Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa projektor på Blocket

428 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 mars 2014 - 21:41

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag har försökt köpa bättre begagnad projektor på blocket utan att lyckats med detta.
Det har handlat om projektorer som kostar ca 10 000 och mer.
De flesta gånger var Blocketpaket eller Payson alternativ för leverans
Hade svårt att hämta projektor pga avstånd oftast
Jag hade som krav att får bild på kvitto och deras egna bilder på projektor skickade till mig via email.
Jag får ingen respons på mina krav. Oftast blir det massa ursäkter att inte få bilderna skickade eller inget svar alls.
Har jag för höga, konstiga krav?





#2

Postad 18 mars 2014 - 21:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Det florerar en del märkliga falsk annonser ja, Jvc och Sony maskiner till rea pris. Finns en x55 för 14500 nu, så dina krav är absolut befogade om man inte kan kolla på grejerna före..

#3

Postad 18 mars 2014 - 21:59

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
sänt dig pm

#4

Postad 18 mars 2014 - 22:44

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Tycker du ställer helt rimliga krav. Om inte säljaren vill gå med på det så är det bara att gå vidare. Projektorer verkar inte direkt vara en bristvara på blocket. Kolla även här på Mhbs annonsmarknad efter fynd.

#5

Postad 18 mars 2014 - 22:47

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Det florerar en del märkliga falsk annonser ja, Jvc och Sony maskiner till rea pris. Finns en x55 för 14500 nu, så dina krav är absolut befogade om man inte kan kolla på grejerna före..


Den känns underligt billig men säljaren hävdar att det finns kvitto och då såklart garanti. Om man har möjlighet att se den så kan det vara ett riktigt kap.

#6

Postad 18 mars 2014 - 22:51

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Tycker inte dina krav är särskilt höga, så jag ser inte vad problemet/ursäkterna skulle vara. Det är ju bara att ta en bild med mobilen och skicka till dig om dom nu vill ha sålt sin projektor.

#7

Postad 19 mars 2014 - 06:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

säljaren hävdar att det finns kvitto och då såklart garanti.


Åtgår från att du varit i kontakt då med säljaren via tele? Bara och gratulera, brukar inte vara möjligt att nå dessa personer. Nej jag vill varna för dessa annonser där inga nummer och pengar ska in i förskott. Upp till var och en naturligtvis, är man seriös ska man kunna nås via tele och visa upp T.S frågor absolut :)

Redigerat av mcmike, 19 mars 2014 - 06:45.


#8

Postad 19 mars 2014 - 08:50

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 2
Mitt krav brukar vara att säljaren skickar ett foto på produkten med sitt leg/körkort liggande ovanpå, annars köper jag inget osett.

Redigerat av Unregistered4b026b86, 19 mars 2014 - 08:50.


#9

Postad 19 mars 2014 - 09:10

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Trist sånna aldrig dyker upp i Skåne, men menar ni att ni handlar över nätet och ber dem skicka?

#10

Postad 19 mars 2014 - 09:25

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Åtgår från att du varit i kontakt då med säljaren via tele? Bara och gratulera, brukar inte vara möjligt att nå dessa personer. Nej jag vill varna för dessa annonser där inga nummer och pengar ska in i förskott. Upp till var och en naturligtvis, är man seriös ska man kunna nås via tele och visa upp T.S frågor absolut :)


Nej jag har inte varit i kontakt med säljaren skriver bara vad han skriver i annonsen. Däremot har jag på kul dragit iväg ett mail till vederbörande och förklarat att jag vill komma och kolla på projektorn. Har inte fått något svar än.

#11

Postad 19 mars 2014 - 10:07

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Kan du länka annonsen?

#12

Postad 19 mars 2014 - 10:22

Wessmen
  • Wessmen
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Kan du länka annonsen?


Tror nog inte folk är för glada för det, är ett krig om de som är bra på blocket. Kommer det ut en nyare för ett bra pris så är den såld inom 24 timmar.

Jagar själv en bra duk, tog 90 minuter sen var den såld.

Redigerat av Wessmen, 19 mars 2014 - 10:23.


#13

Postad 19 mars 2014 - 13:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nej ja fög har inte varit i kontakt med säljaren skriver bara vad han skriver i annonsen. Däremot har jag på kul dragit iväg ett mail till vederbörande och förklarat att jag vill komma och kolla på projektorn. Har inte fått något svar än.


Men det har jag kan tillägga att jag bor 4 mil från säljarens utlovade stad. Detta är ett klassiskt svar på dessa annonser förövrigt aktuell säljare..


Hej !
Roligt att du visat intresse för mitt Projektor system.
Jag har tyvärr varit tvungen att åka bort till Gotland pga av familje förhållanden och har inte något specifikt datum när jag kommer hem.
Bor du eller har vägarna förbi så är du jätte välkommen att hämta den då jag kan tänka mig 12 500 kr vid en snabb affär.
Har talat med min son om hur man kan lösa det bäst möjliga sätt då jag har med mig projektorn.
Han har rekommenderat en sida som heter payson som han brukar använda sig utav vid distansaffärer.
Här kan du läsa mer om deras tjänst
https://www.payson.s...r/paysongaranti
Om intresset kvarstår så kan jag även tänka mig att bjuda på frakten.
Återkoppla gärna om intresset kvarstår.
Varma hälsningar, Simon


http://www.blocket.s...15.htm?ca=6&w=3

Redigerat av mcmike, 19 mars 2014 - 13:06.


#14

Postad 19 mars 2014 - 14:08

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Men det har jag kan tillägga att jag bor 4 mil från säljarens utlovade stad. Detta är ett klassiskt svar på dessa annonser förövrigt aktuell säljare..


Hej !
Roligt att du visat intresse för mitt Projektor system.
Jag har tyvärr varit tvungen att åka bort till Gotland pga av familje förhållanden och har inte något specifikt datum när jag kommer hem.
Bor du eller har vägarna förbi så är du jätte välkommen att hämta den då jag kan tänka mig 12 500 kr vid en snabb affär.
Har talat med min son om hur man kan lösa det bäst möjliga sätt då jag har med mig projektorn.
Han har rekommenderat en sida som heter payson som han brukar använda sig utav vid distansaffärer.
Här kan du läsa mer om deras tjänst
https://www.payson.s...r/paysongaranti
Om intresset kvarstår så kan jag även tänka mig att bjuda på frakten.
Återkoppla gärna om intresset kvarstår.
Varma hälsningar, Simon


http://www.blocket.s...15.htm?ca=6&w=3

Sådana annonser skall anmälas direkt till blocket .

#15

Postad 19 mars 2014 - 14:22

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tycker att blocketpaket är en bra lösning. Man betalar när man hämtar ut varan, pengarna hålls i 24 h så du hinner testa varan och att allt finns.

#16

Postad 19 mars 2014 - 14:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 4
När det gäller blocket så ska man utgå ifrån att säljaren är en bedragare tills han bevisat motsatsen.

#17

Postad 19 mars 2014 - 15:25

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0

Sådana annonser skall anmälas direkt till blocket .


Varför ? jag tycker den känns helt ok, varför anmäla ?

#18

Postad 19 mars 2014 - 15:29

Snokia
  • Snokia
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Tycker att blocketpaket är en bra lösning. Man betalar när man hämtar ut varan, pengarna hålls i 24 h så du hinner testa varan och att allt finns.


Fast även den lösningen är ju inte 100% Säg att köparen skickar en tegelsten istället för en projektor och sen hävdar att han visst skickat en projektor och att det är du som ljuger.. Då står man där med en tvist ändå och blir förmodligen blåst slutändan. Nä, köp endast grejer öga mot öga då det börjar handla om tusenlappar!

Redigerat av Snokia, 19 mars 2014 - 15:30.


#19

Postad 19 mars 2014 - 15:50

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Varför ? jag tycker den känns helt ok, varför anmäla ?

Se vad mcmike skrev.

#20

Postad 19 mars 2014 - 15:59

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0
Så här ser en av bedragarens bilder ut det är en bild på en mode bloggare som heter calvin
han använder sig av olika namn som han snor av svenskar med deras postnummer
men han har lämnat så fragranta spår att han kommer att få ett besök på kumla men då han är bedragare så kommer han att få guld status där och slipper att bli röv gökad.

#21

Postad 19 mars 2014 - 16:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Mailade även på en Sony HW50 igår fick detta idag tillfälligheter nej. Har förkommit ganska många på blocket under en tid, tycker tråden är riktigt bra där man kan vid osäkerhet ta hjälp. Tråkigt om någon skulle bli blåst, vill i alla fall inte jag. Förövrigt försvann Jvc annonsen öh typ 5 min efter mitt inlägg :)


Hejsan.

Jag vill tacka för att du visat intresse för min projektor, tyvärr är det så att jag fått åka med jobbet till Visby och kommer tillbaka om 9 dagar men om intresse finns kvar så kan jag skicka den med säker betaltjänst. Det blir tryggt för mig och dig.

Det fungerar som så att jag upprättar ett ärende hos Payson och sedan gör du en överföring till dom i förskott som dom håller tills du fått projektorn, Via Payson får du prova och se att allting är i sin ordning. ENBART När du sedan är nöjd med projektorn skall du godkänna ärendet så att dom kan göra betalningen till mig.

Läs mer om tjänsten: https://www.payson.se/tjänster/paysongaranti


Om intresse finns kvar så kan jag omgående upprätta ett ärende och skicka dig projektorn. (Jag bjuder på frakten och skickar den med REK)

(Först till kvarn som gäller)


Med vänlig hälsning
Jonas

#22

Postad 19 mars 2014 - 16:34

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Även jag har mailat på X55an på blocket (numera borttagen),

Hej.

Roligt att du visat intresse för mitt system, den är köpt på projekor24.se

Jag har dock tagit bort annonsen då jag var tvungen att åka iväg till familjen i Gotland.

Om intresset finns så skulle jag kunna skicka systemet vi en säker betalt tjänst som paysonbetalgaranti.

Här kan du läsa mer om det https://www.payson.s...r/paysongaranti

Jag bjuder självklart på fraktavigten och överiga kostander.

Om det verkar intressant så kommerjag att behöva dina kontaktuppgifter för att upprätta ärendet.


Mvh Simon


Klassisk scam...

#23

Postad 19 mars 2014 - 16:47

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Om man går vidare med denna pajjas och säger att man vill köpa den med payson-garantin kommer man med stor sannolikhet få ett hemmasnickrat mail som ser ut att komma från payson där man uppmanas att betala in pengarna till "paysons" bankkonto.

Fick ett sådant när jag ville använda mig av blocket-paketet på en scam-annons av en X35.

Redigerat av spuj, 19 mars 2014 - 16:48.


#24

Postad 19 mars 2014 - 16:49

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Förmodligen fungerar det exakt så... Kan ju inte vara många som går på.

#25

Postad 19 mars 2014 - 16:55

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Mailade även på en Sony HW50 igår fick detta idag tillfälligheter nej. Har förkommit ganska många på blocket under en tid, tycker tråden är riktigt bra där man kan vid osäkerhet ta hjälp. Tråkigt om någon skulle bli blåst, vill i alla fall inte jag. Förövrigt försvann Jvc annonsen öh typ 5 min efter mitt inlägg :)


Hejsan.

Jag vill tacka för att du visat intresse för min projektor, tyvärr är det så att jag fått åka med jobbet till Visby och kommer tillbaka om 9 dagar men om intresse finns kvar så kan jag skicka den med säker betaltjänst. Det blir tryggt för mig och dig.

Det fungerar som så att jag upprättar ett ärende hos Payson och sedan gör du en överföring till dom i förskott som dom håller tills du fått projektorn, Via Payson får du prova och se att allting är i sin ordning. ENBART När du sedan är nöjd med projektorn skall du godkänna ärendet så att dom kan göra betalningen till mig.

Läs mer om tjänsten: https://www.payson.se/tjänster/paysongaranti


Om intresse finns kvar så kan jag omgående upprätta ett ärende och skicka dig projektorn. (Jag bjuder på frakten och skickar den med REK)

(Först till kvarn som gäller)


Med vänlig hälsning
Jonas

Jag la en anmälan på annonsen .Han har nog lämnat ganska bra spår efter sig allaredan så hans dagar är räknade kontonummer telefonnummer ip adresser macadresser så det är bara att vänta så är han rökt han är polisanmäld så man får se vad kling&klang kan göra.

Redigerat av kalle12dussin, 19 mars 2014 - 16:58.


#26

Postad 19 mars 2014 - 17:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Varför ? jag tycker den känns helt ok, varför anmäla ?

Du skämtar nu, hoppas jag?

#27

Postad 19 mars 2014 - 17:02

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Bra tråd!

En första varningsklocka borde ju vara ifall priset är alldeles för lågt i förhållande till hur ny produkten är, vill minnas att jag såg en X55a nyligen för en struntsumma, redan där kan man ana att nåt inte står helt rätt till.

Att köpa med postförskott är ju ingen garanti heller att man verkligen får varan som ska finnas i paketet.
Vet faktiskt inte hur det ligger till med just postförskott på varor med stora värden, har man rätt att öppna & inspektera godset innan man betalar?

#28

Postad 19 mars 2014 - 17:44

Saftlasso
  • Saftlasso
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag skickade också iväg ett mail om HW-50:an på blocket och fick samma svar som mcmike. Vill verkligen ha en sådan projektor, men lät för billigt för att vara sant. Gjorde det mest av nyfikenhet och om man kunde få mer info av säljaren, men inget om projen bara hans resa och det gjorde mej misstänksam.
Tråkigt med bedragare för dom som söker en bra affär...

//Lars

#29

Postad 19 mars 2014 - 17:44

cinemadream
  • cinemadream
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Fast även den lösningen är ju inte 100% Säg att köparen skickar en tegelsten istället för en projektor och sen hävdar att han visst skickat en projektor och att det är du som ljuger.. Då står man där med en tvist ändå och blir förmodligen blåst slutändan. Nä, köp endast grejer öga mot öga då det börjar handla om tusenlappar!


Om man öppnar paketet på plats och har personalen på plats som vittne ? borde inte det vara en lösning på det problemet ? bara spekulationer nu :D

#30

Postad 19 mars 2014 - 19:22

masong
  • masong
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
tippar på att detta är sama person som jag försökte köpa en jvc x500 av för ca en månad sedan, ett jävla kap för 18.000.- mailade på annonsen ca en timme efter den kom ut men jag var väl inte så intressant då jag kunde hämta den på plats...och den såldes såklart på gotland vilket verkar vara ett sjukt bra semester område för dagens projjar.

#31

Postad 19 mars 2014 - 19:46

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Om man öppnar paketet på plats och har personalen på plats som vittne ? borde inte det vara en lösning på det problemet ? bara spekulationer nu :D

Så här står det på blocket om blocket paketet Säljaren bokar frakt och skickar sedan varan via DB Schenker Privpak. Köparen betalar när paketet hämtas ut hos ombudet och har därefter 24 timmar på sig att godkänna varan.
Du får inte ens ut varan förens den är betald.

#32

Postad 19 mars 2014 - 19:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Så här står det på blocket om blocket paketet Säljaren bokar frakt och skickar sedan varan via DB Schenker Privpak. Köparen betalar när paketet hämtas ut hos ombudet och har därefter 24 timmar på sig att godkänna varan.
Du får inte ens ut varan förens den är betald.


Man betalar absolut dock ligger pengarna och väntar till säljaren i 24h. Är man inte nöjd kan man återvända inom den tiden, då betalas inte pengarna ut annars sker det per automatic..

#33

Postad 19 mars 2014 - 19:54

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Killen på bilden, hans mail, telnr och annonser borde regas här!! http://www.gelki.com...cket-bedragare/



#34

Postad 19 mars 2014 - 20:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag la en anmälan på annonsen .Han har nog lämnat ganska bra spår efter sig allaredan så hans dagar är räknade kontonummer telefonnummer ip adresser macadresser så det är bara att vänta så är han rökt han är polisanmäld så man får se vad kling&klang kan göra.


Kanon Kalle :)

#35

Postad 19 mars 2014 - 20:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Bra tråd!

En första varningsklocka borde ju vara ifall priset är alldeles för lågt i förhållande till hur ny produkten är, vill minnas att jag såg en X55a nyligen för en struntsumma, redan där kan man ana att nåt inte står helt rätt till.


Yes var till och med en x70 stående på tillhörande låda :D

#36

Postad 19 mars 2014 - 20:18

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Yes var till och med en x70 stående på tillhörande låda :D

Det finns kontonummer på herren som går till nordea så även om han har använt en målvakt så går det att hitta honom .

#37

Postad 19 mars 2014 - 20:22

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 0
Polisen lägger ner som oftas eller nästan alltid..... troligen även om han anmäler sig själv.....

#38

Postad 19 mars 2014 - 20:30

Unregistered28acd61d
  • Unregistered28acd61d
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej på er!

Tack för alla svar !
Hoppas att de bedragarna åker fast.
Jag personligen känner mig kränkt för att jag har lämnat ut mitt namn, tel.nr till de.
Annonser ni tar upp är samma och jag har fått samma svar som ni.
Jag kommer nog att köpa projektor i nån butik.


#39

Postad 19 mars 2014 - 21:49

Saftlasso
  • Saftlasso
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Det går allt att göra bra blocket affärer, men var vaksam. Bästa är om man kan åka och kolla på varan som dom säljer, om ni inte kan åka så kan man ha högre krav på säljare, bilder m.m och eventuellt ett leverans sätt som ni är nöjd med. En seriös säljare ställer nog upp för att få sålt sin vara.

#40

Postad 19 mars 2014 - 22:45

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Hej på er!

Tack för alla svar !
Hoppas att de bedragarna åker fast.
Jag personligen känner mig kränkt för att jag har lämnat ut mitt namn, tel.nr till de.
Annonser ni tar upp är samma och jag har fått samma svar som ni.
Jag kommer nog att köpa projektor i nån butik.

Tyvärr det är så dom arbetar det är bara att polis anmäla skiten någon gång så vaknar väl klang.

#41

Postad 19 mars 2014 - 23:58

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Men det har jag kan tillägga att jag bor 4 mil från säljarens utlovade stad. Detta är ett klassiskt svar på dessa annonser förövrigt aktuell säljare..


Hej !
Roligt att du visat intresse för mitt Projektor system.
Jag har tyvärr varit tvungen att åka bort till Gotland pga av familje förhållanden och har inte något specifikt datum när jag kommer hem.
Bor du eller har vägarna förbi så är du jätte välkommen att hämta den då jag kan tänka mig 12 500 kr vid en snabb affär.
Har talat med min son om hur man kan lösa det bäst möjliga sätt då jag har med mig projektorn.
Han har rekommenderat en sida som heter payson som han brukar använda sig utav vid distansaffärer.
Här kan du läsa mer om deras tjänst
https://www.payson.s...r/paysongaranti
Om intresset kvarstår så kan jag även tänka mig att bjuda på frakten.
Återkoppla gärna om intresset kvarstår.
Varma hälsningar, Simon


http://www.blocket.s...15.htm?ca=6&w=3


Kan du inte svara att du också ska till Gotland, så att du lika gärna kan hämta upp den på plats

Du fick ju iallafall svar. Jag hörde inget från annonsören. Skrev att jag bor i Falun vilket är ca 20 min från Borlänge. Han kanske inte tyckte att det var tillräckligt långt ifrån
ifrån hemmet :-)

#42

Postad 20 mars 2014 - 00:44

Jallixx
  • Jallixx
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Även jag mailade både på HW50n och X55an och misstänkte direkt att i och med att det inte fanns nåt telefonnummer och att priset var lite väl bra att det bara var lurendrejeri. Fick samma standardsvar om Visby fast av killen i sthlm med Sonyn, men av Jvc-killen fick jag svaret att han var ledig idag och imorgon om jag ville komma och kolla på den. Frågan är ju varför han bemödar sig med att fråga det när han ignorerar mina frågor om hans telefonnummer för att kunna prata igenom affären. Hur som helst är det ju uppenbart att det är samma bedragare på båda annonserna. Bara att hoppas han åker dit snart!

#43

Postad 20 mars 2014 - 20:20

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 1
Var inblandad i ett ärende ang att jag skulle köpa en projektor i februari som inte blev så lyckat.
Sum tur var hade jag en bra bank (Handelsbanken) som har en bedrägeriavdelning som pratade med säljarens bank (SEB) & redan nästa dag fick jag tillbaka pengarna.
För övrigt ringde polisen upp mig i veckan & ställde lite kompletterande frågor i utredningen de höll på med.
Så förhoppningsvis händer det något med bluffaren.

Det är viktigt att man tar sig tiden att polisanmäla tycker jag, det är ju det enda sättet att sätta käppar i hjulet så att kanske inte någon mer råkar illa ut.

#44

Postad 20 mars 2014 - 20:25

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Så förhoppningsvis händer det något med bluffaren.

.

Man kan alltid hoppas..

#45

Postad 21 mars 2014 - 00:42

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Tradera funkade bra när jag köpte min första projektor! Har aldrig köpt någon på blocket o kommer aldrig göra det heller.

#46

Postad 21 mars 2014 - 09:30

Danneq
  • Danneq
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Elektronik som det är efterfrågan på skulle jag aldrig köpa på Blocket. Speciellt om priset verkar vara för bra för att vara sant. Har dock köp t.ex. bokhyllor och en 36" Panasonic tjock-TV på Blocket och sådana saker blir man inte blåst på. Om man vill göra klipp är Tradera bättre...

#47

Postad 21 mars 2014 - 13:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Som om det skulle vara säkrare att handla på tradera skulle inte tro det :D

#48

Postad 21 mars 2014 - 13:31

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Skulle vilja påstå att tradera är värre.

#49

Postad 21 mars 2014 - 13:46

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

  • 1 870 inlägg
  • 1
På tradera finns fördelen med betyg o tidigare köp o sälj, folk som säljer för första gången skall man akta sig för

#50

Postad 21 mars 2014 - 15:41

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 1

Som om det skulle vara säkrare att handla på tradera skulle inte tro det :D


Jag har handlat väldigt mycket på tradera o aldrig blivit blåst. Projektorn höll exakt det som säljaren lovade. 33h på räkneverket första lampan osv. Men såg ju alltid till att köpa av de som hade bra omdömen! Finns säkert lurendrejare där med, men de brukar få dåliga omdömen också!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.