Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Redfall

92 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 september 2022 - 10:44

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Arkane's Redfall. 

 

Redfall är ett co-op, FPS, med större inslag av multiplayer-funktioner. Redfall kommer även att vara Arkanes första open world-spel. Arkane har tidigare gjort spel som kretsar kring immersive sims, vilket gör Redfall ett steg i en ny riktning. Många oroas över att detta bara kommer påminna om ett av alla dussintals-shooters som ex. Left 4 Dead eller Back 4 Blood, men om man tar Arkane's tidigare titlar i beaktande så kommer nog Redfall ha ett större djup och variation.

 

Man kan välja mellan att spela ensam och följa spelets story-line, eller i ett co-op läge tillsammans med upp till 4 spelare där man utforskar storyn tillsammans. Man väljer då mellan 4 karaktärer, alla utrustade med sina egna unika talanger. 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  red.jpeg   116,87K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Glidtassen, 11 september 2022 - 10:54.


#2

Postad 12 september 2022 - 10:10

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Synd att det inte släpps nu till hösten som tänkt men förhoppningsvis blir det ett bättre spel med färre buggar med den extratiden 😊 Blir många spel 2023 så större konkurrens.

#3

Postad 12 september 2022 - 16:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Älskar Arkane’s spel, men är orolig eftersom detta ser ut som en mainstream-shooter. Deathloop var både tungt, spännande och krävdes en del skärpa för att lirka ut . 

 

Nu vet jag inte hur följetången går? Men, Microsoft har förvärvat Bethesda, som i sin tur äger Arkane. Om nu Arkane får jobba ostört med deras immersive sims, eller andra mer kreativa spel så vore nog många spelare tacksamma. 

 

Eller vad vet jag, kanske är co-op-multiplayer-shooter+Arkane's individuella särprägel" ett nytt vinnande koncept, som banar väg för någonting nytt och kreativt?

 

Bilderna nedan är från Farcry 6 och Redfall, tänkte bara att de påminner lite grand om varandra: samma färggranna "spacade" vapen, och utifrån vad jag sett av Redfalls illustrerade stad känns all tillrättalagt, och ingenting sticker ut - känns lite platt.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 12 september 2022 - 20:09.


#4

Postad 13 september 2022 - 10:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Antar bilden med hästen är Farcry 6? Ser bra ut :)



#5

Postad 13 september 2022 - 11:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Redfall ser lastgen ut i jämförelse.



#6

Postad 13 september 2022 - 15:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Redfall kan nog ändå vara en riktigt bra shooter, även om jag hade hoppats på annat. Efter att ha kollat på en del kommentarer på Youtube så visar det sig att de binder ihop "immersive sims - singleplayer" med möjligheten till multiplayer. 

 

Jag har varit skeptisk eftersom estetiken ser lite enkel ut för att vara Arkane, dussin-miljöer som man kan hitta i FarCry 5 i hemstaden där. Nu kanske dom helt enkelt bara återger hur hus allmänt ser ut i Amerikanska New England, men i så fall triggas inte inspirationen. Uppenbarligen har spelutvecklarna lagt tonvikten på enkla miljöer som är lätta att relatera till; kanske för att skapa en familjär känsla. 


Redigerat av Glidtassen, 14 september 2022 - 20:17.


#7

Postad 07 januari 2023 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Bilderna nedan är från Farcry 6 och Redfall, tänkte bara att de påminner lite grand om varandra: samma färggranna "spacade" vapen, och utifrån vad jag sett av Redfalls illustrerade stad känns all tillrättalagt, och ingenting sticker ut - känns lite platt.

Lustigt att du tar upp Far Cry, det gör Arkane själva också.

 

https://www.resetera...r-cry-2.672748/

 

Lite dålig marknadsföring då många fått ett helt annat intryck.



#8

Postad 11 januari 2023 - 19:53

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1

Lustigt att du tar upp Far Cry, det gör Arkane själva också.

 

https://www.resetera...r-cry-2.672748/

 

Lite dålig marknadsföring då många fått ett helt annat intryck.

 

Jo, det stämmer. Jag fick den vibben av en del gameplay som man nu sett. Har även nyligen läst hur Harvey Smith säger, att han sannolikt kommer att röra sig tillbaka mot mer slutna immersive sims, vilket torde glädja många. Nu är ju Arcane i händerna på Microsoft, och det var ett av skälen till att jag behöll min Series X och sålde min PS5. 

 

Arcane har aldrig gjort mig besviken förut. Eftersom jag även spelat mkt FarCry 4-5, som jag har haft kul med, så kanske det kan bli roligt med Redfall. Man får ta den genren för vad den är, en shooter helt enkelt. Men om man dessutom får Arcane's twist på spelupplevelsen vore det roligt. 

 

Mkt kritik har kommit från fans där de avskyr all voice-over, hur karaktärerna hela tiden matar ur sig tillrättalagda pubertala kommentarer, fast uppenbart författade av medelålders gubbar, det låter bara fel.

 

Kolla på den första trailern "There's somethin' off att the church" osv.

 

Jag är nog rätt smal i vad jag gillar: Fable, Bioshock, Dishonored, Deathloop, well, ni hör ju själva vilken kategori av spel som jag uppskattar. 

 

Att det sedan finns paralleller till Redfalls storlek/värld och Ubisofts produktioner gör mig skeptisk. Om det är någonting som vi lärt oss av Assassins Creed-spelen är att, världarna är enorma, men i total avsaknad av substans. Man kan färdas många mil i dessa spel, utan att egentligen uppleva någonting nytt.

 

Många skriker nu efter ett nytt Dishonored, och även jag skulle vilja se det med next gen konsol. Men historien om Emily och Corvo är sedan länge uttjatad med alla DLC, samt knöt Arcane ihop säcken med Death of the outsider. Jag själv har ansträngt mig för att hitta ett nytt innovativt grepp på samma franchise, bara lekt med tanken. Jag kommer dock fram till samma slutsats: det har redan gjorts så mkt i serien, så det blir svårt att få något så gammalt kännas nytt och fräscht igen. Kunderna vill inte ha ett nytt Dishonored, de vill uppleva samma kick som de fick av konceptet när det var nytt. 

 

Med vissa förfiningar kan Arcane ge dem det fast i andra IP, där liknande historia samt karaktärernas förmågor kvarstår. Deathloop var nödvändigt för att spinna vidare på Dishonored.  


Redigerat av Glidtassen, 12 januari 2023 - 07:45.


#9

Postad 13 januari 2023 - 09:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Om det är någonting som vi lärt oss av Assassins Creed-spelen är att, världarna är enorma, men i total avsaknad av substans. Man kan färdas många mil i dessa spel, utan att egentligen uppleva någonting nytt.

Ja, det gäller de flesta open world-spel. Svårt att fylla de stora världarna med meningsfullt innehåll. Folk börjar nu skrika efter mindre, kortare spel som inte har lika mycket bloat. Det vill säga såna spel som fanns förr... de gjorde rätt från början nämligen.

 

Den här typen av utfyllnad som finns i öppna världar har tyvärr även letat sig in i SP-spel som t.ex. God of War. 10-timmarspel räcker inte längre, tror utvecklarna, och gör dem minst 20 timmar långa. Men 5 varierade bossar är bättre än att möta samma boss med olika skin 20 gånger. Breath of The Wilds 120 repetitiva shrines är sämre än vad 8 välgjorda tempel  hade varit. Ett spel på 6-8 timmar fyllt med nya saker hela tiden är bättre än ett spel på 15-20 timmar med repetition och utfyllnad. Sen finns förstås alltid undantag. Men man får hoppas utvecklarna till slut fattar att less is more i många fall.


Redigerat av Zoiler, 13 januari 2023 - 11:07.


#10

Postad 13 januari 2023 - 11:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1

Ja, det gäller de flesta open world-spel. Svårt att fylla de stora världarna med meningsfullt innehåll. Folk börjar nu skrika efter mindre, kortare spel som inte har lika mycket bloat. Det vill säga såna spel som fanns för... de gjorde rätt från början nämligen.

 

Den här typen av utfyllnad som finns i öppna världar har tyvärr även letat sig in i SP-spel som t.ex. God of War. 10-timmarspel räcker inte längre, tror utvecklarna, och gör dem minst 20 timmar långa. Men 5 varierade bossar är bättre än att möta samma boss med olika skin 20 gånger. Breath of The Wilds 120 repetitiva shrines är sämre än vad 8 välgjorda tempel  hade varit. Ett spel på 6-8 timmar fyllt med nya saker hela tiden är bättre än ett spel på 15-20 timmar med repetition och utfyllnad. Sen finns förstås alltid undantag. Men man får hoppas utvecklarna till slut fattar att less is more i många fall.

 

Håller med i allt som du skriver. 

 

I Deathloop repeteras platser och miljöer i form av loops, men med skillnaden är att vissa uppdrag bara är tillgängliga vid vissa tidpunkter på dygnet. Detta blir istället en mer kreativ "Less is more-princip"


Redigerat av Glidtassen, 13 januari 2023 - 11:26.


#11

Postad 13 januari 2023 - 23:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ubisoft själva verkar hålla med https://www.fz.se/ny...ran-jattespelen



#12

Postad 14 januari 2023 - 01:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Jag skulle inte släppa en enda liten tår, om open world genren dog nu.



#13

Postad 14 januari 2023 - 10:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag skulle inte släppa en enda liten tår, om open world genren dog nu.

Jag skulle bli rätt så upprörd. Vore trist inte få köra något mer fallout eller elders scrolls etc. Sen finns det ju en del sport/racinglir som riders republic etc där det öppna formatet fungerar rätt bra då ingen kör de spelen pga deras eminenta story.

 



#14

Postad 14 januari 2023 - 11:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Open World funkar om det görs bra. Elden Ring, GTAV och RDR2 t.ex. Bara att hoppas att fler gör det bra för genren kommer inte försvinna.



#15

Postad 16 januari 2023 - 16:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag var lite skeptisk till Deathloop, men blev glatt överraskad - spelet var bättre än vad jag trodde. Vad jag saknade med Deathloop var att spelet inte hade kulturellt rika miljöer. I Dishonored känns verkligen världen bebodd, speciellt andra spelet där man får möta vardagen i städer som Karnaca. Nu är visserligen dessa två helt olika genres, men hoppas på att Arkane kan implementera sitt kunnande när det kommer till att bygga fantastiska världar. 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 16 januari 2023 - 16:07.


#16

Postad 29 januari 2023 - 21:30

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

(1) Redfall - Official Gameplay Deep Dive - YouTube

 

Det här ser ju rätt bra ut, men lite tveksam till såna här team shooters nuförtiden, inte många blir bra. Fast det ser lite ut som gjort för en spelare också.



#17

Postad 29 januari 2023 - 22:48

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Det ska gå att spela solo eller i co-op. Får se hur bra de har fått till det?

#18

Postad 31 januari 2023 - 20:34

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Känner mig skeptisk till estetiken

 

Tyvärr känns det för....Amerikanskt :(

 

Oh, yes jag med medveten om att handlingen är förlagd till en pittoresk Amerikansk småstad. Men tidigare spel från Arcane har varit baserade på Viktoriansk Engelsk 1800-tals miljö. Det fanns kulturellt rikare miljöer i deras tidigare spel. Jag tycker efter det nya materialet som är släppt på Youtube hur Redfalls stad känns lite platt, och lite som pastell. Men å andra sidan var jag väldigt skeptiskt mot Deathloop med, och där blev jag glatt överraskad. Redfalls omgivning verkar vara underordnad temat - alltså det är ett färgglatt shooter-spel.

 

Enligt teamet på Arcane så skall Redfall vara deras med ambitiösa produktion någonsin. Om jag bara slapp den där krystade "Teen-Action-Shooter-Viben" ur huvudet varje gång jag ser ett klipp vore jag glad. 


Redigerat av Glidtassen, 31 januari 2023 - 20:37.


#19

Postad 04 februari 2023 - 11:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1

Nu har jag kollat igenom mkt av Redfall's nysläppa gameplay.

 

Det framkommer också rykten om hur både Starfield samt Redfall är långt ifrån klara, och det återstår mkt arbete. Risken finns nu att spelen pressas ut för tidigt och deras deadline inte är realistisk. 

 

Av allt att döma nu känns inte Redfall som en genuin produkt av Arcane. Spelet känns mer som ett påtvingat koncept från jättarna på Microsoft alltmedan Arcane inte längre känns hungriga på att bryta ny mark. Tidigare spel har varit engagerande, innovativa och hjälp spelaren frigöra kreativa lösningar under spelets gång. 

 

Arcane försöker vidmakthålla att det inte är ett Back 4 Blood spel, utan mer av ett Far Cry inspirerat spel (såsom detta skulle tilltala Arcane's tidigare publik?). 

 

Arcane's trufmkort har alltid varit deras level-design, världar med en individuell särprägel och där man känner av historiens vingslag. Men i Redfall känns alla ytor platta, och har inte gått igenom samma omsorgsfulla behandling som i tidigare spel. Redfall känns verkligen inte next-gen.

 

Utifrån vad jag nu sett från Redfall börjar jag ge upp.

 

Flertalet av oss är mättade av all woke-skit som kommit ut under senaste åren. Det skall alltså förekomma en politiskt korrekt representation i form av: ras, kön, genus, klass osv. Många gånger trumfar pk-premissen den ursprungliga visionen av ett spel, och det har uppdagats hur fler kontroverser inom Arcane fått anställda att lämna företaget. 

 

Vi som gamers lämnas nu med: ett generiskt, woke-inspirerat-dussintals-shooter helt befriat från innovation, och i glada pastellfärger. Vad som gör mig argast är hur spelets upplägg vilar på en mer kommersiell gimmic (hur många nya skins till vapen/kläder kommer inte finnas till detta spelet?) Jag har tagit del av andra artiklar som belyst hur Arcane alltmer rör sig mot abonnemangsliknande tjänster. 

 

Vad jag gillade minst med Dishonored-serien var förekomsten av häxor. Detta går igen i Refall, fast häxorna är utbytta mot vampyrer. Vi får en opersonlig gameplay där man sannolikt bara kommer peppra figurer som återuppstår enligt sedvanligt manér. Av flertalet videos som kommit ut talas det väldigt lite om narrativet, själva berättelsen - utan det är bara samma planlösa shooter som vi sett hundra gånger förut. 


Redigerat av Glidtassen, 05 februari 2023 - 07:48.


#20

Postad 19 februari 2023 - 10:45

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Ny trailer

https://youtu.be/K3gnStWEYgk

https://youtu.be/Ja0N_SX0NKo

Redigerat av Glidtassen, 19 februari 2023 - 11:00.


#21

Postad 13 april 2023 - 11:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Helt efterblivet. Varför ska det behövas en patch, vid ett senare tillfälle för att få spela i 60fps??

Sänk några inställningar, som alla andra spel, som har performance mode.

 

https://www.purexbox...-series-x-and-s

 

Känner på mig att spelet är brutalt dåligt optimerat :D


Redigerat av Svante Skoog, 13 april 2023 - 11:43.


#22

Postad 14 april 2023 - 12:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag är högst skeptisk till kommande Redfall. 

 

Arcane brukar alltid ha fängslande settings. Men kan känna att detta förutsägbara pastell-landskap inte känns inspirerande. Okay att IGN släppte väldig dålig gameplay, och där gamern inte visste vad han gjorde - men detta säger inte mkt om spelet. 

 

Men efter vad jag sett av senaste gameplay så känns det som ett äldre urvattnat koncept. Jag kan inte se Arcanes DNA någonstans?

 

Vad som skrämmer mig mest är nästan hur Redfall skulle få ett större kommersiellt genomslag, då skulle sannolikt Arcane sluta med immersive-sims och fortsätta på den nya inslagna banan. 

 

Nu ägs visserligen Arcane av Microsoft, vilket innebär att pengar finns där.  Men jag undrar vad som föranledde att Arcande gjorde Redfall, men misstänker hur de gör detta för att nå en bredare publik? Jag kan dock se en form-krock; landskapen och karaktärerna blir komiska varianter på vad som skulle kunnat vara ett seriöst mörkt tema. 

 

Det stämmer att 30 fps på ett shooter 2023 känns snålt. 


Redigerat av Glidtassen, 14 april 2023 - 21:46.


#23

Postad 14 april 2023 - 15:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
20 fps är ju inte snålt det är kriminellt

#24

Postad 14 april 2023 - 17:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Ser verkligen bedrövligt ut. :D

Generisk multiplayer dynga, för Fortnite generationen.

 

https://www.youtube....h?v=8UQ-gbxlQb0

 

Hur detta inte kan rulla i mer än 30fps, är skamligt. Ser ut som ett last gen spel.



#25

Postad 14 april 2023 - 20:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Skrev fel tidigare och korrigerade, menade 30 fps

 

De klippen med IGN som visar dåligt gameplay ser bossen "The Rock" upp ett rörelsemönster som påminner om 15 år gamla spel, rör sig inte dynamiskt utan ser nästan ut som han glider på en lite vagn. 


Redigerat av Glidtassen, 14 april 2023 - 21:48.


#26

Postad 14 april 2023 - 22:32

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Det vi betalar för 

 

Insåg hur bara Redfall är en symbol för en annan diskussion. För oss som köpt Series X så förväntar vi oss i denna generation att alla nya titlar skall vara på minst 60fps. 

 

Idag har jag hämtat hem en 77" tv, och den stöder upp till 120fps. Men inga av titlarna jag vanligtvis kör är uppdaterade för detta. 

 

Har mest spelat FC4-FC5, Forza Horizon 5, Deathloop, Dishonored. 

 

När jag spelade Dishonored 2 (30fps) gentemot Deathloop (60fps) så var skillnaden verkligen stor, det märks speciellt med snabba panoreringar. Har även följt vissa Youtubers som menar hur köpare av Series X lika gärna kunde varit nöjda med Series S, just för hur alltför många titlar pressas mot budgetalternativet Game Pass, och där många spelare inte märker skillnad på 30 resp. 60fps. 

 

Tycker mest Harvey Smith (Director Arcane Studios) i senare intervjuer sett pluffsig, sönderarbetad och uppgiven ut. Har läst lite om honom och han lär ha haft en väldigt tuff uppväxt. Men han ser nästan alltid plikttroget intresserad ut när han förekommer framför kameran. 


Redigerat av Glidtassen, 15 april 2023 - 19:12.


#27

Postad 02 maj 2023 - 07:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Oväntat? Nej :D

https://youtu.be/qOMP2aihNHE

https://youtu.be/afLllMz1GZg

#28

Postad 02 maj 2023 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 2

Lol, oh no.

 

 

64 på MC, ett mindre. Synd det ska vara så svårt att göra bra coopshooters. Eller ja, det är inte svårt egentligen, en coopkampanj som förr i tiden, men det fattar de inte.


Redigerat av Zoiler, 02 maj 2023 - 13:32.


#29

Postad 02 maj 2023 - 17:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Ingenting av Arcane's DNA finns närvarande här. Detta är ett knappt mediokert shooter som är långt från klart. Mina största problem är fortfarande det rent estetiska, vilken målgrupp skall spelet tilltala?

 

Karaktärerna ser ut av att vara skulpterade i plastig neon-färg. Arcane har annars tidigare gjort väl utvecklade level-designs som är mättade av kultur, och där man känner av historiens vingslag

 

- But what the f.... is this?

 

Husen ser sandblästrade ut, och världen överlag känns stendöd (well, STENDÖD ha ha, kanske vampyrernas fel?)

 

Jag spelade i fem min, sedan lade jag av. Spelet var så otroligt oinspirerande utseendemässigt, och fiendes AI var bortom korkad!

Nu är det avinstallerat, och jag körde det från Gamepass. Lider med alla som faktiskt betalade för detta. 

 

Lite besviken är man allt


Redigerat av Glidtassen, 03 maj 2023 - 05:09.


#30

Postad 02 maj 2023 - 17:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

 

Karaktärerna ser ut av att vara skulpterade i plastig neon-färg.

Jag hatar verkligen hur karaktärer är designade, i de flesta moderna spel.

Inte bara att dom ser ut som Gen Z Hipsters/Edgelords, dom ska helst ha riktigt störande personlighet/dialog också.

 

Undrar hur länge det dröjer, innan den här tramsiga "Fortnite" inspirerade looken dör ut.

 

Kan vi inte få mer sånt här istället?  :lol:

 

l-intro-1648646727.jpg



#31

Postad 03 maj 2023 - 05:08

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 2

Vi är dessutom i en skev Woke-Era som successivt börjar få en motreaktion nu, vilket är skönt. Läste precis om hur Arcane hade en pitch för Dishonored 3, men hur Bethesda inte var intresserade, och vi fick Deathloop istället. 



#32

Postad 04 maj 2023 - 19:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Ja detta var inte vad MS behövde, ännu ett failande storspel.

Som det är nu så är jag jäkligt besviken på att man valde Series X före PS5.

 

Har inga större förhoppningar på Starfield, spel som görs både till PC och konsol blir oftast crap, som en bajshög.

Finns väl ett 10 tal riktigt bra spel till PS5 redan, MS har inte ett skit, om man inte missade förra generationen.

För mig kan dom lika gärna lägga ner Xbox avdelningen och låta folk göra bra spel igen.

 



#33

Postad 04 maj 2023 - 20:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Fina texturer på Series X iaf.  :lol:

 

https://www.youtube....h?v=3aXo7ZamM04

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-05-04 kl. 20.59.10.png   985,04K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-05-04 kl. 20.58.15.png   931,56K   0 Antal nerladdningar

 

Denna laddade in efter 18 sekunder:

Bifogad fil  Skärmavbild 2023-05-04 kl. 20.58.55.png   1,06MB   0 Antal nerladdningar

 

Komiska buggar med. Kolla t ex vid 10:07 och framåt i DF-klippet. Stealth går extra bra när fienderna är blinda.  :rolleyes:

 

Årets spel 2023 kanske? 


Redigerat av Ageve, 04 maj 2023 - 20:08.


#34

Postad 04 maj 2023 - 20:08

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Haha vilket skräp, blir ärligt talat arg, hur kan dom släppa spel som är i beta. MS lärde sig inget av Halo Infinite.

#35

Postad 04 maj 2023 - 20:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 1
Känns som att speltillverkarna försöker slå rekord, i vem som kan släppa 2023 års mest trasiga spel. :D

#36

Postad 04 maj 2023 - 20:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

För mig kan dom lika gärna lägga ner Xbox avdelningen och låta folk göra bra spel igen.


Jag tror ärligt talat att detta blir deras sista konsoll generation. Dom fortsätter säkert med Xbox Game Pass, som service, för det verkar va det enda dom bryr sig om just nu.

Istället för att slösa tid och pengar på att köpa studios, så kunde dom ha lagt allt detta, på att göra egna AAA spel.

I början av generationen, så hoppades jag på en 360 liknande comeback...

2021 skulle bli det stora året för Xbox...
Eller 2022 skulle bli...
Nej vänta, 2023 ska bli... glöm det...

#37

Postad 04 maj 2023 - 21:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1

Jag tror ärligt talat att detta blir deras sista konsoll generation. Dom fortsätter säkert med Xbox Game Pass, som service, för det verkar va det enda dom bryr sig om just nu.

Istället för att slösa tid och pengar på att köpa studios, så kunde dom ha lagt allt detta, på att göra egna AAA spel.

I början av generationen, så hoppades jag på en 360 liknande comeback...

2021 skulle bli det stora året för Xbox...
Eller 2022 skulle bli...
Nej vänta, 2023 ska bli... glöm det...

 

Tror också det

Blir PS5 och Switch för mig framöver, men nu kan jag lika gärna vänta på PS5 Pro.

 

Förhoppningsvis kommer Nintendo med någon ny konsol om 1-2 år som är någonstans mellan PS4 och PS5 :-)

 

Nintendo och Sony är nu dom ända man litar på som kan göra kvalitativa first party spel, MS har spelat ut sin roll.



#38

Postad 04 maj 2023 - 22:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Ms kommer lyckas korrumpera all talang de köpt på bara några år? 



#39

Postad 05 maj 2023 - 06:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Här är alla Xbox-spel från köpta studios sedan 2020. De har knappt haft några låga betyg alls. Halo Infinite ligger på 87 för övrigt. Diskussionen i denna tråden är som att folk skulle börja tala om att lägga ner PS3 för att de släppte Genji eller Lair. Det är oundvikligt att sämre spel släpps då och då.
 

Game Releases w/Metacritic scores of new acquired studios from 2020 onward:

 

Deathloop- 88

Psychonauts 2- 87

Ghostwire Tokyo- 82

Grounded- 82

Pentiment 86

Hifi Rush- 87

Minecraft Legends- 71

Redfall- 63

 

Basically, Arkane had a misfire and we're all panicking.

 

 

2021 skulle bli det stora året för Xbox...

 

Det blev det ju, de blev utsedda till årets publisher.

 

Microsoft, or Xbox Game Studios, has become Metacritic gaming publisher of the year for 2021 after every single one of their games managed to garner a “good” or “great” review rating. By doing this, they also managed to break a record by being the first publisher ever to average over 85 Metascore for the year.

 

Istället för att slösa tid och pengar på att köpa studios, så kunde dom ha lagt allt detta, på att göra egna AAA spel.

 

 

Hur, med de studios de redan hade inför generationen? Man kan ge dem 1 miljard men det leder bara till mer polerade Halo, Gears och Forza precis som förr i tiden (och då klagade folk på det istället). Det går liksom inte att lägga pengar på 343 så att de blir Naughty Dog-klass helt plötsligt, man måste köpa in nya utvecklare och IP:n. Det är enda sättet att konkurrera. Eller så hittar man på sin egen grej, som Game Pass.

 

Det handlar dessutom inte om antingen eller. De köper både studios och utvecklar egna spel samtidigt (Fable, Perfect Dark, Hellblade 2, etc). Problemet är bara fortfarande att det tar lång tid att släppa stora spel. Många verkar tro att på 3 år ska det komma 10 AAA-spel, de tiderna är förbi. Ingen lyckas med det längre. Men störst chans att släppa många AAA-spel på så kort tid som möjligt får man däremot genom att ha så många bra studios som möjligt. Att de tjänar på att köpa studios är givet. Självklart kommer de gynnas av att ha nästa Elder Scrolls och Doom. Mer än om de inte hade dem.

 

Vi får hoppas att det är som Phil Spencer säger att MS tänker vara med i det långa loppet för jag inte vill se vad som händer om Sony får vara helt utan konkurrens. Räcker att kolla på grafikkortspriserna för att fatta att mindre konkurrens är dåligt. Det är redan för lite konkurrens som det är.

 

Finns väl ett 10 tal riktigt bra spel till PS5 redan

 

 

PS5-exklusiva? Vilka då? Jag har bara skrivit upp 3-4, men de lär väl komma till PC för eller senare. Inte för att de är garanterade att funka bra där dock men...



#40

Postad 05 maj 2023 - 19:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Magnifikt :D

 

https://youtu.be/vyRodlFgHt4



#41

Postad 05 maj 2023 - 21:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är det domedagsligan här? Som om hela Xbox-varumärke hängde på Redfall? Ett spel som på sin höjd verkade mediokert från början? Men visst okej.

#42

Postad 05 maj 2023 - 22:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Är det domedagsligan här? Som om hela Xbox-varumärke hängde på Redfall? Ett spel som på sin höjd verkade mediokert från början? Men visst okej.

Denna gången är det Xbox som lägger ned, för några år sedan var det att ps3 var Sonys sista konsol. Vinden vänder!

Det där tror jag inte ett ord på. Sony har inga pengar längre. Skulle inte förvåna mig om de börjar sälja av sin speldivision snart. Rätt säker på att PS3 blir det sista de gör.



#43

Postad 06 maj 2023 - 11:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Är det domedagsligan här? Som om hela Xbox-varumärke hängde på Redfall? Ett spel som på sin höjd verkade mediokert från början? Men visst okej.

Helt klart surrealistisk stämning ^^

 

för några år sedan

 

:D



#44

Postad 06 maj 2023 - 12:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

När t.o.m Phil går ut å ber om ursäkt, så är det ju inte nån dans på rosor just nu ;)

 

"https://www.purexbox...lopment-process"

 

Jag vill inte heller att Xbox försvinner. Men dom måste börja leverera brutalt bra titlar snart, i klass med Sony och Nintendo.

Blir Starfield en röra på releasen, så hjälper det inte till med situationen, vilket just nu är deras enda stora titel nu, för resten av året.

 

Hellblade 2 skulle behövas i år, men blir nog en 2024 titel, om dom inte överraskar oss på nästa "Direct".

 

Jag önskar en 360 liknande comeback, och att dom levererar käftsmällar på kommande visning.

Men jag har inga höga förhoppningar just nu.

 

 

"

Game Releases w/Metacritic scores of new acquired studios from 2020 onward:

 

Deathloop- 88

Psychonauts 2- 87

Ghostwire Tokyo- 82

Grounded- 82

Pentiment 86

Hifi Rush- 87

Minecraft Legends- 71

Redfall- 63

 

Basically, Arkane had a misfire and we're all panicking.

 

Visst dom fick bra kritik av pressen. Men det är ju inga system sellers direkt ;)


Redigerat av Svante Skoog, 06 maj 2023 - 12:29.


#45

Postad 06 maj 2023 - 12:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Är det domedagsligan här?

Ni vet väl vid detta laget, att det är jag som är forumets muntergök. :P

119688672-grumpy-oldfart-or-dissatisfied-displeased-old-man-isolated-portrait.jpg?ver=6



#46

Postad 06 maj 2023 - 12:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1
Halo Infinite är ju mer eller mindre nedlagt/skrotat, tippar på att dom gör basic fixar till Redfall, sedan är det glömt också.
Halo hade ändå en bra start men Redfall borde heta Redfail :-)
Nä MS måste steppa upp, dom kanske insåg att Redall aldrig skulle bli bra och tänker nu släpper vi skiten, lite som med Halo I.

#47

Postad 06 maj 2023 - 14:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

När t.o.m Phil går ut å ber om ursäkt, så är det ju inte nån dans på rosor just nu ;)

Tycker han överdriver också, han var väldigt pessimistisk i sin intervju. Ingen trodde på Redfall, ingen här iaf. Inte ens Glidtassen. Så det är ingen shock att det blev som det blev. Men han var nog mer nere över Activision-blockeringen kan jag tänka mig.

 

Men som han sa, de förlorade fel generation (Xbox One, efter 360) för det var då som det digitala biblioteket byggdes upp. Nu är det svårt att bli marknadsledande. Beroende på vad de får köpa är det dock inte omöjligt längre fram.

 

Få se vad de hittar på under E3.

 

 

Men det är ju inga system sellers direkt

 

 

Nä, Game Pass sellers kanske? :mellow:

 

Svårt att fixa system sellers nu för tiden. Lär snarare behövas en kombination av många bra spel än något stort. Såvida inte Starfield blir något i stil med Skyrim, men jag är tveksam.



#48

Postad 06 maj 2023 - 16:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

 

Haha, skuggorna funkar lika bra som på Series X, fast tvärtom. De försvinner när man kommer nära på PC.

 

Men det är nog det minsta problemet med spelet iofs. ;) 



#49

Postad 06 maj 2023 - 18:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Man kan även fråga sig om Redfall var överhypat från första början, vampyrer känns så 2000. Dessutom var spelet gjort med Unreal Engine 4 så det är ju inget next gen spel direkt.

#50

Postad 07 maj 2023 - 17:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag har svårt att se att folk går tillbaka till Redfall även efter att det är patchat. Miljöerna är så generiska och livlösa, vidare verkar det inte finnas mkt att göra i staden Redfall. 

 

Som jag skrivit tidigare har det nu blivit känt efter en intervju med Raphael Colantonio som jobbade med Harvey Smith på Dishonored; hur Dishonored 3 skulle påbörjas av Arcane, men hur Bethesda inte var intresserade - och istället fick vi Deathloop som numera är fastställt existerar i samma universum som Dishonored. 

 

Jag är ett sådant fan av Arcane, så när Microsoft förvärvade Bethesda så insåg jag att alla kommande titlar från Arcande skulle släppas på XBOX. Här sitter man nu med Series X, marknadens häftigaste konsol - men med en uppenbar brist på spännande titlar  :(


Redigerat av Glidtassen, 07 maj 2023 - 17:52.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.