JVC projektor modeller: DLA-NZ800, NZ900
169 svar till detta ämne
Postad 28 juni 2024 - 09:45
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
JVC har introducerat modellerna NZ800 och NZ900 2024. Startar en tråd för att diskutera projektorerna!
PÅ MWAVE 2024 visades NZ900 och har tagits emot mkt väl. Hoppas vi får möjlighet att se produkterna hemma i SE och jämföra med ex Sony XW7000 mfl.
DLA-NZ800 D-ILA Projector • JVC Sverige
DLA-NZ900 D-ILA Projector • JVC Sverige
Båda finns listade hos handlare i Sverige för beställning. Jag är personligen intresserad av att se NZ800. Med de nya modellerna fås ngt mer ljus, ett par nya funktioner och förbättringar.
Postad 28 juni 2024 - 14:43
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Det ska bli spännande att få ta del av svenskarnas omdömen.
Men jäklar, vilka priser det är på...
Redigerat av arcspin, 28 juni 2024 - 14:43.
Postad 28 juni 2024 - 15:56
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Priserna är, om jag minns rätt, likadana som NZ8 och NZ9. Och ja, det är mkt pengar, det är ett som är säkert. Likväl är jag intresserad och vill åtminstone se NZ800 innan jag tar beslut om uppgradering av projektor. Helst i konkurrens med Sony XW7000 som också är en stark kandidat.
Postad 28 juni 2024 - 17:21
beatelund
-
beatelund
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Priserna är, om jag minns rätt, likadana som NZ8 och NZ9. Och ja, det är mkt pengar, det är ett som är säkert. Likväl är jag intresserad och vill åtminstone se NZ800 innan jag tar beslut om uppgradering av projektor. Helst i konkurrens med Sony XW7000 som också är en stark kandidat.
Ska du använda en extern bildprocessor så är Sony en väldigt bra projektor och intressant att testa mot nya NZ.
Om inte, då hade jag valt JVC alla gånger
(äger Sony XW-7000 med PC madVR)
Redigerat av beatelund, 28 juni 2024 - 17:21.
Postad 29 juni 2024 - 07:30
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Bildprocessor finns i tankarna nedströms så att säga. Men det kommer inte bli en till att börja med. Sen kikar jag rätt mkt på ”bara” 1080 och visst gör processor även nytta där men inte i samma omfattning som för hdr.
Jag gillar bilden xw7000 ger. En superprojektor helt enkelt. Och i kombo med processor så är det säkert magiskt 😊
Det måste bli en shootout mot NZ800 på ngt vis. Tror nya JVC är en mkt stark kandidat också.
Postad 29 juni 2024 - 07:38
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Du har helt rätt i att det är samma prisklass, min kommentar är egentligen helt överflödig men jag slås alltid av hur mycket pengar det rör sig om.
Jag kommer ihåg när jag köpte min JVC X5500 för många år sedan och fick lägga ut 50.000 för den.
Jag behöver helt enkelt köpa en dyrare projektor för att få upp min mentala prisnivå till dagens nivåer ;o)
Allt gott och jag ser fram emot diskussionen rörande dessa två projektorer och eventuellt en kommande NZ700?
Redigerat av arcspin, 29 juni 2024 - 07:45.
Postad 29 juni 2024 - 07:43
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Redigerat av arcspin, 29 juni 2024 - 07:44.
Postad 29 juni 2024 - 09:45
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Arc, jag är helt med dig. 180 tkr för en projektor är otroligt mkt pengar. Sannolikt för mkt även för mig. Nu är denna hobby ngt jag värdesätter högt och kan tänka mig att spara länge till för att ha råd, men tyvärr har den konkurrens av annat som också kostar mkt pengar. Men dörren är inte stängd, även om springan är liten idag.
Nu är även sony xw7000 rätt kostsam. Så det är väl så det ser ut om man vill ta ett steg upp i bildkvalitet. Min 570 var listad till 90 tkr, men jag köpte den med 100 timmar på lampan (demo) med bra rabatt. Så steget upp är stort.
NZ700 bör komma. Men är antagligen märkbart ett steg ned. Jag har jämfört gamla NZ7 mot xw7000 i samma rum med samma material och det var utskåpning till fördel Sony. Så NZ800 behöver leverera vilket jag tror den gör.
Redigerat av DPC, 29 juni 2024 - 09:45.
Postad 03 juli 2024 - 07:25
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1 017 inlägg
Jag har för närvarande XW7000 och en Lumagen videoporcessor. Det finns så många andra fördelar med en videoprocessor föruom tone mapping, t ex auto aspect ratio och en "renare" bild. Men, även fast XW7000 är en fantastisk projektor och dessutom en av få med så mycket ljus (jag har en 2.35 173") så är t ex JVC väldigt mycket skarpare och har en annan kontrast.
Kollade på en JVC Z1 (från 2017) och den var skarpare och med en helt annan kontrast. Detta var också enbart ur mitt bildminne, inte ens sida-vid-sida.
En videporcessor som MadVR eller Lumagen kommer alltid finnas i min setup oavsett märke på proj, men jag kommer definitivt ta mig en titt på KVC NZ900 efter sommaren för att se vad den eventuellt skulle kunna ge. Det enda abret är om jag får tillräckligt med ljus för min stora duk.
Postad 03 juli 2024 - 08:24
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Ja Lirsa, det är ju en fantastisk kombination. Jag har sett xw7000 en hel del, fast utan ext processor, men iaf proffskalibrerad och det är en härlig upplevelse. Det är dessutom på exakt samma storlek som du kör, fast med Clearpix Ultimate. Upplevelsen när jag kommer hem till min salong är att bilden lite överdrivet nästan är svartvit haha. Kanske inte med UHD men för 1080 är det sorgligt stor skillnad.
Jag upplever xw7000 som riktigt skarp, men jag har inte sett Z1 och den ska ju vara vassare förstås. Frågan är hur ex NZ800 eller NZ900 är jfr med XW7000? Jag vill också se dem live! Jag fick en shootout mellan NZ7 och XW7000 och där upplevdes NZ7 som nästan suddig. Men nu är NZ800 och för att inte tala om NZ900 ett par snäpp upp. NZ9 såg jag på mässan i Lund 2022 och den var väldigt bra på allt. Så detta lär vara bra.
Jo processor är drömmen. Du fick ju hem din till bra kurs, idag så är det en mkt stor investering, särskilt om man ska gå på en MadVR envy ext mk2. Tror du borde få likvärdigt ljus som idag. På pappret ser det iaf mkt lika ut, frågan är hur det ser ut kalibrerat?
Postad 03 juli 2024 - 15:26
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1 017 inlägg
Exakt - jag kommer då klart avvakta och se. När min laser står på 30 så har jag 15 fL som rekommenderas för SDR, kör lasern på 100 vid HDR och får då ut 83 nits dvs dryga 24 fL. Där jag såg JVC Z1 under helt kontrollerade former dvs inget ströljus alls så målades en mäkit bild upp med under 10 fL. Men vill ogärna ha mycket mindre ljus ändå idag, men baserat på kalibrerade NZ0 så kommer man förlora ljus alldeles säkert.
Postad 03 juli 2024 - 15:33
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Du sitter mkt bra till. Jag hade också avvaktat i dina kläder. Det här med ljus är kanske lite personligt, men har man väl sett en bild med lite mer punch så vill man inte vara utan det.
Läste precis en svallande positiv review av en NZ800. Ska man tro den recencenten så är den helt makalös.
Postad 04 juli 2024 - 06:43
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1 017 inlägg
Jag såg den också, men som sagt reviews är kanske en vägledning inte mer. Är den kalibreread? Jämförd mot vad? Vilken dukstorlek? Osv osv. Men kul att vara lite på jakt. Projektor har inte varit i scope, men liknar NZ900 den jag upplevde med Z1 och om kjag dessutom kan låna hem för jämförelse så kanske det ändå går att få upp kvaliteten rejält.
Postad 04 juli 2024 - 08:47
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Absolut vägledning, om än ovanligt tydlig sådan. Just denna review var väldigt utförlig, rent av arbetskrävande att ta sig igenom. Jag har inte lusläst men snappade upp att den var kalibrerad mot d65, även om han sen labbat med en hel del inställningar, olika färgfilter mm. Ur lådan hade den en push åt grönt och ngn tendens mot blått som han trollade bort. Tror duken var rätt liten, typ 120". Sen hade han testat lite med olika väv, men det stod mer i tråden, inte i review som sådan. Han hade NZ900 och sin egen NZ8 i rummet också.
Tror du sitter väldigt bra fortfarande Lirsa. Men vem vet, kanske finns lite mer att hämta och just om man kan få kika i sin egen miljö är guld värt. Hade gärna lånat en NZ800 om det funnits möjlighet. XW7000 går att lösa också.
Postad 04 juli 2024 - 09:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 988 inlägg
För de som själva vill läsa in sig finns review här .
https://simplehomeci...GIFOtDYLslQMinQ
Postad 04 juli 2024 - 10:16
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Tack Mike. Borde länkat, men det blev inte av..
Postad 07 juli 2024 - 18:48
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Hoppas Marcus på The Rock ger oss en liten recension också. Det hade uppskattats.
Postad 07 juli 2024 - 19:29
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Jo, hoppas Marcus tar in den och kan ge ett utlåtande Amerikanerna på avsforum är lyriska. Verkar vara en fullträff om man ska tro de som fått sina maskiner hittills.
Jag har insett att jag skulle få en utmaning med installation då utloppen för varmluft sitter framtill och jag monterar min projektor nära väggen till salongen. Men frågan är hur mkt utrymme som behövs för att det ska vara acceptabelt? Min nuvarande Sony har också utlopp i fronten och har hittills aldrig indikerat några problem. Kan säkert slöjda ihop ngt om det behövs, men här har ex Sony XW en stor fördel med sitt utlopp baktill.
Postad 07 juli 2024 - 19:51
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Hade gärna velat se ett race mellan xw7000 och en nz900 med Envy eller Lumagen.
Om man märker såpass stor skillnad.
Postad 07 juli 2024 - 21:29
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Jo det hade varit toppen. För min del hade jag helst sett 800 mot 7000. Ungefär samma pengar här hemma. Och sen gärna med och utan processor också.
Postad 07 juli 2024 - 21:42
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Utan processor har Sony inte en chans.
Sedan så älskar jag ljuset från xw7000 så jag hade inte klarat gå ned till 2700 lumen.
Kör på 80% ljusstyrka SDR med madVR.
Och att lägga den summan på en nz900 skulle jag fundera på en 115 tums Tv istället.
Ska nämna att jag inte är ute efter nåt nytt, hur nöjd som helst, men alltid kul med jämförelser.
Postad 08 juli 2024 - 07:13
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Hade gärna sett just det irl. Det är väl främst hdr det blir svårt för sony. Sen gillar jag verkligen bilden xw7000 ger. Det är grymt tryck i bilden.
Hur stor duk kör du duddits?
Tv? 115 tum? Nej, det blir aldrig bio för mig.
Postad 08 juli 2024 - 10:20
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Ja trycket är underbart.
Kommer inte ihåg tum, men vet att den är 270cm bred.
Postad 08 juli 2024 - 10:36
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Ja jäklar då har du tryck utan dess like 👌
Postad 08 juli 2024 - 11:05
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 619 inlägg
Hade kombinerat Sony'n med en Panasonic spelare.
Deras HDR optimizer, gör ett bra jobb med att konvertera till SDR 2020, eller få bättre kontroll på HDR.
Postad 08 juli 2024 - 11:47
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Jag kör med just en 820 och håller med! Dock jag jag inte testat att downgrada. Borde prova och se.
Ngn som hört om en handlare tar in nya jvc för demo? Läste hos therock att nya modellerna har mer riktigt premiär i Sverige i augusti men att det finns några ex att få tag i innan dess. Men för min del så måste jag nog se innan ngt beslut tas. Har dock full förståelse för att det är svettigt för en butik att ta in maskiner av denna kaliber för demo.
Postad 12 juli 2024 - 11:32
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har köpt nz 800 och tänkte ge ett utlåtande. Jag hade tidigare en nz7. Skillnaden på en nz7:an och nz8:an på en Dnp duk som jag har är extremt liten inte försumbar men extremt liten då vi jämnförde dessa 2 hos the rock, januari 2022. Vill på peka detta först. Nz 800 skulle jag säga är ett rejält snäpp upp ifrån nz7. Bilden är vassare, skarpare, t.e.x mer detaljer i ansikten. Desto bättre material man kan mata den med desto större ser man skillnaderna. En sämre blurray, så är det inte så stor skillnad. Tycker den senaste hdr gen 2 ser ännu bättre ut med nz 800 än med nz7 gjorde. Fläkt ljudet, tidigare på nz7 ökade man från 46 till 47 så gick fläkten på Max och var mer högljudd. Nu har fläkten mer lägen, 47-66 fläkten ökar lite men är fortfarande tyst. 67-85 fläkten ökar mer men låter lite, 86-100 låter ytterligare lite mer. Fläkten låter mindre än tidigare, men hade gärna hoppas att den kunnat låta ännu mindre i Max läget. Jag är väldigt nöjd med min nya projektor vad den presterar. Skillnaden mellan nz 800 och nz0 modellerna är större än vad nz0 och n modellerna var.
Postad 12 juli 2024 - 14:24
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Stort tack för utlåtandet och grattis till nya projektorn!
Hur upplever du rörelsehanteringen och skärpa under rörelser?
Postad 12 juli 2024 - 20:26
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tycker det är en väldigt svår fråga att svara på. Man måste nästan ha nz7:an och nz:800 sida vid sida och veta vad man skall titta på. Rörelse hantering att bilden är lugnare och behåller skärpan vid rörelse. Bilden har en mycket bättre skärpa kan jag säga. Det är ju olika vad olika personer tittar på när man tittar på en bild, hur känsliga de är och vad man tycker är viktigt. Om rörelse hantering låter jag nog någon annan svara på.
Postad 12 juli 2024 - 20:34
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag kollar just på senaste ghostbusters frozen empire i ultra hd blurray, och blir imponerad vilken grym, fin bild nya nz:800 har.
Postad 13 juli 2024 - 07:49
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Tycker du beskriver det på ett förståeligt sätt. Jag gillar just när projektorer behåller skärpan i rörelse och samtidigt uppfattas lugn. Dvs inte så mkt judder.
Har fått hem just den filmen. Den ska jag kika på inom kort. Nz800 låter som en riktigt grym projektor.
Jag frågade HBB om de skulle få in densamma för demo och det kanske skulle hända under hösten.
Postad 13 juli 2024 - 16:08
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Du skulle haft en video processor, då skulle du få bukt med rörelse hanteringen, sedan är ju de inte precis gratis. De är väldigt dyra. Jag funderar lite på mad vr envy, inte p.g.a bildkvalitén. Utan för tonemappingen. Tycker Jvc tonemapping gör ett bra jobb. Den duger för de mesta, men om man hårddrar det lite så tycker jag inte Jvc tm räcker till i filmer där det är mörka scener. T.e.x senaste Indiana Jones dual of destiny, den filmen har många mörka scener. Jvc tm har ju blivit bättre efter senaste filmware och ännu bättre med de nya projektorerna, men det är små förbättringar till skillnad vad en video processor kan göra. Även att jag har köpt nz 800, så skall det bli kul att se en shootout mellan 800 och 900 och även mot Sonys projektorer framöver.
Postad 13 juli 2024 - 21:28
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Jag har inga bekymmer alls med rörelsehantering med min nuvarande projektor. Däremot har flera jvc jag tittat på upplevts som mer oroliga och med tydligare judder. Jag är rätt känslig ska sägas. Jag ägde en JVC N5 en kortare period och tyckte inte rörelsehantering höll måttet. Så det glädjer mig att höra att nyare jvc är bra inom området! Jag har sett NZx och de har jag gillat för tydlighetens skull. Jag ser att nya Sony är lite mer känsliga med vad man matar dem avseende judder. Men så länge man håller sig till ex bra fast media så levererar de.
Ja, det är som med mkt, man kan inte förbise ngt i kedjan. Videoprocessor verkar vara ngt alla är överens att de är viktiga i kedjan. Jag har sett senaste envy extreme mk2 med en Barco freya+ och en en Christie. Det gör inte ont att ha en sån. Men projektor är först ut för mig. Är annat än rörelse som gör att jag vill byta upp mig.
Postad 13 juli 2024 - 21:54
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Ja, det är nog bra om du kan få till en shoot out/ demo på senaste Sony och nya Jvc modellerna för att kolla just rörelse hanteringen. Tror att inte jag själv är så känslig på den punkten. Det är ju en grym kombination Sony/Jvc med video processor. Barco o Christie kan tänka mig ännu grymmare men i en helt annan pris nivå, inget för en vanlig löntagare.
Postad 14 juli 2024 - 09:09
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Jo, jag törs nog inte köpa en projektor av denna kaliber utan att ha utvärderat den.
Ja, många har visat att kombinationen sony och ngn processor ger oerhört fin prestanda. Det enda man inte kommer åt är väl bottensvärtan. Sen verkar det vara spridning i skärpa oavsett märke man väljer.
Nämnda lyxprojar var ngt helt otroligt. Jag trodde jag skulle vara mest imponerad av ljudet men gick ifrån den demon med främst minnen om bilden. Sanslöst att få uppleva ngt sådant.
Postad 14 juli 2024 - 14:18
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nu har jag köpt men det skall bli roligt att se vad Jvc kommer med för ersättare projektorer till np5/nz7. Jag läste något rykte om ett nytt enklare chassi för dessa. Inget bekräftat att så skulle vara fallet. Men det kan ju vara möjligt i och med 800 o 900 kom ut och inte nz 700. Tidigare har det alltid kommit ut 3 modeller. Man kanske har lyssnat på tidigare Jvc kunder som vill ha en billigare maskin.
Postad 14 juli 2024 - 14:28
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 619 inlägg
Ja, en slimmare "budget" modell, vore inte fel.
Tyvärr känner jag på mig, att en ersättare till "NP5:an", med laser, ändå hamnar runt 100 papp...
Min smärtgräns, just nu, ligger runt 60-70 papp.
Redigerat av Svante Skoog, 14 juli 2024 - 14:29.
Postad 14 juli 2024 - 15:55
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Det är verkligen synd att gapet mellan Jvc lamp o laser har blivit så stort. Vet själv jag köpte Jvc 5900 och då låg priset på ca 48 tusen, en fin projektor på sin tid. Minns jag sattbrevid en man på the rocks hembiomässa 2019 och han berättade att han köpt en n7 för 90000 kr. Gisses vad pengar tänke man då. Ja vi får se om det kommer en eller 2 modeller. En 500 och en 700, lampbaserade kan jag inte tänka mig att det kommer. Då EU förbjuder lamp import ifrån Jan 2026.
Postad 14 juli 2024 - 17:02
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Ryktet säger 500 och 700. För ca 6-7 resp 9-11 tusen dollar. Så förhoppningsvis blir 500 prissatt ungefär som NP5 och 700 i regionen av en hundring. Mkt pengar men ändå lite bättre än utgående NZ7.
Tror vi rett ut det där med lampor till projektorer, iaf som reservdelar att de får ett undantag från förbudet av kvicksilver. Oavsett så har jag mkt svårt att se varför ngn tillverkare i premiumsegmentet skulle ta fram en ny lampbaserad maskin. Det är laser som gäller tills ngt annat kommer.
Postad 14 juli 2024 - 19:22
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Okey , då blir det 2 nya modeller. Fråga om det blir i en ny kostym (chassi) eller om det är bara rykten.
Postad 14 juli 2024 - 21:19
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Sedan går ryktet att Sony ska presentera nya modeller i september.
Postad 14 juli 2024 - 22:32
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 619 inlägg
Hoppas dom inkluderar "Frame Adapt HDR Gen 2", även i 500 och 700 modellerna.
Postad 14 juli 2024 - 22:42
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Roligt att det kommer ut mycket nytt.
Postad 14 juli 2024 - 22:54
lädderlappen
-
lädderlappen
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Frame adapt hdr gen 2, finns redan i np5, nz7 efter senast filmware i nov förra året. Så den följer med i de nya modellerna. Däremot finns det ju nya D-ila chip 3:generationen som finns i nya 800 o 900. Om det är det du egentligen menar. Tycker att det borde finnas med i nz700.
Postad 14 juli 2024 - 23:27
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 619 inlägg
Aha, det va det som var nytt. Totalt missat att det andra kom som en uppdatering
Postad 15 oktober 2024 - 18:33
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1 017 inlägg
Det blev en NZ900 för min del - efter några år med Sony VW790 och sedemera XW7000.
Jag parar med min projektorer med en Lumagen, så inte beroende av projektorn inbyggda tonmappning. Nu är JVC mil bättre än Sony på just tonmappning.
Att ett byte skulle ske redan nu var lite oväntat - XW7000 skjuter med Lumagen en vädligt fin bild och dessutom har jag en stor duk, 4.06 m bred ljudtransparent duk, Screen Research så valet på projektorer har ju inte varit bedårande då det som sagt krävs rätt mycket ljus för att fylla duken.
Nåväl, nu till NZ900. En optik i sällan skådad klass som ger en enorm skärpa, ett djup i bilden och kontrast som helt enkelt utklassas XW7000. Tuffa ord då vi pratar om en high-enprojektor jag tycker är viktiga parametrar, men Sony har inte skuggan av en chans på de parametrarna. Svärtan är förstås JVCs paradgren och detta är inget undantag. Att få till en så pass ljusstark bild med bibehållen svärta är faktiskt rent otroligt.
Det är en anaolg skarp, verklighetstrogen bild som mejslas ut som jag aldrig sett maken till. Att jag uppgraderar handlar om att detta är flera steg uppåt på de parametrar jag tycker är viktiga.
Vid sämre källmateral är Sony snällare och mer förlåtande som mycket väl kan ligga i en inte så skarp bild och sämre optik, men i alla fall. Bildflytande kanske är en aningen bättre på Sony, men det skulle kunna bero på samma sak.
I mon bok är JVC väsentligen bättre på det mesta och jag gjorde en otroligt lyft tycker jag. Att para med Lumagen är också fint, använder Lumagens Tonmappning som nog upplevs mer "korrekt" än JVCs inbyggda - som ändå är väldigt bra.
Redigerat av lirsa, 16 oktober 2024 - 06:30.
Postad 15 oktober 2024 - 20:37
DPC
-
DPC
-
Forumräv
-
-
982 inlägg
Bara gratulera! Min uppfattning är att det råder konsensus därute om hur bra nz900 är. Bland det bästa man kan köpa idag.
Har du redan fått hem den och kunnat jämföra i ditt rum?
Postad 15 oktober 2024 - 22:39
Anton
-
Anton
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Stora gratulationer!!
Helt otroligt att kunna köpa in en med sådan klass!
Postad 15 oktober 2024 - 23:11
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
891 inlägg
Härligt , visst mkt pengar men ändå inte , folk kan köpa en bil för 650.000 utan att någon blinkar och som tappar 150.000 kr första veckan , visst kanske en bil är "nödvändig " men inte alls lika roligt , kan säga att själva använder vi ingen hobby eller har någonsin gjort så mkt som vi gör med "bion" det är ju en ny hobby med varej ny film och det passar alla gammal som ung , och driftskostnaden är nästan noll , vilken hobby kan man säga det om
Postad 16 oktober 2024 - 06:25
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1 017 inlägg
Bara gratulera! Min uppfattning är att det råder konsensus därute om hur bra nz900 är. Bland det bästa man kan köpa idag.
Har du redan fått hem den och kunnat jämföra i ditt rum?
Yes, har den redan i bion därav att jag kunde dra sådana slutsater jämfört med XW7000. Jag är så gammal i gamet så jag på förhand tänkte kanske att det skulle bli en uppgradering snett uppåt och likvärdigt i några fall och därmed inte uppgradera, men oj så fel jag hade denna gång.
Stora gratulationer!!
Helt otroligt att kunna köpa in en med sådan klass!
Stor tack! Ja verkligen, den skiner
Härligt , visst mkt pengar men ändå inte , folk kan köpa en bil för 650.000 utan att någon blinkar och som tappar 150.000 kr första veckan , visst kanske en bil är "nödvändig " men inte alls lika roligt , kan säga att själva använder vi ingen hobby eller har någonsin gjort så mkt som vi gör med "bion" det är ju en ny hobby med varej ny film och det passar alla gammal som ung , och driftskostnaden är nästan noll , vilken hobby kan man säga det om
Helt rätt, men visst är det galet mycket pengar. Jag tycker dock att denna lever upp till sin prislapp. Det är det bästa jag någonsin lagt mina ögon på.
Redigerat av lirsa, 16 oktober 2024 - 06:28.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Mer elektronik.
Dynabro75
2025-01-11 19:45:22
-
Kraften och kontrollen
Dynabro75
2025-01-11 19:36:58
-
Där det roliga kommer ifrån!
Dynabro75
2025-01-11 19:15:07
-
Bion idag med Camira
DPC
2025-01-08 07:30:40
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|