Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Infinity Cascade *

162 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Infinity Cascade 12 (Subwoofers) 1 8,43 (6) Inga priser
Infinity Cascade 15 (Subwoofers) 2 9,18 (10) Inga priser
Infinity Cascade 3C (Centerhögtalare) 1 9,09 (10) Inga priser
Infinity Cascade 7 (Golvhögtalare) 1 8,5 (3) Inga priser
Infinity Cascade 9 (Golvhögtalare) 1 9,17 (5) Inga priser
Infinity Cascade 5 (Surroundhögtalare) 1 8,67 (5) Inga priser
Infinity Cascade 3V (Surroundhögtalare) 1 8,8 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 02 maj 2007 - 07:06

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

För att få god basåtergivning i delade 2 kanalssystem system heter lösningen 2.2. Just det två basar. Mycket trevlig lösning som är oftast bättre en hifigarderober!


Kort o gott menar jag att det blir aldrig samma typ av ljud i ett 2.1 system som med ett par feta hifi garderober.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>


Det heter fortsatt 2.1.
For å få 2.2 må man ha to utganger for sub (stereo).

Ellers er jeg helt enig. ^_^

Det som er ekstra positivt med en eller flere subwoofere kontra gulvhöyttalere som spiller all bass, er at man kan kalibrere subwooferne til å spille optimalt. Har man gulvhöyttalere og deler ved t.eks 80hz, vil höyttalerne også spille bedre da forsterkeren nå bare trenger å bruke kreftene på mellomtone og diskant.

Jeg deler på 120hz og det er en av grunnene til at jeg har to subwoofere.
Det fungerer i prinsippet som gulvhöyttalere men bassen er optimalt kalibrert.

#102

Postad 05 maj 2007 - 16:40

Needa
  • Needa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
För mig kommer subwoofern att stå placerad mitt emellan fronthögtalarna. Detta kommer kanske minska problemet med var man upplever att basljudet kommer ifrån.

#103

Postad 06 maj 2007 - 15:47

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

För mig kommer subwoofern att stå placerad mitt emellan fronthögtalarna. Detta kommer kanske minska problemet med var man upplever att basljudet kommer ifrån.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil absolutt anbefale å plassere subwooferen der den låter best, det har alt å si.
Er du riktig heldig så spiller den best i midten.

#104

Postad 07 maj 2007 - 16:06

Needa
  • Needa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

För mig kommer subwoofern att stå placerad mitt emellan fronthögtalarna. Detta kommer kanske minska problemet med var man upplever att basljudet kommer ifrån.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil absolutt anbefale å plassere subwooferen der den låter best, det har alt å si.
Er du riktig heldig så spiller den best i midten.

<{POST_SNAPBACK}>


Visserligen men jag har begränsat med möbleringsmöjligheter för att rummet även skall vara vackert för ögat. Vi får se, jag har ju inte högtalarna ännu, jag kommer utgå från mitten iaf :)

#105

Postad 29 juni 2007 - 06:56

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mina frontar 3V. Men jag har en fråga till er som har 3V får man plats med några banankontakter i dom? Jag har provat med Supra CombiCon Men dom får jag inte plats med bakom högtalarna utan dom tar i väggen.

#106

Postad 06 juli 2007 - 07:51

AndreWerdenskrieg
  • AndreWerdenskrieg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nu har jag fått mina frontar 3V. Men jag har en fråga till er som har 3V får man plats med några banankontakter i dom? Jag har provat med Supra CombiCon Men dom får jag inte plats med bakom högtalarna utan dom tar i väggen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kjöpte en bi-wire-kabel og slet i to timer med den...
Veggmonterbar Cascade har ikke plass til store banankontakter, så jeg måtte fjerne pluggene fra kabelen.

Redigerat av AndreWerdenskrieg, 06 juli 2007 - 07:53.


#107

Postad 13 juli 2007 - 02:14

pw__
  • pw__
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
vad har ni för kablage till frontarna?

mvh / peter

#108

Postad 17 juli 2007 - 22:56

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Supra ply 3,4 biwire

#109

Postad 23 juli 2007 - 11:45

pw__
  • pw__
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
okej :) jag haller ba att mixtra lite nu sa att jag ska nog ta och tjacka lite olicka kablar bade signal och hoegtalarkablage. testa olika recivrar och labba lite foer att se om de hander nat roligt :)

#110

Postad 29 december 2007 - 10:05

capojava
  • capojava
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej, är det någon här som har testat Infinity Cascade tillsammans med någon av Onkyos nyare förstärkare, t.ex. TX-SR805?

#111

Postad 01 februari 2008 - 23:42

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Vad säger ni som har Infinity Cascade 15 om följande uttalande som Ultimate AVmag.com skrev:

"Still, as you might also expect from 6" drivers, the sub was not able to reach down and reproduce the deepest bass. In fact, the R.A.B.O.S. calibration disc showed that the sub began to drop off at about 45 Hz and was producing no useful sound at 35 Hz.

The larger, Prelude MTS system, with 12" woofers, can produce bass on a smooth line all the way down to 20 Hz, the floor of human hearing. But then I have to cede a credit to the Cascades. The 6" subs produced bass that was a bit tighter, more precise."

Om jag inte minns alldeles galet så fick Hifi & Musik i sin test av systemet fram godkänd nivå till 25 hz.

I'm confuzed?? :)

Mvh Tweakarn.

#112

Postad 02 februari 2008 - 01:41

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Vad säger ni som har Infinity Cascade 15 om följande uttalande som Ultimate AVmag.com skrev:

"Still, as you might also expect from 6" drivers, the sub was not able to reach down and reproduce the deepest bass. In fact, the R.A.B.O.S. calibration disc showed that the sub began to drop off at about 45 Hz and was producing no useful sound at 35 Hz.

The larger, Prelude MTS system, with 12" woofers, can produce bass on a smooth line all the way down to 20 Hz, the floor of human hearing. But then I have to cede a credit to the Cascades. The 6" subs produced bass that was a bit tighter, more precise."

Om jag inte minns alldeles galet så fick Hifi & Musik i sin test av systemet fram godkänd nivå till 25 hz.

I'm confuzed?? :)

Mvh Tweakarn.


Tror det har med placering av subben och rummets akustik.
Efter en ommöblering hemma så flyttades subben 1 meter och när jag kalibrerade om den med rabos systemet såg droppade min kurva tidigare än innan.
Men därför anser jag att det är tur man har rabos, så man kan i viss mån kompensera dåligt placering/rumsegenskaper.

#113

Postad 02 februari 2008 - 14:13

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
OK, tack för svaret. Jag hoppas att kunna lyssna på ett komplett system nästa helg, är riktigt nyfiken.

Mvh Tweakarn.

#114

Postad 02 februari 2008 - 15:28

capojava
  • capojava
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Hej, är det någon här som har testat Infinity Cascade tillsammans med någon av Onkyos nyare förstärkare, t.ex. TX-SR805?


Nu har jag testat själv, och det låter grymt bra tycker jag :)


Vad säger ni som har Infinity Cascade 15 om följande uttalande som Ultimate AVmag.com skrev:

"Still, as you might also expect from 6" drivers, the sub was not able to reach down and reproduce the deepest bass. In fact, the R.A.B.O.S. calibration disc showed that the sub began to drop off at about 45 Hz and was producing no useful sound at 35 Hz.

The larger, Prelude MTS system, with 12" woofers, can produce bass on a smooth line all the way down to 20 Hz, the floor of human hearing. But then I have to cede a credit to the Cascades. The 6" subs produced bass that was a bit tighter, more precise."

Om jag inte minns alldeles galet så fick Hifi & Musik i sin test av systemet fram godkänd nivå till 25 hz.

I'm confuzed?? :)

Mvh Tweakarn.


Jag är väldigt nöjd med min Cascade 15, har inte märkt att den skulle droppa av tidigt. Dock har jag inte jämfört med så mycket annat.

#115

Postad 02 februari 2008 - 16:58

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Tack för svaret capojava. Det skall bli kul och intressant att lyssna på Cascade, det är ett mycket snyggt system som jag är rejält sugen på.

Mvh Tweakarn.

#116

Postad 21 februari 2008 - 10:58

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Nu har jag lämnat in mina två andra cascade nior (se inlägget högst upp på sidan) och fick nyligen besked ifrån Harman att det inte går på garantin denna gång, typ, de två första var goodwill ifrån deras sida...
De anser att de har spelats för hårt... och jag anser att om de inte tål det jag använder dem till så är konstruktionen en katastrof. Och tydligen, enligt Harman, har jag de enda cascade högtalarna med detta fel - i europa...

Vad jag undrar är om någon annan här på forumet har haft något problem med sina cascade?

Och om ni andra som har cascaden hemma har lust att inspektera era högtalare, framförallt upphängningen i elementet där jag har sett ojämnheter/utbuktningar och lite olje kladd.

De två jag fick utbytta för ett år sedan har fungerat helt problemfritt.



Vill däremot ge en eloge till Ljud & Bildcenter i Stenungsund som ger en fantastisk service när man stöter på problem!

Redigerat av PsychoCheF, 21 februari 2008 - 10:58.


#117

Postad 15 juli 2008 - 16:58

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Eftersom dessa passar utmärkt till min pioneer plasma designmässigt ;D och jag gillar Infinity allmänt, så undrar jag ett par saker innan jag vågar köpa dom.

1. Dom är i första hand ett hembio system för filmlyssning. Men är dom helt odugliga för musik? Jag lyssnar på allt från Dark Tranquility till Elton John (som jag har på SACD). Mestadels Metall/rock/pop alltså.

2. Mitt andra val är Focal 800 serien, fast jag har tröttnat lite på dessa "garderober" som nästan aldrig går att möblera snyggt.
Någon som jämfört ljudet mellan Focal 800 och Cascade?

Redigerat av King Cobra, 15 juli 2008 - 17:04.


#118

Postad 15 juli 2008 - 22:07

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Eftersom dessa passar utmärkt till min pioneer plasma designmässigt ;D och jag gillar Infinity allmänt, så undrar jag ett par saker innan jag vågar köpa dom.

1. Dom är i första hand ett hembio system för filmlyssning. Men är dom helt odugliga för musik? Jag lyssnar på allt från Dark Tranquility till Elton John (som jag har på SACD). Mestadels Metall/rock/pop alltså.

2. Mitt andra val är Focal 800 serien, fast jag har tröttnat lite på dessa "garderober" som nästan aldrig går att möblera snyggt.
Någon som jämfört ljudet mellan Focal 800 och Cascade?



Dom gör sig kanonsnyggt med en pio-plasma :D
Jag tycker de fungerar riktigt bra till musik för att vara x.1 system, visst kan ett par rejäla hifigarderober låta lite roligare, men det är värt kompromisssen enl mig iaf...

Focal har jag ingen aning om...

#119

Postad 10 april 2009 - 02:53

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen köpt en cascade 15. Har inte hunnit kalibrera den än men det ska göras snarast.
Den är då snygg... Bara det värt pengarna ;-) Blir kul att höra hur den låter jämfört med min förra sub (kappa sub)
Jag sätter ut bilder i galleriet så snart jag hinner och kommer ihåg.

#120

Postad 30 april 2009 - 10:03

Unregisteredc9535314
  • Unregisteredc9535314
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Ja nu har jag också äntligen fått fingrarna ur och beställt mig ett par godingar...

ett par 3V som frontar
en sub 15
en 3C

Jag väntar med bakhögtalarna ett tag..har precis köpt chrono 501 som bak och de fungerar jätte bra.


Väntar med spänning :-)

#121

Postad 20 juni 2010 - 12:57

Unregisteredf27420b2
  • Unregisteredf27420b2
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Beställde precis ett komplett 5.1 cascade paket för 12000kr:)

men nu undrar jag om min hk 355 mäktar med dessa? dem ser ut att vara tungdrivna...

bild och ljud skrev att Yamaha RX-V1700 var ett minimum kraftmässigt, men det säger inte mig nånting :P när man tittar på förstärkarnas watt så e ju hk alltid 1000 ggr sämre än konkurenterna! men ändå skrvs det jämnt att dem e så starka? fattar ingenting B)

#122

Postad 20 juni 2010 - 13:25

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Fjöllis: Harman Kardon har något de andra inte har, strömstyrka. :P

Sitter också och är nära på att beställa paketet för 11990:- men frågan är ju med förstärkaren... Har en Onkyo SR707 men å andra sidan, funkar det inte kan man lägga på slutsteg eller byta! B)

#123

Postad 21 juni 2010 - 13:09

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Vad är det för paket för 12'?

#124

Postad 21 juni 2010 - 13:36

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Var ett komplett paket med 15tummaren för 12000.- på referenceaudio.
Verkar vara slut, ruggigt bra pris!

#125

Postad 21 juni 2010 - 16:44

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Detta paketet är det och det tog inte slut hos alla åf samtidigt så med lite tur kanske man kan få tag på ett ännu?

Infinity Cascade 3V, 3C, 5 och Model Fifteen subwoofer.

https://www.prisjakt...kt.php?p=239791

Bilden visar fel sub men samtliga butiker som salufört har gjort det med Model Fifteen subwoofer.

Fick beställt mig ett paket från Lefflers direkt efter jobbet, impulsköp då jag inte tänkt uppgradera just nu men jag har varit sugen på subben tidigare och får man de andra 5 högtalarna för 1000:- mindre än vad subben kostar löst så känns de nästan dumt att avstå. :)

#126

Postad 21 juni 2010 - 16:53

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Det paketpriset gör nästan att det skär i mitt hjärta och plånbok vid minnet av "paktet"priset jag gav... :)
Längesedan nu, så jag har förvisso njutit av mina cascade ett bra tag.
Grattis till er som nu gör ett kanonköp iaf!

#127

Postad 21 juni 2010 - 16:55

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Detta paketet är det och det tog inte slut hos alla åf samtidigt så med lite tur kanske man kan få tag på ett ännu?

Infinity Cascade 3V, 3C, 5 och Model Fifteen subwoofer.

https://www.prisjakt...kt.php?p=239791

Bilden visar fel sub men samtliga butiker som salufört har gjort det med Model Fifteen subwoofer.

Fick beställt mig ett paket från Lefflers direkt efter jobbet, impulsköp då jag inte tänkt uppgradera just nu men jag har varit sugen på subben tidigare och får man de andra 5 högtalarna för 1000:- mindre än vad subben kostar löst så känns de nästan dumt att avstå. :)

Sjukt billigt om man står ut med körsbär!
Jag var nära att köpa bara basen beg för 9' (för att den skulle passa hemma). Tro om man kan lacka om dem så de blir vita?

#128

Postad 22 juni 2010 - 08:23

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Ja om man inte är nog med garanti så är det nog inga bekymmer att lacka om den.

Ytan lär ju vara lackerad en gång så mattar man ner den så bör färgen bita fint.

#129

Postad 22 juni 2010 - 09:25

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Ja om man inte är nog med garanti så är det nog inga bekymmer att lacka om den.

Ytan lär ju vara lackerad en gång så mattar man ner den så bör färgen bita fint.

Garntin är ju skitsamma. funkar högtalarna då man provar dem är dte ju grymt sällsynt att de går sönder under garantitiden. Möjligen frågetecken för subben ...

Kanske chansa...

#130

Postad 23 juni 2010 - 08:54

Unregisteredf4a87bfa
  • Unregisteredf4a87bfa
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
vore det fel att driva dessa med en onkyo 5007? Vill gärna ha en stärkare med 2 hdmi ut vilket H/K 660 inte har.
/mvh

#131

Postad 23 juni 2010 - 10:04

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Tror inte man behöver oroa sig för om en Onkyo 5007 fungerar med dessa, den är massiv.

Fick provlyssnat Infinity Cascade 9 med en Marantz SR6004 idag och ihop med Cascade 15 spelade det enligt mina öron helt okej, speciellt med tanke på vad SR6004 kostar.

Fick bytt ut min Cascade paket idag också, frugans broder tog mitt första som jag inte hunnit packa upp och jag fick köpt mig ett Infinity Cascade 5.1 Large från Hifi-punkten i Trollhättan istället. Kunde inte motstå att ha 3V även som surround för "bara" 2000:- extra. Värt de eller inte? Ingen aning men Cascade 3V täcker över hålen där jag hade Klipsch RS62 för länge sedan. :)

Redigerat av SwedishBadger, 05 juli 2010 - 20:13.


#132

Postad 12 juli 2010 - 22:22

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vilken stärkare man kan ha till dessa högtalare?
Vill ha h/k, yamaha eller onkyo och helst inte det dyraste men vill givetvis kunna dra på utan att behöva oroa mig över högtalarna.

Har inga problem med att köpa nåt äldre beggat om det skulle vara så! bara man kan separera slutstegen så jag kan koppla den till en modern reciver? Tacksam för svar
Mvh
Alex

Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 12 juli 2010 - 22:27.


#133

Postad 15 juli 2010 - 16:31

Twitcher
  • Twitcher
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Alla jag pratat med har rekommenderat H/K. Köpte själv ett sådant här system och i måndags köpte jag förstärkare till det. Det blev en H/K 460 (skiljde så lite mellan 360/460). Det går nog säkert att driva dem med en 260 också.

#134

Postad 15 juli 2010 - 17:36

Twitcher
  • Twitcher
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Är det någon mer som kör H/K till detta system? Hur ställer ni in grejorna, delning och allt sådant? Mitt nuvarande problem är att jag får för mycket bas i TV-läget om jag ställer gain på 50% och har basen på 0 i levels. Sänker jag för TV-ljudet får jag för lite när jag spelar musik. Helst vill jag dela ljudet på olika hz men hur gör man det på en 460? TV-ljudet kör jag för övrigt optiskt, allt annat via HDMI-1. Blev det rörigt tro?

Ett annat problem är att jag inte får det där riktiga trycket när jag spelar film, den går ner djupt men jag får inget tryck, det ska ju bli tryck vid en explosion till exempel! Det får jag inte. Många kommenterar ju att det ska vara sådant enormt tryck i basen. Jag får som sagt djup bas med korrekt ljud men inget enormt tryck. Utanför huset hör man inte ens att det spelar om fönster och dörar är stängda (bara för att ge en uppfattning om hur pass lite tryck jag får). Får lika mycket "fysiskt" tryck från basen i mitt Logitech Z5500...

#135

Postad 17 juli 2010 - 19:26

Twitcher
  • Twitcher
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jaha, ingen med H/K-förstärkare alltså? Vad kör ni med då?

Jag delar iaf alla högtalare på 80Hz i nuläget. Basen står på samma ungefär. Den står just nu på ca 35-40% i gain och -7 under levels i förstärkaren. Det var så RABOS ville ha det. Låter korrekt, men som sagt, saknar en del tryck.

#136

Postad 11 augusti 2010 - 20:06

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Tråkigt att man missade det erbjudandet för 12 000:- :D

#137

Postad 14 augusti 2010 - 00:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Jaha, ingen med H/K-förstärkare alltså? Vad kör ni med då?

Jag delar iaf alla högtalare på 80Hz i nuläget. Basen står på samma ungefär. Den står just nu på ca 35-40% i gain och -7 under levels i förstärkaren. Det var så RABOS ville ha det. Låter korrekt, men som sagt, saknar en del tryck.


Bara att höja basen efter egen smak, det påverkar inte din rabos-inställning. Jag höjde min en aning, från ca 50% till 55-60%


Fjöllis: Harman Kardon har något de andra inte har, strömstyrka. :)

Sitter också och är nära på att beställa paketet för 11990:- men frågan är ju med förstärkaren... Har en Onkyo SR707 men å andra sidan, funkar det inte kan man lägga på slutsteg eller byta! :rolleyes:



Jag driver det med 607:an utan problem. Ska dock byta till Yamaha 2065 för att få bättre ljud, men dom som lyssnat på det redan nu tycker det låter kanon

#138

Postad 15 augusti 2010 - 15:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Ny fundering, sugen att köpa Marantz 8003 istället, borde kunna spela bra.

#139

Postad 04 september 2010 - 01:07

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Jag driver det med 607:an utan problem. Ska dock byta till Yamaha 2065 för att få bättre ljud, men dom som lyssnat på det redan nu tycker det låter kanon


Låter lovande, har inte hunnit packa upp mitt paket ännu och jag kom just hem från semestern så nu får vi se vad som händer här, antingen åker de upp med SR707 eller så kompletterar jag med ett slutsteg om jag hittar något lämpligt.

Eller i västra fall så kommer de ligga här och samla damm. :)

#140

Postad 05 september 2010 - 12:32

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Låter lovande, har inte hunnit packa upp mitt paket ännu och jag kom just hem från semestern så nu får vi se vad som händer här, antingen åker de upp med SR707 eller så kompletterar jag med ett slutsteg om jag hittar något lämpligt.

Eller i västra fall så kommer de ligga här och samla damm. :)



Som sagt, drev dom med 607 utan "problem", men lyftet med Marantz AV 8003 och MM8003 blev enormt.
Men tyvärr är det ju mycket pengar

#141

Postad 05 september 2010 - 15:30

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Jag gillar verkligen designen på dessa högtalare, mkt snygga.

När det gäller vad som gör mest för ljudet skulle jag säga högtalare i första hand, rumsdämpning/akustik samt förstärkare i delad andra hand.

#142

Postad 16 september 2010 - 12:05

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vilken stärkare man kan ha till dessa högtalare?
Vill ha h/k, yamaha eller onkyo och helst inte det dyraste men vill givetvis kunna dra på utan att behöva oroa mig över högtalarna.

Har inga problem med att köpa nåt äldre beggat om det skulle vara så! bara man kan separera slutstegen så jag kan koppla den till en modern reciver? Tacksam för svar
Mvh
Alex


Efter "lång" jakt kom jag till slut fram till att antingen finns grejorna för långt bort eller så är priset helt fel.
Slutade med att jag köpte en pioneer sc-lx72 vilken funkar utmärkt till cascade systemet.
Efter att monterat systemet, ställt in stärkaren och rabos låter det fruktansvärt bra vilket kanske inte är så konstigt med tanke på nypriset 60k+ men iallfall=)
Givet köp och jag är nöjd till 100%

#143

Postad 18 september 2010 - 12:50

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Räkna med en lång inspelningstid. Mina stod på inspelning på hög volym i 4 dygn, sen har dom gått några timmar om dagen till film och musik och har mjuknat i ljudet sista tiden. Blir ca 250 timmar totalt.

#144

Postad 20 september 2010 - 17:35

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0

Räkna med en lång inspelningstid. Mina stod på inspelning på hög volym i 4 dygn, sen har dom gått några timmar om dagen till film och musik och har mjuknat i ljudet sista tiden. Blir ca 250 timmar totalt.


Jo känner till det, säljaren påstod 900tim

#145

Postad 21 september 2010 - 09:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Jo känner till det, säljaren påstod 900tim



Låter grymt länge, men jag vet ju inte eftersom jag inte spelat mina så länge. Kanske har ännu mer välljud att se fram mot

#146

Postad 21 oktober 2010 - 15:11

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Slog till på en extra sub för några veckor sedan.
Det blev grymt bra.

Media Markt har några kvar som dom säljer för 6000:-

#147

Postad 21 oktober 2010 - 15:35

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
vilken modell?

#148

Postad 21 oktober 2010 - 19:11

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

vilken modell?



Cascade 15

#149

Postad 24 oktober 2010 - 15:45

Twitcher
  • Twitcher
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ok, nu har jag spelat in mitt system ordentligt. Basen har tagit gott om tid på sig att gos till sig! Har ingen exakt uppfattning om tid men minst 2-300 timmar behövde den för att komma helt till sin rätt. Nu är jag grymt nöjd. Har nog ingenting att anmärka på förutom att det är lite irriterande att suben slår av sig om det inte kommer några bassignaler på en stund.

#150

Postad 24 oktober 2010 - 18:23

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Ok, nu har jag spelat in mitt system ordentligt. Basen har tagit gott om tid på sig att gos till sig! Har ingen exakt uppfattning om tid men minst 2-300 timmar behövde den för att komma helt till sin rätt. Nu är jag grymt nöjd. Har nog ingenting att anmärka på förutom att det är lite irriterande att suben slår av sig om det inte kommer några bassignaler på en stund.



Samma problem själv på lägre volymer.
Ett ###### skit att det inte går att koppla bort auto



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.