Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 26 oktober 2009 - 17:22

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Säker på att dom säljer en till dig i USA när du kommer dit med den svenska brytningen? :)


Min swengelska är perfekt :P Inte en chans att dom misstänker nåt!

Men allvarligt talat, andra bra webshoppar i usa som man kan beställa ifrån?

#102

Postad 26 oktober 2009 - 17:25

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Min swengelska är perfekt :) Inte en chans att dom misstänker nåt!

Men allvarligt talat, andra bra webshoppar i usa som man kan beställa ifrån?


De här gäller nog samtliga affärer i USA. Jag har mailat Kirk på projectorpeople ang frakt till Jetcarrier..

Annars ska man skapa ett nytt konto hos projectorpeople och inte säga ett skit vart den ska.. utan bara ange jetcarrier som adress.

Alternativt om man har någon där som kan ta emot den och sedan skicka vidare den.

Redigerat av Unregistered6831785b, 26 oktober 2009 - 17:27.


#103

Postad 26 oktober 2009 - 17:30

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Får se hur läget är efter jul. Ska till USA då och studera. Kanske kan köpa projektorer och skicka till er :)

#104

Postad 26 oktober 2009 - 17:42

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

De här gäller nog samtliga affärer i USA. Jag har mailat Kirk på projectorpeople ang frakt till Jetcarrier..

Annars ska man skapa ett nytt konto hos projectorpeople och inte säga ett skit vart den ska.. utan bara ange jetcarrier som adress.

Alternativt om man har någon där som kan ta emot den och sedan skicka vidare den.


Självklart lär det gälla alla affärer i USA, tänkte mest att jag har också mailat med dom och därför vet dom att jag finns utanför amerika...men som sagt det går kanske att skapa ett nytt konto.
Problemet som jag ser det är att när man betalar med kreditkort så ska leveransadress och tel nr, stämma överens med uppgifterna på mitt kreditkort...jag betal med swedbanks e-kort, det kommer ju aldrig att gå eftersom uppgifterna inte stämmer överens. Hur löser man detta?

#105

Postad 26 oktober 2009 - 17:47

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

I’m not really sure. My colleagues are asking this questions right now, and we’re waiting to hear back. As a salesman, I want to sell it to you, but if I’m told I can’t that’s a whole other issue.


Thank you,
Kirk Ritari
www.projectorpeople.com
800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
[email protected]



From: Anders Helin [mailto:[email protected]]
Sent: Monday, October 26, 2009 12:20 PM
To: Kirk Ritari - PP
Subject: Re: Shipping outside US

Kirk, one questition.
If you send it to JetCarrier, thats a US adress, how will Panasonic know that it will be shipped to Sweden?
Is there any way we can solve this?
Im not paying over 100% more here in Sweden.

Thanks for your fast replies.

/Anders


Självklart lär det gälla alla affärer i USA, tänkte mest att jag har också mailat med dom och därför vet dom att jag finns utanför amerika...men som sagt det går kanske att skapa ett nytt konto.
Problemet som jag ser det är att när man betalar med kreditkort så ska leveransadress och tel nr, stämma överens med uppgifterna på mitt kreditkort...jag betal med swedbanks e-kort, det kommer ju aldrig att gå eftersom uppgifterna inte stämmer överens. Hur löser man detta?


Välj Wire transfer som betalsätt så ser dom inte var pengarna kommer ifrån. Då behöver du inte uppge ett kreditkort överhuvudtaget

#106

Postad 26 oktober 2009 - 17:55

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Har själv mejlat www.projectorsuperstore.com och dom verkar inte ha några problem att skicka till Sverige, så länge man förhandsbokar osv...

#107

Postad 26 oktober 2009 - 17:58

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Då provar jag beställa därifrån så får vi se vad som händer. Provar med wire transfer


Edit:
Bokad! Väntar på ett manuellt confirmation mail nu, antar att betaluppgifter kommer i de mailet. Dom granskar tydligen alla ordrar manuellt innan dom godkäns.

Redigerat av Unregistered6831785b, 27 oktober 2009 - 18:12.


#108

Postad 26 oktober 2009 - 18:04

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Lycka till, hör av dig här sen hur det går ! :) är sugen som faen att uppgradera Z4:an, borde ju bli ett lyft :P

#109

Postad 26 oktober 2009 - 18:15

skaris
  • skaris
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Mycket tråkigt att det ska behöva bli så här!

Redigerat av skaris, 27 oktober 2009 - 18:04.


#110

Postad 26 oktober 2009 - 18:19

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Har gjort detsamma, blev lite konfunderad över betalningen. Trodde jag missade nåt steg i beställningen då min browser blockerade ett popupfönster.

Men som sagt bara att avvakta mailet från dom!


Härligt. Berätta om du får något mail av dom. Nu ska jag gå på föreningens årsmöte, hoppas de ligger ett mail i inkorgen när man kommer tillbaka.

#111

Postad 26 oktober 2009 - 20:05

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Följer tråden med spänning. Lutar åt köp. Skulle projektorn strula så finns ju marginaler.

#112

Postad 26 oktober 2009 - 20:16

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
har nu fått mail med betalningsinstruktioner.

Dock har dom ett leveransdatum på mid-late november?? samtidigt så säger dom att dom inte fått ett leveransdatum av panasonic så dom kanske bara har tagit i för att inte göra kunden besviken?
Alla affärer borde ju få den samtidigt? Iaf två såhär stora.

Nu ska jag göra min wiretransfer.. kommer hålla er uppdaterade hur allt går!

/Anders

EDIT:
Nu ligger betalningen för godkännande. Min bank klagade dock på routingnumret (National-ID).. om jag lägger till FW före numret så tar banken emot de (Swedbank la till de automatiskt när man sökte på numret.) men inte länsförsäkringar.. så nu väntar jag på svar så jag är säker på att man kan lägga till FW före.. så inte pengarna kommer fel.

Någon här kanske kan bekräfta?

EDIT:
Avvaktar tills imorgon med betalningen. Då skulle jag även få svar från Kirk ifall de skulle gå att få de levererat till JetCarrier istället för en svensk adress.. Han skulle höra med sin manager imorgon. På nåt sätt känns de bättre att beställa från projectorpeople.. Dom svarar snabbt på emails (inom 5min).. dom andra har fortfarande inte svarat på mitt första email som jag skrev för 3 timmar sen.
Nej jag avvaktar med min betalning tills jag får ett klart beslut från projectorpeople.com


Bjuder på konversationen för den som är intresserad:

I hope to have an answer then. She has been working with Panasonic, so she’ll be the one with the answer. I’ll touch base with you in the morning on what she’s found out.


Thank you,
Kirk Ritari
www.projectorpeople.com
800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
[email protected]



From: Anders Helin [mailto:[email protected]]
Sent: Monday, October 26, 2009 4:53 PM
To: Kirk Ritari - PP
Subject: Re: Shipping outside US

Ok. Do you think its possible to get an answer tomorrow? Or can someone els from your manager answer if its possible to ship to JetCarrier?

/Anders
26 okt 2009 kl. 21.49 skrev Kirk Ritari - PP:


We haven’t heard anything different from Panasonic that I know of. Unfortunately, my manager had to leave early today to take care of one of her kids that became ill at school, so I haven’t been able to talk to her about this since the last we traded emails.


Thank you,
Kirk Ritari
www.projectorpeople.com
800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
[email protected]



From: Anders Helin [mailto:[email protected]]
Sent: Monday, October 26, 2009 4:47 PM
To: Kirk Ritari - PP
Subject: Re: Shipping outside US

Have you heard anything? Is it possible to ship the projector to JetCarrier central?

/Anders


Redigerat av Unregistered6831785b, 27 oktober 2009 - 18:13.


#113

Postad 26 oktober 2009 - 22:24

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Fick svar av www.projectorsuperstore.com för några timmar sen, och dom skickar AE-4000 projjen för 198 USD med UPS och garantin gäller så länge den skickas tebax till dom. Samt att strömkabelhistorian inte är något problem om nån undrade om det.

$1999 + $198 = 14939,60 SEK plus ev. moms a´ 3734,90 SEK. = 18674,50

Har beställt 30-40 gånger från staterna och åkt på tull & moms 2-3 gånger, handlar mycket om tur. Eller så fular man och skriver ner värdet till en tiondel och chansar att det inte tappas bort av posten.

Läste nu att du inte fått något svar, skickade 3 mail och fick svar inom 10 min per mail.

#114

Postad 26 oktober 2009 - 22:27

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Fick svar av www.projectorsuperstore.com för några timmar sen, och dom skickar AE-4000 projjen för 198 USD med UPS och garantin gäller så länge den skickas tebax till dom. Samt att strömkabelhistorian inte är något problem om nån undrade om det.

$1999 + $198 = 14939,60 SEK plus ev. moms a´ 3734,90 SEK. = 18674,50

Har beställt 30-40 gånger från staterna och åkt på tull & moms 2-3 gånger, handlar mycket om tur. Eller så fular man och skriver ner värdet till en tiondel och chansar att det inte tappas bort av posten.

Läste nu att du inte fått något svar, skickade 3 mail och fick svar inom 10 min per mail.


Hm intressant. Hur beställer man till Sverige? Går väl inte på sidan? Tar man beställningen via mailen eller hur går de till?

#115

Postad 26 oktober 2009 - 22:45

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Intressant, kommer också att lägge en beställning ifrån staterna. Om det nu inte skulle funka pga att Panasonic Europa sätter stop, så kommer jag absolut inte att köpa panna 4000 i Sverige för 30K. Av ren princip så kommer jag då att rata panasonic pga. deras oootroliga påslag på priset i Europa. Då får det bli till att köpa tex. Epson tw-5500 istället av någon svensk återförsäljare.

#116

Postad 26 oktober 2009 - 22:51

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Intressant, kommer också att lägge en beställning ifrån staterna. Om det nu inte skulle funka pga att Panasonic Europa sätter stop, så kommer jag absolut inte att köpa panna 4000 i Sverige för 30K. Av ren princip så kommer jag då att rata panasonic pga. deras oootroliga påslag på priset i Europa. Då får det bli till att köpa tex. Epson tw-5500 istället av någon svensk återförsäljare.


Japp samma här.. blir ALDRIG en panna i Sverige.. kommer bojkotta de märket till 100% om dom inte låter oss importera/sänker svenska priset så de blir rimligt!

#117

Postad 26 oktober 2009 - 23:09

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Ni menar väl bojkotta Sverige ! ;) (skämt o sido) Köper nästan allt jag vill ha från USA / England eller Japan, allt är dubbelt eller mer så dyrt i Sverige har jag upptäckt genom åren. När jag köper grejer i Sverige är det oftast när det är bra kampajer eller rabatter annars är priserna hutlösa. ex.) Asterix knäskydd (kör enduro) 7500:- paret ! I USA betalade jag 3500:- för paret inkl frakt. Sen kan man köpa reservdelar på andra sidan gatan ;)

Mejlade bara dom min adress och frågade vad det skulle kosta. Gör ofta så, då får man grejorna till dörren oftast. Beroende lite på vad man skickar med för företag (Fedex körs nästan alltid ut av Posten) ibland USPS.

Många företag som inte skickar till Sverige på en förtryckt hemsida gör oftast det, bör alltid mejla och fråga nästan aldrig några problem.

Redigerat av Wrath, 26 oktober 2009 - 23:07.


#118

Postad 26 oktober 2009 - 23:45

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Bojkotta sverige är nog dumt, fortsätter det så har vi snart inga butiker kvar. Däremot idiotisk prissättning. Kollar du kameraprylar varierar det kraftigt, men numera är det inte alls säkert man tjänar så himla mycket när väl momsen är medräknad.

Vad gäller frakt så gillar jag UPS från USA. Det tar 2 dagar. Så beställer jag måndag eftermiddag så står UPS utanför dörren på onsdagen när jag kommer hem från jobbet i de flesta fall. Nackdelen är att de i princip alltid tullar, men det är för att UPS tullar själva, vilket inte alla andra fraktfirmor gör.

#119

Postad 27 oktober 2009 - 05:18

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Bojkotta sverige är nog dumt, fortsätter det så har vi snart inga butiker kvar. Däremot idiotisk prissättning. Kollar du kameraprylar varierar det kraftigt, men numera är det inte alls säkert man tjänar så himla mycket när väl momsen är medräknad.

Vad gäller frakt så gillar jag UPS från USA. Det tar 2 dagar. Så beställer jag måndag eftermiddag så står UPS utanför dörren på onsdagen när jag kommer hem från jobbet i de flesta fall. Nackdelen är att de i princip alltid tullar, men det är för att UPS tullar själva, vilket inte alla andra fraktfirmor gör.


Jaha.. Intressant. Jag har beställt 2 gånger från USA, båda gånger levererade UPS och båda gånger har jag tullat och momsat. Man kanske ska skicka med JetCarrier ändå? Så kanske man med lite flyt slipper?

Vad tror ni? eller har de ingen betydelse?

#120

Postad 27 oktober 2009 - 09:43

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Skickar du med Jetcarrier så lär det momsas...

#121

Postad 27 oktober 2009 - 11:10

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
En liten tanke bra angående gör intullningen rätt från början då det säkert kan bli dyrt om man ska skicka iväg den på garanti om den tagits in på fel sätt. Gäller iaf alla företag som tar in saker.

#122

Postad 27 oktober 2009 - 13:48

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Fick svar från Kirk på PP nu.. Såhär skrev han:

I checked with my manager this morning, and at this point, we are not able to ship this unit to any carriers or freight forwarders for international shipping.  I wish I had better news, but Panasonic will not allow us to ship for international orders.  They will pull our access to their line if we do so.
 
 
Thank you,
Kirk Ritari
www.projectorpeople.com
800.639.3010 ext 2002  I  813.261.1512 fax
[email protected]
 



#123

Postad 27 oktober 2009 - 14:51

Unregistereddddb078d
  • Unregistereddddb078d
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Fick svar från Kirk på PP nu.. Såhär skrev han:


Nu ######r kommer jag att bojkotta Panasonic helt om de ska göra såhär. Det är som jag förstod bla svenska handlare som beklagat sig hos panasonic europa som i sin tur "tagit hand om" ärendet. Har redan betalt till projectorpeople så vi får se vad som händer...

Som sagt tidigare: Skicka till jetcarrier= USA adress, Wire transfer=de ser inte vart pengarna kommer från för land.
Om PP skickar till en USA adress så kan de ju inte hindra dem...??

Börjar att tycka om EU med den öppna handel. :)

#124

Postad 27 oktober 2009 - 15:28

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Nu ######r kommer jag att bojkotta Panasonic helt om de ska göra såhär. Det är som jag förstod bla svenska handlare som beklagat sig hos panasonic europa som i sin tur "tagit hand om" ärendet. Har redan betalt till projectorpeople så vi får se vad som händer...

Som sagt tidigare: Skicka till jetcarrier= USA adress, Wire transfer=de ser inte vart pengarna kommer från för land.
Om PP skickar till en USA adress så kan de ju inte hindra dem...??

Börjar att tycka om EU med den öppna handel. :)

I have two words for you - "e-bay".

Gissar att ebay kommer att sälja en hel del sådana projjar när leveranserna börjar rulla igång. Det är svårt för Panasonic att bestämma vad privatpersoner gör sedan de köpt sin projektor.

Annars hoppas jag att det går bra för er som redan beställt, även om det verkar svårt.

#125

Postad 27 oktober 2009 - 15:32

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Som sagt tidigare: Skicka till jetcarrier= USA adress, Wire transfer=de ser inte vart pengarna kommer från för land.
Om PP skickar till en USA adress så kan de ju inte hindra dem...??

De nämnde att de inte kunde skicka till "freight forwarders". Det är precis vad jetcarrier är oavsett att de ligger i USA. Tror därför inte att det kommer att fungera. Men jag hoppas naturligtvis ändå! :)

#126

Postad 27 oktober 2009 - 16:40

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Tyvärr kom inte det där beskedet som en chock. Bara som en parallell, blev idag nekad till att köpa Windows 7 på en engelsk onlineshop med svaret att de inte får sälja den här utgåvan utanför storbrittanien :/

Än en gång blir man tagen i röven för att man är en prismedveten konsument :/

#127

Postad 27 oktober 2009 - 17:12

Unregistereddddb078d
  • Unregistereddddb078d
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Tyvärr kom inte det där beskedet som en chock. Bara som en parallell, blev idag nekad till att köpa Windows 7 på en engelsk onlineshop med svaret att de inte får sälja den här utgåvan utanför storbrittanien :/

Än en gång blir man tagen i röven för att man är en prismedveten konsument :/


Är inte det olagligt att göra inom EU? Dags att förbereda en stämning? :)
Kanske dags att åka över till USA och ta hem 100st i container och sälja direkt för att fucka upp marknaden i sverige helt. Taskigt för handlarna men det är det som kommer att hända om de fortsätter på det här sättet.

#128

Postad 27 oktober 2009 - 17:21

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Nu ######r kommer jag att bojkotta Panasonic helt om de ska göra såhär. Det är som jag förstod bla svenska handlare som beklagat sig hos panasonic europa som i sin tur "tagit hand om" ärendet....

...Börjar att tycka om EU med den öppna handel. :)

Mm, import från annat EU-land borde inte svenska handlares beklagande hos Panasonic kunna påverka :blush: Tyvärr verkar det inte skilja sådär jättemycket på priset, 2000:- billigare ungefär i Tyskland.

#129

Postad 27 oktober 2009 - 18:20

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Hade tänkt köpa AE4000 om den hade ett rimligt pris men tänker iaf inte köpa den för 30k i sverige(om det nu blir det till slut) och verkar ju inte vara lätt att få imortera från staterna....så frågan är finns det nån likvärdig för ~ 20k
har kollat lite på AE3000(men känns inte prisvärd då den kostar mer här än vad 4000 gör i usa), sony HW10 kanske???
Mitsubishi HC5500/6500? är dom jämförbara med AE4000?

#130

Postad 27 oktober 2009 - 18:27

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Hade tänkt köpa AE4000 om den hade ett rimligt pris men tänker iaf inte köpa den för 30k i sverige(om det nu blir det till slut) och verkar ju inte vara lätt att få imortera från staterna....så frågan är finns det nån likvärdig för ~ 20k
har kollat lite på AE3000(men känns inte prisvärd då den kostar mer här än vad 4000 gör i usa), sony HW10 kanske???
Mitsubishi HC5500/6500? är dom jämförbara med AE4000?

AE4000:s huvudsakliga konkurrensfördel är ju det här med zoomminnet för enkel växling mellan 2.35:1 och 16:9 om du inte tänkt använda dig av en 2.35:1 duk så finns det det väl en hel del projektorer som är mer eller mindre jämnbördiga. Kolla här t ex: http://www.projector...ootout_2009.htm

#131

Postad 27 oktober 2009 - 23:37

Unregistered2182acd8
  • Unregistered2182acd8
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Låter som kreativiteten kokar :)

Har en fråga om ström och volt. US kör ju 110V osv, hur fungerar en importerad proj på svenska elnätet?

Tex att köpa Denon 4310 från US går inte, finns ingen 110V/220V omkopplare på de amerikanska versionerna.

Så hur hade ni tänkt göra?

#132

Postad 28 oktober 2009 - 01:58

Wrath
  • Wrath
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
AE4000 stöder olika strömstyrkor så vitt jag förstår, fick det bekräftat i en mailväxling med projectorpeople...

#133

Postad 28 oktober 2009 - 08:18

Unregistered2182acd8
  • Unregistered2182acd8
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Aha, så då är det bara sladdbyte så rockar det?

Tja, jag är ju ändå i New York i slutet av november :) Ska se om det kan shoppas lite

#134

Postad 28 oktober 2009 - 17:31

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Är det någon som kollat på BHphotovideo. De skeppar ju massor av saker internationellt och brukar lista restriktioner på hemsidan, dock inte några för AE4000. Lite dyrare än projectorpeople, men ändå billigt i jämförelse. Brukar mest beställa kameraprylar därifrån annars.

Polaren åker över i december, han har ju tjejen i USA så skicka privat ska inte vara några problem för mig personligen iaf.

#135

Postad 28 oktober 2009 - 17:45

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

Håller med dig till 100%. Nu är väl inte 30tkr bekräftat än och 2000$ är väl inte heller helt bekräftat eller? Vi får avvakta tills produkten finns för leverans tycker jag inte vi spekulerar vidare i prissättningen. Kanske hamnar den runt 20 här i sverige oxå.

Ser man på review'en på Panasonic PT-AE4000U så står det att MSRP är $2,499. Dvs riktpriset borde nog hamna kring 25 000 kr i sverige. Att en del butiker säljer för ca $2,000 i usa beror väl på att de har hårdare konkurans där. Handlarna i sverige håller väl oftast rikt pris, iaf på PPanasonics projektorer, verkar det.

Synd bara att det inte finns några priser från butiker inom eu bland prisjakts priser

#136

Postad 28 oktober 2009 - 23:10

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Till danielkarsson:

Har PP skickat din projektor nu?

/Anders

#137

Postad 29 oktober 2009 - 01:08

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Ser man på review'en på Panasonic PT-AE4000U så står det att MSRP är $2,499. Dvs riktpriset borde nog hamna kring 25 000 kr i sverige. Att en del butiker säljer för ca $2,000 i usa beror väl på att de har hårdare konkurans där. Handlarna i sverige håller väl oftast rikt pris, iaf på PPanasonics projektorer, verkar det.

Synd bara att det inte finns några priser från butiker inom eu bland prisjakts priser

BHphotovideo hade pris på $2195 eller nåt sånt. Så Projectorpeople verkar vara de som har typ bäst pris. Kollade pricerunner.de. Fanns en entry... €2699.

#138

Postad 29 oktober 2009 - 01:23

Unregistered6831785b
  • Unregistered6831785b
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

BHphotovideo hade pris på $2195 eller nåt sånt. Så Projectorpeople verkar vara de som har typ bäst pris. Kollade pricerunner.de. Fanns en entry... €2699.


Jo men PP skickar inte till sverige.. vet inte om dom som hade förbokat tidigare får sina ändå men idagsläget går de inte att köpa via PP

#139

Postad 30 oktober 2009 - 00:25

Unregistereddddb078d
  • Unregistereddddb078d
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Till danielkarsson:

Har PP skickat din projektor nu?

/Anders

Den är på väg till Jetcarrier via UPS just nu... Troligtvis för att den redan var betalt och klar. Har inte fått besked om att de inte kan skicka flera men har hört det av andra som frågat. :P Måste bara säga att supporten från PP har varit extremt bra och kan verkligen rekommendera Todd Reed på www.projectorpeople.com! Har få gånger blivit bemött på ett sådant proffsigt sätt och med stor kunskap och vilja att hjälpa till. Hatten av till Todd och stora fingret till Panasonic. Hade detta inte fungerat hade jag dissat panna helt och köpt ett annan märke.

Tycker fortfarande att det är tråkigt för dom svenska säljarna men snart kan man köpa på Ebay för 2000-2200 dollar och då ser inte jag någon orsak till att inte köpa...

Redigerat av Unregistereddddb078d, 30 oktober 2009 - 00:28.


#140

Postad 30 oktober 2009 - 01:15

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Jo men PP skickar inte till sverige.. vet inte om dom som hade förbokat tidigare får sina ändå men idagsläget går de inte att köpa via PP

Well, det var ju det som var poängen, att de inte skeppar till sverige... det var därför jag undrade om någon hade kollat med BHphoto då de brukar vara noga med att lista restriktioner om det finns några...

#141

Postad 30 oktober 2009 - 09:03

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Kul för dig danielkarlssonbbod, hoppas allt går bra. Ska bli kul att höra omdömmen sen. Jävligt surt för oss andra att panasonic förbjuder Amerikanska handlare att skicka till Sverige och att Panna Europpa har såna grymma påslag på priser. Dom skulle kunna sälja den för 22000kr i Sverige och endå göra mera vinst här än vad dom gör i USA. Jag kommer ABSOLUT INTE att köpa en panna i Sverige utan det får bli bojkott av Panasonic. Sa även köpa ny plasma nu också och har sneglat på en 50" v10E men den går bort nu av principiella skäl.

Hade jag varit Svensk handlare så hade jag plockat bort Panasinic ur sortimentet, för det här drabbar ju även dom handlare vi har i Sverige och dom lär ju tycka att detta är lika surt som vi tycker. Det är ju inte Svenska handlares fel att utpriset är som det är. Jag skulle gladeligen stödja Svensk handel om priset från distrubitören inte hade såna snuskiga påslag, vilket jag också kommer att göra men dock INTE någon Panasonic produkt. :P

#142

Postad 30 oktober 2009 - 15:23

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
På avsforum dräller det av folk som nu fått bekräftelse från ProjectorPeople och VisualApex att deras enheter är levererade. Om ett par dagar kommer de första user reviews dyka upp. Ska bli väldigt spännande att se vad folk säger om denna projektor.

#143

Postad 31 oktober 2009 - 11:04

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Då kan jag för tydlighetens skull nämna att VisualApex inte levererar utanför USA.

#144

Postad 31 oktober 2009 - 14:39

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag är på om det blir gruppköp, men vem tar tag i detta? denna projje är väl bättre än hw15?

#145

Postad 31 oktober 2009 - 20:26

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Måste väl finnas fler än 3 butiker i USA som säljer AE4000? Det måste ju gå att importera denna leksak även ifall Panasonic US tycker annat

Redigerat av snuffe82, 31 oktober 2009 - 20:27.


#146

Postad 31 oktober 2009 - 20:39

Lomen
  • Lomen
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Måste väl finnas fler än 3 butiker i USA som säljer AE4000? Det måste ju gå att importera denna leksak även ifall Panasonic US tycker annat


Självklart så måste de gå att göra det. Gäller bara att hitta någon av dom (flera hundra)butikerna i USA som är måna om att käna lite deg. Annars så finns ju alltid Ebay :P

#147

Postad 02 november 2009 - 02:24

Unregisteredf8aff63e
  • Unregisteredf8aff63e
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
http://simplyelectro...ct.php?pid=8256


Från England med fri frakt ser inte så dumt ut?B)

#148

Postad 02 november 2009 - 12:36

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Hade tänkt köpa AE4000 om den hade ett rimligt pris men tänker iaf inte köpa den för 30k i sverige(om det nu blir det till slut) och verkar ju inte vara lätt att få imortera från staterna....så frågan är finns det nån likvärdig för ~ 20k
har kollat lite på AE3000(men känns inte prisvärd då den kostar mer här än vad 4000 gör i usa), sony HW10 kanske???
Mitsubishi HC5500/6500? är dom jämförbara med AE4000?


Är du sugen på Sony/Mitsubishi av något särskilt skäl Mikeman?
Epson tillverkar lcd panelerna till de flesta projektorerna i dagsläget,
den senaste panelen behåller de exklusivt för sitt eget sortiment 1 år fram.
Du kan alltså köpa en ett år gammal teknik till fullt pris om det är det du är sugen på?

Orsaken att Panasonic är intressant för de flesta i tråden är antagligen överlag en motordriven zoom/zoom-minne för 2:35 funktionen (split screen justering av bilden, Frame Creation (frame interpolation), waveform monitor, programmable inbound/outbound 12 volt triggers. Panasonic brukar i överlag ha en ###### bra skärpa och nu har dom som vanligt någon ny skärpefunktion.)

Det som talar emot Panasonic är (förutom priset, dvs att panasonic tycker att europeiska köpare är sån skit att vi jänkarna får pröjsa 1999 dollar och vi 4500 dollar (30.000sek dividerat med dollarkursen 6,7)

Om man jämför bildkvaliten Epson TW5500/Panasonic PT-AE4000:
Epson kontrast 200000:1
Panasonic 80.000:1
Epson Anamorphic wide mode (to use with third part anamorphic lens)
Panasonic - färdig zoom för 2:35 (vi kanske tappar mer ljus med zoom?)
Epson 3 year warranty on lamp and projector including Saturday service (1700 timmar tror jag)
Panasonic Lampgaranti 1år alt. 750tim

Osv, det kanske iaf ger ett hum kontrast etc,
recensionerna säger generellt att alla jämförbara projjar (undantaget Samsung) har grymt mycket bättre ljus, men å andra sidan att Panasonic ligger i toppskiktet med svärta. (Fast om lampan inte lyser så är det väl inte helt otippat att svärtan är bra? *s*)

Nä om Panasonic vill råna oss med inställningen att vi europeer är en löjlig målgrupp så kanske Epson plus en anamorphisk lins är ett smartare alternativ?

/Silverbullit *spekulerar*

#149

Postad 02 november 2009 - 13:07

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Kolla även in Mitsu HC6800, har inte varit så mycket snack om den men den verka även ha stöd för 2:35 via zoom.
Lite märkligt att ingen pratar om den då Panans 2:35 funktion blivit så omskriven.

Klipp från HC6800 manualen:
SCREEN SIZE
Du kan behålla bildens visningsyta inom skärmens gränser genom att välja inställningen SCREEN SIZE under
ADVANCED MENU i IMAGE-menyn enligt bildformatet på den faktiska skärmen. Välj 16:9 när skärmens bildformat är
16:9 eller 4:3 och välj CINEMA SCOPE (2.35:1) när bildformatet är 2,35:1 (CinemaScope).
När SCREEN SIZE ställs in på CINEMA SCOPE (2.35:1):
• Filmer i CinemaScope-format visas i fullskärm.
När du visar bilder med Vista-storlek ska du ställa ASPECT i menyn FEATURE på 16:9. I detta läge trycks bilderna •
ihop horisontellt.
När ASPECT i menyn FEATURE är ställd på AUTO och 480i/p, 576i/p, 720p eller 1080i/p är ingångssignal, •
kommer textremsan inte att kunna visas. För att visa undertexter återställer man SCREEN SIZE till 16:9 och
justerar bildens position med VERTICAL LOCATION i ADVANCED MENU i IMAGE-menyn. (Justera SHUTTER(U) i
menyn SIGNAL - USER för att placera menyn, om du vill visa menyn på skärmen.)

#150

Postad 02 november 2009 - 13:32

Unregistered33861
  • Unregistered33861
  • Lärjunge

  • 469 inlägg
  • 0

Kolla även in Mitsu HC6800, har inte varit så mycket snack om den men den verka även ha stöd för 2:35 via zoom.
Lite märkligt att ingen pratar om den då Panans 2:35 funktion blivit så omskriven.

Som jag förstår manualen till HC6800 så zoomar den inte när man ändrar skärmstorleksinställningen.
Väljer man 2.35:1 som skärmstorlek så visas 16:9-filmer med lägre upplösning. (Kanske en OK kompromiss för vissa)
Däremot verkar den ha fina inställningar för de som använder anamorfisk lins.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.