Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 23 maj 2010 - 11:36

Unregistered27851
  • Unregistered27851
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Då borde kanske fler använda tändvätska, sticka i köttet och bränna det över eldslågor.
Har testat kanske 5 av deras recept och det har varit hur gott som helst varje gång. smile.gif

Jag kör dock bara indirekt numera så bränna över eldslågor har jag inte testat.


Recepten är det säkert inget fel på, även om jag inte testat något själv ännu. Filmerna är riktigt kul, skön röst på gubben som grillar. Se den där han grillar Buffalo chicken wings, roligt påhopp på folk från Buffalo.

#52

Postad 24 maj 2010 - 08:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
blev grillning hos Timpolanen i Lördags, antar att det komemr upp lite bilder också :(

#53

Postad 24 maj 2010 - 22:00

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Stämmer bra det!

Bjuder på en bild
Postad bild
Det var gött! :D

Resten finns här med recept :(

#54

Postad 25 maj 2010 - 09:57

mstrand
  • mstrand
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Hur funkar dedär rören man eldar under för att sedan hälla ut på kolbädden? Köpte ny kolgrill häromdan och de briketter jag hade funkade dåligt att tända med vätska och i så små mängder som jag själv önskade.

Jag använder Webers tändrör. Tycker att det funkar kanon. Bara att tända ett tändblock under så får man fin glöd på 15min.
Funderade på eltändare innan jag köpte röret, men tyckte att det blev för besvärligt att hålla på med skarvsladd över tomten till grillen.

#55

Postad 26 maj 2010 - 20:06

Unregistered27851
  • Unregistered27851
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Jag har testat nästan allt när det gäller att tända kol.

Tändvätska: Inte miljövänligt (förbjöds i Kalifornien redan 1990 om jag minns rätt) och ger bismak. Det var då jag skaffade min första skorstenständare.
Skorstenständare/tändrör: Mycket bra, men om man tänder med tidningspapper blir det aska som kan vara lite jobbig.
Eltändare: Bra, men sladd är ju nackdel om det är långt till uttaget.
Eltändare i skorstenständare: Mycket bra. Håll ner eltändaren i skorstenständaren, fyll kol på sidorna och kör. Skorstenständaren ger ett bra drag som tänder kolen fort.
Gasoltändning: Bäst. I min nyaste Webergrill tänds kolen med gasol, utan tvekan mest bekvämt och dessutom snabbt.
Gasoltändning med skorstenständare: Om jag ska tända kol till min andra grill eller röken kör jag skorstenständaren över gasolen, mycket smidigt.

#56

Postad 28 maj 2010 - 06:42

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Stämmer bra det!

Bjuder på en bild
Postad bild
Det var gött! :D

Resten finns här med recept :)


Åååå ser gott ut ! ...... När skall ni grilla nästa gång ? :unsure:

#57

Postad 28 maj 2010 - 12:31

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Timpo: Nu får du styra upp en grillfest för oss övriga hungriga MHB:are. :) Det där såg inte alls helt fel ut!

#58

Postad 28 maj 2010 - 18:50

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Ska köra tjockis ribs imorrn.. ligger och myser redan me torr rub....


Måste försöka skrämma liv i kameran.. :)

#59

Postad 28 maj 2010 - 19:39

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Jag som "bara" har elgrill . :) l

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 28 maj 2010 - 19:39.


#60

Postad 28 maj 2010 - 21:37

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Åååå ser gott ut ! ...... När skall ni grilla nästa gång ? :D


Humm! Inom en snar framtid tycker jag! :D Sedan när poolen är varm också!

Timpo: Nu får du styra upp en grillfest för oss övriga hungriga MHB:are. :) Det där såg inte alls helt fel ut!


Hahaha :) Vågar man det...? :D :lol:

Ska köra tjockis ribs imorrn.. ligger och myser redan me torr rub....


Måste försöka skrämma liv i kameran.. :lol:


Najs! Alldrig testa rub ännu!

Jag som "bara" har elgrill . :) l


Va...?! Är inte det olagligt att kalla en sådan en grill..? :lol:

#61

Postad 28 maj 2010 - 22:10

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Timpo:

Once u go rub, u never go back :)


Var var det du bodde nu igen ? :)

#62

Postad 28 maj 2010 - 22:21

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Timpo:

Once u go rub, u never go back :)


Var var det du bodde nu igen ? :)


Okej ska testa!

i Stockholm :D :)

#63

Postad 04 juni 2010 - 07:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
För er som gillar starka grejer kan jag verkligen rekommendera Chilihouse.se

Riktigt nice!

Och är ni helt galna ( och dumma i huvudet ) så kan ni ju köpa denna:
Postad bild

#64

Postad 04 juni 2010 - 19:48

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Ni som kör med gasolgrill med 4 brännare (eller i den storleken på grill); hur varm blir eran grill om ni kör med en brännare resp två, tre brännare (förutsatt att ni har termometer på grillen) Tycker inte min blir riktigt varm, en brännare ger ca 75grader, två ca 100-125 och tre 150grader. Jag har ytterligare en brännare men detta är en instensivbrännare.

#65

Postad 16 juni 2010 - 12:41

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Har en Weber med 2 brännare ..... 200-250 grader är inga problem.
kan kolla exakt om du vill .... Men låter man den vara på på "full muff"
då blir det ju asvarmt ....

https://www.prisjakt...kt.php?p=301153

#66

Postad 16 juni 2010 - 14:55

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Hur tänder ni era grillar, samt hur går ni till väga..?


Jag tänder med http://www.youtube.c...feature=related

#67

Postad 16 juni 2010 - 21:18

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Appropå värme ...

Efter ca 5 minuter ,,,, sedan orka jag inte
vänta längre .. Jag tror den kan bli ännu varmare...

Bifogad fil(er)



#68

Postad 17 juni 2010 - 05:42

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Har två brännare men en ganska stor grill, kör jag på bara den ena och ca 3/4 värme på så kommer den upp närmare 250 grader, vet inte hur väl termometern i locket stämmer men låter ju som något är knas med din DennisA ??

#69

Postad 17 juni 2010 - 06:05

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Ja d låter som nåt är fel . . . Visserligen så vet inte heller
jag hur pass korrekt min termometer är men . . . . .

#70

Postad 24 juni 2010 - 18:09

MrLogan
  • MrLogan
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Tyckte det var dags för en grillbild :)
Bifogad fil  Grilltime.jpg   90,23K   0 Antal nerladdningar

#71

Postad 25 juni 2010 - 22:06

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Ja, nåt är fel. Skall lämna tillbaka grillen. Tror inte jag chansar på en likadan. Vetef-n vilken grill jag skall ta istället. Weber Genesis 310 är lika stor som den nuvrande, vill inte ha mindre men inte så sugen på att lägga 2400:- till. 6000:- känns som en smärtgräns.
Förslag? Vill gärna ha en med skåp under.

#72

Postad 26 juni 2010 - 11:14

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Weber tycker jag gör bra grillar av hög kvalité ...
Nackdelen är ju förståss att de inte är helt gratis ...
Jag är supernöjd med min iallfall ...

Är inne på min tredje gasolgrill . . .de gasolgrillar jag haft innan
har visserligen varit av lite enklare slag men de två rostade sönder
efter relativt kort tid ...

Webern är inne på sitt andra år nu och det känns inte som den är på
väg att ge upp än på många år .....

#73

Postad 27 juni 2010 - 10:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Tyckte det var dags för en grillbild :P


Bra där. Jag antar att det var en och annan som grillade på midsommarafton. Vad blev det?
Själv grillade jag ryggbiff, hemmagjord rub ( med bland annat chipotle och vitlök ) och en glaze bestående av soya och Ardbeg Supernova, där snackar vi rök! Gott som fan blev det iallafall!

#74

Postad 27 juni 2010 - 15:35

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_0335_1_.JPG   1,28MB   0 Antal nerladdningar

Grilla grönsaker är nästan samma njutning som kött för mig... jag grillar 2/3delar grönsaker, och köttet är nästan ett tillbehör för mig.

Champinjoner, charlottenlök, cocktailtomater, mozzarellafyllda paprikor, majs. Välmarinerat och underbart!

Redigerat av Unregistered8147b14e, 27 juni 2010 - 15:36.


#75

Postad 01 juli 2010 - 10:46

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
MUMS !! :unsure:

Redigerat av DVD-ai, 01 juli 2010 - 10:47.


#76

Postad 01 juli 2010 - 15:06

Raffe_L
  • Raffe_L
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hur undviker man att bränna vid köttet på utsidan?
Brukar grilla i en vanlig enkel klotgrill. I med kol/briketter, använder eltändare. När det blivit varmt och glöder slänger jag på köttet.

Då är det oftast som varmast och en lite tjockare köttbit hinner brännas vid på utsidan innan den är helt klar på insidan.

Ska man vänta tills värmen avtagit lite innan man slänger på köttet?

#77

Postad 01 juli 2010 - 15:18

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Hur undviker man att bränna vid köttet på utsidan?
Brukar grilla i en vanlig enkel klotgrill. I med kol/briketter, använder eltändare. När det blivit varmt och glöder slänger jag på köttet.

Då är det oftast som varmast och en lite tjockare köttbit hinner brännas vid på utsidan innan den är helt klar på insidan.

Ska man vänta tills värmen avtagit lite innan man slänger på köttet?


Ja, du har för bråttom, möjligtvis lite grillkorv kan du hysta på när det är som varmast.

Vänta ytterligare ca 10min tills glöden blivit grå så blir tempen lagom.

Stora köttbitar ska grillas indirekt.
Tänd upp ca 1,5-2liter kol, och lägg den i ena kanten av grillen.
Lägg köttet i andra ändan och på med locket. Använd stektermometer för perfekt resultat.

Redigerat av PsychoCheF, 01 juli 2010 - 15:18.


#78

Postad 01 juli 2010 - 15:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Bifogad fil  IMG_0335_1_.JPG   1,28MB   0 Antal nerladdningar

Grilla grönsaker är nästan samma njutning som kött för mig... jag grillar 2/3delar grönsaker, och köttet är nästan ett tillbehör för mig.

Champinjoner, charlottenlök, cocktailtomater, mozzarellafyllda paprikor, majs. Välmarinerat och underbart!



fan va gott det såg ut, älskar också grillade grönsaker (speciellt majs)
får bli lite grillmat till helgen tillsammans med polare och öl, det är svårslaget altså.

#79

Postad 01 juli 2010 - 15:28

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Hur undviker man att bränna vid köttet på utsidan?
Brukar grilla i en vanlig enkel klotgrill. I med kol/briketter, använder eltändare. När det blivit varmt och glöder slänger jag på köttet.

Då är det oftast som varmast och en lite tjockare köttbit hinner brännas vid på utsidan innan den är helt klar på insidan.

Ska man vänta tills värmen avtagit lite innan man slänger på köttet?

Om du har möjlighet att stänga igen luftintagen i botten, samt på kupan så gör det.
Inte helt, men jag brukar lämna endast en liten strimma på ett par mm öppen på den i botten. De på locket får vara mer öppna, de reglerar jag lite vart efter.
Är det tokglöd så brukar jag stänga all lufttillförsel en liten stund innan jag lägger på köttet så det får lugna ner sig lite.
Jag grillar i stort sett jämt på svag värme, tar lite längre tid, men köttet blir saftigt och aldrig bränt.
Brukar avsluta grillningen med att stänga alla ventiler så får man ytterligare rök karaktär.

Och så ett par bilder...
Postad bild

Postad bild

#80

Postad 01 juli 2010 - 16:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Koka kött ??

Det gör man bara inte om man ska grilla, man kokar ju bort alla safterna som gör köttet mört och saftigt.

Kokar någon kött innan grillning/BBQ ?? Förklara gärna varför, för jag kan inte se nåt positivt i det.

Om man vill att köttet lossnar lätt så handlar det om hur man gör i grillen, inte i en kastrull med vatten, inte ens 5 minuter.

Btw, när frasen COOK används i tex grill recept, program osv vidare betyder det inte att det kokas i vatten...

Liljagare: Var var det du bodde nu igen ? :unsure:


Kött kokas innan grillning för att vissa sorters kött blir mörare. Då menar jag kött som bog eller kamben tillexempel. Man kan säga förenklat att kött ifrån framsidan av djuret innehåller tjockare fibrer vilket gör köttet mindre mört, förkokas det blir det mörare.

#81

Postad 01 juli 2010 - 19:47

Unregistered27851
  • Unregistered27851
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Citera(HuxFlux @ May 22 2010, 17:34 ) *
Koka kött ??

Det gör man bara inte om man ska grilla, man kokar ju bort alla safterna som gör köttet mört och saftigt.

Kokar någon kött innan grillning/BBQ ?? Förklara gärna varför, för jag kan inte se nåt positivt i det.

Om man vill att köttet lossnar lätt så handlar det om hur man gör i grillen, inte i en kastrull med vatten, inte ens 5 minuter.

Btw, när frasen COOK används i tex grill recept, program osv vidare betyder det inte att det kokas i vatten...

Liljagare: Var var det du bodde nu igen ? wink.gif


Kött kokas innan grillning för att vissa sorters kött blir mörare. Då menar jag kött som bog eller kamben tillexempel. Man kan säga förenklat att kött ifrån framsidan av djuret innehåller tjockare fibrer vilket gör köttet mindre mört, förkokas det blir det mörare.


Jag håller med HuxFlux, ska man grilla ska man grilla. Mörningen ska ske i grillen på låg temperatur under lång tid. Att koka köttet och sen köra en kort stund i grillen är som att sätta läppstift på en gris. Den kanske ser bra ut, men det är fortfarande en gris (om jämförelsen ursäktas).

Bog har jag inte provat men kamben blir otroligt möra om man bara kör tillräckligt lång tid på rätt temperatur. Jag körde en sats på midsommardagen som nästan blev lite för möra, men då sitter också röksmaken långt in i köttet och inte bara på ytan.

Dock är det ju upp till var och en hur man vill göra, och har man tidsbrist finns det alltid genvägar man kan ta, det viktigaste är att man själv är nöjd.

#82

Postad 01 juli 2010 - 19:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Att koka just tex kamben/revben är inget nytt alls och är något som rekommenderas av de flesta "experter" på grillområdet vad gäller iaf ribs. Så det är inget dåligt eller konstigt alls. Det viktigaste där är att avsluta med en fin "slutgrillning" med en trevlig glaze osv.

Ser inte alls det negativa i det.

Slutresultatet behöver inte alls bli dåligt om man förkokat/prepat köttet.

Dvs att man förkokar etc behöver inte alls förta "grillningen" av det hela eller hur man nu ska förklara det.

En del tycks ha svårt att förkoka eller att inse att nåt som inte direkt har med grillglöd och sot att göra inte hör till grillning öht.

Håller dock med att allt kött oavsett tillagingsmetod blir bäst med långsam tillagning.

Redigerat av masse70, 01 juli 2010 - 20:02.


#83

Postad 01 juli 2010 - 20:02

Unregistered27851
  • Unregistered27851
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hmmm... de här "experterna" du talar om, är det möjligtvis de svenska TV-kockarna du menar? De som började med BBQ för några år sedan när det blev inne?

Sök på på amerikanska BBQ-sidor för proffs och försök hitta någon som förkokar, jag har då aldrig sett någon.

#84

Postad 01 juli 2010 - 20:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Hmmm... de här "experterna" du talar om, är det möjligtvis de svenska TV-kockarna du menar? De som började med BBQ för några år sedan när det blev inne?

Sök på på amerikanska BBQ-sidor för proffs och försök hitta någon som förkokar, jag har då aldrig sett någon.

Vet inte varför jag ska behöva länka till några experter vad gäller matlagning. Jag bara nämnde att jag själv hört/läst/sett att många uppenbarligen tillagar det så.

Är du själv en sån "expert"?

Ber isåfall om stor ursäkt att jag ifrågasatte din kunskap.

Men jag antar att dett forum drivits till punkten att om man inte kan empiriskt bevisa sin ståndpunkt (oavsett ämne) blir man idiotförklarad.

Redigerat av masse70, 01 juli 2010 - 20:11.


#85

Postad 01 juli 2010 - 20:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Alltså, jag svarade på en fråga, ursökta om jag inte skrev "anses av vissa, dock ej amerikaner". Dock så anser jag att de har en bättre grillkultur i sydamerika som har kanske det godaste köttet i världen. Det kanske låter helt skumt men där äter kosserna GRÄS vilket gör att köttet smakar bättre. En annan bonus du får är att du inte åker på Omega 3 brist. Jag tror att deras kockar skulle skratta åt dina stora amerikanska grillarna som går på gasol! Att grilla på stenar eller över öppen eld är mycket vanligare där nere. Bara säger, när blev USA ett centrum för god mat?

edit:

Bara så att jag inte skall bli påhoppad om att kött inte kokas i sydamerika. Jag vet detta, bara menade att inte USA kanske är centrum för grillkultur. Vill du inte förkoka köttet så skit i det, dock så smakar det inte dåligt. Är väldigt vanligt att det är kokt på resturanger och jag tror inte att du hade klagat då när du inte visste om det.

Redigerat av Johan_i_burken, 01 juli 2010 - 20:28.


#86

Postad 01 juli 2010 - 20:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
"Bara säger, när blev USA ett centrum för god mat?"

På samma dag USA blev ett centrum för god smak ch mänskliga relationer :unsure:

Dvs det säger nada.

Redigerat av masse70, 01 juli 2010 - 20:27.


#87

Postad 01 juli 2010 - 20:36

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Jag kommer återkomma med en hel del då jag ska bygga en stor kolgrill vid stugan. Tills dess får ni stå ut med en bild jag gillar från en av byggdagarna :)

99:- grillen fick göra sitt så att säga :unsure:
Bifogad fil  DSC02017.JPG   3,06MB   0 Antal nerladdningar

/Christian

Redigerat av Unregistered1331, 01 juli 2010 - 20:38.


#88

Postad 01 juli 2010 - 20:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
@Chris

Shit vad jag dregglar just nu :unsure:

#89

Postad 01 juli 2010 - 20:45

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Måste dela med mig av några härliga grillbilder (kan man väl säga) av en av mina andra favoritgrillningar... fisk.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered8147b14e, 01 juli 2010 - 20:47.


#90

Postad 01 juli 2010 - 20:47

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Det där såg ju inte alls dumt ut! Vet inte om jag skall fortsätta dreggla eller kontra med egna grillförslag.....lutar åt det senare :unsure:

#91

Postad 01 juli 2010 - 20:54

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Hittade en till bild som får det att vattnas i munnen, rökning kan ju få kvala in som grillning oxå tycker jag.

Öring och regnbåge är suveräna matbitar och vi brukar äta dem som "tilltugg" eller "plockmat" direkt som dom är, och på bilden skymtar det obligatoriska tillbehöret. ;-)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  10.JPG   3,92MB   0 Antal nerladdningar


#92

Postad 01 juli 2010 - 21:11

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
ordeith : den första fisken såg riktigt god ut måste jag säga. Måste nog grilla en firre under helgen!

#93

Postad 02 juli 2010 - 07:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Hittade en till bild som får det att vattnas i munnen, rökning kan ju få kvala in som grillning oxå tycker jag.

Öring och regnbåge är suveräna matbitar och vi brukar äta dem som "tilltugg" eller "plockmat" direkt som dom är, och på bilden skymtar det obligatoriska tillbehöret. ;-)


Har du rökt ölen?! :unsure:

#94

Postad 02 juli 2010 - 08:09

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Har du rökt ölen?! :)

Det kanske blev ett missförstånd
Postad bild
:unsure:

Redigerat av h_z, 02 juli 2010 - 08:12.


#95

Postad 02 juli 2010 - 09:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Det kanske blev ett missförstånd

:unsure:


Haha, jag tänkte samma tanke.
Här har du en annan rökig:
Postad bild
Men nu ska vi inte blanda ihop både, whisky-, öl- och grilltråden i en och samma. :)

Redigerat av BrittBastard, 02 juli 2010 - 09:08.


#96

Postad 02 juli 2010 - 13:25

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Är det något jag inte hunnit bli kung på så är det CoD och att marinera. Har ni några förslag på hemmagjorda marineringar? Jag älskar verkligen BQQ-smak.


/Christian

#97

Postad 02 juli 2010 - 13:38

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Är det något jag inte hunnit bli kung på så är det CoD och att marinera. Har ni några förslag på hemmagjorda marineringar? Jag älskar verkligen BQQ-smak.


/Christian


CoD?? antar att du inte pratar om Call of Duty :)

Angående marinader, ge f-n i oljan!
Mina bästa mariander har gjorts med t.ex vin, öl, läsk, sodavatten, buljong som bas.
Mycket bättre smakbärare än oljan, samt de brinner inte ;)
Om något ska gå länge på grillen (typ BBQ) och ska mysa i något blött innan är faktiskt coca-cola och grillkrydda en bra smakbas.
Sedan avlutar man med goda glazer strax innan servering.

#98

Postad 02 juli 2010 - 14:01

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0

CoD?? antar att du inte pratar om Call of Duty :P

Angående marinader, ge f-n i oljan!
Mina bästa mariander har gjorts med t.ex vin, öl, läsk, sodavatten, buljong som bas.
Mycket bättre smakbärare än oljan, samt de brinner inte ;)
Om något ska gå länge på grillen (typ BBQ) och ska mysa i något blött innan är faktiskt coca-cola och grillkrydda en bra smakbas.
Sedan avlutar man med goda glazer strax innan servering.

Hehe CoD MW2 stämmer faktiskt :D

Kul! Det ska jag prova! Jag har aldrig ens tänkt i dom banorna :)

/Christian

#99

Postad 03 juli 2010 - 13:32

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Hittade en till bild som får det att vattnas i munnen, rökning kan ju få kvala in som grillning oxå tycker jag.

Öring och regnbåge är suveräna matbitar och vi brukar äta dem som "tilltugg" eller "plockmat" direkt som dom är, och på bilden skymtar det obligatoriska tillbehöret. ;-)


Varm öl och fisk...? Nej tack ;)

#100

Postad 03 juli 2010 - 20:31

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Men ölen fick ju bara vara med som stämningshöjjare på bilden ju, weirdos! :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.