Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC´s 2018 års projektor modeller: DLA-X5900, 7900, 9900, 20 LTD

377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-X5900 (Projektorer) 7 9,25 (7) Inga priser
JVC DLA-X7900 (Projektorer) 1 8,75 (3) 64 990:-
JVC DLA-X9900 (Projektorer) 1 (0) Inga priser

#101

Postad 10 november 2017 - 11:38

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Om man inte gillar e-shift men ändå vill ta emot en UHD signal kan man skala ner bilden till 1080p 4:4:4 BT2020 HDR med HD Fury Linker t.ex. Man tappar upplösningen men bibehåller färg och dynamik. Den stora vinningen verkar komma ifrån de bättre kamerorna som används när filmen spelas in. Vissa av mina BD-skivor ser bättre ut än vissa UHD-skivor för att BD:n var inspelad i 6k med 4k DI och sedan nerskalat till BD medan UHD-skivan använder 2k DI och är bara uppskalad.

 

Det finns en stor vinst i att bara kunna ta emot signalen för riktigt UHD material dock. Native 4k är såklart bättre men man får fråga sig om man tycker det är viktigare än ljusstyrka, färg och svärta. Man får också fråga sig vilken optik som används. Får man ens ut 4k med optiken i fråga även med native 4k panel? Verkar vara lite optik-lotteri även på de dyrare Sony och JVC från det jag läst. Så min poäng är att om det står 1080p eller 2160p som inkommande signal i projektorn kanske inte är något att haka upp sig på. 2160p60 är 4:2:0 8b på Sony maskinerna(kanske inte deras nya laser dock) så där är färginformationen inte så stor per pixel. De flesta som kollar Netflix Ultra eller någon annan streaming-tjänst kommer inte orka med att försöka få det att spela upp i 24Hz utan det blir 2160p60. X5900/X7900 ser ut att vara ett solklart köp i prisklasserna. 

 

Jag vill dock reservera mig för att jag aldrig gjort en jämförelse mellan maskinerna men i teorin så..


Redigerat av philipbtz, 10 november 2017 - 11:40.


#102

Postad 10 november 2017 - 11:51

nombz
  • nombz
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Jag upplever absolut att den nya maskinen är lugnare i bilden och tar fram mindre korn och artefakter. Det är dock för tidigt för mig att dra slutsatser ännu eftersom vår maskin är så ny. Lampan behöver rulla 100-150 timmar innan man ser den slutliga bilden. Som den är just nu så är den lugnare än vår tidigare X5500 men inte på samma nivå som en Sony. E-shift kan man slå av och på vid 1080 material och det är alltid på vid 4k. Den är mjukare än tidigare oavsett, men med E-shift tycker jag man får en bra balans mellan skärpa och ändå en ganska vilsam bild. Speciellt då med tanke på att den nästan är helt ny, vilket sedan tidigare modeller brukar brusa väldigt mycket initialt.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Jag får hålla mig ett tag till då, får försöka skaffa mig en anledning att åka ner till er runt jul och kolla kanske. Tack för input!



#103

Postad 10 november 2017 - 12:09

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Om man inte gillar e-shift men ändå vill ta emot en UHD signal kan man skala ner bilden till 1080p 4:4:4 BT2020 HDR med HD Fury Linker t.ex. Man tappar upplösningen men bibehåller färg och dynamik. Den stora vinningen verkar komma ifrån de bättre kamerorna som används när filmen spelas in. Vissa av mina BD-skivor ser bättre ut än vissa UHD-skivor för att BD:n var inspelad i 6k med 4k DI och sedan nerskalat till BD medan UHD-skivan använder 2k DI och är bara uppskalad.

 

Det finns en stor vinst i att bara kunna ta emot signalen för riktigt UHD material dock. Native 4k är såklart bättre men man får fråga sig om man tycker det är viktigare än ljusstyrka, färg och svärta. Man får också fråga sig vilken optik som används. Får man ens ut 4k med optiken i fråga även med native 4k panel? Verkar vara lite optik-lotteri även på de dyrare Sony och JVC från det jag läst. Så min poäng är att om det står 1080p eller 2160p som inkommande signal i projektorn kanske inte är något att haka upp sig på. 2160p60 är 4:2:0 8b på Sony maskinerna(kanske inte deras nya laser dock) så där är färginformationen inte så stor per pixel. De flesta som kollar Netflix Ultra eller någon annan streaming-tjänst kommer inte orka med att försöka få det att spela upp i 24Hz utan det blir 2160p60. X5900/X7900 ser ut att vara ett solklart köp i prisklasserna. 

 

Jag vill dock reservera mig för att jag aldrig gjort en jämförelse mellan maskinerna men i teorin så..

 

 

Du kan inte stänga av e-shift om du matar med 4K, du får låta spelaren skicka 1080p då går det



#104

Postad 10 november 2017 - 14:24

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Du kan inte stänga av e-shift om du matar med 4K, du får låta spelaren skicka 1080p då går det

 

Precis, var det inte det jag skrev? :P



#105

Postad 11 november 2017 - 00:02

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Precis, var det inte det jag skrev? :P

 

Typ, men ville förtydliga att projen inte kan skala ner



#106

Postad 14 november 2017 - 11:17

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

AVForums recenserar X5900: https://www.avforums...or-review.14183


Redigerat av Dr. Zaius, 14 november 2017 - 11:17.


#107

Postad 14 november 2017 - 17:15

RoboDuCk
  • RoboDuCk
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Har idag kalibrerat vår X5900 och det bjöd på en hel del intressanta överraskningar. Som vanligt, och förväntat, så målar den förstås upp en mycket hög kontrast. Jag mäter 43 kalibrerade fL i lågt lampläge med iris öppen med två meter bred vit väv från Grandview(som jag alltid mäter mot). Detta kan jämföras med tex Epson EH-TW9300 som lämnar 40fL med samma förutsättningar. Båda har i stort sett helt nya lampor eftersom vi nyligen tog upp en ny TW9300 som jag också kalibrerade idag. Svärtan är som väntat bättre på X5900.

 

.

.

.

 

Vad säger man, ja upplösning är som vanligt inte allt :wub:

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

 

I ett inlägg i Epson-tråden angav du kalibrerade 50fL i Eco-läget för TW9300 (https://www.minhembi...=4#entry4370722), är det något som ändrats?


Redigerat av RoboDuCk, 14 november 2017 - 17:17.


#108

Postad 14 november 2017 - 19:02

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Ja, annat exemplar.

/Marcus

#109

Postad 14 november 2017 - 22:19

RoboDuCk
  • RoboDuCk
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hör det till vanligheterna att det skiljer så pass mycket som 20% i ljusstyrka mellan exemplar av samma modell? Jag menar nu inte specifikt Epson kontra något annat märke utan rent generellt.

Är något märke bättre/sämre som du upplever det?



#110

Postad 14 november 2017 - 22:30

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Vet inte, sällan jag mäter olika exemplar på samma ställe så här. Det blev så denna gången eftersom TW9300 har varit aktuell ett bra tag nu och den får gå en hel del. Annars så blir det så att jag kalibrerar samma maskiner hos olika kunder men då är det ju aldrig samma förutsättningar eftersom det är olika dukar, storlekar etc.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#111

Postad 15 november 2017 - 09:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

AVForums recenserar X5900: https://www.avforums...or-review.14183

 

Och där bekräftar man att ljudnivån gällande e.shift är precis lika som tidigare? Så vad är det som gäller egentligen?  :blink:


Redigerat av mcmike, 15 november 2017 - 09:49.


#112

Postad 15 november 2017 - 10:18

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Hur mycket låter det med e-shift igång? (Jättesvår fråga jag vet)

 

Jag har haft en liten uppgradering i tankarna framåt våren och haft siktet på en JVC. Tyvärr är jag enormt känslig för sjungande apparater och om e-shift väsnas så känns inte apparaten lika lockande längre.



#113

Postad 15 november 2017 - 10:28

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

På den punkten borde Sonys nya maskiner ha ett stort övertag.



#114

Postad 15 november 2017 - 12:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Hur mycket låter det med e-shift igång? (Jättesvår fråga jag vet)

Jag har haft en liten uppgradering i tankarna framåt våren och haft siktet på en JVC. Tyvärr är jag enormt känslig för sjungande apparater och om e-shift väsnas så känns inte apparaten lika lockande längre.

Marcus svarar på den frågan på föregående sida.

#115

Postad 15 november 2017 - 12:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Hur mycket låter det med e-shift igång? (Jättesvår fråga jag vet)

Tyvärr är jag enormt känslig för sjungande apparater och om e-shift väsnas så känns inte apparaten lika lockande längre.

 

 

Är det lika som tidigare modeller vilket iof inte är så konstigt så låter e.hiften lite grann. Med 50Hz låter den knappt med med övriga finns ett ljud! Har visat för ganska många här hemma och en del störde sig andra inte. Personligen har jag inga problem, men det vet du bara själv med ett demo besök :) Det är lika med Epson, de har dock ett dovare ljud med samma fenomen i de olika HZ:en..! 



#116

Postad 15 november 2017 - 16:02

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Tack pacman

 

Är det lika som tidigare modeller vilket iof inte är så konstigt så låter e.hiften lite grann. Med 50Hz låter den knappt med med övriga finns ett ljud! Har visat för ganska många här hemma och en del störde sig andra inte. Personligen har jag inga problem, men det vet du bara själv med ett demo besök :) Det är lika med Epson, de har dock ett dovare ljud med samma fenomen i de olika HZ:en..! 

 

Det är såklart väldigt personligt . Givet att man får lyssna sig fram innan köp. :)

 

(Är väl lite skadad sedan förra årets köp av hw65 som byttes ut 2 ggr pga oväsen... inget oljud är nästan den enskilt viktigaste faktorn för mig)


Redigerat av martiin82, 15 november 2017 - 16:02.


#117

Postad 16 november 2017 - 13:17

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Jag har lyssnat ytterligare en gång på vår maskin och man kan mekaniskt höra när E-shiften tickar igång men maskinen är precis lika tyst som med den avslagen. Så var det inte på tidigare modeller och det är inte det på Epsons maskiner. 

Men det kan så klart skilja på olika exemplar, det vet jag inte men vår är iaf lika tyst oavsett. Har några kunder som snart ska boka kalibrering på sina nya maskiner så ska försöka passa på och lyssna även på dem.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#118

Postad 16 november 2017 - 13:48

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0
Kan det vara så enkelt som att beroende på vilket håll man stoppar i strömkabeln så surrar det mer eller mindre. Påminner om spotlights som kan surra om man kopplar in dom ur fas.

#119

Postad 18 november 2017 - 20:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

PJHC genomgång av X5900..! Översätta får ni göra själva..

http://www.projectio...-jvc-dla-x5900/



#120

Postad 19 november 2017 - 11:29

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

PJHC genomgång av X5900..! Översätta får ni göra själva..

http://www.projectio...-jvc-dla-x5900/

 

Börjar verkligen likna något. Vilket fynd i prisklassen!



#121

Postad 19 november 2017 - 19:01

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

  • 1 209 inlägg
  • 0
Jag spenderade igår heeeeladagen på hembiobutiken I Sundbyberg och spanade helt ny utrustning till mitt snart kommande biorum I källaren i nya huset.
Till saken så är en projektor en utav de saker som ska köpas och just X5900 var en utav de projektorer som jag kollade noga på igår. Mest för att jag är intresserad av storebror X7900, men var tvungen att dela med mig av det jag såg. JVC är en fullträff för dessa pengar. Så pass att jag funderar på X5900 istället och lägga mer på ljudet för mellanskillnaden. X5900 är snuskigt prisvärd.

Jag går dock från Panasonic AE4000 och Sony HW20, men jämförde X5900 mot Sony VPL-VW550ES och nu var inte Sonyn isf kalibrerad, men inställd så gott det gick med blicken för att ge ett hum av bild som svärta, skärpa osv.. X5900 I mitt tycke jämförelsevis var bättre på allt. Svärtan var klart bättre på JVC och upplösning trots native 4k mot faux såg jag noll skillnad på och då är detta en projektor för ganska exakt halva priset.

JVC har skapat en serie av priskrossande monster enligt mig och känner mig säker att yttra mig så trots att jag inte sett storebröderna, men om lillebror X5900 är så HÄR bra.. Hur bra är inte de andra?
Mina two cents för vad det är värt.

Stort tack till hembiobutiken som stod ut med service från öppning till (efter) stängning!

#122

Postad 20 november 2017 - 00:36

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Nevermind..


Redigerat av philipbtz, 20 november 2017 - 11:11.


#123

Postad 20 november 2017 - 11:12

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

PJHC genomgång av X5900..! Översätta får ni göra själva..

http://www.projectio...-jvc-dla-x5900/

 

Hmm dock ifrågasätter jag 4450:1 on/off CR. Det kan inte stämma helt enkelt. 



#124

Postad 20 november 2017 - 12:04

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Tycker många online recensioner känns osäkra rent allmänt och man ska nog inte läsa in för mycket av det man läser. Tänker speciellt då på uppmätta siffror som kan kan slå väldigt olika beroende på vem och på vilket sätt mätningarna är gjorda på.
 
Vet ej vilka sidor som är pålitligast men skulle gärna se att Vincent Teoh från HDTVTest genomförde fler projektor tester och oftare.



#125

Postad 20 november 2017 - 12:48

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Tycker många online recensioner känns osäkra rent allmänt och man ska nog inte läsa in för mycket av det man läser. Tänker speciellt då på uppmätta siffror som kan kan slå väldigt olika beroende på vem och på vilket sätt mätningarna är gjorda på.
 
Vet ej vilka sidor som är pålitligast men skulle gärna se att Vincent Teoh från HDTVTest genomförde fler projektor tester och oftare.

 

Ja!



#126

Postad 20 november 2017 - 18:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

JVC har skapat en serie av priskrossande monster enligt mig och känner mig säker att yttra mig så trots att jag inte sett storebröderna, men om lillebror X5900 är så HÄR bra.. Hur bra är inte de andra?
Mina two cents för vad det är värt.
 

 

Har du en batcave så kommer du kunna utnyttja storebrors utökade kontrast egenskaper, vardagsrum kan du lika gärna köpa lillebror :) Har själv jämfört tidigare generation här hemma, därav mina slutsatser..!

 

 Vet ej vilka sidor som är pålitligast 

 

 

Cine4home år pålitligast, såpass att man på andra sidan dammen använder dem som "referens" :) Dock litar jag i slutändan bara på mina egna ögon :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 20 november 2017 - 18:18.


#127

Postad 20 november 2017 - 18:50

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Cine4home är rätt okej, men som du säger är det ens egna ögon som bör fälla det slutliga avgörandet.



#128

Postad 20 november 2017 - 20:08

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Tycker många online recensioner känns osäkra rent allmänt och man ska nog inte läsa in för mycket av det man läser. Tänker speciellt då på uppmätta siffror som kan kan slå väldigt olika beroende på vem och på vilket sätt mätningarna är gjorda på.
 
Vet ej vilka sidor som är pålitligast men skulle gärna se att Vincent Teoh från HDTVTest genomförde fler projektor tester och oftare.

 

 

Ja speciellt kontrastmätningar...de är mycket osäkra



#129

Postad 20 november 2017 - 20:16

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

  • 1 209 inlägg
  • 0

Har du en batcave så kommer du kunna utnyttja storebrors utökade kontrast egenskaper, vardagsrum kan du lika gärna köpa lillebror :) Har själv jämfört tidigare generation här hemma, därav mina slutsatser..!


Cine4home år pålitligast, såpass att man på andra sidan dammen använder dem som "referens" :) Dock litar jag i slutändan bara på mina egna ögon :rolleyes:


Ja, det ska bli ett seriöst biorum totalt mörklgt i källaren som jag ska bygga så jag tror säkert att jag har mycket att utvinna på en X7900.. Nu börjar det nästan locka att hoppa upp till X9900.. En JVC blir det iaf.

#130

Postad 20 november 2017 - 20:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Ja, det ska bli ett seriöst biorum totalt mörklgt i källaren som jag ska bygga så jag tror säkert att jag har mycket att utvinna på en X7900.. Nu börjar det nästan locka att hoppa upp till X9900.. 

 

Kul ja då finns det en del att vinna med kontrast monstret :)  X9900 har handplockade komponenter i sig, en röd ( LTD ) kanske vore något :rolleyes:

 

 En JVC blir det iaf.

 

 

Har jag personligen full förståelse för :)


Redigerat av mcmike, 20 november 2017 - 20:38.


#131

Postad 20 november 2017 - 21:17

Unregistered1586716f
  • Unregistered1586716f
  • Beroende

  • 1 209 inlägg
  • 0

Kul ja då finns det en del att vinna med kontrast monstret :)  X9900 har handplockade komponenter i sig, en röd ( LTD ) kanske vore något :rolleyes:
 

 
Har jag personligen full förståelse för :)


Vad exakt menas med handplockade komponenter?
Låter som en gimmick, men vad vet jag, den lär ha en grym kontrast dock.
En LTD blir lite för mycket pengar (ska köpa förstärkare, högtalare, subbar och en Oppo UHD också) plus att den är riktigt ful. ;)

#132

Postad 21 november 2017 - 16:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Vad exakt menas med handplockade komponenter?
 

 

Ja du, kan man fråga sig? Det bästa av det bästa kanske :)

 

 

Låter som en gimmick, men vad vet jag, 

 

 

Finns personer här som kan kan svara på det, men ... :)

 

 

, den lär ha en grym kontrast dock.
 

 

Ja verkligen :wub:

 

 

 också) plus att den är riktigt ful. ;)

 

 

Nja har inte personligen riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka ännu :)



#133

Postad 21 november 2017 - 17:18

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Men 20LTD lär det inte bli lätt att få ett exemplar av för det kommer bara 20st till hela världen vad jag har läst.



#134

Postad 25 november 2017 - 12:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Men det kan så klart skilja på olika exemplar, det vet jag inte men vår är iaf lika tyst oavsett. Har några kunder som snart ska boka kalibrering på sina nya maskiner så ska försöka passa på och lyssna även på dem.

 

 

Har du fått något mera "kött på benen" gällande ljudnivån? Hur är det med hdmi skakningen egentligen, en del påstår samma lika som tidigare och en del tvärtom (8-10 sekunder)? :)



#135

Postad 25 november 2017 - 17:19

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag har idag varit nere hos Marcus på The Rock och jämfört JVC X5900 med Sony VW360 tillsammans med min bror.

 

Mycket intressant demonstration. Jag var bergsäker på att jag skulle gilla Sonyn bäst (Har en Sony HW20 idag) men så var det inte utan kunde leva med vilken som helst av dem. Jag inte bered att betala den prisskillnaden.

 

Vi jämförde detaljer i mörka partier, hur mycket ljustryck det var, flytet i bilden, skärpan m.m. Själv sa Marcus att han tyckte dessa var de två svåraste projektorerna att jämföra och hitta skillnader. Allt var avstängt dvs FI och Reality creation m.m.. Det enda som var på var E-shift på X5900.

Jag tyckte det var minimal skillnad mellan dem, utan man väljer mer efter tycke och smak. X5900 upplevs som den har en skarpare bild än VW360 och att VW360 har en mjukare bild än X5900. Stängde man av E-shift så blev bilden mjukare och mer lik VW360. Satte du på VW360 Reality Creation så upplevdes som du fick en skarpare bild. Flytet i bilden var väldigt likt (ingen FI), kanske VW360 var lite bättre men svårt att se tyckte jag. Jag hörde inget surr från  E-shift sittandes i soffan varken från 24 eller 50Hz. Jag lade aldrig örat mot fläktutblåset. Jag upplever som X5900 har en bättre lins än VW360.

 

Så kontentan är att pixlar är inte allt utan implementering och linsen är viktigare.

 

Vi jämförde synkningen och X5900 var ca 2-3s långsammare än VW360.

 

Den enda gången som vi tyckte e-Shift var sämre påslagen var när jag körde min medtagna Miami Vice på DVD :lol:.

 

Tack för en mycket trevlig demonstration och genomgång Marcus!


Redigerat av jln, 25 november 2017 - 17:29.


#136

Postad 25 november 2017 - 22:42

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0

Har du fått något mera "kött på benen" gällande ljudnivån? Hur är det med hdmi skakningen egentligen, en del påstår samma lika som tidigare och en del tvärtom (8-10 sekunder)? :)

Har inte haft möjlighet att lyssna på fler exemplar ännu, nej. Men vår maskin är fortsatt tyst oavsett läge.

 

Tiden för handskakning är förstås beroende av kringutrustning, men precis som jln skriver så synkar vår maskin, med våra förutsättningar, 2-3 sekunder långsammare än vår VW360ES. Vår tidigare X5500 synkade på samma tid i vår rigg.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


 

 

Den enda gången som vi tyckte e-Shift var sämre påslagen var när jag körde min medtagna Miami Vice på DVD :lol:.

 

Tack för en mycket trevlig demonstration och genomgång Marcus!

Tack själv, det var kul och nu blev jag också sugen på Miami Vice :wub:

 

/Marcus



#137

Postad 28 november 2017 - 01:23

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Tack själv, det var kul och nu blev jag också sugen på Miami Vice :wub:

 

/Marcus

 

Ja med, men skall nog först gräva fram High Chaparal DVD:en (Filip å Fredrik) och kolla avsnittet med Michael Philips Tomas...han är helskruvad på riktigt...haha underbart.



#138

Postad 28 november 2017 - 16:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Tack för svar båda, även om 2-3 sekunder efter Sony:n gällande skakningen inte säger så mycket :) Fast å andra sidan lika som tidigare då..!


Redigerat av mcmike, 28 november 2017 - 16:44.


#139

Postad 28 november 2017 - 21:25

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Jag kan vittna om att X5900 är snabbare med ett par sekunder än X7000 från min Oppo men ungefär lika från min ATV. Kör via ett försteg misstänker att de beror lite på vad man har.



#140

Postad 11 december 2017 - 17:53

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på hur HDR funkar för er med de nya modellerna? Behöver man fortfarande ladda ner kurvor ifrån AVSForum eller strippa bort det med en fury etc..
Finns det några ägare av dessa nya som är villiga att dela med sig?

#141

Postad 11 december 2017 - 18:15

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0

Jag är nyfiken på hur HDR funkar för er med de nya modellerna? Behöver man fortfarande ladda ner kurvor ifrån AVSForum eller strippa bort det med en fury etc..
Finns det några ägare av dessa nya som är villiga att dela med sig?

 

Är inte ägare men det jag har läst är att du fortfarande har en del att vinna på egen kurva, men så verkar det vara med alla projektorer som försöker sig på HDR. Skillnaden nu är att det verkar vara plug and play mer eller mindre medan för X5000/X7000 t.ex. behövde man HDFury Linker för att få Irisen att fungera med HDR mm. 



#142

Postad 11 december 2017 - 21:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

 medan för X5000/X7000 t.ex. behövde man HDFury Linker för att få Irisen att fungera med HDR mm. 

 

 

Det funktionen tillkom på trådmodellerna :)



#143

Postad 11 december 2017 - 22:58

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Jag har en X5500 och jag har köpt en HD Fury Vertex för att kunna köra utökad färgrymd utan att projektorn går upp i HDR läge.

Jag kan nu skicka 4k60 422 BT2020 12b utan att projektorn går upp i HDR läge.

Väntar nu på att HBB ska få hem senaste kalibreringsverktyget så att projektorn kan ställas in efter konstens alla regler 😀

#144

Postad 12 december 2017 - 13:07

Michael Olsson
  • Michael Olsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Vart köpte du HD Fury Vertex ifrån, china = ingen tull/moms? 



#145

Postad 12 december 2017 - 13:17

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Jag köpte den från deras europeiska säljsida.
https://www.hdfury.eu/sv/

#146

Postad 12 december 2017 - 16:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag har en X5500 och jag har köpt en HD Fury Vertex för att kunna köra utökad färgrymd utan att projektorn går upp i HDR läge.

Jag kan nu skicka 4k60 422 BT2020 12b utan att projektorn går upp i HDR läge.
 

 

Det fungerade även på modellen före och är ett måste ja! Med de nya Jvc:erna fungerar idag auto iris även med HDR, vilket inte gått förut :)


Redigerat av mcmike, 12 december 2017 - 16:58.


#147

Postad 12 december 2017 - 17:13

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Jo, jag fick reda på det ganska sent och hade då redan köpt X5500.
Borde kanske ha väntat ett tag och köpt den senaste och då inte behövt köpa Vertex.

Jaja, det funkar bra i alla fall

#148

Postad 12 december 2017 - 17:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jo, jag fick reda på det ganska sent och hade då redan köpt X5500.
Borde kanske ha väntat ett tag och köpt den senaste och då inte behövt köpa Vertex.

Jaja, det funkar bra i alla fall

 

Den kan ju behövas även till dessa modeller, vad vet jag inte sett någon ännu  :rolleyes:


Redigerat av mcmike, 12 december 2017 - 17:21.


#149

Postad 12 december 2017 - 18:17

Mikespike82
  • Mikespike82
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som har någon av de nya här?

#150

Postad 12 december 2017 - 18:41

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag har en X5900 som jag provkört med Sony X800 lite granna med Netflix och HDR avstängd.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.