Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung BD-P1600, BD-P3600, BD-

198 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung BD-P3600 (Blu-ray-spelare) 2 7,64 (24) Inga priser
Samsung BD-P1600 (Blu-ray-spelare) 3 7 (8) Inga priser
Samsung BD-P4600 (Blu-ray-spelare) 1 6,71 (6) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 05 november 2009 - 12:17

CEB
  • CEB
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Japp, jag gjorde som det första alternativet i nedanstående text, och det fungerade utan problem.

Region code hack posted by greedoe, June 11 2009:
To convert this player to Multi-Region playback

1. Press the Repeat button on your remote control NB: Do not confuse this with the Repeat A-B button.

2. Press the buttons 5, 7, 5, 3 and 8 on your remote control, in order one at a time.

3. The numbers 02 will be displayed on the top left of your onscreen display.

4. Press the 1 button on your remote control for region 1, 2 for region 2, and so on, or 9 for multi-region playback NB: The above step may be time sensitive and need to be performed quickly.

5. Press the Open button on your remote control NB: The above step may be time sensitive and need to be performed quickly.

6. After 15 seconds have elapsed, power off your player and then power on your player.

To convert this player to Multi-Region playback if the above does not work.

1. Press the Repeat button on your remote control NB: Do not confuse this with the Repeat A-B button.

2. Press the buttons 3, 8, 7, 6 and 7 on your remote control, in order one at a time.

3. The numbers 02 will be displayed on the top left of your onscreen display.

4. Press the 1 button on your remote control for region 1, 2 for region 2, and so on, or 9 for multi-region playback NB: The above step may be time sensitive and need to be performed quickly.

5. Press the Open button on your remote control NB: The above step may be time sensitive and need to be performed quickly.

6. After 15 seconds have elapsed, power off your player and then power on your player.


Jag har testat dessa för att göra min 3600 regfri för DVD, men de funkar inte. Är det någon som har några tips? Jag har googlat men hittar inget! Det verkar som att jag har softw version 1.03...

Tacksam för hjälp!

#102

Postad 05 november 2009 - 12:42

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag har testat dessa för att göra min 3600 regfri för DVD, men de funkar inte. Är det någon som har några tips? Jag har googlat men hittar inget! Det verkar som att jag har softw version 1.03...

Tacksam för hjälp!


Sorry detta går inte längre på denna modell. Det går om du inte uppdaterat mjukvaran något men efter man gjort det har Samsung plockat bort möjligheten att göra den regionsfri på DVD-delen.

#103

Postad 05 november 2009 - 12:58

CEB
  • CEB
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag har inte uppgraderat programvaran alls. Jag köpte spelaren förra veckan.

Hur har Samsung spärrat det, om det inte är hårdvarumässigt så borde det gå att knäcka?

#104

Postad 05 november 2009 - 13:08

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag har inte uppgraderat programvaran alls. Jag köpte spelaren förra veckan.

Hur har Samsung spärrat det, om det inte är hårdvarumässigt så borde det gå att knäcka?


Jag köpte min spelare i juni, och då funkade det att göra den regionsfri. Kom ej ihåg vilken firmware det var i den.
Sedan när jag uppdaterade den med ny firmware så fungerade inte reginhacket.
Ja det kan knappast vara hårdvarumässigt eftersom jag haft den regionsfri under ca 2 veckor så det är inte omöjligt att det kommer något nytt hack i framtiden.

Kan du se på Youtube i spelaren så har du definitivt för ny firmware för att det gamla hacket ska fungera.
Så mitt råd är att uppdatera spelaren (Nu vet jag inte hur många DVD filmer du har som ej är region 2).
Ljudsync problem försvinner också med nyare firmware, samt att en del nyare Blu Ray filmer ej fungerar korrekt på gammal firmware.

Redigerat av Saftsvalle, 05 november 2009 - 13:12.


#105

Postad 06 november 2009 - 12:43

CEB
  • CEB
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Nu är den uppgraderad, får vänta på nästa kodknäck...

#106

Postad 07 november 2009 - 13:37

NYNOVIS
  • NYNOVIS
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej på er Som ni ser på mitt användar namn så är jag både ny här på forumet och i blueray djungeln.
jag var in på Mediamarkt och köpte mig en Samsung Bd-P4600 i veckan. Men jag klarar inte att få den att funka ihop med datorn.. Jag har gjort efter konstens alla regler och instruktioner men jag hittar inte datorn i blueray spelaren. finns det nån som kan förklara ENKELT för en som inte kan.. Jag har delat ut en Mapp som ligger direkt i C:

och nätverket är okej enligt blueray testet.

tacksam för tips och råd..

Mvh Daniel

[email protected]

#107

Postad 07 november 2009 - 13:40

CEB
  • CEB
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag hittade inte min nätverkshd heller men då skrev jag in IP-adressen manuellt och det funkade. När du ska söka i nätverket kan du välja manuellt eller automatiskt, välj automatiskt o skriv in själv, det kanske hjälper. Sen skriver du då in din dators IP-adress!

Redigerat av CEB, 07 november 2009 - 13:41.


#108

Postad 07 november 2009 - 13:55

NYNOVIS
  • NYNOVIS
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag hittade inte min nätverkshd heller men då skrev jag in IP-adressen manuellt och det funkade. När du ska söka i nätverket kan du välja manuellt eller automatiskt, välj automatiskt o skriv in själv, det kanske hjälper. Sen skriver du då in din dators IP-adress!

jag har prövat det men det hjälper inte

#109

Postad 07 november 2009 - 13:57

CEB
  • CEB
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Aj då. Nu har jag Mac så jag vet inte exakt hur det funkar med PC men kan det vara så att du behöver ställa in för delning i PC:n, att det tillåts? Sen tror jag att spelaren är begränsad i vilka filsystem den tillåter, alltså vilken filsystem din PCs hårddisk är formaterad i.

#110

Postad 07 november 2009 - 14:08

NYNOVIS
  • NYNOVIS
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Aj då. Nu har jag Mac så jag vet inte exakt hur det funkar med PC men kan det vara så att du behöver ställa in för delning i PC:n, att det tillåts? Sen tror jag att spelaren är begränsad i vilka filsystem den tillåter, alltså vilken filsystem din PCs hårddisk är formaterad i.


okej det lät som en fråga som jag inte har en anning om detta med filsystem och grejer..

#111

Postad 07 november 2009 - 20:26

patsan04
  • patsan04
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta om DVD+R fungerar eller ej på BD-P3600.

#112

Postad 08 november 2009 - 16:14

CEB
  • CEB
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Min enda DVD+R funkar inte i min 3600, tyvärr.

#113

Postad 08 november 2009 - 19:15

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta om DVD+R fungerar eller ej på BD-P3600.


Ja DVD+R fungerar utmärkt på min BDP-3600

#114

Postad 08 november 2009 - 21:17

patsan04
  • patsan04
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har du spelat upp många saftsvalle?

Vad kör du med för fabrikat på skivor?

Tänkte om den var känslig.

#115

Postad 09 november 2009 - 09:41

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Har du spelat upp många saftsvalle?

Vad kör du med för fabrikat på skivor?

Tänkte om den var känslig.


Jag har kanske spelat upp ett 15-tal och alla har fungerat.
Fabrikat har varit HP DVD+R 16x och RiDisc DVD+R 16x (www.ridisc.com) och Mr.Platinum DVD+R 8x
Dessa modeller har fungerat utan problem.

Om det finns några utöver dessa modeller som inte fungerar har jag ingen aning om.

Redigerat av Saftsvalle, 09 november 2009 - 09:47.


#116

Postad 09 november 2009 - 20:06

patsan04
  • patsan04
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tackar för svaret saftsvalle.

Fungerar den bra i övrigt?

#117

Postad 10 november 2009 - 15:57

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Tackar för svaret saftsvalle.

Fungerar den bra i övrigt?


Ja den funkar kanonbra tycker jag.
Det enda negativa är att den tappat 24p inställningen ibland. Då är det bara att gå in i menyn och aktivera denna igen. Har hänt kanske 5-6 gånger sedan jag köpte spelaren.
Kan iochförsig ha att göra med att jag aldrig kör min elektronik i stand by nattetid utan drar ut kontakten. Detta medför kanske att den tappar den inställningen någon gång ibland.

Redigerat av Saftsvalle, 10 november 2009 - 15:59.


#118

Postad 30 november 2009 - 23:18

b0zz
  • b0zz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte för ett par dagar sedan en BD-P3600. Den fungerar kanon än så länge. Bara en sak jag inte lyckas med - att streama från en dator. Jag har lyckats ansluta till mitt trådlösa nätverk och kör nätverkstestet vilket sa att allt fungerade. När jag sedan trycker på Network Search (röd knapp) hittar den min dator (det står iaf Datorns namn), men när jag går in på denna och trycker på ex. Music (finns även Video, Photo, Setup) står det: No program was found. På datorn har jag satt min Musik-mapp på delning (högerklick-dela med-välj personer-everyone), både musikmappen och biblioteket. Har Windows 7.

Det verkar som sagt som att Bluerayen hittar datorn, men jag kan inte strömma något.

Kan någon hjälpa mig? :P

#119

Postad 01 december 2009 - 10:41

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte för ett par dagar sedan en BD-P3600. Den fungerar kanon än så länge. Bara en sak jag inte lyckas med - att streama från en dator. Jag har lyckats ansluta till mitt trådlösa nätverk och kör nätverkstestet vilket sa att allt fungerade. När jag sedan trycker på Network Search (röd knapp) hittar den min dator (det står iaf Datorns namn), men när jag går in på denna och trycker på ex. Music (finns även Video, Photo, Setup) står det: No program was found. På datorn har jag satt min Musik-mapp på delning (högerklick-dela med-välj personer-everyone), både musikmappen och biblioteket. Har Windows 7.

Det verkar som sagt som att Bluerayen hittar datorn, men jag kan inte strömma något.

Kan någon hjälpa mig? :P


Har för mig att ngn har nämnt innan att man kan kolla på http://www.bigpictur...0-bd-p4600.html

Kör Win7 på 2 burkar och mappen som BD-4600 (inköpt på Dustin för nästan inga pengar) läser i från behöver inte ligga på C:\!

Tricken är att... se till att du har senaste FW installerat, då kommer spelaren i håg nätverksinställningarna & att mappen du delar ut är satt till "Everyone" under "Säkerhet" i "Egenskaper". Ännu ett är att konsekvent ansluta i "Manual".

Det kräver det lite mer pill i Vista/Win7. Läser man sedan på lite så funkar SMB (inte fullt ut dock) i Linux & OSX, även NAS lösningar. Har dock inte hunnit experimentera själv än.

Undertexterna är som sagt lite tråkiga när man kör .mkv, men det gå ju alltid att lägga till .srt... lr hur?!

Redigerat av blastoise, 01 december 2009 - 21:36.


#120

Postad 01 december 2009 - 13:23

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte för ett par dagar sedan en BD-P3600. Den fungerar kanon än så länge. Bara en sak jag inte lyckas med - att streama från en dator. Jag har lyckats ansluta till mitt trådlösa nätverk och kör nätverkstestet vilket sa att allt fungerade. När jag sedan trycker på Network Search (röd knapp) hittar den min dator (det står iaf Datorns namn), men när jag går in på denna och trycker på ex. Music (finns även Video, Photo, Setup) står det: No program was found. På datorn har jag satt min Musik-mapp på delning (högerklick-dela med-välj personer-everyone), både musikmappen och biblioteket. Har Windows 7.

Det verkar som sagt som att Bluerayen hittar datorn, men jag kan inte strömma något.

Kan någon hjälpa mig? :P


Har du provat att trycka på "din utdelade dator" så att du får logga in på din dator från blu-ray spelaren, så du ser mapparna som är utdelade? Detta måste göras annars hittar den inget under video, photo, music etc.
Kör själv WinXP Pro.

#121

Postad 02 december 2009 - 21:32

b0zz
  • b0zz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
tack för svar blastoise och saftvalle! Jag hade missat att att trycka PÅ mitt datornnamn för att logga in på den (står inte någonstans i manuallen att man ska göra det :S ). MEN nu får jag inte ihop det med inlogg och password. Har läst att det ska vara samma som man loggar in på datorn med, men jag har inget lösenord. Har testat lämna blankt men det går inte. Vad nu? :)

#122

Postad 02 december 2009 - 22:39

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

tack för svar blastoise och saftvalle! Jag hade missat att att trycka PÅ mitt datornnamn för att logga in på den (står inte någonstans i manuallen att man ska göra det :S ). MEN nu får jag inte ihop det med inlogg och password. Har läst att det ska vara samma som man loggar in på datorn med, men jag har inget lösenord. Har testat lämna blankt men det går inte. Vad nu? ;)

Prova skriv "A" på login och "A" på password eller vad du själv tycker. Att lämna blankt fungerar ej.

Redigerat av Saftsvalle, 02 december 2009 - 22:40.


#123

Postad 02 december 2009 - 22:40

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
För mig hjälpte det med att skriva i inlogg namn = mitt eget eftersom jag är reggad på xp:t och sedan lämna password blankt.

#124

Postad 02 december 2009 - 23:30

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Prova skriv "A" på login och "A" på password eller vad du själv tycker. Att lämna blankt fungerar ej.


Lämna blankt fungerar alldeles utmärkt i Win7... efter att ha joxat lite med de "Avancerade delningsinställningarna"!

Sen hänger det lite på vilken mjukvaru-fw du har. 2.05 är den senaste. Men skall tydligen göra det omöjligt att få spelaren regionsfri.

Kör även själv Eset Smart Security på bägge Win7 burkarna & har inga problem efter att ha gjort så som det har nämnts i det översta stycket.

Redigerat av blastoise, 04 december 2009 - 11:08.


#125

Postad 03 december 2009 - 00:04

b0zz
  • b0zz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
tack för all hjälp! Har nu försökt med blankt-blankt, a-a, datorns namn-blank/a, "inloggningsnamnet"-blankt/a, trådlösa nätverketsnamn-trådlösa nätverketslösen + testat stänga av brandvägen på datorn.. Inget funkar ;)
Får testa hämta nyaste FW'en imorgon och hoppas på en ljusning. ibland vill man bara äta upp handkontrollen!

#126

Postad 03 december 2009 - 22:31

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

tack för all hjälp! Har nu försökt med blankt-blankt, a-a, datorns namn-blank/a, "inloggningsnamnet"-blankt/a, trådlösa nätverketsnamn-trådlösa nätverketslösen + testat stänga av brandvägen på datorn.. Inget funkar :rolleyes:
Får testa hämta nyaste FW'en imorgon och hoppas på en ljusning. ibland vill man bara äta upp handkontrollen!

Ja testa med nysta firmware, jag hade strul med en gammal firmware att det inte gick att logga in, men det löstes med nyare.

#127

Postad 07 december 2009 - 14:57

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Stöder denna Bildfrekvens 24p, 50p, 60p med nyaste FW?

#128

Postad 07 december 2009 - 15:10

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Stöder denna Bildfrekvens 24p, 50p, 60p med nyaste FW?

Det har den väl gjort hela tiden.

#129

Postad 07 december 2009 - 15:27

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Det har den väl gjort hela tiden.

Jag vet INTE där av frågan står inget om det i manualen heller
Står i valet & kvalet mellan denna och en LG BD 390, men så har jag en samsung LCD som kan ta vara på funktionerna i BD-P3600.

#130

Postad 07 december 2009 - 15:32

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag vet INTE där av frågan står inget om det i manualen heller
Står i valet & kvalet mellan denna och en LG BD 390, men så har jag en samsung LCD som kan ta vara på funktionerna i BD-P3600.

Jag har haft BD-P3600 i ett halvår och det funkar kanon med 24P, 50P och 60P

#131

Postad 07 december 2009 - 15:47

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Jag har haft BD-P3600 i ett halvår och det funkar kanon med 24P, 50P och 60P

Klarar den av att visa AVI, DivX, H.264, Matroska (MKV), MPEG2, MPEG4, VC-1, Xvid filmer från en USB HDD formaterat i NTFS?

#132

Postad 09 december 2009 - 18:59

Zjoor
  • Zjoor
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Funderar på en bd-p3600, men vill även kunna spela gamla filmer, image-filer brända på dvd. Någon som har erfarenhet om det funkar bra?

#133

Postad 14 december 2009 - 11:11

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Klarar den av att visa AVI, DivX, H.264, Matroska (MKV), MPEG2, MPEG4, VC-1, Xvid filmer från en USB HDD formaterat i NTFS?


I rent vetenskapligt syfte formaterade jag ett USB minne till NTFS & den (4600) läste de MP3-filer som jag lagt på stickan.

Funderar på en bd-p3600, men vill även kunna spela gamla filmer, image-filer brända på dvd. Någon som har erfarenhet om det funkar bra?


.img & .iso filer har jag för mig att jag läst ngnstans att den inte har support för. det funkar ju alltid att bränna ut dem oxå!

#134

Postad 14 december 2009 - 16:14

C5R
  • C5R
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

tack för all hjälp! Har nu försökt med blankt-blankt, a-a, datorns namn-blank/a, "inloggningsnamnet"-blankt/a, trådlösa nätverketsnamn-trådlösa nätverketslösen + testat stänga av brandvägen på datorn.. Inget funkar :wacko:
Får testa hämta nyaste FW'en imorgon och hoppas på en ljusning. ibland vill man bara äta upp handkontrollen!


Jag har ungefär samma bekymmer, har du fått ordning på din anläggning?
I mitt fall är F/W uppdaterad, försöker ansluta till en NAS med login, trådlös anslutning.
Youtube och nätverkstestet funkar och disken hittas men att ansluta går ej, hur jag än försöker blir det bara "No shared folders" som resultat.
Förslag någon?

/Magnus, Köping

#135

Postad 15 december 2009 - 20:33

Gäst_chheber_*
  • Gäst_chheber_*
  • 0

Undertexterna är som sagt lite tråkiga när man kör .mkv, men det gå ju alltid att lägga till .srt... lr hur?!


På vilket sätt är undertexterna "tråkiga"? Svårläsligt eller vad, har du lust att posta en bild? Jag hittar inget inlägg som tagit upp det innan.

#136

Postad 15 december 2009 - 21:31

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

På vilket sätt är undertexterna "tråkiga"? Svårläsligt eller vad, har du lust att posta en bild? Jag hittar inget inlägg som tagit upp det innan.


OK, kanske skulle ha uttryckt mig på ett annat sätt... de integrerade undertexterna i .mkv filerna klarar inte spelaren av att visa, utan man behöver komplettera med en .srt fil!

Redigerat av blastoise, 15 december 2009 - 21:32.


#137

Postad 15 december 2009 - 21:42

C5R
  • C5R
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Häpp, nu fonka det!
Jag kan svara på min tidigare fråga, tyckte jag provat alla kombinationer men tydligen hade jag missat något.
Auto-sök efter nätdisk gick inte att ansluta med, trots rätt user och pw.
Manuellsök med IP+katalog+user+pw gjorde susen.

#138

Postad 18 december 2009 - 18:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

På vilket sätt är undertexterna "tråkiga"? Svårläsligt eller vad, har du lust att posta en bild? Jag hittar inget inlägg som tagit upp det innan.


Finns undertexter i MKV filmen trycker man bara SUBTITLES på fjärren så kommer det fram iaf på mina filmer :)

Har nu bytat ut min LG BD390 till en samsung BD3600 och den funkar fel fritt i alla delar så som Trådlöst, funkar med NTFS diskar, MKV filmer med undertexter, pluss att den kan ta vara på funktionerna i Samsung LCD TVn som finns i BD spelaren BD wise, Anynet+, DNIe+, det enda som man kan reta sig på är utdelningen av mapparna i Fim, Foto, Music, man kan inte dela ut dom i meyerna var för sig utan man måste dela ut 1 st mapp som man döper om till tex MEDIA, där man lägger ut Video, Foto, Music mapopar för sig en miss tycker jag, annars så gick de fins med nätverk och all sådan som streaming mm.
Klart god känd spelare +++++ än så länge

Redigerat av pege63, 18 december 2009 - 18:15.


#139

Postad 19 december 2009 - 10:32

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Finns undertexter i MKV filmen trycker man bara SUBTITLES på fjärren så kommer det fram iaf på mina filmer ;)


Tyvärr inte på min 4600. Har provat en flock filmer utan succé! :P

#140

Postad 19 december 2009 - 12:04

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Har sedan ett tag nu ägt en BP-P3600 och är väldigt nöjd med den till min Samsung LED TV. Men nu är det så att två filmer vägrar fungera på denna spelaren och båda är original BD-Filmer. Den ena är Snövit och andra är tyvärr Inglourious Basterds. Skillnaden nu mellan dessa är att Snövit kommer inte ens förbi Loading screen där dom nämner det kan extra lång tid men har haft igång den där upp till 30 min utan att den kommer vidare. Sen med Inglourious Basterds är det lite annorlunda, där kommer man in hela vägen, kan se extramaterial men tar man Play Movie så kommer den inte längre där. Man ser den går in för att starta då spelaren lägger sig på 00.00 i tid men sen är det dött. Någon som vet vad detta beror på? Självklart är det ny Firmware då jag är ansluten hela tiden osv. Väldigt tragiskt detta.

MVH Jimmy

#141

Postad 19 december 2009 - 12:40

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Har sedan ett tag nu ägt en BP-P3600 och är väldigt nöjd med den till min Samsung LED TV. Men nu är det så att två filmer vägrar fungera på denna spelaren och båda är original BD-Filmer. Den ena är Snövit och andra är tyvärr Inglourious Basterds. Skillnaden nu mellan dessa är att Snövit kommer inte ens förbi Loading screen där dom nämner det kan extra lång tid men har haft igång den där upp till 30 min utan att den kommer vidare. Sen med Inglourious Basterds är det lite annorlunda, där kommer man in hela vägen, kan se extramaterial men tar man Play Movie så kommer den inte längre där. Man ser den går in för att starta då spelaren lägger sig på 00.00 i tid men sen är det dött. Någon som vet vad detta beror på? Självklart är det ny Firmware då jag är ansluten hela tiden osv. Väldigt tragiskt detta.

MVH Jimmy


Har du 2.05 firmware i spelaren
http://www.samsung.c...p;menu=download

tycker jag att det borde fungera. Nu har jag varken snövit eller Inglorious Bastards på BD.

Firmware bör du uppdatera med USB eller skiva.

#142

Postad 19 december 2009 - 20:54

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Tack, nu fungerar Inglourious Basterds men tyvärr så stannar jag med en svart skärm på snövit fortfarande. Står att det kan ta 2-3 minuter men testade att ha på den 30 min utan framgång.. Så nu är det bara den filmen som är ett stort "what to do" fenomen.

MVH

#143

Postad 21 december 2009 - 17:37

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Tack, nu fungerar Inglourious Basterds men tyvärr så stannar jag med en svart skärm på snövit fortfarande. Står att det kan ta 2-3 minuter men testade att ha på den 30 min utan framgång.. Så nu är det bara den filmen som är ett stort "what to do" fenomen.

MVH


Okay. Jag ger ju Snövit till frugan i julklapp, så jag kan ju testa hur filmen uppför sig på min BD-P3600 i mellandagarna / efter nyår.
Däremot har jag Pinn-Jocke på BD, och snövit borde vara gjord på samma sätt från Disney och denna film fungerar prima på min spelare.

#144

Postad 22 december 2009 - 13:09

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Tack, nu fungerar Inglourious Basterds men tyvärr så stannar jag med en svart skärm på snövit fortfarande. Står att det kan ta 2-3 minuter men testade att ha på den 30 min utan framgång.. Så nu är det bara den filmen som är ett stort "what to do" fenomen.

MVH


Kolla så du inte har några fingeravtryck på skivan, torka i så fall med en glasögonduk.
Ibland blir det så både på BD & DVD skivor har jag mrkt, tyvär så har jag läst att spelaren har problem med vissa skivor åxå enligt flera tester.

#145

Postad 22 december 2009 - 15:12

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Aldrig haft ett problem med skivläsning av vare sig BD lr DVD.
Tror att din skiva snarare är kass.

#146

Postad 23 december 2009 - 21:54

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Tidigare hade jag en Panasonic DVD S-97 ansluten till Plasman och när man då körde DVD som var i fomatet 4:3 så visades ändå bilden som 16:9. TV'n är inställd på 16:9

T ex de flesta Astrid Lindgren filmerna, 5 myror m fl. är ju i 4:3 format.

Nu när man kör domsamma så blir bilden 4:3 och man får feta svarta kanter på sidorna. Kan man ställa in bilden så det matas ut som 16:9? Jag har letat men inte hittat hur man ska få till det.

Per

#147

Postad 24 december 2009 - 15:03

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Tidigare hade jag en Panasonic DVD S-97 ansluten till Plasman och när man då körde DVD som var i fomatet 4:3 så visades ändå bilden som 16:9. TV'n är inställd på 16:9

T ex de flesta Astrid Lindgren filmerna, 5 myror m fl. är ju i 4:3 format.

Nu när man kör domsamma så blir bilden 4:3 och man får feta svarta kanter på sidorna. Kan man ställa in bilden så det matas ut som 16:9? Jag har letat men inte hittat hur man ska få till det.

Per


Jag har inställt på min BD spelare 16:9 Wide och får ut full skärm på min TV även matrial som är på USB HDD visas ut som fullskärm när det är 4:3 format.

Jag har en samsung LCD åxå men mediaspelaren i den visar ut 4:3 matrial som 4:3 på skärmen från tex USB HDD vilket suger tycker jag fast inställningen är den samma som på BD spelaren 16:9 wide :huh:

Menu knappen på fjärren gå in på SETUP sen ser du vart du skall ändra

Shit nu börjar BD spelaren krångla med DVD skivor menyera syns inte men filmen sätter igång och efter filmens slut blir rutan helt svart inga menyer alls :D
Tydligen så har dom tester som gjort haft rätt ang DVD skivor att dom krånglar efter ett tag Måndags ex?? :D

Redigerat av pege63, 26 december 2009 - 11:23.


#148

Postad 28 december 2009 - 11:17

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Tack, nu fungerar Inglourious Basterds men tyvärr så stannar jag med en svart skärm på snövit fortfarande. Står att det kan ta 2-3 minuter men testade att ha på den 30 min utan framgång.. Så nu är det bara den filmen som är ett stort "what to do" fenomen.

MVH


Hejsan!

Ja, nu har man bänkat sig för att se snövit på blu-ray på min BDP-3600, men jag får precis samma fel som du, det blir svart bild när filmen ska laddas och räknaren på blu ray dislplayen stannar på 0.00. SPelaren laddar aldrig JAVA menyn på filmen. Normalt på mina andra filmer så kommer det upp en ladd bild i mitten på TVn när JAVA ska laddas på en film, men icke på snövit, det blir bara svart.

Har du meddelat Samsung om problemet?. Jag har tänkt att skriva till dem nu.


Jag fick svar direkt från Samsung. De är medvetna om problemet med snövit och jobbar för fullt med en ny firmware som ska lösa problemet.

Redigerat av Saftsvalle, 28 december 2009 - 11:29.


#149

Postad 28 december 2009 - 11:23

C5R
  • C5R
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall det är något givet maxantal för tex. jpg-filer i en mapp? (wlan)
Att använda tvn som fotoram vid exempelvis julmiddan med släkten kan ju verka praktiskt, men min spelare verkar tycka att ungefär 300 bilder (av 1200 i mappen) räcker sen börjar det från början igen.
Känns det igen?

#150

Postad 28 december 2009 - 20:49

perreb
  • perreb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
När jag sätter i Ice Age 3 BD så laddar spelaren väldigt länge, typ 1 minut innan man får bild och ser meny'n. Är detta normalt? Segt som fan när barnen ivrigt väntar.

för små barn, läskig anti-copy reklam i början av massa barnfilmer, sjukt långa laddtider etc.

Snart har man inget annat val än att tanka för att bli av med skiten



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.