Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

GamuT Phi

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
GamuT Phi LCR (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
GamuT Phi3 (Surroundhögtalare) 5 (0) Inga priser
GamuT Phi5 (Golvhögtalare) 7 (0) Inga priser
GamuT Phi7 (Golvhögtalare) 5 8,8 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 24 april 2007 - 16:16

ahola
  • ahola
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Såg denna högtalarserie när jag kollade runt bland utländska hifi-sidor. Ljudshopen verkar även ha dem på ingång.
Någon här som vet mer om dessa högtalare eller kan ge lyssningsintryck?

GamuT Phi3

Postad bild

#2

Postad 24 april 2007 - 17:08

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Du skulle skickat ett pm till zlay3r. Han har modell större av Gamut och kan säkert ge ett lyssningintryck. Tänkte främst ljudkaraktär osv...

// Sat

#3

Postad 24 april 2007 - 21:02

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Ljudshopen i skellefteå har dessa inne nu, var förbi i fredags och lyssnade.
Visserligen var de långt ifrån inspelade men jag gillade verkligen vad de presterade då!

Den enda som var lite halvdant var när Maiden spelades. Allt grötades ihop ordentligt men det misstänker jag var just det att de inte var inspelade.

Måste säga att jag kan inte minnas att jag lyssnat så pass högt med en högtalare utan att det låtit ansträngt. Det var riktigt behagligt trots den höga ljudnivån. Sen var det en riktigt härlig 3Dkänsla i dem.

Sen designmässigt vet jag inte om jag gillar direkt men det är ju en smaksak!

EDIT: Kan tillägga att det var Phi7 som jag lyssnade på!

Redigerat av Mieron, 24 april 2007 - 21:03.


#4

Postad 24 april 2007 - 21:17

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Tele-Hå i Göteborg säljer GamuT, så du kan alltid höra med dem.

#5

Postad 25 april 2007 - 07:04

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Mieron: Ah, tror jag måste fara till ljudshopen nu när dom har fått in dom.

Var nere i danmark och hämtade mina L7or och då hann jag som tvärest lyssna på Phi5 tror jag det var och tyckte faktiskt att dom lät potent iaf. Nu har jag tyvärr inte lyssnat så pass mycket på dom att jag kan göra ett uttalande, Men jag kan inte tänka mej att dom inte skulle klara av att lira maiden utan problem. Själv lirar jag Black/death metal på mina L7or utan att det någonin börjar låta fel. Sedan har jag samma intryck som dej. Går att spela ohyggligt högt utan hörbar dist. Har faktiskt hittills aldrig fått L7orna att dista iaf. Och då har det varit HÖGT! :blink: Förstår inte hur grannarna står ut.

Ska försöka ta mej iväg och lyssna på Phi serien nu snart när jag ändå ska dit för att se hur M250 monoblocken beter sej.

Anyway. Dom som är intresserad av GamuTs L modeller får gärna komma hit och provlyssna, jag inte tycker att ljudshopen får till ljudbilden på sånt sätt som L modellen klarar av. Är rätt stor skillnad faktiskt.

#6

Postad 25 april 2007 - 15:30

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
zlay3r finns du i ske-å eller? Har fundering på att åka dit och provlyssna lite nytt. Bor själv i Umeå så det är ju ganska snabb resa. Skulle vara roligt att höra hur högtalaren presterar även om den är i lite för hög klass för mig.

// Sat

#7

Postad 25 april 2007 - 15:46

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Sat jag tror Zlay3r håller till i lycksele så det är väl ingen längre sträcka det heller?

#8

Postad 25 april 2007 - 16:20

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Satsvear: Jag bor i lycksele. Till lycksele är det 12.5mil så det är ungefär lika långt som till skellefteå. Jag ska flytta till en ny lägenhet den 1a juni, I den lägenheten kommer jag att lägga ner dom pengar det krävs för att fixa till akustiken, Då kan jag verkligen rekommendera ett besök efter det :blink: Men du är välkommen n'r du vill.

Mvh David

#9

Postad 25 april 2007 - 19:17

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Man vet ju aldrig vad som händer på semestern. Så jag tackar så väldigt mycket för erbjudandet! och hoppas att jag kan hitta lite tid att komma förbi.

// Sat

#10

Postad 26 april 2007 - 17:50

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Var in en snabbrunda (3 rundor faktiskt ;)) på Ljudshopen idag, råkade köpa mig en Pro-Ject Debut 3 ;)

Men nu till saken, såg både stativarna, mindre golvare och sen några större golvare också. Sjukt läckra var dom då. Lyssnade inget, men är det äkta träfanér på dom eller, såg typ "plastiga" ut då jag kollade på dom. Inget ont menat, mer läckert att de fått sån slät yta om de nu är riktigt trä (vilket jag antar) Sen var det snyggt med det lite annorlunda valet att ha frontskydd som gick ett par cm över kanten på fronten.

En sak jag reagerade på var att de hade rätt små bas/mellanreg element, typ 4" såg det ut som. Fast då hade ju större golvaren antalet på sin sida, typ 6st bas/mellanreg element :blink:

Efter att läst på ser jag att det var 5,5" element och 5st bas/mellanreg.

Redigerat av TKvC-SainT, 26 april 2007 - 17:57.


#11

Postad 26 april 2007 - 18:09

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
TKvC-Saint: Jag uppmärksammade också den där finishen på Phi modellerna. Det är inte trä utan är något sorts plast. Men jag vet att det har varit mkt turer om den där finishen, Tror dom har fått byta leverantörer ett antal gånger. Phi blev ju uppskjutet i flera månader pga detta.
Jo det är 5.5"
Ja dom har väl Phi 3,5 och 7 + Center där + L3, L5 och tillhörande Center. "synd att dom inte har L7orna" Verkar själv som att jag ska fara dit om typ 1-2veckor eller nått sånt. Då kanske man kan få sej en riktig uppfattning om Finish och ljud.

#12

Postad 26 april 2007 - 18:48

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Ok, såg som alldeles "perfekt" ut för att vara äkta trä, riktigt annorlunda och snygg design är det ju dock. Vad ligger dom på för pengar ungefär? Är mest bara nyfiken, inget man har råd med direkt ;) De andra Gamut prylarna är ju inte tvärbillliga så antar att de inte heller är det.

Såg bara en stativare, en mindre golvare och en större golvare. Dock var jag inget i deras biorum, kan hända att de har sub och center där, det vet jag inte nåt om...


btw, ingen dålig anläggning du zlay3r. Får se till att ha vägarna förbi Lycksele nån gång helt enkelt så man kan kolla in de där monstren i verkligheten ;)

Diskanten på dina högtalare påminner ju lite om de jag har, dock ser dina lite mer "exklusiva" ut :blink:

Redigerat av TKvC-SainT, 26 april 2007 - 18:53.


#13

Postad 26 april 2007 - 18:54

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Pratade med dem som snabbast när jag var där och de trodde väl att Phi 3 skulle ligga kring 20000:-
Phi 5 kring 30000 och Phi 7 kring 40000:-

#14

Postad 26 april 2007 - 19:01

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Jaha, så betydligt billigare än L serien m.a.o. Är Phi en mer "budget" betonad serie, eller är det uppföljare till L serien? har sett några L serie högtalare hos Ljudshopen och finishen är ju otrolig, många många lager klarlack ser det ut som att det har gått åt.

#15

Postad 26 april 2007 - 19:19

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
TKvC-saint: Du kör avance ;) Är ju samma koncern som GamuT. Samma grundare :blink: Christenssen tror jag han heter. Ja diskanterna är nästan lika ;) fast din är Vifa och min är Scan-speak, Men det är också samma koncern "DST"

Phi3 är väl rättare sagt typ runt 17-18kkr kanske? men dom övriga priserna verkar stämma. Men går ju alltid att förhandla ner priset lite ;)

L3 kostar just nu 29000kr "Ordinarie 49000kr", L5 85000kr, L7 115000kr.

Phi är precis som du säger mera budget betonad serie, Men tydligen ska dom vara riktigt bra ändå. Dom som har köpt dom är tydligen väldigt nöjd. Men som sagt ska väl provlyssna när jag far till ljudshopen.

11Lager klarlack lägger dom på L-serien

Bara att höra av dej så är det bara att komma ;)

#16

Postad 26 april 2007 - 19:27

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Najs, visste att Avance var med samma som nåt annat märke men nåt så "high end" som Gamut, de var ju inte illa ;)
Diskanten är väl s.k. ringradiator, vad det är för fördelar med det vet jag inget om :blink:

Hehe, joo kan tänka mig att de har lagt så många lager lack. Lyser ju typ om högtalarna ;)

Kanske får bli Gamut Phi serie nästa gång man köper högtalare då, dock så lär ju det dröja ;)

Ja som sagt man får se till att ha vägarna förbi Lycksele nån gång senare, verkar ju lyssna på bra musik också så de är ju lysande ;)

På tal om Phi högtalarna så tycker jag golvarna har riktigt läcka "fötter".

#17

Postad 26 april 2007 - 20:00

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Heh, High End och High End, Beror väl på. Men jag tycker då att dom är riktigt bra iaf ;) Är så ###### nöjd alltså. Var jag redan innan man L5orna men som sagt kunde inte tacka nej till ett par L7or :blink:

Ringradiatorn kan gå väldigt högt upp i frekvens, Har en större effekttålighet, Kolla bara in Magneten till den ;) Vissa säger att den skulle kunna driva en 15" bas ;) Men det vet jag inte.
Vill man fördjupa sej i detta rekommenderar jag att man mailar GamuT eftersom då är det troligtvis Lars Goller som svarar, Han var chefs designer på DST innan han började på gamut, Han var med att utveckla den nya SD motorn till Scan-speaks element. Så han är nog rätt man att fråga eftersom han har jobbat ett flertal år med dom.

Eftersom jag inte har lyssna på Phi kan jag ju tyvärr inte säga nått ;) men en annan bra högtalare jag fastnade för sist jag var där var MA GS20 tror jag det va. Kan vara värd att ha med på lista sen kanske? Och deras nya serie ska man säkert inte förkasta heller :D sedan finns det mycket annat gott därute också. Skönt ljud i umeå rekommenderar jag att man tar en tur till om man är påväg in i det dyrare skiktet.

Sedan har vi ju Ino Audio som håller hög klass på återgivning men desto sämre på estetiska sidan. Så det finns mycket att välja på. HUUUVA ligen

#18

Postad 26 april 2007 - 20:10

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Lite OT eller rätt mycket. Men har själv varit inne på "skönt ljud" han är faktiskt riktigt trevlig och verkar vettig i affärer med...

// Sat

#19

Postad 26 april 2007 - 20:12

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Helt klart, Janne är bra att ha med att göra, Men även Thomas på ljudshopen är bra

#20

Postad 26 april 2007 - 20:16

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Joo GS20 ligger nog bra till skulle jag tro, har lyssnat på både RS6, RS8 och GS10 och gillar M.As ljud väldigt mycket. De är då helt klart på listan, sen får man väl se om man även provar Av Mi3 Super. Dock så gillade jag inte alls K3an i jämförelse med RS6.

Många val ja, det är bara början. En oändlig djungel med HiFi elektronik och högtalare känns det som att det finns, men det är ju bara positivt. Då har man destå mer att prova ;)

#21

Postad 25 maj 2007 - 13:05

alecs
  • alecs
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Finns det någon återförsäljare av gamut phi i sthlm området?

mvh

alex.

#22

Postad 28 maj 2007 - 13:41

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Var och lyssnade på bl.a. Phi3 idag på Ljudshopen. Måste säga att jag blev grymt imponerad av deras ljud. Riktigt bra för priset. Och de klarade rätt hög volym också måste jag säga.

Dock mot storebror L3 så kändes de lite odetaljerade, lite trötta i botten och lite vassa i topparna. Men nu kanske man är petig då den kostar en bra bit över det dubbla egentligen ;)

#23

Postad 29 juni 2007 - 15:08

AFB
  • AFB
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Varför åkte du ner till Danmark för att hämta L7erna? Blev det billigare än att ta dom via Ljudshopen.
Ska själv till Ljudshopen nästa vecka för att höra Gamut för första gången. Har ju bara sett dom på bild ännu så det ska bli kul, och lite spänt, hoppas ju att det ska låta grymt.
Tänkte lyssna på ALL Gamut CD3, L5 och DI150.
Har du jämfört DI150 med D200an?

/A

#24

Postad 29 juni 2007 - 17:11

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Heh. Klokt val av dej att ta en provlyssning på gamut grejerna.

Jag bestämde mej för att köra ner mina L5or till danmark till köparen, På så sätt skulle jag få 2500kr extra för dom, Hade planerat att fara och hälsa på brorsan nere i västerås så då tog vi det i samma veva för att slippa extra körningen. När jag var nere i danmark passade jag på att köpa ett par L7or eftersom dom hade dom i lager vilket inte ljudshopen har.

Hmm CD3, Di150 och L5 blir nog en fin kombo att lyssna på. Har bara ytligt lyssnat på den kombon.

Hmm, Nä har faktiskt inte gjort det, Men Di150n räcker mera än väl till ett par tungdrivna högtalare. Men D200 och uppåt är ursinniga helt enkelt. Kraften sinar aldrig.

Oavsett vad du väljer att lyssna på/köpa kommer du säkerligen bli mera än nöjd.

Rekommenderar dej att lyssna på L3orna före du lyssnar på L5orna.

Sakta men säkert upptäcker folk gamut, Stereo Times utnämnde nyligen L7orna till Most Wanted
http://www.stereotimes.com/

L5orna var så pass bra att han som testade L5orna på positive-feedback köpte L5orna.
http://www.positive-...30/gamut_l5.htm

Och annan positiv kritik har getts ut: http://www.gamutaudi...tails.asp?id=23

Redigerat av zlay3r, 29 juni 2007 - 17:18.


#25

Postad 29 juni 2007 - 21:04

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
GamuT istheshit helt enkelt <_<

Tycker de är design och ljudmässigt klockrena. Dock har jag ju inte lyssnat på nån av deras elektronik utan "bara" L3 och Phi3.

Vet då att jag kommer köpa GamuT om jag skulle bli rik av någon underlig anledning :)

Redigerat av TKvC-SainT, 29 juni 2007 - 21:09.


#26

Postad 29 juni 2007 - 22:32

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Ja jag tycker dom håller sej på jorden faktiskt :D Ser riktigt bra ut och låter gudomligt. Tycker att stereon ska fungera lika mycket som möbel som ljudförmedlare

#27

Postad 30 juni 2007 - 12:38

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Joo, speciellt dina i svart pianolack, de ser ju helt gudomligt snygga ut i det utförandet, synd att Ljudshopen bara har de 2 andra finisharna inne B)

"Synd" att du har äldre versionen av försteget bara, tycker det nya är så fantastiskt vackert :D

Drömsetupen: L7 + D3i + 2x D200mk3 + CD3 :huh:

Du är ju iaf inte så långt bort från den zlay3r, jag däremot har långt kvar :D :lol:

Redigerat av TKvC-SainT, 30 juni 2007 - 13:39.


#28

Postad 01 juli 2007 - 18:50

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Jo det nya försteget är riktigt snyggt. Men den enda skillnaden är ju just bara utseendet, Samma layout och komponenter innuti så jag tycker det inte är värt att byta :wub:

Hmm ja, Men drömmen för mej är att köra med M250 monoblocken istället för 2xD200 ;) Sedan skulle jag gärna se en toppmatad CD-spelare från gamut. Men men man kan inte få allt heh

I Svart Piano är dom riktigt snygg faktiskt, Men gillar Rosewooden skarpt

#29

Postad 08 september 2007 - 14:02

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Men dra ballen baklänges i lösgruset!

Var in till Ljudshopen idag för att kolla runt lite och började lyssna på Audiovector och Primare.
Lät väl sådär, gick och och kollade vilka AV det var och det var standard. Kunde nästan gissa det för det lät verkligen sisådär..

Tittade sedan över axeln och såg där att GamuT-riggen var ikopplad och bara väntade på att jag skulle spela. Stoppade i en skiva som jag anar att TKvC-SainT lämnat efter sig då jag kände igen låtarna.. :D

Körde igång Evanesence - My Immortal och fan, jag har inte fått sådant haksläpp sen man skippade kådisen.. Gåshud och kallsvettig kände jag att ett par GamuT ska jag bara ha!

Det var L3-orna jag lyssnade på och de hade allt som AV har men typ dubbelt av allt. Detaljerna i musiken var riktigt roligt att upptäcka! Spelglädjen jag upplevde fick mig inte ur stolen, fan vad roligt det var! Det enda som man saknar med dem är lite av djupbasen men det övriga väger upp med råge!

Jaja, Ljudshopen måste ju få helg nån gång också så jag for med raska steg till bolaget för en 12-årig Caol Ila som ska njutas ikväll med firandet att jag ska köpa GamuT! :D

Zlay3r.. måste nog boka in en kaffekopp hos dig nån vinterkväll om det går för sig?

#30

Postad 09 september 2007 - 22:29

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Efter lång frånvaro är man åter, var tvungen att kolla in denna tråd då en kompis till mig tipsade om att jag var omskriven :D

Kul att ytterligare personer får upp ögonen för GamuTs underbara ljud. Var det GamuT rätt igenom riggen som stog där eller?

Var inne på ärende där och alla var upptagna, så jag satte mig och avnjöt den setupen (L3, DI150, CD3 och nåt Audioquest kablage), dock bara nån random jazz skiva eller liknande, men ohh så underbart det lät. Vad kan man förvänta sig, var väl en uppsättning för ca 150.000kr :D

Och angående skivan så stämmer det mycket bra, den blev kvarglömd då jag lyssnade på M.A. RS1, Avance Dana 630 och A.E. Evo3. Kul att den ligger kvar, och även kul att den kom till användning :D

#31

Postad 10 september 2007 - 13:52

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Mieron: Det går bara fint det, Då kan ju TKVC-Saint och övriga som bor runt skellefteå som är intresserade komma förbi på en kaffe och lite hifi :D

#32

Postad 10 september 2007 - 16:08

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Låter som en ypperlig idé det :)

#33

Postad 10 september 2007 - 19:55

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0

Var det GamuT rätt igenom riggen som stog där eller?
(L3, DI150, CD3 och nåt Audioquest kablage) Vad kan man förvänta sig, var väl en uppsättning för ca 150.000kr B)

Och angående skivan så stämmer det mycket bra, den blev kvarglömd då jag lyssnade på M.A. RS1, Avance Dana 630 och A.E. Evo3. Kul att den ligger kvar, och även kul att den kom till användning :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp, tror inte att de har kopplat ur nåt sen jag lyssnade. Den setup som du nämner stämmer bra.

Men det sjuka är att den riggen när man väl lyssnat på den känns riktigt prisvärd. Visst förstärkaren kanske är i dyraste laget men kombinationen är riktigt vass!

Skivan kom väl till pass då jag känner igen många låtar! :)


Mieron: Det går bara fint det, Då kan ju TKVC-Saint och övriga som bor runt skellefteå som är intresserade komma förbi på en kaffe och lite hifi :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>



Låter som en ypperlig idé det :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Instämmer, det vore ritkigt kul att göra en HiFi-sväng till Lycksele.. :D
Får planera in det nån höstdag framöver.

Ska ni förresten till Hifimässan i Umeå den 13-14 okt?

#34

Postad 10 september 2007 - 23:47

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0

Var det GamuT rätt igenom riggen som stog där eller?
(L3, DI150, CD3 och nåt Audioquest kablage) Vad kan man förvänta sig, var väl en uppsättning för ca 150.000kr B)

Och angående skivan så stämmer det mycket bra, den blev kvarglömd då jag lyssnade på M.A. RS1, Avance Dana 630 och A.E. Evo3. Kul att den ligger kvar, och även kul att den kom till användning :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp, tror inte att de har kopplat ur nåt sen jag lyssnade. Den setup som du nämner stämmer bra.

Men det sjuka är att den riggen när man väl lyssnat på den känns riktigt prisvärd. Visst förstärkaren kanske är i dyraste laget men kombinationen är riktigt vass!

Skivan kom väl till pass då jag känner igen många låtar! :)


Jepp den uppsättningen har de nog haft ett tag då, för det börjar vara ett par veckor sen jag var inne och lyssnade. Stämmer bra att på något underligt sätt känns det som om det verkligen är värt pengarna. Dock kan jag verkligen rekommendera att lyssna på L3 med Copland CTA-405, det var en helt fantastisk upplevelse :D

Återigen roligt att skivan kom till användning, mycket bra musik på den skivan, vilka låtar körde du då du testade, blir nyfiken då jag aldrig själv hört den i några dyrare anläggningar :rolleyes:

Får ta och planera in en dag nån gång framöver då man vet att det passar alla.

Och angående Hifimässan i Ume så hade jag då inte den blekaste om att det skulle vara, men nu då man vet så det kan nog mycket väl hända att man far dit.

#35

Postad 11 september 2007 - 10:58

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Skriv upp en kopp kaffe till mig med zlay3r. Angående mässan, klart man ska dit!! Ni som är intresserade och vill veta mera kan kolla in www.skontljud.se

Sorry för OT och "reklam".

// Sat

#36

Postad 11 september 2007 - 14:12

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
Inga problem satsvear. Ni är mera än välkommen, Dock har jag nyligen flyttat och då har jag fått ett otroligt jobbigt nätbrum i slutsteget som omgående måste åtgärdas. Tänkte lägga lite pengar på ett riktigt bra nätfilter.

Med största sannolikhet så kommer även jag att infinna mej på mässan.

#37

Postad 11 september 2007 - 20:26

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0

Jepp den uppsättningen har de nog haft ett tag då, för det börjar vara ett par veckor sen jag var inne och lyssnade. Stämmer bra att på något underligt sätt känns det som om det verkligen är värt pengarna. Dock kan jag verkligen rekommendera att lyssna på L3 med Copland CTA-405, det var en helt fantastisk upplevelse :P

Återigen roligt att skivan kom till användning, mycket bra musik på den skivan, vilka låtar körde du då du testade, blir nyfiken då jag aldrig själv hört den i några dyrare anläggningar :D

Får ta och planera in en dag nån gång framöver då man vet att det passar alla.

Och angående Hifimässan i Ume så hade jag då inte den blekaste om att det skulle vara, men nu då man vet så det kan nog mycket väl hända att man far dit.

<{POST_SNAPBACK}>


Eh, jag spelade Evanesence - My Immortal ett antal gånger, den är hur skön som helst och det är bara att dra på!

Även Metallica - Unforgiven spelades några gånger.

Men jag tror att största överraskningen var nog Within Temptation - Mother Earth. När man får spela på en riktig rigg, vilken j-kla stämma damen har.

Zlay3r.. Du får fixa till brummet så kommer vi! :(

#38

Postad 11 september 2007 - 21:30

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0

Eh, jag spelade Evanesence - My Immortal ett antal gånger, den är hur skön som helst och det är bara  att dra på!

Även Metallica - Unforgiven spelades några gånger.

Men jag tror att största överraskningen var nog Within Temptation - Mother Earth. När man får spela på en riktig rigg, vilken j-kla stämma damen har.

Zlay3r.. Du får fixa till brummet så kommer vi! :(

<{POST_SNAPBACK}>


Ah ok, joo My Immortal är härlig. Kommer inte ihåg, men har för mig att det var album versionen på skivan. Kul att du använde Unforgiven, den var en av mina referenslåtar då jag var där och provlyssnade. Within Temptation är riktigt härlig demomusik det med, gillar att hon går så högt i tonerna, men utan att det låter ansträngt, mina favoriter måste ändå vara Jane Doe och Towards The End från The Silent Force Tour skivan.

Ska då bli kul med en ljudresa. Vore ju en idé ifall man kunde ta med nåt var, t.ex. så skulle ju jag kunna ta med förstärkaren, så kan ni som är intresserade av den få en närmare titt.

#39

Postad 12 september 2007 - 19:39

zlay3r
  • zlay3r
  • Forumräv

  • 953 inlägg
  • 0
TKvC-Saint: Vore ju ett ypperligt tillfälle att köra ett litet "test" för att se hur den står sej. :unsure:

#40

Postad 12 september 2007 - 22:58

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0

TKvC-Saint: Vore ju ett ypperligt tillfälle att köra ett litet "test" för att se hur den står sej. :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Precis vad jag tänkte :o

Dock kanske lite orättvist att ställa den mot din GamuT elektronik, viss prisskillnad, men det kan ju vara kul iaf :P

#41

Postad 18 februari 2008 - 20:37

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Någon mer som hunnit lyssna på phi serien ? då främst 3:orna..

#42

Postad 18 september 2010 - 15:04

Unregistered2a977e12
  • Unregistered2a977e12
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Måste väcka den här tråden till liv igen..

Har hemma Phi 7:orna för test nu och dom presterar otroligt bra måste jag säga.
Ska försöka testa några alternativ också innan jag bestämmer mig, dock verkar det inte finnas så mycket under 50k som kan mäta sig med dessa.
Har tidigare jämfört Phi 5 mot Audiovector S3 Signature, men dom hade inte så mycket att komma med i jämförelse.

Någon mer som lyssnat på Phi-serien?

#43

Postad 18 september 2010 - 16:53

shifts
  • shifts
  • Veteran

  • 1 684 inlägg
  • 0
Nej, men vill bara säga att de är sanslöst fina på bild iaf. Kan du inte fota de du har hemma och skryta med här? :)

#44

Postad 18 september 2010 - 18:06

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Prislista på Phi serien?

#45

Postad 18 september 2010 - 22:59

Unregistered2a977e12
  • Unregistered2a977e12
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Det är klart att jag kan bjuda på några bilder.. :)
Dom här är dock i "fel" färg. Blir antingen vit/silver eller svart/titangrå för mig, om det nu blir denna modell.

http://img545.images...i/gamut002.jpg/
http://img835.images...i/gamut004.jpg/
http://img832.images...i/gamut007.jpg/

Lite halvkassa bilder, men man ser väl vad det föreställer.

/Viktor

Redigerat av Unregistered2a977e12, 16 november 2011 - 18:00.


#46

Postad 18 september 2010 - 23:27

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Snyggt!


Berätta nu HUR det låter där hemma, vad är bra, vad är dåligt osv osv...

Tack för priserna.


//Micke

#47

Postad 19 september 2010 - 10:28

shifts
  • shifts
  • Veteran

  • 1 684 inlägg
  • 0
Tack för bilderna!

#48

Postad 19 september 2010 - 10:58

Unregistered2a977e12
  • Unregistered2a977e12
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hur det låter..? ska försöka!

Kan väl börja med att säga att jag spelar på kombon Arcam avr-350 och Primare a33.2. Arcam har en lite ljusare karaktär men primaresteget låter neutralt så dessa två tillsammans blir en bra blandning, dock ändå lite åt det ljusare hållet. Audioquest CV-4 med 48V DBS högtalarkabel.

Högalarna är långt ifrån inspelade men dom låter rent, stort, öppet, djupt (trots ganska blygsam nivå på 35hz i botten) och otroligt detaljerat. Det kan ju alltid låta lite bättre, det kommer man inte ifrån, men det är nog trots allt bland det bästa jag har hört.
Har hittils bara jämfört dom med mina Monitor Audio RX8 här hemma och jämfört med dom så är dom lite ljusare i tonen.

#49

Postad 21 september 2010 - 21:50

Unregistered2a977e12
  • Unregistered2a977e12
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
För dom intresserade finns nu bättre bilder på mina alldeles egna högtalare i mitt galleri :)
https://www.minhembi...m/ViktorLarsson

/Viktor

#50

Postad 22 september 2010 - 00:47

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

För dom intresserade finns nu bättre bilder på mina alldeles egna högtalare i mitt galleri :)
https://www.minhembi...m/ViktorLarsson

/Viktor


Väldigt snyggt!


Får man fråga vart man köper GamuT på bästa ställe just nu..

Står själv i valet och kvalet mellan Heco Celan XT 901 eller Nubert nuLine 122 eller Nubert nuVero 11.

Men dessa GamuT gav mig oxå lite insmicker... :unsure:


//Micke



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.