Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tatueringar! Rösta

496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du eller går du i tankar att tatuera dig (739 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 11 januari 2006 - 15:35

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
En sväng till har det blivit, snart är min "sleeve" klar. (döskallarna har min tatuerare tolkat ifrån H.R. Gigers "Birthmachine", då resten av mina tats är "gigerinfluerade")

Konst är roligt... :)

Redigerat av Unregistered8147b14e, 24 juli 2011 - 22:59.


#52

Postad 07 april 2006 - 21:46

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Riktigt snygga tatueringar ordeith! :D Jag fann denna tråd eftersom man går i tankar att äntligen efter x antal års funderande slå slag i saken men har fortfarande inte bestämt mig för motiv än. Men man blir inte direkt mindre inspirerad efter att ha läst och sett bilder i denna tråd, mer av den varan tack! :D

#53

Postad 08 april 2006 - 19:05

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Förresten någon som kan rekommendera någon bra studio i Göteborg? Har hört mycket gott om Heidi Hay Tattoo men någon kanske har en annan lokal favorit?

#54

Postad 10 april 2006 - 11:37

cocktail
  • cocktail
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Är tatuerad och kommer definitivt att göra det igen!!

gaddade första en dag efter jag fyllt 18, en vecka senare gick morsan och farsan till samma tatuerare och gjarde varsin(farsan tyckte det var det värsta han gjort :D )

det var en tråkig tribal jag fick gjord då, som jag har ångrat efteråt... :) , men ett besök på stockholm inkbash-02 resulterade i en "customisering" av den, och ytterligare ett halvt år senare fick jag den ifylld med så jag blev nöjd! den andra blev en asiatisk inspirerad drake på vänstra skuldran och den tredje fick jag gjord på oslo tattoo convention -03 av Vatau (om jag minns namnet rätt?) från tahiti...ett tahitiskt band runt vaden, min favorit tat!!

har länge velat ha en maori tribal på vänstra armen, typ den robbie williams har, men min sambo som är ogaddad sätter emot... däremot har jag "lov" att göra en mindre horoskop tat på handleden, så innan sommaren börjar får jag feel the needle igen!!

Förstår många som tycker det gör jävligt ont att gadda sig, men personligen tycker jag det är en skön smärta, däremot när jag gjorde piercing i ögonbrynet, det gjorde ont!!

#55

Postad 10 april 2006 - 12:13

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0

Förresten någon som kan rekommendera någon bra studio i Göteborg? Har hört mycket gott om Heidi Hay Tattoo men någon kanske har en annan lokal favorit?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag kan verkligen rek Buzzstop 28 i gamle stan! Marika och Erik är otroligt bra och det syns hur fullbokade dom är. Kolla lite på några av deras verk: Buzzstop 28. Kan lägga upp mina tatueringar som dom har gjort senare idag.

#56

Postad 11 april 2006 - 18:00

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ser med spänning fram emot att få se dina tatueringar nin. :)

#57

Postad 11 april 2006 - 19:35

Unregistered4f61698d
  • Unregistered4f61698d
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Fredrik: wickedtattoo

#58

Postad 11 april 2006 - 19:58

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Man tackar -Anton- :)

#59

Postad 11 april 2006 - 22:02

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Jihaaa, den 22 april närmar sig med stormsteg....Kanske ryggtavlan blir klar till sommarn :)
Tatuerare är Jens på Heavenly ink, han rekommenderar jag starkt till alla, hans verk är förbannat fina...Dessutom är han supertrevlig att ha o göra med, har bra ideer och är rak o ärlig om nåt inte funkar.

#60

Postad 12 april 2006 - 18:44

Unregistered942ce894
  • Unregistered942ce894
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Det tråkiga är ju att nu ska ALLA vara tatuerade vilket inte längre gör det till något unikt eller intressant.

Nä för mig känns det allt bättre i takt med att jag blir en av de få kvarvarande exemplar som inte tauerat mig.

Idag tycker jag tvärtom det är grymt cool om man INTE är tatuerad.  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, trist med folk som tatuerar sig "bara för att... "

#61

Postad 12 april 2006 - 18:51

Unregistered942ce894
  • Unregistered942ce894
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Min tatuering som jag gjorde i september förra året, strax efter min 20-årsdag.

Jag ska bygga på den nu på svenska tatueringsmässan i Nkpg i slutet av månaden. Ett svart mönster utan konturer) runt om som framhäver och förhöjer rosen.

Gjorde gaaanska ont:

Postad bild

Redigerat av Unregistered942ce894, 12 april 2006 - 18:58.


#62

Postad 12 april 2006 - 23:28

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Ja, mina tatueringar då. Min första, som Erik från Buzzstop 28 gjorde för 7-8 är sedan.

Postad bild


Sedan gjorde Marika (också Buzzstop 28) denna på Pam Grier från filmen Coffy:

Postad bild

Och nu till mitt stora projekt som jag håller på med just nu (Marika igen). Snart är killarna klara och till vintern blir det bakgrund till allt också. Gissa vilka det är :)

Postad bild

*Dålig bild, men fick ta det själv*

Sådär. Har ide om ett till projekt som har med film att göra med vi får se.

Redigerat av nin, 12 april 2006 - 23:29.


#63

Postad 03 maj 2006 - 19:33

Jonte1987
  • Jonte1987
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
tja jag har två tatueringar nu ska göra en 3e snart jag tycker inte att mina två har gjort ont jag tycker istället att det kittlas det är en skön känsla :) :)

min första tatuering tog jag den 7 december 2006 samma dag som jag fyllde 18 år det var en örn Bifogad fil  Bild_4.jpg   114,45K   2 Antal nerladdningar

min andra tatuering tog jag den 26 mars 2006 det vart en vikinga symbol Bifogad fil  Min_Tatuering.jpg   136,96K   2 Antal nerladdningar

nu vill jag även göra en till vikinga symbol eller sverige flaggan kanske en döskalle

#64

Postad 03 maj 2006 - 22:53

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Det spelar väl ingen roll hur många andra som har en tatuering eller vad dom har. Man tatuerar väl sig för sin egen skull, inte för att impa på någon annan.
Själv har jag planerat att tatuera mig med en ganska stor tatuering med ett speciellt motiv. Jag har gjort research för det i flera år och börjar närma mig ett resultat som jag gillar. Vi har en kille här i Umeå som tatuerar på traditionellt japanskt vis med att för hand trycka in färgen. Och även om det inte är ett japanskt motiv jag skall ha så tilltalar metoden mig. Får se om jag kan förverkliga min dröm i år.

#65

Postad 03 maj 2006 - 23:49

Jonte1987
  • Jonte1987
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
nä det spelar väl inge roll:D

#66

Postad 04 maj 2006 - 11:22

von ziebelbach
  • von ziebelbach
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
funderar på att tatuera mig, motiven ska helst vara över bröstet eller på armarna.
valet av motiv är dock lite svårt, för jag har många idéer hur det ska se ut

#67

Postad 19 september 2006 - 20:59

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
idag blev jag klar med min tatuering... Helt enkelt för att det är slut med otatuerad hud på armen =)

#68

Postad 19 september 2006 - 21:40

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

idag blev jag klar med min tatuering... Helt enkelt för att det är slut med otatuerad hud på armen =)

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet att du måste posta bilder på den. Riktigt ball, gillar den starkt.

Ska jag tatuera mig så är det något personligt och inte något som är "inne" just då.

#69

Postad 20 september 2006 - 16:37

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
En stilla undran bara, blir inte tatueringar fula med åren?
Man har ju sett en del äldre herrar med grymt dassiga tatueringar på armar osv.
Färgen liksom "flyter" ut och det hela liknar en grötig soppa..
Har tekniken blivit bättre eller kommer era tatueringar att gå samma öde tillmötes efter en 30-40 år eller så?

#70

Postad 20 september 2006 - 16:44

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

En stilla undran bara, blir inte tatueringar fula med åren?
Man har ju sett en del äldre herrar med grymt dassiga tatueringar på armar osv.
Färgen liksom "flyter" ut och det hela liknar en grötig soppa..
Har tekniken blivit bättre eller kommer era tatueringar att gå samma öde tillmötes efter en 30-40 år eller så?

<{POST_SNAPBACK}>


"Let me get back to you on that one..." :P

Allvarligt talat så vet jag inte, färgen kanske är bättre numera? och de gamla gröna sjömanstatueringarna var ju inte gjorda av toppkvalitetsfärg direkt... Hursomhelst, om 40 år sitter man ju på hemmet och gaggar ändå om man nu är kvar i jordelivet, så det kvittar ju. :P

#71

Postad 20 september 2006 - 16:55

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Upp med bilder på skönheterna! :P

Redigerat av Guwwic, 20 september 2006 - 16:56.


#72

Postad 20 september 2006 - 17:24

Räven
  • Räven
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
Bifogad fil  tatuering.JPG   94,8K   4 Antal nerladdningar
NR:10 :P

Redigerat av Räven, 04 oktober 2006 - 18:57.


#73

Postad 21 september 2006 - 16:02

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Fyför den här tråden!
Nu satt jag hela eftermiddagen och letade bra motiv till en tatuering, hittade några men tror aldrig det kommer att bli av. Velar alldeles för mycket. :)

#74

Postad 04 oktober 2006 - 13:44

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
En fråga, kan man tatuera på leverfläckar?

#75

Postad 04 oktober 2006 - 14:05

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Man ska bara tatuera sig en gång om man ska göra det, och då ska tatueringen betyda något speciellt. Förstår inte folk som förstör sina kroppar med tatueringar överallt, det är bara avtändande och man ser ut som en narkoman.

#76

Postad 04 oktober 2006 - 14:36

manwhore
  • manwhore
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Fyför den här tråden!
Nu satt jag hela eftermiddagen och letade bra motiv till en tatuering, hittade några men tror aldrig det kommer att bli av. Velar alldeles för mycket.  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Det är inte att rekommendera, men visst, allting går ju.

#77

Postad 04 oktober 2006 - 15:25

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

En fråga, kan man tatuera på leverfläckar?

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte att det är bra, min tatuerare har alltid "kringgått" leverfläckar, och det går ju bra om man är artistiskt lagd...

MVH

Han som ser ut som en 'narkoman'

PS: fördomar vill helt enkelt inte dö... Men fördomar är till för att brytas ner! projekterar på att fortsätta tatueringen ut på ryggen nu.

INKJUNKIE! :wub:

#78

Postad 05 oktober 2006 - 16:04

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Vad tror ni om min egenhändigt gjorde örn då? Eller falk eller nåt...jag vet inte... =)

Postad bild

Redigerat av Matte Hedström, 05 oktober 2006 - 16:09.


#79

Postad 05 oktober 2006 - 16:10

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0

Det tråkiga är ju att nu ska ALLA vara tatuerade vilket inte längre gör det till något unikt eller intressant.

Nä för mig känns det allt bättre i takt med att jag blir en av de få kvarvarande exemplar som inte tauerat mig.

Idag tycker jag tvärtom det är grymt cool om man INTE är tatuerad.  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Det tråkiga är ju att nu ska ALLA ha hembio vilket inte längre gör det till något unikt eller intressant.

Host och harkel.

#80

Postad 08 november 2006 - 22:18

tsa
  • tsa
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Är man en filmnörd så är man!

Postad bild

Redigerat av tsa, 08 november 2006 - 22:18.


#81

Postad 08 november 2006 - 22:22

RipCurl
  • RipCurl
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
tsa: Haha fyfan va snygg!

#82

Postad 08 november 2006 - 22:33

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Benhård var den. Hajar ni? benhård, hohooh.

Nämen, skitsnygg var den! Nyskapande och härlig :)

#83

Postad 08 november 2006 - 22:43

Premonition
  • Premonition
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Min Hendrixtatuering

:)

#84

Postad 08 november 2006 - 23:04

Sph1nx
  • Sph1nx
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Här har vi min tatuering. Gjord för... två år sedan har jag för mig... och den skall byggas ut under vinterhalåret i år med en bakgrunt och ev. utbyggnad till vänster bröst...

Den är inte så blek som den ser ut på bilden, d e min gammla digitalkameras fel. Ny bild med nya kameran kommer så småningom pryda mitt galleri :-P

Bifogad fil(er)


Redigerat av Sph1nx, 08 november 2006 - 23:06.


#85

Postad 07 december 2006 - 16:44

Thegambler79
  • Thegambler79
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Håller med er om att det är trist med folk som gaddar sig bara för att hänga med i trenden, lär nog vara många av dom som ångrar sig senare i livet.

Själv skaffade jag mig min första tattoo när jag var 18, bodde då i Halmstad och kan gott erkänna att det var en impulsiv handling dels beroende på tristess i livet men också för att det tilltalade mig. Det blev en tribal på vänster överarm, jag var lite tveksam till den ett tag men nu gillar jag den mer och mer. Det komiska var att jag inte hann fylla i allt (knappt synbart i.o.f.s) då jag var tvungen att hinna med ett tåg till Göteborg. Sen flyttade jag från Halmstad och fick aldrig gjort klart den.

Jag tycker inte det är nåt fel med tribal då man kan se den som en estetisk utsmyckning av kroppen....behöver inte tvunget betyda nåt speciellt.

För två år sen fick jag ett presentkort på "Heidi Hay Tattoo" i Göteborg, denna gång tänkte jag igenom det hela lite mer.

Det blev en tattoo som betyder väldigt mkt för mig, den täcker skulderbladen. Denna tatuering är jag så jäkla lycklig över...resultatet kan ni se nedan. Tyvärr har jag bara detta foto för tillfället, taget två timmar efter den var klar....taget med mobilkamera

PS. Jag instämmer med dom som också uppskattar den varma smärtan som bränner så gott när man sitter under nålarna hos tatueraren.

OBS!!! Fotot är taget när tatueringen bara var två timmar färsk, därför den är täckt med läkande salva ock gladpack. Ska se om jag kan fixa fram ett bättre foto.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  tattoo.jpg   11,96K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Thegambler79, 07 december 2006 - 16:47.


#86

Postad 09 december 2006 - 00:04

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Bifogad fil  tatuering.JPG   94,8K   4 Antal nerladdningar
NR:10 :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Måste säga även om jag inte gillar stilen så var den där riktigt läcker!

Jag har tatuerat över både ärr och födelsemärken utan problem, vet dock inte om det är bra.

#87

Postad 09 december 2006 - 00:11

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Man ska bara tatuera sig en gång om man ska göra det, och då ska tatueringen betyda något speciellt. Förstår inte folk som förstör sina kroppar med tatueringar överallt, det är bara avtändande och man ser ut som en narkoman.

<{POST_SNAPBACK}>


Man ska tatuera sig massor med gånger om man ska göra det och då ska tatueringen vara vald av dig själv oavsett om den betyder nåt el ej. Förstår mej inte på folk som inte tatuerar sig överallt , när det är så snyggt att vara gaddad :wub:

Nämen seriöst, själv är jag less på folk som bara hävdar allt tatueringar ska betyda så mkt. Jag har flera tatueringar som inte betyder någonting för mej förutom dom är motiv som jag tycker är snygga. Sen om dom om 10 år inte faller mej i smaken så kan jag ju alltid tänka tillbaka på tiden jag gjorde dom och tyckte dom var så snygga, och vips så betyder dom ju nåt :wub:

Jag ska försöka köra så mkt som möjligt, med motiveringen minst en tatuering/år. Mest för jag tycker det är jädrigt snyggt. Dock är jag på stilen att man kan dölja dom om man vill, så det blir ingen tatuering på halsen el. liknande.

#88

Postad 03 mars 2007 - 17:47

astfors
  • astfors
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Detta tatuerade jag efter att min pappa tragiskt gick bort alldels FÖR tidigt :) (Skulle ha blivit 48 sommaren 2006)

Postad bild

Och för er som inte riktigt vet vad ni vill ha kolla in :

devianart och sök efter tatto eller tattoo flash.

Redigerat av astfors, 03 mars 2007 - 17:51.


#89

Postad 03 mars 2007 - 19:56

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Tatueringar är självklara. Nästan alla mänskliga samhällen på jorden har använt sig av tatueringar för att markera stamtillhörighet, viktiga händelser och stora bedrifter. Det är egentligen bara under de senaste århundradena som tatueringarna har försvunnit, framför allt i väst.

I norden använde vi tatueringar fram till medeltiden på ett ganska likartat sätt som maorierna. De ryska och bysantinska krönikorna berättar att nordborna hade blåaktiga slingermönster tatuerade från fingerspetsarna till axlarna, d v s över hela armarna.

Att genomgå en större tatuering är faktiskt en liten andlig resa eftersom man måste hitta på olika sätt att hantera smärtan och tröttheten. En tatuering gör det mycket lättare att komma ihåg hur ens liv såg ut vid tiden som man tatuerade sig, de bli små souvenierer från ens eget liv.

Men framför allt, som en mycket känd tatuerare sa när han blev intervjuad i TV:
Tatueringar är inget man snackar om, det är något man gör.

En av mina tatueringar finns på denna sida men jag säger inte vilken: Xed LeHead. Klart coolaste tatueraren idag. Himla rolig kille också.

Till alla blekfisar som tror att det är "coolt" att inte vara tatuerad säger jag bara :)

Redigerat av Unregistered1197, 04 mars 2007 - 12:47.


#90

Postad 04 mars 2007 - 20:14

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Folk klagar på att man tatuerar sig för alla andra gör det, samma sak som att säga att folk fixar håret eller använder smycken ja andra gör det.

Själv gjorde jag min tatuering för mindre än 1 år sen. Hade setat och funderat på den i ca 2 år då, ville vänta och se att jag fortfarande skulle vilja ha en tatuering då för när jag var 18 så kändes de som lite utav nyhetens behag bara för att man fick :) Har 2 tatueringar till planerat och det kommer när det finns pengar =)

En liten bild på min precis nygjord. Funderar på att bygga ut den med 1 till ödla och den andra skissar jag fortfarande lite på. Visst finns det många som har ödlor men detta motiv gjorde jag själv med hjälp av photoshop men visst finns det en hel del som är lika.

Postad bild

#91

Postad 06 mars 2007 - 01:13

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0
Blev aldrig någon tatuering för min del :)

I början av 90-talet bodde jag i Hollywood (spelade gura i ett band). Då var det "Mötley Crue"-tatueringar som gällde, men jag ville inte ha färgglada döskallar och monster...

Däremot såg jag ett fåtal tribal/fornnordiskt liknande motiv (påminde om dom som var och varannan har numera fast gröna), och dessa enfärgade kändes helt rätt!

Jag var också extremt trött på mitt långa hår (balsam, inpackningar, hårtork, you name it) och ville helst av allt raka av det.

Alla som upplevde början av 90-talet vet vad ett rakat huvud och gamla symboler var synonymt med, och det villle jag absolut inte accosieras med. Kompromissen blev 1 cm hår och att vänta med tatueringen... Nu har jag väntat i 15 år...

#92

Postad 06 mars 2007 - 12:37

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
På den tiden fanns det ju en del "tattoo bands". Idag när alla är tatuerade är det epitetet meningslöst. Men viss är det skönt att det nu är tillåtet att ha tatueringar och rakat huvud utan att någon drar alltför långtgående slutsatser om ens leverne.

När alla är tatuerade så skiljer man sig inte längre genom att vara tatuerad eller otatuerad, utan genom att ha de snyggaste tatueringarna.

Personligen så föredrar jag de gamla tatueringarna när folk kunde bygga upp en sleeve bit for bit under 5-10 år. Nuförtiden knallar otatuerade kids in på salongerna och lägger dit en sleeve på några månader. Det känns lite plastigt och meningslöst. Det är mycket roligare att bit för bit välja olika små motiv som betyder något var för sig.

Man ska inte behöva skämmas över äldre, töntiga tatueringar heller. De stod för något när de gjordes.

Den enda gamla töntiga tatueringen som som jag har sett som var hemsk var en kille som knallade in och frågade om det gick att tatuera över en seriefigur. Först ville han inte visa den men efter lite övertalning drog han av sig skjortan och visade upp en jätteblaffa med Yosemite Sam från Bugs Bunny på överarmen. Alla tatuerare och kunder i salongen bröt ut i spontant asgarv. Inte så roligt för killen.

#93

Postad 28 maj 2007 - 10:36

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Ska faktiskt ta mig i kragen och se om man kan få göra en tatuering inom kort.
Hur smart är det att göra en nu just innan sommaren? Blir det att akta sig för solen konstant efter det eller?

#94

Postad 28 maj 2007 - 10:47

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Bara att köra.
En tatuering läker på ca. 1 vecka.
Brukar ligga på 2-3 dagar för mig, lite beroende på storlek på gaddningen.

/Jim

#95

Postad 28 maj 2007 - 11:41

Strang3
  • Strang3
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Konstigt att man inte sett någon stärkare lr högtalar-tatuering än ;)

#96

Postad 28 maj 2007 - 11:59

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
såja, i slutet av juli smäller det, ngn som heter Zacki från Hufvudstaden ska komma upp till norrland för ett gästspel så då får vi väl se vad han säger om det hela. Trodde man skulle kunna få komma in på ngn drop in nu redan men så blev det inte.

#97

Postad 28 maj 2007 - 12:14

adorama
  • adorama
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
ta bort

Redigerat av adorama, 28 maj 2007 - 12:38.


#98

Postad 28 maj 2007 - 16:52

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

såja, i slutet av juli smäller det, ngn som heter Zacki från Hufvudstaden ska komma upp till norrland för ett gästspel så då får vi väl se vad han säger om det hela. Trodde man skulle kunna få komma in på ngn drop in nu redan men så blev det inte.

<{POST_SNAPBACK}>


Personligen avråder jag från att tatuera sig på sommaren. För det första tar den verkliga läkningen upp till ett halvår efter att sårskorpan har slutit sig. Innan dess är inte bläcket inneslutet i ärrvävnad. Det innebär att tatueringen lätt blir solblekt eller att man kan få trista brännskador av solen som förstör tatueringen och gör ont. Egentligen ska man använda högsta solskyddsfaktorn på alla tatueringar livet ut.

Dessutom kan det hända att bläcket läcker ut ur tatueringen under de första dagarna särskilt om det är varmt och svettigt.

De riktigt fula flammiga, grön-gråa eller blaffiga tatueringarna som man ser ibland är ofta ett resultat av dålig eftervård och för mycket sol.

Naturligtvis är det olika från person till person, men varför riskera att få en grönaktig sjömanstatuering redan i unga år?

Själv brukar jag tatuera mig på hösten så hinner allt läka.

#99

Postad 28 maj 2007 - 17:19

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 1
Bara jag som tycker det känns jävligt ovårdat med tatueringar?

#100

Postad 28 maj 2007 - 18:25

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Oj, vad irrelevant, det uttalandet var.

Pröva att säga att mina tatueringar ser ovårdade ut när vi möts på stan så får vi se vilken vändning det hela tar ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.