Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Anthem [PC/XB1/PS4]

228 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Anthem (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 8 5 (2) 121:-
Anthem (PC) (PC-spel) 8 5,12 (7) 74:-
Anthem (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 3,57 (6) 65:-
Anthem - Legion of Dawn Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 9 (0) 248:-
Anthem - Legion of Dawn Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 (0) 358:-

#101

Postad 31 januari 2019 - 08:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Sen så ska vi komma ihåg att det ingenstans har skrivits att ett skin kostar 20 dollar. Individer på internet har översatt 2000 "lila pengar" till 20 dollar, men vi har alltså ingen aning om 100 "lila pengar" kostar en dollar.

Det går inte att kritisera innan det är officiellt.

Om ett skin kostar mer än fem dollar så skulle jag aldrig köpa det dock. Aldrig :P
Tror inte ens att jag skulle köpa ett skinn då heller om jag ska vara ärlig. Men en dollar, det skulle jag kunna spendera. Om det var ett snyggt skin 😅

#102

Postad 31 januari 2019 - 08:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Haha wtf? Har inte kört RDR2 online...har ju knappt spelat det alls men drygt 900 timmar grinding för snabbtravel? Har speltillverkarna blivit helt fucked up? Ser dom sin chans att försöka snärja personer med kraftiga tendenser för spelberoende eller vad?

Epic hade väl ett ganska idiotiskt upplägg en gång i Gears of war där man bara fick tillgång till dedikerade servers om man betalade för season pass. Också snålt som attan.

#103

Postad 31 januari 2019 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Haha wtf? Har inte kört RDR2 online...har ju knappt spelat det alls men drygt 900 timmar grinding för snabbtravel? Har speltillverkarna blivit helt fucked up? Ser dom sin chans att försöka snärja personer med kraftiga tendenser för spelberoende eller vad?

Epic hade väl ett ganska idiotiskt upplägg en gång i Gears of war där man bara fick tillgång till dedikerade servers om man betalade för season pass. Också snålt som attan.

 

Ja, rätt angående Gears (3). Senaste Gears var ju jättebra däremot som gav bort alla kartor gratis, dock till kostnaden av att det blev mikrotransaktioner på annat håll (skins).

 

Mikrotransaktioner förekommer i de flesta spel numera men det handlar ju om hur man gör det. RDR2 Online är patetiskt, speciellt med tanke på hur mycket de redan tjänar på spelförsäljningen. Många har liksom ingen balans i kostnader kontra antal speltimmar som behövs.

 

Men det är inte som att MT behövs egentligen, se på Witcher 3 som körde en traditionell modell och blev jättelyckat. GTA och RDR behöver det såklart inte heller.

 

Det är samma som att Sony, MS och Nintendo inte behöver ta betalt för att ha en onlinetjänst, men de gör det ändå. Nintendo tar inte mycket, men de har inte förbättrat tjänsten sedan den var gratis heller.

 

Men mer pengar är ju drivkraften i den här världen tyvärr och vi kommer alla få betala för det i slutändan.


Redigerat av Zoiler, 31 januari 2019 - 14:49.


#104

Postad 01 februari 2019 - 10:28

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 1

om nån nu har missat så är det öppet demo nu i helgen 

 

"Demot kommer vara tillgängligt för alla som vill testa på PC via Origin Store, PS4 och Xbox One. Servrarna kommer aktiveras 18:00 ikväll och demosessionen kommer avslutas 03:00 på måndag morgon.

Spelade du VIP-demot så kommer du få lite extragrejer som inte kommer vara tillgängliga för andra spelare. Mer specifikt kommer VIP-spelare få tillgång till samtliga fyra Javelins,"



#105

Postad 01 februari 2019 - 11:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Blir att prova kl 18 då.



#106

Postad 01 februari 2019 - 14:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
https://youtu.be/mdr1DWvt31c

#107

Postad 01 februari 2019 - 15:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
:D gillar hur mycket grymmare huben såg ut på E3-demot jämfört med hur det blev.
Verkar även som Sony fått den bättre versionen, det brukar man ju inte helt räkna med nuförtiden.

#108

Postad 01 februari 2019 - 18:42

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

:D gillar hur mycket grymmare huben såg ut på E3-demot jämfört med hur det blev.
Verkar även som Sony fått den bättre versionen, det brukar man ju inte helt räkna med nuförtiden.

 

 

hubben är väll inte med i demot utan kommer när det släpps såg jag nåt om



#109

Postad 02 februari 2019 - 11:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag ska ge mig in i demot idag, hann inte igår.

Om det inte sagts något om det tidigare så skriver jag att det bara finns TRE strongholds vid release.

Det kommer saker som teamet jämför med raids, men vi vet inte hur många eller när.

Det här är oroväckande då det innebär att spelet måste sälja bra, annars riskerar allt (gratis) DLC att bestå av totalt en raid, typ två strongholds och massor av dyra skins.

Säljer spelet som EA vill (orimliga förväntningar, kravet är bättre än the Division) så kommer mer och bättre content komma, men det finns ju en risk. Bioware hotas av sammanslagning/nedläggning.

Så ja, jag är lite orolig. Jag vill dock att det ska sälja som fan då jag verkligen tycker om gameplay.

#110

Postad 02 februari 2019 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Bioware hotas av sammanslagning/nedläggning.

 

Det vore jättebra imo, då kan MS eller några andra anställa dem. De har ju inte utnyttjats korrekt sedan ME2.



#111

Postad 02 februari 2019 - 16:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det vore jättebra imo, då kan MS eller några andra anställa dem. De har ju inte utnyttjats korrekt sedan ME2.


Haha touché :D

#112

Postad 02 februari 2019 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Haha touché :D

 

Samma som Star Wars-licensen för övrigt.

 

Ett företag har Star Wars och Bioware samtidigt... och de gör inte ett nytt singleplayer-KoTOR. Oförståeligt.



#113

Postad 02 februari 2019 - 17:23

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Mina synpunkter på demot på Xbox One X på 4K teve:

 

Det första jag reagerade på var att det inte fanns någon vettig inställning för HDR. Det enda som erbjöds var brightness och med det kommer man inte långt med. Kör t ex just nu Assassin´s Creed Odyssey och där finns tre reglage som man kan använda. Där finns brightness, maximum luminance (HDR) och paper white (HDR) så man kan tweaka bilden enligt egna önskemål. Endast brightness som inställning är ju riktigt kasst när vi snackar HDR.

 

Så drog jag igång demot och då kommer min andra reaktion! Grafiskt sett det ju inte alls speciellt imponerande ut och jag kan tydligt se att det inte är native 4K eftersom det flimmrar en hel del här och där. Jag jämför med Assassin´s Creed Odyssey som ser ljusår bättre ut på min Xbox One X och det är ju inte heller native 4K. Spelmässigt vill jag inte uttala mig då jag verkligen inte är intresserad av multiplayer-spel.



#114

Postad 02 februari 2019 - 17:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Intrycken här är nästan i Fallout 76-klass.

DF testade det, de kan inte hålla 60 fps med ett 6TF-kort på Low. Och Low ser som ni ser i videon skitdåligt ut  :D . De tjänar bara 21 % på att gå från Ultra till Low, men grafiskt tappar man mycket mer än så.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Xrt8DJ9G-dk



#115

Postad 02 februari 2019 - 18:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har dock inte stött på svårigheter att logga in, alltid något. Medspelarna är däremot... betydligt sämre just nu :D

Men bra att det är spelbart!

#116

Postad 03 februari 2019 - 00:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Spelat på PS4 Pro i 1080p läget. Är för sunkig framerate i 4K läget. Frametimingen är ju helt åt ****.

Själva gunplay är väl små schysst, men blir rätt så grötigt emellanåt med alla partikeleffekter och kameran som skakar.

Att lösa pusslet i ett av de första uppdragen, med 4 pers som inte vet hur fan man ska göra, blev smått kaos :D Sånt passar bättre i single player spel tycker jag.
Liknande kaos, när man skulle ner till ett näste med scorpion liknande aliens, och det var störande svårt att se vart man skulle ta vägen, när man simmade i grottorna.

Fan va segt man rör sig i staden (varför kan man inte springa?), och människorna ser smått last gen stela ut. Downgrade deluxe.

Spelet har kraschat brutalt emellanåt, och laddningstiderna är fan inte att leka med...

Om det blir så här sunkigt vid release, så ser jag fram emot en Fallout 76 liknande shitstorm :D

Som väntat ;)

Redigerat av Svante Skoog, 03 februari 2019 - 05:45.


#117

Postad 03 februari 2019 - 10:55

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har spelat flera timmar i helgen, det är kul. MEN! Jag har kraschat och tappat serverkontakt så många gånger. Och det är jävligt störigt om det händer och man inte får något av looten man har på sig. Droppen va nu på morgonen efter att klarat stronghold och hade typ 8-10st rare items på mig, hade sjuk tur med drops. Spelet ska ladda in reward delen och låser sig. Startar om och allt är borta! Då stängde jag av. 

 

Har dom inte löst det till release, då blir det inte långlivat spelet. Jag har en relativt bra dator och kör en blandning av high och medium settings, ligger nog mellan 80-100+ fps. Det är absolut spelbart, men dom måste optimera spelet fruktansvärt mycket bättre. Jag spelar i 1440p btw. 



#118

Postad 03 februari 2019 - 11:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det går att logga in, så det är ju kul. Dock så har jag klarat strongholden tre gånger utan loot (pga serverproblem) så jag stängde av. Det går inte att testa olika builds när man inte får med sig något.

Det är 19 dagar till release. Den 15:e så får några tillgång till spelet via early access. Mindre än två veckor alltså. Och servrarna klarar inte nuvarande tryck. Det är OTROLIGT dåligt. De vill bli mest sålda nya IP, men ett lootershooter som baseras på loot, UTAN LOOT fungerar inte.

Dessa två demos har nog kostat fler spelare än de givit. Spelet är riktigt kul, men det går ju inte att spela utan rewards. Det är ju ffs så man levlar upp sin javelin!

#119

Postad 03 februari 2019 - 11:51

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

I know right! hahahaha! Hur fan ska jag få bättre gear, när jag aldrig får med mig looten... Det är skapligt frustrerande.



#120

Postad 03 februari 2019 - 13:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Intrycken här är nästan i Fallout 76-klass.

DF testade det, de kan inte hålla 60 fps med ett 6TF-kort på Low. Och Low ser som ni ser i videon skitdåligt ut  :D . De tjänar bara 21 % på att gå från Ultra till Low, men grafiskt tappar man mycket mer än så.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Xrt8DJ9G-dk

 

 

Ja, tänkte länka till den. Det sjunker till 42 fps i 4K ultra med 2080 Ti...

 

Det kommer säkert att förbättras med gameready-drivers osv, men ändå.

 

Anade att något inte stod rätt till när det visade sig att E3 demot (som de påstod var XB1X först) var PC med dubbla 1080 Ti...

 

Det ska bli "intressant" att se prestandan på standard XB1 och PS4. Troligtvis diabilder, med tanke på att XB1X sjunker till 24 fps i 1800p.


Redigerat av Ageve, 03 februari 2019 - 13:21.


#121

Postad 03 februari 2019 - 15:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lirade lite till och programmet stängdes ner när bossen dog.

Well... är det rent funktionellt sämre än Fallout 76 tom? Det är ju en disaster!

Lite godanyheter dock: tre strongholds är lite. Men legendary contracts verkar ta en 15-20 minuter att klara och såna finns det miljoner kombinationer av. Sen finns även shaperstorms och cataclysms (eller vad de nu heter) och dessa blir påfyllnad.

Jag TROR alltså inte att endgame kommer vara spelets svaga punkt. Svagheten är att spelet är ospelbart. Det är ju ingen höjdare riktigt...

#122

Postad 03 februari 2019 - 15:49

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Trist att det krånglat. Jag spelade hela fredagen och lite igår utan att det crascha en enda gång. Riktigt kul också!
Spelar på ps4

Redigerat av erikjonathan, 03 februari 2019 - 15:50.


#123

Postad 03 februari 2019 - 16:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Fan va segt man rör sig i staden (varför kan man inte springa?)

 

Jaså, de har gjort en RDR2? Kanske tänkte att sånt säljer  :)



#124

Postad 03 februari 2019 - 16:24

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Man kan faktiskt "springa", men skillnaden är så liten att man kan märker av den.  :D  Åtminstone på pc, jag testade lite idag faktiskt. Jag kommer nog köra det lite, men det ska mycket till att jag inte byter ut det totalt när Division 2 kommer. Låt säga att dom får ordning på servrarna och krascherna. Då kvarstår problemet att det är en fruktansvärd pc-portning. Men dom säger väl att fulla spelet ska vara bättre dock. Men vid det här laget är jag skeptiskt.



#125

Postad 03 februari 2019 - 17:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Xbox One S här (fattar inte ett ord, men man kan se fpsen iaf) .

 

Ofta 22-23fps, nästan i klass med Just Cause 3.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oqAizCBuwEc



#126

Postad 03 februari 2019 - 17:13

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0
Haha, efter all läsning tror jag att jag avinstallerar demot innan jag ens testar 😄😋

#127

Postad 03 februari 2019 - 17:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
De kommer göra så att man kan springa i stan i fulla spelet enligt en av de YouTubers som har massa info från teamet. Återstår att se.

Ja, jag gav upp nu igen eftersom det bråkat lite för mycket. Det går inte att ha ett spel som fungerar såhär.

Frågan är om man inte ska spana mer på the Division 2 faktiskt...

#128

Postad 03 februari 2019 - 17:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Är ingen idé att köpa dom här halvtrasiga spelen vid release. Tvivlar på att dom hinner fixa allt på ett par veckor. Skulle nog behöva flyttas fram några månader.

Bättre att avvakta och se vad det blivit av det hela om ett halvår och en rejäl dos av patchar.
Doftar som en flopp som snabbt går ner i pris ;)

#129

Postad 03 februari 2019 - 17:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

GTX 1070 verkar ju ändå ligga över 60 fps för det mesta, men det är väl kanske inte direkt imponerande i 1080p.

 

Fast grafiken är sådär oavsett plattform. Dålig ljussättning som gör ytor platta, och halvdana texturer osv. En rejäl downgrade från E3-demot...

 

https://www.youtube.com/watch?v=dBltgMXgL4s

 

E3-demot från 2017 (som kördes på dubbla 1080 Ti). Kolla skillnaderna på skuggor och ljussättning:

https://www.youtube.com/watch?v=VstcWI-q0W8


Redigerat av Ageve, 03 februari 2019 - 17:57.


#130

Postad 03 februari 2019 - 19:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

För de som är sugna, det har hintats om att det kommer ske något i spelet nu ikväll. Det är troligtvis en storm som kommer att hända, och det troligtvis i freeplay. Själv så är jag inte så sugen med tanke på hur mycket spelet bråkat med mig idag. youtube kommer nog vara fullt av information om detta imorgon =) 



#131

Postad 03 februari 2019 - 19:46

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Frågan är om man inte ska spana mer på the Division 2 faktiskt...

 

Med tanke på att Division va ditt mest spelade spel på ps4, så vore det väl konstigt om du inte sneglade lite på 2'an.  :D



#132

Postad 03 februari 2019 - 21:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Med tanke på att Division va ditt mest spelade spel på ps4, så vore det väl konstigt om du inte sneglade lite på 2'an. :D


Jag är beredd att hålla med 😂

När det kommer till eventet som det hintades om så var det korrekt gissat av communityn att det skulle vara en storm event. Som det som visades på E3 för två år sen. Förutom...

Ja, himmelen var röd och lite annorlunda fiender spawnade, inkl större titaner. Kanalen openworldgames gav ut en video nyss där han spelade eventet. Han slogs mot en titan och sen försvann den. Och alla andra fiender. Poff.

Ja, det var ännu en bugg. Det här "demot" är betydligt sämre än ex Destiny-alphan eller the Division-betan. Men kallas demo. Känns pre-alpha om jag får säga mitt. Grunden måste finnas och fungera, därefter börjar man intern testing för att hitta buggar. Att det här ska ha gått igenom en sån del i utvecklingen köper jag inte.

Jag vill rekommendera fler att avvakta. Se så att spelet fungerar. Och en roadmap med vad som ska komma.

#133

Postad 04 februari 2019 - 07:24

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Trist att ni hade problem , vad kör ni på? Körde med 3 kompisar på pc i lördags utan att någon av oss hade problem och 

det funkade riktigt bra. Han maxa till lvl 15 med gear att testa alla 4

hade nån crach och att den hängde sig nån gång på ett par timmar spelade. Men håller med 

att sånt får inte hända sen när man har köpt spelet .....


Redigerat av bkam, 04 februari 2019 - 08:44.


#134

Postad 04 februari 2019 - 08:17

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Testade detta i helgen men förstod tidigt att det inte var för mig. Fighterna var som med Division lite småkul i början men jag tröttnade otroligt snabbt. Boss fighterna var så långa och tråkiga att jag till slut satt och sneglade på en film på andra skärmen. Storyn var också ointressant med långa tråkiga dialoger.

 

Sen några märkliga saker, det tog mig på tok för lång tid att lista ut hur man startade ett uppdrag. Första sprang jag runt i spawn-rummet länge och klickade på allt jag kunde hitta för att försöka starta ett uppdrag. Sen hittade jag till slut rätt rum och fick en ny meny med karta. Men att klicka på ett uppdrag funkade inte och inte heller Quick play. När jag var på väg att ge upp och backade ett steg så hittade jag till slut rätt knapp. Väldigt onödigt att krångla till gameplay på det där viset. Varför spawnar man ens i det där rummet? Antar att det kommer innehålla mer saker vid release. De måste definitivt göra något åt transporten inom staden hur som helst.

 

Jag råkade också ut för flera crasher och buggar, men det hade inte varit avgörande om jag skulle köpa det. Sånt brukar ju redas ut med tiden.

 

På den positiva sidan så var spelet snyggt iallafall. Blir inget köp för min del, för många grundläggande saker jag inte gillade.



#135

Postad 04 februari 2019 - 21:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
En fördel med att spelet släpps en vecka tidigare för vissa är att man kommer få lite tidiga reviews innan spelet går att köpa som standard. Blir intressant hur det ser ut efter en vecka, om någon redan då nått något max eller något sånt.

#136

Postad 15 februari 2019 - 08:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Idag släpps Anthem på early access. Det kommer finnas mängder av reviews fram till launch den 22a.

#137

Postad 15 februari 2019 - 15:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Om tio minuter brakar twitch loss 😅

#138

Postad 16 februari 2019 - 20:52

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Är lvl 11 nu. Men har haft lust att avinstallera spelet senaste timmarna typ. Har kommit till ett main mission, där man måste låsa upp 4st olika tombs. Vilket man gör i freeplay. Och man måste göra typ 1 miljon olika saker, vissa saker som är rng. Typ som att öppna 15st kistor. Det känns väldigt random om man hittar eller om det ens spawnar kistor i närheten. Man är 4st i freeplay och ingen är ju tillsammans typ, så world events blir svinsvåra oftast, och det måste man också klara x antal.

 

Man kan inte få upp någon lista på vad man behöver göra heller, iaf inte som jag har hittat. Man får en snabb titt på vad man ska göra, sen gäller det att komma ihåg det. typ 20-30 olika saker.

 

Helt ärligt, det kan vara det sämsta main mission genom tiderna.



#139

Postad 17 februari 2019 - 00:10

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Efter ungefär hela kvällens speltid, så blev jag äntligen klar med det där skiten till mission. För att sedan fortsätta storyn och det buggar ur precis i slutet, så vi kunde inte avsluta uppdraget utan va tvungna att hoppa ur. Det är ganska frustrerande kan man säga.



#140

Postad 17 februari 2019 - 11:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur många timmar är du in? Folk har börjat jämföra anthem med vanilla Destiny i content. Redan i mars kommer nästa uppdatering med content, men det skulle egentligen redan finnas i spelet menar många.

#141

Postad 17 februari 2019 - 12:59

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag har spelat 15 timmar nu. Men typ hela kvällen igår gick åt till ett j*vla mission. Jag har inte kommit fram till beta uppdragen ännu. Är lvl 16, snart 17. Fortfarande bara låst upp första Stronghold, som va med i betan. Så jag kan inte säga något om hur mycket content det är i spelet. Har kört lite "side missions" också.



#142

Postad 17 februari 2019 - 17:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är rätt många som är rätt missnöjda med det missionet på tuben. Någon ville försvara det med att man kan göra strongholds och klara det mesta men det verkar ju ändå vara en enorm grind.

#143

Postad 17 februari 2019 - 18:10

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Det är ett krav att du måste öppna 15st kistor, med betoning på öppna. Så är du en grupp på 4st, då måste ni hitta 60st! kistor.

 

Nu har jag fått ett till freeplay mission, man kan köra contracts också. Jag har inte testat något contract, så jag vet inte drop rate där. Men man ska ha 3st av nånting. Och i freeplay får man det genom att döda titans och något som heter escari typ. Inte en aning om vad det är dock. Men titans är random om dom såawnar och du vet inte var, så man får flyga runt på kartan och hoppas att man stöter på rätt. Hittade 2st ancient ash titan, vad jag vet är det tuffaste du kan stöta på i freeplay just nu. Jag ska inte säga att dom är svåra så, men dom tål hur mycket som helst. Och om du inte får hjälp, så tar det lååång tid att döda en. Visade sig att det inte va garaterat drop på den där saken man ska ha... 

 

Main story ska inte ha några j*vla rng element i sig!!!

 

Men annars har jag lite roligt med spelet, kanske är för jag inte lirar något annat looter shooter spel just nu.



#144

Postad 17 februari 2019 - 21:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Men annars har jag lite roligt med spelet, kanske är för jag inte lirar något annat looter shooter spel just nu.

Det är lite så jag tänker faktiskt. Jag har inte heller ett looter shooter, och eftersom jag faktiskt inte alls fastnade för the division under första betan (ny kommer den första) så är det här väl ett "brist på bättre-spel".

Har av en händelse blivit semesterledig måndag tisdag veckan efter att det här släpps också, så det finns ju tid över också.

#145

Postad 17 februari 2019 - 21:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

:D

https://www.youtube.com/watch?v=mwzph0BKlEk&feature=youtu.be



#146

Postad 18 februari 2019 - 05:58

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 1

Det är lite så jag tänker faktiskt. Jag har inte heller ett looter shooter, och eftersom jag faktiskt inte alls fastnade för the division


Hur kan du inte fastnat för division? Det va ju kanon. Anthem kommer bli min filler fram tills dess dock. Om jag ens kommer kunna spela närmsta tiden, ska ju operera axeln den 27'e.

#147

Postad 18 februari 2019 - 16:20

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Anthem är då verkligen ingenting att ha. lol

https://www.youtube.com/watch?v=m7R3en1fZZY



#148

Postad 18 februari 2019 - 17:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Haha gillar dialogerna 😂

#149

Postad 18 februari 2019 - 22:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

:D

 

 

Käppen som går upp för trappan = Vandrande pinne ;) 



#150

Postad 19 februari 2019 - 21:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Verkar bli en brutal Day One patch iaf :D

High level fixes:

Improved loading times
Fixed many infinite loading screens
Fixed multiple challenges not tracking properly
A number of issues have been fixed that were causing players to disconnect or crash
Weapons and gear now have numbers present for modifiers

General Fixes and Improvements:

Loot Reveal and Expedition Summary now correctly play during the end of expedition screen.
The gather party mechanic has been made more lenient in a number of situations
At the end of expedition screen players will no longer get stuck on “Recording Victories” or “Skipping All”.
Game no longer hangs in Javelin menu when unlocking the second, third or fourth javelin
During the mission “What Freelancers Do” dying after killing Junkmaw & freeing Arcanists leaves you unable to progress, this has been fixed
Challenges now unlock for players at the correct levels
Fixed some camera issues during cutscenes
Legendary Contracts can now be accepted from the Social Hub contract board
Some enemies have had their shield values decreased
Loot now properly drops for players who are downed
The texture quality on the NPC Prospero has been improved
Final boss of strongholds now drop loot instead of only being shown on the end of expedition screen
Fixed the time outs on echoes and relics to prevent griefing and to handle disconnections properly
Players can no longer fall through the floor during the third trial in the Fortress of Dawn
Completing the tutorial expedition will now show the correct Ranger appearance
After disconnecting, rejoining an expedition will now place you back into a squad if you were in one previously
Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
Corrected an issue during the Mission “Bad Deal” where outlaws won’t spawn, blocking progress
The start of expedition screen has been improved
Addressed a variety of situations where killing enemies does not properly progress world events
Opening a chest now increments Tomb of the Legionnaires progress for all squad members present
Scar snipers can no longer shoot through Storm Shield
Corrected an issue where players would get stuck on the end of expedition screen in some situations
Players will no longer get disconnected if joining the “Finding Old Friends” mission while the cinematic is playing
Addressed a number of situations where players can get stuck on the environment in the launch bay
Increased the damage of the electric status effect
Corrected an issue where the Shield of Dawn could be crafted with less materials then intended in some situations
The Platinum Mission feat now grants completion as intended
Status effects can more reliably be applied to Titans
Fixed an issue that would cause a Stronghold server crash after defeating the last boss
Temple of Scar – Players can no longer get stuck in the mined tunnel in the explosives room
Temple of Scar – Players can no longer be blocked from entering the explosives room due to fog wall
Fixed Tyrant Mine so people that join the stronghold in-progress do not end up locked away from their team
Adjusted lighting in Tyrant Mine underwater section to make it easier to navigate to the exit
The Swarm Tyrant will no longer get stuck in the side cave entrances in some situations
Corrected an issue where players would spawn into different areas of the Tyrant Mine in certain situations

Gear and Weapons:
After having 1st pilot unlock suit after tutorials, creating a new pilot and going to forge no longer causes load screen hang
Ice damage bonuses are now correctly applied on ice gear
Suit-wide bonuses from inscription are now functioning properly
Players can no longer salvage equipped items
Javelin specific gear and/or weapons are no longer able to be used on javelins they aren’t intended for
Corrected an issue where in some circumstances Masterwork Components do not have any inscriptions
The Endless Siege Masterwork Autocannon no longer displays a damage increase of 0% in its tooltip

Javelins:

The Colossus javelin is now able to activate its shield more quickly after using an ability or firing a weapon
The Storm javelin now reacts to getting hit when its shields are up
Fixed an exploit that allowed the Storm’s ultimate attack to be used more times than intended
The Colossus javelin can now shield and revive at the same time
Interceptor Combo Aura has been increased in power and now has a damage over time component

Crafting:

Non-Masterwork materials purchased from the crafting store now show as their proper rarity instead of incorrectly showing as Masterwork

UI:

Some conversations were not popping up the reputation points post conversation completion, this has been fixed
The squad screen now displays the correct information for each player
Fixed a number of issues where subtitles will no longer get stuck on the screen after dialogue has finished as often
Motion blur can now correctly be turned off
The Electric Status Effect now shows scaled damage properly
An option has been added to hide the Squad Member HUD
The edge of the compass will now pulse to indicate enemy locations
A notification has been added in Fort Tarsis if a player’s vault is at the cap of 250 items
On the “Repair the Strider” step of “A Cry for Help” the search radar has been adjusted to correctly lead the player to all 4 tools
Primer and Detonator icons have been added to all Interceptor gear
Corrected a user interface issue where a player’s ultimate would show as available when it isn’t”

Lär väl va den första av MÅNGA patcher under året ;)

Käppen som går upp för trappan = Vandrande pinne ;)


:D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.