Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rengöring av Platt-Tv, LCD, TFT skärmar

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 januari 2017 - 14:16

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
.Felpost.

Redigerat av Unregistered5f2b428b, 28 januari 2017 - 18:10.


#52

Postad 04 juli 2017 - 20:35

Herr Herre
  • Herr Herre
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Köpte skärmrengörning från hifiklubben för att bli av med fingeravtryck på tvn, https://www.hifiklub...pelartillbehor/.

Följde instruktionerna men nu ser det ut som någon dragit sina händer över hela TVn. Ska jag spruta medlet igen och gnugga bort det ännu hårdare?

#53

Postad 04 juli 2017 - 20:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Helt ärligt förstår jag inte varför folk köper speciella medel och ofta dyra sådana för detta då det funkar alldeles utmärkt med en lätt fuktad microfiberduk?

#54

Postad 05 juli 2017 - 19:17

Herr Herre
  • Herr Herre
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Dränkte en mikrofiberduk i varmvatten och kramade ur den tills det inte droppade ut något vatten. Torkade TVn, och nu ser det bra ut.

Att inte proffsbutiker kan säga sanningen.

#55

Postad 17 januari 2018 - 21:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Min Kuro har en konstig antiglare-coating så barnas fingeravtrykk har vart ett **** att få bort med torr duk. Med lite vatten så går det bort men efterlämnar en blåaktig hinna som tar en 20min att putsa bort. Den blir helt fin tillslut men armarna är som 2 våta nudlar när man är klar.

Vågade inte använda specialmedel då det stod spesifikt i manualen att antiglare kan ta skada och kommer ihåg detta från dyra trinitron skärmar.

Nu är dock tvn gammal så jag ger lite fan och köpte en billig monitor spray+trasa på claes ohlson eller om det var biltema. Denna fungerade som en dröm...spraya på trasan och torka och det blev PERFEKT med en gång! Tror inte tvn har vart så ren sedan den köptes. Djuup svärta och inte ett tilstymelse til blåaktig agc.

Känner mig lite dum som typ fått seninflammation av allt putsande genom årena.

Om jag nu bara kom ihåg var jag köpte den......

Redigerat av Demon Slayer, 17 januari 2018 - 21:16.


#56

Postad 17 januari 2018 - 22:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Någon som vet hur de är med Philips 9002. Tycker mig läst någonstans att de inte har något antireflex eller så kanske de bara har något enklare?

 

Än klarar jag mig med vatten jag sitter ju så pass nära så varje gång man råkar hosta eller något så flyger de mer än man tror



#57

Postad 18 januari 2018 - 07:35

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Min Kuro har en konstig antiglare-coating så barnas fingeravtrykk har vart ett **** att få bort med torr duk. Med lite vatten så går det bort men efterlämnar en blåaktig hinna som tar en 20min att putsa bort. Den blir helt fin tillslut men armarna är som 2 våta nudlar när man är klar.

Vågade inte använda specialmedel då det stod spesifikt i manualen att antiglare kan ta skada och kommer ihåg detta från dyra trinitron skärmar.

Nu är dock tvn gammal så jag ger lite fan och köpte en billig monitor spray+trasa på claes ohlson eller om det var biltema. Denna fungerade som en dröm...spraya på trasan och torka och det blev PERFEKT med en gång! Tror inte tvn har vart så ren sedan den köptes. Djuup svärta och inte ett tilstymelse til blåaktig agc.

Känner mig lite dum som typ fått seninflammation av allt putsande genom årena.

Om jag nu bara kom ihåg var jag köpte den......

Vatten och lite diskmedel funkar också. Torka torrt efteråt med microfiberduk. Första gången jag hade fingeravtryck på min kuro upplevde jag samma som dig, det blev en blå fläck, det är pga fettet bara gnuggas runt på panelen om man inte använder fukt/medel.

Redigerat av AndreasG, 18 januari 2018 - 07:36.


#58

Postad 16 februari 2018 - 22:38

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Jag köpte ett svindyrt medel som inte funkade.

Jag har små barn med kladdiga små fingrar som jättegärna vill ta på tv...men detta svindyra medel tog inte bort det.

Jag provade att på olika sätt använda detta medel i ca 1 år utan bra resultat.

Bestämde mig då att prova att med sprayflaska med helt vanligt kranvatten... spray lite på en microduk och torka rent skärmen.

Resultatet blev kanonbra och sedan dess har jag enbart använt vanligt vatten och microduk

#59

Postad 24 februari 2018 - 11:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
En annan bra grej är att först ta microduk och sen glasögonputs på fingeravtryck fläckar mm och sen micro igen. Glasögonputs lämnar inga streck eller andra spår efter sig.

#60

Postad 17 mars 2018 - 09:57

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0

Säkert det tagit upp förut, men alla tips resulterar i ränder.  <_<

Det jag undrar är hur gör dom i fabrik, utan det blir några ränder egentligen?

Sambon klagade på gamla sovrum TVn var smutsigt, så tog en microfiber och fuktade lite med varmvatten och självklart lämnade det ränder. Nu ser TVn för jävligt ut.  :wacko:

 

Har aldrig lyckats rengöra TVn utan lämna ränder efter sig. Hur gör folk egentligen?



#61

Postad 17 mars 2018 - 10:06

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Säkert det tagit upp förut, men alla tips resulterar i ränder.  <_<

Det jag undrar är hur gör dom i fabrik, utan det blir några ränder egentligen?

Sambon klagade på gamla sovrum TVn var smutsigt, så tog en microfiber och fuktade lite med varmvatten och självklart lämnade det ränder. Nu ser TVn för jävligt ut.  :wacko:

 

Har aldrig lyckats rengöra TVn utan lämna ränder efter sig. Hur gör folk egentligen?

 

Jag provade ett par svindyra medel men inget av dom funkade.
Jag har små barn med kladdiga händer som jättegärna pekar på tv osv.

Till sist provade jag att fukta en microduk med vanligt kallt vatten.... ( nämnvärt är att den bara ska vara lite fuktig ) och det funkade kanonbra och lämnade inga ränder.

Däremot har man lite för mycket vatten på microduken...ja då lämnar det ränder.
En del använder också destillerat vatten.

Men mitt tips är..... använd en lite vattenspruta som kan ge en fin dimma, och spruta på microduken ...BARA på microduken INTE PÅ TV.
Det funkar bäst för mig i alla fall och alla kladdiga smetiga fingeravtryck samt smet försvinner utan ränder ;)



#62

Postad 29 mars 2018 - 10:51

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0

Halleluja!

Tog en chansning och beställde Screen Mom från Amazon.uk: https://www.amazon.c...r/dp/B06Y2FMPK1

 

Från början sprutade jag för mycket på duken och det var ändå ränder kvar. Men efter duken har torkat lite med medlet, fortsatte med karate kid stil "wax on wax off" och vipss så inga ränder. Nu är TVn helt ren och lämnar inga ränder efter sig alls! ETT MIRAKEL! :)

 

Så rent har min gamla TVn aldrig varit innan, förutom vid nyköpt. :P



#63

Postad 16 maj 2018 - 01:47

Unregistered8dd2b47d
  • Unregistered8dd2b47d
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Jag minns när en del på nätet hävdade att dessa skärmar aldrig behöver rengöras för att damm och annat inte fastnar på dom. Har man inte barn och andra som kladdar på skärmen räcker det med en torr microfiberduk som man försiktigt avlägsnar ytdamm med.



#64

Postad 23 juli 2021 - 09:54

Militoz
  • Militoz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får bort luft som hamnat under plastskivan på skärmen i ena hörnet? Gäller Samsung Q70

#65

Postad 23 juli 2021 - 11:09

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
Hur har du fått luft där? Kan det vara ett ärende för reklamation? Om det är ett reklamtionsärende så gör ingenting själv så att du inte själv förvärrar skadan och förlorar möjligheten till reklamation.

#66

Postad 23 juli 2021 - 11:29

Militoz
  • Militoz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Såg det när tvn slogs av efter några timmar. Det är ett projekt att hålla på att frakta tvn till höger och vänster när det är den enda tvn jag har. Aldrig mer Samsung.

#67

Postad 23 juli 2021 - 11:37

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får bort luft som hamnat under plastskivan på skärmen i ena hörnet? Gäller Samsung Q70

https://www.youtube....h?v=hPakjT39fc0

 

Det kan inte vara en skyddsfilm?



#68

Postad 23 juli 2021 - 11:50

Militoz
  • Militoz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Sett för många videos om att det inte skulle vara det och folk har fått vita skärmar

#69

Postad 23 juli 2021 - 11:56

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Sett för många videos om att det inte skulle vara det och folk har fått vita skärmar

Aj då! Har själv haft både tydliga och mindre tydliga om det är skyddsfilm eller inte och tvekat. Borde alltid vara tydligt märkt med vad som ska bort!



#70

Postad 23 juli 2021 - 13:21

Militoz
  • Militoz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ja, det står en del på andra forum och på youtube om detta. Många är inte glada på samsung.
I min värld så sitter ju antingen saker fast eller inte (och då är det ok att ta bort). Samsung lever väl i sin egna värld

#71

Postad 23 juli 2021 - 16:47

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Såg det när tvn slogs av efter några timmar. Det är ett projekt att hålla på att frakta tvn till höger och vänster när det är den enda tvn jag har. Aldrig mer Samsung.


Beroende på storlek men har själv en 75a och Samsung kom hem och åtgärda felet. Så du behöver inte frakta och hålla på. Riktigt grym service, iaf den servicecenter som låg närmat mig och det va Norrköping samsung service ställe.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.