - 10:21

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Under 10 tkr nu genom..
https://www.netonnet...zY-i-oW-jPD_BwE


Jag betalde 50% mer när jag köpte min för 8 månader sedan.

#672

Postad 25 december 2018 - 12:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Hämtade precis 1st på NoN i Ullared. Kunde inte hålla mig längre 😂

#673

Postad 25 december 2018 - 13:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag betalde 50% mer när jag köpte min för 8 månader sedan.

 

Jösses va tiden går fort. Betala 16990 för 15 månader sedan. Min är bättre än ny iaf :)



#674

Postad 25 december 2018 - 13:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Hämtade precis 1st på NoN i Ullared. Kunde inte hålla mig längre

 

Gutt! Den blir kanon där hemma hos er!  :D

Kommer och kollar på den nån dag när det passar?! 

Fotbollskväll snart?! :P

Får tajma in när viaplay kör 4k sändning med! :P 


Redigerat av Garrett, 25 december 2018 - 13:15.


#675

Postad 26 december 2018 - 02:49

Unregistereda6433d2d
  • Unregistereda6433d2d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej. Jag köpte min pos9002 för lite drygt en månad sedan.
Har dock stött på två problem. Det ena är att min Apple-tv (4k) levererar sämre kvalite rent bildmässigt när jag t.ex. tittar på Netflix. Men om jag använder tv:ns native-app för Netflix så blir bilden mycket bättre. Hur kommer sig detta? Använder nätverkskabeln direkt in i apple-tvn. Har en guldplätterad och snabb hdmi-kabel mellan tv:n och apple-tv. Vad gör jag för fel? Älskar tv:bilden när man tittar på den via inbyggda apparna, men vill kunna fortsätta använda min apple-tv av bekvämlighetsskäl.

En annan konstig grej som hände var att tv:n inte reagerade på varken mitt playstation eller apple-tv, när jag försökte starta ps4:an eller apple-tv:n så blev det bara en svart skärm. Jag fick dra ur tv:ns stömkabel och efter det fungerade det igen. Brukar era hdmi-portar spöka?
Help please?

Redigerat av Unregistereda6433d2d, 26 december 2018 - 02:52.


#676

Postad 26 december 2018 - 05:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Definera "sämre kvalité"

#677

Postad 26 december 2018 - 13:37

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Har du aktiverat matcha innehåll på ATV4K?
När det gäller HDMI så måste easylink vara aktiverat. Jag har inga problem med HDMI eller kvalitet. Jag är tvärtom förbluffad över vilken bild den levererar. Kollade på Modig full blu-rayripp (egen ripp) över Infuse och det är helt otroligt vad den levererar. För 9990kr så måste det vara ett klipp.

#678

Postad 26 december 2018 - 13:43

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Har du aktiverat matcha innehåll på ATV4K?
När det gäller HDMI så måste easylink vara aktiverat. Jag har inga problem med HDMI eller kvalitet. Jag är tvärtom förbluffad över vilken bild den levererar. Kollade på Modig full blu-rayripp (egen ripp) över Infuse och det är helt otroligt vad den levererar. För 9990kr så måste det vara ett klipp.

Det är helt klart ett klipp! Skulle vilja påstå att det är den bästa OLED som går att köpa för ett pris under 10000 kronor.

#679

Postad 26 december 2018 - 14:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Skulle vilja påstå att det är den bästa OLED som går att köpa för ett pris under 10000 kronor.


Det var ett vågat påstående. :)

#680

Postad 26 december 2018 - 14:26

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Det var ett vågat påstående. :)


-:)

#681

Postad 26 december 2018 - 14:34

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
😂😂😉

#682

Postad 27 december 2018 - 01:31

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Precis skaffat denna tv på netonnet men har lite, vad jag upplever som ljudproblem. 

 

Har tyvärr inte ARC på min uråldriga förstärkare, så jag har kopplat den via optiskt. 

Dock så verkar det inte som att det kommer något surroundljud, kollar jag tex westworld via HBO så indikerar förstärkaren dolby digital, men jag är ganska säker på att det endast är stereo ljud. Ibland så måste jag gå in och ändrar utformatet till vanlig stereo och sedan tillbaka till multichannel för att få något ljud. Är det flera som har liknande problem? Skall det vara så? Antar att jag måste ha ARC i förstärkaren för att kunna koppla via HDMI ? Att bara sätta en kabel från ARC utgången på tv'n till en HDMI in i förstärkaren lär väl inte fungera ? 



#683

Postad 27 december 2018 - 11:35

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Precis skaffat denna tv på netonnet men har lite, vad jag upplever som ljudproblem.

Har tyvärr inte ARC på min uråldriga förstärkare. Att bara sätta en kabel från ARC utgången på tv'n till en HDMI in i förstärkaren lär väl inte fungera ?


Nej, det kommer inte fungera då din förstärkare saknar arc funktionen som du skriver själv.

Du har kopplat helt rätt gällande med optiskt.

#684

Postad 27 december 2018 - 12:37

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Precis skaffat denna tv på netonnet men har lite, vad jag upplever som ljudproblem. 
 
Har tyvärr inte ARC på min uråldriga förstärkare, så jag har kopplat den via optiskt. 
Dock så verkar det inte som att det kommer något surroundljud, kollar jag tex westworld via HBO så indikerar förstärkaren dolby digital, men jag är ganska säker på att det endast är stereo ljud. Ibland så måste jag gå in och ändrar utformatet till vanlig stereo och sedan tillbaka till multichannel för att få något ljud. Är det flera som har liknande problem? Skall det vara så? Antar att jag måste ha ARC i förstärkaren för att kunna koppla via HDMI ? Att bara sätta en kabel från ARC utgången på tv'n till en HDMI in i förstärkaren lär väl inte fungera ?


Jag har samma problem med att stereoljud inte fungerar ordentligt. Det har varit så sedan jag köpte min för ca 1 år sedan och den enda workarounden är precis som du säger att gå in i ljudinställningarna och byta ljudformat till Stereo och sen tillbaka till Multichannel (bypass). Har min TV kopplad till en förstärkare via HDMI med ARC och förstärkaren känner av ljudströmmen som Unknown när det inte fungerar. Har även ett headset inkopplat via TVns optiska ljudutgång och när ljudet fungerar hörs det klart och tydligt igenom båda enheterna. Däremot så blir det tyst på förstärkaren när det inte fungerar, och i headsetet blir det sprakande ljud som klipper emellanåt så någonting händer med ljudsignalen som skickas ut när det är just stereoljud från källmaterialet.

Tänkte ringa Philips idag och prata med dem om det. Har senaste fw, testat fabriksåterställa TVn mm men det har inte hjälpt. Ring du också om du har möjlighet. Ju fler vi är som ringer, och dessutom med olika ljudsystem, så ökar chansen att de identifierar problemet i deras mjukvara samt tar fram en fix.

#685

Postad 30 december 2018 - 21:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Ingen mer som fått problem med en 5 mm bred vertikal rad i centrum av bilden är några mm förskjutet? Händer oftare och ofta och omstart av TVn en eller två ggr så åtgärdas det.

#686

Postad 30 december 2018 - 21:48

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Ingen mer som fått problem med en 5 mm bred vertikal rad i centrum av bilden är några mm förskjutet? Händer oftare och ofta och omstart av TVn en eller två ggr så åtgärdas det.

Har du en bild på hur det ser ut?
Gäller det alla typer av källor eller enbart en av dem (HDMI, appar, Netflix med mera)?

#687

Postad 30 december 2018 - 22:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Alla källor exakt samma fel. Brukar va ok vid kallstart.

#688

Postad 30 december 2018 - 22:26

marathonkillen
  • marathonkillen
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Kan det bara fel på din TV?
Jag har inga symptom som de du beskriver.

#689

Postad 30 december 2018 - 22:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Kan det bara fel på din TV?
Jag har inga symptom som de du beskriver.


Ja något buggar ju. Nyfiken på fler som får samma fenomen. Det enda jag kan tänka mig att den inte gillar min 4k spelare i standbyläge som står under foten och kanske ger emi störningar men de har jag ju haft från dag ett och då uppstod aldrig detta fenomen.

#690

Postad 31 december 2018 - 07:43

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Ingen mer som fått problem med en 5 mm bred vertikal rad i centrum av bilden är några mm förskjutet? Händer oftare och ofta och omstart av TVn en eller två ggr så åtgärdas det.


Hade samma på min POS9002 och det händer även ibland på min Oled 803 så är någon konstig Philips bug. Troligtvis pixel shift funktionen som bråkar ibland. Mitt försvinner om jag byter till en annan bild preset och sen tillbaka.

#691

Postad 01 januari 2019 - 22:46

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Är det nån mer som upplever att HDR strular ibland med inbyggda Netflix-appen (kanske sker med andra källor/appar också, men inget jag testat/upplevt)? Jag har upplevt det ett par ggr nu, dels på Stranger Things och nu precis på Narcos Mexico. Det som händer är att bilden plötsligt blir väldigt mörk (vilket jag läste kan ske om HDR bråkar). Startar man om avsnittet så verkar det lösa sig.

#692

Postad 02 januari 2019 - 11:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Är det nån mer som upplever att HDR strular ibland med inbyggda Netflix-appen (kanske sker med andra källor/appar också, men inget jag testat/upplevt)? Jag har upplevt det ett par ggr nu, dels på Stranger Things och nu precis på Narcos Mexico. Det som händer är att bilden plötsligt blir väldigt mörk (vilket jag läste kan ske om HDR bråkar). Startar man om avsnittet så verkar det lösa sig.


Vet inte om jag haft det men Netflix första hdr produktioner hade väldans kontrast. Men de kändes som de var med mening. Sista jag såg var Mowgli och det såg bra ut.

#693

Postad 02 januari 2019 - 13:39

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Vet inte om jag haft det men Netflix första hdr produktioner hade väldans kontrast. Men de kändes som de var med mening. Sista jag såg var Mowgli och det såg bra ut.

Okej, jag har inte sett så mycket HDR-produktioner ännu och de allra mesta har sett bra ut. Mitt problem har dock inte med produktionen att göra då det blir skillnad från gång till gång i samma sekvens. Känns som en bugg i TVn/appen.

#694

Postad 02 januari 2019 - 14:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Okej, jag har inte sett så mycket HDR-produktioner ännu och de allra mesta har sett bra ut. Mitt problem har dock inte med produktionen att göra då det blir skillnad från gång till gång i samma sekvens. Känns som en bugg i TVn/appen.


Ja så ska det ju inte va.

#695

Postad 04 januari 2019 - 20:12

Downhill
  • Downhill
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0

Är det nån mer som upplever att HDR strular ibland med inbyggda Netflix-appen (kanske sker med andra källor/appar också, men inget jag testat/upplevt)? Jag har upplevt det ett par ggr nu, dels på Stranger Things och nu precis på Narcos Mexico. Det som händer är att bilden plötsligt blir väldigt mörk (vilket jag läste kan ske om HDR bråkar). Startar man om avsnittet så verkar det lösa sig.


Jag har också upplevt detta. Narcos Mexico är ett väldigt bra exempel eftersom många scener är väldigt mörka. Jag har stängt av ljusscensor osv på bildprofilen som används, men ändå verkar den gå in vid mörka scener. Det rättar till sig när det klipper till en ljus scen, men jag har även märkt att det går att öppna inställningar och bläddra lite upp och ner i den menyn så att ljusstyrkan ökar igen.

#696

Postad 05 januari 2019 - 09:05

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag har också upplevt detta. Narcos Mexico är ett väldigt bra exempel eftersom många scener är väldigt mörka. Jag har stängt av ljusscensor osv på bildprofilen som används, men ändå verkar den gå in vid mörka scener. Det rättar till sig när det klipper till en ljus scen, men jag har även märkt att det går att öppna inställningar och bläddra lite upp och ner i den menyn så att ljusstyrkan ökar igen.

Okej, skönt att veta man inte är ensam ändå
Jag har också ljussensorn av, men tror inte denna är inblandad ändå. Den ska ju reagera på ljus i rummet, inte i materialet väl. Iofs lyses rummet upp av materialet...
Igår upplevde jag det du skriver, att det kändes för mörkt och när det kom en ljus scen så hoppade ljusstyrkan upp rejält. Och detta var när jag växlat över från HDR till ifs natt som jag normalt kör på kvällen. Så det har kanske inte med HDR-inställningen att göra... kanske dock med HDR-material...

#697

Postad 07 januari 2019 - 13:50

gotomas
  • gotomas
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Bluetoot-sändare **PROBLEM LÖST. SE INLÄGGET EFTER DETTA****
Är ute efter att koppla in en bluetooth-sändare så att jag kan använda trådlösa hörlurar när jag kollar på film.

 

Hittade Roxcoe 3d för knappa 300:- pix. Men innan jag köper den så vill jag kika om någon av er försökt lösa bluetooth-sändningen.

 

Extra: kollat videon som ger lite  tips på kalibrering. Men kanske någon av er kan lägga ut era inställningar för film och spel?


Redigerat av gotomas, 07 januari 2019 - 18:03.


#698

Postad 07 januari 2019 - 18:02

gotomas
  • gotomas
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Köpte teven under mellandagsrean och är sjukt nöjd. Får man den för 10 lax så är det full pott. Men är 3 tusingar extra ingen märkvärdig så kanske LG OLED55C8 är ett bättre alternativ. 

 

Skrev en rescension i prisjakt och delade in i 4 delar: bild, mjukvara, kontroll, utgångar.

*Bilden out of the box är fantastisk. Skarpa färger, fin svärta och spela Red Dead Redemption 2 på PS4 är en fröjd för ögat.

*Kontrollen är inget att hänga i granen, man måste rikta den rakt mot teven för att något skall hända. Lite irriterande.

*Mjukvaran är under all kritik. Har en Mi Box som kör Android 9 och det är precis så det skall funka. Så det där med smart-TV får man ta med en nypa salt. Visst funkar det, men inte alls lika smidigt som det borde vara.

*Utgångarna: HDMI räcker precis för mina behov: PS4, smartbox, Raspberry Pi3 och en Super Nintendo Mini.
Däremot saknar jag möjligheten att koppla trådlösa hörlurar direkt till teven. Finns inget stöd. Löste det idag genom att köpa Roxcore Bluestream D3 Bluetooth-mottagare för 280:- pix. Skynda att fynda då den annars kostar runt 500:- SEK. Fin liten ask som jag kopplade in via usb för ström och sen till AUX.



#699

Postad 14 januari 2019 - 09:07

biggis
  • biggis
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Älskar det mesta med 9002:an. En minimal grej jag stört mig på är att man i vissa listor, t ex inställningsmenyn inte kan bläddra från sista valet till första genom att fortsätta nedåt. Känns som en självklarhet, men inte här :)

 

Vad är era beefs med denna fina pjäs?



#700

Postad 14 januari 2019 - 09:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Black Crush emellanåt. Vill ha plasmans gråskalor




Även taggad med OLED, 4k

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.