Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tv-kort och boxer

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 mars 2012 - 20:41

kaptenmorgan
  • kaptenmorgan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjena!
Har kikat runt lite efter ett tv-kort till htpcn, och eftersom att jag betalar för ett boxerabonemang så vill jag givetvis kunna koda av dom kanalerna.

Har kikat på lite olika tv-kort och fastnat för dom här två.

Pinnacle PCTV Dual DVB-T Pro 2000i

KNC dvb-t kort

knc kortet kostar mer än det dubbla mot pinnacle kortet, men till knc kortet finns ci-enhet som tillbehör, som ska kunna koda av boxer.

Vet att man kan köpa en phoenix kort läsare, som också ska klara av att koda av boxer korten? Men jag hittar bara information om mjukvara för linux, och jag kör windows, och har ingen större lust att byta på htpcn.

Behöver lite råd om hur jag ska göra.
Fördelarna med Pinnacle plus phoenix läsare är att det kostar mindre tillsammans än vad knc kortet kostar.
Men med knc kortet verkar det som att blir mindre krångel. Dock tror jag att knc kortet bara har en tuner, och det innebär väll att man inte kan kolla på tv och spela in samtidigt, eller har jag fel?

Är helt grön när det gäller tv-kort, och känner inte för att slänga pengarna i sjön så att säga.

#2

Postad 16 mars 2012 - 20:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Tjena!
Har kikat runt lite efter ett tv-kort till htpcn, och eftersom att jag betalar för ett boxerabonemang så vill jag givetvis kunna koda av dom kanalerna.

Har kikat på lite olika tv-kort och fastnat för dom här två.

Pinnacle PCTV Dual DVB-T Pro 2000i

KNC dvb-t kort

knc kortet kostar mer än det dubbla mot pinnacle kortet, men till knc kortet finns ci-enhet som tillbehör, som ska kunna koda av boxer.

Vet att man kan köpa en phoenix kort läsare, som också ska klara av att koda av boxer korten? Men jag hittar bara information om mjukvara för linux, och jag kör windows, och har ingen större lust att byta på htpcn.

Behöver lite råd om hur jag ska göra.
Fördelarna med Pinnacle plus phoenix läsare är att det kostar mindre tillsammans än vad knc kortet kostar.
Men med knc kortet verkar det som att blir mindre krångel. Dock tror jag att knc kortet bara har en tuner, och det innebär väll att man inte kan kolla på tv och spela in samtidigt, eller har jag fel?

Är helt grön när det gäller tv-kort, och känner inte för att slänga pengarna i sjön så att säga.


det finns programvara för windows med för phoenix

#3

Postad 17 mars 2012 - 09:53

kaptenmorgan
  • kaptenmorgan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

det finns programvara för windows med för phoenix


Vad finns det för alternativ då?

Några tips angående korten?

#4

Postad 21 mars 2012 - 12:26

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Har du sökt i forumet om detta? Det finns spaltmeter skrivet om det du söker.

/P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.