Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Archos 101 Internet Tablet*

137 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Archos 101 Internet Tablet 8GB (Surfplattor) 8 5,5 (1) Inga priser
Archos 101 Internet Tablet 16GB (Surfplattor) 8 6,08 (11) Inga priser

#1

Postad 01 oktober 2010 - 12:43

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Bifogad fil  ARCHOS_101_it_ambiance.jpg   53,46K   0 Antal nerladdningar

Product capacity • Internal: 8 & 16 GB**** flash memory
• External: Micro SD Slot (SDHC compatible)
Display characteristics High resolution touch screen, 1024x600 pixels (WXVGA), 10.1'' TFT LCD
Application Framework Android 2.2 Froyo7
Processor • ARM Cortex A8 at 1 GHz with DSP
• Graphic accelerator: 3D OpenGL ES 2.0
Video Playback1 • MPEG-42 HD (up to 720p, 30 fps@6Mbps)
• MPEG-42 (ASP@L5 AVI, up to DVD resolution, 30 fps@8Mbps)
• H.264 HD ([email protected] up to 720p, 30 fps@5Mbps)
• WMV9/VC1 (AP up to 720p 30 fps@10Mbps)
• M-JPEG (Motion JPEG Video) in VGA resolution

With optional plug-in (downloadable on www.archos.com):
• Cinema: MPEG-2 (up to DVD resolution MP/D1, 30 fps@10 Mbps)
With the above codecs, the device can play video files with the following extensions: AVI, MP4, MKV, MOV, WMV, MPG, PS, TS, VOB, FLV, RM, RMVB, ASF, 3GP
Audio Playback1 • MP3 CBR & VBR
• WMA, WMA-Pro 5.1
• WAV (PCM/ADPCM)
• AAC, AAC+ 5.13
• OGG Vorbis
• FLAC

With optional software plug-ins (downloadable on www.archos.com):
• AC3 5.1
Photo viewer4 JPEG, BMP, PNG, GIF
Subtitles Support subtitles files with .srt, .ssa, .smi, .sub extensions
Webcam • Yes
Pre-installed applications • Aldiko, Ebuddy, Wikipedia, Avecomics, HubKap, Deezer, Mewbox, Raging Thunderlite (a 3D car demo game), WordNewspaper, Touiteur, Fring
Interfaces • USB slave 2.0: Mass Storage Class (MSC)
• Full size USB host: Mass Storage Class (MSC)
• Micro SD (SDHC compatible)
• HDMI output5 (Mini HDMI / HDMI cable sold separately)
Communication protocols • WiFi (802.11 b/g/n)
• Bluetooth 2.1 EDR
Miscellaneous • Built-in speaker
• Built-in leg stand
• Built-in Microphone
• G-sensor
• Front VGA camera
Power source • Internal: Lithium Polymer battery
• External: Power adapter/charger
Battery life • Music playback time6: up to 36 hours
• Video playback time6: up to 7 hours
• Web surfing6: up to 10 hours
Scalability • Device automatically downloads latest firmware updates when the WiFi connection is activated
• Updates can also be downloaded at www.archos.com and updated via USB mass storage
Dimensions & weight • 270 x 150 x 12 mm
• 480 grams
Minimum system requirements • Microsoft® Windows® XP, Vista, 7 or higher
• Mac
• Linux
• USB 2.0 interface
Package includes ARCHOS 101 internet tablet, earphones, Standard USB cable, Quick Start Guide (QSG), legal and safety notice, power charger.


* Maximum resolution = 1280 x 720 pixels
** Only available on Android™ 2.2 Froyo
*** The function of relaying your internet connection may not be authorized by your mobile phone operator or may require a special data plan option. Please refer to your contract.
**** 1 GB= 1 billion bytes; actual formatted capacity is less.
1/ Certain bitrates, resolutions, and/or file variations may not be compatible.
2/ MPEG-4 ASP@L5 AVI (MPEG-4: ISO standard by Moving Picture Experts Group; AVI: audio/video file container by Microsoft) without GMC and Quarter pixel.
3/ Does not read AAC protected files.
4/ Certain resolutions and file sizes may not be compatible.
5/ External video output disabled for Macrovision®-protected contents.
6/ Rechargeable batteries have a limited number of charge cycles and may eventually need to be replaced. Battery life and number of charge cycles vary by use and settings. Test run with low backlight.
7/ Available in October 2010

http://www.archos.com/products/ta/archos_1...ry=se〈=en

[admin edit: mindre bild]

Redigerat av frollic, 04 oktober 2010 - 11:32.


#2

Postad 03 oktober 2010 - 08:31

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 1
funderar faktiskt på att byta ut min ipad mot en sån här, verkar riktigt trevlig!

#3

Postad 03 oktober 2010 - 19:57

berka99
  • berka99
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Den ska jag ha! verkar bli riktigt bra för det priset.

#4

Postad 03 oktober 2010 - 20:58

pko
  • pko
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Finns det några bra tester på den ännu? Vore intressant att se hur Android funkar på skärmar med högre upplösning.

Själv är jag intresserad av 7-tummaren också (Archos 70, 8gigaren i så fall), verkar vara rätt storlek för mig. Lägre upplösning på den (800x480), men å andra sidan så är det ju en upplösning Android och de flesta appar är anpassade för.

#5

Postad 04 oktober 2010 - 09:22

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Finns bara en del småtester runt om på nätet, Techradar har till exempel fått klämma på den.

Techradar

Dock har de inte haft Froyo i den de fått känna på. Naturligtvis är ju Froyo gjort för mobiler och inte idealt för större skärmar men det får man vara medveten om, vem vet nästa release kanske släpps i tabletversion? :lol:

Vad jag förstått e 7'an inte lika "high-end" som 101'an. Dessutom skall jag mest ha den till media och surf så jag vill ha en större skärm. Surfningen påverkas heller inte lika mycket som "appandet" av en större skärm.

Redigerat av da_goon, 04 oktober 2010 - 09:25.


#6

Postad 17 oktober 2010 - 07:21

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt om eventuella möjlighet att dra in Windows 7 på en sån här maskin?

#7

Postad 17 oktober 2010 - 21:43

petter11
  • petter11
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nån som vet nåt om eventuella möjlighet att dra in Windows 7 på en sån här maskin?


https://www.prisjakt...kt.php?p=592946

#8

Postad 18 oktober 2010 - 08:09

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

https://www.prisjakt...kt.php?p=592946

Saknas HDMI, har resistiv skärm, sämre batteritid, betydligt tyngre och den har fått dåliga recension vad jag har sett.

Därför går den tyvärr bort. :)

#9

Postad 19 oktober 2010 - 07:31

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Nu har det äntligen kommit upp lite leveranstider på en del siter. Pixmania (tvi) har 29/10 medan Dustinhome har 9/11. Dustin vill ha 3745 SEK medan om man köper den (så småningom) från Archos direkt kostar det 3253 SEK. Även om man räknar in frakt kommer det vara drygt 400 SEK billigare från tillverkarens egna webshop.

#10

Postad 25 oktober 2010 - 08:06

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Nu har det äntligen kommit upp lite leveranstider på en del siter. Pixmania (tvi) har 29/10 medan Dustinhome har 9/11. Dustin vill ha 3745 SEK medan om man köper den (så småningom) från Archos direkt kostar det 3253 SEK. Även om man räknar in frakt kommer det vara drygt 400 SEK billigare från tillverkarens egna webshop.


Nu har Dustinhome höjt den till 3994 SEK.Vilket är 700 SEK mer än vad jag tänker betala (direkt från Archos). Prel leverans beräknas till 1/11. Men vem vet.

#11

Postad 25 oktober 2010 - 16:28

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Nu har Dustinhome höjt den till 3994 SEK.Vilket är 700 SEK mer än vad jag tänker betala (direkt från Archos). Prel leverans beräknas till 1/11. Men vem vet.

9/11 är det väl?

#12

Postad 25 oktober 2010 - 20:26

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Låter trevlig och trevligt pris!

Jag har precis fått igång mitt sug efter nåt sånt här - vore jäkligt praktiskt att ha i jobbet. Denna verkar ju också ha ett riktigt bra pris. Men frågan är hur den står sig mot Folio 100, som jag stötte på sist?

Sen tänkte jag höra vad fördelen med denna mot Archos 9 kan tänkas vara? Den har ju 60GB hårddisk

#13

Postad 26 oktober 2010 - 11:32

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

9/11 är det väl?


Ja till kund från Dustin. Archos tros börja leverera 1/11.

#14

Postad 26 oktober 2010 - 11:39

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Låter trevlig och trevligt pris!

Jag har precis fått igång mitt sug efter nåt sånt här - vore jäkligt praktiskt att ha i jobbet. Denna verkar ju också ha ett riktigt bra pris. Men frågan är hur den står sig mot Folio 100, som jag stötte på sist?

Sen tänkte jag höra vad fördelen med denna mot Archos 9 kan tänkas vara? Den har ju 60GB hårddisk


Ja, 9'an är ju en PC Tablet med Windows med allt vad det innebär, nästan dubbelt så tung, 1/3 ggr så tjock, resistiv skärm, ATOM cpu.... I stort är alltså 9'an en vanlig laptop utan tangentbord.

#15

Postad 26 oktober 2010 - 16:12

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Ja, 9'an är ju en PC Tablet med Windows med allt vad det innebär, nästan dubbelt så tung, 1/3 ggr så tjock, resistiv skärm, ATOM cpu.... I stort är alltså 9'an en vanlig laptop utan tangentbord.


Tack för svaret! ;)
Men vad är egentligen fördelen med att köra på Android? Att den startar snabbare?
Annars är ju de flesta program gjorda för Windows och det låter som om man kan använda den mycket mer. Sen tyngden, resistiva skärmen och tjockleken talar ju i och för sig emot den, men...

Vad tror ni föresten om prisutveckling på denna - vad kan man vänta sig för pris om några månader?

Redigerat av Alban, 26 oktober 2010 - 16:30.


#16

Postad 26 oktober 2010 - 16:29

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Tack för svaret!
Men vad är egentligen fördelen med att köra på Android? Att den startar snabbare?
Annars är ju de flesta program gjorda för Windows och det låter som om man kan använda den mycket mer. Sen tyngden, resistiva skärmen och tjockleken talar ju i och för sig emot den, men...


Finns väl egentligen inget som talar för Android vad jag vet. Snarare bara saker som talar mot windows-tablets. De är dyra, slöa, sämre batteritid, tyngre osv.

Kanske HP Slate kan vara nåt när den nu släpps.

#17

Postad 29 oktober 2010 - 07:31

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Varför Android är bra är ju mycket en åsiktsfråga men jag tycker det är ett grymt smart och adaptivt OS. I detta fallet kan man dock reservera sig det är inte speciellt gjort för tablets men det är å andra sidan inte iOS som crApple använder för iPad heller.

Skulle jag köpa en laptop skulle jag med ha Windows 7 på den men nu vill jag ha en surfplatta och då duger Android mycket väl. Jag skall inte Exela och Worda på min tablet jag skall se på film, lyssna på musik och surfa.

Fö har jag nu beställt en 16Gb från Archos.com. 3400 SEK inkl frakt.

#18

Postad 29 oktober 2010 - 17:12

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Trevligt och grattis! :)

Du får väl skriva några rader om dina intryck sen

#19

Postad 29 oktober 2010 - 21:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Inte utan att man blir lite sugen på en sån här, sen dra hem nån mce remoteapp och squeezebox remote så kan jag styra all uppspelning från den.

#20

Postad 30 oktober 2010 - 08:52

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Ja, det låter ju väldigt trevligt! :(

Ursäkta att jag frågar igen, men jag funderar över priset. Som jag ser det kommer det flera sådana här surfplattor just nu, som verkar vara ett rätt ny företeelse (i varje fall som är jämförbara med denna). När alla nya kommer ut på marknaden så lär väl konkurrensen bli stenhård och priserna lär väl dala rätt fort. För egentligen har väl inte allt börjat än på denna marknaden - för ingen Android-surfplatta som är jämförbar med denna har väl inte varit ute på marknaden särskilt många dagar?
Samtidigt kan jag tänka mig att det är en produkt många skulle uppskatta

#21

Postad 30 oktober 2010 - 09:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ja, det låter ju väldigt trevligt! :(

Ursäkta att jag frågar igen, men jag funderar över priset. Som jag ser det kommer det flera sådana här surfplattor just nu, som verkar vara ett rätt ny företeelse (i varje fall som är jämförbara med denna). När alla nya kommer ut på marknaden så lär väl konkurrensen bli stenhård och priserna lär väl dala rätt fort. För egentligen har väl inte allt börjat än på denna marknaden - för ingen Android-surfplatta som är jämförbar med denna har väl inte varit ute på marknaden särskilt många dagar?
Samtidigt kan jag tänka mig att det är en produkt många skulle uppskatta


En snabb sökning på prisjakt gav 22 st med olika androidversioner då har jag sett att nån bara har android 1.5 och nån inte angivit version

#22

Postad 30 oktober 2010 - 10:04

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jo, du har kanske rätt. Jag är ju inte så jättepåläst.
När jag har kollat har jag nog räknat bort dom andra eftersom många har, för mina ändamål för liten skärm

#23

Postad 30 oktober 2010 - 10:14

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Vad gäller priset så är det ju normalt att det sjunker ngt efter en tid men 101'an är ju från början fördelaktigt prissatt. Galaxy Tab (7" skärm men med 3g) och iPad (3g men såklart ingen usb, sd, true mt, med iTunes och allt annat skräp man får när man köper crApple) kostar mer än det dubbla. Så priset kommer nog inte direkt dyka.

Att folk betalar 7-8 loppor för en iPad är ju inte annat än sorgligt.

#24

Postad 30 oktober 2010 - 11:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jo, du har kanske rätt. Jag är ju inte så jättepåläst.
När jag har kollat har jag nog räknat bort dom andra eftersom många har, för mina ändamål för liten skärm


Helt klart beror det ju på vilka krav man har och vad den ska användas till, jag skulle nog klara mig med 7" till det jag primärt ska använda den till, kanske tom 5" ska i första hand ha den och styra mce och squeezebox och möjligtvis kolla lite på FB och forumet.

#25

Postad 01 november 2010 - 18:06

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Dustin har skjutit fram leveransdatumet till den 26 november....

#26

Postad 01 november 2010 - 20:34

tku01
  • tku01
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Dustin har skjutit fram leveransdatumet till den 26 november....


Archos behöver väl rätta till stavfelet ;-)

#27

Postad 01 november 2010 - 21:48

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Archos behöver väl rätta till stavfelet ;-)

Antagligen. Vilka klantskallar! :)

#28

Postad 03 november 2010 - 10:14

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag fick mailsvar från Archos igår om leverans av min platta och de sade "second part of november".

Redigerat av da_goon, 03 november 2010 - 10:31.


#29

Postad 04 november 2010 - 09:10

tku01
  • tku01
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Pixmania.
Beställde och betalade därifrån den 25/10 för dom sa att nästa leverans skulle vara den 29/10.
Blev framflyttat till 15/11.
Igår ändrade dom till 30/11.

Om jag hade vetat detta från början eller någon gång under vägen så hade jag redan haft en i min hand från Dustin.

Vet att det är Archos som inte levererar. Men leveransdatumet är ju en parameter som dom måste kunna få fram!
Ska man avbeställa?????

Hell!

Redigerat av tku01, 04 november 2010 - 12:17.


#30

Postad 04 november 2010 - 13:09

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
Men vänta lite här nu. Hold your horses. Det är ju resistiv skärm på den här. Har ni någonsin testat en resistiv skärm? Det är ju katastrofalt att använda det jfr med en kapacitiv. Knappast multitouch på den heller va?

#31

Postad 04 november 2010 - 13:21

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Men vänta lite här nu. Hold your horses. Det är ju resistiv skärm på den här. Har ni någonsin testat en resistiv skärm? Det är ju katastrofalt att använda det jfr med en kapacitiv. Knappast multitouch på den heller va?


Från archos.com:

Product Information:

* HD Multimedia: Play your favorite HD videos and view photos on the high resolution 10.1 inch capacitive touch screen

#32

Postad 04 november 2010 - 13:26

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Från archos.com:

Product Information:

* HD Multimedia: Play your favorite HD videos and view photos on the high resolution 10.1 inch capacitive touch screen



Puh! Ok, glöm mig. Vart lite orolig där ett tag. Dags att uppdatera infon på prisjakt kanske?

#33

Postad 04 november 2010 - 14:31

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0

Men vänta lite här nu. Hold your horses. Det är ju resistiv skärm på den här. Har ni någonsin testat en resistiv skärm? Det är ju katastrofalt att använda det jfr med en kapacitiv. Knappast multitouch på den heller va?


Det är en kapacitiv skärm, med multitouch.

Långsam på o skriva sorry!

Redigerat av Unregistered33598, 04 november 2010 - 14:31.


#34

Postad 04 november 2010 - 22:56

j_f_k
  • j_f_k
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Pixmania.
Beställde och betalade därifrån den 25/10 för dom sa att nästa leverans skulle vara den 29/10.
Blev framflyttat till 15/11.
Igår ändrade dom till 30/11.

Om jag hade vetat detta från början eller någon gång under vägen så hade jag redan haft en i min hand från Dustin.

Vet att det är Archos som inte levererar. Men leveransdatumet är ju en parameter som dom måste kunna få fram!
Ska man avbeställa?????

Hell!


Precis samma historia för mig. Beställde också från PIXmania den 27/10 och har nu fått datumet för leverans ändrat två gånger, senast till 30/11. Kan i andra forum se att Dustin har hållt sina leveranslöften och skickat enligt de datum de specificerat. Just nu så har de 26/11 som nästa leveransdatum. Hur kan det komma sig att Dustin verkar få sina leveranser men inte PIXmania? Dum som jag var så fick jag för mig att det skulle vara en fördel att välja en fransk webbshop, som ju PIXmania är, då även Archos är franskt. :)
Vet inte om jag vågar chansa på att man får något den 30/11. Misstänker även att det är en hel del strul med denna produkt som skapat fördröjningarna. Kanske skall köra på en iPAD i alla fall?

#35

Postad 05 november 2010 - 07:19

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Men vänta lite här nu. Hold your horses. Det är ju resistiv skärm på den här. Har ni någonsin testat en resistiv skärm? Det är ju katastrofalt att använda det jfr med en kapacitiv. Knappast multitouch på den heller va?

Du läser om fel tablet isf. De nya 101/70 så kallade "Internet Tablets" har alla kapacitiv skärm.

Frågan är 101 vs 70... hmmm... ser 70's mer standardiserade skärmupplösning som en stor fördel.

Redigerat av Cthugha, 05 november 2010 - 07:27.


#36

Postad 05 november 2010 - 09:28

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Precis samma historia för mig. Beställde också från PIXmania den 27/10 och har nu fått datumet för leverans ändrat två gånger, senast till 30/11. Kan i andra forum se att Dustin har hållt sina leveranslöften och skickat enligt de datum de specificerat. Just nu så har de 26/11 som nästa leveransdatum. Hur kan det komma sig att Dustin verkar få sina leveranser men inte PIXmania? Dum som jag var så fick jag för mig att det skulle vara en fördel att välja en fransk webbshop, som ju PIXmania är, då även Archos är franskt. :)
Vet inte om jag vågar chansa på att man får något den 30/11. Misstänker även att det är en hel del strul med denna produkt som skapat fördröjningarna. Kanske skall köra på en iPAD i alla fall?


Att tro att de usla Pixmania skulle råka vara bättre för de är franskägt är nog lite vantroget. Jag tror Archos har mer ordrar än de kan leverera just nu. Jag väntar gärna på något gott, nån iPad lär jag aldrig köpa. Men det är ju upp till var och en.

Dessutom är det ju 600 SEK billigare att beställa från Archos än från Dustinhome.

#37

Postad 05 november 2010 - 09:29

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Du läser om fel tablet isf. De nya 101/70 så kallade "Internet Tablets" har alla kapacitiv skärm.

Frågan är 101 vs 70... hmmm... ser 70's mer standardiserade skärmupplösning som en stor fördel.



Kan ha kollat på fel platta ja, eller så har dom ändrat...

Edit: Nä jag kollade nog på fel... sorry

Redigerat av SimonZ, 05 november 2010 - 09:33.


#38

Postad 08 november 2010 - 09:52

tku01
  • tku01
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Att tro att de usla Pixmania skulle råka vara bättre för de är franskägt är nog lite vantroget. Jag tror Archos har mer ordrar än de kan leverera just nu. Jag väntar gärna på något gott, nån iPad lär jag aldrig köpa. Men det är ju upp till var och en.

Dessutom är det ju 600 SEK billigare att beställa från Archos än från Dustinhome.


Ja, priset hos Pix var ju inget fel. Men jag valde dom till 80% för tidigast lev.datum.
Vilket var helt fel, tydligen.

Ipad är inget alternativ för mig. Kanske Galaxy Tab i såna fall.
Men ytterligare ett abonnemang, nja....

Redigerat av tku01, 08 november 2010 - 10:23.


#39

Postad 08 november 2010 - 16:44

Dynamics
  • Dynamics
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Nu är julklappen till mig själv beställd :blink: blev en beställning på en 16GB från dustinhome.se
Med rabbat endast 3649:- inkl frakt, rätt bra deal !
Beräknad leverans: 2010-11-26
Får bara hoppas den kommer innan Julafton.

#40

Postad 08 november 2010 - 18:02

KingD
  • KingD
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Med rabbat endast 3649:- inkl frakt, rätt bra deal !

Hur fixade du rabatten då???

#41

Postad 08 november 2010 - 19:49

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
Fel post

Redigerat av Unregistered33598, 08 november 2010 - 19:50.


#42

Postad 11 november 2010 - 16:43

ThomasN
  • ThomasN
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Men vänta lite här nu. Hold your horses. Det är ju resistiv skärm på den här. Har ni någonsin testat en resistiv skärm? Det är ju katastrofalt att använda det jfr med en kapacitiv. Knappast multitouch på den heller va?


Var får du det ifrån?

https://store.archos...let-p-5005.html

"HD Multimedia: Play your favorite HD videos and view photos on the high resolution 10.1 inch capacitive touch screen"

Edit: Oops, var visst inte först med att påtala det :)

Redigerat av ThomasN, 12 november 2010 - 13:26.


#43

Postad 12 november 2010 - 13:23

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Var får du det ifrån?

https://store.archos...let-p-5005.html

"HD Multimedia: Play your favorite HD videos and view photos on the high resolution 10.1 inch capacitive touch screen"


echo echo echo...

#44

Postad 13 november 2010 - 10:27

isso
  • isso
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Possibilities beyond Android™ with the ‘Dual OS’
Just like a PC, the ARCHOS 101 internet tablet can be freely programmed in alternative ways. This gives developers programming options in addition to the applications that can be created for the Android platform. To have total control of your Internet Tablet, ARCHOS has opened up this device, thus allowing creative minds to program their own tablet, or create what could be the tablet of the future.

ARCHOS has decided to « open » its ARCHOS 101 internet tablet by proposing to install and replace the system running Android originally installed on the machine.

Developers and programmers can choose for the operating system running under Linux distribution Ångström.

Developers can install this OS on an ARCHOS 101 internet tablet and join the Linux community which is developing a new interface, new icons, drivers, programs ... dedicated to this platform.

Skilled developers and programmers can now choose to switch over to a true standard Linux environment as offered by the Ångström Linux distribution. Developers can put this on their ARCHOS 101 internet tablet devices and join other enthusiasts who are experimenting with various ideas and interfaces based on the Linux operating system.


Det här låter riktigt lovande!

#45

Postad 14 november 2010 - 00:00

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
En liten detalj som skulle kunna vara rätt kul - det finns ju DVB-T kort via USB för PC.
Är det tänkbart att det kommer att släppas även för Andriod och enheter som denna? Kanske krävs endast drivrutiner till befintliga?

#46

Postad 15 november 2010 - 17:36

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Enligt mail från Archos skall jag få min platta nästa vecka. Den har tydligen inte varit helt opopulär....

Någon som har fått sin?

Redigerat av da_goon, 15 november 2010 - 17:37.


#47

Postad 16 november 2010 - 15:52

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Någon som vågat lägga en order på 101:an via Pixmania, eller man ska satsa på ett säkert kort som dustin?

Pixmania skriver 26/11 men det bör man väl ta med en nypa salt..?

#48

Postad 17 november 2010 - 10:44

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Pixmania håller jag mig borta från. Dustin har ju överprisat 101'an med 600 SEK.

#49

Postad 17 november 2010 - 14:09

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Pixmania håller jag mig borta från. Dustin har ju överprisat 101'an med 600 SEK.


Tror priset var rätt nära Expansys, dock skulle expansys få in den tidigare trodde de. Kan inte bestämma mig dock om man ska hugga en 101a eller vänta på något nyare som kommer färdigt med gingerbread. Men troligen kommer väl 101an att få den uppdateringen också, får man väl hoppas..

Är bara lite rädd för att jag kommer bli besviken på skärmen jämfört med min ipad, dock har jag tröttnat på padden för den är så pass nerlåst, kan inte få allt antar jag :)

#50

Postad 17 november 2010 - 14:46

mailtomackan
  • mailtomackan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej alla nyfikna....... jo jag har fått min 101 16 gb levererad från dustinhome och dem gjorde till och med 5 dagar innan leveransdatumet så den levererades den 5 november så jag har använt den ett par veckor nu. Hittils är jag mycket nöjd med funktionerna och hur presterar i olika lägen. De flesta appar på Android market fungerar och går att använda även om format i är standard på android. Det finns dock en del att förbättra gällande prestanda då många applikationer körs samtdigt men det förväntar jag mig att dem löser med uppdateringen till 2.2 froyo.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.