Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC 4K projektor modeller: DLA-N5, N7, NX9

941 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-N5 (Projektorer) 3 7 (1) 70 000:-
JVC DLA-N7 (Projektorer) 1 8,75 (3) 89 990:-
JVC DLA-NX9 (Projektorer) 1 (0) 199 990:-
1 relaterade trådar

#751

Postad 20 februari 2021 - 16:33

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Kan bara instämma samt med senaste mjukvaran ännu bättre endast nx9 är en bättre projektor .
Ska bli kul och se vad nästa update från dem innehåller

#752

Postad 21 februari 2021 - 09:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Kikade på Maleficent 2 ondskans härskarinna, många mörka gråa scener där projektorn fick jobba på. Första filmen som jag tyckte mig tappa lite detaljer under mina förutsättningar

samt att det har kommit in n7 under denna tid till sverige och Europa så han lär ljuga att det inte finns några.


Hur kan du veta det så säkert, eller ska jag gissa?

#753

Postad 21 februari 2021 - 09:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag tycker generellt det varit lite för mycket inlägg angånge detta köp som inte har något med denna tråd att göra ... under 6 månaders tid... .


Var ska man få diskutera trådprodukter om inte i en befintlig tråd? Anmäl eller scrolla vidare

Redigerat av mcmike, 21 februari 2021 - 09:47.


#754

Postad 23 februari 2021 - 22:06

Marquee
  • Marquee
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Det är detta forumet som skrämmer en mest. Ibland knyter sig magen när man läser men så tänker jag att han talar sanning ändå. Men visst, han gled nog lite på sanningen att fabriken varit nedstängd säkert hela tiden. Komponentbrist var det i början men inget säger att det inte kan vara båda. Paypal var nödvändigt trots det för att säkerställa pengarna tillbaka för att inte låta "tillfället gör tjuven". Det var mitt förslag att ge mig pengarna tillbaka och om han får in pj på lager kanske jag köper en iaf. Men svaret lät mera som det var hans idé. Läs nedan. Emellertid har det gått sån tid att man anar N8 snart att kanske lika bra skita i allt. 2022 lär den finnas på banan är min gissning. Min nya ränta är 5,83% ihopslaget så det är inget att klaga på. 

 

"Hej Ulf, jag förstår dina bekymmer. Men dessa är ogrundade

andra kunder har också väntat i mer än 6 månader på sina projektorer. Eftersom du nu har aktiverat PayPal, väntar jag den här veckan för att se om projektorn kommer och om den inte gör det kommer jag att återbetala nästa vecka. Jag kan erbjuda dig projektorn senare när den kommer, men det blir dyrare eftersom vi har ökat moms i år. hälsningar."


Redigerat av Marquee, 23 februari 2021 - 22:08.


#755

Postad 25 februari 2021 - 18:16

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 1

Hoppas verkligen det löser sig Marquee !

Jag var också nära att beställa min N5 i Tyskland, som är klart billigare där.

Sedan hade jag lite tur, Hembiobutiken hade en drive med -5000 kr på priserna, så jag slog till där.

3 års garanti, kunnig personal och nära support är ändå värt en hel del om det krånglar.

När man ändå investerar sådana pengar, blev närheten till support det som avgjorde för mig i slutändan.

Håller tummar och tår !!



#756

Postad 25 februari 2021 - 18:25

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Var ska man få diskutera trådprodukter om inte i en befintlig tråd? Anmäl eller scrolla vidare


Detta har ju knappast handlat om produkterna borde ligga i butiks köp kategorin eller utlandsköp har ju inget med produkterna att göra vad han har tagit för avbetalning eller inte får en vara varje månad .
Jag diskuterar gärna om funktioner om produkten.

#757

Postad 27 februari 2021 - 23:45

Marquee
  • Marquee
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 1

Hoppas verkligen det löser sig Marquee !

Jag var också nära att beställa min N5 i Tyskland, som är klart billigare där.

Sedan hade jag lite tur, Hembiobutiken hade en drive med -5000 kr på priserna, så jag slog till där.

3 års garanti, kunnig personal och nära support är ändå värt en hel del om det krånglar.

När man ändå investerar sådana pengar, blev närheten till support det som avgjorde för mig i slutändan.

Håller tummar och tår !!

 

 

Pengarna är  på väg tillbaka då Paypal tittat på ärendet. Kan ta upp till 30 dagar dock. Med det sagt är tråden åter fri för funktioner etc. Tack för all input längs vägen också.  


Redigerat av Marquee, 27 februari 2021 - 23:46.


#758

Postad 27 februari 2021 - 23:52

Anton
  • Anton
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Pengarna är på väg tillbaka då Paypal tittat på ärendet. Kan ta upp till 30 dagar dock. Med det sagt är tråden åter fri för funktioner etc. Tack för all input längs vägen också.


Önskar all lycka till och hoppas på köp i Sverige 🙏🏼


Ni andra som är sura som citroner om detta ämne, anmäl eller scrolla vidare.
Är inte mycket aktivitet på detta forum så var glada att någon skriver överhuvdtaget.

#759

Postad 28 februari 2021 - 08:20

snuvve
  • snuvve
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
😂😂👍

#760

Postad 28 februari 2021 - 09:14

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Pengarna är  på väg tillbaka då Paypal tittat på ärendet. Kan ta upp till 30 dagar dock. Med det sagt är tråden åter fri för funktioner etc. Tack för all input längs vägen också.  

Låter kanon Marquee !!

Om du inte sett har du ett kanontips här:

https://www.hembiobu...300-jvc-dla-n5/



#761

Postad 28 februari 2021 - 09:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Låter kanon Marquee !!
Om du inte sett har du ett kanontips här:
https://www.hembiobu...300-jvc-dla-n5/

Går att få både bättre priser och support från andra åf där man även
får 3år garanti med trots ev försäljning vidare..

Pengarna är på väg tillbaka då Paypal tittat på ärendet. Kan ta upp till 30 dagar dock. Med det sagt är tråden åter fri för funktioner etc. Tack för all input längs vägen också.

Skönt att det löste sig för dig, lycka till med nästa köp😊

Redigerat av mcmike, 28 februari 2021 - 09:25.


#762

Postad 28 februari 2021 - 09:47

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Låter kanon Marquee !!
Om du inte sett har du ett kanontips här:
https://www.hembiobu...300-jvc-dla-n5/


Då kontrar jag med the rocks demo ex:
https://therock.se/p...moexemplar-vit/

(Lite förvånad att den inte gått än)

#763

Postad 28 februari 2021 - 12:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Men du.....en vit också. Är ju bara slå till den har ju inga timmar på lampan ens en gång?



#764

Postad 28 februari 2021 - 13:19

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Antar att de flesta spekulanter på dessa maskiner vill ha en svart(?)
Själv köpte jag en vit då den sitter i vardagsrummet, faktiskt inte så iögonfallande trots det enorma formatet!

#765

Postad 31 mars 2021 - 05:54

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Tjena !

Finns en ny firmware ute med förbättringar på Autocal, FW 3.51.

Denna är tyvärr inte "Public" ännu.

Ligger ute på ett annat forum, men jag har denna; PM:a mig så skickar jag den till dig.

 

Mvh Perra



#766

Postad 01 april 2021 - 06:14

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Lägger ut nya firmware 3.51 på denna Dropboxlänk:

 

https://www.dropbox....1v0351.zip?dl=0

 

Mvh Perra



#767

Postad 01 april 2021 - 06:36

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Lägger ut nya firmware 3.51 på denna Dropboxlänk:

 

https://www.dropbox....1v0351.zip?dl=0

 

Mvh Perra

 

Tack och bock  :wub:



#768

Postad 01 april 2021 - 17:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Det var dåligt drag efter denna FW, på andra sidan dammen. Inte ens på avsforum ägartråden har den diskuterats. Någon som lagt i den? 😊

https://discuss.avsc...p?topic=2824.15

Redigerat av mcmike, 01 april 2021 - 17:38.


#769

Postad 02 april 2021 - 17:42

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Något annat i FW än förbättringar i autocal?

#770

Postad 05 april 2021 - 13:03

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Det var dåligt drag efter denna FW, på andra sidan dammen. Inte ens på avsforum ägartråden har den diskuterats. Någon som lagt i den?

https://discuss.avsc...p?topic=2824.15

 

Jag lade in den igår. Man hoppas ju på att det är någon annan liten förbättring eller tweak någonstans, men förmodligen är det precis som det nämnts bara några förbättringar i kombination med Autocal. 



#771

Postad 05 april 2021 - 16:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag lade in den igår. Man hoppas ju på att det är någon annan liten förbättring eller tweak någonstans, men förmodligen är det precis som det nämnts bara några förbättringar i kombination med Autocal.

Ok, ja jag hade ju 3.11 inlagd i min som heller inte fanns public. Jag avvaktar då, kanske är någon ny på g framöver igen då? Tack för återkoppling😊 Förresten hur gick det med sitt tidigare "flash" problem?

Redigerat av mcmike, 05 april 2021 - 16:29.


#772

Postad 05 april 2021 - 18:09

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Ok, ja jag hade ju 3.11 inlagd i min som heller inte fanns public. Jag avvaktar då, kanske är någon ny på g framöver igen då? Tack för återkoppling Förresten hur gick det med sitt tidigare "flash" problem?

 

Vi får hoppas att man fortfarande vill lägga krut på att tweaka mjukvaran från JVCs håll. Ja jag störde mig lite på vissa fenomen i "Frame adapt mode" och det syns inte i alla filmer. Men jag kör på HDR10 och höjer custom gamma picture tone för White något, så tycker jag att bilden blir riktigt nice. Jag är nöjd :)



#773

Postad 09 april 2021 - 10:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
@Drem skönt att det löste sig😊

Jämförelse mellan trådprodukterna, som vanligt tyska. Själv la man ned mycket tid på att få konvergensen i "focus"..

https://youtu.be/1kpeHY1N2o0

Redigerat av mcmike, 09 april 2021 - 10:38.


#774

Postad 28 april 2021 - 13:11

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Nu har man lagt upp fw3.52 som officiell på JVCs sida. Förbättringar skall vara främst för Autocal men enl uppgift från annat forum också en fix för något HDMI-synk problem som uppstod i vissa scenarion. 



#775

Postad 28 april 2021 - 15:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Var väl tvungen att lägga in den nu, så att man blev lugn i själen. Tur man fick behålla alla inställningar efter, fast å andra sidan det visste jag redan😊

Redigerat av mcmike, 28 april 2021 - 17:13.


#776

Postad 28 april 2021 - 17:44

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Skönt att man får behålla alla inställningar den här gången. Minns vilket meck jag hade med att fota alla inställningar innan jag la in 3.50. Men då ska jag nog också dra ner den nya, även fast jag inte har någon sensor för autocal.

#777

Postad 28 april 2021 - 18:50

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Hur bra är den här "autocal"? Någon som jämfört med en manuell kalibrering (ISF-cert. eller person med liknande kunskaper och utrustning)?

 

Jag är lite sugen på ny projektor, men jag drar mig för det här med kalibreringen. Det blir så långt att åka för någon att kalibrera hemma hos mig, och helst skulle jag vilja kunna göra om det vid behov. Jag tycker då att kostnaden för kalibrering blir oproportionellt stor, så det vore bra om jag kunde klara det själv.



#778

Postad 28 april 2021 - 19:32

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Autocal funkar fint. Du kan säkert få lite mer korrekta färger med en proffsspektrofotometer, men det är nära nog imo. Jag ser inga märkliga färger och är ändå känslig för färger som är off, tex hudtoner eller färg på gräs, träd och liknande. Det viktigaste är att den fixar gammakurvan. Det är det som har absolut störst betydelse för upplevd kontrast och djup i bilden. Gamman driver också med tiden i projektorn som gör att du får en plattare bild. Så du behöver fixa till den igen med jämna mellanrum, kanske efter 500h eller så. Därför är det väldigt bekvämt att kunna göra det själv, utan att behöva punga ut för en ny kalibrering.

#779

Postad 28 april 2021 - 19:35

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Hur bra är den här "autocal"? Någon som jämfört med en manuell kalibrering (ISF-cert. eller person med liknande kunskaper och utrustning)?

 

Jag är lite sugen på ny projektor, men jag drar mig för det här med kalibreringen. Det blir så långt att åka för någon att kalibrera hemma hos mig, och helst skulle jag vilja kunna göra om det vid behov. Jag tycker då att kostnaden för kalibrering blir oproportionellt stor, så det vore bra om jag kunde klara det själv.

 

Jag kör Autocal och SpyderX. Tycker det blir riktigt nice. Det är enkelt att använda och det går på bara 10-15 min, både gamma och gråskala, allt automatiserat. Det finns lägret som hävdar att SpyderX inte är exakt så färg-korrekt som dyrare sensorer, men tror knappast det skiljer så väldigt mycket. Precis som posten ovan har man med tiden blivit ganska känslig för när någonting är "off" och efter denna kalibrering finns inget att klaga på.


Redigerat av Drem, 28 april 2021 - 19:37.


#780

Postad 28 april 2021 - 19:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0

Tack så mycket för utförliga svar både Drexler och Drem!

 

Jag fick både min tidigare Epson EH-TW3600 och nuvarande Sony VPL-VW95ES kalibrerade av en person som inte är ISF-cert, men som jag ändå uppfattar har skaplig koll på vad han gör. Resultatet blev bra i alla fall.

 

Med Sonyn var det problem att få till bl.a. gammakurvan, p.g.a. degraderad panel. Med en bildprocessor gick det att få den bra och även i övrigt mycket bra resultat på allt utom kontrast.

 

Jag vill självfallet få ut så bra som möjligt ur min projektor. När jag läser era beskrivningar av vilket resultat man kan förvänta sig så känns det som att det är alldeles tillräckligt bra åt mig. En N5, SpyderX och en autocal är förmodligen en stor förbättring mot min gamla Sony.



#781

Postad 28 april 2021 - 21:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Får nog ta och investera i en SpyderX och testa autocal. Använder ni er av pro varianten?😊

Redigerat av mcmike, 28 april 2021 - 22:50.


#782

Postad 29 april 2021 - 05:57

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Borde det inte komma något nytt från JVC? Har uppgraderat hembion på ljudsidan och börjar så smått snegla mot bildsidan. Är visserligen inte missnöjd med min X30 men man kanske missar något?

#783

Postad 29 april 2021 - 07:12

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Problemet med Datacolors mätare har länge varit stor exemplarvariation, vilket är en följd av tveksam kvalitétskontroll. Lägger man därtill långsamma mätningar blir det ett rätt trubbigt och svårt verktyg att använda som kalibrerare. Vet inte hur SpyderX är men det känns ju verkligen sisådär att köpa grisen i säcken med tanke på hur länge X-Rite har fått bukt på sina mätare.

 

Väl värt att tilläggas att vid korrekt profilering så torde SpyderX ge acceptabelt resultat, men det känns lite långsökt att som privatperson använda spectrometrar för femsiffriga summor när colorimetern i fråga ligger under 2000 kr inkl moms.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 29 april 2021 - 07:12.


#784

Postad 29 april 2021 - 09:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Hittad denna video, fick så också svar på min fråga och om någon annan står inför valet. Tror till och med sambon skulle fixa detta😊 Beställt en SpyderX pro nu, 1402kr hittade jag en för.

https://www.google.c...XHMl4SVC3E,st:0

Redigerat av mcmike, 29 april 2021 - 09:27.


#785

Postad 29 april 2021 - 09:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0
Är inte det en hel vetenskap att kalibrera med såna redskap för en som inte har koll?
Hade varit kul att få kalibrerat 9400an, men har bara ställt in basic med avs hd och det där andra för hdr… men är ju ingen kalibrering att tala om..
kan inte nån komma hit till Falkenberg och göra det åt en för en peng, och en kopp kaffe? 👀😄☕️

#786

Postad 29 april 2021 - 16:28

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Borde det inte komma något nytt från JVC? Har uppgraderat hembion på ljudsidan och börjar så smått snegla mot bildsidan. Är visserligen inte missnöjd med min X30 men man kanske missar något?


N5 som kom 2018 heter NX5 i USA och beskrivs där som ”JVC’s 2020 lineup”. Är det någon skillnad?

#787

Postad 29 april 2021 - 16:42

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0

N5 som kom 2018 heter NX5 i USA och beskrivs där som ”JVC’s 2020 lineup”. Är det någon skillnad?

 

Tror det är en guldring runt linsen i USA och en silver i EU :)



#788

Postad 29 april 2021 - 16:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Den heter RS1000 där också , ja det är samma line-up😊

Redigerat av mcmike, 29 april 2021 - 18:12.


#789

Postad 29 april 2021 - 16:52

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag använder Spyder X för Gamma och EFI-ES2000 för färgkalibrering.

EFI-ES2000 är ju en I1Pro klon(samma hårdvara, med ej kompatibel med dess mjukvara).

Spelar ingen roll, då man inte använder den utan bara Autocal.

Finns att köpa begagnad på Ebay(det gjorde jag) för mycket mindre pengar än en I1Pro.

Har iofs inte testat att kalibrera färg med Spyder X, då jag gick på dom rekommenderade mätarna.

 

Sedan har jag lyckats få tag i service manualen till N5/N7/NX9, så jag lägger upp en dropbox länk om det kan vara intressant:

 

https://www.dropbox..../PA062.pdf?dl=0



#790

Postad 30 april 2021 - 05:11

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag använder Spyder X för Gamma och EFI-ES2000 för färgkalibrering.

EFI-ES2000 är ju en I1Pro klon(samma hårdvara, med ej kompatibel med dess mjukvara).

Spelar ingen roll, då man inte använder den utan bara Autocal.

Finns att köpa begagnad på Ebay(det gjorde jag) för mycket mindre pengar än en I1Pro.

Har iofs inte testat att kalibrera färg med Spyder X, då jag gick på dom rekommenderade mätarna.

 

Sedan har jag lyckats få tag i service manualen till N5/N7/NX9, så jag lägger upp en dropbox länk om det kan vara intressant:

 

https://www.dropbox..../PA062.pdf?dl=0

 

Hur mkt betalade du för din EFI-ES2000? Tack för servicemanualen, den är nog inte så lätt att komma över :D



#791

Postad 30 april 2021 - 05:16

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Tack så mycket för utförliga svar både Drexler och Drem!

 

Jag fick både min tidigare Epson EH-TW3600 och nuvarande Sony VPL-VW95ES kalibrerade av en person som inte är ISF-cert, men som jag ändå uppfattar har skaplig koll på vad han gör. Resultatet blev bra i alla fall.

 

Med Sonyn var det problem att få till bl.a. gammakurvan, p.g.a. degraderad panel. Med en bildprocessor gick det att få den bra och även i övrigt mycket bra resultat på allt utom kontrast.

 

Jag vill självfallet få ut så bra som möjligt ur min projektor. När jag läser era beskrivningar av vilket resultat man kan förvänta sig så känns det som att det är alldeles tillräckligt bra åt mig. En N5, SpyderX och en autocal är förmodligen en stor förbättring mot min gamla Sony.

 

Jag bytte också från en Sony VW-95ES :) Självklart en väldigt stor skillnad, speciellt kontrast och svartnivå. Vet inte om det är modellen i sig, eller kvaliteten på lampan, men det känns som den behåller ljusstyrkan väldigt länge jämfört med mina tidigare projar (som har varit främst Sony). Brukade byta lampa redan vid 800h på min VW-95ES då jag tyckte den tappat för mycket punch. På denna JVC har jag passerat 1000h på tidigare lampor och inte upplevt mycket tapp.



#792

Postad 30 april 2021 - 16:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Då har jag kört autocal, inga problem att koppla upp sig mot projektorn. Sjukt smidigt, tog 20 minuter med båda sdr och HDR. Ska kika mera imorgon, men spontant så blev det ett lyft med HDR och färgerna😊

Redigerat av mcmike, 30 april 2021 - 16:11.


#793

Postad 04 maj 2021 - 08:38

perra1971
  • perra1971
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Hur mkt betalade du för din EFI-ES2000? Tack för servicemanualen, den är nog inte så lätt att komma över :D

Tjena, sorry för sent svar; har inte varit hemma.

Jag gav ca:4600 på Ebay för min.

Det finns även ett hack för att få andra mätare att fungera med Autocal.

Har inte testat själv dock, då jag valde att gå på dom rekommenderade mätarna.



#794

Postad 06 maj 2021 - 19:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Här en bra video där han tar autocal kalibreringen steg för steg, om man känner sig osäker men vill prova😊

https://youtu.be/taD0-TmORus

Redigerat av mcmike, 06 maj 2021 - 19:52.


#795

Postad 08 maj 2021 - 15:29

haker
  • haker
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Tittade in på forumet och såg att några av er var intresserade av att kalibrera med autocal. För er som har tänkt köpa en kompatibel spectrokolorimeter typ EFI ES-2000 alternativt i1pro2 på Ebay, tänk på att kolla att ni får med kalibreringsplattan. Instrumentet är i stort sett värdelöst utan denna som är unik för varje instrument. Det går visserligen att skicka in för omkalibrering med en ny kalibreringsplatta hos Xrite om man saknar kalibreringsplattan men det är riktigt dyrt. Det är sannolikt billigare att köpa en annan komplett EFI ES-2000 med kalibreringsplatta på Ebay om ni inte har fått med den i första köpet.



#796

Postad 29 juli 2021 - 18:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Rykten om tre nya laser maskiner, man kan ju hoppas att det stämmer🎬🥳

2.000 Lumen für das 4K-Laser-Einsteiger-Modell
– 2.500 Lumen für das mittlere 4K-Laser-Modell
– 3.000 Lumen für das Laser-Topmodell

Genannt werden 25.000 Euro für das Topmodell, 15.000 Euro für das mittlere und 10.000 Euro für das 4K/Laser-Einstiegsmodell.

30000 laser timmar..

https://rehders.de/n...chttechnologie/

Redigerat av mcmike, 29 juli 2021 - 18:25.


#797

Postad 29 juli 2021 - 20:16

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Mycket trevliga nyheter, jag har funderat på när JVC ska släppa något nytt och det kanske blir till hösten om vi har tur.



#798

Postad 29 juli 2021 - 23:50

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Intressant! Får hoppas de lyckas få in HDMI 2.1 också.

#799

Postad 30 juli 2021 - 07:02

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Det känns verkligen avlägset när man kunde köpa en JVC projektor för under 30000kr.

#800

Postad 30 juli 2021 - 08:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Ja en native 4k projektor av kvalite, kommer aldrig kunna köpas för den pengen😊

Redigerat av mcmike, 30 juli 2021 - 08:31.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.