Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption 2

574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 13 november 2018 - 20:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Aha, visste inte ens. Tror jag gick till honom första gången i kapitel 4.



#502

Postad 23 november 2018 - 20:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Ser nu att han låses upp först i andra kapitlet så det förklarar varför jag har lite svårt att hitta honom...

 

Går ju att hitta fler trappers lite spritt ute i vildmarken vet dock inte om dom är "kapitel-låsta". Nu vet inte jag om jag hittat alla men nordvästra delen av kartan tycker jag verkar sakna en.

 

Har klarat av storyn, märkte att vissa sidouppdrag var borta medans andra funkade. Så hoppade tillbaks till en tidigare save och håller på att spela om en stor del och jagar/gör klart de flesta sidemissions. Visst finns det saker eller ja tom kapitel i spelet man retar sig på (5:an tycker jag inte passade in, var kasst och väldigt linjärt) men fan vad bra spelet är "over all". Bara att rida runt i naturen och ibland se en örn gå ned för att ta en kanin etc. eller två bergsgetter som står och stångas är ju upplevelser i sig. =)

 
 
Lite endgame och Red Dead Redemption 1-funderingar:
 
Spoiler
 
Rockstar kan ju knappast känna sig färdiga med westernlir efter detta iaf. Om dom gör ett RDR 3 tror ni dom går tillbaks i tiden ännu mer och att man får vara med ifrån början när Dutch bildar gänget?

Redigerat av HenkeEdge, 23 november 2018 - 20:27.


#503

Postad 26 november 2018 - 19:23

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Fuck. Haha

Red Dead Redemption 2's online multiplayer mode, Red Dead Online, will go live on Tuesday, Nov. 27, Rockstar Games announced today. Rockstar will launch Red Dead Online in beta form on Nov. 27 at 8:30 a.m. ET, and it will initially be accessible only for owners of the Ultimate Edition of Red Dead Redemption 2.

#504

Postad 27 november 2018 - 11:09

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Fuck. Haha

Red Dead Redemption 2's online multiplayer mode, Red Dead Online, will go live on Tuesday, Nov. 27, Rockstar Games announced today. Rockstar will launch Red Dead Online in beta form on Nov. 27 at 8:30 a.m. ET, and it will initially be accessible only for owners of the Ultimate Edition of Red Dead Redemption 2.

 

 

Det blir ju typ efter midnatt 28:e här. Sen är det ju sagt att det släpps dagen efter för dom som spelade spelet "day one". Sen dagen efter det de som lirade mellan 26:e och 29:e

 

 

Undrar hur det kommer att fungera, när man klarar spelet ser man ju lite nya byggnader lite varstans där det står "for sale" vilka det går att gå in i men dessa är helt tomma. Måste ju vara ställen man kan skaffa som boende online.

 

 

Har grejat PSN+ iaf så om det är några fler MHB:are som lirar på PS4 så kan vi ju göra Prärien osäker tillsammans. ;)


Redigerat av HenkeEdge, 27 november 2018 - 11:15.


#505

Postad 28 november 2018 - 07:07

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

  • 497 inlägg
  • 0
Varje gång jag startar RDR2 så loggas jag ut ur Xbox Live efter ca 2-5min.

Då är det bara att logga in igen, starta om spelets savegame, och sen funkar det hela speltillfället.

Jag kör trådat fiber via en router och en switch.

Har aldrig haft detta problemet före RDR2?

Nån annan?

#506

Postad 29 november 2018 - 11:45

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Någon som provat Online ännu?

 

Jag tycker nog det är alldeles för snålt betalt för de flesta uppdrag ($4 för uppdrag som tar 15-20 min även om det finns några som betalat mer) och samtidigt fantasisummor för att köpa något. Sen det som är något att ha verkar det vara rätt höga level-lock på.

 

Dom har visst "jackat upp" inför ett microtransaktions-h-vete-delux. Hoppas skiten inte blir populärt och att dom tjänar nada på detta så dom måste reglera nivåerna och att bögungarna som bara försöker döda alla i freeroam håller sig i GTA online. 

 

Visserligen ett beta ännu men gillar inte lösningen på camp grejen som verkar buggig och flyttar sig, sen är det något j*vla fjantigt storymode online men ens karaktär säger inte ett j*vla ord och man får lyssna på evighetsmonologer. Hur j*vla svårt är det att spela in typ 10 olika röstlägen så att gubben/tjejen iaf kan säga, Yes! OK! Hi! etc.


Redigerat av HenkeEdge, 29 november 2018 - 11:49.


#507

Postad 29 november 2018 - 13:26

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Någon som provat Online ännu?

Jag tycker nog det är alldeles för snålt betalt för de flesta uppdrag ($4 för uppdrag som tar 15-20 min även om det finns några som betalat mer) och samtidigt fantasisummor för att köpa något. Sen det som är något att ha verkar det vara rätt höga level-lock på.

Dom har visst "jackat upp" inför ett microtransaktions-h-vete-delux. Hoppas skiten inte blir populärt och att dom tjänar nada på detta så dom måste reglera nivåerna och att bögungarna som bara försöker döda alla i freeroam håller sig i GTA online.

Visserligen ett beta ännu men gillar inte lösningen på camp grejen som verkar buggig och flyttar sig, sen är det något j*vla fjantigt storymode online men ens karaktär säger inte ett j*vla ord och man får lyssna på evighetsmonologer. Hur j*vla svårt är det att spela in typ 10 olika röstlägen så att gubben/tjejen iaf kan säga, Yes! OK! Hi! etc.


+1 på allt du skriver

En till störande grej är att när det blir error och du blir utkastad från servern håller spelet reda på EXAKT hur mycket ammunition du gjort av med. Men alla djurpälsar som ligger på hästen försvinner, oavsett hur länge sen du lade på dem.

#508

Postad 29 november 2018 - 15:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

+1 på allt du skriver

En till störande grej är att när det blir error och du blir utkastad från servern håller spelet reda på EXAKT hur mycket ammunition du gjort av med. Men alla djurpälsar som ligger på hästen försvinner, oavsett hur länge sen du lade på dem.

 

Tru dat, tru dat. Knappast något som kommer att hinna fixas till den 30:e.

 

Man får ju sjukt dåligt pröjs även om man lyckas få en perfect pelt. (Snarade en kossa med lasso och knivade, då det är omöjligt att göra onehot-kills med bössan man får ibörjan) $2.50 i fickan.

 

..hundra sådana så kan man köpa en Schofield typ.

 

Är ju typ storymode-uppdragen som ger lite tror jag fått över $50 för något., dock kanske bara första gången man kör dom?

För har bara fått $10-20 för något man joinat in i som man gjort tidigare.

 

Har lyckats harva mig till level 12.

 

 

 

OBS VIKTIGT TIPS! Se alltid till att ni har en horsereviver på er när ni kör online. (att hästen snubblar på varje liten sten, gren eller krockar med medspelare eller fiender eller liknande har dom tagit till en ny nivå, har inte dödat så mycket hästar även om man användt en nyinfångad vild utan sadel i huvudspelet).


Redigerat av HenkeEdge, 29 november 2018 - 18:00.


#509

Postad 29 november 2018 - 19:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Att man tjänar så lite i Online beror på att en efterföljare till Shark Cards är på gång...

https://www.altchar....-will-open-soon



#510

Postad 30 november 2018 - 06:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Trist utveckling

#511

Postad 30 november 2018 - 08:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Trist utveckling

Så går det när Herr Konsument får bestämma.
Han borde hållas inspärrad... :D



#512

Postad 30 november 2018 - 09:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Så går det när Herr Konsument får bestämma.
Han borde hållas inspärrad... :D


Tror inte konsumenterna röstat för mikrotransaktioner i rdr 2 men kan ha fel :)

#513

Postad 30 november 2018 - 17:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Tror inte konsumenterna röstat för mikrotransaktioner i rdr 2 men kan ha fel :)

 

 

Nej, det är nog mer herr företagsledare: 

 

avaricia.png

Gissar att R* företagsledare gottar sig likt Mr Burns "Excellent" över hur dom lyckas med GTA Online att mjölka stålar av snorungar och deras mindre vetande föräldrar och det märks ju att RDR-Online är en copy/paste bara med lite andra texturer och hästar istället för fordon.


Redigerat av HenkeEdge, 30 november 2018 - 17:32.


#514

Postad 30 november 2018 - 18:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Ja det är ju inget problem som är isolerat till Rockstar direkt. Gäller att göra det bra dock och att införa grinding känns rätt gammaldags i en tid där EA med flera får duktigt negativ PR för en dåligt implementerad mikrotransaktionsmodell.



#515

Postad 30 november 2018 - 18:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Ja det är ju inget problem som är isolerat till Rockstar direkt. Gäller att göra det bra dock och att införa grinding känns rätt gammaldags i en tid där EA med flera får duktigt negativ PR för en dåligt implementerad mikrotransaktionsmodell.

Röstar konsumenten tillräckligt med plånboken? Jag tycker Ubisoft gör det klockrent för all dlc man kan köpa är helt meningslöst och timesavers behövs inte :)



#516

Postad 30 november 2018 - 20:34

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Så länge folk betalar kommer alltid detta fenomen finnas!

#517

Postad 30 november 2018 - 22:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Röstar konsumenten tillräckligt med plånboken?

 

Ja tyvärr.



#518

Postad 01 december 2018 - 07:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Tror inte konsumenterna röstat för mikrotransaktioner i rdr 2 men kan ha fel :)

Ja det kan du ;)

#519

Postad 01 december 2018 - 14:50

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Så online beta nollställs när det går ur beta stadiet?

Allt man gör nu försvinner?

#520

Postad 01 december 2018 - 17:12

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Så online beta nollställs när det går ur beta stadiet?

Allt man gör nu försvinner?

 

Detta skrevs på ett annat ställe:

 

Anyone know if you will keep your progress from the beta to release or will you need to start over? I may just wait if you need to start over.

They said they hope progress will carry over, but they’re waiting to see if people discover exploits. They left the possibility of a rollback open.

 

 

Kan nog ligga något i det där. Hittar folk exploits etc så åtgärdar dom nog det och nollställer hela skiten när betan är över.



#521

Postad 01 december 2018 - 17:17

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Ja det är ju inget problem som är isolerat till Rockstar direkt. Gäller att göra det bra dock och att införa grinding känns rätt gammaldags i en tid där EA med flera får duktigt negativ PR för en dåligt implementerad mikrotransaktionsmodell.

 

Hmm att "ingame-money" säljs för flera tusentals kronor är väl unikt till GTA Online eller ja att R* var först med att tillhandahålla den "tjänsten"?

Klart att DLC har kostat hos andra. Men R* tog ju det där till rent snuskiga nivåer med "Shark Cards".



#522

Postad 01 december 2018 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Hmm att "ingame-money" säljs för flera tusentals kronor är väl unikt till GTA Online eller ja att R* var först med att tillhandahålla den "tjänsten"?

Klart att DLC har kostat hos andra. Men R* tog ju det där till rent snuskiga nivåer med "Shark Cards".

 

Vet ej, jag svarade bara på "mjölka stålar av snorungar och deras mindre vetande föräldrar".

 

Men jag kan iofs inte tänka mig att RDR var först med att ebjuda att köpa digitala pengar, måste ju funnits mängder av MMO innan dem.

 

Jag spelade aldrig GTA Online så jag hade bara hört talas om Shark Cards. Såg nu att värsta kortet kostade 99 dollar. Så inte flera tusentals, men köper man mycket så blir det ju det. Däremot är det inte ovanligt, "valar" som de kallas lägger lätt flera tusen på mikrotransaktioner. Ta Fire Emblem Heroes:

 

I feel like I need to actually write this here so I can hold myself accountable to never spend on this game again. It started with the Spring Units. I dropped $200 on that banner because I had to have all of them. I've gotten every seasonal unit since. My worst banner was the Halloween banner where I spent $310 for all 4. This banner I've spent $170 and have only gotten 2. I'm up to $3,200 spent altogether on this game. I can't do this to myself anymore.

 

 

Man kan tacka mobilspelen för att den här typen av mikrotransaktioner har kommit till konsoler. Rockstar och resten hade inte fattat det annars. Men grejen är ju att det känns som att vinden vänder och att de inte kommer undan med sånt här längre, därför känns det lite förlegat att Rockstar erbjuder detta nu. Men Rockstar är ju Rockstar, de kommer undan med mycket.



#523

Postad 14 december 2018 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Dags att ladda upp!

 

DuYrCZbWwAAgIop.jpg



#524

Postad 21 december 2018 - 08:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

Fejk, eller inte... hoppas på det sistnämnda! :P 



#525

Postad 27 januari 2019 - 18:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Äntligen klar med RDR2. Lade lite för mycket tid på utmaningar och jakt så här i efterhand, insåg halvvägs att de var mer eller mindre meningslösa.

 

Väldigt intressant att Rockstar kör på samma koncept i alla sina spel och ändå lyckas de bli storsäljare varje gång. Jag menar, eftertexterna tog väl en 30 minuter så de har världens största team och budget på sina spel numera vilket syns i presentationen, men spelmekaniken är oförändrad i alla spel. De vill ha en autentisk upplevelse, men sen skickar de hundratals vågor av oändliga fiender mot en. Sista uppdraget spawnar de till och med precis bakom en fastän allt redan är clearat. Sen ska ju allt följas till punkt och pricka annars mission failed. "Cmon Arthur, push forward". Sec, ska bara loota en kille här precis bredvid. "Mission failed, Sadie died". Och så allt ridande. Ja finns mycket som var dåligt med detta och mycket som var bra. För mig är det oförståeligt att det ligger så högt som 97, för det innebär att nästan alla hyllar det unisont och så ser inte verkligheten ut.


Redigerat av Zoiler, 27 januari 2019 - 18:26.


#526

Postad 28 januari 2019 - 22:07

Unregisteredf324e84a
  • Unregisteredf324e84a
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Äntligen klar med RDR2. Lade lite för mycket tid på utmaningar och jakt så här i efterhand, insåg halvvägs att de var mer eller mindre meningslösa.

 

Väldigt intressant att Rockstar kör på samma koncept i alla sina spel och ändå lyckas de bli storsäljare varje gång. Jag menar, eftertexterna tog väl en 30 minuter så de har världens största team och budget på sina spel numera vilket syns i presentationen, men spelmekaniken är oförändrad i alla spel. De vill ha en autentisk upplevelse, men sen skickar de hundratals vågor av oändliga fiender mot en. Sista uppdraget spawnar de till och med precis bakom en fastän allt redan är clearat. Sen ska ju allt följas till punkt och pricka annars mission failed. "Cmon Arthur, push forward". Sec, ska bara loota en kille här precis bredvid. "Mission failed, Sadie died". Och så allt ridande. Ja finns mycket som var dåligt med detta och mycket som var bra. För mig är det oförståeligt att det ligger så högt som 97, för det innebär att nästan alla hyllar det unisont och så ser inte verkligheten ut.

 

 

 

För att det är ett vinnande koncept antagligen, eller ska vi ifrågasätta Apple, eller Microsoft, eller varför inte Ikea? Dom är "framgångsrika" av en anledning. Men jag förstår dina tankar. Men det är en svår avvägning med en grym story och mer fria val kring storyn. Finns ett läger som säger att God of war skulle vara bättre där, men i slutändan så är det inte ett dugg friare. Eller varför inte Hitman. Resultatet blir som det blir ändå  Jag tycker dom valde rätt väg då tycker storyn i sig är riktigt bra. Älskar också att bara "vara" i spelet, utforska naturen och bara vara nån timme på kvällen efter jobbet som meditation. 

 

Sedan alla saker runt om, kan vara en liten händelse som knyts ihop längre fram, eller dialoger som hänger ihop med händelser. För mig som har spelat typ sedan amigatiden eller något så är spelet topp 3. Så för mig är betyget inga konstigheter alls. 

 

Sedan om man tittar på det mekaniska i spelandet och animationer så är många samtida spel rent av dåliga tyvärr jämförelsevis.


Redigerat av Unregisteredf324e84a, 28 januari 2019 - 22:08.


#527

Postad 28 januari 2019 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

För att det är ett vinnande koncept antagligen, eller ska vi ifrågasätta Apple, eller Microsoft, eller varför inte Ikea? Dom är "framgångsrika" av en anledning.

 

Ja ett vinnande koncept. Men det finns många andra som tappar i försäljning när de kör på samma modell spel efter spel. Nu tycker jag RDR2 är ett mycket bra spel hur som helst, men alltså det finns ju brister.

 

Det jag tycker är konstigt är att det kan vara sån skillnad på vad media tycker och vad spelarna tycker. Se på de här trådarna som jag såg idag och igår:

 

RDR2 is a goddamn slog

 

Bra förstainlägg med vettig kritik, mängder som håller med honom.

 

Förtjänade GTA4 98 på MC?

 

Över 75 % tycker inte det.

 

Tittar man sedan på vad media tycker så är det runt 100 recensioner på MC, varav endast fem stycken är under 90. Det blir alltid så med Rockstars spel, kritikerna hyllar, och sedan kommer folkmassan med kritiken i efterhand.

 

Men oavsett så köper de ju spelen, däremot undrar jag hur många som faktiskt har spelat klart.

 

Tycker för övrigt samma sak om Zelda BotW och Mario Odyssey. Det är enkelt att hitta brister, men kritikerna verkar inte tycka det finns så många. Resultatet är att betygsskalan urholkas.



#528

Postad 28 januari 2019 - 23:44

Unregisteredf324e84a
  • Unregisteredf324e84a
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ja ett vinnande koncept. Men det finns många andra som tappar i försäljning när de kör på samma modell spel efter spel. Nu tycker jag RDR2 är ett mycket bra spel hur som helst, men alltså det finns ju brister.

 

Det jag tycker är konstigt är att det kan vara sån skillnad på vad media tycker och vad spelarna tycker. Se på de här trådarna som jag såg idag och igår:

 

RDR2 is a goddamn slog

 

Bra förstainlägg med vettig kritik, mängder som håller med honom.

 

Förtjänade GTA4 98 på MC?

 

Över 75 % tycker inte det.

 

Tittar man sedan på vad media tycker så är det runt 100 recensioner på MC, varav endast fem stycken är under 90. Det blir alltid så med Rockstars spel, kritikerna hyllar, och sedan kommer folkmassan med kritiken i efterhand.

 

Men oavsett så köper de ju spelen, däremot undrar jag hur många som faktiskt har spelat klart.

 

Tycker för övrigt samma sak om Zelda BotW och Mario Odyssey. Det är enkelt att hitta brister, men kritikerna verkar inte tycka det finns så många. Resultatet är att betygsskalan urholkas.

 

 

 

Förstår deras tankar helt. En liten del tror jag att många resecenter har uppnåt en liten högre ålder. Väldigt många lite äldre, eller ska vi ta åldern 30 och upp till 65+ gillar spelet väldigt mycket. Antagligen för att den gruppen gillar tempot bättre, föredrar lite mer realism i det "mekaniska" samt kanske gillar att varva ner med spelet. Många yngre, vilket är en stor del av dom som uttrycker sig på internet gillar inte det långsamma tempot m.m när dom kliver ifrån Fortnite och spelet som är inne nu. Jag kommer nog ligga på närmare 150-200h innan jag är klar med storyn i denna takt. Och ett omspel är inte omöjligt längre fram.

 

 

Du beskriver det liten mer som du fanatiskt jagat och skjutit djuren i onödan, alltså slösat bort din tid på det, jag satt i 4 timmar i lördagskväll i sällskap av några öl och njöt av spelet. Utan att ens göra ett uppdrag. Och det är sällan det händer när jag spelar andra spel. Jag ser det inte som bortkastad tid helt enkelt. Utan en del av upplevelsen. Har fått valuta av bara sakerna som händer runt om förutom storyn i sig. Bara röstskådespeleriet är värd dom fjuttiga hundralappar i sig. Har aldrig längtar tills jobbveckan är slut såhär mycket den senaste tiden så man får hoppa in i den världen och leka Cowboy. Bara frun som blir sur när jag ockuperar tvn, haha... Var nog 6-7 år sedan jag hade ett sådant här spelsug...

 

Men vi är alla olika, och tur är väl det. I min värld är spelet en närapå fullpoängare :)

 

Edit: Sedan var releasen lite speciell i sig. Väldigt hypat, och recensionerna gav fullpoängare överallt som du säger. Tror att det också påverkar folk. Om vi ska likna det till en release av en ny Appleprodukt. Alltid hypat, produkten i sig är ju riktigt bra och gör typ det den ska. Generellt en bra telefon egentligen. Men jag personligen som kör Android blir automatiskt anti emot Apple, och vill närapå smutskasta och ställa mig in i ledet med klungan som kritiserar dom oavsett vad dom gör. Det är nog ett relativt naturligt beteende och tror att den biten kan påverka här. Spelet blev lite väl hypat helt enkelt. Vad tror du om den tesen?

 

 

Funderade lite på det med Gta 4 också. Ja det spelet förtjänade höga betyg, kanske inte 100/100,  men 92-94/100 åtminstone. Och vissa kommentarer i den tråden är lite eftertänksamma och kloka. Varför? Du måste ta tiden med i perspektivet. Då var spelet revolutionerande. Man hade sjukt roligt med både bilfysiken och gubbarna, bara den lilla saken. Bilfysiken var sjukt bra och hade en härligt tyngd i sig som kändes före sin tid i sådana spel. Storyn var också bra för den delen. Finns lixom inget i den kategorin spel som kan matcha Rockstar. Och det gäller nu också för den delen. För att låta lite dryg så är dom kung på det dom gör. Och jag är glad att dom levererar dessa spel till oss! 

 

 

 

 

 


Redigerat av Unregisteredf324e84a, 29 januari 2019 - 00:20.


#529

Postad 29 januari 2019 - 02:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag kan säga att jag tillhör inte de yngre som spelar Fortnite i alla fall  ;)

 

Nja jag tyckte det var rätt kul att jaga då när jag väl gjorde det och jag gjorde det en hel del. Men jag hade önskat mer belöning utöver själva spelmomentet bara. Jag tänkte först fixa alla utmaningar och så men sen när jag såg att jag skulle få samma saker för allting så kändes det poänglöst. Och det här med blackjackutmaningarna var så dåligt, man sitter och trycker på en knapp bara utan någon skill involverat medan de långsamt delar ut kort, tills RNG:n prickar rätt.

 

Jag förstår att du verkligen gillar spelen, men det jag frågar är inte om du eller jag tycker att spelen förtjänar betygen, för ja, vi tycker ju alla olika, utan varför det är sån dissonans mellan spelarna och kritikerna. Jag utgår från att när folk säger t.ex. så här:

 

I got bored a few hours in and shelved it.
Might give it another try when it hits PC but as of now, its just an average game.

 

 

..att det är vad de verkligen tycker och inte något de bara säger för att trotsa ett hajpat spel (I GTA:s fall har det ju dessutom gått över ett decennium). Man kan ju inte förklara allas åsikter eller välkonstruerad kritik på det sättet. Men du hittar inte en enda recensent som säger något liknande, de är väl också gamers? Ålder är en för bred och dra-alla-över-samma-kam-förklaring, det har nog med andra faktorer att göra. Och märk väl att jag inte bara menar Rockstars spel nu utan även andra.

 

Alla tycker olika, men i kritikernas fall så är det ju tydligen inte så. Alla tycker samma... när det gäller vissa hajpade spel som Zelda, GTA eller Mario.



#530

Postad 29 januari 2019 - 17:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Blev själv uttråkad efter ett par timmar och har inte rört spelet sen några dagar efter release.
Första RDR älskade jag, tyckte det var fantastiskt kul. Kanske för att det var lite enklare att komma in i. Jag blev matt av att bara se campet med alla ”krav” man kände att man fick på sig.

#531

Postad 29 januari 2019 - 23:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Jag gillade RDR2. Lite segt ibland, men den öppna världen och atmosfären i spelet är något som få andra lyckas med.

 

De största nackdelarna var prestandan och den suddiga bilden på PS4 Pro, samt kontrollerna. Sen är ju striderna ungefär lika "bra" som när man spelar GTA5 med handkontroll.



#532

Postad 30 januari 2019 - 07:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
RDR2 blev en stor besvikelse för mig.
Kan va ett av de långtråkigaste spelen jag spelat.
Storyn hade väl sina höjdpunkter på vissa ställen, men det blev aldrig så spektakulärt som jag förväntade mig.
Störta problemet är att dom skulle göra allt så realistiskt, att det bara blev trist och långsamt, och kändes som ett slöseri med tid.
Och att rida i 15 minuter för att göra ett uppdrag som tog max två minuter, är fan inte kul i längden.
Fast travel systemet var tyvärr inte helt smidigt heller.

Föredrar första spelet, som jag gärna spelar igenom igen.
2:an kommer jag aldrig mer att spela.

Redigerat av Svante Skoog, 30 januari 2019 - 07:19.


#533

Postad 30 januari 2019 - 07:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Tempot får inte va för uppskruvat för att man ska tillåtas insjunkna i spelvärlden. Blir spännande att lira när det släpps på PC.

#534

Postad 30 januari 2019 - 10:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Tempot får inte va för uppskruvat för att man ska tillåtas insjunkna i spelvärlden. Blir spännande att lira när det släpps på PC.


Får ju inte va för lågt heller, så man blir uttråkad.
Har inga problem att insjunka i spelvärlden i spel som GTA V eller första RDR, trots högre tempo.

Även i dom spelen kan man strunta i storyn och utforska världen, och göra andra aktiviteter, om man vill ta det lugnt.

#535

Postad 30 januari 2019 - 10:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Får ju inte va för lågt heller, så man blir uttråkad.
Har inga problem att insjunka i spelvärlden i spel som GTA V eller första RDR, trots högre tempo.

Även i dom spelen kan man strunta i storyn och utforska världen, och göra andra aktiviteter, om man vill ta det lugnt.


Rdr gick de softa lite i. Svårare med GTA v av de jag testade. Endless ocean 2 är måttstocken för meditativ gaming för min del.

#536

Postad 05 februari 2019 - 06:55

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Blev klar med spelet igår efter mååånga timmars spelande fast när jag hade kommit halvvägs igenom så bestämde jag mig för att börja om på nytt.

 

Tycker spelet är ett mästerverk, så sjukt snyggt gjort samt att dom fått in miljöerna så sjukt bra. Karaktären Arthur är klockren och det är synd att man inte får vara honom genom hela spelet.

 

Jag ger spelet full pott fast med dessa klagomål:

 

* Alla vapen: Varför kan man inte välja vilja vilka vapen man ska ha, istället så samlar man på sig dubbletter och till slut 20+ olika vapen som man aldrig använder utan bara är i vägen.

 

* Honor inkonsekvent: Ja det var till slut inte svårt att få max Honor pga några missions men det var som att spelet avsiktligt inte ville ge för mycket honor eftersom jag helt plötsligt kunde bli av med Honor när jag bara var ute och red med hästen eller loota en/fel person efter att jag skjutit dom eller som tex den förrymda fången i randiga kläder som jag först hjälpte men efter jag fick hans tips band igen och tog med han till sheriffen men när jag loota honom så fick jag minus i Honor.

Överlag så kämpade jag hårt efter andra omgången att få bra honor men det var omöjligt utan man måste göra dom där speciella Strauss-uppdragen för att få hög Honor.

Döda nån i självförsvar ger dålig Honor men döda ett djur om man inte behöver ger inte dåligt Honor.

 

* Om hästen dör samtidigt som en själv så blir man av med hästen.

 

* Dålig tutorial: Tog ett bra tag innan jag fick ordning på kontrollen och förstå Health meters etc. Arthurs behov av att äta skulle gjorts tydligare men i det stora hela så spelade det inte så stor roll.

 

* För mycket SJW: Jag håller med dom om temat men det blir för mycket av det genom spelet så det känns mer som propaganda.

 

* Dålig historik: Pågående och avslutade missions kunde vara tydligare.



#537

Postad 05 februari 2019 - 10:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

SJW? Är Honor så viktigt man lockas börja om efter halva liret. Vad får man för perks med hög honor?



#538

Postad 05 februari 2019 - 10:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

* För mycket SJW: Jag håller med dom om temat men det blir för mycket av det genom spelet så det känns mer som propaganda.


Hur yttrar sig det i spelet menar du?

#539

Postad 05 februari 2019 - 10:56

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 1

Hur yttrar sig det i spelet menar du?

 

Klanen framstod som mindre intelligenta, inte som "very fine people". :P



#540

Postad 08 februari 2019 - 20:35

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
En fråga. Köpte RDR2 igår. Kör på PS4Pro.
Men ska det vara ”pixligt” runt gubben så fort man snurrar/ vänder honom?(känns helt fel)
Har LG OLED.
Hoppas på att jag missat någon vettigt inställning. :(

Redigerat av alexander_e_b, 08 februari 2019 - 20:48.


#541

Postad 08 februari 2019 - 21:33

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

En fråga. Köpte RDR2 igår. Kör på PS4Pro.
Men ska det vara ”pixligt” runt gubben så fort man snurrar/ vänder honom?(känns helt fel)
Har LG OLED.
Hoppas på att jag missat någon vettigt inställning. :(

Låter som LGs motion smooth eller vad de kallar det, fick samma effekt på min gamla LG när jag hade det aktiverat.


Redigerat av mr.keyser, 08 februari 2019 - 21:34.


#542

Postad 08 februari 2019 - 21:43

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Låter som LGs motion smooth eller vad de kallar det, fick samma effekt på min gamla LG när jag hade det aktiverat.


Denna inställning finns ej i HDR :/

#543

Postad 08 februari 2019 - 21:46

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Skippa HDR helt i RDR2. Det är ändå bara samma information inbakad i det senare formatet.



#544

Postad 08 februari 2019 - 23:17

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 1

Skippa HDR helt i RDR2. Det är ändå bara samma information inbakad i det senare formatet.


+1 Bilden blir mycket bättre när man slår av HDR.

Redigerat av {OLD}Reaper, 08 februari 2019 - 23:19.


#545

Postad 08 februari 2019 - 23:40

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Skippa HDR helt i RDR2. Det är ändå bara samma information inbakad i det senare formatet.


Tack. Det blev bättre :)

#546

Postad 06 april 2019 - 22:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

https://www.sweclock...pic-games-store

 

epic store snart i var mans hem? Begåvat folk borderlands 3 och Red Dead Redemption 2 lär dra en del :)



#547

Postad 06 april 2019 - 23:06

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Antar att mer intäkter för DLC även gäller gold bars.  :rolleyes:


Redigerat av Ageve, 06 april 2019 - 23:15.


#548

Postad 07 april 2019 - 13:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Faen vad gött! Tur man har väntat tills pc versionen! :) 



#549

Postad 17 maj 2019 - 07:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ny update för HDR, tydligen.

https://youtu.be/tQ-Sj37cgWc



#550

Postad 21 maj 2019 - 17:53

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Måste kolla om jag fått det på OneX. Isåfall kanske man ska börja spela detta igen

Redigerat av Turbo-Danne, 21 maj 2019 - 17:53.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.