Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Athlon X2 4850e 2.5 ghz 45w

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 17 april 2008 - 10:34

Unregistereda0bc6d4c
  • Unregistereda0bc6d4c
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Tyvärr har DB haft ett flertal olika "I lager tidigast..."-datum.
Börjar bli surt med denna väntan, är bara prollen och NB-kylningen som dröjer :P

/M

#102

Postad 17 april 2008 - 21:54

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Bara så ni vet jag körde min 5000+ klockad till 3,1x2 samma temp 40 grader C, jag körde bluray i windows media player classic med k-lite ,, loaden ligger på mellan 50 och 60 SÄG 56 i medel värde det kanske finns mindre? energi krävande spelare, men blueray det tar kraft ur en cpu jag är glad jag köpte 5000 swof ,, jag vill ha en quad på sikt ,, det går inte göra så mycket mer än se filmem , skall jag ladda samtidigt ,, så blir det strul direkt kanske ett separat grafik kort skulle hjälpa jag vet inte? men det får bli på sikt ,, jag har desutom ett asus xonar d2 ljudkort till vet inte, men detta drar säkert en del ur cpu,, men det ljudet jag har nu!! ,, har aldrig hört nått liknande i mitt liv ,, en sub bakom soffan en framför mig bredvid tvn, dom säger att att 2 subbar är overkill vet inte vad dom prattar om , basen åker igenonom mig ,, måste skratta , men tänk er för med 45 w det finns inte så mycket mer utrymme över ,, kanske i annan spelare då ,,men detta är med gigabytes ,,moderkort med den inbyggda grafiken ,, ati 790g


ha det Halv ler

#103

Postad 18 april 2008 - 05:53

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
Snälla. Sluta använda dubbla kommatecken, varför gör du det? Jag får stora dimpen när jag försöker läsa dina inlägg. Att det sen är en hel del meningsbyggnadsfel gör inte så mycket, men kommatecknen...

#104

Postad 18 april 2008 - 06:28

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Snälla. Sluta använda dubbla kommatecken, varför gör du det? Jag får stora dimpen när jag försöker läsa dina inlägg. Att det sen är en hel del meningsbyggnadsfel gör inte så mycket, men kommatecknen...


För att jag är så extremt audioel och gravt ordblind var det nåt mer som kan ta DIN energi ?

#105

Postad 18 april 2008 - 08:45

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
Det är ju lite därför jag bara blir irriterad på dina dubbla kommatecken och inte meningsuppbyggnaden eller eventuella stavfel.

#106

Postad 19 april 2008 - 02:21

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Det är ju lite därför jag bara blir irriterad på dina dubbla kommatecken och inte meningsuppbyggnaden eller eventuella stavfel.


Bra ! vad exakt är det du vill ha sagt då ? i detta forum, som kan intressera övriga läsare ? ja jag är ordblind , ja jag är slarvig i sats uppbyggnaden.

Jag har på mitt sätt, försökt uttrycka mina erfarenheter när det gäller min AMD 5000+ och i dess sammanhang och i relation till 4850e.

Jag vill inte helst i detta forum med hänsyn till syftet för forumet och med hänsyn till andra medlemmar, helst inte gå i vidare svaromål med dig,

Det vill säga om du nu inte har något att säga om AMD cpu i allmänhet eller 45w 4850e i synnerhet.

Ha det jättebra annars // Vänligen Halvledaren

Redigerat av halvledaren, 19 april 2008 - 02:22.


#107

Postad 19 april 2008 - 09:39

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

Bra ! vad exakt är det du vill ha sagt då ? i detta forum, som kan intressera övriga läsare ? ja jag är ordblind , ja jag är slarvig i sats uppbyggnaden.

Jag har på mitt sätt, försökt uttrycka mina erfarenheter när det gäller min AMD 5000+ och i dess sammanhang och i relation till 4850e.

Jag vill inte helst i detta forum med hänsyn till syftet för forumet och med hänsyn till andra medlemmar, helst inte gå i vidare svaromål med dig,

Det vill säga om du nu inte har något att säga om AMD cpu i allmänhet eller 45w 4850e i synnerhet.

Ha det jättebra annars // Vänligen Halvledaren

Så extremt dumt att skylla på det för att du sätter knäpp formatering med dubbla kommatecken!

Jag tycker bara att du är slarvig och nonchalant som utsätter andra för detta. Dessutom får man ju intrycket av att någon som skriver så är helt virrig.

#108

Postad 19 april 2008 - 10:09

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Så extremt dumt att skylla på det för att du sätter knäpp formatering med dubbla kommatecken!

Jag tycker bara att du är slarvig och nonchalant som utsätter andra för detta. Dessutom får man ju intrycket av att någon som skriver så är helt virrig.


Helt ärligt, lägg av. Gör inte om tråden till en pajkastar-tråd alá IDG-forum.
Ni är två med samma typ av problem, den ena har problem att skriva korrekt, dem andra har problem med allt som inte är korrekt skrivet.
Den ena har det besvärligt och den andra har besvär med att den ena har besvär.

Så varför utsätta oss andra för detta ? :-)

#109

Postad 19 april 2008 - 23:01

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Helt ärligt, lägg av. Gör inte om tråden till en pajkastar-tråd alá IDG-forum.
Ni är två med samma typ av problem, den ena har problem att skriva korrekt, dem andra har problem med allt som inte är korrekt skrivet.
Den ena har det besvärligt och den andra har besvär med att den ena har besvär.

Så varför utsätta oss andra för detta ? :-)


Tack jag instämmer och lämmnar detta igen...

#110

Postad 19 april 2008 - 23:06

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon hittat eller beställt en amd 4850e och hur den beter sig hur är loaden hur klarar den sig .

#111

Postad 20 april 2008 - 09:44

bokis
  • bokis
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Finns två trådar på Xtremsystems som är intressanta för de som vill ha 4850e, har lagt en order hos min lokala handlare får se om han får tag i en annars verkar Tyskland mest lovande
här läs vad KTE har och säga
här

#112

Postad 21 april 2008 - 15:23

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Vet inte vad du har för referenser Dr Pepper men 45W är ju 45W, varken mer eller mindre. Och vem riktar sig ditt inlägg till egentligen?


Han är fortfarande upprörd efter den gången hans första Socket A CPU gick upp i rök för han glömde kylpasta och är på heligt tåg mot AMD.

Men tänk, företag kan faktiskt utvecklas till det bättre.


Snarare moderkorten som brukar säga upp sig för mig när jag överklockar AMD system..Därav tycker jag inte om AMD..



Vet inte vad du har för referenser Dr Pepper men 45W är ju 45W, varken mer eller mindre. Och vem riktar sig ditt inlägg till egentligen?


Läste bara om någon som ville köra AMD passivt. Så det är väl inte till någon speciell i det avseendet..Bara säger att köra AMD passivt inte är att rekommendera..


Läste på Sweclockers angående tdp som intel och amd räknar på olika sätt. Skulle man räkna som intel skulle denna prolle hamna på 25-30 watt vilket en hyfsat fet cpu-kylare borde klara passvit bara lådan är väl ventilerad.

Några andra i samma serie Länk.

TDP Intel vs AMD Länk.

#113

Postad 21 april 2008 - 17:45

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Ujujuj....kanske man kan få sin 4850e snart...enligt IDG.se ( http://www.idg.se/2.1085/1.157226 ) så:

"AMD lanserar nu Athlon X2 4450e samt 4050e, båda två har en maximal effektförbrukning på 45 watt. Prislappen ligger på cirka 520 respektive 600 kronor.
Nu dyker två billiga och strömsnåla Athlon X2 upp i butik, meddelar AMD.
Athlon X2 4450e respektive 4050e har klockfrekvenser på 2,3 och 2,1 gigahertz och har dubbla processorkärnor.
Prislappen ligger enligt Prisjakt för närvarande på 516 och 596 kronor för de boxade versionerna. I skrivande stund har dock ingen av butikerna ännu 4450e respektive 4050e i lager, men de ska dyka upp inom kort.
Maximal effektförbrukning ligger på 45 watt vilket gör dem mycket strömsnåla."

*suckar* har fått min leverans uppskjuten, uppskjuten och upp...(on and on)...

[EDIT] Gick in på Micso:s hemsida och där påstår dom på en liten elektronisk "post-it" att bekräftad leverans är satt till den 28/4!!!!!

[EDIT 2] Fel datum på Misco

Redigerat av Aruba4608, 21 april 2008 - 17:58.


#114

Postad 22 april 2008 - 17:00

bokis
  • bokis
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Om min lokale handlare har rätt uppgifter har jag min på torsdag men men den som lever får se :D

#115

Postad 24 april 2008 - 14:45

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
CPU:n finns nu bland annat på Alina, även om det endast verkar vara ett fåtal.
Pass på! ;)

#116

Postad 24 april 2008 - 15:50

bokis
  • bokis
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Om min lokale handlare har rätt uppgifter har jag min på torsdag men men den som lever får se ;)

Fick så klart inte min, men moderkort och minne har anlänt till ingen nytta ;)

#117

Postad 25 april 2008 - 12:39

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Min CPU är på väg till mig nu (från PC-City:s komponentcenter). Jag har redan bytt ut mitt ASUS m2a-vm hdmi mot Gigabyte 78g kortet.

#118

Postad 25 april 2008 - 13:59

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Min CPU är på väg till mig nu (från PC-City:s komponentcenter). Jag har redan bytt ut mitt ASUS m2a-vm hdmi mot Gigabyte 78g kortet.

Mina 2 från Alina är påväg de också.. Bra pris fick vi båda två med! B)

#119

Postad 25 april 2008 - 16:17

seeker
  • seeker
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
och min är på väg från datorbutiken! B)

det verkar finnas ett gäng ute på svenska marknaden nu, så nu är det bara att beställa för alla er som inte gjort det än! ;)

#120

Postad 26 april 2008 - 06:55

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Fick min levererad igår från Amentio! :-D

#121

Postad 26 april 2008 - 18:10

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Fick min levererad igår från Amentio! :-D


Well, va väntar du på ? :) ...rescensera ! ;)

Nyfiken hur denna klarar 1080P.mkv och vilken setting den kräver.

I allafall, hoppas du blir nöjd.

#122

Postad 30 april 2008 - 15:38

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Well, uppgraderade min HTPC från 690G + BE-2300 till Gigabytes 780G + 4850e.
Det gamla systemet orkade inte 1080p i alla lägen utan jag fick köpta till ett externt grafikkort, med det nya är det inga problem. Allt jag öst på systemet än så länge har fungerat u.a.
Kör med FFDShow, Haali MKV-splitter, AC3Filter samt Vista Media Center.

CPU:n är väldigt sval, kyler med Schyte Mini utan fläkt i ett Antec Fusion (2x120mm på LOW i sidan). Jag fick upp den i 50 grader med Orthos i ett par timmar, det är helt OK.

Har tyvärr inte möjlighet att testa Blu-Ray rakt av, men av vad jag läst ska det inte vara några problem då GPU:n accelererar.

#123

Postad 30 april 2008 - 16:32

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Låter ju lovande.

Har du testat http://data.fuskbugg...ller_sample.mkv någonting ?

Att få den att snurra på moderkortet med så energisnål/sval propp som möjligt är målet för mig.

#124

Postad 30 april 2008 - 18:25

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Låter ju lovande.

Har du testat http://data.fuskbugg...ller_sample.mkv någonting ?

Att få den att snurra på moderkortet med så energisnål/sval propp som möjligt är målet för mig.

Jadu, det där var onekligen lite ryckigt. CPU:n gick smack upp i 90%+ och ljudet ryckte lite, både i Vista MC och i MPC.

#125

Postad 30 april 2008 - 19:33

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Om du skulle köra CoreAVC skulle det gå som en dans. B)

#126

Postad 30 april 2008 - 19:47

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Har coreavc stå stor påverkan i detta fall ?

#127

Postad 30 april 2008 - 20:06

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Ja. Det är den enda dekodern som kan utnyttja flera processorer på ett vettigt sätt (vad jag vet) FFDShow Tryout gör väl ett hyffsat jobb också men inte i närheten lika bra som CoreAVC.

#128

Postad 30 april 2008 - 21:57

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
FFDShow verkar i alla fall använda allt som finns att tillgå, båda kärnorna jobbar.
Testat med Cyberlinks H264-codec nu med, då går det väldigt nära laggfritt med CPU:n slickat på 100% och bildkvalitén är ungefär som FFDShow. CoreAVC har enligt min erfarenhet sämre bildkvalité.

Om amn googlar lite verkar det inte vara allt för svårt att få hårdvaruacceleration att fungera med Cyberlink-codecet och kompatibelt grafikkort, jag får det dock inte att fungera hur jag än gör, så kör det i "mjukvaruläge".

#129

Postad 30 april 2008 - 22:34

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Har inte gjort någon närmare studie ifråga om bildkvaliteten ska jag erkänna, har inte sett att det skulle bli sämre med CoreAVC. Kan du visa med ett screenshot kanske? Vore väldigt trevligt om du hade någon speciell film/scen där man kan se skillnader extra tydligt!

#130

Postad 01 maj 2008 - 10:05

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Har inte gjort någon närmare studie ifråga om bildkvaliteten ska jag erkänna, har inte sett att det skulle bli sämre med CoreAVC. Kan du visa med ett screenshot kanske? Vore väldigt trevligt om du hade någon speciell film/scen där man kan se skillnader extra tydligt!

Jag har testat lit enu och får dra tillbaka det påståendet, CoreAVC har verkligen hämtat upp sig sedan jag använde det sist.

Slutsatser då..
CoreAVC och Cyberlinks H264-codecs har i princip identiska prestanda i software-läge. Båda flyter helt OK i den filmsnutten med undantag för den sista sekunden innan faden när det är ungefär en miljon fågla på skärmen. Ljudet hackar inget.
FFDShow använder också båda kärnorna (sedan ett par versioner tillbaka) men presterar märkbart sämre, det är mer hack och ljudet rycker framåt slutet. FFDShow har dock den (gigantiska?) fördelen att Media Control till Vista MC fungerar vilket bland annat ger möjlighet att välja subtitles och audiostreams direkt med fjärrkontrollen när man spelar en film.. Media Control är dock byggt för FFDShow, somsagt, så det fungerar inte med vare sig CoreAVC eller Cyberlink.

Vinnaren då?
Jag kommer köra vidare på FFDShow för nu, det är otroligt sällan jag kollar på såpass krävande HD att det lär bli ett problem. Om jag märker problem är det 15 sekunders jobb att byta till annan renderare. I andra hand skulle jag välja CoreAVC då det känns smidigare än hela ###### PowerDVD-kalaset. Om man får snur på DXVA-accelerationen med PowerDVD blir det dock en given vinnare, då lär prestandan där vara nästan oslagbar.

#131

Postad 01 maj 2008 - 10:28

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Intressant! Kul att CyberLink hade så bra prestanda, det visste jag inte. Men som du säger är det lite meckigt med hela PowerDVD-kalaset.

Att FFDShow fungerar bra för Vista MC gör ju det till det självklara valet om man nu kör det.

#132

Postad 01 maj 2008 - 12:28

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Vill tacka för era summeringar ,, verkligen nyttig läsning

#133

Postad 01 maj 2008 - 14:22

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Värt att påpekas igen är kanske att jag kör AC3Filter för ljudet vilket drar någon/några procent det också. Tycker dock inställningarna och möjligheterna man får där är värt det.

Hela min (relevanta) config, hårdvara och mjukvara, är som följer:
MoBo:

CPU:

Minne:

Kylning (körs helt passiv):

OS:

HDD (köpta tre olika tillfällen):

TV:


FFDShow + AC3Filter + Haali Matroska Splitter körs i Vista Media Center.

Kan tänka mig att denna setup eller liknande är något som många satsar på. Fråga gärna, jag kan testa det mesta även om det kanske inte går lika fort som exprimenten med CoreAVC..

Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 01 maj 2008 - 14:24.


#134

Postad 01 maj 2008 - 15:18

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Jag har samma utan minne och min cpu är 5000+

Ang aceration osv någon som har kört med nya amd kububtu 64 bits har fått för mig att det är bäst egentligen när det sitter med drivrutiner etc...

http://www.microsoft...ine/server.mspx

nu är ju vista premium lite billigare ..iofs sig men jag gillar inte vista/ microsoft nått nämnvärt även om dom gjort allt möjligt och förtjänar ett stort tack ! så är det dags för tronskifte ..

#135

Postad 01 maj 2008 - 17:36

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Ungefär exakt de komponenter jag planerar att köpa.
Är lite fundersam på 4850, är inte 5000+ BE ett bätte val? Då man kan clocka den ganska mycket.
Men å andra sidan är 4850 svalare.
Orkar den med blu-ray utan hd-ac?
Vad är det som krävs för att få i gång hd-ac?
Till vad kommer hd-ac inte att funka?

#136

Postad 01 maj 2008 - 20:24

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
kolla denna test det fick mig att bestämma mig .

http://www.tomshardw...ocker,1708.html


Jag kör nu 3,1x2 ghz ca; 40-44 grader C helt otroligt bra för de pengarna men jag valde en sval burk Lian li har bara en fläkt på cpu 11 db passivt nätagg ..

jag e nöjd !

#137

Postad 01 maj 2008 - 21:31

HenrikO91
  • HenrikO91
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Lånar lite av tråden.
Har en kompis som har en dator från -01 som inte klarar kraven han har.
Jag fick i uppdrag att hjälpa han att hitta en ersättare. Han vill inte lägga ut en massa pengar idag (max 5k), så det viktigaste är att den har en bra grund som han kan upgradera senare när det behövs.

Mitt paket hittar ni på följande länk https://www.datorbut...?Cart=754-24811

CPU val är inte bestämmt står mellan 4850e och 5000+ BE (5000+ BE känns för mig som bättre en Spel processor)

Hur funkar det att spela med det inbyggda grafikkortet i spel som BF2, Senare kanske även spel som Unreal Tournament 3. Unreal funkar nog bäst med ett externt t ex 3850/3870... Det är sånnt som får bli senare uppgraderingar. Stöd för hybrid crossfire finns ju oxå:P

Sen ska det ses en del film på datorn så stöd för 1080p ska finnas vilket det säkert gör i mitt paket.
/Henrik

Redigerat av HenrikO91, 01 juni 2008 - 06:00.


#138

Postad 01 maj 2008 - 22:36

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Rätt roligt att notera priset hur väl det avspeglar din fråga om cpu 4850 eller 5000+ 4869 kr
jag har 5000+ och Jag tycker ju att den kombinationen går som på räls asså bara att ställa multiplern till 15,5 i bios det är allt, sen går det i 2x3.1ghz, i detta läge är den snabbare än 6000+ utan att värmen höjs då den jobbar i 2stepp det går att ställa lite till om du ändrar v men över 3,4 ghz är det stopp den blir instabil , till mini ninjan får du i och för sig med pasta men jag vet inte kvallen på den, så det är nog klokt att ta med den jag körde själv artic silver nått hette det .. skulle vara den bästa nu då ?


Om spel kan jag inte mycket alls ,men film det klarar ju den integrerade gpu men crossfire om jag fattat rätt skall ju se till att utnyttja alla delar även det integrerade, så är han inte nöjd så får han väl komplettera med ett grafikkort i crossfire, men som sagt jag kan föga om det


ha det

#139

Postad 02 maj 2008 - 23:15

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

kolla denna test det fick mig att bestämma mig .

http://www.tomshardw...ocker,1708.html


Jag kör nu 3,1x2 ghz ca; 40-44 grader C helt otroligt bra för de pengarna men jag valde en sval burk Lian li har bara en fläkt på cpu 11 db passivt nätagg ..

jag e nöjd !


Hur är det med Cool'n'Quiet, fungerar det på en klockad 5000+ BE?

#140

Postad 08 maj 2008 - 12:33

gosh
  • gosh
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Som sagt. Idle är helt ointressant. Varför ha datorn på om den står på idle? Om inte datorn är tyst i idle så är man ju ändå ute och cyklar (HTPC mässigt). Det är vid last det är intressant. Det är ju då man tittar på film eller använder datorn. Det är ju då man vill att den skall vara tyst (också), och det är ju det som är svårt.

Men det skall rätt mycket till för att du skall pressa processorn och när det gäller film samt om man kör med de 780G så behöver processorn inte jobba speciellt ändå. Även om man jobbar med datorn så puttrar det mesta på tomgång.

En test där de kollar strömförbrukning
http://www.tomshardw...r-cpu,1925.html

#141

Postad 08 maj 2008 - 21:21

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

Men det skall rätt mycket till för att du skall pressa processorn och när det gäller film samt om man kör med de 780G så behöver processorn inte jobba speciellt ändå. Även om man jobbar med datorn så puttrar det mesta på tomgång.

En test där de kollar strömförbrukning
http://www.tomshardw...r-cpu,1925.html

Det är fel, det är en väldigt liten del av de tungdrivna filerna som kan accelereras i hårdvaran. Mest bondfångeri för att få folk att köpa dessa produkterna.

#142

Postad 09 maj 2008 - 09:36

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Det är fel, det är en väldigt liten del av de tungdrivna filerna som kan accelereras i hårdvaran. Mest bondfångeri för att få folk att köpa dessa produkterna.


Jasså har du egen erfarenhet?

#143

Postad 09 maj 2008 - 09:56

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Ang ; amd 5000+ jag vet inte men jag ställde om min v I bios från orginal 13,5 till 13,75 för 2 dagar sen och samtidigt ner min multipler till från 15,5 till 15.0
och så bra som datorn går nu ! det har den aldrig gjort !

jag vet inte varför, men det känns så grymt stabilt inte set minsta hängning eller vad man skal säga ,, värmen kan ha gjort någon grad upp kanske , men jag kommer ha det så här nu ! och detta tillsammans med "Gigabyte GA-MA78MG-S2H".
moderkort

ha det ! nöjd igen , haha

Redigerat av halvledaren, 09 maj 2008 - 10:02.


#144

Postad 09 maj 2008 - 16:52

dunde
  • dunde
  • Mästare

  • 3 094 inlägg
  • 0

Ang ; amd 5000+ jag vet inte men jag ställde om min v I bios från orginal 13,5 till 13,75 för 2 dagar sen och samtidigt ner min multipler till från 15,5 till 15.0
och så bra som datorn går nu ! det har den aldrig gjort !

jag vet inte varför, men det känns så grymt stabilt inte set minsta hängning eller vad man skal säga ,, värmen kan ha gjort någon grad upp kanske , men jag kommer ha det så här nu ! och detta tillsammans med "Gigabyte GA-MA78MG-S2H".
moderkort

ha det ! nöjd igen , haha

Man ska normalt undvika halva multipliers. Kan krångla som bara den om man klockar.

Som svar på ett par inlägg högre upp: Jo jag har själv ett 8800GT så jag vet exakt vad det rör sig om.

Redigerat av dunde, 09 maj 2008 - 17:38.


#145

Postad 26 maj 2008 - 15:30

Unregistered5302f7cc
  • Unregistered5302f7cc
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hur är flänsen och fläkten som följer med AMDs PIB? Hittar inga uppgifter på någon av dem, hur tyst blir det om GA-MA78GM-S2H styr fläkthastigheten? Med cool and quiet borde ju denna processor inte kräva mkt kylning alls, skulle det rent av gå att köra passivt i en luftig HTPC med standard fläns?

#146

Postad 03 juni 2008 - 21:07

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Går det inte att helt ta bort ett onödigt inlägg...?

Redigerat av tommypeters, 03 juni 2008 - 21:22.


#147

Postad 05 september 2008 - 19:22

oddiq2
  • oddiq2
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Funderar på den här "proppen". Jag har en nuvarande HTPC med ett gammalt Asus M2NPV-VM moderkort. Det skall fixa processorn med senaste bios. Men frågan är kommer den fixa 1080p med de inbyggda grafikkortet? Jag har en 3500+ idag, och ser det som en möjlighet att låta den leva i några år till. Helst vill jag att 4850e klarar det tillsamman med killersample och coreavc?

#148

Postad 18 oktober 2008 - 08:25

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Funderar på den här "proppen". Jag har en nuvarande HTPC med ett gammalt Asus M2NPV-VM moderkort. Det skall fixa processorn med senaste bios. Men frågan är kommer den fixa 1080p med de inbyggda grafikkortet? Jag har en 3500+ idag, och ser det som en möjlighet att låta den leva i några år till. Helst vill jag att 4850e klarar det tillsamman med killersample och coreavc?


Hejsan
Har samma moderkort som du men en 3800+ cpu och funderar på att prova med 4850e istället.
Är du säker på att vi kan köra 4850e i M2NPV-VM utan problem, har du kanske redan testat?
Är ganska nöjd med moderkortet så kan man få upp hastigheten lite på detta enkla sätt så får de hålla ett år till.

holst1966

#149

Postad 08 november 2008 - 13:10

froggie
  • froggie
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej

Har beställt en ny dator som ja tänkte bygga ihop. Ett barebone chassi ASUS T3. Till denna tänkte jag använda denna processor. Hur ska jag göra med kylpasta? behövs det eller följer det med? Samt hur ska jag göra med antistat armband?

Är första gången jag monterar en CPU. Kanske blir jobbigt med detta chassi då jag hört att det ska vara lättare att montera CPUn innan man satt in moderkortet.

Här är chassit: https://www.prisjakt...kt.php?p=280331

Redigerat av froggie, 08 november 2008 - 13:16.


#150

Postad 08 november 2008 - 14:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
kylpasta ska man alltid ha!

och det brukar följa med, om du ska köra på original kylaren, annars så följer det oftast med andra lösa kylare också, och denna pasta ska du lägga som en liten hög precis i mitten av processorn och sedan försiktigt trycka på kylaren så att pastan smetas ut.
På så sätt så undviker du luft bubblor som försämrar värme avledningen :lol:
högen i mitten ska vara som ca 3st riskorn som max igentligen !



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.