Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tom Clancy's The Division

2398 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Tom Clancy's The Division (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 6,94 (30) 42:-
Tom Clancy's The Division (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 6,83 (5) 69:-
Tom Clancy's The Division (PC) (PC-spel) Rapporterad 7 6,43 (13) 50:-
1 relaterade trådar

#101

Postad 03 juli 2013 - 16:29

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Det här ang bildörren.

Har det inte gjorts förut? Kanske inte så smidigt som vi fick se i demot. Men tror jag har sett något liknande i GTA III
Någon som vet mer om det?!

#102

Postad 03 juli 2013 - 17:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Alltså det hade kunnat gjorts i GTA 1. Hade vart lättare då mindre pixlar att animera :).

#103

Postad 03 juli 2013 - 17:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Animationen hade vi nog kunnat haft sen Pole Position, men det är liksom inte det som är poängen. :)

#104

Postad 03 juli 2013 - 20:36

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Nä det förstår jag! Men tycker diskussionen har kretsat rätt hårt kring den dörren ;)

#105

Postad 03 juli 2013 - 21:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 2

Nä det förstår jag! Men tycker diskussionen har kretsat rätt hårt kring den dörren ;)


Det är det som är Nextgen. Dörrar som stängs, och fiskar som flyttar på sig.

#106

Postad 03 juli 2013 - 21:13

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Och båda har gjorts innan ;)

Tänkte lite ang pvp,
Jag tycket att det verkar skit bra med det, men det finns ju alltid en risk för att folk går runt och förstår för low lvls!
Undrar hur man drabbas om man dör i en firefight? Försvinner all ens gear som i Day Z...

Undrar om det ens finns lvls i spelet? :o


#107

Postad 03 juli 2013 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Tänkte lite ang pvp,
Jag tycket att det verkar skit bra med det, men det finns ju alltid en risk för att folk går runt och förstår för low lvls!

Som jag sa tidigare så finns det PvP-zoner man går in i så du behöver antagligen inte gå in i dem om du inte vill.

#108

Postad 04 juli 2013 - 01:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Animationen hade vi nog kunnat haft sen Pole Position, men det är liksom inte det som är poängen. :)


Vad är din poäng då? Ditt inlägg var lite svårtolkat, du tror alltså inte att grafiken är ngt problem, men kontextuella animationer är det? Om du läser Digital Foundrys artikel så säger det att saker som procedural destruction, och hög detaljnivå på miljöerna, och flera av oss har sagt att animationer som förankras i spelmiljön har gjorts förut, den risk som finns med spelet är nog snarare att det inte ser lika bra ut om ett år grafikmässigt, däremot tror inte jag att animationerna kommer att förenklas.

Men det återstår att se, vanligtvis så brukar utvecklarna fokusera på att visa upp olika saker så nästa gång vi ser TD så kanske de enbart visar PVP i ett upplägg som liknar en sorts coverbaserad arenastrid där det krävs en högre nivå att traditionella RPG-elemet som t ex healing och buffing/debuffing i ännu högre utsträckning än i E3-demot.

Det jag är mest intresserad av att höra är hur de hanterar ljudet, de skottsalvor vi hör i början av E3-demot låter helt fantastiska och jag undrar om det är realtidsljud eller om det bara är en flashig markering om att det händer saker i närheten, jag tror på alt 2, men jag hoppas på 1.

#109

Postad 13 juli 2013 - 16:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
http://tomclancy-the...cm:148-76770-32

#110

Postad 18 juli 2013 - 21:44

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Release mot slutet av 2014! Snart där! :rolleyes:

http://www.computera...d-half-of-2014/

#111

Postad 18 juli 2013 - 22:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Ho lee fuk! :(

#112

Postad 18 juli 2013 - 22:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Release mot slutet av 2014! Snart där! :rolleyes:

http://www.computera...d-half-of-2014/

Känns som det där bekräftar att det de visat var en target render snarare än live gameplay.

1,5 år kvar till release och sådär polerat? ...

#113

Postad 18 juli 2013 - 22:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Känns som det där bekräftar att det de visat var en target render snarare än live gameplay.

1,5 år kvar till release och sådär polerat? ...


Öh, varför tar folk det som nyheter? Jag sa det i början av juli.

Man kan ju också ha i åtanke att de siktar på vintern 2014 så det är en bra bit kvar och vi lär ha fått se klart mer imponerande spel vid det laget.


Edit: Du själv sa det ännu tidigare t o m. Men du verkade tydligen tro att de med vintern 2014 menade i början av året.

Aja, i vilket fall, vi har ju vetat det länge.

Redigerat av Zoiler, 18 juli 2013 - 22:32.


#114

Postad 18 juli 2013 - 22:56

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Öh, varför tar folk det som nyheter? Jag sa det i början av juli.



Edit: Du själv sa det ännu tidigare t o m. Men du verkade tydligen tro att de med vintern 2014 menade i början av året.

Aja, i vilket fall, vi har ju vetat det länge.

min hjärna funkar bättre om de anger kvartal, är ju riktig vinter Q1 :D Men ja det är ingen nyhet att det är långt bort detta spel...

#115

Postad 19 juli 2013 - 12:31

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Känns som det där bekräftar att det de visat var en target render snarare än live gameplay.

1,5 år kvar till release och sådär polerat? ...


En target render de spelade på scen? Är nog snarare så att det bara är nivån vi såg på E3 som är färdig, de har ju jobbat på det här spelet i flera år.

#116

Postad 19 juli 2013 - 17:18

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
En PC med GTX Titan var det som användes på E3.

#117

Postad 19 juli 2013 - 17:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

En PC med GTX Titan var det som användes på E3.


För att spela upp en film? Låter lite onödigt spenderade pengar på grafikkortet.

#118

Postad 19 juli 2013 - 23:52

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

En PC med GTX Titan var det som användes på E3.


Källa? Det har jag inte läst ngnstans.

#119

Postad 14 augusti 2013 - 17:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

The Division's multiplayer is "meaningful" because "you have something to lose"

...

Ubisoft has yet to explain how The Division handles equipment at length, but we know that you'll be able to trade with other players and craft your own items, cue talk of "thousands" of weapon, gear and skill combinations. According to Bernard, the prospect of losing your gear is what makes confrontation so thrilling.

"We want player versus player to be meaningful," he said. "And the way player versus player gets meaningful is you need to have something to lose - it's not just a scorecard in a multiplayer map."


It's hoped that exploration will be all the tenser as a consequence. "This is a world that's coming apart so even though you're a member of the Division, it's a scary place. I think another part of doing PvP well is not knowing where the threat is coming from, not knowing who is the threat necessarily. We really want to play with that, to enhance the experience."

There is, however, a "mechanic" which allows you to keep your items when you die, though it's implied this won't be as easy as ticking a box. It's not clear whether characters will need to worry about food or water, but Massive's designers have taken part in survival training exercises to develop "first hand experience of living without the things we all take for granted", per this report.



#120

Postad 14 augusti 2013 - 19:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Intressant grepp men kanske inte så roligt för casual players eller folk som är nya i spelet. Det är en sak att bli ihjälskjuten 8 gånger i BF3 för man är ny och en annan att tappa en massa saker. Risken finns att nya spelare snabbt tappar suget om det inte är bra implementerat.

#121

Postad 14 augusti 2013 - 19:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Illa om man blir av med allt när man dör. Då är det absolut inget spel jag tänker lägga pengarna på. Avskydde ZombiU pga detta. Det var sjukt irriterande.

#122

Postad 14 augusti 2013 - 20:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Illa om man blir av med allt när man dör. Då är det absolut inget spel jag tänker lägga pengarna på. Avskydde ZombiU pga detta. Det var sjukt irriterande.


Som det är sagt hittills så förlorar du inte allt när du dör, din bug out bag med grundutrustningen har du kvar, och jag kan inte tänka mig att de vapen som du tidigare lyckats få med dig ut skulle försvinna från ngn safe zone när du dör.

#123

Postad 14 augusti 2013 - 20:22

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 1

Som det är sagt hittills så förlorar du inte allt när du dör, din bug out bag med grundutrustningen har du kvar, och jag kan inte tänka mig att de vapen som du tidigare lyckats få med dig ut skulle försvinna från ngn safe zone när du dör.


Jag älskar detta system där man har mycket att vinna men också allt att förlora. Är väl upp till folk själva om de går in i zonerna. Lipar de sedan att de blev av med allt, ja då tyder det bara på att de lipsillar som inte tål att förlora något.

The Division :wub:

#124

Postad 16 augusti 2013 - 09:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Aha det är bara i vissa zoner? Då får man hålla sig borta från dem helt enkelt.

#125

Postad 16 augusti 2013 - 10:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Aha det är bara i vissa zoner? Då får man hålla sig borta från dem helt enkelt.


Om du vill undvika PVP iaf,du kan fortf dö mot AI:n utanför de zonerna.

#126

Postad 16 augusti 2013 - 10:39

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Har dom gått in något på hur stor spelvärden kommer att vara?

Detta spel är nog ett av dom som jag ser mest fram emot att få lägga
mina vantar på.

#127

Postad 16 augusti 2013 - 11:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Om du vill undvika PVP iaf,du kan fortf dö mot AI:n utanför de zonerna.


PVP är jag nog inte intresserad av.

#128

Postad 19 augusti 2013 - 18:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Med tanke på den delegationen från Massive jag såg på flygplatsen i söndags så lär vi kanske se mer av Division under Gamescom. :)

#129

Postad 19 augusti 2013 - 19:33

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Vi får hoppas på det. Blir helt varmt längs benet när jag tänker på det här spelet :wub:

#130

Postad 19 augusti 2013 - 19:59

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Vi får hoppas på det. Blir helt varmt längs benet när jag tänker på det här spelet :wub:

Uppsök läkare, inkontinens är inget att skratta åt! :D

#131

Postad 20 augusti 2013 - 02:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Uppsök läkare, inkontinens är inget att skratta åt! :D


Tja, för oss på utsidan så är det det :)

#132

Postad 20 augusti 2013 - 06:30

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
:)
Va kanske lite överambitiös, skulle nog stå låret istället för benet :(

Det blir en spännande vecka trots allt.

#133

Postad 20 augusti 2013 - 07:38

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Med tanke på den delegationen från Massive jag såg på flygplatsen i söndags så lär vi kanske se mer av Division under Gamescom. :)


Jepp, mer info på deras hemsida.
http://www.massive.s...es-to-gamescom/

Redigerat av Bergan, 20 augusti 2013 - 07:38.


#134

Postad 20 augusti 2013 - 10:45

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Jepp, mer info på deras hemsida.
http://www.massive.s...es-to-gamescom/


Kul! Äntligen lite nytt gameplay kanske:-)

#135

Postad 20 augusti 2013 - 11:00

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Tydligen kommer det exklusivt material till Xbox One: Exclusive content for Xbox One from "Tom Clancy’s The Divison": In partnership with Ubisoft, the team announced that "Tom Clancy’s The Division," will bring exclusive content to Xbox One. Specifically designed by the Ubisoft teams to deliver a next-generation experience, "The Division" is a gripping open world game that sees a classified unit of tactical agents fighting an epic conspiracy and combating the effects of a devastating man-made virus which sweeps through New York City.

http://news.xbox.com...box-at-gamescom

Redigerat av Bergan, 20 augusti 2013 - 11:00.


#136

Postad 20 augusti 2013 - 12:03

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Oh snap!

The Division släpps till pc

http://www.fz.se/art...-slapps-till-pc

Redigerat av zxcv, 20 augusti 2013 - 13:06.


#137

Postad 20 augusti 2013 - 12:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Oh snap!

The Division släpps till pc

www.fz.se/artiklar/nyheter/20130820/the-division-slapps-till-pc


Mer officiell info här:
http://tomclancy-the...cm:148-76770-32

#138

Postad 20 augusti 2013 - 13:07

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
http://youtu.be/4zlxf7-tYYQ

#139

Postad 20 augusti 2013 - 14:05

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Tydligen kommer det exklusivt material till Xbox One: Exclusive content for Xbox One from "Tom Clancy’s The Divison": In partnership with Ubisoft, the team announced that "Tom Clancy’s The Division," will bring exclusive content to Xbox One. Specifically designed by the Ubisoft teams to deliver a next-generation experience, "The Division" is a gripping open world game that sees a classified unit of tactical agents fighting an epic conspiracy and combating the effects of a devastating man-made virus which sweeps through New York City.

http://news.xbox.com...box-at-gamescom


Det lär ju vara som Sony har med Watch_Dogs, ett extrauppdrag eller så, fast o det här fallet kanske ngra vapen och boosters.

Companion gaming-traier, skönt att spelet fortf ser fantastiskt ut.
http://www.youtube.c...player_embedded

#140

Postad 29 augusti 2013 - 14:11

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Under Gamescom fick några lyckliga fans ha en Q&A med Ubisoft.

Hot on the heels of the big PC announcement and video showcasing the power and potential of the companion gaming app, The Division hosted an exclusive fan Q&A at the booth at Gamescom 2013. The event gave a select group of fans the opportunity to meet the amazing team at Massive Entertainment, see what the developers had in store before anyone else and, as an added VIP bonus, they had the chance to directly ask questions. For more than an hour the team chatted with lucky group, sharing stories of the whole development process, regaling them with tales of their now famous E3 preparation, their meeting with renowned developer Hideo Kojima, the decision to go PC and, of course, next-gen dogs… Here’s a full transcript of the wide-ranging Q&A with Game Director Ryan Barnard.

The Division is based upon Operation Dark Winter. Will we see the five days leading up to the collapse of the US, or will we only be playing through the aftermath?
There is a reason why we picked 22 days later. We wanted some time to have passed for a few reasons. Firstly we wanted to give enough time for factions to form and people to start to group together. We also wanted to ensure that there is a rich world for players to enter into. A world that is already full of content and context, so when they start playing the game they don’t quite have the full story – they have to explore, uncover and get immersed in the world in order to really progress.
In what year will The Division be set?
We don’t specify a year; the setting is the “near future.” It’s a Clancy game so it’s definitely grounded in reality, but we’re using all the wiggle room we can in order to try to create the world we want.
We know it’s set in Manhattan, but will we have to chance to explore some territories outside of the New York area?
Absolutely. Exploration is key to the game. The majority does take place in Manhattan – but, yes, you will be able to explore other areas in the game.

Will there be serious decisions that will change the overall storyline? And will there be side quests?
The content is emergent and at the heart of the game it is about the player’s choice. The stories behind how each player develops and grows will always be different, which makes this quite unique. The storyline is the storyline, but how you unravel it and how you get there is really up to you. A lot of what we were trying to do with the demo was hint at the idea of discovery; it’s hugely important to the game. We will probably never reveal in full how the game works before we release it because really at the core of the game is the idea of discovery and exploration.


Mer finns att läsa här. Länk

#141

Postad 29 augusti 2013 - 19:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Bästa var ändå följande:

"We can’t just port to PC; we are building all of these games simultaneously and it’s a huge undertaking."

#142

Postad 29 augusti 2013 - 19:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Ja det var väl den bästa nyheten. Inget emot konsolspel men ett spel som detta skall ha ett eget bygge på PC och ingen portning.

#143

Postad 08 september 2013 - 22:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Det ironiska är att det inte ens kommer till PC =P


Det var kort bäst-före-datum på det inlägget :P

#144

Postad 08 september 2013 - 23:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Det var kort bäst-före-datum på det inlägget :P

Vid den tidpunkten var det dock inte utannonserat till PC, men det visades däremot upp på en PC. Vilket var det ironiska jag menade i posten.

Sedan "råkade" du visst missa resten av inlägget.

Det ironiska är att det inte ens kommer till PC =P. Eller ja, de kanske har fått in tillräckligt många namnpåskrifter nu för att det ska vara värt det iofs.


Vilket visade sig vara precis det som hände.

Jag har aldrig trott att det inte kommer till PC, vilket du kan se om du läser mina inlägg på samma sida. På sin höjd trodde jag på en försening, men det var du också rädd för.

Däremot känns det väl inte helt normalt att bumpa upp gamla trådar för att göra sig lustig över gamla inlägg där man klipper och klistrar lite som man vill för att få fram någon slags poäng...

#145

Postad 09 september 2013 - 06:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Däremot känns det väl inte helt normalt att bumpa upp gamla trådar för att göra sig lustig över gamla inlägg där man klipper och klistrar lite som man vill för att få fram någon slags poäng...


host host :lol:

#146

Postad 09 september 2013 - 11:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

host host :lol:

Bumpa upp en tråd helt ur det blå för att citera ett 3 månader gammalt inlägg där man klipper bort halva inlägget så att innebörden blir någon helt annan, är inte samma sak som att använda gamla citat utan fulspel, som argument i aktiva, pågående diskussioner man redan är med i.

#147

Postad 30 oktober 2013 - 09:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Har faktiskt också missat detta och måste säga att dom har varit grymt smarta i och med "companion gaming". Mycket smart, bra jobbat Massive!
Att det sen ser väldigt bra ut skadar inte det heller.

#148

Postad 30 oktober 2013 - 10:40

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Har faktiskt också missat detta och måste säga att dom har varit grymt smarta i och med "companion gaming". Mycket smart, bra jobbat Massive!
Att det sen ser väldigt bra ut skadar inte det heller.


Det ser väldigt bra ut. bara hoppas att det ser lika bra ut när det släpps!
Detta plus Destiny är dom två spelen jag ser fram emot mest som släpps nästa år!

#149

Postad 30 oktober 2013 - 11:13

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
The Division kommer möjligen vara det spel som gör att mina studier kraschar en gång för alla. Tur att det är ett drygt år kvar, för det släpps väl Q4-14? Companion gaming kan nog vara en en gamechanger. I alla fall om det funkar lika sömlöst som Massive får det att låta.

#150

Postad 08 december 2013 - 13:20

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Trailern som visades upp på VGX.
Grymt bra med "procedural destruction". :D

http://youtu.be/ir5qGJjf41k

Redigerat av Zerox_no1, 08 december 2013 - 13:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.