Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Infinity Cascade *

162 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Infinity Cascade 12 (Subwoofers) 1 8,43 (6) Inga priser
Infinity Cascade 15 (Subwoofers) 2 9,18 (10) Inga priser
Infinity Cascade 3C (Centerhögtalare) 1 9,09 (10) Inga priser
Infinity Cascade 7 (Golvhögtalare) 1 8,5 (3) Inga priser
Infinity Cascade 9 (Golvhögtalare) 1 9,17 (5) Inga priser
Infinity Cascade 5 (Surroundhögtalare) 1 8,67 (5) Inga priser
Infinity Cascade 3V (Surroundhögtalare) 1 8,8 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 14 juli 2006 - 19:19

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Vilken tycker ni är snyggare färg/bättre färgval?

1. High-gloss Black
2. High-gloss Silver
3. Real-wood Cherry

Bra bild på alla färger:
http://www.infinitys...odName=&Status=

Black känns lite läckert och populärt nu. Dock så om det är svart så kan det kanske kännas som det visuellt "tynger" rummet? Dammen syns mer?

Silver. Finns inte i Sverige. Har frågat om det går att ta hem ändå, väntar på svar. Kanske mer allsidig i färgen och passar bättre olika möbler (med tanke på att man kanske byter möbler oftare än högtalare)?

Cherry. Svårare att möblera med? Passar bra om man har främst bruna möbler? Trä:t ger en varmare känsla till rummet?

Dela gärna med kring ert resonemang av färgval :)

Vilka kablar bör man köpa till dessa högtalare? Skall man bi-wire dem?

Vilka receivermärken skulle passa dessa högtalare bättre? Mastigare som H/K eller mer neutral som Denon.

#52

Postad 14 juli 2006 - 20:23

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Man får velge den fargen man selv liker best og som passer til resten av anlegget. Og som passer til rommet man skal ha dem i. Både silver og svart er ganske nöytralt, men jeg skulle likt å se cherry i en bra sammensetning.

Cascade kan du bi-ampe/bi-wire, men det er ikke noe man gjöre.
Höyttalerne er for nye til at man egentlig vet så mye om hvilke forsterkere som passer til dem, men Harman/Kardon burde väre et godt valg. Jeg har selv Denon så vi får se hvordan dette låter når jeg får höyttalerne i hus. Planen min er å etterhvert kjöre ekstra sluttrinn på dem og bi-ampe. Kabler er også en smaksans. Hvis man hörer forskjell på de forskjellige kablene får man velge etterhvert. Selv har jeg kabler fra QED og det skulle holde i massevis for meg, vil jeg tro.

#53

Postad 25 juli 2006 - 16:55

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Skrev till Referenceaudio och fick följande svar.

Jag:
"Jag ligger även och väger mellan Casacade och Monitor Silver RS 6/8. Monitor har jag inte alls lyssnat till utan bara hört allas goda vitsord. Kommer nog in om en månad för att lyssna men kanske ni kan ge en kommentar om skillnaden mellan de två rent musikkvalitemässigt?"

Svar:
"Jag tycker att Monitor Audio är ett bättre alternativ om du prioriterar musiken."

Era kommentarer?

#54

Postad 25 juli 2006 - 19:58

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Jag tror nog att MA ger bättre ljud i stereo. Sammanhängningen i surroundljudet vid film och framförallt tillsammans med sub är ju Cascades stora styrka så där blir det nog tuffare för MA.

#55

Postad 27 juli 2006 - 16:57

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Cascade er laget spesielt for film og det er også det jeg har hørt dem på. Og til film låter de fantastisk, ihvertfall i mine ører. Det viktigste er selvsagt at du hörer selv hvilken som du synes låter best.

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 27 juli 2006 - 17:23.


#56

Postad 16 augusti 2006 - 14:02

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Nu har jag varit och lyssnat på Cascade 9:orna


Samtidigt lyssnade jag till Monitor Audio RS6


och Kef IQ7


Enligt mitt tycke var RS6 toppig och basig samt saknade bra mellanregister. IQ7 bra mellanregister hyfsad top men dålig bas. Cascade hade suverän top, suverän mellanregister och tack vare Cascade 12" subben en suverän bas. Allt lät mer klart mer detaljrik på Cascaden än de andra högtalarna.

Slutsatsen enligt mitt tycke är att Cascade var klart bäst av dessa tre (tyvärr med tanke på att jag hoppades komma undan billigare :)

Går det att köpa Cascade >15% billigare än 13900kr någonstans inom Europa?

Är det någon som säljer sina begagnade :D

#57

Postad 16 augusti 2006 - 19:27

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Nu har jag varit och lyssnat på Cascade 9:orna



Samtidigt lyssnade jag till Monitor Audio RS6


och Kef IQ7


Enligt mitt tycke var RS6 toppig och basig samt saknade bra mellanregister. IQ7 bra mellanregister hyfsad top men dålig bas. Cascade hade suverän top, suverän mellanregister och tack vare Cascade 12" subben en suverän bas. Allt lät mer klart mer detaljrik på Cascaden än de andra högtalarna.

Slutsatsen enligt mitt tycke är att Cascade var klart bäst av dessa tre (tyvärr med tanke på att jag hoppades komma undan billigare :)

Går det att köpa Cascade >15% billigare än 13900kr någonstans inom Europa?

Är det någon som säljer sina begagnade  :wacko:

<{POST_SNAPBACK}>


HAHA :P :D

Jag tänkte precis som du, lyssnade på flera 5.1 system mlln 20k-35k för att spara några ören men Cascaden spöade allt jag testade mer eller mindre så det fick ju bli som det blev... men så här i efterhand kan jag tillägga att jag inte ångrar en krona! :)

#58

Postad 16 augusti 2006 - 22:58

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Idag har jag varit och lyssnat på:

B&W CM1


Dali Helicon


Måste säga att CM1:n var i princip lika bra som Helicon med undantag för basen. Sedan att CM1 kostar mindre än hälften gjorde att högtalaren imponerade! Enligt mitt tycke utan att jag kunde göra en direkt jämförelse så slog CM1 även Monitor RS6 och Kef IQ7!

I jämförelse mellan CM1 och Cascade så upplevde jag att ljudet kändes ändå lite som det kom från en burk och inte lika klart och rent som Cascade kunde leverera. Dessutom behöver även CM1 en extern sub så basen var på gränsen till otillräcklig särskilt vid filmvisning.

Änsålänge står det mellan CM1 och Cascade. CM1 har endast priset på sin sida. CM1 skall dessutom släppas i 5.1 system om 3 månader enligt uppgift och då heter de CM7. Dessa skall jag definitivt provlyssna.

Fortsättning följer...

OBS Såg precis att CM1 vann Loudspeaker EISA award 2006

#59

Postad 20 augusti 2006 - 18:50

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Hittade ett nytt test av Cascade från tidningen Sound & Vision. Fanns även ett test i nya Home Theater Magazine, men det finns inte online vad jag kan se.

Hembiosäsongen är snart här och jag börjar bli riktigt sugen på dessa här (inte minst inspirerad av PsychoCheF) :P Jag får börja fundera på vad man kan driva dem med. Dax att ge sig ut i provlyssningssvängen igen!

Edit: noterade just att detta inte var en officiell tråd, vad sägs mods? :P

Redigerat av Unregistered1f5de008, 20 augusti 2006 - 18:58.


#60

Postad 29 augusti 2006 - 15:00

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Lånade hem Cascade 9 + 3C + Sub 12 över helgen. 10+ vänner har varit och lyssnat och tittat på dem för att ge deras bedömning. Utfallet blev så här:

- Färg: Övervägande delen tyckte att cherry var att föredra pga varmare färg. Pianolack var häftigt men kunde uppfattas som plastigt/billigt.

- Design: Alla gav 10+ och tyckte det var de vackraste högtalare de sett.

- Ljudkvalité: Vännerna har egna anläggningar och många av dem kan ses som amatör audiofiler. De tyckte att högtalarna presterade bra och hade klart och fint ljud. Vissa tycket att det var en aning "kall" i ljudet men inget som var irriterande.

Min egen slutsats:

- Färg: Cherry är en varm och trevlig färg. Om man bara hade frontarna och inga andra högtalare i serien tror jag cherry är ett bra alternativ. Dock så om man har center + sub + surround i cherry tror jag att det kan lätt bli en dominerande färg i rummet pga dess lätta rödaktiga färg. Därför väljer jag pianolack även om man får damma en del och ser lite billigare ut.

- Design: Inga funderingar... otroligt vacker högtalare står högst upp på min lista tillsammans med

- Ljudkvalité: Tycker att de presterar bra. Lite synd att man MÅSTE ha en sub och frontarna inte klarar sig på egen hand. 12:an var kanske lite klen för mitt vardagsrum (30+ kvm) så endera 2x12 eller 15. Min uppfattning är att Cascade gör sig bäst med akustisk gitarr-dominerad musik även om den spelar övrig musik mycket bra. "Roadhouse and automobiles" med Chris Jones spelad genom dessa högtalare är en fröjd att höra. Det kan ha med min förstärkare att göra men centern var inte balanserad gentemot frontarna och jag fick ändra volymen på högtalarnivå för att få bästa effekt.

Slutsats:
Cascade är vackra möbler du skaffar till ditt vardagsrum som är en fröjd för ögona och när du spelar musik är de behagliga för öronen...

Om inte det kommer något mer intressant inom en månad och plånboken är välfylld blir det 2.1 att börja med och sedan fortsätta köpa in delarna.

Dock så har jag börjat snegla på lite andra högtalare iochmed CM1:orna och nu tänker ta reda på om dessa InoAudio Pip är så bra som alla säger på alla forum. Pip kanske är den totala antitesen till Cascade om de är väldigt fula men spelar fullständigt ljuvlgt. (Vad tycker ni om Pip förresten).

Ser ut som att jag behöver välja mellan vackra eller välljudande högtalare om man inte vill bränna för mycket pengar. Jag gillar vackra saker...

Era reflektioner?

#61

Postad 29 augusti 2006 - 15:06

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Kan inte Psycho Chef komma med lite bilder på nya feta subben och viktigast av allt: Beskriva ljudförbättringen.

#62

Postad 29 augusti 2006 - 22:26

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Bilder på subban ska komma... en liten hake just nu bara... har ännu inte fått den :)
Jag har terroriserat min leverantör hela sommaren efter lite trevligare besked om leveranstid (än så länge har tydeligen endast ett fåtal test/demo subbar levererats, finns inte att köpa nånstans i världen förnärvarande) och änteligen har H/K-Infinity meddelat att den bör dyka upp i slutet på september. Jag läääängtaaarrr!

misc100 Postat Idag, 16:00
  Lånade hem Cascade 9 + 3C + Sub 12 över helgen. 10+ vänner har varit och lyssnat och tittat på dem för att ge deras bedömning. Utfallet blev så här:

Era reflektioner?


Så även ett tips till misc100 är att vänta på den större subben (Modell15) så tror jag att du blir nöjd, skillnaden mellan Modell 12 och 15 är enorma både enl. media och handlare. 12:an är ju mer en vanlig schysst sub....

#63

Postad 06 september 2006 - 19:26

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Infinity Cascade er bestilt fra Reference Audio. Bilder kommer etterhvert.

#64

Postad 06 september 2006 - 22:56

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Infinity Cascade er bestilt fra Reference Audio. Bilder kommer etterhvert.

<{POST_SNAPBACK}>


Grattis! :unsure:
Vilken sub valde du till?

#65

Postad 07 september 2006 - 07:04

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Takk!
Har ventet lenge på dette.
Bruker min XTZ99W12S nå, men skal ha Cascade 15 også.

#66

Postad 07 september 2006 - 09:23

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Coolt! Jag blir riktigt avundsjuk. Kan än så länge bara drömma om mitt framtida hem med ett riktigt stilrent vardagsrum. En svart Pioneer-plasma på den vittapetserade väggen och Cascade frontar/center i svartlack uppsatta på väggen runt om TVn samt subben i hörnet och bakhögtalarna uppsatta på bäggen bakom soffan. Fan va snyggt det skulle vara :unsure:

#67

Postad 07 september 2006 - 09:25

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Höyttalerne blir levert etter klokken 17.00 i dag. Det blir noen laaaange timer å vente...

#68

Postad 07 september 2006 - 23:30

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Da er höyttalerne montert opp på veggen og jeg har kalibrert anlegget, men endel finjustering gjenstår. Det förste som slår meg er er den fantastiske diskanten og hvor åpent de låter. Senterhöyttaleren er virkelig bra. En annen ting er störrelsen. Jeg vet ikke om noen andre veggmonterbare höyttalere som er så store, noe jeg bare ser på som positivt. Jeg har ikke fått lyttet så mye enda, men bilder og flere inntrykk kommer etterhvert.

#69

Postad 08 september 2006 - 13:29

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Låter riktigt intressant. Väntar med stor spänning :P

#70

Postad 11 september 2006 - 22:23

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Har lagt ut noen få bilder. Ny og bedre bilder kommer etterhvert.
Postad bild
https://www.minhembi...enskrieg/72711/

#71

Postad 13 september 2006 - 16:55

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tänkte följa upp mina tidigare inlägg kring utredningen om Cascade är de högtalare som jag skall köpa så har jag förmodligen kommit fram till min slutsats vilket kan läsas här:

InoAudio: Nu har jag förstått grunden till "hysterin"

Cascade är mycket vackra skapelser men ljudkvalitetsmässigt (och pris som är -66%) så tycker jag InoAudio piskar dem så mycket att Cascadens design räddar inte dem längre och jag kommer nog välja till fördel för InoAudio.

#72

Postad 20 september 2006 - 09:21

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Tråden är nu officiell!

#73

Postad 26 september 2006 - 13:21

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
:) :( AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGHHHHHHHHHHHHH!!!!!! :ph34r: :)

Fortfarande ingen baslåda (Cascade 15) att vänta! Leveransen är uppskjuten IGEN!! Börjar få panik på detta eviga väntande!
Tydeligen så säger Harman att det är "något" strul med ytfinishen på dem som ev. kan bli problem i länder/miljöer med högre luftfuktighet...
Lite skumt tycker jag, det måste väl ändå vara samma lacker och material som används på resten av modellerna? Eller kan det bero på att det är mer material/större ytor på den stora subben?

*suck*

Känner att mitt tålamod börjar tryta...

#74

Postad 13 oktober 2006 - 19:48

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Testet jag nämnde tidigare i tråden finns nu på nätet
Home Theater Magazine - Infinity Cascade
7or, 5or, en 3a och stora subben 15 :)

Redigerat av Unregistered1f5de008, 13 oktober 2006 - 19:52.


#75

Postad 26 oktober 2006 - 03:15

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Her er noen bilder fra en offisiell Infinity Cascade hemmabio. Cascade höyttalere og Lexicon elektronikk.
http://www.heimkinom...heimkino_ID=209

#76

Postad 01 december 2006 - 11:44

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
WEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! :unsure: :D ;) :D :wub: :D

Nu har jag precis hämtat den stora subben! Den står ouppackad i mitt vardagsrum (måste ju tyvärr jobba oxå även om det var frestande att sjukanmäla sig :P ) så ikväll ska jag nå mitt nirvana!
Ni vet vad som pågår ifall ni hör om jordbävningar i västsverige på nyheterna ikväll :lol:

Ska fixa bilder på den och skriva nån rad om den under helgen.

#77

Postad 01 december 2006 - 11:52

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

  • 1 503 inlägg
  • 0

WEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! ;)  :D  :wub:  :D  :P  :lol:

Nu har jag precis hämtat den stora subben! Den står ouppackad i mitt vardagsrum (måste ju tyvärr jobba oxå även om det var frestande att sjukanmäla sig :D  ) så ikväll ska jag nå mitt nirvana!
Ni vet vad som pågår ifall ni hör om jordbävningar i västsverige på nyheterna ikväll  :lol:

Ska fixa bilder på den och skriva nån rad om den under helgen.

<{POST_SNAPBACK}>



Heheh

Cascade 9 med den stora subben spelar riktigt bra. Gillar generellt inte att spela musik med subb men det finns alltid undantag :unsure:

#78

Postad 01 december 2006 - 12:00

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Heheh

Cascade 9 med den stora subben spelar riktigt bra. Gillar generellt inte att spela musik med subb men det finns alltid undantag :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Håller egentligen med dig, men undantag finns som sagt, men visst är ett par rejäla hifigarderober svårslagna, men jag var "tvungen" att ha mindre högtalare och då känns det som att jag har gjort ett bra val.

#79

Postad 01 december 2006 - 20:10

Hermelinen
  • Hermelinen
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Nu måste du berätta hur bra cascade 15 pumpar =)

#80

Postad 04 december 2006 - 04:44

Hermelinen
  • Hermelinen
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Bilder på din nya sub nu psyco =)

Kan inte vänta själv, jag får min leverans med cascade system nu på onsdag.

#81

Postad 04 december 2006 - 12:03

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Bilder på din nya sub nu psyco =)

Kan inte vänta själv, jag får min leverans med cascade system nu på onsdag.

<{POST_SNAPBACK}>


ok, ska försöka komma ihåg att fixa det ikväll när jag kommer hem


EDIT:

FIXAT! Nu finns det ett nytt album i mitt galleri.

Redigerat av PsychoCheF, 04 december 2006 - 21:25.


#82

Postad 09 december 2006 - 09:39

Andreas H
  • Andreas H
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Kan någon som har en uppsättning cascade berätta om det går att byta tyget på högtalarna på ett enkelt sätt. Är sugen på Cascade 3V i körsbär, men vill nog inte ha med silverfärgat tyg... Verkar ju vara små smarta magnetfästen att montera med, är det enkelt att flytta dessa till en hemmagjord tygremsa?

#83

Postad 10 december 2006 - 21:30

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Kan någon som har en uppsättning cascade berätta om det går att byta tyget på högtalarna på ett enkelt sätt. Är sugen på Cascade 3V i körsbär, men vill nog inte ha med silverfärgat tyg... Verkar ju vara små smarta magnetfästen att montera med, är det enkelt att flytta dessa till en hemmagjord tygremsa?

<{POST_SNAPBACK}>


Tja det borde väl fungera. Själva magnetdelen ser ut att nestå av två delar som har tyger klämt emellan sig.
Men jag kan inte svara på ifall det är enkelt :)

Redigerat av PsychoCheF, 10 december 2006 - 21:31.


#84

Postad 12 december 2006 - 20:21

Andreas H
  • Andreas H
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tja det borde väl fungera. Själva magnetdelen ser ut att nestå av två delar som har tyger klämt emellan sig.
Men jag kan inte svara på ifall det är enkelt  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Får väl helt enkelt leva lite farligt och chansa... :)

#85

Postad 13 december 2006 - 15:49

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Tja det borde väl fungera. Själva magnetdelen ser ut att nestå av två delar som har tyger klämt emellan sig.
Men jag kan inte svara på ifall det är enkelt  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Får väl helt enkelt leva lite farligt och chansa... :)

<{POST_SNAPBACK}>



Fixa lite bilder på resultatet sedan, alltid kul att se egentillverkade modifikationer.

#86

Postad 15 december 2006 - 17:46

Andreas H
  • Andreas H
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jodå, ska bara se till att köpa högtalarna först, det får nog dröja till efter jul gissar jag.

#87

Postad 16 januari 2007 - 13:46

Lappviken
  • Lappviken
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej, har precis bytt in mina Jmlab Chorus och ska byta till Jmlab Cinema Pro pack.
Det jag behöver är lite synpunkter på subwoofer, jag tänker förmodligen byta ut cub2 mot en Cascade 12 eller en Velodyne MiniVee SPL-800i.
Är det någon som lyssnat på bägge och som kan beskriva skillnaden. :)

#88

Postad 17 januari 2007 - 10:32

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Hej, har precis bytt in mina Jmlab Chorus och ska byta till Jmlab Cinema Pro pack.
Det jag behöver är lite synpunkter på subwoofer, jag tänker förmodligen byta ut cub2 mot en Cascade 12 eller en Velodyne MiniVee SPL-800i.
Är det någon som lyssnat på bägge och som kan beskriva skillnaden.  B)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade hemma en modell 12 innan jag fick min modell 15, och mitt råd är att köpa modell 15 eller velodynen, modell 12 är helt enkelt ingen speciellt bra sub, för säkert under halva det priset kan du hitta något som låter lika bra/dåligt....

Cascade Modell 15 rockar!! :P

#89

Postad 17 januari 2007 - 11:14

randomwalk
  • randomwalk
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag är helt ny på detta forum så jag vet inte om jag gör rätt nu, men hoppas det hamnar under infinity cascade - tråden

Jag är på gång att ordna en hemmabio i ett ganska litet rum (ca 20 kvm)

Undrar om det är stor skillnad på 7-frontarna jämfört med 9:orna.

Tacksam för synpunkter ( gärna på [email protected] )

#90

Postad 17 januari 2007 - 13:20

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Hej

Jag är helt ny på detta forum så jag vet inte om jag gör rätt nu, men hoppas det hamnar under infinity cascade - tråden

Jag är på gång att ordna en hemmabio i ett ganska litet rum (ca 20 kvm)

Undrar om det är stor skillnad på 7-frontarna jämfört med 9:orna.

Tacksam för synpunkter ( gärna på [email protected] )

<{POST_SNAPBACK}>



Det ser ut som du lyckades med ditt inlägg :P

Jag har bara lyssant lite kort på 7:orna, men jag vill nog ändå rekomendera 9:orna, dels pga att prisskillnaden inte är speciellt stor, 9:orna har ett större frekvens omfång och ang. storleken på rummet så är det nog knappast några problem, mitt rum är ca 22 kvm.

Hoppas du blir lite klokare B)

#91

Postad 31 januari 2007 - 12:09

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Jaha... nu har man fått skicka grejer på service :D

Strax före jul fick jag skicka in två av mina 9:or till service, elementen läkte olja ;)
Dom fixade det snabbt som tur var, fick två helt nya högtalare med ny garanti dessutom :P

Och i fredags fick dom hämta min subb, troligtvis delningsfiltret som lagt av. Har kört subben i "Normal" läge, och helt plötsligt slutade den spela :D efter mycket pill med inställningar, kablar osv upptäckte jag att den fungerade igen om man flippade över till "LFE" läget, så delningsfiltret är ju misstänkt...
Nu hoppas jag bara att den kommer tillbaka snart, fick ju bara låna en Modell 12 sub och den är ju sådär rolig...

Redigerat av PsychoCheF, 31 januari 2007 - 12:09.


#92

Postad 01 februari 2007 - 09:06

Tobisen80
  • Tobisen80
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag tänkte kolla med er om ni har några synpunkter på kombinationen Rotel + Infinity.
Jag är lite sugen på att skaffa mig Rotel RSB-1068 + RMB-1075 + Infinity Cascade 9 + Infinity Cascade 12.

Vad tror ni om det paketet? Skulle de passa ihop, är det någon som har hört på den lösningen?

//Tobisen

#93

Postad 01 februari 2007 - 12:55

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Tjena,

Jag tänkte kolla med er om ni har några synpunkter på kombinationen Rotel + Infinity.
Jag är lite sugen på att skaffa mig Rotel RSB-1068 + RMB-1075 + Infinity Cascade 9 + Infinity Cascade 12.

Vad tror ni om det paketet? Skulle de passa ihop, är det någon som har hört på den lösningen?

//Tobisen

<{POST_SNAPBACK}>


Rotel + Infinity = Sant :)
Jag gillar den kombinationen iaf, har lyssnat mycket på den i en butik som har exakt den uppställningen du tittar på.

MEN! Köp inte Cascade 12, den är inget prisvärd alls, köp hellre Cascade 15 och om du inte vill lägga så mycket pengar så leta efter en helt annan sub.
Personligen tycker jag inte 12:an är vär mer än max 3000 kr, dvs du hittar flera 3000 kroners subbar som låter minst lika bra.

Lycka till!

Redigerat av PsychoCheF, 01 februari 2007 - 12:55.


#94

Postad 18 mars 2007 - 16:23

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Ser at Infinity kommer med ny serie basert på Cascade. Tror den heter Classia:
Postad bild

http://www.avrev.com...finity003.shtml

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 18 mars 2007 - 16:27.


#95

Postad 22 mars 2007 - 09:20

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Test av Infinity Cascade i norske Lyd&Bilde:
http://www.harman-ne...scadeLB2007.pdf

#96

Postad 26 mars 2007 - 16:40

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en center. Frontarna ska jag köpa till sommaren tror jag bara jag får råd, men det ska nog ordna sig med det.

#97

Postad 30 april 2007 - 09:31

Needa
  • Needa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna läsa lite mer lyssningsintryck om model nine tillsammans med model fifteen under tvåkanalsuppspelning. Jag är mycket nära att köpa denna kombination tillsammans med en center men har lite reservationer då jag aldrig har hört någon riktigt bra sub/stativ kombo i två kanaler.

Jag har aldrig hört en sub som låtit tajt nog. Har tidigare lyssnat på Kappa 12" subben men jag upplevde att den helt enkelt var för "boomig" och för att det skulle vara önskvärt att köra den till annat än film. Skall nämnas att den var kalibrerad, placerad och inspelad. Tidigare har jag lyssnat på några äldre Audio Pro subbar och de var en ren katastrof i tvåkanal.

Model fifteen har jag aldrig lyssnat på men den ser ju onekligen respektingivande ut. Sedan tror jag, helt på oventenskaplig grund, att den kanske kan låta ganska bra i tvåkanal då den har ett väl tilltaget slutsteg vilket borde ge bra kontroll.

#98

Postad 30 april 2007 - 12:31

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Min åsikt när jag skulle nyta högtalare var inte helt olik din..., jag var hårt skeptiskt till att ha en sub inblandad i hifi läget, så jag letade länge länger efterett par golvare som var snygga, inte för stora och som spelade bra bas i sig själva... Jag gav upp!
Jag lyckades inte hitta någon fullregister högtalare som fyllde mina krav så efter mycket grubbel så blev det ett cascade system, vilket jag inte har ångrat en sekund :P

Det som jag upplever som en stor skillnad när man kör 2 kanals med en sub är man hör att basen endast kommer ifrån ett ställe...
Eftersom delningsfrekvensen måste upp en bit för att höra hela registret samt få lite snärt i basen (tror min står på 120Hz) så hör man också lättare varifrån basen kommer ifrån, till skillnad mot en "bio"-bas som bara "mullrar" på 70Hz...

Kort o gott menar jag att det blir aldrig samma typ av ljud i ett 2.1 system som med ett par feta hifi garderober.
Jag tycker inte att det är sämre, men dock annorlunda.

Just ang. Cascade 9 & 15 så har jag inte hört något system i denna prisklass som har imponerat lika stort på mig.
Ljudet från 9:an kommer med väldigt bred spridning, och klar diskant och mellanregister, subben kan mullra i filmer och dunka på ordentligt i musik.
Jag tror att det beror på kombinationen av flera små element samt ett fett slutsteg som kan kontrollera det hela.

Jag kan också slå ett slag för infinitys rabos system som finns i cascade subbarna, jag trodde först att det var någon menlös feature för att ha lite fler fräcka förkortningar för säljarna att trycka in i konsumenternas öron, men detta är något som gjorde underverk för ljudet ;) Och då har jag fortfarande en bra bit ifån det som kallas en optimal baskurva. Mne i mitt rum tog den bort så gott som alla onödiga resonans vibrationer, så nu är det mera ren bas än bas ackompanjerad av darrande vitrinskåp & fönster B)

Summa sumarum: Cascade är ett mycket bra köp enl. mina öron!

#99

Postad 30 april 2007 - 17:05

misc100
  • misc100
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
För att få god basåtergivning i delade 2 kanalssystem system heter lösningen 2.2. Just det två basar. Mycket trevlig lösning som är oftast bättre en hifigarderober!


Kort o gott menar jag att det blir aldrig samma typ av ljud i ett 2.1 system som med ett par feta hifi garderober.

<{POST_SNAPBACK}>



#100

Postad 01 maj 2007 - 17:20

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

För att få god basåtergivning i delade 2 kanalssystem system heter lösningen 2.2. Just det två basar. Mycket trevlig lösning som är oftast bättre en hifigarderober!

<{POST_SNAPBACK}>



mmm.... jo, det är en tanke jag har grunnat mycket på faktist... men, men... ska uppdatera min tv innan jag bestämmer mig för om jag ska köra två (mitt klena golv kommer att ge vika ^_^ ) samt överväga hur mycket bättre det blir för ytterligare 14k...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.