Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BBB IP-TV i HTPC

109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 4,62 (12) Inga priser
45 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34384 inlägg) 7 dagar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#51

Postad 19 mars 2007 - 12:44

Unregistered6f88822a
  • Unregistered6f88822a
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Skall försöka hålla mig ON TOPIC

progdvb har lite problem med kompalitet med vissa softcam därav problemet med där.
Altdvb eller mytheatre brukar funka med nds softcams har ej testat att få in strömmen där men det borde gå på ngt sätt.

#52

Postad 19 mars 2007 - 19:55

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Skall försöka hålla mig ON TOPIC

progdvb har lite problem med kompalitet med vissa softcam därav problemet med där.
Altdvb eller mytheatre brukar funka med nds softcams har ej testat att få in strömmen där men det borde gå på ngt sätt.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har tittat på MyTheatre, och det nämns på flera ställen att den skall ha (eller planeras få) stöd för IPTV. Men jag har inte hittat nånting som verkligen konfirmerar detta. De flesta indikeringar kring MyTheatre är att dom pekar på VLC (och den redan har stöd för detta vilket också är det hetaste spåret i den här tråden) och att man tänker sig en lösning där delar av (eller hela) VLC inkorporeras i MyTheatre.

Jag provade att ladda ned AltDVB, men jag hittar inga indikationer på att den ska stödja IPTV (på samma sätt som ProgDVB gör). Men det kanske finns någon som vet mer om eventuellt stöd för IPTV i AltDVB.

/Peter Cigéhn

PS. htpc, du får gärna posta om ditt inlägg i motsvarande Telia-tråd, så får vi se om någon kan spinna vidare på det där istället för att det bara dog ut i den här (felaktiga) tråden. DS.

#53

Postad 20 mars 2007 - 00:13

Unregistered6f88822a
  • Unregistered6f88822a
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Testade klienten till skycast (skyplayer) den klarade multicast samt även Mdplugins för avkodning tyvärr får du göra en egen graf för att spela in.

Kanske ngt för er med bbb att titta på.

#54

Postad 22 mars 2007 - 10:19

foobar67
  • foobar67
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Inte för att jag vill vara kinkig, men det vore trevligt om man kunde skicka
med en länk. Google sökning gav bara någon rysk sida, och mina kunskaper
i det språket är begränsade tavarich.......

mvh
foobar67


Testade klienten till skycast (skyplayer) den klarade multicast samt även Mdplugins för avkodning tyvärr får du göra en egen graf för att spela in.

Kanske ngt för er med bbb att titta på.

<{POST_SNAPBACK}>



#55

Postad 22 mars 2007 - 22:55

Unregistered6f88822a
  • Unregistered6f88822a
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Skall se om jag kan hitta var jag laddade ner det men det var från en rysk sida :-)

#56

Postad 10 april 2007 - 20:01

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Sitter och leker med VLCplayerMCE som jag använder för att få in Telias IPTV in i MCE2005. Någon här som lekt med den?


/Leif

#57

Postad 12 maj 2007 - 20:48

Johan Lundberg
  • Johan Lundberg
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hur går det med experimenten? Har ni kommit längre på vägen?
Jag är själv sugen på nån liknande lösning, men om jag ska skaffa BBB TV så måste det gå att plocka strömmen direkt i datorn, utan box och TV-kort, annars kan det kvitta.

*väcker liv i tråden*

:)

#58

Postad 12 maj 2007 - 21:42

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Hur går det med experimenten? Har ni kommit längre på vägen?
Jag är själv sugen på nån liknande lösning, men om jag ska skaffa BBB TV så måste det gå att plocka strömmen direkt i datorn, utan box och TV-kort, annars kan det kvitta.

*väcker liv i tråden*

:)

<{POST_SNAPBACK}>


Menar du verkligen "utan TV-kort"?! Så du hade alltså tänkt dig att ta dig runt krypteringen utan att använda dig av ett giltigt program-kort? Har man inte passerat någon gräns för vad som anses tillåtet då, eller?

/Peter Cigéhn

#59

Postad 12 maj 2007 - 21:56

Johan Lundberg
  • Johan Lundberg
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Menar du verkligen "utan TV-kort"?! Så du hade alltså tänkt dig att ta dig runt krypteringen utan att använda dig av ett giltigt program-kort? Har man inte passerat någon gräns för vad som anses tillåtet då, eller?

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart menar jag inte utan programkort, utan utan någon ip-tv box eller motsvarande mottagar-kort för datorn. Jag tror inte ens BBB släpper på multicasten till dig om du inte abbonerar på tjänsten?

Hela poängen med det här är ju att kunna plocka upp strömmen direkt i datorn, utan att den ska behöva gå genom massa andra burkar först.

Den stora frågan verkar ju vara hur man i datorn löser just avkodningen av signalen (med ett programkort! :) ).

Redigerat av Johan Lundberg, 12 maj 2007 - 21:59.


#60

Postad 13 maj 2007 - 16:18

appis
  • appis
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har visserligen inte BBB-IPTV utan tjänsten kommer istället från stadsnätet, men jag kan kolla på krypterade kanaler med följande lösning:
Winxp, Newcs, WinCSC, Phoenix Smartmouse USB med orginalkort, ProgDVB med dess IP-klient.
Lösningen är långt ifrån stabil (ProgDVB crashar titt som tätt) men det kanske är kul för folk i samma sits att veta att det trots allt funkar.
Orginalboxen är en Kreatel STB-1510.
Jag använder en Dlink DGS-1005D switch för att fånga multicasten till både Kreatelboxen och min XPburk.

/appis

#61

Postad 13 maj 2007 - 18:47

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Jag har visserligen inte BBB-IPTV utan tjänsten kommer istället från stadsnätet, men jag kan kolla på krypterade kanaler med följande lösning:
Winxp, Newcs, WinCSC, Phoenix Smartmouse USB med orginalkort, ProgDVB med dess IP-klient.
Lösningen är långt ifrån stabil (ProgDVB crashar titt som tätt) men det kanske är kul för folk i samma sits att veta att det trots allt funkar.
Orginalboxen är en Kreatel STB-1510.
Jag använder en Dlink DGS-1005D switch för att fånga multicasten till både Kreatelboxen och min XPburk.

/appis

<{POST_SNAPBACK}>


En liten fundering: Klarar den här lösningen av att uppdatera programkortet själv? Eller krävs det att du stoppar tillbaka programkortet i 1510 boxen med jämna mellanrum? Nu har jag inte Bredbandsbolaget själv, utan själv har jag Telia, och har alltså ingen koll på hur Bredbandsbolagets tjänst funkar. Det lilla jag förstått av hur det funkar i Telias nät så skickas EMM/EMC meddelanden på separata multicastströmmer till boxen. Jag får bara känslan av att dessa multicastströmmar inte kan vara kända av ProgDVB och alltså så borde inte programkortet kunna uppdateras. Men Bredbandsbolaget kanske använder sig av en annan meknism för att distribuera EMM/EMC meddelanden.

/Peter Cigéhn

#62

Postad 13 maj 2007 - 19:38

appis
  • appis
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag har visserligen inte BBB-IPTV utan tjänsten kommer istället från stadsnätet, men jag kan kolla på krypterade kanaler med följande lösning:
Winxp, Newcs, WinCSC, Phoenix Smartmouse USB med orginalkort, ProgDVB med dess IP-klient.
Lösningen är långt ifrån stabil (ProgDVB crashar titt som tätt) men det kanske är kul för folk i samma sits att veta att det trots allt funkar.
Orginalboxen är en Kreatel STB-1510.
Jag använder en Dlink DGS-1005D switch för att fånga multicasten till både Kreatelboxen och min XPburk.

/appis

<{POST_SNAPBACK}>


En liten fundering: Klarar den här lösningen av att uppdatera programkortet själv? Eller krävs det att du stoppar tillbaka programkortet i 1510 boxen med jämna mellanrum? Nu har jag inte Bredbandsbolaget själv, utan själv har jag Telia, och har alltså ingen koll på hur Bredbandsbolagets tjänst funkar. Det lilla jag förstått av hur det funkar i Telias nät så skickas EMM/EMC meddelanden på separata multicastströmmer till boxen. Jag får bara känslan av att dessa multicastströmmar inte kan vara kända av ProgDVB och alltså så borde inte programkortet kunna uppdateras. Men Bredbandsbolaget kanske använder sig av en annan meknism för att distribuera EMM/EMC meddelanden.

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>


Svar: EMM/EMC verkar skickas på en annan port så du har rätt i att automatisk uppdatering funkar för närvarande icke. Iallafall inte med ProgDVB+winscs, men någon kanske sitter inne med en lösning;-)

/appis

#63

Postad 20 maj 2007 - 08:24

Snewp
  • Snewp
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Alltså.. kan nån förklara snabbt och enkelt för mig hur man (utan massa tekniskt fakta snack om spoofa och annat man inte förstår sig på) får MCE till tv'n så man kan spela in från IPTV?

Har BBB digital TV via kreatel 1510 dosan.

Tv kortet mitt har 2 antennutgångar.. 1 in och 1 ut antar jag =)

Men.. hur eller rättare sagt KAN man koppla in tvkortet via tvn eller digitalboxen så man kan få igång MCE till tv'n samt spela in från den till HDD'n?

Har försökt läsa mig igenom alla dessa inlägg men hänger INTE RIKTIGT med :)
Är hyffsat data kunnig, men när ni gick hårt in på spoofa macadresser, rikta macadresser etc etc så tappade ni mig :wub:

Så HUR löser jag att få MCE från dattan till TV'N?

#64

Postad 21 maj 2007 - 02:11

Outlawvagabond
  • Outlawvagabond
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Vet inte om jag är helt ute och cyklar men kan man inte koppla in IP-TV:n till datorn genom s-video utgången till ett video-in kort? Om det nu funkar så kan man bara se en kanal i taget ändå men jag tänkte mer på möjligheten att spela in direkt till hårddisken.

#65

Postad 21 maj 2007 - 21:26

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0
Att koppla S-Video utgången till ett TV-kort på det sättet borde inte vara några som helst problem. Har inte själv provat, men jag ser ingenting som skulle hindra det. Självklart så blir det ju den begränsning som du säger att man bara kan spela in den kanal som boxen är inställd på.

/Peter Cigéhn

#66

Postad 27 maj 2007 - 19:26

freddde
  • freddde
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Någon som kommit längre? Undrar om det är någon som provat ut någon fungerande CI/CA kombination..

#67

Postad 27 maj 2007 - 19:52

Unregistered15cc4baf
  • Unregistered15cc4baf
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Att koppla S-Video utgången till ett TV-kort på det sättet borde inte vara några som helst problem. Har inte själv provat, men jag ser ingenting som skulle hindra det. Självklart så blir det ju den begränsning som du säger att man bara kan spela in den kanal som boxen är inställd på.

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>



Går ju att fixa i ex. Media Center så att datorn styr boxen med IR.

#68

Postad 27 maj 2007 - 20:15

trvv
  • trvv
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Låter ju inte direkt som en lämplig lösning att få in en sunkig s-video signal in i htpc:n, vad skulle poängen vara ?

Förresten, det talades om att spoofa ip i början, nja, du kan spoofa dina paket du skcikar ut men du kan inte få en maskin i andra änden att sedan skicka paketen tillbaka till rätt address, med andra ord endast användbart i attacker, det finns inga möjligheter att spoofa sin ip och få användbar data tillbaka.

Redigerat av trvv, 27 maj 2007 - 20:16.


#69

Postad 27 maj 2007 - 20:32

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Att koppla S-Video utgången till ett TV-kort på det sättet borde inte vara några som helst problem. Har inte själv provat, men jag ser ingenting som skulle hindra det. Självklart så blir det ju den begränsning som du säger att man bara kan spela in den kanal som boxen är inställd på.

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>



Går ju att fixa i ex. Media Center så att datorn styr boxen med IR.

<{POST_SNAPBACK}>


Visst, du kan styra boxen med IR, men du kan fortfarande bara titta och spela in på samma kanal eftersom boxen bara tar emot en och endast en kanal åt gången. Eller vad var det du menade att du skulle uppnå med att styra boxen via Media Center (förutom att man undviker att man måste byta kanal manuellt)?

/Peter Cigéhn

#70

Postad 27 maj 2007 - 20:42

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Låter ju inte direkt som en lämplig lösning att få in en sunkig s-video signal in i htpc:n, vad skulle poängen vara ?

Förresten, det talades om att spoofa ip i början, nja, du kan spoofa dina paket du skcikar ut men du kan inte få en maskin i andra änden att sedan skicka paketen tillbaka till rätt address, med andra ord endast användbart i attacker, det finns inga möjligheter att spoofa sin ip och få användbar data tillbaka.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad gäller "sunkig" S-Video så är väl en poäng att kunna använda HTPC:en som hårddiskinspelare, för att få time-shift osv. Sedan kan man ju alltid diskutera "sunkigheten" i denna lösning... :)

Vad gäller spoofandet så var väl ändå frågan om att spoofa MAC-adressen, inte IP-adressen. Enda anledningen jag kan tänka mig att spoofandet av MAC-adress skulle vara om Bredbandsbolaget har någon inbyggd begränsning att det enbart är MAC-adressen inom Kreatels registrerade adressområde, dvs MAC-adresser som börjar med 00:02:9B som kan registrera sig för att ta emot multicastströmmarna. Då kan man ju spoofa att ens dator egentligen är en Kreatelbox. Om detta behövs eller inte har jag ingen aning (har själv inte Bredbandsbolaget så jag har aldrig testat).

/Peter Cigéhn

#71

Postad 28 maj 2007 - 09:56

freddde
  • freddde
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Vad gäller spoofandet så var väl ändå frågan om att spoofa MAC-adressen, inte IP-adressen. Enda anledningen jag kan tänka mig att spoofandet av MAC-adress skulle vara om Bredbandsbolaget har någon inbyggd begränsning att det enbart är MAC-adressen inom Kreatels registrerade adressområde, dvs MAC-adresser som börjar med 00:02:9B som kan registrera sig för att ta emot multicastströmmarna. Då kan man ju spoofa att ens dator egentligen är en Kreatelbox. Om detta behövs eller inte har jag ingen aning (har själv inte Bredbandsbolaget så jag har aldrig testat).

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>


Är ju som sagt inga problem att få in strömmarna i VLC. De är ju dock krypterade så någon smart lösning på hur man avkrypterar dem i en HTPC vore trevligt ;)

#72

Postad 28 maj 2007 - 10:06

trvv
  • trvv
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Vad gäller spoofandet så var väl ändå frågan om att spoofa MAC-adressen, inte IP-adressen.
/Peter Cigéhn



Problemet är väl just att det inte räcker att låsa strömmen till en IP-address eller MAC-address. Det finns ju alla möjligheter att spoofa båda två.


Det finns inte "alla möljigheter" att spoofa en ip address, det är en populär missuppfattning av folk som tror sig veta saker. Däremot kan man ju köra över proxy men då stöter man på många andra problem och dessutom är det ju inte att spoofa utan bara just att köra över en proxy.

Med andra ord, precis som killen sa, det finns ingentligen inga hinder för BBB att låta folk få in det i datorn och sedan låsa till en ip address, problemet ligger nog i att de inte alls gillar htpc konceptet,
de tycker det är för lätt att spela in och göra andra "otäcka" saker. De vill gärna ha kontroll.

#73

Postad 28 maj 2007 - 18:13

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Vad gäller spoofandet så var väl ändå frågan om att spoofa MAC-adressen, inte IP-adressen.
/Peter Cigéhn


Problemet är väl just att det inte räcker att låsa strömmen till en IP-address eller MAC-address. Det finns ju alla möjligheter att spoofa båda två.


Det finns inte "alla möljigheter" att spoofa en ip address, det är en populär missuppfattning av folk som tror sig veta saker. Däremot kan man ju köra över proxy men då stöter man på många andra problem och dessutom är det ju inte att spoofa utan bara just att köra över en proxy.

Med andra ord, precis som killen sa, det finns ingentligen inga hinder för BBB att låta folk få in det i datorn och sedan låsa till en ip address, problemet ligger nog i att de inte alls gillar htpc konceptet,
de tycker det är för lätt att spela in och göra andra "otäcka" saker. De vill gärna ha kontroll.

<{POST_SNAPBACK}>


Då får du gärna förklara för mig som uppenbarligen inte begriper nånting. Hur menar du att man "låser" en multicastström till en given IP adress? Det lilla jag begripit multicastströmmar skickas till en speciella IP adresser (adressrymden 224.0.0.0 till 239.255.255.255). Dessa adresser har ingen som helst knytning till några specifika "burkar" och "vanliga" IP adresser. Om jag låter min dator fejka antingen en MAC-adress eller en IP-adress då man gör en IGMP join group så kan ingen router kontrollera att jag inte får gå med i den multicastgruppen. När den fejkande datorn sedan har kommit med i multicastgruppen så skickas ju trafiken till den multicastgruppen på den port på routern där man gick med multicastgruppen.

Jag erkänner villigt att jag är en som "tror mig veta saker" och att jag har råkat ut från "populär missupfattning". Men då får ju gärna förklara i lite mer detalj hur fanken man ska kunna lösa en multicastström och IGMP protokollet till en viss IP-adress så att det skulle funka även i fallet att man fejkar sin egen MAC- eller IP-adress?

Återigen, vi diskuterar enkelriktad multicasttrafik och inte normal dubbelriktat TCP/UDP trafik där det precis som du påpekar inte räcker att spoofa IP-adressen eftersom du ändå inte får trafiken routad till din "fejkade" IP-adress. Men så funkar inte multicast som routas på ett helt annat sätt, och det är därför jag vill att du förklarar lite närmare hur det skulle funka med multicast och IGMP.

/Peter Cigéhn

#74

Postad 11 oktober 2007 - 07:52

black_ice
  • black_ice
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
set tatt tråden varit vilande ett tag..
men har en litene fråga..
blir det nån skillnad på bild via dom olika utagen på boxen?
scart - rgb
component
??

#75

Postad 15 oktober 2007 - 09:03

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Någon som fått till detta? Skulle vara anledningen för mig att byta till BBBs tv tjänst isåfall!

#76

Postad 15 oktober 2007 - 19:18

foobar67
  • foobar67
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Jag har haft häcken full under sommaren/hösten och inte hunnit experimentera så mycket.
Kanske blir det ett ryck under hösten, får se om jag får till det. Målet är att kunna dekryptera
i MCE 2005 och lämpligt program. Har fått lite tips som jag undersöker.

mvh
foobar67

#77

Postad 15 oktober 2007 - 19:51

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Dela gärna med dig, tror för övrigt jag ska ta och byta till bbb nu, är helt övertygad om att det här kommer att fungera med lite arbete! Har ingen erfarenhet av vad man kan göra med windows MCE i den här vägen, men i t.ex. myth tv borde det gå att implementera på ett pisskvart så fort man vet hur det fungerar :)

Btw, måste man ha exakt den kortläsaren ni pratade om tidigare? Går det inte att köra med vilken usb smartcard läsare som helst ?

Edit: Beställt nu, triple play kund :P

Redigerat av Unregisteredd6ec6b32, 15 oktober 2007 - 20:26.


#78

Postad 16 oktober 2007 - 17:52

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Nu har jag snokat lite... Detta är det bästa jag hittat hittils utöver det vi vet, sidan är nerlagd men finns i googles cache:

http://66.102.9.104/...clnk&cd=4&gl=se

Där står i korthet vilken open source programvara som finns i kreatel boxarna och även att man kan/har kunnat köpa loss källkoden till deras standardplattform för en tusenlapp! ;)

Sug på den! ;)


Edit:

Har nå bootet min Kreatel 1510 offline med hjelp av en hjemmelaget (proprietær:-) multicast boot server samt boot filer sniffet fra ISP. Har 4 grønne dotter og den siste er gul... Det er en haug med config filer som lastes og jeg tror de trenger litt tweaking for å vise noe bilde. Kan godt mekke en litt mere årntli multicast boot server dersom noen er intressert.


finns även någon som sniffat mjukvaran och gjort en nätverksboot med icke-lokal mjukvara, borde betyda att man kan lura grejerna till lite vad som helst, och även att man kan kolla lite hur systemet fungerar om man kan få ut något ur programvaran som skickas ut i multicast.

Redigerat av Unregisteredd6ec6b32, 16 oktober 2007 - 17:55.


#79

Postad 19 oktober 2007 - 08:58

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Fortsätter driva vidare tråden på egen hand :D

Igår lyckades jag läsa av NDS/VideoGuard kortet med min nordea (todos argos mini ii) kortläsare och newcs (med orginaldrivrutiner)... Billigt och bra! Var ingen som trodde att det skulle funka, men efter idogt grävande efter mer eller mindre odokumenterade funktioner i programmet gick det... Så man behöver alltså ingen phoenixläsare :D

Får även in signalerna i vlc utan problem... Men har inte fått progdvb att koda av kanalerna... Får inte ens in den kodade bilden där, återkommer när jag kommit längre, tips välkomnas :D

#80

Postad 19 oktober 2007 - 09:53

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
Kraco, följer dina framsteg med spänning. Höll själv på med detta ett tag men gav upp då de blev ruskigt struligt. Så strul + kvalite på sändning + att tv generellt bara sänder mög så la jag ner hela tv biten och det enda jag idag saknar är sporten, resten går att erhålla på annat håll..host.

#81

Postad 20 oktober 2007 - 13:23

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har kört fast stenhårt.... Har som sagt fått till newcs så det läser kortet... Men får ingen bild i ProgDVB, hur gjorde ni ?! Får ju inte ens en krypterad bild där... ;)

#82

Postad 20 oktober 2007 - 16:20

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Har kört fast stenhårt.... Har som sagt fått till newcs så det läser kortet... Men får ingen bild i ProgDVB, hur gjorde ni ?! Får ju inte ens en krypterad bild där...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Nu vet jag inte riktigt vad som exakt är ditt problem. Har du problem att överhuvudtaget få in kanallistan i ProgDVB, eller är ditt problem att ingenting visas för just krypterade kanaler? Det är ju så att ProgDVB, i motsats till VLC, inte visar nånting alls då kanalen är krypterad. I VLC så får man ju en "pixlad" bild, medans man i ProgDVB bara får en svart skärm. Är detta du upplever?

Om du istället har problem med att överhuvudtaget få igång ProgDVB så har jag för mig att det var nånting liknande jag gjorde för att få det att funka (det var ett tag sedan och jag kan ha glömt bort vissa steg):

1) Se till att ställa in ProgDVB så att den använder IPTV klienten. Görs med Settings > Device list och välj IPTV Client och tryck på Enable.
2) I katalogen C:\Program\ProgDVB\Transponders\IPTV så ligger en fil som heter local.m3u. Denna fil skall innehålla en kanallista med alla kanaler som du vill få in i ProgDVB. Har du tidigare använt VLC så är det enklast att skapa en spellista i VLC med alla kanaler och sedan spara en .m3u fil med VLC. Döp den till local.m3u och lägg den i ovanstående katalog.
3) Sedan så låter du ProgDVB göra en "kanalsökning" genom att välja Channel list > Channel search > IPTV Client (förutsatt att du har aktiverat IPTV klienten).
4) Då "söker" ProgDVB igenom den lista med kanaler som du lagt in local.m3u och lägger till i sin kanallista.

Har du lyckats, med ovanstående steg, eller har du fastnat tidigare än så?

/Peter Cigéhn

#83

Postad 21 oktober 2007 - 18:22

foobar67
  • foobar67
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Vilken version av ProgDVB behövs för detta?

Går det att integrera ProgDVB på något sätt i MCE 2005?

Funkar ProgDVB med MCE fjärr?

mvh
foobar67

EDIT: Klargjort vilken MCE....

Har kört fast stenhårt.... Har som sagt fått till newcs så det läser kortet... Men får ingen bild i ProgDVB, hur gjorde ni ?! Får ju inte ens en krypterad bild där...  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nu vet jag inte riktigt vad som exakt är ditt problem. Har du problem att överhuvudtaget få in kanallistan i ProgDVB, eller är ditt problem att ingenting visas för just krypterade kanaler? Det är ju så att ProgDVB, i motsats till VLC, inte visar nånting alls då kanalen är krypterad. I VLC så får man ju en "pixlad" bild, medans man i ProgDVB bara får en svart skärm. Är detta du upplever?

Om du istället har problem med att överhuvudtaget få igång ProgDVB så har jag för mig att det var nånting liknande jag gjorde för att få det att funka (det var ett tag sedan och jag kan ha glömt bort vissa steg):

1) Se till att ställa in ProgDVB så att den använder IPTV klienten. Görs med Settings > Device list och välj IPTV Client och tryck på Enable.
2) I katalogen C:\Program\ProgDVB\Transponders\IPTV så ligger en fil som heter local.m3u. Denna fil skall innehålla en kanallista med alla kanaler som du vill få in i ProgDVB. Har du tidigare använt VLC så är det enklast att skapa en spellista i VLC med alla kanaler och sedan spara en .m3u fil med VLC. Döp den till local.m3u och lägg den i ovanstående katalog.
3) Sedan så låter du ProgDVB göra en "kanalsökning" genom att välja Channel list > Channel search > IPTV Client (förutsatt att du har aktiverat IPTV klienten).
4) Då "söker" ProgDVB igenom den lista med kanaler som du lagt in local.m3u och lägger till i sin kanallista.

Har du lyckats, med ovanstående steg, eller har du fastnat tidigare än så?

/Peter Cigéhn

<{POST_SNAPBACK}>


Redigerat av foobar67, 21 oktober 2007 - 18:24.


#84

Postad 21 oktober 2007 - 19:05

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0

Vilken version av ProgDVB behövs för detta?

Går det att integrera ProgDVB på något sätt i MCE 2005?

Funkar ProgDVB med MCE fjärr?

<{POST_SNAPBACK}>


Det jag har provat är ProgDVB 5.09.01. Vad gäller MCE så har jag inte den blekaste aning eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av MCE.

/Peter Cigéhn

#85

Postad 21 oktober 2007 - 22:32

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hm, jo hade problem med både det ena och det andra (codecs osv) och definitivt hur man fick in kanalerna på ett enkelt sätt, men ditt sätt funkade ju finemangs.. Nu har jag alla kanaler uppraddade snyggt och prydligt med namn och allt!

Har fått in text-tv och undertexter på kanalerna nu också, bara bilden som inte vill vara med riktigt... Men jag antar att det ligger i min newcs config, hittar inte så mycket om hur man ska confa för att få det att flyta på där... Eller ligger det kanske i WinCSC, hur är dina inställningar där? jag kör iaf med 090F, videoguard (det som programmet hittar själv) och provider 000000, kanske är providern det ska stå något annat i ?

Redigerat av Unregisteredd6ec6b32, 21 oktober 2007 - 22:55.


#86

Postad 22 oktober 2007 - 17:42

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

  • 1 163 inlägg
  • 0
Jag själv har aldrig gett mig in in att försöka mig på att ansluta något programkort och avkoda i datorn. Det enda jag gjort är i princip det jag beskrev, dvs att få in kanallistan i ProgDVB. Så vad gäller alla kryptiska namn och förkortningar som du nämner i övrigt har jag ingen som helst koll på.

/Peter Cigéhn

#87

Postad 23 oktober 2007 - 07:28

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Ajdå, det var ju inte bra... Då är jag on my own :D :D

#88

Postad 24 oktober 2007 - 07:32

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Gårdagens progressrapport är som följer:

Lyckades få läsaren att läsa kortet, newcs att kommunicera med läsaren , wincsc att kommunicera med newcs.
MEN lyckades inte få wincsc att kryptera av bilden, har inte riktigt koll på hur man ska ställa in service ids och provider värdena... Men det är verkligen pågång, extra kul är att det "funkar" med en nordea kortläsare ;)

#89

Postad 24 oktober 2007 - 19:20

Unregistered3f1b2924
  • Unregistered3f1b2924
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Låter som ni är på god väg!

För ca ett år sedan letade jag efter en liknande lösning men jag gav tillslut upp hoppet.

Blev riktigt lycklig när jag hittade denna tråd.

Lycka till!

#90

Postad 24 oktober 2007 - 21:46

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
nån som provat med dvbviewer/softcsa/ncsclient/newcs?

#91

Postad 25 oktober 2007 - 08:03

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Inte jag i varje fall ...

Redigerat av Unregisteredd6ec6b32, 02 november 2007 - 13:16.


#92

Postad 02 november 2007 - 13:15

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Går det ens att ta in IPTV i dvbviewer ? Isåfall skulle det ju vara ett intressant alternativ, det kostar väl dock pengar ...

#93

Postad 10 november 2007 - 21:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
jag har läst igenom tråden och vart lite intresserad av detta då jag med har BBB viasat men nu har då tråden tinat ut så är det nån som har nått nytt på G skylle va bra om nån fick det att funka då jag snart ska bygga en data att lägga vid tv

#94

Postad 12 november 2007 - 11:27

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Det verkar som att alla som pysslat med detta gett upp, men jag fortsätter kämpa med diverse lösningar. Återkommer så fort jag rönt någon framgång. Är det någon som har några konkreta tips så är dessa varmt välkomna på PM.

#95

Postad 12 november 2007 - 13:06

Fabbe86
  • Fabbe86
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag jobbar inom supporten på ett bolag som sänder iptv. boxarna är just motorola/kreatel. Slöa som f-n.
Går det? Japp, en k har lyckats det vet jag. Vem eller hur? Ingen aning..

Viasat kortet är bara kryptering, inget annat.

#96

Postad 12 november 2007 - 18:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Jag jobbar inom supporten på ett bolag som sänder iptv. boxarna är just motorola/kreatel. Slöa som f-n.
Går det? Japp, en k har lyckats det vet jag. Vem eller hur? Ingen aning..

Viasat kortet är bara kryptering, inget annat.


oki kanske du vet då du jobbar på support varför släpper ej bolagen nån typ av software för detta så man kan använda tex en htpc istället för dessa boxar

#97

Postad 22 november 2007 - 20:48

foobar67
  • foobar67
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Sådär, nu är jag aktiv igen.

Följt tråden med intresse. Har Phoenixläsare, ProgDVB, NewCS och WinCSC.

Men nu behöver jag hjälp för att confa grejjerna.... hoppas att någon kan PM:a mig.
Kan naturligtvis ringa upp på telefon, så att man kan köra lite online :)

mvh
foobar67

#98

Postad 23 november 2007 - 02:55

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Sådär, nu är jag aktiv igen.

Följt tråden med intresse. Har Phoenixläsare, ProgDVB, NewCS och WinCSC.

Men nu behöver jag hjälp för att confa grejjerna.... hoppas att någon kan PM:a mig.
Kan naturligtvis ringa upp på telefon, så att man kan köra lite online :D

mvh
foobar67


det har vart tyst här länge nu jag är spänd på om nån hittar lösningen så jag hoppas du får svar

#99

Postad 05 december 2007 - 03:52

fixarfrasse
  • fixarfrasse
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har läst igenom hela tråden med stort intresse. Det blir mig ett glatt nöje den dagen det är möjligt att dra strömmarna in i HTPCn. Jag testade för ett år sedan, strax efter jag skaffade IP-TV via BBB och jag har nästan börjat fundera på att säga upp IP-TV till förmån för ComHem digital-tv eftersom det stöds med hjäp av diverse kort osv.

Hur som helst så är jag främst intresserad av att få det att fungera i Mac OS X eftersom jag vill använda Mac Mini och Front Row som media center. Men all information är bra. Jag är erfaren programmerare (dock med ont om tid) så jag kanske kan bidra med implementation om någon bidrar med utredning.

/Frasse

#100

Postad 06 december 2007 - 08:00

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
såg att bbb ska byta ut sina kreatel boxar i början av nästan år de nya boxarna ska ha hdmi och ha stöd för sf enytime med hd filmer :). en sak till bytet kan möjligen va att viasat ska börja med hd sändningar bl TV1000 HD o viasat sport HD så förhoppningsvis får man se de kanalerna framöver i BBB källa till detta är nyhetsbrevet Hack



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.