Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG PS51D8005 åsikter?

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 29 december 2011 - 10:38

Jernstrom87
  • Jernstrom87
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en del filmer i .mkv på min nätverkshårddisk, jag undrar om det går att få de inlagda undertexterna att fungera på något sätt? När jag trycker på "subtitle"-knappen på fjärren så vill det sig inte på min D8005..

#502

Postad 29 december 2011 - 13:13

Manjola
  • Manjola
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Jo lite simmig är bilden vid rörelse men det är endå bättre än någon LED eller plasma i samma prisklass. Jag är sjukt känslig för sånt här och den enda TVn som jag aldrig stört mig på är polarens pioneer G9. Ruskigt bra TV. Jag hade nog väntat till nästa år med facit i hand


JA SUCK!! du har nog rätt .. vissa saker är jag mindre noga medan, andra mer. Just pga att jag lätt blir åksjuk - kan t ex inte se på 3D, då börjar jag må illa. Av den anledningen, som både du och oqvist säger, blir jag jätte tveksam på att köpa en tv som jag upplever på Samsung plasman :).

Fråga, tror ni att det är lika dant på en bra LED som tex https://www.prisjakt...kt.php?p=920997 ?

#503

Postad 29 december 2011 - 13:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
L C D, finns inga LED-tv:s. Delvis LED-belysta LCD's finns det däremot.

#504

Postad 29 december 2011 - 13:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

JA SUCK!! du har nog rätt .. vissa saker är jag mindre noga medan, andra mer. Just pga att jag lätt blir åksjuk - kan t ex inte se på 3D, då börjar jag må illa. Av den anledningen, som både du och oqvist säger, blir jag jätte tveksam på att köpa en tv som jag upplever på Samsung plasman :).

Fråga, tror ni att det är lika dant på en bra LED som tex https://www.prisjakt...kt.php?p=920997 ?


Det roliga är att jag aldrig någonsin upplevt detta vid bluray 3D visning. även 2D/3D konvertering som i tidigare versioner orsakat simmig bild på andra monitorer har här fungerat avsevärt mycket bättre.

#505

Postad 29 december 2011 - 13:30

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
samma här när det gälelr 3D. kan knappt kolla på 3D på bio. får aldrig någon skärpa osv. har även kollat lite 3D på polarens VT30 och visst det var bättre än på bio men jag hade fortfarande lite problem med skärpan men jag har inga som helst problem med 3Dn på denna samsung plasma. jag har vanliga glasögon under så kan vara något med det som spökar men som tur är funkar det med min TV :)

#506

Postad 29 december 2011 - 13:32

Manjola
  • Manjola
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

L C D, finns inga LED-tv:s. Delvis LED-belysta LCD's finns det däremot.


Sorry, vet att det är dom bygger på LCD teknik... bara det att man blir inmatad med "led"...

#507

Postad 29 december 2011 - 13:35

Manjola
  • Manjola
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

samma här när det gälelr 3D. kan knappt kolla på 3D på bio. får aldrig någon skärpa osv. har även kollat lite 3D på polarens VT30 och visst det var bättre än på bio men jag hade fortfarande lite problem med skärpan men jag har inga som helst problem med 3Dn på denna samsung plasma. jag har vanliga glasögon under så kan vara något med det som spökar men som tur är funkar det med min TV :)


haha, ja då lider vi av exakt samma syndrom. Kan knappt själv gå på 3D bio. Hmm.. men samtidigt är jag inte så jätte pepp på 3D. Ja ja, jag lär väl få avvakta några månader till! Problemet är att jag flyttat ihop med min tjej, och plötsligt blir min 32" sjuuukt liten... Förut satt jag just så pass 1.5 m från tv:n :)

#508

Postad 29 december 2011 - 15:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

L C D, finns inga LED-tv:s. Delvis LED-belysta LCD's finns det däremot.


Är det inte så att de är helt belysta via LED, men att själva bilden skapas via/på en LCD panel? Ung som en OH-projektor om någon minns dem :)

#509

Postad 29 december 2011 - 15:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Är det inte så att de är helt belysta via LED, men att själva bilden skapas via/på en LCD panel? Ung som en OH-projektor om någon minns dem :)



Stämmer bra. Blir ju lite avigt när de beskrivs som LED tv men kan förstå att de inte vill skriva LCD belyst av LED. Blir ju lite för långt.

Redigerat av oqvist, 29 december 2011 - 15:19.


#510

Postad 29 december 2011 - 20:29

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Stämmer bra. Blir ju lite avigt när de beskrivs som LED tv men kan förstå att de inte vill skriva LCD belyst av LED. Blir ju lite för långt.


Eg är det ju lite lusigt för dom är väl lika mkt LCD TV idag som de var innan LED? Det är väl eg bara själva ljuskällan som ändrats (något förenklat). Nu kanske just den diskussionen inte har så mycket med Samsungs plasmor att göra dock :D

#511

Postad 30 december 2011 - 20:52

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Fick min PS59D7005 igår. Köpte på Expert för 14990:- så det kändes som ett bra pris. Mitt första intryck är riktigt bra. Har dock inte kalibrerat den ännu. Mer än att välja fim mode, dra ner cell light och contrast en del + slagit av alla "bildförbättrare". Ska väl göra ett amatörmässigt kalibreringsförsök senare.
Skulle vara intressant och se hur ni andra har ställt in sina TV apparater? "oqvist" har dessutom samma modell så hur har du ställt in den?

Vad gäller ir/ghostning så har jag inte märkt någonting. Inga loggar syns kvar det minsta. Förvånad över att absolut inget syns kvar efter ha läst vad oqvist skrivit.
Däremot så hör jag surrandet så fort TV:n är på. Det är från baksidan det låter, om jag kollar på TV:n framifrån så är det bak på höger sida det låter mest. Vet inte hur mycket jag stör mig på det ännu dock. Min sambo har inte hört något alls.....

Har firmware 1013 på den, ska man våga uppgradera till 1019 som är senaste som ligger ute på hemsidan?

#512

Postad 30 december 2011 - 21:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Vad har du för byggdatum på din?

Har snott inställningar friskt från nätet. LarryInris inställningar har jag snott senast och de fungerar absolut bra. Behöver mätinstrument vad det verkar för att få till det ännu bättre eller åtminstone avgöra om jag får till det bättre eller ej. Bildförbättrarna av har inte sett någon som jag direkt fastnat för. Allt som oftast när jag tycker mig upptäckt något som känns fel eller ovant så har bildlägena bytts då tvn känner av någon ny källa eller något och bildförbättrare åkt på.
Möjligen det kan va kul med lite dynamisk kontrast emellanåt men det har jag inte experimenterat så mycket med ännu.
Har installerat 1019 och inte upplevt något strul med dem ännu. Men jag är en ganska enkel användare använder mig noll av smarttv funktionerna.

Har försökt detektiva fram någon sida med äldre firmwares lagrade men verkar inte existera.

#513

Postad 31 december 2011 - 01:01

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Byggdatum är juli 2011. Jo har kollat på hans inställningar lite. Alla utgår ifrån warm 2 så satte på det direkt. Men tyckte warm 1 såg bättre ut när jag satt och växlade lite alldeles nyss. Måste testa med någon kalibreringsskiva nån dag för att få fram de grundläggande kontrast osv iallafall. Men färger är inte helt lätt med bara sitt "ögonmått" att få till.

#514

Postad 31 december 2011 - 23:09

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Kommit mig för med lite input lag tester. XL2410Tn som referens med brasklappen jag inte kan svära på att den har 0 i input lag när man kör den i 60 hz. Hur som helst jag har aldrig upplevt något lagg när jag lirat med den här skärmen alls så absolut säker det ligger under 10 ms med CRT som referens.

Körde TVn på input 1 och XL2410Tn på input 2 på mitt GTX 580. Helst ska man köra splitter men det har jag inte tillgång till.
Via VGA så hängde tvn med förbluffande bra. Fick aldrig något högre input lag än 20 ms. precisionen ligger inte högre än 10 ms så om den hoppar till 3 vid 25 ms eller 29 vet jag ej. Men lika bra lämna lite felmarginal.

Körandes VGA vs HDMI för tvn så fick jag input lag mellan 30-50 ms så avsevärt slöare. Alla bildförbättrare avstängda och spelläget aktiverat. Litar iof än mindre på att grafikkortet uppdaterar hdmi och DVI porten lika snabbt men det bekräftar det jag känt när jag lirat på tvn att VGA är absolut rappare.

LCD TVn har jag uppmätt till 55 ms input lag i snitt via VGA utgången. Och den upplever jag absolut som markant slöare än D7005n även via HDMI. Kan inte se att den reella skillnaden i input lag är så stor mellan VGA och HDMI körandes endast en skärm.

#515

Postad 19 januari 2012 - 01:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Har någon med de här samsung plasmorna d7005/D8005 PS3. Verkar ha något seriöst vajsing på min. Kör jag S/M kontrast pattern så krossar PS3n antingen alla de övre staplarna (svärta) alt om jag försöker kompensera med brightness allt det vita.

Kör jag min Sony BDP-S370 så fungerar kalibrationen betydligt bättre. Ser alla staplar upp till 246 ca vilket är klart godkänt. Vet inte om PS3n har svårt snacka med just den här tv modellen eller om den är paj? Testat alla möjliga inställningar som har rekommenderats så där har jag ingenting mer att testa :(. På tvn kör jag varken hmdi låg eller svartnivå under normal så det går inte att kompensera där. Drar jag på brightness till 100 förutom cellight 20 och det knappt räcker till så fattar ni att något är fel här.

#516

Postad 19 januari 2012 - 12:07

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Vad är det du kalibrerar med?
Har PS3 och D7005 och kan testa.....

Har själv inte gjort någon kalibrering alls med PS3:an.

#517

Postad 19 januari 2012 - 15:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Spears and Munsil kalibrations bluray https://www.prisjakt...kt.php?p=607806. Ska se om jag kan fixa fram någon rec709 skiva som ska vara gratis.

#518

Postad 20 januari 2012 - 05:38

Unregistereda99bc268
  • Unregistereda99bc268
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Dumdum fråga egentligen MEN....Går det att köpa en ny "fot" till denna plasma? Tycker TV´n är sjukt läcker och intressant men tycker foten är grymt ful=P...

#519

Postad 20 januari 2012 - 08:19

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Dumdum fråga egentligen MEN....Går det att köpa en ny "fot" till denna plasma? Tycker TV´n är sjukt läcker och intressant men tycker foten är grymt ful=P...


om du inte behöver ARC så är D7005 kanske ett alternativ? jag gillar faktiskt 7005 utseende bättre än min 8005

#520

Postad 20 januari 2012 - 15:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Mina 3500CR glasögon har börjat strula. Verkar inte som den håller någon laddning. Kopplar jag in usb apparaten så fungerar det. Men det konstiga är att den blinkar grönt då som att batteriet är fulladdat efter ett första rödblink? Kör jag utan så får jag inte ut ett endaste blink på dem och de slår inte på.

#521

Postad 20 januari 2012 - 16:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Hur kontaktar man samsung support. De rävarna har gjort så att man inte kan skriva in modellbeteckningen så man kan kontakta dem via epost.. smart smart smart.

#522

Postad 25 januari 2012 - 14:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
FAN! igår när jag skulle spela MW3 såg det ut som att grön färg flöt ut i skärmen. detta och den tillfälliga inbränningen som typ sker efter några minuter börjar få mig att tro att det är något seriöst fel på min TV.

#523

Postad 25 januari 2012 - 16:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Testa andra källor så du ser det inte härrör från någon kass 360 eller något. Det gröna alltså. Verkar va lite störningskänslig får ibland lite konstiga mönster i det svarta när jag kopplar via receivern.

Apropå Samsungs support absolut skämt. Tycker inte mitt fall är speciellt svårt.
1. Glasögonen har fungerat klockrent på två D7005or
2. Glasögonen fungerar klockrent med usb laddaren i
3. Ger inte minsta blink ifrån sig om man kopplar ur usb laddaren och aktiverar inte.

Samsung supporten kunde inte avgöra om det var fel på tvns sändare eller glasögonen trots att glasögonen aktiverades som brukligt med usb laddaren i!

Jösses. Tur man köpte dem här i stan. De tog då emot den åtminstone :P

#524

Postad 25 januari 2012 - 16:23

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
vad är det för konstiga mönster du menar?

jag har PS3, kanske har något med att jag valt full RGB istället för begränsad som jag hade tidigare.

men denna tillfälliga inbränningen, det som gör att det typ blir grått där det varit bild + att man ser text osv om det varit svart bakgrund. det "bränns in riktigt snabbt", förstår om man kört statisk bild någhra timmar men vafan bara några minuter behövs för att man ska se text osv...

börjar snegla på ny TV nu faktiskt. sjukt irriterad.

#525

Postad 25 januari 2012 - 16:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Det är svårt att beskriva men det syns enbart mot en svart bakgrund. Ibland får jag block på 2-3 av skärmen som är något svartare än det övriga. Ibland har man som fått rosor över det hela där det skiljer marginellt i svartnivå. Synbart slumpmässigt oftast är det homogent svart som gäller. Har bara noterat detta ett par gånger på några månader så inget problem för min del.

Hur gammal är din? Båda mina D7005or var väldigt känsliga för IR i början. Och den första hade ändå 300h i sig men det kanske är mest om de stått oanvända ett tag de får längre minnen eller något? Den bättrade på sig lika mycket som den nya.

Efter X antal timmar fick jag inga dylika problem så att det faktiskt syns när man lirar. Får väldigt sällan spökbilder också då ska det va stillbilder ett tag. Dock så kommer jag inte köra några spel med statiska cockpits eller hud som inte går att dimma ner på den.

Apropå PS3 har du Spears & Munsils kalibreringsskiva? Har lite problem med min PS3a nämligen med att den absolut krossar alla gråskalor. Misstänker det är något fel på min. Med Sony BDP-S370 får jag en mycket bra range. Kommer bara upp i 246 men det ska vara ett klart godkänt resultat. På PS3 kommer jag upp i typ 128 innan jag börjar se staplarna och sedan bländas de ännu fortare ändå... Det roliga är att PS3an ger en väl så trevlig bild ändå. Lite överdriven svärta kan vara trevligt även om det är lite jobbigt när man tappar väl mycket skuggdetaljer :)

#526

Postad 26 januari 2012 - 08:34

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
ok. sånna mönster upplever inte jag.

jag köpte min TV i slutet av September, den har gått kanske 200 timmar. jag upplever att det bara blir värre tyvärr : (
det där gröna som flöt ut verkligen flyter omkringa som olja men försvinner efter kanske 1 minut.

jag har inte någon kalibreringsskiva tyvärr. har du full eller begränsad RGB inställd på PS3an?

#527

Postad 26 januari 2012 - 10:44

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Jag har kört en hel del PS3 samt även haft den som skärm till min dator. Med statiska bilder och skrivbordet uppe. Har aldrig sett någon form av IR/spökbilder på min 7005:a.
Dock så ska den skickas tillbaka pga buzzandet......

#528

Postad 28 augusti 2012 - 10:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Jag har, sen jag köpte min TV för 14 månader sedan, alltid haft lite buzz på min PS51D8005, men inget jag hört från soffan.
Dock har det på senare tid blivit högre och högre (tror jag, om jag inte inbillar mig). Har börjat höra det från soffan när det är ett tyst parti i någon film och bilden blir ljusare. Går jag in med huvudet bakom TVn så är det så pass högt att det blir svårt att höra om man blir tilltalad av någon från soffan. Sitter c:a 3 meter från TVn.
TVn blir också rejält varm i överkant, inte så att man bränner sig direkt, men håller man ett tag så är det ingen "bekväm" känsla om man säger. Detta har jag inte heller upplevt förut, men det kanske är normalt?

Funderar på att höra av mig till Samsung och åberopa garanti då de har 24 månaders garanti på sina produkter, men funderar på om det kommer bli något strul eller om de ens tar sig an såna här ärenden?

#529

Postad 28 augusti 2012 - 10:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Jo en del har fått sina utbytta. Låter som den börjat buzza väldeligt om det är svårt föra en konversation med huvudet bakom. Har inte upplevt något dylikt på min plasma. Om något så buzzar den mindre men det är månne bara för att man blivit van och hjärnan sållar bort.

Såg om the great white silence nyligen och reagerade då inte på något buzz. Det var en av de första filmerna jag såg på tvn och första svängen så hörde man ju det beryktade buzzet när det drogs på med vitt. Buzzet är fortfarande där om man letar efter det men vågar garantera att det inte blivit värre i alla fall.

Mycket nöjd med min D7005a. Angående blocken så var det lite störningar eller något som verkade orsaka det. Jag har dock lite bättre svärta på två tredjedelar av skärmen. Antar att det månne är glasskivan som inte sitter emot exakt lika över hela? Extremt subtilt så ingenting att noja sig över.

#530

Postad 30 augusti 2012 - 10:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Tydligen är det en några veckor gammal firmware ute för D7005a. Någon som testat den eller motsvarande för D8005? 1024 men äldre datum på D8005 firmware men man får väl förmoda det är liknande fix? http://www.samsung.c...downloadName=FM

#531

Postad 30 augusti 2012 - 11:20

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Jag har aldrig uppgraderat min tv (59D7005), tror jag har fw 1009. Såg precis den nya och var sugen, men kom på att jag inte upplever några problem. Så kör på den gamla devisen, if it aint broken, dont fix it!
Men du har haft några FBr problem enligt http://www.avsforum....-fix-discussion ?

#532

Postad 30 augusti 2012 - 15:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Jo FBr fenomenet har man sett men det sker så sällan att man inte orkat bry sig.

Installerat 1020 fixen nu ska bli intressant att se om man tycker sig kunna se någon skillnad.
Utmärkt placebo test om inte annat ;)

#533

Postad 03 september 2012 - 12:03

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Ja nu har du haft en helg helg att testa, hur fungerar den nya fw?
Är det några ändringar?

Finns det förresten någon fw log där Samsung skrivit ut vad de olika fw ska göra?

#534

Postad 04 september 2012 - 17:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Ibland finns de ibland schabblar de bort det vad det verkar...

Körde in den senaste får känslan av att jag får en skarpare och brusigare bild via SDTV. Om den är bättre vet jag inte men föredrar nog det här i långa loppet. Verkar inte gå någon hockey på dumburken nu blir intressant men har egentligen inga förhoppningar. Det går inte komma undan att SD bilden är absolut usel.

#535

Postad 23 oktober 2012 - 19:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Har någon här med plasma i D7005/D6905 serien fått netflix? Hur är det med D8005?

Hittade den här länken verkar inte komma till D6 serien. Men det är månne skillnad på plasma och lcd och då är frågan vilken har modernare version?

http://www.recordere...=7844&zoneid=19

Redigerat av oqvist, 23 oktober 2012 - 19:33.


#536

Postad 01 november 2012 - 09:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Har nu haft min PS51D7005 i snart ett år. Har på senare tid börjat störa mig på att jag tappar skuggdetaljer. Ibland döljs ansikten ex i ett sjok av skuggor som man inte haft förr. Kontrollerade med spears and munsils kontrast pattern och absolut 21 är den första stapeln jag kan läsa av i det svarta. Jag kan visserligen se några fler staplar men 50 % av översta raden är bara så svart skärmen orkar med. Går inte att kalibrera om skärmen för att kompensera detta. Det ska möjligen va om det går att hitta något automagiskt med vitbalansen? BDT320/BDS700 låter en justera med BDS-700 verkar det gå att kompensera rätt bra men ändå mysko att man ska behöva gå utanför tvns kalibrationsmöjligheter :(

Tycker det är lite väl tidigt då jag inte direkt kört den 24/7 att tappa så här pass. Någon som haft liknande problem har sagt att han lyckats rolla tillbaks firmware och fick tillbaks kontrasten. Undrar också om något möjligen kan ha låst sig när man mixtrat med hdmi låg/normal inställningen som man har tillgång till när man kör via datorn. Intressant kan tilläggas att PS3 nu är lika kass som mina andra bluray spelare. Precis detta problem jag hade med PS3n innan.

#537

Postad 25 februari 2013 - 08:56

matsma
  • matsma
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Efter uppgradering till firmware 1027 kvarstår problemet med Canal Digital och HD kanaler.
Hittade en video på youtube som visar felet http://www.youtube.c...h?v=U4GVoqoLy_s
Har testat med olika paraboler och olika LNB men det blir samma sak. Det fungerar bra med Canal Digitals ADB 5720-SX HD box och Sony Bravaria KDL-22EX555 med samma conax CI+ modul och program kort. Om jag tittar på okodade FTA HD kanaler på Astra 28.2°E och Astra 19.2°E så får man inte detta fel.
Någon som hört något mer från Samsung ?

Redigerat av matsma, 25 februari 2013 - 12:43.


#538

Postad 26 februari 2013 - 11:53

matsma
  • matsma
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fick detta svar från Samsung
Tyvärr kan vi hjälpa till med detta då vi endast har support för Canal Digital med deras Thor satteliter och kan då tyvärr inte hjälpa till med Astra.
Jag ber om ursäkt för detta men önskar dig en bra dag.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Samsung Support

Redigerat av matsma, 26 februari 2013 - 11:54.


#539

Postad 27 februari 2013 - 08:20

matsma
  • matsma
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag gjorde en video på hur det ser ut på min PS51D8005
http://youtu.be/GCBJwFphHQA
Firmware version T-GAP8DEUC-1027.1

Redigerat av matsma, 28 februari 2013 - 20:17.


#540

Postad 28 februari 2013 - 13:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Är det någon som kör med ComHems CA-modul?

Jag tittar inte så värst mycket på TV, men har upptäckt att bilden på mina kanaler ligger lite utanför bild, typ att det skulle vara "overscannat". När jag tittar på Kanal 5 t.ex., så brukar det komma upp "Strax: Vänner" men det enda jag ser är "(halva t)rax: Vänner", så det saknas liksom någon cm på vardera sida av skärmen.
Har märkt det om jag kollar på sporten på TV4 och de visar resultat t.ex. Frölunda - Färjestad : 3 - 4 (sd), så ser jag inte den sista parantesen för den är liksom "utanför bild". Har inte så på de få HD-kanaler jag har, typ Animal Planet/Discovery/SVT1/SVT2.
Har inga såna här problem när jag kopplar datorn till TVn, kör XBOX360 eller kollar från Boxee (via min förstärkare).

Någon som har/haft samma problem och hittat en lösning? Jag hittar inte några inställningar för detta.

#541

Postad 18 mars 2013 - 15:10

matsma
  • matsma
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag gjorde en video på hur det ser ut på min PS51D8005
http://youtu.be/GCBJwFphHQA
Firmware version T-GAP8DEUC-1027.1

Problemet är löst av auktoriserad Samsung service partner som kom och bytte ut "main board" i TVn.
Bitfelsnivån är fortfarande hög men det blir inga störningar i bilden.

#542

Postad 18 mars 2013 - 15:42

preddan
  • preddan
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0

Problemet är löst av auktoriserad Samsung service partner som kom och bytte ut "main board" i TVn.
Bitfelsnivån är fortfarande hög men det blir inga störningar i bilden.

Hade exakt samma problem med min C-serie, men med Comhem kabeltv.
För mig löste det sig genom att köpa en riktigt bra antennkabel.

#543

Postad 31 mars 2019 - 19:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Skulle koppla min samsung ps51 d7005 plasma till appletv. Helt normalt till att börja med men när jag klickade på movie  appen började tvn starta om konstant. Drog ut alla kontakter och strömmen till tv men den fortsätter bara att boota om sig självt. Finns det något sätt komma in i något fabriksläge eller något för att bryta omstartloopen? Jag kan inte stänga av eller kontrollera någonting med fjärrkontrollen den klickar bara till och startar om.



#544

Postad 01 april 2019 - 15:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
https://eu.community...p/557839#M13012



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.