Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EPSON EH-TW9000

271 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 20 augusti 2013 - 13:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Innan var det i alla fall samma firmare till usa som den europeiska ...

#252

Postad 21 augusti 2013 - 09:49

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Tack! Såg att jag postat i den tråden för ett tag sedan :) Ska läsa på och kolla vilken FW jag har innan jag börjar testa!


Jag hittade länken till V 1.08 i den tråden, dock så var instruktionerna italienska men jag körde en översättning i google translate.

Än så länge inga problem med att starta den.

Mvh

#253

Postad 21 augusti 2013 - 21:16

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Tänk nu bara på att garantin gäller inte om ni uppgraderar mjukvaran själva! För att garantin ska gälla så måste ni skicka in den till Epson o låta dem göra det åt er. Jaja ni gör som ni själva vill. Personligen har jag inga strul med min när det kommer till fw.

#254

Postad 21 augusti 2013 - 21:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tänk nu bara på att garantin gäller inte om ni uppgraderar mjukvaran själva! För att garantin ska gälla så måste ni skicka in den till Epson o låta dem göra det åt er. Jaja ni gör som ni själva vill. Personligen har jag inga strul med min när det kommer till fw.


Hade heller inga problem med min, åh vad jag ångrar att jag sålde min :(

#255

Postad 22 augusti 2013 - 16:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
I usa skickade dom ut kit med instruktioner för uppgraderingen till sina kunder som behövde det....

#256

Postad 27 augusti 2013 - 13:51

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

I usa skickade dom ut kit med instruktioner för uppgraderingen till sina kunder som behövde det....


Läste också det, och allt gick ju bra med min firmware men visst går det åt **** när man uppgradera den får man bekosta en återställning själv.

#257

Postad 22 december 2013 - 07:26

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Någon mer som haft problem med att den tar tid på sig att starta?

Min brukar ibland ta 1-2 min på sig innan lampan tänds och 20-30 sek i normala fall, fläktarna går och en blå diod blinkar till lampan startar.

Igår så startade den inte alls, väntade 5 min första försöket och 10 min andra försöket men den startade ej.

#258

Postad 28 december 2013 - 01:03

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Någon mer som haft problem med att den tar tid på sig att starta?

Min brukar ibland ta 1-2 min på sig innan lampan tänds och 20-30 sek i normala fall, fläktarna går och en blå diod blinkar till lampan startar.

Igår så startade den inte alls, väntade 5 min första försöket och 10 min andra försöket men den startade ej.


Har haft det problemet några enstaka gånger. Det kan ta nån minut innan lampan tänds och under den tiden går fläktarna på högvarv, men den har alltid kommit igång efter det och då går fläkten ner i normalläge igen.
Har läst lite att det är relativt vanligt. Så länge den startar och att det inte skadar projektorn på något sätt är det lugnt för mig.
Läste dock att man inte bör stänga av projektorn under tiden den håller på så här, vad nu det skulle spela för roll egentligen ...

Vad har du för firmware-version?

Redigerat av Wildkris, 28 december 2013 - 01:04.


#259

Postad 28 december 2013 - 08:16

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Har haft det problemet några enstaka gånger. Det kan ta nån minut innan lampan tänds och under den tiden går fläktarna på högvarv, men den har alltid kommit igång efter det och då går fläkten ner i normalläge igen.
Har läst lite att det är relativt vanligt. Så länge den startar och att det inte skadar projektorn på något sätt är det lugnt för mig.
Läste dock att man inte bör stänga av projektorn under tiden den håller på så här, vad nu det skulle spela för roll egentligen ...

Vad har du för firmware-version?


Den startar inte längre så ska skicka in den på rep. Firmware 1.08 har jag.

#260

Postad 11 januari 2014 - 12:50

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka den från rep, dom bytte något som heter ballast och uppgraderade till V1.09.

Skickade in den 2/1 och fick tillbaka den 9/1 så det var väldigt snabbt då den vart fixad i England :)

Redigerat av Natal, 11 januari 2014 - 12:50.


#261

Postad 11 januari 2014 - 17:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Nu har jag fått tillbaka den från rep, dom bytte något som heter ballast och uppgraderade till V1.09.

Skickade in den 2/1 och fick tillbaka den 9/1 så det var väldigt snabbt då den vart fixad i England :)


Gött! Ja Epson är helt suveräna att ha göra med :)

#262

Postad 11 januari 2014 - 18:06

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Ja jag är väldigt nöjd med servicen av Epson :D

Nu kan man njuta av filmer igen, inte lätt att gå från 104" till 50" hehe

#263

Postad 17 januari 2014 - 22:32

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Epson rules.

Hade min inne på garantiärende i vecka.

Den blev uppplockad tisdag kl 15.00 för leverans till servicecenter i UK. Kl 16 på fredag hade jag fått tillbaka den.
Otroligt, tre dygn. Dom satte i nyaste fw också. Nån som vet vad som skiljer mot orginal fw som jag hade innan?

#264

Postad 18 januari 2014 - 12:02

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Jag vet att en firmware fixade problemet med att det inte gick att starta med fjärren ibland. Hade du det problemet?

#265

Postad 18 januari 2014 - 22:22

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Natal: japp, hade det då och då. Bra att det är fixat nu då :)

#266

Postad 14 april 2014 - 04:59

Unregistered26dd04a9
  • Unregistered26dd04a9
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0
Måste byta lampan tror jag.

edit: Fick bytt lampan inom sista månaden av garantin. :)

Redigerat av Unregistered26dd04a9, 24 september 2014 - 20:17.


#267

Postad 29 december 2015 - 11:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Måste byta lampan tror jag.

edit: Fick bytt lampan inom sista månaden av garantin. :)

 

Epson supporten levererar som vanligt!  Ett tips! Såg att man kan köpa den för 1300.76kr inkl frakt från Epson själva, med beräknad leverans efter den 10/1.. :)

 

http://www.epson.se/.../overview/11396



#268

Postad 05 oktober 2016 - 21:54

Unregisteredc4f4e96b
  • Unregisteredc4f4e96b
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Skrev i en annan tråd ang. problemet jag har med min tw9000 men fick inget svar där så hoppas på bättre lycka här.

 

Min projektor vill inte starta upp längre. Oavsett hur länge man väntar så är den kvar i uppvärmningsläge vilket enligt manualen ska ta runt 30 sekunder. (Fläktarna går således igång lätt men inte på fullvarv) Får inga indikationer från Lamp eller Temp att det skulle vara något fel så det är inget problem det står om i manualen. 

 

Hörde av mig till Epson-support för att kolla om det fanns någon garanti kvar men det gjorde det inte och när jag frågade om de visste vad felet kunde bero på så svarade de "Det är svårt att veta exakt vad felet är men din projektor behöver service". 

 

Nu är jag ingen expert men jag har en svag känsla av att det är ett mindre fel som möjligen skulle kunna lösas utan att behöva skicka iväg projektorn på service mtp att det inte är några varningslampor som blinkar eller lyser. Jag kanske har fel..

 

Tack på förhand om någon har några idéer.



#269

Postad 21 oktober 2016 - 18:13

manuelandrei
  • manuelandrei
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hej,

 

Sedan några dagar tillbaka har det dykt upp en vertikal linje (se bild) som löper över hela bilden. Linjen syns även om jag kopplar bort alla bildkällor. 

 

Ibland när jag startar projektorn syns inte linjen på en gång utan den dyker upp efter någon minut. 

 

Någon som kan förklara vad detta beror på och hur det kan åtgärdas?

Projektorn köptes in 2012-07-30 och jag är inne på andra lampan som har gått 1708 timmar.

 

Bifogad fil  unnamed.jpg   23,66K   0 Antal nerladdningar

 

Mvh,

Manuel

 



#270

Postad 01 november 2016 - 17:35

Unregistered672fd729
  • Unregistered672fd729
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Skrev i en annan tråd ang. problemet jag har med min tw9000 men fick inget svar där så hoppas på bättre lycka här.

 

Min projektor vill inte starta upp längre. Oavsett hur länge man väntar så är den kvar i uppvärmningsläge vilket enligt manualen ska ta runt 30 sekunder. (Fläktarna går således igång lätt men inte på fullvarv) Får inga indikationer från Lamp eller Temp att det skulle vara något fel så det är inget problem det står om i manualen. 

 

Hörde av mig till Epson-support för att kolla om det fanns någon garanti kvar men det gjorde det inte och när jag frågade om de visste vad felet kunde bero på så svarade de "Det är svårt att veta exakt vad felet är men din projektor behöver service". 

 

Nu är jag ingen expert men jag har en svag känsla av att det är ett mindre fel som möjligen skulle kunna lösas utan att behöva skicka iväg projektorn på service mtp att det inte är några varningslampor som blinkar eller lyser. Jag kanske har fel..

 

Tack på förhand om någon har några idéer.

Jag har precis samma problem och har ingen större lust att skeppa iväg om det är nåt man kan fixa själv. Följer ev svar med spänning. Jag hade samma problem för ett år sen och fick då infallet att öppna lampluckan och känna om lampan satt fast, vilket den gjorde. När jag satte tillbaka luckan funkade projjen igen! Tyvärr så funkar inte samma manöver den här gången. Det enda som händer är att fläkten går igång, luckan framför linsen förblir stängd. Det går inte heller stänga av, varken med fjärr eller knappar på projjen utan det är bara att dra ur sladden som funkar



#271

Postad 18 november 2016 - 09:14

Unregisteredb94d2c55
  • Unregisteredb94d2c55
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Min krånglade på samma sätt men fick den lagad på garantin men jag körde på i 4 månader endå innan jag skickade in den, kom på att om man slår lite halvhårt med öppen handflatta på projektorns ovansida samtidigt som man trycker på power på fjärren o slår ända tills det att lampan tänder så startade allafall min i 9 av 10 gånger.

ett litet tips som kan funka o är inte det roligaste men i mitt fall så startar jag projen typ 2 gånger i veckan men använder den i 6 timmar i sträck så den lösningen funkade ok för mig!


Redigerat av Unregisteredb94d2c55, 18 november 2016 - 09:15.


#272

Postad 03 februari 2019 - 06:04

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Väcker liv i denna gamla goding :)

 

Har fått in två dammkorn som nu syns vid mörk bild, något tips på hur man får bort dom lättast?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.