Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii - bäst säljande spelkonsolen i världen

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 augusti 2007 - 13:41

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Tar över tronen från Xbox360
Läs mer här

#2

Postad 23 augusti 2007 - 13:57

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Inte konstigt med tanke på priset att det tar ledningen.. Tror ändå att det kommer säljas fler Xbox 360 i slutändan.. Men det var ju kul att se hur dåligt det går för PS3. :D

#3

Postad 23 augusti 2007 - 14:01

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ja priset är ju den ända bra saken med wii, resten suger rätt hårt om man inte är 8år typ.

Jag har satsat på PS3an, hoppas det går bättre för den framöver! :D

#4

Postad 23 augusti 2007 - 14:19

theboss666
  • theboss666
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kul för Nintendo!
Jag är 33 år och tycker Wii är jätte roligt!
Smaken är ju som...

#5

Postad 23 augusti 2007 - 14:38

khalis
  • khalis
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Grattis Wii, jag själv har bara investerat i en 360 för tillfället och känner mig nöjd. Förstår inte varför japanerna har så mkt emot 360:n. Jag kommer nog dock ha minst en till av dem innan nästa sommar

#6

Postad 23 augusti 2007 - 14:52

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Men det var ju kul att se hur dåligt det går för PS3. :D

<{POST_SNAPBACK}>


Med tanke på priset och att den vart ute ganska kort tid så går det inte dåligt.

#7

Postad 23 augusti 2007 - 14:56

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Lånade hem ett Wii och höll på att garva läppen av mig. Grafiken var ju fan bättre på mitt Vic 64 från 1982!!

Spelkänsla hit och spelkänsla dit spelar ingen roll när det ser så ruskigt illa ut... Skulle inte ta emot ett om jag fick det för jag skulle aldrig använda det.

#8

Postad 23 augusti 2007 - 15:17

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Själv tröttnar jag snabbare på spel som bara har snygg grafik, kan det kombineras med spelkänsla så visst. Annars väljer jag spelkänsla före utseende 7 dagar i veckan...

Grattis Wii!!

#9

Postad 23 augusti 2007 - 16:12

DigitalSound
  • DigitalSound
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Spelkänsla är ju helt klart de viktigaste.. kul för nintendo att de har kommit upp sig igen MS och sony har ju råd med floppar men de har ju inte nintendo som de är nu kommer perfekt annars hade mario med vänner gått i graven..!!!!

#10

Postad 23 augusti 2007 - 16:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Grattis Wii, jag själv har bara investerat i en 360 för tillfället och känner mig nöjd. Förstår inte varför japanerna har så mkt emot 360:n. Jag kommer nog dock ha minst en till av dem innan nästa sommar

<{POST_SNAPBACK}>


MS är dåliga på marknadsföring i Japan.

#11

Postad 23 augusti 2007 - 16:53

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Intressant men utan att ta något parti så litar jag faktiskt inte riktigt på källan och denna information.

#12

Postad 23 augusti 2007 - 16:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Intressant men utan att ta något parti så litar jag faktiskt inte riktigt på källan och denna information.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej det gör inte jag heller. Men man kan nog vara säker på att Wii gått om innan året är slut iaf.

#13

Postad 23 augusti 2007 - 17:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Om Sony bara får tummen ur och sänker priset på PS3:an till 3990:- så säljer den nog bättre. Men det verkar ju inte Sony fatta dom tröga ######rna :D
Men nu börjar det iallafall komma bra spel till den då jag endast använt den som Blu-Ray spelare hittils :D

Wii´t sålde jag nyss då det bara stått och samlat damm i 2 månader nu och Metroid 3, som jag väntade på, är inte nog för att jag skulle behålla den.

Wii kontrollen kändes jäkla fräsh och kul i början men efter ett par veckor så tröttnade man hårt på det hela.

Så Wii var inget för mig trots allt. Men jag tycker det är jäkligt kul att Nintendo annars har en storsäljande konsoll igen efter många tröga år.

#14

Postad 23 augusti 2007 - 17:31

Unregistered167b1351
  • Unregistered167b1351
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Inte konstigt med tanke på priset att det tar ledningen.. Tror ändå att det kommer säljas fler Xbox 360 i slutändan.. Men det var ju kul att se hur dåligt det går för PS3. :D

<{POST_SNAPBACK}>



Skulle inte kalla nästan hälften så många sålda som 360 dåligt med tanke på försprånget XBOX har tidsmässigt. Trodde inte Ps3 sålt såpass bra faktiskt.

#15

Postad 23 augusti 2007 - 17:57

SeaTHX
  • SeaTHX
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Blev inte förvånad att Nintänder Pee sålde så bra den är billigt. PS2 säljer också bra för den är också billigt. Men det som förvåna mig mest är att PS3 säljer så bra :D med tanke på att det inte finns så bra spel än och den är "dyr" (tycker personligen att den är tok billigt) den kommer säkert att går om XB360 innan året är slut. Men helt säkert innan 2008 är slut och då spelar inga roll hur många Halo dom släpper :D

#16

Postad 23 augusti 2007 - 18:44

KniveN82
  • KniveN82
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Om Sony bara får tummen ur och sänker priset på PS3:an till 3990:- så säljer den nog bättre. Men det verkar ju inte Sony fatta dom tröga ######rna :D
Men nu börjar det iallafall komma bra spel till den då jag endast använt den som Blu-Ray spelare hittils :angry:

Wii´t sålde jag nyss då det bara stått och samlat damm i 2 månader nu och Metroid 3, som jag väntade på, är inte nog för att jag skulle behålla den.

Wii kontrollen kändes jäkla fräsh och kul i början men efter ett par veckor så tröttnade man hårt på det hela.

Så Wii var inget för mig trots allt. Men jag tycker det är jäkligt kul att Nintendo annars har en storsäljande konsoll igen efter många tröga år.

<{POST_SNAPBACK}>



Backar dom inte 50$ per såld konsol redan? :D

#17

Postad 23 augusti 2007 - 18:57

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Det är ingen som backar på att sälja en konsol. Så fruktansvärt dumma är inte Sony.
Att dom skulle backa en massa pengar på att sälja konsolen och räkna hem det hela på alla tillbehör och spel är strunt. Dom tjänar pengar, inget snack om den saken! :D

#18

Postad 23 augusti 2007 - 19:12

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Inte konstigt med tanke på priset att det tar ledningen.. Tror ändå att det kommer säljas fler Xbox 360 i slutändan.. Men det var ju kul att se hur dåligt det går för PS3. :D

<{POST_SNAPBACK}>


Går det verkligen så dåligt? Xbox 360 har (höftat) funnits ett år längre än PS3. PS3 har ungefär funnits i tre kvartal

Enligt Wikipedia, om man slår ihop de tre första kvartalförsäljsrapporterna av 360, så hade konsolen sålt 5 miljoner exemplar, denna tråds angivna källa anger f.n. 4.32 miljoner sålda PS3.

700 000 mer exemplar för Microsoft är ju en stor summa, men inte allt för stor. Men kom för guds skull ihåg, det finns tre sorters lögner: Lögn, förbannad lögn och statistik. Man kan säga vad fan man vill med siffror.

#19

Postad 23 augusti 2007 - 19:15

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0
Det är helt rätt!

Och skulle Sony "officiellt" uttrycka sig för att gå back på PS3 så är det i rent försäljningsargument; "billigare än såhär blir det inte, vi går back! gå och köp!".

PS3 har sålt lite mindre än 360 men kostar nästan det dubbla.

Redigerat av aftersun, 23 augusti 2007 - 19:16.


#20

Postad 23 augusti 2007 - 19:47

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Hej.

Läste nya M3 idag på lunchen och där var det en annorlunda fördelning på försäljningen, typ xbox 11 miljoner, WII 7 miljoner och PS3 3 miljoner?

Ps. eftersom jag börjar komma till åren(senil) skulle det vara kul om någon ägde denna blaska och kunde kolla upp om det stämmer Ds.

Mvh.
Mats

Redigerat av Noobman, 23 augusti 2007 - 19:50.


#21

Postad 23 augusti 2007 - 20:16

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Har bestämt mig för att sälja Wii.
Kul maskin men inga roliga spel! och framför allt inget mediacenter. Både PS3 och Xbox 360 har detta!

PS3 kan inköpas om priset går ner!

MVH
JE

#22

Postad 23 augusti 2007 - 21:49

tripleseven
  • tripleseven
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Har ingen av dom men testade Wii, skitkul med polare och öl... men många verkar tröttna på sina nu, försäljningen kommer gå ner rejält om de inte får ut nån monstertitel... Guitar Hero 3 kommer sälja en del men om PS3an sänks o paketeras med det spelet så finns ju ingen anledning att köpa Wii med sin keffa upplösning.

#23

Postad 23 augusti 2007 - 21:59

henula
  • henula
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jätte kul för wii!
men jag skulle nog köpt 360 ist för ps3 pgd av det dyra priset på ps3.. :-p

#24

Postad 24 augusti 2007 - 01:55

KniveN82
  • KniveN82
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Det är ingen som backar på att sälja en konsol. Så fruktansvärt dumma är inte Sony.
Att dom skulle backa en massa pengar på att sälja konsolen och räkna hem det hela på alla tillbehör och spel är strunt. Dom tjänar pengar, inget snack om den saken! :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.e24.se/dy...id_14187279.asp


Enligt analytikerföretaget Isupplis beräkningar kostar varje Playstation 3 drygt 5 600 kronor i material och tillverkning. Det japanska elektronik-företaget går alltså med mer än 2 000 kronor i förlust på varje konsol som säljs i USA.Sony har inte velat kommentera uppgifterna, men faktum är att detta förfarande närmast är legio i branschen.

#25

Postad 24 augusti 2007 - 03:04

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Ja priset är ju den ända bra saken med wii, resten suger rätt hårt om man inte är 8år typ.

Jag har satsat på PS3an, hoppas det går bättre för den framöver! :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Man blir så irriterad på personer som dig, men kanske var det du ville med den osmakliga kommentaren också.

Tydligen är jag 8,år men att det snart står 24,år på pappret spelar ingen roll antar jag. Detsamma med mina andra polare som har en wii o e lika gammal eller äldre än jag.

#26

Postad 24 augusti 2007 - 06:55

Arvin
  • Arvin
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Roligit för Nintendo, all kredit till dom. Men själv är jag helhjärtat en Playstation freak, man köper inte grisen i säcken det har jag iallafall inte ångrat mig med PS1 och PS2.

#27

Postad 24 augusti 2007 - 07:43

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0

Det är ingen som backar på att sälja en konsol. Så fruktansvärt dumma är inte Sony.
Att dom skulle backa en massa pengar på att sälja konsolen och räkna hem det hela på alla tillbehör och spel är strunt. Dom tjänar pengar, inget snack om den saken! :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.e24.se/dy...id_14187279.asp


Enligt analytikerföretaget Isupplis beräkningar kostar varje Playstation 3 drygt 5 600 kronor i material och tillverkning. Det japanska elektronik-företaget går alltså med mer än 2 000 kronor i förlust på varje konsol som säljs i USA.Sony har inte velat kommentera uppgifterna, men faktum är att detta förfarande närmast är legio i branschen.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag funderade länge på att inte besvara detta.
Jag har ingen som helst susning på vad en PS3 kostar i tillverkning men jag vet vad affärer, budget och teckningsbidrag är och Sony går inte back på sina PS3.
Dock förstår jag ju att det krävs en viss volym innan man börjar se resultat. Möjligen att Sony har beräknat sälja viss volym men sålt mindre, och därför backar på ett antal maskiner innan de börjar räkna hem det.

Aldrig att de backar pga. för höga tillverkningskostnader, oavsett hur många de säljer.

Redigerat av aftersun, 24 augusti 2007 - 07:44.


#28

Postad 24 augusti 2007 - 07:46

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Ja priset är ju den ända bra saken med wii, resten suger rätt hårt om man inte är 8år typ.

Jag har satsat på PS3an, hoppas det går bättre för den framöver! :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


Man blir så irriterad på personer som dig, men kanske var det du ville med den osmakliga kommentaren också.

Tydligen är jag 8,år men att det snart står 24,år på pappret spelar ingen roll antar jag. Detsamma med mina andra polare som har en wii o e lika gammal eller äldre än jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Haha, men ärligt talat, grafiken är ju brutalt dålig, o att slänga med kontrollerna är roligt i 10minuter...alla spel till wii är ju för småbarn!? Jag har väl oxo kompisar som är 26år som har köpt wii, jag tror dom haft igång konsollen totalt 5timmar iallafall! Men d är klart, det är väl lite hur man är i sinnet och som person.

#29

Postad 24 augusti 2007 - 07:49

GymClassHero
  • GymClassHero
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Om siffrorna stämmer..
då är det jätteroligt att Wii toppar, och att PS3 säljer så pass dåligt.

Har ett Nintendo Wii hemma som jag är jättenöjd med. Förutom att spelutbudet suger hårt.
Men kommer nog köpa xbox 360, för när FIFA08 släpps så vill jag spela det på ett xbox, inte på wii.
Ska blir roligt och se hur mycket priset droppar på 360 Premium nu efter att Elite släpps idag.

Grattis NIntendo!!

#30

Postad 24 augusti 2007 - 09:22

spinx
  • spinx
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Intressanta är ju att 360 säljer bättre i US och Others (EU, AUS etc) än både Wii och PS3.

Men vad som får siffrorna att vända är ju Japanmarknaden. Verkar som om japsen är väldigt lokalpatriotisk men skulle 360 få fäste där så är konsolkriget över.

Om ett år har nog PS3 gått om Wii och vi kommer se ett race mellan 360 och PS3 där Wii är komplemetvalet.

PS3 kommer att komma men är trög i starten just nu. Mitt råd är som tidigare, köp 360 nu och PS3 till julen 2008. På så sätt missar du inga heta titlar samt att du slipper kasta bort pengar på nåt du inte har användning för.

#31

Postad 24 augusti 2007 - 09:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Jag funderade länge på att inte besvara detta.
Jag har ingen som helst susning på vad en PS3 kostar i tillverkning men jag vet vad affärer, budget och teckningsbidrag är och Sony går inte back på sina PS3.
Dock förstår jag ju att det krävs en viss volym innan man börjar se resultat. Möjligen att Sony har beräknat sälja viss volym men sålt mindre, och därför backar på ett antal maskiner innan de börjar räkna hem det.

Aldrig att de backar pga. för höga tillverkningskostnader, oavsett hur många de säljer.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför inte?

Själv har jag ingen fakta på om hur det faktiskt ligger till men jag tror du är rätt ensam om åsikten att "sälja till förlust för att i slutändan vinna mer" är något omöjligt.

spinx>>

Intressanta är ju att 360 säljer bättre i US och Others (EU, AUS etc) än både Wii och PS3.

360 har sålt mer, inte bättre (enheter/månad "idag"). Att den sålt mer har förstås att göra med att den funnits på marknaden minst ett år längre.

Om ett år har nog PS3 gått om Wii och vi kommer se ett race mellan 360 och PS3 där Wii är komplemetvalet.

Vad baserar du det på med tanke på att Wii säljer mkt bättre på samtliga marknader?

På så sätt missar du inga heta titlar samt att du slipper kasta bort pengar på nåt du inte har användning för.

Ja för de spel som släpps i höst/vinter och uppspelning av Blu-ray film m.m funktioner har man ju ingen användning för... :wub:

#32

Postad 24 augusti 2007 - 09:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Intressant att billiga alternativ säljer bättre.

Nöjer mig dock med min 360. :wub:

#33

Postad 24 augusti 2007 - 11:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Påminner lite om reglerna gällande försäljning (annonsen är nu dold).

10.1 Privatpersoner annonserar i marknaden - 060221
"Marknaden" erbjuder privatpersoner en möjlighet att under köpes, säljes och bytes gratis utannonsera varor tillhörande de områden som MinHembio eller Prisjakt behandlar och som i övrigt följer våra regler. I och med detta så tillåter vi inte annonsering eller länkar till annonser i forumet, signaturen, avataren eller galleriet.



#34

Postad 24 augusti 2007 - 11:30

KniveN82
  • KniveN82
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0

Det är ingen som backar på att sälja en konsol. Så fruktansvärt dumma är inte Sony.
Att dom skulle backa en massa pengar på att sälja konsolen och räkna hem det hela på alla tillbehör och spel är strunt. Dom tjänar pengar, inget snack om den saken! :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.e24.se/dy...id_14187279.asp


Enligt analytikerföretaget Isupplis beräkningar kostar varje Playstation 3 drygt 5 600 kronor i material och tillverkning. Det japanska elektronik-företaget går alltså med mer än 2 000 kronor i förlust på varje konsol som säljs i USA.Sony har inte velat kommentera uppgifterna, men faktum är att detta förfarande närmast är legio i branschen.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag funderade länge på att inte besvara detta.
Jag har ingen som helst susning på vad en PS3 kostar i tillverkning men jag vet vad affärer, budget och teckningsbidrag är och Sony går inte back på sina PS3.
Dock förstår jag ju att det krävs en viss volym innan man börjar se resultat. Möjligen att Sony har beräknat sälja viss volym men sålt mindre, och därför backar på ett antal maskiner innan de börjar räkna hem det.

Aldrig att de backar pga. för höga tillverkningskostnader, oavsett hur många de säljer.

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt analysföretaget Isuppli gick Sony back med mer än 2 000 kronor per såld Playstation3 när den lanserades och Microsoft beräknades förlora 700 kronor på varje Xbox360 i början. Under en spelmaskins livstid blir komponenter både mindre och billigare och allteftersom tillverkarna förändrar maskinerna vänds förlusten till vinst och priserna kan sänkas.

http://www.e24.se/dy...id_16583634.asp

Skulle vara kul att veta hur du kan säga att dom inte går back när du inte vet något om det?
Det är tydligen inte bara PS3 som backar i när dom säljer sina konsoler. (till en början iaf)

#35

Postad 24 augusti 2007 - 11:54

Kanhow
  • Kanhow
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Skulle aldrig köpa ett Ps3 av den enkla anledningen att vi får betala dubbelt så mycket i Europa som i
USA och Japan.
Känns så roligt att man sitter och betalar en massa extra pengar så de kan få det billigare i andra
världsdelar.

#36

Postad 24 augusti 2007 - 12:02

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

  • 526 inlägg
  • 0

Det är ingen som backar på att sälja en konsol. Så fruktansvärt dumma är inte Sony.
Att dom skulle backa en massa pengar på att sälja konsolen och räkna hem det hela på alla tillbehör och spel är strunt. Dom tjänar pengar, inget snack om den saken! :wub:

<{POST_SNAPBACK}>


http://www.e24.se/dy...id_14187279.asp


Enligt analytikerföretaget Isupplis beräkningar kostar varje Playstation 3 drygt 5 600 kronor i material och tillverkning. Det japanska elektronik-företaget går alltså med mer än 2 000 kronor i förlust på varje konsol som säljs i USA.Sony har inte velat kommentera uppgifterna, men faktum är att detta förfarande närmast är legio i branschen.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag funderade länge på att inte besvara detta.
Jag har ingen som helst susning på vad en PS3 kostar i tillverkning men jag vet vad affärer, budget och teckningsbidrag är och Sony går inte back på sina PS3.
Dock förstår jag ju att det krävs en viss volym innan man börjar se resultat. Möjligen att Sony har beräknat sälja viss volym men sålt mindre, och därför backar på ett antal maskiner innan de börjar räkna hem det.

Aldrig att de backar pga. för höga tillverkningskostnader, oavsett hur många de säljer.

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt analysföretaget Isuppli gick Sony back med mer än 2 000 kronor per såld Playstation3 när den lanserades och Microsoft beräknades förlora 700 kronor på varje Xbox360 i början. Under en spelmaskins livstid blir komponenter både mindre och billigare och allteftersom tillverkarna förändrar maskinerna vänds förlusten till vinst och priserna kan sänkas.

http://www.e24.se/dy...id_16583634.asp

Skulle vara kul att veta hur du kan säga att dom inte går back när du inte vet något om det?
Det är tydligen inte bara PS3 som backar i när dom säljer sina konsoler. (till en början iaf)

<{POST_SNAPBACK}>



Tror att du missförstod mig där.
Det var inget generellt uttryck jag syftade på.
Jag syftade på att företaget Sony inte går back på att sälja deras PS3.
Självklart går de ju inte med vinst i början utan det tar ett tag att börja tjäna in pengar.
Men att säga generellt att Sony går back på alla deras sålda PS3 (oavsett hur många de säljer) är ju fel, för det gör dom inte.
Ju fler dom säljer desto högre blir ju marginalen i vinst.

#37

Postad 24 augusti 2007 - 13:18

Lurv
  • Lurv
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej.

Jag ville också få med en intressant kommentar (tycker jag iafall :wub:).

Nämligen i Australien så säljer man inte PS3 som en spelmaskin på de stora elektronikkedjorna utan där berättar man i första hand om hur bra den är som Blu-ray spelare. Där talar man nämligen inte om pris i jämförelse mellan Wii, xbox360 och PS3 utan snarare mellan en Pioneer Blu-ray och en PS3 å då kommer PS3 i mycket bättre jämförelse. Sen att man även får en bra spelmaskin är ett plus. Men där säljer de mest för att någon köper en platt-tv och vill ha en blu-ray spelare :o.

Synd att vi inte gör så här i sverige för jag tror försäljningen av PS3 skulle öka rejält och då så blir siffrorna bättre här och Sony kanske satsar mer på europa.

En annan sak som ingen vågar tala om verkar vara att PS3 säljer sämmre för den går ej att chippa. Hur många av alla miljoner konsoller tror ni verkligen inte det sitter chipp i av Wii och xbox360? Iafall hemma hos alla som jag känner och talar med.

Med Vänliga Hälsningar
Peter J Gustafsson

P.S. Jag vet att det inte är chipp utan firmwire i xbox360 men samma sak igentligen pirat som pirat. D.S.

#38

Postad 24 augusti 2007 - 13:32

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

Skulle aldrig köpa ett Ps3 av den enkla anledningen att vi får betala dubbelt så mycket i Europa som i
USA och Japan.
Känns så roligt att man sitter och betalar en massa extra pengar så de kan få det billigare i andra
världsdelar.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej.

Du kan inte få mycket köpt med den inställningen, Tror det mesta i min lägenhet går att få billigare i någon annan världsdel :wub:

Mvh.
Mats

#39

Postad 24 augusti 2007 - 15:13

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Hej.

Läste nya M3 idag på lunchen och där var det en annorlunda fördelning på försäljningen, typ xbox 11 miljoner, WII 7 miljoner och PS3 3 miljoner?

Ps. eftersom jag börjar komma till åren(senil) skulle det vara kul om någon ägde denna blaska och kunde kolla upp om det stämmer Ds.

Mvh.
Mats

<{POST_SNAPBACK}>


M3 tog informationen från en anna hemsida, Den är inte lika bra som den prisjakt länka. Företagen själva säger att vgchartz.com är väldigt bra

#40

Postad 24 augusti 2007 - 16:09

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Ska bli spännande å se hur många som kommer köpa Xbox360 då Halo 3 kommer..

#41

Postad 24 augusti 2007 - 17:31

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Ska bli spännande å se hur många som kommer köpa Xbox360 då Halo 3 kommer..

<{POST_SNAPBACK}>


Förs'ljningen lär ju skjuta i höjden i USA iallafall, Fast personligen tycker jag att halo 3 verkar sådär.

#42

Postad 24 augusti 2007 - 17:38

Unregistered33861
  • Unregistered33861
  • Lärjunge

  • 469 inlägg
  • 0
Grattis Wii.

Bara 50 miljoner kvar att sälja för att komma ikapp NES. (källa)

#43

Postad 24 augusti 2007 - 19:15

SeaTHX
  • SeaTHX
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Grattis Wii.

Bara 50 miljoner kvar att sälja för att komma ikapp NES. (källa)

<{POST_SNAPBACK}>


hmm....och över 110 miljoner kvar till Playstation 2 :)

#44

Postad 25 augusti 2007 - 12:32

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0
Det går inte att säga att PS3:an säljer dåligt utifrån de siffrorna, eftersom de bara nämner totalt antal sålda. 360:n har ju trots allt haft ett försprång eftersom den kom ut mycket tidigare. Sony har dessutom sagt att om man jämför PS3:an med PS2:an så har de sålt fler PS3:or sen dess lansering än de gjorde på motsvarande tid efter PS2:an lansering. Och PS2:an är ju som bekant världens mest sålda spelkonsoll med över 100 miljoner sålda exemplar.

Redigerat av SirIdot, 25 augusti 2007 - 12:32.


#45

Postad 25 augusti 2007 - 17:00

brainrup
  • brainrup
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Läste någonstans att ps2 hade sålt 15 miljoner på samma tid som ps3 funnits nu. Vet inte om det stämmer dock eller var jag läste det :)

Redigerat av brainrup, 25 augusti 2007 - 17:01.


#46

Postad 25 augusti 2007 - 17:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Det går inte att säga att PS3:an säljer dåligt utifrån de siffrorna, eftersom de bara nämner totalt antal sålda. 360:n har ju trots allt haft ett försprång eftersom den kom ut mycket tidigare. Sony har dessutom sagt att om man jämför PS3:an med PS2:an så har de sålt fler PS3:or sen dess lansering än de gjorde på motsvarande tid efter PS2:an lansering. Och PS2:an är ju som bekant världens mest sålda spelkonsoll med över 100 miljoner sålda exemplar.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan se PS2vs360vs360 med alignade datum (dvs vi ser hur de gått de första 41 veckorna) på VGCharts här:
http://vgchartz.com/...eg3=All&align=1

###### skitsajt...mitt virusprogram rapporterade en trojan på deras sida...

#47

Postad 26 augusti 2007 - 15:26

sump3n
  • sump3n
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Intressanta är ju att 360 säljer bättre i US och Others (EU, AUS etc) än både Wii och PS3.

Men vad som får siffrorna att vända är ju Japanmarknaden. Verkar som om japsen är väldigt lokalpatriotisk men skulle 360 få fäste där så är konsolkriget över.

Om ett år har nog PS3 gått om Wii och vi kommer se ett race mellan 360 och PS3 där Wii är komplemetvalet.

PS3 kommer att komma men är trög i starten just nu. Mitt råd är som tidigare, köp 360 nu och PS3 till julen 2008. På så sätt missar du inga heta titlar samt att du slipper kasta bort pengar på nåt du inte har användning för.

<{POST_SNAPBACK}>


Man kan inte säga "säljer bättre", då konsollerna inte varit på marknaden lika länge.

Och xbox kommer aldrig få fäste i Japan med dom spel de erbjuder. Deras line-up är ett skämt.


Det kommer inte vara något konsolkrig denna generationen. Inte till döden för något företag iaf.


Om inte XB skaffar sig lite ordentliga spel med starka karaktärer, så blir det tufft att klara nästa generation. Så bra är inte ens Master Chief...

Nintendo kommer leva länge. Dom var med i början, och det blir bara fler och fler som älskar Mario, Link, Samus Aran (Metroid) osv osv. Även om dom skulle sluta med konsoler, så kommer dom göra spel. Tar efter Sega helt enkelt. Skulle bara bli tråkigt, då spelvärldens största innovatörer försvinner.


PS3 och XB tjaffsar om samma segment. Där är kriget idag.

Har man ett Wii och en PS3:a, så är allt annat överflödigt...


Btw, grattis Nintu!

Redigerat av sump3n, 26 augusti 2007 - 15:27.


#48

Postad 26 augusti 2007 - 15:31

ZuperZed
  • ZuperZed
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Skulle aldrig köpa ett Ps3 av den enkla anledningen att vi får betala dubbelt så mycket i Europa som i
USA och Japan. Känns så roligt att man sitter och betalar en massa extra pengar så de kan få det billigare i andra världsdelar.

<{POST_SNAPBACK}>

Beställ en från USA eller Japan då... :rolleyes:

#49

Postad 27 augusti 2007 - 08:21

yonaz333
  • yonaz333
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Kul! Har både XB360 och Wii själv, de bjuder på helt olika typ av upplevelser.
Men hur kan man säga att PS3 inte säljer dåligt i jämförelse bara för den är dyr? Sony förlorar ju på varje såld enhet medans Nintendo tjänar en hacka på varje Wii plus att deras egna spel säljer som smör för att inte tala om DS-försäljningen. Nintendo är nog liiite mer lönsamma än Sony. Kul att Nintendo är tillbaka på toppen :P Jag skulle inte vilja vara i Sonys skor just nu :)
Sen tycker jag XB360 är en mycket bra konsol trots den dåliga byggkvalit+en och förtjänar framgången. Men är inte förvånad att den inte är så populär i öst, det är verkligen en amerikansk konsol rakt igenom.

#50

Postad 27 augusti 2007 - 10:02

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0
Vägen till framgång för Såny heter lägre pris och bättre spel.
Wii kommer att tappa i popularitet rätt snabbt misstänker jag, finns ju inga spel som är värda att spela. Och inget online läge.

Xbox360 däremot har många bra spel nu och många pågång, det som bromsar dom är deras kvalitetsproblem.

Redigerat av dunde, 27 augusti 2007 - 10:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.