Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#101

Postad 11 augusti 2010 - 18:25

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Will do!


Jag tror att träningen kommer att gå bra för dig framöver. Du verkar ha en sund inställning till det här...

G

#102

Postad 12 augusti 2010 - 04:13

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Du kanske ska lära dig träna korrekt först. Verkar som du skadat dig.
Ta tips av nån lokal snubbe på gymmet, eller en kompis till dig så ska du se att det inte värker såpass senare framöver.


Det här är det SÄMSTA tipset jag hört på länge. Det visar verkligen att du är en rookie med dina 1.5 år i gymmet.

@TS: fråga inte folk på gymmet, fråga en instruktör (som jag vet att du skrivit att du ska göra).

Att få tips från folk som tränar/hänger på gymmet är värdelöst, inte för att "jag vet bättre" utan för att kunskapen är så himla varierad på gymmet och många som tränar fel tror att de tränar rätt och att få tips av en sådan ökar risken för skador.

Om du är rädd för skador etc och är osäker på hur du ska göra, fråga alltid en isntruktör och LYSSNA på kroppen (din egen). Om en övning känns fel, då är den oftast fel. Om det gör ont, sluta med den övningen för tillfället.

För att hålla mig till ämnet: första gången man tränar så kan man få otrolig träningsverk som håller i sig i upp til fem dar (ibland mer!!). Vila, få massage om du kan, ät rätt och njut av att du har tränat (älskar träningsvärk själv :)).

#103

Postad 12 augusti 2010 - 09:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Ja. Det är instruktör jag tänker fråga. Skulle kunna fråga någon av träningsnördarna som i stort sett bor där men lika bra att fråga instruktör.

Träningsvärken blev bättre igårkväll och är mycket bättre idag. Den hänger dock kvar lite grann i vänster och lite mer i höger. Men imorgon borde jag vara helt "frisk".
Jag gillar också träningsvärk till en viss grad, men detta var lite för mycket av det goda :)

#104

Postad 12 augusti 2010 - 12:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Hoppar in och lånar tråden lite då jag är lite i samma sits, en vecka på gymmet nu och jag har fått hjälp och råd av någon som är mera insatt i ämnet än mig själv, härlig träningsvärk nu som är skön och inte "invalidiserande" som jag fick förut. Tar det sakta med något lägre vikter och utan "skita på sig" i de sista repsen(då är det tydligen lätt att börja fuska i övningarna och lättare att göra illa sig).

Trots träningsvärken känner jag mig mycket piggare efter jobb och träningspass. Och det nya gymmet jag går till nu känns mycket bättre. (äldre och färre maskiner men skönare "stämning" på nått vis, iallafall roligare att träna här.)

#105

Postad 12 augusti 2010 - 12:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag skrev ett mail till någon kille på gymmets hemsida och jag fick ett telefonnummer. Jag skulle ringa det och prata med någon kille och kommer överens om någon tid. Det känns ju bra! :)

ordeith: Det är invalidiserande träningsvärk jag har haft nu senaste dagarna. Fast det börjar gå över till "skön" träningsvärk nu.

#106

Postad 12 augusti 2010 - 15:21

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Ringde den killen och han var tydligen utomlands på semester så jag fick ett annat nummer. Ringde honom istället och klockan 12 imorgon ska jag vara där på gymmet. Hoppas att träningsvärken har släppt, annars får jag göra mitt bästa :)

#107

Postad 12 augusti 2010 - 21:26

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

"invalidiserande"


;) :lol: :lol: :lol:

Ta de för###### lugnt första benpasset bara, TS och ordeith :D Jag har gjort misstaget att lyckas träffa av ett stenhårt fyspass som första karateträning efter att ha haft uppehåll några år. Utfall med vikter typ halva passet och en massa häcklöpning och säckintervall och grejer. Det gick ju hur bra som helst medans man gjorde det, jobbigt naturligtvis, men inte mer. Dagen efter.... ja jääääävlar.. Två dagar efter passet var det meningen att det skulle bli mer karate, men jag passade några träningar innan jag gick vidare :)
Sätta sig och skita på toan var lite spännande när man visste att benen skulle ge sig när det var 30cm kvar ner till sittringen :)

Lagom träningsvärk är en av världens bästa känslor ;)

#108

Postad 12 augusti 2010 - 21:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Haha. Jo det är spännande när man ska på toa med enorm träningsvärk i benen. Man får försöka sikta in sig något bra och sedan gå ner tills benen viker sig och hoppas att man landar någorlundra bra. Sedan får man ta fart när man ska upp :)

#109

Postad 13 augusti 2010 - 01:23

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ta de för###### lugnt första benpasset bara, TS och ordeith ;) Jag har gjort misstaget att lyckas träffa av ett stenhårt fyspass som första karateträning efter att ha haft uppehåll några år. Utfall med vikter typ halva passet och en massa häcklöpning och säckintervall och grejer. Det gick ju hur bra som helst medans man gjorde det, jobbigt naturligtvis, men inte mer. Dagen efter.... ja jääääävlar.. Två dagar efter passet var det meningen att det skulle bli mer karate, men jag passade några träningar innan jag gick vidare ;)
Sätta sig och skita på toan var lite spännande när man visste att benen skulle ge sig när det var 30cm kvar ner till sittringen ;)

Lagom träningsvärk är en av världens bästa känslor ;)


Helt klart dagens bästa, ha ha ha ha ha :P :lol: :lol:

#110

Postad 13 augusti 2010 - 09:13

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag känner att jag fortfarande har lite... Jag vet inte ens om man ska kalla det träningsvärk men jag känner mig stel i dom musklerna jag använt. Men det är väl ingen fara om man tar det lungt?

#111

Postad 13 augusti 2010 - 09:50

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
;)

Jag känner att jag fortfarande har lite... Jag vet inte ens om man ska kalla det träningsvärk men jag känner mig stel i dom musklerna jag använt. Men det är väl ingen fara om man tar det lungt?


jag har tränat i 5 år, får än idag träningsverk efter vissa pass
kör 5 gånger i veckan, får jag tränings verk så är jag nöjd då vet jag att jag har tagit i på gymmet
och att strecha har inget med det att gör det är andra faktorer som spelar in
att strecha säger studier båder för och emot.

det enda tipset är att kör på testa dig fram och är du osäker fråga folk på gymmet
annars är du välkommen hit så kan jag lägga upp ett tränings schema åt dig

#112

Postad 13 augusti 2010 - 09:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jo. Har man träningsvärk så vet man att man har gjort något. Det är en av anledningarna till varför det kan vara så skönt.
Och vart är hit om man får fråga? ;)

#113

Postad 13 augusti 2010 - 09:59

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Jo. Har man träningsvärk så vet man att man har gjort något. Det är en av anledningarna till varför det kan vara så skönt.
Och vart är hit om man får fråga? ;)

jag finns i uddevalla

#114

Postad 13 augusti 2010 - 10:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

jag finns i uddevalla


Nja. Det finns nog något ställe som är närmre ;) Skulle tippa på att det är runt 70 mil till Uddevalla från mig.
Men det ska bli spännande idag. Ska ladda med större frukost än normalt :P

#115

Postad 13 augusti 2010 - 10:11

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
ajdå, det var synd
frukost är viktigt och sömn minst 8 timmar
du kommer lära dig allt efterhand, ta det som det kommer

#116

Postad 13 augusti 2010 - 13:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Så. Åkte ner dit strax före tolv. Hade ingen aning om vem denna instruktör skulle vara men när jag såg han så kände jag igen honom. Jobbar på ungdomsgården osv. Riktigt grym kille ;)

Vi satte ihop ett program först
Bröst:
Bänkpress i smith maskin
Bänkpress lutande i smith
Pec deck

Bicep:
Hantelcurl alt rot sittande
Bicepscurl med curlstång
Bicepscurl i hiss

Axel:
Press frampå i smith masking
Rodd i hiss stående
Axellyft åt sidan i maskin

Triceps:

Triceps ext omvänd
Triceps ext liggande
Triceps i hiss stående

Ben:
Benpress i maskin liggande
Bensträck
Lårcurl liggande
Vadpress sittande
Vadpress i benböj maskin

Rygg:
Armhävningar med motvikt
Rodd i maskin sittande
Rodd sittande
Ryggdrag bak (han tyckte dock att jag kunde variera mellan fram och bak)
Ryggpressning anatomisk

Mage:
Sit ups
Benlyft liggande
Magträning knästående

Vi gick igenom alla övningar och hur dom skulle göras osv. Sedan körde han och jag biceps/triceps. Kunde inte köra något som involverade att stretcha dom musklerna jag fortfarande har lite träningsvärk i. Känner mig inte helt ###### slut nu och kan fortfarande lyfta armarna ohindrat men jag körde inte så ###### tungt nu heller. Men trött vart jag, definitivt!

Angående uppvärmning så kunde jag göra den övning jag tänkt men utan eller med väldigt lite vikter några gånger först och sedan lastar man på vikter. För benpass så skulle jag cykla ungefär 5 minuter eller så. Och mage skulle jag med fördel köra samtidigt som ryggpass.
Jag frågade även hur "långt man ska gå". Han sade att han körde tills han inte orkade mer. Alltså körde så pass tungt att han precis orkar det antal reps han tänker göra.

Det jag tyckte var svårt idag var balansen i övningarna. Sedan att jag tydligen var betydligt starkare i höger än vänster skapade lite balansproblem. Men det blir nog bra.
Ska ta och köpa medlemskort någon dag här och sedan börja på riktigt. Köpte en banan och åt den nu innan jag for hem. Funderar på något mer nu.

Under tiden jag skrivit detta så har jag lyft ner katten från skrivbordet 14 gånger :S

#117

Postad 13 augusti 2010 - 21:11

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
frågor

varför bänk i smith maskin ? bättre med vanlig bänkpress visst är det obalans i början men det kommer och styrkan blir bättre
skit i pecdec den är kass, kör hellre flyes i kabelcross eller med friavikter

triceps varför samma övning ? byt övning tex Triceps ext omvänd,Triceps ext liggande,Triceps i hiss stående
de är alla samma nästan

varför 2 olika vad övningar ? räcker med , har du vader så finns dom där det är en av få muskler du inte kan bygga

Armhävningar med motvikt, varför på ett gym ?
Rodd i maskin sittande, Rodd sittande här räcker rodd sittande ev kan du värma upp ryggen med roddmaskin
Ryggdrag bak, vad är detta för övning ?
och viktigast var är chinsen ??? detta börjar man med ett ryggpass

mage lörs inte med rygg eller ben pass, ska mage köras är det med tex armar eller axlar

dessa var litemsom jag tyckte var fel men visst alla tränar olika, men inget jag hade rekomenderat
som sagt synd att du inte hade närmare hit

OT. körde du med armpass idag, me 2 :)
och det var illa sitter här och har svårt att skriva, varje gång jag böjer armarna så krampar det :rolleyes:

#118

Postad 13 augusti 2010 - 21:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag ser att du har svårt att skriva, haha. Ska skriva ner dom övningar du "klagar" på och se vad han säger. Skulle kanske kunna prata med honom på facebook.
Armhävningar med motvikt. Jag håller inte så att jag tränar bicep utan jag håller omvänt. Chins vet jag inte riktigt vad det är.
Ryggdrag bak är latsdrag typ tror jag eller vad det heter. Och som sagt, kommer variera mellan fram och bak.

#119

Postad 13 augusti 2010 - 21:37

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
chins http://www.youtube.c...h?v=twmSgnJKAfU
men man ska inte ner i änd läget, sliter bara onödigt på lederna

håller du övergrepp och inte som tex en biseps curl så är det för underarmar

är det lats drag så dras det bara framför, där kan man alt med olika hantag

svårt att förklara så här men du har fått lite kött på bena :)

#120

Postad 13 augusti 2010 - 21:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

chins http://www.youtube.c...h?v=twmSgnJKAfU
men man ska inte ner i änd läget, sliter bara onödigt på lederna

håller du övergrepp och inte som tex en biseps curl så är det för underarmar

är det lats drag så dras det bara framför, där kan man alt med olika hantag

svårt att förklara så här men du har fått lite kött på bena :)


Det där är som armhävningar med motvikt bara att motvikten trycker på lite nedifrån så det blir enklare. Man kan dock köra utan motvikt men det är nog bättre att börja med lite tryck på nerifrån som hjälper tills man fått till tekniken. Finns dock en stång som man kan göra sådär på.

#121

Postad 13 augusti 2010 - 21:50

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Ryggdrag bak, kan det vara latsdrag bakom huvudet ? Om det är det så ska du undvika latsdrag mot nacken.
Din mentor borde veta bättre än att låta en nybörjare köra dem, egentligen bör man inte köra dom alls enl vissa experter och bättre vetande.
Nacken är ett område man inte vill skada och skadorna kan komma flera år efter att man börjat.

#122

Postad 13 augusti 2010 - 21:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag frågade faktiskt om det inte är bättre att köra framför. Han sade att det kunde uppstå brytningar i axeln eller liknande. Men jag kan köra bara framför om ni vill. Men ska fråga honom på facebook ikväll eller imorrn.

#123

Postad 13 augusti 2010 - 22:06

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Först måste vi nog reda ut hur den övningen ser ut.

Är det denna fast man drar bakom huvudet ner till nacken ?

http://www.muscles.s...ingar/latsdrag/

#124

Postad 13 augusti 2010 - 22:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Först måste vi nog reda ut hur den övningen ser ut.

Är det denna fast man drar bakom huvudet ner till nacken ?

http://www.muscles.s...ingar/latsdrag/


Mychet riktigt!

#125

Postad 13 augusti 2010 - 23:00

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

varför bänk i smith maskin ? bättre med vanlig bänkpress visst är det obalans i början men det kommer och styrkan blir bättre
skit i pecdec den är kass, kör hellre flyes i kabelcross eller med friavikter



Jag var ruggigt kass på bänkpress i början (var väl fortfarande rätt svag även när jag var som starkast, men har iaf nått 100 en gång i tiden). Körde jag bänkpress i början av min träningskarriär gjorde obalansen mellan kroppshalvorna (var/är extremt högerhänt/sidad) att framsidan av axlarna fick ta ett alldeles för stort lass när det vinglade på fram och tillbaks och åt sidorna. Detta ledde till stor osäkerhet och gjorde att jag inte körde bänk så mycket. Detta sitter tyvärr i och jag kör inte alls så mycket bänkpress även idag. I smithmaskinen fick man stöd och kunde använda och kanske framförallt vänja musklerna vid rörelsen på ett annat sätt. Visst, rörelsen blir lite knepig ändå i smithmaskinen, men jag tycker man kan förstå instruktören i detta fall. Det går däremot antagligen fortare att blir starkare och stabilare utan smith :D Dessutom slipper man be om passning :)

Håller med om flies. Grym övning, klar favoritövning under bröstpassen.. det är nästan så att den till och med är rolig att utföra ;)

För övrigt kör jag inte bänkpress i Smith heller, jag står helt enkelt över B)

Ovanstående är skrivet av en gymnybörjare, som börjar om hela tiden :rolleyes:

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 13 augusti 2010 - 23:01.


#126

Postad 14 augusti 2010 - 00:09

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Jag var ruggigt kass på bänkpress i början (var väl fortfarande rätt svag även när jag var som starkast, men har iaf nått 100 en gång i tiden). Körde jag bänkpress i början av min träningskarriär gjorde obalansen mellan kroppshalvorna (var/är extremt högerhänt/sidad) att framsidan av axlarna fick ta ett alldeles för stort lass när det vinglade på fram och tillbaks och åt sidorna. Detta ledde till stor osäkerhet och gjorde att jag inte körde bänk så mycket. Detta sitter tyvärr i och jag kör inte alls så mycket bänkpress även idag. I smithmaskinen fick man stöd och kunde använda och kanske framförallt vänja musklerna vid rörelsen på ett annat sätt. Visst, rörelsen blir lite knepig ändå i smithmaskinen, men jag tycker man kan förstå instruktören i detta fall. Det går däremot antagligen fortare att blir starkare och stabilare utan smith :D Dessutom slipper man be om passning :)

Håller med om flies. Grym övning, klar favoritövning under bröstpassen.. det är nästan så att den till och med är rolig att utföra ;)

För övrigt kör jag inte bänkpress i Smith heller, jag står helt enkelt över B)

Ovanstående är skrivet av en gymnybörjare, som börjar om hela tiden :rolleyes:


visst är dt ostabilt i början, men det är därför man tränar ;)
får du ordning på balansen kommer styrkan snabbare och bättre
dessutom är detta en bas övning som ska utföras, jag är heller inte stark i bänk men det kommer
att be om pass är väll inget jobbigt dessutom kör man inte fill failure varje gång
jag hatar personligen smith maskiner eftersom det låser mig och jag får ont i axlarna
fria vikter och hantlar är bäst :P

#127

Postad 14 augusti 2010 - 02:05

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Så. Åkte ner dit strax före tolv. Hade ingen aning om vem denna instruktör skulle vara men när jag såg han så kände jag igen honom. Jobbar på ungdomsgården osv. Riktigt grym kille :)

Vi satte ihop ett program först
Bröst:
Bänkpress i smith maskin
Bänkpress lutande i smith
Pec deck

Bicep:
Hantelcurl alt rot sittande
Bicepscurl med curlstång
Bicepscurl i hiss

Axel:
Press frampå i smith masking
Rodd i hiss stående
Axellyft åt sidan i maskin

Triceps:

Triceps ext omvänd
Triceps ext liggande
Triceps i hiss stående

Ben:
Benpress i maskin liggande
Bensträck
Lårcurl liggande
Vadpress sittande
Vadpress i benböj maskin

Rygg:
Armhävningar med motvikt
Rodd i maskin sittande
Rodd sittande
Ryggdrag bak (han tyckte dock att jag kunde variera mellan fram och bak)
Ryggpressning anatomisk

Mage:
Sit ups
Benlyft liggande
Magträning knästående

Vi gick igenom alla övningar och hur dom skulle göras osv. Sedan körde han och jag biceps/triceps. Kunde inte köra något som involverade att stretcha dom musklerna jag fortfarande har lite träningsvärk i. Känner mig inte helt ###### slut nu och kan fortfarande lyfta armarna ohindrat men jag körde inte så ###### tungt nu heller. Men trött vart jag, definitivt!

Angående uppvärmning så kunde jag göra den övning jag tänkt men utan eller med väldigt lite vikter några gånger först och sedan lastar man på vikter. För benpass så skulle jag cykla ungefär 5 minuter eller så. Och mage skulle jag med fördel köra samtidigt som ryggpass.
Jag frågade även hur "långt man ska gå". Han sade att han körde tills han inte orkade mer. Alltså körde så pass tungt att han precis orkar det antal reps han tänker göra.

Det jag tyckte var svårt idag var balansen i övningarna. Sedan att jag tydligen var betydligt starkare i höger än vänster skapade lite balansproblem. Men det blir nog bra.
Ska ta och köpa medlemskort någon dag här och sedan börja på riktigt. Köpte en banan och åt den nu innan jag for hem. Funderar på något mer nu.

Under tiden jag skrivit detta så har jag lyft ner katten från skrivbordet 14 gånger :S


Hej igen!

Jag hoppas för din skulle inte att du kör alla de här övingarna vid ett och samma tillfälle?

Hade jag varit din instruktör hade jag valt ut en övning/muskelgrupp och kört det programmet i ca 3-4 veckor. Bara för att vänja kroppen med belasningen.
De enda muskelgrupperna jag hade kört fler övningar på är ben och rygg.

-För ben kan du köra benpress och liggande lårcurl samt en övning med vader.

-För rygg hade jag rekommederat Latsdrag framför hakan samt vad instruktören kallar ryggpress anatomiskt.

Till en början hade jag kört 9-10 olika övningar fördelat på hela kroppen. Varje enskild övning hade jag gjort enligt upplägget 2 set a 10 repetiotioner. Dvs 2x10 per övning.

Håll dig ifrån chins till en början. Det kommer bara lede till att du inte kommer att kunna sträcka ut dina armar. Fästen i armarna hänger inte med i början. Det är idiotiskt att rekommendera en övning som chins till en nybörjare. (Chins = Greppar en stång vilken är placerad ovanför dig, vilken du sedemera greppar tag i och för dig själv uppåt mot stången tills dess att stången når din hals. Därefter sjunker du sakta och säkert ner till bottenläget där du har som mest sträck i muskulaturen). Kör inte den här övningen om du vill ha en hel arm, utan inflamation.

Lycka till

G

#128

Postad 14 augusti 2010 - 08:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Först måste vi nog reda ut hur den övningen ser ut.

Är det denna fast man drar bakom huvudet ner till nacken ?

http://www.muscles.s...ingar/latsdrag/



Latsdrag bakom nacken är ofarligt så länge du inte pressar nacken framåt, däremot så är latsdrag framför huvudet bättre, bla pga (beroende på utförande) längre ROM, mer aktivering av romberna samt lättare att köra tungt.

Axelpress bakom nacke föredrar jag, så länge du inte pressar fram huvudet under övningen utan har bra rörlighet i axlarna så du kan sänka stången bakom nacken. Framför nacken, drygt att runda näsan/ansikte samt att man hjälper till med pectoralis.


Angående råden om näring efter passet så är det som det nämns i den andra tråden helt onödigt med banan efter passet eller kolhydrater överhuvutaget, kroppen behöver alltid protein framförallt efter träning om man vill ha resultat, kolhydrater är inte muskelbyggande. Glukogen fylls ändå på lika bra under dagen men å andra sidan så behöver man inte ha så mycket glykogen vid styrketräning heller.

#129

Postad 14 augusti 2010 - 10:21

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
visst behöver man kolhydrater efter ett träningspass, dock inte hur mycket som helst
en delicatoboll är bättre än en banan (+ ev en protein drink)
så ska man äta ca 20min efter ett träningspass
men kosten är inte så viktig i början eftersom han kommer äta mer än vanligt

#130

Postad 14 augusti 2010 - 10:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

visst behöver man kolhydrater efter ett träningspass, dock inte hur mycket som helst
en delicatoboll är bättre än en banan (+ ev en protein drink)


Nattmössa här igen?

Både banan och delicatboll är helt värdelöst vid muskeltillväxt och så skrev du "eventuellt" protein, läs på mer innan du ger mer kostråd i framtiden!

men kosten är inte så viktig i början eftersom han kommer äta mer än vanligt



Kosten är lika viktig för nybörjare, dom är människor dom med och du kan inte ta förgivet att han kommer äta mer.

#131

Postad 14 augusti 2010 - 11:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag kör inte allting på en och samma dag. Det skulle inte gå eller :)

Jag har egna papper med övningarna och man kan säga ett papper per dag och jag har 4 papper.
Angående chinsen så kör jag inte med hela kroppsvikten, jag har ju en motvikt som hjälper till underifrån.
Men ska se ifall jag får tag på snubben på facebook så kan jag fråga honom.

#132

Postad 14 augusti 2010 - 12:31

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Vi får väl se "före och efter" bilder sen :)
Nu när vi har varit så snälla och hjälpsamma

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 14 augusti 2010 - 12:32.


#133

Postad 14 augusti 2010 - 12:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Vi får väl se "före och efter" bilder sen :)
Nu när vi har varit så snälla och hjälpsamma


Vettafan om ni vill se en före-bild men jag får väl offra mig. Kan vara kul att jämföra sedan också :rolleyes:
Men före-bilden får ni först när jag anser att det blivit någon skillnad B)

#134

Postad 14 augusti 2010 - 16:03

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Nattmössa här igen?

Både banan och delicatboll är helt värdelöst vid muskeltillväxt och så skrev du "eventuellt" protein, läs på mer innan du ger mer kostråd i framtiden!




Kosten är lika viktig för nybörjare, dom är människor dom med och du kan inte ta förgivet att han kommer äta mer.


nu vet jag inte om du tränar eller inte, men SNÄLLA lär mig mer om kost
visst är kosten viktig men inte prioriterad som nybörjare
sen finns det studier som visar att protein pulver inte funkar och funkar
en viss placebo effekt

#135

Postad 14 augusti 2010 - 16:11

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0

nu vet jag inte om du tränar eller inte, men SNÄLLA lär mig mer om kost
visst är kosten viktig men inte prioriterad som nybörjare
sen finns det studier som visar att protein pulver inte funkar och funkar
en viss placebo effekt


EAA / BCAA minskar träningsvärken - dokumenterad effekt.

Proteinpulver funkar - i viss grad, om än inte så mirakel.uber.grymt.som.du.trott.i.klass.med.anabola.

Här är din sökmotor ---> www.Pubmed.com
Silverfat blir du serverad med. Bara att läsa abstrakt och ha lite förkunskap från engelskan du läst i skolan. Cambridge kan behövas för mer utvecklade studier, men har du svårt för engelskan så finns GOOGLE TRANSLATE.

Nu blev de mycket enklare att hitta korrekt information - eller hur ?

Fråga inte kost frågor på ett hemmabio forum och ta de som en slutgiltlig sanning! Sök vidare själv :)

#136

Postad 14 augusti 2010 - 17:07

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

sen finns det studier som visar att protein pulver inte funkar och funkar
en viss placebo effekt


Så länge pulvret innehåller eaa i rätt mängd (som det gör i alla animaliska proteiner) så funkar det, lika självklart som att syre funkar i kroppen.

#137

Postad 14 augusti 2010 - 18:14

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Lactofil:

Har blit avråd att göra latsdrag bak av kunniga personer och läst en del på internet, så jag avstår att göra den pga det och jag ger även det rådet till andra, för jag anser att det är : Better safe than sorry...
Sen om du och andra väljer att köra den, det e ju helt upp till er.

Lycka till Ala95 och drunkna inte nu i alla avhandlingar om EAA och PMS :)

#138

Postad 14 augusti 2010 - 18:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jo. Jag tror jag skippar att göra det bakom om ni säger så :)

#139

Postad 14 augusti 2010 - 19:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Lactofil:

Har blit avråd att göra latsdrag bak av kunniga personer och läst en del på internet, så jag avstår att göra den pga det och jag ger även det rådet till andra, för jag anser att det är : Better safe than sorry...
Sen om du och andra väljer att köra den, det e ju helt upp till er.



Och motivering till det var?

Tror du missade mina motiveringar.

#140

Postad 14 augusti 2010 - 20:31

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Jag missade inte dina motiveringar.
Felaktiga rörelser med nacken, felaktiga rörelser för axlarna och ligament.

Meen nu får det här ämnet för min del falla i glömska, tror att Ala95 har fått sina svar och jag behöver egentligen inga svar alls.

Redigerat av Unregistered592cec63, 14 augusti 2010 - 20:35.


#141

Postad 14 augusti 2010 - 20:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jag missade inte dina motiveringar.
Felaktiga rörelser med nacken, felaktiga rörelser för axlarna och ligament.

Meen nu får det här ämnet för min del falla i glömska, tror att Ala95 har fått sina svar och jag behöver egentligen inga svar alls.



Du gör som du vill men rörelsen i axelled är den samma oavsett om stången är framför huvudet eller bakom.

Och mina motiveringar var FÖR framför huvudet om du missa det.

#142

Postad 14 augusti 2010 - 20:51

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Jag missade inte dina fördelar för att använda den framför och använda den bakom så var ju din kommentar att "det är ofarligt"
Så med detta sagt, NU lägger jag ner detta.

#143

Postad 14 augusti 2010 - 22:02

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jag missade inte dina fördelar för att använda den framför och använda den bakom så var ju din kommentar att "det är ofarligt"
Så med detta sagt, NU lägger jag ner detta.


Bra då har du lärt dig nåt nytt ikväll.

#144

Postad 14 augusti 2010 - 22:18

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Av dig eller ?? Get real.....

Redigerat av Unregistered592cec63, 14 augusti 2010 - 22:39.


#145

Postad 16 augusti 2010 - 20:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Känner av en konstig smärta som jag inte riktigt känner igen när jag sträcker bak armarna, som rörelsen i bänkpress. Kan inte beskriva hur det känns, men det är en rätt så obehaglig smärta i musklerna. Dock bara när jag liksom stretchar den muskeln. Och det är som alla muskler som används i bänkpress. Har gått snart en vecka nu. Kan det vara något skit kvar sedan träningen? Kommer nog vänta med bänkpress och liknande tills det är fint igen. Eller?

#146

Postad 16 augusti 2010 - 20:24

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Känner av en konstig smärta som jag inte riktigt känner igen när jag sträcker bak armarna, som rörelsen i bänkpress. Kan inte beskriva hur det känns, men det är en rätt så obehaglig smärta i musklerna. Dock bara när jag liksom stretchar den muskeln. Och det är som alla muskler som används i bänkpress. Har gått snart en vecka nu. Kan det vara något skit kvar sedan träningen? Kommer nog vänta med bänkpress och liknande tills det är fint igen. Eller?


kan vara en sträckning eller liknande
se till att strecha innan du börjar tränare, värm upp lite allmänt och inför den
muskelgrupp du tänkt köra, strecha även efter men överdriv inte
du kan allt köra bänk när det är planerat bara kör lungt och känn efter, känns det skumt så
kör någon annan övning för bröst

Redigerat av Unregistered87ded29e, 16 augusti 2010 - 20:26.


#147

Postad 16 augusti 2010 - 20:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

kan vara en sträckning eller liknande
se till att strecha innan du börjar tränare, värm upp lite allmänt och inför den
muskelgrupp du tänkt köra, strecha även efter men överdriv inte
du kan allt köra bänk när det är planerat bara kör lungt och känn efter, känns det skumt så
kör någon annan övning för bröst


Okej. Har ju andra övningar än bröst så jag behöver ju egentligen in köra det förrän slutet av veckan typ.

#148

Postad 18 augusti 2010 - 12:58

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Precios min poäng, bodybuilder eller inte spelar ingen roll, man lyfter inte bänkpress på ett bodybuilder sätt, övningen utförs på samma sätt oavsätt vad man vill får för resultat. Styrketräning är inte så komplicerat som många vill få det att vara. Den komplicerade biten är kosten, och det är inget en normalbegåvad människa inte kan lära sig hantera.

Vill du bli stark är det basövningar du ska köra, allt annat är mer eller mindre slöseri med tid och energi.



kunde inte sagt det bättre själv! är förvånad över hur många klocka råd o tip det finns i den här tråden.

ja var där du är nu för ca 10 år sedan. började med en kroppsvikt ynka 67 kg till mina nu 94 kg(utan att använda mig av olagliga prepp). jag har alltid kört basövningar bänk, hantelpressar, knäböj, marklyft, millitärpressar etc. och det kommer att funka för dej med, krångla inte till det..

#149

Postad 18 augusti 2010 - 13:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Trapz: Du började på samma vikt som mig då. Jag väger ca 66.5 :)

Var där idag med en kompis. Glömde papperet med övningarna jag skulle göra men gjorde det kompisen gjorde fast lättare. Körde inte monstertungt så jag inte har någon styrka kvar nu men lite trött är man allt. Ska troligen dit imorrn också och köra biceps/triceps. Fick inte mycket träningsvärk sist. Eller så kanske jag kör mage imorrn, vi får se :wub:

#150

Postad 18 augusti 2010 - 13:19

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Trapz: Du började på samma vikt som mig då. Jag väger ca 66.5 :)

Var där idag med en kompis. Glömde papperet med övningarna jag skulle göra men gjorde det kompisen gjorde fast lättare. Körde inte monstertungt så jag inte har någon styrka kvar nu men lite trött är man allt. Ska troligen dit imorrn också och köra biceps/triceps. Fick inte mycket träningsvärk sist. Eller så kanske jag kör mage imorrn, vi får se :wub:



haha! tja då vet du att det går iaf

om du inte får träningsvärk så kör du för lätt ;-) tänk på att se över utförandet på alla övningar lite då och då.. finns massa tränings videor på nätet youtube bl a. om du kollar på dom bästa så kan du se att dom nästan alltid har ett perfekt utförande.. jay cutler, dorian yates. även om man inte vill bli så stor så vet dom grabbarna vad dom håller på med..

http://www.youtube.c...feature=related

lägg märke till att jay aldrig sträcker ut den allra sista biten i bröst övningarna för att bibehålla kontakten i brösten.


ang bröst övningar tänk på att hålla till baka axlarna i alla bröst övningar.

Redigerat av Unregistered29fddce7, 18 augusti 2010 - 13:45.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.