Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Disney-tråd

411 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 04 januari 2003 - 15:01

Unregisteredb0469a81
  • Unregisteredb0469a81
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
jo men sen hade disney ändrat det till nalle puh istället, men den där siten har valt att ha kvar so dear... DET är säkert fel... men menar du att de har fel från början? att disney aldrig hade so dear.. med på listan?

Aja =) Hur det nu är... Jag ser fram e mot en C.E av Treasure Planet... se om dom toppar Monsters inc och Atlantis...

#52

Postad 04 januari 2003 - 15:58

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:jo men sen hade disney ändrat det till nalle puh istället, men den där siten har valt att ha kvar so dear... DET är säkert fel... men menar du att de har fel från början? att disney aldrig hade so dear.. med på listan?Det vet jag inte. Det är mycket möjligt att Disney hade filmen med på listan från början. Men i så fall insåg de sitt misstag och korrigerade det. För den som har sett So Dear To My Heart är det väldigt uppenbart att den inte alls hör hemma på listan. Jag kan bara inte riktigt inse poängen med att hålla fast vid den felaktiga versionen av listan.

#53

Postad 05 januari 2003 - 22:35

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför Djungelboken bara hade 1,33:1 på DVD utgåvan. Enligt imdb, är OAR 1,78:1. Samma med Robin Hood och ett par andra filmer.

Jag köpte faktiskt aldrig Djungelboken just pga denna anledningen. Tyckte att det var synd att stödja ren slakt av ett sådant mästerverk.

#54

Postad 06 januari 2003 - 10:18

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Är det någon som vet varför Djungelboken bara hade 1,33:1 på DVD utgåvan. Enligt imdb, är OAR 1,78:1. Samma med Robin Hood och ett par andra filmer.

Jag köpte faktiskt aldrig Djungelboken just pga denna anledningen. Tyckte att det var synd att stödja ren slakt av ett sådant mästerverk.Det är mest synd om dig att du aldrig köpte Djungelboken. Nu är den väldigt svår att få tag på, i alla fall den svenska versionen.

Djungelboken, Robin Hood m.fl. filmer är nämligen inte "slaktade" på DVD. Informationen på IMDB är fel. Disneys tecknade långfilmer från 60- och 70-talet är gjorda i något som kallas open matte. Det betyder att de i princip är inspelade i normalbild 1:1,37, men man har tagit i beaktande att de kommer att maskas till vidfilm när man visar dem på bio. Om du har en widescreen-TV kan du zooma in fullt (eller eventuellt till 14:9) så får du ungefär samma beskärning som på bio.

#55

Postad 06 januari 2003 - 10:35

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Jag kan komplettera mitt föregående inlägg med att säga att de enda filmerna på klassikerlistan som verkligen är "slaktade" (dvs pan&scannade) i svenska DVD-versioner ärLady och LufsenTörnrosaAtlantis - En försvunnen världAtlantis finns även i en widescreen-version som dock saknar svenskt tal. Törnrosa finns i widescreen-version i Tyskland. Lady och Lufsen har funnits i widescreen-version (tyvärr ej anamorfisk) i region 1.

#56

Postad 06 januari 2003 - 15:36

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Jaha där begick man ett stort misstag då [:(!][V].

Köpte Robin Hood i alla fall så helt lottlös blev man ju inte. Dock har Robin Hood 1,85:1 på R1 versionen. Vet du vad det kan bero på?

Appropå de filmer Du räknade upp som är slaktade så tror jag faktiskt att Mick och Molle är det med. En så pass ny film från 1981 torde ha en OAR på mer är 1,33:1.

#57

Postad 06 januari 2003 - 16:32

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Köpte Robin Hood i alla fall så helt lottlös blev man ju inte. Dock har Robin Hood 1,85:1 på R1 versionen. Vet du vad det kan bero på?Nej, det stämmer inte. Den är 1,33:1 i både region 1 och 2.quote:Appropå de filmer Du räknade upp som är slaktade så tror jag faktiskt att Mick och Molle är det med. En så pass ny film från 1981 torde ha en OAR på mer är 1,33:1.Ingen slakt där! Liksom Djungelboken, Robin Hood m.fl. filmer är Micke och Molle gjord i open matte 1,37:1 och kan alltså visas som normalbild eller zoomas in till widescreen om man så önskar.

#58

Postad 06 januari 2003 - 17:18

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
quote:Ingen slakt där! Liksom Djungelboken, Robin Hood m.fl. filmer är Micke och Molle gjord i open matte 1,37:1 och kan alltså visas som normalbild eller zoomas in till widescreen om man så önskar.

Man varför har i såna fall Bernard och Bianca Anamorfisk 16:9, trots att den filmen är ca 4 år äldre (1977)? Hoppar de verkligen så mellan val av formaten på deras filmer?

Ta inte illa upp om jag frågar men vilka källor får Du din information ifrån? Vore guld för mig om man kunde få ta del av denna information.

#59

Postad 06 januari 2003 - 20:25

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Att Lady&Lufsen har utgått är bara bra. De svenska orginal rösterna var inte med på den, utan Disney la ett nytt svenskt ljudspår på den. Hoppas att det blir de riktiga svenska rösterna nästa gång den kommer (om fem år).

#60

Postad 06 januari 2003 - 22:23

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Man varför har i såna fall Bernard och Bianca Anamorfisk 16:9, trots att den filmen är ca 4 år äldre (1977)? Hoppar de verkligen så mellan val av formaten på deras filmer?Bernard och Bianca är precis som de andra filmerna på 60- och 70-talen gjord i open matte. Men i just det här speciella fallet har de valt att maska filmen uppe och nere innan de förde över den till en anamorfisk DVD. Om man jämför med VHS-versionen ser man faktiskt mer i ovan- och nederkant på VHS-versionen än på DVD. Det betyder inte att den är "slaktad" på DVD utan att den har fått ungefär samma maskning som på bio.

Jag vet inte exakt varför de har gjort olika på olika titlar, men det kan ha att göra med vilka videotransfers som har gjorts och funnits tillgängliga för de olika titlarna.quote:Ta inte illa upp om jag frågar men vilka källor får Du din information ifrån? Vore guld för mig om man kunde få ta del av denna information.Flera källor. Dels jobbade jag som biomaskinist på åttiotalet och har alltså personligen kört många av de här filmerna. Jag vet i detalj hur en biografkopia ser ut och fungerar. Sen har jag studerat DVD- och VHS-utgåvorna noga och jämfört dem med varandra. Med lite erfarenhet kan man ganska lätt se skillnad mellan open matte och pan&scan bl.a. på hur mycket luft det finns ovanför figurernas huvud mm.

#61

Postad 06 januari 2003 - 22:33

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Att Lady&Lufsen har utgått är bara bra. De svenska orginal rösterna var inte med på den, utan Disney la ett nytt svenskt ljudspår på den. Hoppas att det blir de riktiga svenska rösterna nästa gång den kommer (om fem år).Jag skulle också önska att vi fick slippa alla nydubbningar av disneyfilmer. Tyvärr finns det nog inga planer från Disneybolagets sida att avsiktigt släppa ut filmer med de gamla dubbningarna.

Det finns dock en mycket liten chans, för gamla dubbningar har kommit ut av misstag vid ett par tillfällen. En liten upplaga av Bambi släpptes 1994 på VHS med gammal dubbning. Och nu nyligen släpptes DVD-versionen av Oliver och gänget med originaldubbning.

#62

Postad 06 januari 2003 - 22:40

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Ok då får man ta Dig som en säker källa med andra ord [8D].

Ska genast köpa Micke & Molle samt Bernard & Bianca-filmerna.

#63

Postad 13 januari 2003 - 15:30

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Hej!

Jag får göra en justering på min lista med Disneys klassiker:

40.Atlantis 2001 Finns på DVD
41.Lilo och Stitch 2002 Finns ej på DVD Kommer 12-03-2003
42.Skattkammarplaneten 2002 Finns ej på DVD Kommer augusti 2003
43.Home on the Range (Sweating Bullets)* 2003 Finns ej på DVD Kommer 2004

*Svensktitel ej bestämd![8D]

Protester?

#64

Postad 13 januari 2003 - 20:04

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Home on the Range?

vad är det för film?

#65

Postad 14 januari 2003 - 09:29

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
tony97:
Nej inga protester, men möjligen är det så att det istället blir

43. Bears
44. Home on the Range

Vi lär väl få se så småningom.

bobbelina:
Här finns info om de kommande disneyfilmerna:
http://www.animated-....net/Bears.html
http://www.animated-...OnTheRange.html

#66

Postad 14 januari 2003 - 15:27

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Anders M Olsson:
Det ser ut som du har rätt, dina länkar verkar ha senare information än min källa.

En sak är säker att vi har fler Disneyfilmer att se fram emot. Dock måste jag säga att Skattkammarplaneten inte riktigt var så bra och Disneyaktig som man hade väntat sig. Någon som håller med eller har annan uppfattning?[8D]

#67

Postad 14 januari 2003 - 19:38

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Jag är mot [:o]. Gillade denna filmen riktigt skarpt. Roligt koncept och inte jättemycket musikalstämpel men jag tyckte ändå att disney-känslan fanns kvar.

"Off-Topic:" Är det någon som vet om Atlantis är lik Skattkammarplaneten? Har faktiskt inte sett den [:I]. Den ska ju vara lite mörkare har jag hört.

Vet någon även vad det är för större skillnader på Disneys olika Atlantisutgåvor på DVD? (R1) Ska finnas tre olika om jag inte minns fel...

#68

Postad 14 januari 2003 - 20:29

Unregistered5605f44d
  • Unregistered5605f44d
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Lilo & Stitch finns redan på DVD (reg1), släpptes i mitten av December förra året. Är det 'Collectors Edition' du menar som ska vara den något uppiffade versionen? En uppföljare (Lilo & Stitch 2) verkar också vara på G, iaf enligt L&S skapare.

#69

Postad 14 januari 2003 - 20:36

Unregisteredb0469a81
  • Unregisteredb0469a81
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
bobbelina: jag har inte sett treasureplanet än, väntar på dvdn, men jag har Atlantis 2 disc C.E och den är ruskigt grym... DTS och supersnyggt fodral. Den är lika fet på Region 1 men ett lite annat omslag så det är väl en smaksak. Det är iaf en skön film som man kan se fler gånger just för att den är så tekniskt bländande.

#70

Postad 16 januari 2003 - 20:32

Unregistered5605f44d
  • Unregistered5605f44d
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Treasure Planet (Skattkammarplaneten) är på G den 29:e April (reg1). Inga specs än dock..

Toy Story 1 och 2 kommer inte längre nytillverkas(?) så de försäljare som säljer slut från och med 15:e April blir utan i fortsättningen. Sista chansen alltså verkar det som...

#71

Postad 16 januari 2003 - 21:27

Unregisteredb0469a81
  • Unregisteredb0469a81
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
phobos: kommer pixarboxen att försvinna också då?

#72

Postad 18 januari 2003 - 13:47

Unregistered16f35944
  • Unregistered16f35944
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tänkte bara uppdatera er alla med lite nyheter från Disney DVD!
The Lion King:Special Edition kommer släppas i Oktober detta år! Och vad bättre är innehålla en ny sång, antagligen den sång som Elton John redan skrivit till Lejonkungen och som skissades på men som aldrig kom med i filmen! Kommer inte rikitigt ihåg vad den hette, men någonting typ A Warthogs Rhapsody eller nåt! Men en kul grej för oss Lejonkungen-fan!

#73

Postad 18 januari 2003 - 16:32

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Tror faktiskt att det redan står här i tråden men tack för upplysningen i alla fall [:)]. Kan även sägas går den även upp på vissa IMAX-biografer i USA detta år.

Välkommen till forumet förresten.

#74

Postad 20 januari 2003 - 15:03

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
phobos: Tack för informationen. Måste genast beställa Toy Story 1 som av någon anledning ej blivit inköpt på DVD!

Nu är det bara Pongo som jag missat ingen här som vill sälja sitt ex?[8D]

#75

Postad 20 januari 2003 - 20:05

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by phobos
Lilo & Stitch finns redan på DVD (reg1), släpptes i mitten av December förra året. Är det 'Collectors Edition' du menar som ska vara den något uppiffade versionen?Nej, det som avses är svensk version.

#76

Postad 24 januari 2003 - 21:36

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Då fick man hem Bernard och Bianca i Australien igår. (samt några andra Disney-filmer).

Vet inte om någon här kan bekräfta detta för mig men bilden är riktigt kass på min film. För det första är är bilden brusig genom hela filmen plus att menypekaren (en varningsskylt för kängrur) flimmrar iktigt mycket när man bälddrar i menyerna.

Just nu kör jag med Noname-scart men en så här kass bild har jag aldrig sett på någon av mina andra filmer. Varken DisneyDVD eller övriga.

Är det någon som har samma problem som jag med denna film?

#77

Postad 27 januari 2003 - 15:37

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by bobbelina
Då fick man hem Bernard och Bianca i Australien igår. (samt några andra Disney-filmer).

Vet inte om någon här kan bekräfta detta för mig men bilden är riktigt kass på min film. För det första är är bilden brusig genom hela filmen plus att menypekaren (en varningsskylt för kängrur) flimmrar iktigt mycket när man bälddrar i menyerna.

Just nu kör jag med Noname-scart men en så här kass bild har jag aldrig sett på någon av mina andra filmer. Varken DisneyDVD eller övriga.

Är det någon som har samma problem som jag med denna film?
Ja, jag håller med om att bilden är lite kornig. Jag har hittat följande förklaring som jag citerar från
http://www.mouseplan...er/ht010723.htm

quote:Editor's Note: I spoke with some of the people involved with the production of this movie upon its release on DVD - and found out that the grain in the picture was due to this being the first use in an entire movie of the CAPS (computer animation production system). At that point they still had not perfected the process.

The reason I asked about this was because the LaserDisc master had looked much better. I was told the reason for this was due to some extensive processing they went through (most likely a lot of video paintboxing) to smooth things out for that particular master.

As this was one of the very first anamorphic animated releases from Disney, they were responding to what the customers were asking for by making a brand new DVD transfer and not using just an older LaserDisc master. But they didn't quite go all the way after that to deliver the best possible picture that they could.

Since this release, the quality of Disney DVDs have gone from among the poorest in the industry, to among the best. It's unfortunate that this title was a transitional product. As with all things Disney, it can probably be expected to be reissued again on the format at some time in the future in some kind of "ultimate" or improved edition.

- Al Lutz

#78

Postad 29 januari 2003 - 19:58

Unregistered5605f44d
  • Unregistered5605f44d
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Så var då specifikationerna för Skattkammarplaneten klara (reg1):

"THX certified 2.35:1 anamorphic widescreen transfer, Dolby Digital Surround EX mix, an audio/visual commentary track with the filmmakers, deleted scenes, an alternate ending, four featurettes including "Disney's Animated Magic," "Dimensional Staging," a virtual 3-D tour of the ship, a look at the music of Treasure Planet, animation tests, Disney Pedia: The Life of A Pirate Revealed production notes, an RLS Legacy Game, still galleries with production art, character sketches and more, a music video, and trailers."

Datumet är fortfarande satt till 29:e April med ett pris på $29.99.

#79

Postad 29 januari 2003 - 21:40

Unregisteredb0469a81
  • Unregisteredb0469a81
  • Lärjunge

  • 435 inlägg
  • 0
Den ser vi fram emot! En bild på förpackningen nu bara... nåt extraordinärt hoppas jag.

#80

Postad 30 januari 2003 - 01:34

Unregistereda7a17d2a
  • Unregistereda7a17d2a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Fick den svenska DVDn av Lilo & Stitch idag och den är märkt med Walt Disney klassiker nr 41 så då är den dikussionen ur världen.

Listan över Disney-klassiker som diskuterats här i tråden är en rent svensk företeelse, inga andra land märker sina DisneyDVD med något liknande. Därför kan det vara svårt att jämföra den lista Disney i Sverige går efter mot tex US-varianten.

i april kommer nästa disney släpp, först är det Atlantis 2 - Milos återkomst. Inte alls i samma klass som Atlantis, mer likt de Disney som sänds på tv som banprogram.

Senare samma månad kommer Pinocchio, Alice i Underlandet, Hercules, Robin Hood och Svärdet i Stenen på DVD IGEN! Har mailat Disney och frågat om anledningen till rereleasen, inget svar än, återkommer med mer info...

#81

Postad 30 januari 2003 - 12:28

Unregistered674d346a
  • Unregistered674d346a
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Lejonkungen släpps i Oktober!!!!!

#82

Postad 30 januari 2003 - 12:45

Unregistered674d346a
  • Unregistered674d346a
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Pinnocchio Kan man ju hoppas på att den är i wide formatet
Alice fattar jag inte vad de skulle fixa med... De har ju redan släppt 2 versioner på dvd.
Hercules kanske svenskt 5.1 där?!
Robin Hood fixat grynigheten i bilden?
Svärdet is stenen 3:e utgåvan?

Man undrar ibland vad de sysslar med på disney [:))]
Många bra saker men en del konstiga oxå...

#83

Postad 30 januari 2003 - 15:20

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by C-Man
Pinnocchio Kan man ju hoppas på att den är i wide formatetVarför skulle den vara det? Den filmen gjordes 1940 och då använde man inte vidfilm. Normalbild 4:3 är det rätta formatet för Pinocchio.

#84

Postad 30 januari 2003 - 15:30

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Jag ber att få revidera mitt tidigare påstående om att Bernard & Bianca skulle vara gjord i open matte. Jag har studerat både DVD- och VHS-versionen nu och det är tydligt att VHS-versionen är pan & scannad medan däremot DVD-versionen verkar vara OAR, eller så nära man nu kan komma. DVD-versionen visar mer bildinformation på sidorna än VHS-versionen.

Däremot håller jag fast vid min uppfattning att Micke och Molle är open matte. Det förekommer uppgifter på olika ställen på nätet om att den skulle vara pan & scannad, men efter att ha tittat igenom den nu kan jag inte finna något som tyder på det. Dessutom står det på baksidan av region 1-versionen: "THE FOX AND THE HOUND is presented in its original theatrical aspect ratio, approximately 1.33:1". Jag är beredd att tro på det.

#85

Postad 30 januari 2003 - 17:43

Unregistered40368
  • Unregistered40368
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by oberon
Listan över Disney-klassiker som diskuterats här i tråden är en rent svensk företeelse, inga andra land märker sina DisneyDVD med något liknande. Därför kan det vara svårt att jämföra den lista Disney i Sverige går efter mot tex US-varianten.Man skall kanske inte vara så kategorisk i sina uttalanden, om man inte med säkerhet vet vad man talar om. I Finland har vi precis samma "Klassiker" som i Sverige, och det skulle inte förvåna mig om de även finns i de övriga nordiska länderna. Och om vi har dem i Norden, varför skulle vi då vara unika ??

#86

Postad 30 januari 2003 - 18:38

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

  • 1 046 inlägg
  • 0
Festlig tråd detta! Alltid kul när vi riktiga entusiaster får vältra oss i (för omvärlden) små små detaljer...:-)

#87

Postad 31 januari 2003 - 00:36

Unregistereda7a17d2a
  • Unregistereda7a17d2a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
To Pennylane:

Sorry, hade lite fel, har inte kollat de finska Disneyfilmerna på ett tag. Buena Vista som distribuerar Disney har sitt nordiska huvudkontor i Köpenhamn och de danska filmerna har inte denna märkning. I Danmark har förresten flera titlar getts ut som inte finns i Sverige, bla Lilla sjöjungfrun.

Disney svarade idag om de nya releaserna och det är enligt Disney ingen som helst skillnad på discarna som ges ut i maj mot de utgåvor som kom för bara ett tag sedan, viss layoutförändring skulle ske på omslagen..

Varför ge ut flera titlar igen som släpptes för mindre än ett år sedan??

#88

Postad 14 februari 2003 - 11:31

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Någon som vet vilka utav "klassikerna" som saknar siffror på ryggen?

Siffrorna gör ju att det blir x-tra kul att samla ihop dem.

Hercules saknade väl det? kanske kommer med nysläppet i APRIL.

Har Mulan denna märkning?

#89

Postad 14 februari 2003 - 13:36

Unregistered40368
  • Unregistered40368
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by partajare
Någon som vet vilka utav "klassikerna" som saknar siffror på ryggen?

Siffrorna gör ju att det blir x-tra kul att samla ihop dem.

Hercules saknade väl det? kanske kommer med nysläppet i APRIL.

Har Mulan denna märkning?
Både Mulan och Herkules saknar numrering (de släpptes helt enkelt innan man började släppa de något mera genomarbetade, numrerade versionerna).

Själv har jag följande numrerade klassiker: 1,4,13,14,16,18,20,21,22,23,24,25,26,27,29,30,33,34,39 och 40 (vilket även betyder att de klassiker som inte finns på listan saknar nummer [:)] )

#90

Postad 14 februari 2003 - 20:55

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Då får det ju bli att man scannar in herkules och mulan fodralen och lägger till nummrena.

Har hittat en butik med mulan dvd kvar så den borde jag väl köpa?

#91

Postad 06 mars 2003 - 11:33

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Nyreelse på Hercules och pinocchio under april, tor 9/4 är exakt datum. Kommer komma en special kampanj ppå www.discshop.se Köp 2-betal för en Disney på ett fåtal utvalda titlar![8D]

#92

Postad 06 mars 2003 - 14:04

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Låter bar det där med discshop

#93

Postad 19 mars 2003 - 16:17

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Nu har det väl blivit dags för en liten uppdatering:

Walt Disney Klassiker 1937-2003 (Reg.2.SE)

1.Snövit 1937 Finns på DVD
2.Pinoccio 1940 Finns på DVD Nysläpp 9/4
3.Fantasia 1940 Finns på DVD
4.Dumbo 1941 Finns på DVD
5.Bambi 1942 Finns ej på DVD Kommer 2005
6.Saludos Amigos 1943 Finns ej på DVD Kommer ?
7.The Three Ca*****ros 1945 Finns ej på DVD Kommer ?
8.Make Mine Music 1946 Finns ej på DVD Kommer ?
9.Fun and Fancy Free 1947 Finns ej på DVD Kommer ?
10.Melody Time 1948 Finns ej på DVD Kommer ?
11.Ichabod and Mr Toad 1949 Finns ej på DVD Kommer ?
12.Askungen 1950 Finns ej på DVD Kommer 2007
13.Alice I Underlandet 1951 Finns på DVD
14.Peter Pan 1953 Finns på DVD
15.Lady och Lufsen 1955 Finns ej på DVD 2009
16.Törnrosa 1959 Finns på DVD
17.Pongo Och De 101 Dalmatinerna 1961 Finns ej på DVD Kommer 2010
18.Svärdet i Stenen 1963 Finns på DVD
19.Djungelboken 1967 Finns ej på DVD Kommer 2006
20.Aristocats 1970 Finns på DVD
21.Robin Hood 1973 Finns på DVD
22.Filmen om Nalle Phu Finns på DVD
23.Bernard och Bianca 1977 Finns på DVD
24.Micke och Molle 1981 Finns på DVD
25.Taran och den Magiska Kitteln 1985 Finns på DVD
26.Mäster Detektiven basil Mus 1986 Finns på DVD
27.Oliver Och Gänget 1988 Finns på DVD
28.Den Lilla Sjöjungfrun 1989 Finns ej på DVD Kommer 2008
29.Bernard och Bianca I Australien 1990 Finns på DVD
30.Skönheten Och Odjuret 1991 Finns på DVD
31.Aladdin 1992 Finns ej på DVD Kommer 2004
32.Lejonkungen 1994 Finns ej på DVD Kommer i mitten oktober 2003
33.Pocahontas 1995 Finns på DVD
34.Ringaren i Notre Dame 1996 Finns på DVD
35.Herkules 1997 Finns på DVD Nysläpp 9/4
36.Mulan 1998 Finns på DVD
37.Tarzan 1999 Finns på DVD
38.Fantasia 2000 Finns på DVD
39.Kejsarens Nya stil 2000 Finns på DVD
40.Atlantis 2001 Finns på DVD
41.Lilo och Stitch 2002 Finns på DVD
42.Skattkammarplaneten 2002 Finns ej på DVD Kommer 18/6 2003
43. Bears 2003 Finns ej på DVD Kommer sommaren 2004
44.Home on the Range (Sweating Bullets) 2004 Finns ej på DVD Kommer sommaren 2005


Walt Disney övrigt tecknat
Farbror Joakim och Knattarna i Jakten på den försvunna lampan 1990 Finns ej på DVD
Jafars Återkomst 1994 Finns ej på DVD
Janne Långben - The Movie 1995 Finns på DVD
Aladdin och Rövarnas Konung 1996 Finns på DVD
Nalle Puh och Jakten på Christoffer Robin 1997 Finns på DVD
Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen 1998 Finns ej på DVD
Lejonkungen II - Simbas Skatt 1998 Finns ej på DVD
Pocahontas II - Resan till en annan värld 1998 Finns på DVD
Lady och Lufsen II - Ludde på äventyr 1998 Finns på DVD
An Extremely Goofy Movie 2000 Finns ej på DVD
Tigers Film 2000 Finns på DVD
Lilla Sjöjungfrun II-Havets Hemlighet 2000 Finns på DVD
Ringaren i Notre Dame II 2001 Finns på DVD
Askungen II - Drömmen slår in 2002 Finns på DVD
Peter Pan i Tillbaka till Landet Ingenstans 2002 Finns på DVD
Pongo och de 101 dalmatinerna II Tuffs äventyr i London 2002 Finns på DVD
Atlantis-Milos återkomst Finns ej på DVD Kommer 23/4 2003
Djungelboken II 2003 Finns ej på DVD Kommer på DVD Hösten 2003
Nasses stora film 2003 Finns ej på DVD Kommer på DVD Våren 2004
Mary Poppins 1964 Finns ej på DVD Kommer på DVD 9/4 2003
Peter och Draken 1977 Finns ej på DVD Kommer ?
Nalle Puh - Jullovet 2000 Finns på DVD
Musse Piggs Magiska Jul 2001 Finns på DVD
I väntan på julen 2001 Finns på DVD

Walt Disney TV-Serier
Tarzan och Jane 2002 Finns på DVD
Buzz Lightyear 2001 Finns på DVD

Walt Disney/Pixar
Toy Story 1996 Finns på DVD
Ett småkryps liv 1998 Finns på DVD
Toy Story 2 1999 Finns på DVD
Dinosaurier 2000 Finns på DVD
Monsters Inc 2001 Finns på DVD
Finding Nemo 2003 Finns ej på DVD Kommer 2004

Enligt Disney kommer alla på denna lista att släppas i Sverige men de med ? har Disney i USA ej bestämmt vilket år Reg 2 skall släppas!

Alla som det står finns på kan köpas på min favoritplats:

www.discshop.se

De kommer den 9/4 ha en kampanj på utvalda Disneyfilmer där du köper 2 och betalar för en,239:-, gäller följande filmer:
Mary Poppins,Robin Hood, Svärdet i stenen,Alice i Underlandet, Hercules och Pinocchio!

Med reservation för eventuella fel!
[8D]

#94

Postad 19 mars 2003 - 20:29

Unregistered5605f44d
  • Unregistered5605f44d
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Whoa! Den 7:e Oktober är det dags för allas vår favorit Lejonkungen att inta DVD hyllorna med följande färska specs som 'The Lion King - Platinum Edition' kommer innehålla:

THX-Certified anamorphic widescreen transfer, Dolby Digital and DTS5.1 surround tracks, and two different versions of the film accessible via seamless branching: the original theatrical release and an extended edition including the new number "Morning Report," originally created for the Broadway show. But wait, there's more Disc one also includes "The Making of The Morning Report," 3 deleted scenes ("Bug Football," "Hakuna Matata" and "Warthog Rhapsody"), an all-new music video, a sing-along track and four set-top interactive games ("The Lion King Personality Profile," "Rafiki's Three Gourd Monty," "Timon's Grab-A-Grub," and "Pumbaa's Sound Sensations"). Disc two includes the featurettes "Disney Animals" hosted by Roy Disney, "Storymaking Magic," "Character design," "Computer Design," and "African Art Inspiration" (all feature additional behind-the-scenes footage and extensive stills), exclusive interviews with Julie Taymor, Elton John and Tim Rice, a "Virtual Safari" with your tour guides Timon and Pumbaa, an additional featurette on the Broadway musical, extensive still galleries with masks, costumes, people and puppets, additional music videos, and more.

... mums?

Priset är för närvarande spikat till $29.99.

Hakuna Matata!

#95

Postad 20 mars 2003 - 00:54

Unregistered276c1bff
  • Unregistered276c1bff
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Är det någon som har specarna DVD-utgåvan av skattkammarplaneten?

#96

Postad 20 mars 2003 - 18:33

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by tony97

Walt Disney övrigt tecknat

Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen 1998 Finns ej på DVD



Enligt DVDSverige releaseplan https://www.dvdsveri...lan.asp?Lang=EN
släpps i oktober:
Musse Pigg - House of Mouse Villains
Nalle Puh - All for One, One for all
Nalle Puh - Spookable Pooh - Winnie the Pooh

och i november:
Skönheten och odjuret - Belle's Magical World
Skönheten och odjuret - den Förtrollade julen (Special Edition)

#97

Postad 20 mars 2003 - 19:41

Unregistereda7a17d2a
  • Unregistereda7a17d2a
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Buena Vista har gått ut med officiellt datum för Lejonkungen på DVD.

Den 15 oktober släpps den i Sverige. Det blir en dubbelDVD med omarbetet ljud och bild med en ny sång av Elton John samt en helt ny scen.

#98

Postad 24 mars 2003 - 15:01

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Någon som fixat egna, likadana, numreringar på de Disney klassiker som saknar numrering. Dvs på de filmer som släpptes innan man började med numeringen? Någon som kan lgga ut dem så man kan skriva ut dem? Det är inte snyggt i DVD-hyllan just nu...[8D]

#99

Postad 02 april 2003 - 00:30

Unregistered2ee1c709
  • Unregistered2ee1c709
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Först - Till Oberon: Bara för att man i andra länder kanske inte använder sig av direkt numrering betyder inte att de inte har en uppfattning om vilka filmer som är klassiker. På baksidan av min engelska VHS av FUN AND FANCY FREE står det klart och tydligt att det är Disneys 9:e animerade klassiker (eller masterpiece, som de använder). Att man sedan inte splashat dit en 9:a på fodralets pärm har ingen betydelse.

Second: [url="http://"http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/sleepingbeauty/index.html"]SLEEPING BEAUTY[/url] släpps på DVD som Special Edition den 9:e September! (R1) Den kommer att innehålla följande:

¤ "Once Upon A Dream: The Making Of Sleeping Beauty" art.
¤ Sleeping Beauty 3-D Virtual Galleries
¤ Story Reel: "The Capture Of The Prince"
¤ Story Reel: "The Fairies Put The Castle To Sleep"
¤ Widescreen-To-Fullscreen Comparison
-Sleeping Beauty was produced in widescreen, a first for Walt Disney and his team of animators. Here, the same scene is compared in widescreen and fullscreen formats.
¤ The Design
¤ Creating The Backgrounds
¤ Helene Stanley Dance Reference
¤ Live Action Reference (Prince Phillip)
¤ The Music
¤ Trailers:
1) Original Teaser Trailer
2) Original Theatrical Trailer
3) 1995 Trailer
¤ The Restoration
¤ "The Peter Tchaikovsky Story"
¤ "Grand Canyon" Film Short
¤ Four Artists Paint One Tree
¤ "Rescue Aurora" Set-Top Adventure Game
¤ Sleeping Beauty Ink And Paint Game

Jag behöver nog inte nämna att det hela kommer på 2 skivor? Filmen kommer att släppas I OAR! Inget är för tillfället känt angående ljud vad jag vet, men det lär ju vara minst 5.1.

Till sist: För alla som är intresserade av matchande omslag till sin samling (DVD) måste jag få rekommendera [url="http://"http://www.dv-depot.com"]DV-DEPOT[/url] som i sammarbete med [url="http://"http://www.dvdcoverart.com"]DvdCoverArt[/url] bl.a. skriver ut Chris Elders stilrena, numrerade omslag för ca 33-34 kronor styck. Skickar på ca 2-5 dagar med DHL/FedEx.

OBS! Det finns i skrivandets stund bara 22 av 42 omslag att tillgå, men fler och fler läggs till allteftersom.

#100

Postad 02 april 2003 - 19:37

Unregistered926eba62
  • Unregistered926eba62
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Jag tänkte tipsa om ett mycket bra inlägg av Robert Andersson i mailinglistan "Ankism". Han redogör för sin korrespondens med Disney angående omdubbningar.

http://stp.ling.uu.s...ril/002600.html

Det finns också en petition man kan signera om man är mot omdubbningar av disneyfilmer:

http://stp.ling.uu.s...rch/002596.html



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.