Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd - Högtalarpaket för surround 5-15000

253 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DALI Ikon Vokal 1 (Centerhögtalare) 1 7,5 (3) Inga priser
DALI Ikon On-Wall (Surroundhögtalare) 3 9 (15) Inga priser
DALI Concept 6 5.0 (Högtalarpaket för hembio) 1 8,52 (20) Inga priser
Tangent Evo E4 (Surroundhögtalare) 1 8,07 (27) Inga priser
Tangent Evo E5 (Surroundhögtalare) 5 8,83 (17) Inga priser
Canton GLE Heavyweight Movie System 5.0 (Högtalarpaket för hembio) 1 7 (2) Inga priser
Elac FS 137 Jet (Golvhögtalare) 3 9,32 (24) Inga priser
Digital Designs DD-LS241 (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
DALI STILE (Surroundhögtalare) 1 7,67 (2) Inga priser
Swans Diva 6.3F (Golvhögtalare) 3 (0) Inga priser
Harman Kardon HKTS 65 (Högtalarpaket för hembio) 4 7,33 (2) Inga priser
Q Acoustics Q7000i 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 3 8 (3) 8 990:-
Canton Movie 365 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 1 7 (1) 9 290:-
Q Acoustics 3000 5.1 (Högtalarpaket för hembio) 5 7 (1) Inga priser
36 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (438 inlägg) 1 år sedan
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 4 år sedan
Kombinera gammalt & nytt 5.1 till t.ex. 7.1? (2 inlägg) 4 år sedan
Canton Movie 365 (6 inlägg) 6 år sedan
Monitor Audio Bronze 5.2 eller Q Acoustics 3000 5.2? (0 inlägg) 6 år sedan
Jamo D500 eller Q Acoustics Q3000 5.1 Cinema Pack..? (5 inlägg) 7 år sedan
Nytt vardagsrumssetup för 20k (30 inlägg) 7 år sedan
Inköps hjälp till harmon kardon hkts 65 (3 inlägg) 8 år sedan
Små prisvärda surround högtalare (3 inlägg) 9 år sedan
Dali Vokal (Ikon mk2) till Ikon 5 mk1 - borde jag försöka hitta begagnad mk (5 inlägg) 9 år sedan
Elac (45 inlägg) 9 år sedan
små högtalare till billig peng (3 inlägg) 10 år sedan
Koppla in TV analogt till förstärkare? (11 inlägg) 10 år sedan
Topping TP41 (2 inlägg) 10 år sedan
Harman Kardon HKTS 65? (Trådlös subwoofer) (10 inlägg) 11 år sedan
Uppgradera Tangent Evo E5 till B&W DM685 (4 inlägg) 11 år sedan
Förstärkare till Tangent Evo E5 (2 inlägg) 11 år sedan
Tangent eller Dynavoice? (1 inlägg) 11 år sedan
Tangent Evo E5 (4 inlägg) 12 år sedan
Tunn center? (7 inlägg) 12 år sedan
Hjälp med ny hembio. (4 inlägg) 12 år sedan
Elac FS 137 Jet (328 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - Dali Ikon Serien * (315 inlägg) 13 år sedan
Hjälp med nyinköp av högtalare! (12 inlägg) 13 år sedan
Nyköp av högtalare. till musik och hemmabio ( låta bra och se bra ut) (40 inlägg) 13 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 13 år sedan
Tangent Clarity / Evo med Denon AVR-2310 (2 inlägg) 13 år sedan
Hjälp mig välja sat/monitorer till datorn! (1 inlägg) 13 år sedan
Tangent Evo 5 eller Dynavoice S4 EX (0 inlägg) 14 år sedan
Tangent EVO E5 eller Audio Pro Mondial M2 (16 inlägg) 14 år sedan
Tangent Evo E4 eller Evo E5 alt Evo E34? (15 inlägg) 14 år sedan
Audio Pro mondial m2 m3 Vs Tangent Evo 4 (0 inlägg) 14 år sedan
Jamo s 606 vs dali concept 6,1,c (2 inlägg) 15 år sedan
Köphjälp, små stativare eller datorhögtalare? (1 inlägg) 15 år sedan
Högtalarval. Tips önskas. (27 inlägg) 15 år sedan
Vita Högtalare (37 inlägg) 15 år sedan

#51

Postad 22 december 2009 - 18:54

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
EDIT

Upptäckte precis att det fanns ett delforum för hembiopaket, har skapat en tråd där och uppskattar om alla svar skrivs där.

https://www.minhembi...howtopic=251468
/EDIT

Letar efter ett 5:1 system samt förstärkare, riktpris ungefär 10´000kr. Bor i Göteborg så lokala butiker samt begagnat är av intresse.

Systemet kommer framförallt köpas för film och mitt fokus ligger mer på kraftigt framför "rent" ljud. Självklart ska allting prestera bra på alla plan men det är framförallt en kraftig ljudbild som omsvärmar mig jag vill åt, tänk känslan man får på en bra bio.

Fronthögtalarna ska ej vara golvmodeller, de kommer stå på min TV-bänk. I övrigt har jag inga direkta preferenser på storlek. Utseendemässigt så vill jag ej ha pianolack.

Subbasen kommer hamna till vänster på golvet sidan om huvudsoffan, skulle det vara ett problem?

Jag har en 42´ 1080p plasma och använder mitt PS3 som BluRay spelare.

Har tittat runt en del nu och hittat Harman Kardon HS 350 som både verkar vara oerhört välljudande men även ett av få system som är i passande storlek. Jag skulle dock gärna se att de två fronthögtalarna var större.

Någon input på Harman systemet eller liknande system?

Redigerat av Smith, 23 december 2009 - 13:41.


#52

Postad 07 mars 2010 - 09:28

Cman72
  • Cman72
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej..
jag är på väg att skaffa ett komplett hemmabiosystem, har lite funderingar kring högtalare och kombo högtalare/förstärkare.

jag har tittat på JBL ES 90 PACK och JBL ES 100 PACK som högtalare och förstärkare antingen HK AVR406, Marantz 6004 eller Pioneer LX-52. alternativet är kanske att införskaffa ett begagnat infinity alpha/beta system. dessa vet jag låter bra men är kanske lite vassa i ljudet.

kanske någon har andra förslag på högtalarsystem som passar till de förstärkare som jag nämt.

Hoppas att någon har lite erfarenhet av JBL systemen och ev. även av kombinationen av någon av de nämda förstärkarna.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=126360

#53

Postad 31 mars 2010 - 18:53

crassappeal
  • crassappeal
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte införskaffa mig en nu hemmabio.
Har en budget på 15-20 000 och har några få krav:

Ska vara vit pianolack
Ska vara 2 golvare och 2 sateliter
En bas också gärna vit men inte ett måste

Ska användas till både film och musik, slutsteg har jag inte köpt än.
Lyssnar på hiphop rock reggae och pop.

Enda jag kan säga generellt om ljud är att jag hellre tar diskret och lite mörkt än skrikigt och ljust :angry:
I priset 15-20 000 ska en rimlig förstärkare ingå också.

Vore jätte tacksam för tips och svar!

Har tittat på Scanonic S9 samt S4 tidigare och lyssnat lite och är intresserad av dessa. Men det är alltid roligt med lite tips och valmöjligheter!

#54

Postad 27 april 2010 - 20:24

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Hej !

har idag ett Dynavoice M-65 paket med den stora Centern , vill nu gärna byta upp mig till något bättre

letar efter något i 6000-7000 klassen som jag vill uppgradera mig, har tittat på detta på Hifi-klubben men vet inte om det är någon direkt uppgradering ljudmässigt ?

http://www.hifiklubb...talarsystem.htm

den största anledningen till att jag vill byta är mest för jag tycker M-65 högtalarna är alldeles för stora vill fortfarande ha golvare fast gärna mindre.

har ni andra tips uppskattas detta också.

#55

Postad 29 april 2010 - 09:53

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Detta verkar ju vara ett prisvärt system. Bra ljud för de pengarna tycker jag iaf..

https://www.minhembi.../marknad/278657

#56

Postad 04 maj 2010 - 09:24

Dalle_84
  • Dalle_84
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0

Hej !

har idag ett Dynavoice M-65 paket med den stora Centern , vill nu gärna byta upp mig till något bättre

letar efter något i 6000-7000 klassen som jag vill uppgradera mig, har tittat på detta på Hifi-klubben men vet inte om det är någon direkt uppgradering ljudmässigt ?

http://www.hifiklubb...talarsystem.htm

den största anledningen till att jag vill byta är mest för jag tycker M-65 högtalarna är alldeles för stora vill fortfarande ha golvare fast gärna mindre.

har ni andra tips uppskattas detta också.


Har själv varit inne på dali system. Framförallt för att designen är svårslagen. små o nätta, diskreta och otroligt snygga. Var och lyssnade på concept 6orna på hifiklubben med förstärkarna NAD C326BEE o DENON PMA-710AE, ville lyssna till Cambridge 650 oxå men då den tillhörande Cambrigde CDn inte klarade av att läsa den skivan gick den bort (HiFiklubbens egna BRÄNDA skivor, dåligt betyg till både HiFiklubben o Cambridge :)).

Men NADen stod försäljaren o diggade som aldrig förr med jag kände knivhugg i öronen vid varje symbal :P... och jag är verkligen ingen audiofil men tyckte det stack bra hårt i öronen, kanske fel på mina öron iofs. Det blev faktiskt en aning lugnare med denonmaskinen. Testade då även lektor 6 som kändes mer behaglig att lyssna på med båda maskinerna, tyvärr är dom inte lika snygga...

#57

Postad 20 maj 2010 - 18:38

papasmurph
  • papasmurph
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag skaffade detta Dali-systemet t.m. Denon AVR-1610 förra året, som en budget-lösning för både film och musik. Jag tycker kombinationen fungerar bra och ljudet låter för mig neutralt och diskanten har bra spridning och balans utan att låta skrikig i vissa vinklar.

Jag har ingen sub-woofer, så fronthögtalarna får jobba på ordentligt när det är baseffekter i film, men det fungerar någorlunda det också utan att det skär sig. Förstärkaren är trimmad till att använda de främre högtalarna för subbasen.

Denon-förstärkarna har i princip samma features v.g. ljudavkodare, uppskalning av video osv, så det är främst effekten och troligtvis ljudkvalitet som skiljer, och alla relevanta avkodare stödjs i 1610 (och senare), så det avgjorde valet av förstärkare.

Skulle jag köpa ett system idag hade det blivit 1611 eller 1911 istället, men högtalarna hade troligtvis blivit desamma.

Som alltid har man ju bara ordentlig erfarenhet av de prylar man själv skaffat, så det enda jag säger är att jag är nöjd med lösningen. Det blev i vilket fall ett stort lyft från de eländiga högtalare jag hade tidigare, även för musik.

#58

Postad 22 juni 2010 - 12:08

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Hej!
Tänkte införskaffa mig en nu hemmabio.
Har en budget på 15-20 000 och har några få krav:

Ska vara vit pianolack
Ska vara 2 golvare och 2 sateliter
En bas också gärna vit men inte ett måste

Ska användas till både film och musik, slutsteg har jag inte köpt än.
Lyssnar på hiphop rock reggae och pop.

Enda jag kan säga generellt om ljud är att jag hellre tar diskret och lite mörkt än skrikigt och ljust :)
I priset 15-20 000 ska en rimlig förstärkare ingå också.

Vore jätte tacksam för tips och svar!

Har tittat på Scanonic S9 samt S4 tidigare och lyssnat lite och är intresserad av dessa. Men det är alltid roligt med lite tips och valmöjligheter!


Precis vad jag är intresserad av med. Vita högtalare är ett måste, vilket begränsar ens val rätt mycket.
Jag kör dock mest film och spel, men vill ändå ha golvare+center+2 surround.

Jag har kikat lite på Monitor Audio Silver RX6
Dock blir det ju rätt dyrt om man ska ha hela Silver serien. Så jag vill också ha tips på vita högtalare som inte springer iväg i pris om man ska ha hela kittet.
Förstärkare har jag ingen koll på, men något runt 5k borde väl räcka?

Tips tack! :P

#59

Postad 22 juni 2010 - 12:35

gsson
  • gsson
  • Beroende

  • 1 271 inlägg
  • 0

Precis vad jag är intresserad av med. Vita högtalare är ett måste, vilket begränsar ens val rätt mycket.
Jag kör dock mest film och spel, men vill ändå ha golvare+center+2 surround.

Jag har kikat lite på Monitor Audio Silver RX6
Dock blir det ju rätt dyrt om man ska ha hela Silver serien. Så jag vill också ha tips på vita högtalare som inte springer iväg i pris om man ska ha hela kittet.
Förstärkare har jag ingen koll på, men något runt 5k borde väl räcka?

Tips tack! :)




Lite lustigt att surrarna/Center är dyrare än golvarna :P


#60

Postad 07 juli 2010 - 13:56

Hermanssson
  • Hermanssson
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Vilket av dessa paket skulle ni föredra tillsammans med en Pioneer VSX-820 för 50/50 film och musik?

JMLab Focal Sib & Cub2
https://www.prisjakt...ukt.php?p=21454

Acoustic Energy Aego T
https://www.prisjakt...ukt.php?p=87457

#61

Postad 22 juli 2010 - 09:28

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Går i köpatankar angående till att börja med nya golvhögtalare, dem kommer användas till 50% film/surround samt 50% musik (mest club/house med mkt bas).

Någon som har några synpunkter? har tittat på följande:

















Tacksam för synpunkter.

#62

Postad 03 augusti 2010 - 00:21

Tiggan
  • Tiggan
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
felpost

Redigerat av Tiggan, 04 augusti 2010 - 00:56.


#63

Postad 13 augusti 2010 - 16:07

StureKöttkniv
  • StureKöttkniv
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Kommer snart att bli färdig med grovjobbet på mitt bio rum ;) och nu börjar funderingarna på högtalare ...
högtalarna kommer endast användas för film..

har kollat på "Infinity Primus 5.1

Dynavoice Definition DF-6 Paket + Dynavoice Definition SW-10

JBL ES 80 PACK

eller några andra i samma prisklass under 10.000


eller
... finns det någon som har erfarenhet av dessa?
,och vilken stärkare rekomenderas för att köra dess?

Redigerat av StureKöttkniv, 14 augusti 2010 - 19:31.


#64

Postad 17 augusti 2010 - 16:44

asken92
  • asken92
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
jag har en fråga angående mitt hemmabiosystem. Jag köpte för några veckor tillbaks ett Dynavoice dynamite 10 paket från fynda. Detta driver jag med en yamaha rx-v665 7.2 reciever med bi-amp till frontarna
Nu till frågan!
det är rejält med bas i dessa högtalare. Men skulle kanske vilja ha en separat bas för lite extra kräm. Är detta något som skulle göra skillnad eller är det onödigt? känns som det skulle behövas lite extra vid filmtittande. Funderar då på att köpa Dynavoice Definition SW-10.
Tacksam för svar :blink:
mvh

#65

Postad 17 augusti 2010 - 21:37

Bagaren84
  • Bagaren84
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag funderar på att byta ut mina audio pro im-10 (sateliter) mot något nytt.
Har kollat lite på QLN 601 MKII och QLN Signature MKII och 602 MKII center men även audio pro's nya mellan-sateliter.
Sen ska det bli en subbas också.

Det blir troligtvis fyra likadana + en subbas... en tanke med QLN var också Signature fram och 601 bak.
Har inte plats med golvhögtalare fram kanske kan vara bra att veta.

Prisnivå 5k (önsketänk)-8k, kan även tänka mig bättre begagnat om någon vet nåt där.

Behöver tips...! är jag rätt ute eller har jag snöat in?

Vill även byta ut min gamla H/K mot nyare typ H/K 260 eller 360.
Tips gärna där å :-)

EDIT: Kan man köra större högtalare liggandes ovanpå hyllan? Är lite drygt 2m upp, tänkte om man fixar nån liten lutad platå så högtalarna ändå riktas mot soffan eller kommer det låta som allt kommer från taket?
Kan även tänka mig att köpa några delar i taget för att få bättre delar...

Redigerat av Bagaren84, 18 augusti 2010 - 05:29.


#66

Postad 24 augusti 2010 - 21:38

Unregistered3f805a0a
  • Unregistered3f805a0a
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Budget: runt 7000kr.

Detta önskas:
Förstärkare och Högtalare.

Bra ljud och prisvärt.

Storleken har ingen betydelse(i detta sammanhang åtminstone), får gärna ta plats.


Har kollat på
men söker efter en vettig reciver som passar bra, någon?

Och om det finns något annats som rekommenderas, så är det alltid välkommet!

Tack på förhand! :rolleyes:

#67

Postad 24 augusti 2010 - 21:47

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Lite B högtalare som pratas just nu ;D
i den prispengen satsa på stativare!!
Annars som trådskaparn Canton e grymmt bra bas och funkar fint till rock som teckno..
Lite värre är jue Klipsch ROCKAR Fett hehe...
spara ett tag till och glöm dynavoice eller vad det heter.. ;D

#68

Postad 26 september 2010 - 00:19

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Ska köpa högtalare.

Har tröttnat på alla stora högtalare som tar upp halva vardagsrummet etc. Så nu ska jag satsa på mindre och smidigare.

Har då tänkt antingen på yamaha ysp 4100/5100 eller möjligtvis några vägghängda högtalare + en förstärkare.

Har tittat lite på Dali Mentor LCR, är det något att ha? Andra vägghängda högtalare upp till 15000, ska in en förstärkare för de sista 5000 är det tänkt.

Och om man jämför dessa vägghängda mot ljudprojektorn, vad är att rekommendera?

Har även funderat på att om man i framtiden vill bygga på lite att köra 5 stycken Dali Mentor LCR, kan det funka eller kommer ljudet bli knas med 5 likadana??

#69

Postad 13 oktober 2010 - 19:02

Lankfisher
  • Lankfisher
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej alla Minhembio medlemmar.

Jag är ny på HIFI och på detta forumet.

Jag har precis köpt mig en Onkyo TX-SR608 och är på jakt efter ett 5.1 system fast kanske utan subben?

Har mina ögon på Audio Pro Blue Diamond V.3 som frontar, Black Vector V.3 som center och Black Pearl V.3 som satteliter. Kommer stärkaren orka detta och är det ett bra system? Gillar att kolla på effekt filmer som avatar m.m

Och min musik smak är framförallt Hård Rock och Disco låtar.

Ska man satsa på en sub till detta system och i så fall vilken?

Om ni har tips på ett annat system så säg gärna varför.

Tack på förhand!

#70

Postad 15 oktober 2010 - 14:39

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Är själv ingen Audio pro fantast, de gör säkert bra högtalare, Blue diamond är ändå rätt dyr högtalare. (hade Audio pro högtalare förr , visserlign billigare än den serien, men när jag provlyssnade på dyrare högtalare i prisklass 10 k för golvare så tycker jag inte de låter så bra som andra .
ska du ha så pass dyra högtalare så skulle jga titta på Elac 137, 207 eller Monitor Audio RX6.
Annar är Canton GLE 490 mycket bra ljud i.
till musiken ska du inte behöva sub. vill du ha skak i soffan vid film så behöver du en sub. ;)

#71

Postad 10 november 2010 - 15:30

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 0
Nu har jag velat lite fram och tillbaka ett tag, och beställde mig en:


Och skall nu försöka hitta ett trevligt 5.1-system att koppla till, men har ett rent virrvarr i mitt huvud just nu.

Var först inne på att bygga ett system med början i dessa frontar:

för att sedan köpa hela NS-serien rakt igenom...
..men tycker egentligen att det blir lite mycket i min lägenhet (rent prismässigt).

Nu har jag snöat i på ett par andra uppsättningar:



+ resten av högtalarna (inklusive en subbas)

Problemet är ju att jag har ett par Vogel-fästen på min bakvägg som jag nästan är tvungen att utnyttja, och vad jag förstår är Wigo-satelliterna icke möjliga att sätta på väggen.

Klarar jag mig rent ljudmässigt med DF-5-systemet plus en sub?

Har en budget på ca 15.000:- att köpa högtalare + sub för, men eftersom jag inte är ute efter något direkt slå-mig-på-käften-paket, utan mer lite bra ljud till film- och tv-spelande, känner jag att jag enbart vill ha något som gör mig väl i soffan.

Redigerat av Salmonboy, 10 november 2010 - 15:34.


#72

Postad 10 november 2010 - 16:10

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 0
Ännu en fråga om jag skulle få för mig att blanda enligt följande mall:

Frontar:


Satelliter:

...eller...

Vad det är för skillnad på dessa vet jag helt ärligt inte. Någon kanske kan förklara?

Subbas:

...eller...


Center:


Är det helt galet att göra såhär? Allt jag vill åt, är ju egentligen att kunna få upp mina satelliter på väggen bakom mig, eftersom soffan står mot väggen, så jag skulle visserligen kunna skruva ned mina nuvarande satellit-fästen om så krävs, men jag kan inte ha dessa högtalare på stativ eller liknande.

#73

Postad 12 november 2010 - 08:33

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Tips på ett riktigt bra alternativ:
Bl.a anonserna här på forumet får du ett Canton Ergo RC-A-paket för 10'. Spöar det andra du kikar på med hästlängder. :)

#74

Postad 12 november 2010 - 08:39

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte nyligen Denon 1911 (4200 kr), B&W htm62 center, (4000 kr), B&W 685 (då 4000 kr) samt paradigm cinema 90 högtalare bak (1000 kronor).

Så 13200 kronor totalt men då är inte kablar och stativ inräknat. Men tycker jag fick ett kanonljud för dessa pengar och det är lagom med bas i min lya för detta men visst någon gång kanske man får komplettera just för spel o film.

Bor i en tvåa just nu och kan verkligen inte klaga på ljudet. Hade ett billigare system innan och det är som dag och natt.

Så ett litet tips för ett ljudpaket.

/Anders

#75

Postad 12 november 2010 - 09:02

lurvas_mr2
  • lurvas_mr2
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
köpte nyss dynavoice M-65 EX 5.0 och är svin nöjd kör dom med en onkyo 607 och det låter helt underbart.. var och lyssna på mediamarkt på canton GLE 490 och Klipsch och dom lät skit tyckte jag visst så har dom inte ett så bra ljud rum men ändå.. det kittet kosta med canton 5.1 12990:- medans mina M-65 med stativ och högtalarkablar gick på 4770:- sedan räcker inte basen till vilket den gör mer än väl så kan man ju bara köpa till en sub..
när jag var på fynda och provlyssnade på dynavoice högtalarna så tyckte jag att M-65 lätt mycket bättre än DF-5 och DF-6.

#76

Postad 12 november 2010 - 09:05

lurvas_mr2
  • lurvas_mr2
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Lite B högtalare som pratas just nu ;D
i den prispengen satsa på stativare!!
Annars som trådskaparn Canton e grymmt bra bas och funkar fint till rock som teckno..
Lite värre är jue Klipsch ROCKAR Fett hehe...
spara ett tag till och glöm dynavoice eller vad det heter.. ;D

har du lyssnat på dynavoice M65????

#77

Postad 12 november 2010 - 15:00

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Lite värre är jue Klipsch ROCKAR Fett hehe...
spara ett tag till och glöm dynavoice eller vad det heter.. ;D

Jag skulle lätt ta dynavoice framför massor av Klipsch :)

#78

Postad 13 november 2010 - 00:38

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 0
Mycket prat om dessa Dynavoice hit och dit tycker jag, så pass mycket att jag själv är sugen på att köpa mig ett par Definition 5:or (inte 6:or då mellanregistret skall vara sämre i dem).

Hur kan det komma sig att de är så billiga, och vad är det som gör att de är så billiga och levererar ett så pass bra ljud rent generellt? Handlar det enkom att folk har köpt dem (utan att ha nåt att jämföra med), och gillat att de spelar bra, eller handlar det om nåt annat?
Vet ju även att de fått bra i tester osv, men det känns som om nåt är lurt med dessa, då jag har svårt för namn-plagiatörer då jag antar att de skall efterlika Dynadio, men vara ett billigare alternativ, men det är bara min gissning eftersom jag aldrig lyssnat på dem.

För mig låter det konstigt att de skulle vara bättre än dyrare och mer gedigna högtalare från både Canton och Klipsch, men till ett lägre pris, då jag anser att man får vad man betalar för.

Anledningen till att jag mer eller mindre hade tänkt spontanköpa högtalare, är för att jag och sambon blir särbos, och det känns trist att lägga ut ca 15.000:- för nånting man aldrig har lyssnat på (förutom hårdtester med NS-F700-fronterna), vilket då gör det lättare att helt sonika spontanköpa mig ett par Dynavoice och låta dem få hänga med ett tag tills jag förmår mig att grotta ned mig totalt i ljudbiten i mitt hem.

Känner även att jag måste börja lite lägre för att lära mig mer om högtalare och dess egenskaper, så att jag kan göra ett kanon-köp nästa gång. Ett mer eller mindre försöks-kanin-system som inte skall hänga mig mig allt för länge, då jag ändå kommer att byta vid eventuell flytt, då jag även kommer att bygga mig ett dedikerat biorum.

Redigerat av Salmonboy, 13 november 2010 - 00:40.


#79

Postad 13 november 2010 - 01:15

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 0

Jag skulle lätt ta dynavoice framför massor av Klipsch :(

Eftersom jag inte var hur pass bra/dåliga Dynavoice är, vet jag inte om du var ironisk eller inte i ditt inlägg B)

#80

Postad 13 november 2010 - 09:57

lurvas_mr2
  • lurvas_mr2
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte var hur pass bra/dåliga Dynavoice är, vet jag inte om du var ironisk eller inte i ditt inlägg :(

det är bara att åka till falkenberg och lyssna om du inte bor allt förlångt menar jag. annars så kan du kanske fråga någon på forumet om du kan komma förbi och lyssna bara.. jag är skit nöjd med mina M-65 återstår 30 timmars inspelning bara.. jag tycker att kör på dynavoice. va sj nere i falkenberg och lyssnade på DF-5 och DF-6 men tyckte att M-65 lät mycket bättre.. som sagt ett helt kitt 5.0 M-65 kostar 3800. vad kostar inte canton GLE490 5.1 och jag tycker att du måste ha sub till canton annars låter dom inte bra ( dom jag har lyssnat på iaf)

#81

Postad 15 november 2010 - 01:04

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 903 inlägg
  • 0

det är bara att åka till falkenberg och lyssna om du inte bor allt förlångt menar jag. annars så kan du kanske fråga någon på forumet om du kan komma förbi och lyssna bara.. jag är skit nöjd med mina M-65 återstår 30 timmars inspelning bara.. jag tycker att kör på dynavoice. va sj nere i falkenberg och lyssnade på DF-5 och DF-6 men tyckte att M-65 lät mycket bättre.. som sagt ett helt kitt 5.0 M-65 kostar 3800. vad kostar inte canton GLE490 5.1 och jag tycker att du måste ha sub till canton annars låter dom inte bra ( dom jag har lyssnat på iaf)

Falkenberg? Hum...

Sub kommer jag ha oavsett vilka högtalare jag väljer. Har nu bestämt mig för att enbart börja med att byta ut mina frontar och center som det ser ut nu, eftersom jag kommer att få svårt att hitta ett par bra satelliter i nuläget (eftersom det i princip är omöjligt att veta vilka som går att sätta på väggstativ).

Har nu fastnat mellan att göra enligt följande, men vad blir er spontana reaktion om ni skulle välja mellan dessa två alterativ:



...och...




Har varken sett eller hört någon av dessa system, utan enbart LÄST om dem. Var ju bra pris på MA-frontarna nu så.
Kommer jag vinna nåt i ljudet egentligen?

#82

Postad 15 november 2010 - 17:22

lurvas_mr2
  • lurvas_mr2
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
jag skulle ta M-65 ist för DF5 jag tyckte att dom lät bättre. men som sagt att åk ner och prova lyssna

#83

Postad 02 december 2010 - 16:22

Unregisterede676d7a7
  • Unregisterede676d7a7
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjena mittbena..

Har tänk att införskaffa en Pioneer VSX-2020 stärkare pga dlna och thx men har lite svårt att finna högtalare, har en budget mellan 10-16", är XTZ 5.1 99.36 Pianolack Paket något att föredra eller finns det bättre högtalare för ett lägre eller samma pris? Hade tänkt att börja med 5.1 (gärna stora högtalare) för att senare köpa till 2 satelliter.
Skulle varit skönt med några förslag på högtalare till den stärkaren.

tack på förhand

#84

Postad 06 december 2010 - 22:03

deltx
  • deltx
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Sitter i valet och kvalet mellan ett Dynavoice definition f-6 serien eller Dali concept 6 serien.
Åsikter? tänkte driva med en Onkyo 608 men är öppen för förslag på andra förstärkare. Undrar även om nån känner till någon trevlig återförsäljare i Norge förutom Hifiklubben.no

Mvh

#85

Postad 07 december 2010 - 08:03

Unregistered53cc092c
  • Unregistered53cc092c
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Sitter i valet och kvalet mellan ett Dynavoice definition f-6 serien eller Dali concept 6 serien.
Åsikter? tänkte driva med en Onkyo 608 men är öppen för förslag på andra förstärkare. Undrar även om nån känner till någon trevlig återförsäljare i Norge förutom Hifiklubben.no

Mvh


Concept är bra till lite lugnare musik och aukustisk, men det funkar givetvis bra till allt.
Tycker även (numera) att diskanten är aningen vass, s-ljuden blir lite överdrivna/tydliga när man lyssnar på dialog.

Har provlyssnat på 3 olika Dynavoice hos säljare, och det lät inte bra, rejält burkigt, vet inte om det var deras demorum det var fel på, men lyssnade på 2 olika yamaha och QLN (tror jag).
Dock verkar många nöjda med dessa så det kanske var just rummen som var fel, eller så passar de inte mig alls, Nu lyssnade jag på musik både på medtagen skiva och deras egna skivor och det lät lika illa. Ingen film.

Om jag ska vara ärlig så hade jag tittat på andra märken, framförallt provlyssnat, Canton 470 eller 490, B&W 685 mm borde finnas inom avstånd och det finns givetvis en himla massa andra roliga märken.

Lycka till

#86

Postad 09 december 2010 - 19:50

deltx
  • deltx
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Bestämt mig för att skippa 5.1 tills vidare och slå till på endast ett par b&wdm863 + flerkanalsförstärkare, för att bygga vidare senare.. Folk som sitter på denna anläggning får gärna berätta va de har för förstärkare ;)

#87

Postad 14 december 2010 - 22:34

Unregisterede7c80455
  • Unregisterede7c80455
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hej !

har idag ett Dynavoice M-65 paket med den stora Centern , vill nu gärna byta upp mig till något bättre

letar efter något i 6000-7000 klassen som jag vill uppgradera mig, har tittat på detta på Hifi-klubben men vet inte om det är någon direkt uppgradering ljudmässigt ?

http://www.hifiklubb...talarsystem.htm

den största anledningen till att jag vill byta är mest för jag tycker M-65 högtalarna är alldeles för stora vill fortfarande ha golvare fast gärna mindre.

har ni andra tips uppskattas detta också.


hej. Kanske lite sent att slänga en kommentar nu men men...
Har själv m65 med en onkyo 608, väldigt stora högtalare men spelar bra. Bror min har dali concepted 6 frontar och kör stereo med nad (vet dock inte vilken) Men både jag och bror tycket att mitt m65 spelar bättre.

#88

Postad 30 december 2010 - 11:15

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon här som har någon åsikt om Q Acoustics 2000 cinema 5.1? Funderar på dessa högtalare, som dessutom är grymt snygga… Verkar dock inte så vanliga i Sverige.
Ett annat möjligt alternativ jag funderar på är Mordaunt short alumni 5.1.

Burken som ska driva högtalarna är en Onkyo TR-608.

Någon som har några åsikter för och emot ovanstående varianter? Kanske någon åsikt om vilka högtalare som är bäst lämpade för stärkaren eller så?

Tacksam för alla erfarenheter och annan input från er.

#89

Postad 03 januari 2011 - 21:30

Unregistered53cc092c
  • Unregistered53cc092c
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Bytte oxå till 683, driver med Denon 2310
Fick även med htm 61.

Bestämt mig för att skippa 5.1 tills vidare och slå till på endast ett par b&wdm863 + flerkanalsförstärkare, för att bygga vidare senare.. Folk som sitter på denna anläggning får gärna berätta va de har för förstärkare :)



#90

Postad 09 januari 2011 - 15:30

F_P
  • F_P
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej

Ny på forumet här och behöver höra kommentarer angående mitt kommande högtalarinköp. Jag har en blue-ray spelare samt en receiver på ingång som redan är beställda. Båda är från Pioneer. BDP-LX54 & VSX-1020 som jag hoppas och tror är bra köp.
Nu återstår högtalare och jag har funderat på följande paket:

HKTS60
EVO serien (E5,E24,E8 eller E10)
Acoustic Energy Aego T 5.1

Från HIFi Huset rekommendera de EVO serien som ett mkt bra köp, dvs mkt ljud för pengarna.

Är tacksam för kommentarer och synpunkter på mina förslag på högtalare ovan.

Tack på förhand!

#91

Postad 11 januari 2011 - 13:57

Kal_Tor
  • Kal_Tor
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej Behöver komplettera min anläggning med 5 st högtalare för att få riktigt surroundljud.
Har idag:
Stereo Onkyo TX-SR608B
2st Acoustic 160 (Högtalarbyggsats, finns hos hifikit.se)

Det jag skulle behöva ha hjälp med är att välja 2st sidhögtalare, 2st bakhögtalare, samt en center högtalare.
Jag har kikat runt lite och blivit mer fundersam än på det klara så all hjälp är välkommen.

#92

Postad 14 januari 2011 - 08:58

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon här som har någon åsikt om Q Acoustics 2000 cinema 5.1? Funderar på dessa högtalare, som dessutom är grymt snygga… Verkar dock inte så vanliga i Sverige.
Ett annat möjligt alternativ jag funderar på är Mordaunt short alumni 5.1.

Burken som ska driva högtalarna är en Onkyo TR-608.

Någon som har några åsikter för och emot ovanstående varianter? Kanske någon åsikt om vilka högtalare som är bäst lämpade för stärkaren eller så?

Tacksam för alla erfarenheter och annan input från er.


Ingen som har någon input?

#93

Postad 08 februari 2011 - 08:34

Peglund
  • Peglund
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Hade tänkt uppgradera.

Har Onkyo 608:a. Som frontar har jag Dali 6006, Center Dali c1000, Sub Dali Swa 12 samt surr Canton Gle 410.

Tycker att dessa funkar förträffligt för filmtittande, men jag tycker att det saknas en del vid musiklyssnande. Något förslag på nya frontar, center samt sub?

Hade varit önskvärt om dom fanns som svarta...

Redigerat av Peglund, 08 februari 2011 - 08:34.


#94

Postad 09 februari 2011 - 04:16

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej, Jag är också ute efter ett 5.1 paket då mitt nuvarande 5.1 verkligen inte håller måttet längre. Har varit nere på AVD i sundsvall och lyssnat på flertalet högtalare men fastnade för System Audios 5.1 paket Saxo
http://www.system-au.../SA_saxo_serien

Detta högtalarpaket innehåller verkligen det jag är ute efter, Kunna spela musik, Se på film och att verkligen få fram detaljerna, Även vid låg volym. Men nu är ju min fråga, Finns det något annat komplett 5.1 som kan slå detta pris på 13 500:-? Både ljudmässigt samt designmässigt samt i ungefärlig storlek, Gillar ej stora frontar utan vill ha dom små och detaljrika i ljudet om ni förstår vad jag menar =) Kommer driva högtalarna med min Onkyo 607:a. Hade tänkt mig ett maxpris på 15 000:-

Är det någon annan som provlyssnat på dessa högtalare? Och vad är era åsikter isf?

Redigerat av Helllsing, 09 februari 2011 - 04:17.


#95

Postad 10 februari 2011 - 20:22

Helllsing
  • Helllsing
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Nu är 5.1 Saxo serien beställd. Nu är det bara en "lång" väntan tills dom kommer, Säger till när jag lagt upp bilder om någon är intresserad att se hur det blev =)

Suck, mitten av mars kommer dom att få in mera högtalare igen:/ jag som hade sett fram emot nästa vecka. Men men den som väntar på något gott..... B)

Redigerat av Helllsing, 11 februari 2011 - 22:21.


#96

Postad 25 februari 2011 - 12:45

Peglund
  • Peglund
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Canton Chrono 509/ Canton GLE 490/ Monitor Audio RX 5, RX 8?

Har i dagsläget Canton GLE 410 som surr. Tänkte behålla dessa och skaffa nya frontar, center och sub. Det är dom ovan nämnda som är mest intressanta.

Blir troligen matchad center (505/455/RX center)

Vet inte riktigt vad för sub, kollat lite på XTZ/Velodyne...

Funkar det att ha kvar sina 410 som surr? Vad jag har förstått så är det viktigast att frontar och center är matchade?

Eller skall man kanske satsa på stativare som frontar? Rummet är 5,6*3,7 meter stort.

Spelar en hel del PS3, en del film och lite musik blir det med...

Drivs med en Onkyo 608

Vad tycker ni?

Redigerat av Peglund, 17 mars 2011 - 10:25.


#97

Postad 18 mars 2011 - 02:48

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Ska du köpa högtalare för såhär mycket pengar rekomenderar jag dig verkligen att antingen ta en semesterdag i sommar då du letar upp ställen där dessa finns och lyssnar på dom. Annars kan du ju enkelt bara gå efter andra trådar här på minhembio för att få en uppfattning om positivt/negativt med dessa.:P Det jag kan säga direkt är att de flesta högtalare spelar bra till filmljud, det är vid musik det skiljer sig mellan dem mest.

Du har även helt riktigt med att endast Front + Center ska matcha varandra, surrarna ska ändå bara "låta" så där är det mindra känsligt vid blandning av element osv.

#98

Postad 21 mars 2011 - 12:26

Unregistered23609190
  • Unregistered23609190
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Vad tror ni om detta system http://www.fyndborse...ton-gle-xtz-5.1
Vilken försärkare skulle ni i så fall rekomendera för att kanske få ett lite mjukare ljud, eftersom det är det som en del verkar störa sig lite på med canton.

#99

Postad 21 mars 2011 - 12:33

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Vad tror ni om detta system http://www.fyndborse...ton-gle-xtz-5.1
Vilken försärkare skulle ni i så fall rekomendera för att kanske få ett lite mjukare ljud, eftersom det är det som en del verkar störa sig lite på med canton.


Skulle nog personligen välja nått i denna stil istället och komplettera med en sub, det blir typ samma pengar. Har själv ett par Canton GLE 420 som lämnar en del att önska så skulle inte vilja ha hela systemet, men har ju inte lyssnat på det heller. Bara att försöka lyssna runt innan köp.

Redigerat av Unregistered291b229b, 21 mars 2011 - 12:34.


#100

Postad 21 mars 2011 - 21:11

Unregistered23609190
  • Unregistered23609190
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Skulle nog personligen välja nått i denna stil istället och komplettera med en sub, det blir typ samma pengar. Har själv ett par Canton GLE 420 som lämnar en del att önska så skulle inte vilja ha hela systemet, men har ju inte lyssnat på det heller. Bara att försöka lyssna runt innan köp.

Min bättre hälft är väldigt inne på vita högtalare, så då faller ju tyvär dom bort......



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.