Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Benq W1300

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 02 februari 2014 - 17:55

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Nu har jag hängt upp projektor nr2.
Fjärrkontroll fungerar. Hittar inga ljusfläckar änn.
För övrigt nöjd med bilden men fläktljudet är ganska störande.
Jag har min projektor över soffan och ganska lågt i tak( rum i källaren).
Funderar att flytta projektor närmare duken för att slippa ha den över huvudet.



#102

Postad 03 februari 2014 - 19:51

kau
  • kau
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
jahapp, då har jag råkat ut för ljusfläckarna också... Och har fortfarande inte sett skymten av den där jävla fjärrkontrollen som jag skulle få för tre veckor sen.. Min funkade inte alls.
Så nu har jag tre fel.
- Obrukbar fjärrkontroll
- Återkommande flimmer på vänster sida som gör att när jag startar om den varvar den för lampan och jag måste vänta några minuter tills den går igång igen.
-Ljusfläckar.

Fjärrkontrollen anmälde jag till Benq helpdesk första dagen och kunde inte då skapa ett nytt ärende för flimmret för att jag hade ett case hos dom redan.
Misstaget var ju att inte gå till Elgiganten på en gång.
Om jag går till elgiganten imorgon, Har jag rätt att kräva en ny enhet eller kommer dom bara skicka den till BenQ på reparation då? Isåfall löns det ju inte bråka med elgiganten om dom bara blir en mellanhand.

Då jag skapade flimmer caset hos BenQ hade jag haft projjen i 13 dagar. Nu har jag haft den 20 dagar.

#103

Postad 03 februari 2014 - 20:28

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

jahapp, då har jag råkat ut för ljusfläckarna också... Och har fortfarande inte sett skymten av den där j*vla fjärrkontrollen som jag skulle få för tre veckor sen.. Min funkade inte alls.
Så nu har jag tre fel.
- Obrukbar fjärrkontroll
- Återkommande flimmer på vänster sida som gör att när jag startar om den varvar den för lampan och jag måste vänta några minuter tills den går igång igen.
-Ljusfläckar.

Fjärrkontrollen anmälde jag till Benq helpdesk första dagen och kunde inte då skapa ett nytt ärende för flimmret för att jag hade ett case hos dom redan.
Misstaget var ju att inte gå till Elgiganten på en gång.
Om jag går till elgiganten imorgon, Har jag rätt att kräva en ny enhet eller kommer dom bara skicka den till BenQ på reparation då? Isåfall löns det ju inte bråka med elgiganten om dom bara blir en mellanhand.

Då jag skapade flimmer caset hos BenQ hade jag haft projjen i 13 dagar. Nu har jag haft den 20 dagar.


Elgiganten har ju öppetköp i 30 dagar så det är väl bara lämna igen den om du vill..

#104

Postad 03 februari 2014 - 20:38

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Håller på att titta på projektorköp, kommer bli min första! :)
Jag har fastnat för just W1300 mycket på grund av bäst i test i ljudochbild.
Men när jag läser att så många har så mycket problem känns det genast lite osäkert.
Det är inte heller så många återförsäljare (än så länge) som har den i lager.
Elgiganten har ju bäst pris 8995:- hela februari tror jag läste det i hemmabio tidningen. (dock så kostade den 1000:- mindre runt jul nån gång).

Vad jag förstått finns ju en ny firmware som gör att den problemfritt kan hängas i taket, vilket jag tänkt.
Man kan ju bara hoppas att alla som säljs nu har den nya firmwaren för man orkar ju inte börja med att skicka in den.

Tyvärr hittar jag inget bra paketpris någonstans med både duk och takfäste. W1070 och även W1500 som jag tittar lite på har rätt bra paketerbjudanden, ex W1500 med 104" kingpin tab tension duk + takfäste för 18 487:- vilket känns ganska prisvärt för just den kombinationen.
Dock så känns W1300 ytterligare mer prisvärd :)

hmmm, det här var svårt val... :)

Är lite orolig ang regnbågseffekten, har inte så bra koll hur det ser ut men kanske är det något jag är käsnlig för.
Ett besök till hembiobutiken.se får det nog bli innan jag handlar.
Någon med bra erfarenhet från den butiken, tycker de verkar bra!


mvh

Redigerat av ad72, 03 februari 2014 - 20:52.


#105

Postad 05 februari 2014 - 12:15

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 1

hmmm, det här var svårt val... :)

Ang problem med projektorn, tänk på att det är mest de med problem som letar sig hit och skriver. Har man inget problem finns ju ingen anledning att skriva här förutom om man har en fråga. Du kan ha otur och få ett måndags ex oavsett vad du köper. Fördelen är att om du köper på Elgigante har du 30 dagars öppet köp. Dvs du kan prova den hemma i 30 dagar och är du inte nöjd kan du lämna tillbaka den. Det är bara att köpa och tänka efter efteråt! :)

Ja de nya enheterna har nya programvaran, iaf har inte jag haft problem med att ha den upp-och-ner med de 3 olika projektorerna jag haft.

Som jag förstått det får man inte med 3d glasögon med W1070, jag vet inte hur det är med W1500. Med W1300 får du iaf med ett par. Å andra sidan kan man hitta billiga 3d-brillor på ebay. Jag har inte köpt några än, borde gjort det men inte blivit av.

Ang rengbågs effekten så ser jag det om jag tittar efter det. Ibland kan jag se det annars också men försöker inte titta efter det och för det mesta funkar det så jag behåller min.

#106

Postad 06 februari 2014 - 10:46

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Registrerade mitt ärende hos BenQ angående ljusfläckar och fjärrkontroll i söndags. Fick idag ett brev från dem att de ska ta in den för reparation, inte DOA... Har haft projektorn i ca en månad. Borde det inte vara DOA?

#107

Postad 06 februari 2014 - 14:09

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Registrerade mitt ärende hos BenQ angående ljusfläckar och fjärrkontroll i söndags. Fick idag ett brev från dem att de ska ta in den för reparation, inte DOA... Har haft projektorn i ca en månad. Borde det inte vara DOA?

Det är olika från tillverkare till tillverkare vissa har det inte alls.

#108

Postad 06 februari 2014 - 16:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Registrerade mitt ärende hos BenQ angående ljusfläckar och fjärrkontroll i söndags. Fick idag ett brev från dem att de ska ta in den för reparation, inte DOA... Har haft projektorn i ca en månad. Borde det inte vara DOA?

DOA är ju en ju en form av uppackningsgaranti, som är frivillig, på mobiler brukar det vara 7dagar.
En snabb googling säger att BenQ har 14dagars DOA tid.

#109

Postad 06 februari 2014 - 17:29

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

DOA är ju en ju en form av uppackningsgaranti, som är frivillig, på mobiler brukar det vara 7dagar.
En snabb googling säger att BenQ har 14dagars DOA tid.


OK. Får hoppas det inte tar mer än fyra veckor :( att få den "reparerad" som det gjort för "gurrae"... Enligt ARN så är skälig tid maximum tre veckor.

#110

Postad 06 februari 2014 - 19:34

Robban8
  • Robban8
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Även jag har problem med min nyköpta projje men dock med högfrekventa pipljud...

Fick den första o lämnade in den för det var outhärdligt o fick en ny igår o den piper lika mycket...

Det varierar i tonart beroende på vad man tittar på, som värst låter det från datorn, kör med 1 hdmi in i projektorn o splittas från förstärkaren, allt körs med hdmi...

Konstigt e de iaf :mellow:

Tänkte om nån annan råkat ut för detta?

#111

Postad 08 februari 2014 - 20:46

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaka min projektor idag.
Jag klarade inte av fläktljudet och det tjutet.
BENQ W1070? Låter den lika mycket? Det verkar vara många som har den och är nöjda



#112

Postad 10 februari 2014 - 00:15

Zaffio
  • Zaffio
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej, läste tråden att det är många som störs sig på ett högfrekvent ljud som den ger ifrån sig.

Har en benq w1060 (nästan likadan fast utan 3D) och jag hade också det problemet med högfrekvent ljud, men då hittade jag någonstans att man ska stoppa i ett far hörlurar eller hörlurskontakt i 3,5mm out på projektorn (jag tog ett par gamla in-ear som jag tejpade ihop till en liten boll) eftersom att det sitter en inbyggd högtalare i den. Det hjälpte för mig, så testa kanske fungerar på w1300 också!

#113

Postad 11 februari 2014 - 23:21

joek
  • joek
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Hej, jag vill börja med att tala om att jag är nöjd med mitt köp av w1300. För mig har allt fungerat och inget har strulat.

Nu till min fråga. Är det någon som djupare information om hur inställningen Sharpness fungerar? Den går ju från 0 till 15. I villet läge är den neutral och låter bilden vara opåverkad? Jag tycker det är svårt att avgöra, frågan är om jag ärligt kan säga att jag ens ser någon skillnad på 0 och 15. Jag har bara tittat på HDMI, 1920x1080.



#114

Postad 13 februari 2014 - 14:04

co Segemyhr
  • co Segemyhr
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Är lite orolig ang regnbågseffekten, har inte så bra koll hur det ser ut men kanske är det något jag är käsnlig för.
Ett besök till hembiobutiken.se får det nog bli innan jag handlar.
Någon med bra erfarenhet från den butiken, tycker de verkar bra!


Trodde också att hembiobutiken.se var bra innan. Köpte en Optoma HD 25e i december hos dom. Var inne i butiken för att köpa en BenQ W1070 som jag läst mycket bra om. Blev rekommenderad Optoman istället, för jag hade en Optoma innan som jag var nöjd med och så behövde jag inte flytta takfästet. Upptäckte direkt när jag försökte ställa in skärpan att det inte gick att få hela bilden skarp med HD 25e. Kollade sedan upp på nätet att det var ett fel som de flesta hade med Optoman. Lämnade in projektorn för bedömning hos Hembiobutiken i Frölunda. De sa att Optiken var utan anmärkning och att alla billiga projektorer har problem med skärpan, så de vägrade att byta ut den. När jag stod på mig att min gamla Optoma inte hade skärpeproblem så backade dom men dom vägrade fortfarande att byta ut den. Sedan har jag tjatat på dom så tillslut orkade de inte så de skickade fraktsedel så jag fick gå till posten och skicka in den till leverantören som konstaterade att optiken var defekt och bytte optiken på den. Saknar helt förtroende efter detta för Hembiobutiken. Jag frågade om man inte har ångerrätt enligt distansköplagen om jag köpt den på postorder, men de sa att projektorlampan är förbrukningsvara som förbrukas om man testar den så man har ingen möjlighet att testa projektorn hemma och lämna tillbaka den om man är missnöjd. Ytterligare negativt är att det står på deras hemsida att Optoma HD25e finns för demo i Frölunda, men när jag bad om att få kolla på den innan jag köpte den så ville dom inte låta mig titta på den utan bara de projektorer som satt uppe i visningsrummet kunde man kolla på och hänvisade till att de haft projektormässa några veckor tidigare då jag kunnat kolla på den. Några veckor tidigare hade jag inget behov av projektor eftersom min gamla projektor inte hade gått sönder då. Nu har det snart gått två månader sen jag köpte projektorn och jag väntar på att få tillbaka den från verkstan med utbytt optik. De nämnde inte heller att Optoma har en billigare version av HD 25e som heter HD 131Xe som många säger är identisk med HD 25e förutom ljusstyrkan. Även 131Xe har haft sama problem med ojämn fokus som HD 25e eftersom det är i stort sett samma hårdvara. Har aldrig haft problem med Elgiganten att lämna tillbaka något jag inte varit nöjd med. Ska inte chansa fler gånger med affärer jag inte handlat av tidigare. Köpte min tidigare Optoma från Hifi klubben och de läste jag på prisjakt.nu byter ut felaktiga HD 25e som en köpt hos dom.

#115

Postad 13 februari 2014 - 14:46

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Det var tråkigt att höra angående hemmabiobutiken. Hörde att de skulle vara bra och läste ang deras garantier på nätet. Där står att man bara får lämna tillbaka om produkten är oanvänd. Men det är ju inte förrän man använt den som man vet om den funkar.
Var där en sväng förra veckan på lunchen men det kändes att han jag pratade med inte frivilligt svarade på frågor, man kände sig lite besvärlig när man ställde frågor.
Tänkte tittat på en w 1500m de har rätt bra pris på den nu. Tyvärr hade de inte w1300.

Får se om jag bryr mig om att åka dit något mer eller testar Elgiganten istället.



Trodde också att hembiobutiken.se var bra innan. Köpte en Optoma HD 25e i december hos dom. Var inne i butiken för att köpa en BenQ W1070 som jag läst mycket bra om. Blev rekommenderad Optoman istället, för jag hade en Optoma innan som jag var nöjd med och så behövde jag inte flytta takfästet. Upptäckte direkt när jag försökte ställa in skärpan att det inte gick att få hela bilden skarp med HD 25e. Kollade sedan upp på nätet att det var ett fel som de flesta hade med Optoman. Lämnade in projektorn för bedömning hos Hembiobutiken i Frölunda. De sa att Optiken var utan anmärkning och att alla billiga projektorer har problem med skärpan, så de vägrade att byta ut den. När jag stod på mig att min gamla Optoma inte hade skärpeproblem så backade dom men dom vägrade fortfarande att byta ut den. Sedan har jag tjatat på dom så tillslut orkade de inte så de skickade fraktsedel så jag fick gå till posten och skicka in den till leverantören som konstaterade att optiken var defekt och bytte optiken på den. Saknar helt förtroende efter detta för Hembiobutiken. Jag frågade om man inte har ångerrätt enligt distansköplagen om jag köpt den på postorder, men de sa att projektorlampan är förbrukningsvara som förbrukas om man testar den så man har ingen möjlighet att testa projektorn hemma och lämna tillbaka den om man är missnöjd. Ytterligare negativt är att det står på deras hemsida att Optoma HD25e finns för demo i Frölunda, men när jag bad om att få kolla på den innan jag köpte den så ville dom inte låta mig titta på den utan bara de projektorer som satt uppe i visningsrummet kunde man kolla på och hänvisade till att de haft projektormässa några veckor tidigare då jag kunnat kolla på den. Några veckor tidigare hade jag inget behov av projektor eftersom min gamla projektor inte hade gått sönder då. Nu har det snart gått två månader sen jag köpte projektorn och jag väntar på att få tillbaka den från verkstan med utbytt optik. De nämnde inte heller att Optoma har en billigare version av HD 25e som heter HD 131Xe som många säger är identisk med HD 25e förutom ljusstyrkan. Även 131Xe har haft sama problem med ojämn fokus som HD 25e eftersom det är i stort sett samma hårdvara. Har aldrig haft problem med Elgiganten att lämna tillbaka något jag inte varit nöjd med. Ska inte chansa fler gånger med affärer jag inte handlat av tidigare. Köpte min tidigare Optoma från Hifi klubben och de läste jag på prisjakt.nu byter ut felaktiga HD 25e som en köpt hos dom.



#116

Postad 13 februari 2014 - 15:06

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Hmm

Intressant jag ringde och pratade med dem innan jag skulle köpa min w1070 och jag fick ett ruskigt dåligt intryck av dem så jag gick till Netonnet istället och tog en chansning pga att duk medföljde. Ganska skönt att läsa att man inte var ensam och tycka så om den butiken.

#117

Postad 13 februari 2014 - 16:45

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Ni kan lägga till Dustin till listan över kassa butiker/ställen att handla på. Men mer om det finns i Benq W1070 tråden. Jag har även påtalat för deras kundservice att jag skrivit i forumet om deras kassa bemötande. Och jag lär fortsätta med det så fort jag ser någon ens nämna Dustin eller oseriösa butiker här! Men läs gärna min historia om ni vill. Hände just före nyår om jag inte minns helt fel.

Elgiganten är och kommer alltid att förbli #1 ett med tanke på deras generösa villkor.

Tack för ordet!

#118

Postad 17 februari 2014 - 09:23

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Vilket takfäste använder ni som fungerar bra? Har tittat lite på detta, vad tror ni om det? :-)
https://www.prisjakt...ct.php?p=538919
Kingpin vpm140

eller den här

König TVS-KN-PRO203S Universalt Projektorfäste
http://www.elgigante...-projektorfaste



Mvh

Redigerat av ad72, 17 februari 2014 - 18:56.


#119

Postad 18 februari 2014 - 16:28

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Har sparat för att kunna köpa projektor + tillbehör & hittar en W1300 på Blocket till ok pris men allt tyder på att jag blivit lurad. Så tråkigt... :(
Får se hur det blir nu.


Men en sak jag undrar ang hdmi kabel, behöver ha en på ca 7-8 meter, är det supra som gäller ?
ex denna http://www.dustinhom...l-hdmi-hdmi-8m/

Hittade en på Elgiganten Sandström 10 meter - vad innebär egentligen en AKTIV kabel?
http://www.elgigante.../hdmi-kabel-10m


+

Har ni bra info ang takfäste till W1300 som funkar fint får ni gärna tipsa mig :)

#120

Postad 18 februari 2014 - 16:33

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Har sparat för att kunna köpa projektor + tillbehör & hittar en W1300 på Blocket till ok pris men allt tyder på att jag blivit lurad. Så tråkigt... :(
Får se hur det blir nu.


Men en sak jag undrar ang hdmi kabel, behöver ha en på ca 7-8 meter, är det supra som gäller ?
ex denna http://www.dustinhom...l-hdmi-hdmi-8m/

Hittade en på Elgiganten Sandström 10 meter - vad innebär egentligen en AKTIV kabel?
http://www.elgigante.../hdmi-kabel-10m


+

Har ni bra info ang takfäste till W1300 som funkar fint får ni gärna tipsa mig :)

Hur har du blivit lurad då?
Har du betalt i förväg?
Använd detta nästa gång https://www.blocket....cketpaketet.htm

#121

Postad 18 februari 2014 - 16:44

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Jo använde blocketpaketet men mejlet verkar vara förfalskat, men det har rätt avsändare på eposten så det verkar skumt. Det är exakt samma mejladress som Blocket använder sig av.
Har i alla fall kontaktat blocket, banken, polisen. Men jag har inga höga förhoppningar. Dock har jag säljarens kontonummer men med tanke på hur fort polisen verkar jobba så kommer det nog inte hända så mycket. Men jag hoppas så klart.

Jag som igår höll på att mäta vilken storlek jag ville ha på duken (tejpade på väggen för att tydligt kunna se storleken) & tänkte nu är det på G!

#122

Postad 18 februari 2014 - 16:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 1
Ja det är verkligen ledsamt när sådant här händer men till nästa gång så står det att du skall betala när du hämtar paketet hos ditt ombud...

Redigerat av jimjans, 18 februari 2014 - 16:59.


#123

Postad 18 februari 2014 - 19:11

Unregistered0367dddc
  • Unregistered0367dddc
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej, slinker in en liten fråga här om det går bra.

Har suttit dag och natt som den amatör jag är och försökt hittat rätt projektor för mig, det verkar som att W1300 är i princip det enda som funkar med mina förhållanden, har provat(i tillhörande projector-calculator) de flesta som finns på de "vanliga" affärerna (läs butiker nära mig, dvs Elgiganten och netonet, siba och mediamarkt verkar ej sälja några projektor(er?)
Med tanke på att W1300 inte finns i lager här i stan och att jag ändå för min nyfikenhetsskull vill kolla över mina alternativ så undrar jag om någon här sitter på något tips som kan vara likvärdigt, med samma kastförhållanden som w1300, den behöver ha vertikal lensshift.

Om det underlättar så har jag 3,5m avstånd mellan duk och projektor. Samt en dukstorlek på max 108". Därav min begränsade söklycka, det fanns ett par med lensshift som hade funkat men då hade jag behöver ha zoom på max och det känns lite osäkert.

Tack för all information ni delat här som gjort mig iallafall en aning klokare samt tack på förhand!

#124

Postad 18 februari 2014 - 21:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ja det är verkligen ledsamt när sådant här händer men till nästa gång så står det att du skall betala när du hämtar paketet hos ditt ombud...


Eller handla inte på blocket/tradera överhuvudtaget om du inte kan träffa säljaren personligen. Det är sjukt mycket bedrägerier både på blocket och på tradera. Varken blocket eller tradera har ngn form av bedrägeriskydd så det är mycket enkelt att lura av folk på en massa pengar.

#125

Postad 18 februari 2014 - 21:48

gurrae
  • gurrae
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Mitt serviceärende tog 6 veckor (från att jag lämnade ifrån mig projektorn tills att jag fick tillbaka den). Direkt när jag satte igång projektorn märkte jag en stor ljusfläck samt att projektor fortfarande verkar vara i något slags felsökningsläge (den identifieras som for smt-test).

Nu vet jag inte vad jag ska göra, lämna tillbaka den till support känns oerhört tråkigt då det misskötte sig så totalt förra gången. Köpte projektorn på elgiganten - kan bara hoppas att de vill ge mig en ny.

Kan inte rekommendera någon att handla från BENQ. De verkar ha haft enorma problem med w1300 och deras servicetid är under all kritik.

#126

Postad 20 februari 2014 - 23:34

joek
  • joek
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Här är rekommenderade inställningar för w1300 från avforums: http://www.avforums....ettings.1860199

Och här är deras recension: http://www.avforums....tor-review.9952

/jonas

#127

Postad 21 februari 2014 - 12:08

Twinsen
  • Twinsen
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Tyvärr verkar jag också drabbats av ljusfläckar som andra prata om (ljusläckage vid linsen?)
Jag har för tillfället för liten duk så största delen av den värsta fläcken har hamnat utanför, men den syns tydligt i mörkare scener och är klart störande. Förutom detta så syns även ett par mörka tjocka ränder i bilden, som jag trott var smuts på duken eller linsen. Men det visade sig vara ingetdera, så måste vara något innanför linsen.

Försökte ta kort på fenomenen, men det var svårt att få till rättvisande bilder. Ljusfläcken är inte lika framträdande i verkligheten som på bilden och det svagare fläckarna som är spridda över bilden syns i princip inte alls i verkligheten.
Bilden på de mörka strecken är dock ganska överensstämmande med verkligheten, snarare är de mer störande i verkligheten än vad de ser ut på bilden.

Tråkigt med de här kvalitetsproblemen, är jättenöjd med projjen i övrigt. Blir väl till att kontakta Elgiganten, kan nog inte leva med de här defekterna.

Bifogad fil  w1300_brightspots.JPG   288,14K   42 Antal nerladdningar

Bifogad fil  w1300_darkspots.JPG   369K   28 Antal nerladdningar

#128

Postad 21 februari 2014 - 15:15

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Tycker det låter som om folk har mycket problem med denna projje. Tråkit måste jag säga. Var själv intreserad av denna men jag sket i den för en mer beprövad model w1070. Så ni som funderar på denna och w1070 så kan jag varmt rekommendera w1070.

#129

Postad 24 februari 2014 - 22:06

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
vad är egentligen skillnaden mellan w1070 och w1300, det jag har läst så handlar det mkt om optiken men e det mkt hårdvara skillnader ?

#130

Postad 25 februari 2014 - 20:39

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Blev att inhandla den idag och en 104" duk tänkte ha den på väggen ovanför fönstret där har jag 15 cm att fästa den i. hur långt ner måste den från taket för att bilden ska bli bra mot duken ? bör tilllägga att jag har den senaste mjukvaran och köpte den från elgiganten.

#131

Postad 25 februari 2014 - 21:56

Twinsen
  • Twinsen
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 1
Det beror på dukstorlek och hur högt upp du vill ha bilden etc. Men bildens ovankant kommer att vara minst 12 cm nedanför linsens mitt om du har en 100-tums duk. Sen har den ju lensshift så du kan rikta ner bilden ytterligare ca 15 cm utan att behöva använda keystone.

#132

Postad 26 februari 2014 - 17:41

lasermongo
  • lasermongo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Som motvikt till all negativ kritik så vill jag meddela alla skeptiker att det även förekommer helt felfria exemplar som levererar precis det de ska. Jag har ett sånt ex, inköpt i januari i år.

#133

Postad 28 februari 2014 - 15:24

gurrae
  • gurrae
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar jag också drabbats av ljusfläckar som andra prata om (ljusläckage vid linsen?)
Jag har för tillfället för liten duk så största delen av den värsta fläcken har hamnat utanför, men den syns tydligt i mörkare scener och är klart störande. Förutom detta så syns även ett par mörka tjocka ränder i bilden, som jag trott var smuts på duken eller linsen. Men det visade sig vara ingetdera, så måste vara något innanför linsen.

Försökte ta kort på fenomenen, men det var svårt att få till rättvisande bilder. Ljusfläcken är inte lika framträdande i verkligheten som på bilden och det svagare fläckarna som är spridda över bilden syns i princip inte alls i verkligheten.
Bilden på de mörka strecken är dock ganska överensstämmande med verkligheten, snarare är de mer störande i verkligheten än vad de ser ut på bilden.

Tråkigt med de här kvalitetsproblemen, är jättenöjd med projjen i övrigt. Blir väl till att kontakta Elgiganten, kan nog inte leva med de här defekterna.

Bifogad fil  w1300_brightspots.JPG   288,14K   42 Antal nerladdningar

Bifogad fil  w1300_darkspots.JPG   369K   28 Antal nerladdningar


Jag har samma problem, såg det när jag fick tillbaka projektorn från förra servicen. Nu är projektorn tillbaka på serviceverkstaden. Hoppas att det inte tar 5 veckor denna gång.

Denna gång får jag dock en ersättningsprojektor vilket BENQ ska ha cred för.

#134

Postad 03 mars 2014 - 11:02

HarmanKardon
  • HarmanKardon
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, såg det när jag fick tillbaka projektorn från förra servicen. Nu är projektorn tillbaka på serviceverkstaden. Hoppas att det inte tar 5 veckor denna gång.

Denna gång får jag dock en ersättningsprojektor vilket BENQ ska ha cred för.


Lämnade in min för fjärr och ljusfläcksproblem. Tog ca en vecka sedan fick jag tillbaka den. Tyvärr så hade den nya ljusfläckar denna gång... Ingen ersättningsproj från BenQ...

#135

Postad 06 mars 2014 - 20:22

joek
  • joek
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Någon som våga(t/ar) uppgradera firmware till 102 (?):

post #74 i W1300-tråden på AVS Forum.

Datum på image-filen är 2013-12-30... På egen risk, skyll inte på mig, etc.

/jonas

#136

Postad 08 mars 2014 - 21:29

Unregistered0367dddc
  • Unregistered0367dddc
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har nu köpt mig min efterlängtade W1300. Kunde inte hålla mig tills resten av rummet är färdigt så idag blev det att kolla hockeyn på en enbart bredspacklad vägg (oslipad). Och jag kan säga att jag helt ärligt inte la märke/störde mig på något överhuvudtaget, bilden var klockren!
Min fjärr funkar änsålänge och har inte märkt av några ljusfläckar så förhoppningsvis fick jag ett bra exemplar.

#137

Postad 21 mars 2014 - 17:37

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Hej.

Står i valet och kvalet mellan w1300 och w1070.
W1300 finns för 9000:- med ett par glasögon, w1070 för 7200:- och inga glasögon.

Blir ungefär 9000kr mot 10000kr, är den värt de extra tusen kronorna? Snackas om nyare optik, men då får jag också mindre bild, 100" istället för 110" på 3.5m.

Vad tror ni vore bäst köp?

#138

Postad 23 mars 2014 - 06:35

Unregistered11e66411
  • Unregistered11e66411
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Någon som våga(t/ar) uppgradera firmware till 102 (?):

post #74 i W1300-tråden på AVS Forum.

Datum på image-filen är 2013-12-30... På egen risk, skyll inte på mig, etc.

/jonas


Jag vågade köra den här uppgraderingen igår
http://www.avsforum....l-lens-shift/60
post nr 74
Funkar perfekt men det står i beskrivningen att man skall trycka upp-ner-höger-upp på fjärren. Det funkar inte, man måste trycka på projen.

#139

Postad 24 mars 2014 - 10:20

joek
  • joek
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Jag vågade köra den här uppgraderingen igår
http://www.avsforum....l-lens-shift/60
post nr 74
Funkar perfekt men det står i beskrivningen att man skall trycka upp-ner-höger-upp på fjärren. Det funkar inte, man måste trycka på projen.


Friskt vågat! Och bra info om fjärren. Blev det version 102? Har du sett några skillnader mot det du hade tidigare?

/jonas

#140

Postad 11 april 2014 - 13:18

g3n3ral
  • g3n3ral
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Beställde denna projektor igår vid 17:00 från Elgiganten och redan nu finns den att hämta på posten :DHar förberett med 3D filmer och förhoppningsvis blir jag nöjd. Annars är det ju bara att utnyttja deras öppet köp och det var avgörande när jag beställde. Har tyvärr ingen duk än, så det kanske kan blir svårt att vara rättvis, när jag projekterar direkt på en vägg.Väggen är latte-färgad dessutom.

Nu har jag kopplat in den och är väl sådär imponerad. Jag fick inte den där "wow-känslan". Det verkar dessutom vara fingavtryck"kladd" innan för linsglaset. Först trodde jag att det bara vara utanpå, men efter att jag torkat bort detta, så var det även innanför?

Försökte ta en bild på det:
Postad bild

Redigerat av g3n3ral, 11 april 2014 - 17:40.


#141

Postad 18 maj 2014 - 20:08

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Edit, nu har jag också fått massa ljusfläckar och i 3d läget så får jag typ coolwine så min katt blir cpskadad och lämnar rummet. verkar som att det är damm bakom linsen eller nått, för själva linsen er precis ut som bilderna ovan

#142

Postad 21 juni 2014 - 22:13

Bratsson
  • Bratsson
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hur är 3d-uppspelning för er?
Jag testade med filmen Gravity i 3D och visst är det fint men det blir bara djupet jag får i 3D, alltså inget som "sticker ut" under filmens gång. Hoppas ni förstår. ☺
Är det så det skall vara eller är det någon inställning jag missat?

#143

Postad 22 juni 2014 - 00:44

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Hur är 3d-uppspelning för er?
Jag testade med filmen Gravity i 3D och visst är det fint men det blir bara djupet jag får i 3D, alltså inget som "sticker ut" under filmens gång. Hoppas ni förstår. ☺
Är det så det skall vara eller är det någon inställning jag missat?


Har inte sett filmen du pratar om, men vill du ha popout effekter så köp Sammys äventyr 1. Den är riktigt grym, ett måste för alla som gillar 3D :)

#144

Postad 26 juni 2014 - 06:37

uddevallare
  • uddevallare
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Bra pris just nu på W1300 hos komplett. Endast idag. 6990:-

https://www.komplett.se/benq-3d-dlp-projektor-w1300/811822#!tab:extra

Var tvungen att slå till =)

#145

Postad 26 juni 2014 - 12:21

staffegeddon
  • staffegeddon
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag är också sugen på att slå till, men undrar om någon vet var lamporna kostar sen?

#146

Postad 26 juni 2014 - 17:20

uddevallare
  • uddevallare
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag är också sugen på att slå till, men undrar om någon vet var lamporna kostar sen?


faktiskt svårt att hitta några priser. Hittar bara den här på ebay för 1900 kr med frakt.

http://www.ebay.com/...=item58b1903e0e

#147

Postad 27 juni 2014 - 07:45

staffegeddon
  • staffegeddon
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

faktiskt svårt att hitta några priser. Hittar bara den här på ebay för 1900 kr med frakt.

http://www.ebay.com/...=item58b1903e0e


Tack för infon. Jag blev lite skeptisk när det var så svårt att hitta nån som sålde lampor, man vill ju gärna veta vad det kommer att kosta sen.

#148

Postad 27 juni 2014 - 07:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Ungefärligt riktpris..

http://www.projektor...ENQ&model=22505

#149

Postad 27 juni 2014 - 16:53

uddevallare
  • uddevallare
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Bra pris just nu på W1300 hos komplett. Endast idag. 6990:- https://www.komplett.se/benq-3d-dlp-projektor-w1300/811822#!tab:extra Var tvungen att slå till =)


Projektorn kom idag. Snabbt jobbat av komplett

Imorgon åker Optoma hd30a ner och denna upp. Skall bli kul att se skillnaden.

#150

Postad 27 juni 2014 - 21:43

MrMad
  • MrMad
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Bra pris just nu på W1300 hos komplett. Endast idag. 6990:-

https://www.komplett.se/benq-3d-dlp-projektor-w1300/811822#!tab:extra

Var tvungen att slå till =)

Ja, jag slog också till klockan 23:58 på den sista i lager. Har inte ens kollat upp den här projektorn, är den bra? Lampan är slut på min gamla Epson så jag bara körde. Passar den duken? Hjälp! 😊



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.