Pitch black på Netflix
Gammal favorit, bortser man från att det inte är jordens bästa effekter så håller den än
Postad 18 juli 2018 - 21:29 Pitch black på Netflix
Gammal favorit, bortser man från att det inte är jordens bästa effekter så håller den än Postad 19 juli 2018 - 18:35 Den blomstertid nu kommer
Jag hade lågt ställda förväntningar men var nyfiken. Tyvärr så tyckte jag det var riktigt dåligt. Jag blir helt enkelt aldrig intresserad av personerna i filmen. Sedan smäller och blixtrar det en del men vad tillför det? Redigerat av Mr_Tom, 19 juli 2018 - 18:38. Postad 23 juli 2018 - 14:46
A Quiet Place
Sövande trist helt enkelt. Jag förstår inte grejen. Jag har då sett bättre skräckfilmer i mina dagar... 4/10 Postad 23 juli 2018 - 21:28
Roman J. Israel, Esq. (2017)
Vad f_n såg vi egentligen, frågade vi oss efteråt. Filmen har ingen sammanhängande story värd namnet, så man funderar på vad den försöker förmedla. Denzel funkar i rollen, men innehållsmässigt är filmen desto tveksammare. Redigerat av frollic, 23 juli 2018 - 21:29. Postad 25 juli 2018 - 17:01 S01 - Serien inleder starkt, allt känns bra och snygga övergångar då serien är indelad och berättas från olika perspektiv. Kul att se hur en grupp människor som varit med om samma sak kan ändå se på samma händelse, fast tolka på så många olika sätt. En gift man, pappa till fyra barn som möter en annan gift kvinna när han är på semester med sin familj. Bra story och mycket spännande. Värd att se. S02 - säsong 2 fortsätter med att utveckla vidare relationen mellan de olika persorlighetena från säsong 1. Serien tappar mycket under denna säsong och känns att man fyller i tiden men helt meningslösa händelser som inte leder någonstans egentligen. Denna säsong är sådär bra. So3 - säsong 3 är otroligt dåligt, kände redan i mitten av säsong 2 att denna serie kommer inte att ta, men vill se hur det går. Säsong tre är inte värd att se överhuvudtaget, allt är dåligt, allt är katastrofalt dåligt.... S04 - att de gjort säsong 4 för mig är en gåta......vem kommer att titta på denna kan jag undra. Jag hpppade av i mitten på säsong 3. Jag känner fler som sett även säsong 4 och de ångra djupt på att de slösade tid på denna serie..... Postad 01 augusti 2018 - 00:42 Dunkirk lika förutsägbar men med högre produktionsvärden så den kom jag till slutet på. Hardy gör en usel insats som Spitfire pilot. Postad 01 augusti 2018 - 09:25 Oj denna var udda - bra betyg på imdb, helt okej skådisar men.. fick nypa mig i armen. Denna film kändes som en utdragen mardröm där allt eskalerar utom kontroll. Okej återgett men inte alls vad jag förväntade mig. Vill du se något annorlunda, testa denna Postad 02 augusti 2018 - 14:13 Idiocracy - Neflix ... ja, vad ska man säga..? Jättedålig film. Men samtidigt ganska skön Men det är härligt att film görs av tankar och idéer som kanske inte är som alla andras. Postad 02 augusti 2018 - 16:07 Jag älskade den, när den kom ... Postad 02 augusti 2018 - 16:37
Max en tvåa på en tiogradig skala. Den var inte bra. Postad 02 augusti 2018 - 16:42
Den var inte rolig. Det känns som att den gärna fått vara någon kvart längre för att bättre kunna knyta samman storyn. Postad 04 augusti 2018 - 13:13
Ingen kvalitetsfilm...men den var en tankeväckare. Det är en av få filmer som jag refererar tillbaka till ända sedan den kom...kanske lite mer än tidigare de senaste två åren. Postad 04 augusti 2018 - 19:31 Betyg 5 av 5 Ett par riktigt häftiga IMAX-scener, som utnyttjar formatet på ett snyggt sätt, annars duger nog vanlig 2D fint. En av de bästa actionrullarna på länge :-) Postad 04 augusti 2018 - 22:31
Kanske den mest citerade filmen på vårt kontor. Personligen tycker jag det är en av de mest tankeväckande filmerna de senaste decennierna. Kanske dåligt utfört, men poängen är rätt skarp.
"And the UN UNazified the world" Postad 05 augusti 2018 - 10:24 Exorcist II: the heretic 2,5/5 - hur mycket kan gå fel i en uppföljare egentligen? Svar: Väldigt mycket! Och underhållande är det!
Exorcist III 4,5/5 - riktigt bra. Finns en grym tryckande stämning rakt igenom hela filmen.
Exorcist: the beginning 3,5/5 - Helt ok. Rätt usla effekter men lyckas ändå få till en creepy stämning.
Dominion: Prequel to the exorcist 2/5 - Ganska usel märks tydligt att det är en TV eller direkt till video produktion. Postad 06 augusti 2018 - 07:38
Har inte sett filmen. Menade de att FN skapade en egen nazism eller minskade nazismen? Postad 06 augusti 2018 - 07:47
Samma här, fast inte IMAX och inte 3D utan gammal hederlig 2D, riktigt bra action och man satt fan på nålar hela tiden! Postad 09 augusti 2018 - 14:46 Kört lite 80-90-tals nostalgi
Can't buy me love
En riktig 80-tals komedi som man växte upp med.
Betyg: 5/5
Loverboy
Patrick Dempsey i en annan 80-tals komedi, han är typ någon gigolo åt gamla damer för att få ihop pengar till skolan. En del roliga scener.
Betyg 3/5
Turk 182!
En kille som är arg på att staden inte tar hand om sin bror som blivit skadad i en brand. En ung Kim Cattrall :-D
Betyg: 3/5
Up the Creek
Flodtävling mellan olika universitet, ja som komedierna var på 80-talet :-D
Betyg: 4/5
She's out of control
En pappas dotter förvandlas från ful till snygg och alla killar vill vara med henne, det skapar bekymmer för pappan som gör allt för att hon inte ska träffa killar :-D typiskt 80-tal
Betyg: 4/5 Postad 09 augusti 2018 - 18:33 Ready Player One. I 3D hemma i min hemmabio.
Hmmmm, vad ska jag tycka om den filmen. Jag hade gillat den bättre om jag inte läst boken tidigare, vilket jag har gjort. Ärligt talat så kände jag inte riktigt igen mig. Åh, visst är det samma story och en hel del likheter, men det är helt klart en filmatisering mer baserad på boken än en film av boken. Men så är det ju oftast, så det är inget att hänga upp sig på, trots allt som saknas och är ändrat.
Så istället får jag bedöma filmen som den är.
Och allt som allt gillade jag den. Ljudet var helt ok (har bytt ner mig från 7.1 till 5.1 och jag tycker det går helt ok). Bilden var rätt bra, men med aktiv 3D förlorar man en hel del ljus och det ger en sämre bild. Önskar jag kunde sett den på 4K men det får bli i framtiden.
Ska inte säga nåt om storyn, och inte vad som skiljde från boken (det blir spoilers i båda fallen), men jag kan säga att om du gillade filmen så läs boken, du kommer att få en mycket bättre bild av hela storyn. Och är du uppvuxen med 80-tals film, 80-tals TV-spel och Rush, läs boken och hans andra bok, Armada.
Så med denna mycket intetsägande recension är det dags för betyget. Den får... 7/10. Bra gjord och underhållande men högre betyg skulle krävas mer än lätt underhållning. Postad 16 augusti 2018 - 16:00 American Made i hemmabion
https://www.imdb.com/title/tt3532216/
Betyg 3 av 5
Dunkirk i hemmabion
https://www.imdb.com...ref_=fn_al_tt_1
Vilken otroligt bra rulle! Tekniskt sett en mycket fin blu-rayutgåva. Ljudet framför allt var sanslöst bra :-)
Betyg 5 av 5 Postad 20 augusti 2018 - 15:16
Blev också lite besviken. De som försvarar den brukar säga att man måste se den i en biosalong med en massa andra, annars uteblir större delen av effekten... Kanske sant. Postad 20 augusti 2018 - 18:10 Jag tror knappt jag skriver detta men jag såg All the Money in the World av min absoluta favoritregissör Ridley Scott... och blev lite förvånad över att jag inte gillade filmen mer. Jag ska kanske ge den en chans till.
https://www.imdb.com...f_=nm_flmg_dr_4
Betyg 2½ av 5 (oj)
Sen såg jag Pulp Fiction
https://www.imdb.com/title/tt0110912/
Betyg 5 av 5 Redigerat av FEA, 20 augusti 2018 - 18:11. Postad 20 augusti 2018 - 18:27 Postad 20 augusti 2018 - 18:59
Den är jag sjukt sugen på att se.... Undrar när den släpps i Svea på blåstråle Postad 20 augusti 2018 - 19:08
Inte en aning, men så fort den finns ute så blir det garanterat ett köp. Den va precis i min smak, våldsam och mörk. Skönt med sci-fi oxå. Postad 22 augusti 2018 - 09:33 Inside Llewyn Davis
Lite annorlunda från det Coen bröderna gjort tidigare och med en mer nedstämd ton, dock finns den lite mörkare humorn här också som kännetecknar deras filmer. Fokus är ju på musiken och närmare bestämt folkmusik i 60-talets New York. Tycker Oscar Isaac spelar riktigt bra i sin tolkning och finns flera andra bra skådisar också.
En film jag garanterat kommer se om flera gånger, ger den 7/10
ild.jpg 317,11K 0 Antal nerladdningar
Postad 23 augusti 2018 - 07:51
Ah! Totalt missat, den får jag kolla upp, tack för tipset! Edit: Hittade den på Itunes
börjat kolla lite... låter som Mumford and sons i bakgrundsmusiken, det måste det vara Redigerat av Garrett, 23 augusti 2018 - 08:18. Postad 23 augusti 2018 - 09:38 https://www.criterio...de-llewyn-davis Senaste sedda film var Early Spring på DVD och ger den betyget 7/10 https://www.criterio...70-early-spring Postad 23 augusti 2018 - 10:56
Såg den igår och tyckte också den var bra. Definitivt sevärd. Postad 24 augusti 2018 - 22:04 Kollade på Upgrade en gång till. Den här gången tyckte jag att den va ännu bättre, 10/10. Postad 24 augusti 2018 - 22:50 Underbart skådespel av Gary Oldman, kan inte tänka mig att någon annan skulle gjort den rollen bättre och välförtjänt med en oscar. Bilden på UHD blu-ray var mycket bra. 8/10
darkesthour.jpg 175,29K 0 Antal nerladdningar
Trodde jag skulle få se en typ musikal (vilket det delvis också är) men det är mycket mer än så. Gillade allt med den här filmen och precis som ovan är bild & ljud i toppklass. Rekommenderas! 9/10
La-La-Land.jpg 22,83K 0 Antal nerladdningar Postad 24 augusti 2018 - 22:54 Kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte. Knorren är perfekt men det är något i den jag har svårt för men kan inte sätta fingret på... Postad 25 augusti 2018 - 07:37 Kan hålla med, har ungefär samma känsla efter att ha sett den. Den var dock inte tillräckligt bra för att hålla sig vaken - jag nickade till några gånger :\ Postad 25 augusti 2018 - 09:29 Var på MoS igår, salong 2(rad 10 plats 11 med 3D och Atmos. Först blev jag överraskad av att Statham hade huvudrollen. Sedan över åldersgräns på 7år tillsammans med vuxen. Visste inget om filmen trots att jag är galet förtjust i alla varianter av hajfilmer. Helt enkelt missat eller ignorerat reklam kring The Meg. Bild 3/5 Stundtals bländande skärpa och djup i bild. Annars för många partier med för hög kontrast med platt bildupplevelse/färgdjup som resultat. Ljud, ljudet var klockrent hela vägen ned till lägre subområde. Basen är ubertorr och hårt ställd att lite av gunget i effekterna uteblev. Kan vara produktionen, men jag gissar fysisk anpassning till salongen. Filmen 4/5 Ja vad säger man? Lite för seriös liksom. Hajfilm, ja. Vettig, någorlunda. Små missar, ja. Logiska sammanhang, njaeeeee. Som vanligt alltså, det krävs alltid en eller fler intag av malt eller druvdryck för att till fullo älska sådana rullar. Postumt, det märks verkligen hur stora Kina är med dess finansiärer i filmindustrin gällande produktplacering i form av flaggor mm. En tanke bara. Redigerat av PML73, 25 augusti 2018 - 09:42. Postad 25 augusti 2018 - 10:05
Jag kör också 5.1 men ingen 3D. Du kände inte att ljudmixen var lite skum bitvis? T.ex. 80tals retro musiken är lite väl nedtonad, väldigt lite ljud i suround kanalerna överhuvudtaget. Jag har svenska bdn och upplever ljudmixningen som lite skum. Hade inge direkta förväntningar på filmen . Den börjar bra men "trampar mycket vatten"efter ett tag. I sin helhet helt ok film men inget att springa benen av sig för.
Betyg 3/5 Postad 25 augusti 2018 - 12:42 Grabben vill se den här hemma, han fyller 12... Postad 25 augusti 2018 - 14:49 Ja, det vill jag påstå. Röjjar Ralf är fn läskigare med sina kryp... Postad 26 augusti 2018 - 19:54 Valerian and the thousand planets. 9/10. Lika underbart lättsmält som 5th element. Postad 26 augusti 2018 - 20:47 Ready Player One, ny referensfilm för hembio, både race-scenen och slutet av filmen (explosionen vid 1:50 eller var det nu var).
Trycket i explosionen fick ljudsystemet i biografen att slå ifrån två gånger när Steven Spielberg visade den första gången, och det är inte så svårt att förstå varför Postad 29 augusti 2018 - 00:03 Masterminds, och efter den blev det Due date, Sett båda tidigare, men så jäkla bra så jag nästan garvar ihjäl mig. Redigerat av Unregistered153fb7ca, 29 augusti 2018 - 08:18. Postad 29 augusti 2018 - 01:05 Avengers Infinity War. Troligen den bästa Marvel filmen efter Captain America 2. Postad 29 augusti 2018 - 10:53
Om man räknar Iron Man som den första Marvelfilmen (det var väl då de började göra sina egna?) så tycker jag nog att de två första (Iron Man och The Incredible Hulk) är överlägset bäst. Räknar man även äldre filmer med marvelkaraktärer finns det ju mer att välja på förstås. Tänker främst på de två första Spidermanfilmerna med Tobey som var väldigt bra. Smaken är olika. Postad 30 augusti 2018 - 17:57
Kaffet. Postad 04 september 2018 - 20:13 Var tvungen att testa min gamla Linn movie jag köpte billigt till vardagsrummet. Filmen har jag haft i många år men inte sett den förrän nu. Älskar dialogdrivna filmer så den här var verkligen för mig. Skådespelet var kanske inte i toppklass hela vägen men klart godkänt. Betyg 8/10 Postad 10 september 2018 - 12:19
Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Ingen höjdare, imho. Ön håller på att begravas i lava pga en uppvaknande vilkan, så alla dinosaurier ska evakueras till ett nytt ställe, tror iaf våra hjältar. Det hade faktiskt funkat med bara det, men man måste ha en ordentlig bad guy, så man skruvar till historien löjligt mycket, vilket får den att falla rätt så platt .... 2/5. Redigerat av frollic, 10 september 2018 - 12:19. Postad 15 september 2018 - 19:28 Edit: Frollic, håller med dig gällande Jurrasic. Den var urtrist. Bifogad fil(er)Redigerat av PML73, 16 september 2018 - 06:25. Postad 15 september 2018 - 19:48 8 användare läser detta ämne0 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar |