Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Toshiba MT200 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 oktober 2004 - 22:11

masterbengan
  • masterbengan
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Börjar bli en del trådar om denna projektor nu så jag tänkte vi enas om att hålla oss till en dvs denna. MT200 är en bra projektor för det priset den tingar på.
Informationen är tagen från Toshiba.se.

Postad bild

Huvudspecifikationer, Toshiba MT200

• Digital Home Entertainment Projektor
• Display type: DLP™ (Digital Light Processing)
• Upplösning: 854 x 480
• Aspect Ratio: 16:9
• Kontrast: 2500:1
• ANSI Lumen: 750
• Ljudnivå: <28dB
• Video kompatibilitet: NTSC, PAL, SECAM, 480i, 480p, 576i, 576p, 1080i, 720p, VGA, SVGA/xga/SXGA (comp)
• Projektionsyta (diagonal): 0,61 - 7.36 meter
• Projektionsdistans: 1.2 - 12.0 meter
• Anslutningar - insignal: RCA, komposite, S-Video, RCA Komponent, DVI, RGB (D-sub 15 pin)
• Seriellt interface: RS-232C, USB
• Projecering: Framifrån, bakifrån eller tak
• Lampa: 200 Watt
• Lamptid: Upp till 3000 timmar (ECO-mode)
• Standardtillbehör: Fjärrkontroll, video- och ljudkablar, batterier, objektivskydd, bruksanvisning.
• Garantier: 2år fabrikationsgaranti och 90 dagars garanti på lampan
• Vikt: 2,8 kg
• Mått (B x H x D): 298 x 275,4 x 101,4 mm
• Pris:
https://www.prisjakt...18904&type=.png

Mer info hittas HÄR.

Produktblad hittas HÄR. (Högerklicka och välj "Spara mål som...")

Bildstorlekskalkylator hittas HÄR. (Högerklicka och välj "Spara mål som...")

MVH Peter. Moderator
///////////////////////////////

Hej!

En kompis såg denna på Arkenmässan och blev imponerad. Skulle kunna vara en konkurrent med AE700 enligt honom.

Nån som sett, kanske till och med har denna projektor och kan upplysa lite mer om hur bra/dålig den är???

Prismässigt ligger den ju bra till i alla fall. Runt 15900:-

/Martin

Redigerat av Peter.M, 28 april 2005 - 20:48.


#2

Postad 21 oktober 2004 - 09:08

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en MT200 och är supernöjd.

AE700 och dom andra LCD gick bort vid jämförelse pga urtvättade färger grå svärta osv..
Jag bestämde mig för DLP och har testat Infocus 4805 som jag tyckte var bra, men föll bort pga det höga fläktljudet.

Jag har kört min MT200 i ca 40timmar nu och har inga anmärkningar, regnbågar ser jag men inget som stör, dom ser jag så lite av och ingen annan i familjen ser dom så det e ju bra.

Färgerna och svärtan är outstanding för det priset. upplösningen visste jag om att den är i minsta laget men jag sitter på rätt avstånd då det är OK...

#3

Postad 21 oktober 2004 - 14:27

masterbengan
  • masterbengan
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

Hur långt från duken sitter du och hur stor duk har du?

Inga märkbara pixlar då trots den låga upplösningen?

Väntar på svar från Hifi-klubben Göteborg angående om de har den inne så man kan åka och kolla....

/Martin

#4

Postad 21 oktober 2004 - 15:11

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har 2,5meter bred 16:9 duk
1 raden kommer på 4,7meters avstånd, rad 2 sitter på ca 6,5meters avstånd

#5

Postad 21 oktober 2004 - 16:39

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Är själv ganska nyfiken på den här projektorn. Funderar nämligen på att gå över till DLP från LCD. Måste bara se vad de nya modellerna går för.

radak: Tänker ungefär i samma banor som du gjorde innan ditt köp. Har suttit ner 45 minuter och tittat på IF 4805, och jag har INTE märkt av några regnbågar. Faktum är att jag har försökt att hitta detta fenomen, men ej lyckats. Därför undrar jag hur MT200 och IF 4805 står sig mot varandra när det gäller regnbågar? Någon av dessa som det märks tydligare på?

Fläktljudet var en detalj som var störande även för mig. Nu när jag vet att det finns tystare kandidater i samma prisklass är det verkligen värt att undersöka dessa.

Hur bra är förresten MT200 på att fixa en progressiv bild? Finns det möjlighet att min h/k DVD 22 ligger i lä mot MT200s egna de-interlacer?

Slutligen verkar det vara en stor fördel att AVD sköter servicen om den är köpt från en auktoriserad återförsäljare. Ett år eller 750 timmar på lampan är någonting jag verkligen kommer väga in vid ett eventuellt köp.

Redigerat av Unregisteredde1d8897, 24 oktober 2004 - 15:25.


#6

Postad 22 oktober 2004 - 09:51

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Som sagt, jag såg regnbågar även på IF4805 men valde Toshiban pga det låga fläktljudet.
Bildmässigt så är dom väldigt lika, har ifs inte haft möjlighet att köra dom bredvid varandra.
Har inte hunnit testa PS än, väntar fortfarande på min komponentkabel från Supra.

Att AVD har dist på den gör bara saken bättre för dom är väldigt serviceminded.

#7

Postad 22 oktober 2004 - 09:54

Unregistered85df88c8
  • Unregistered85df88c8
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Jag har haft min Mt-200 i en vecka nu och måste säga att jag är enormt nöjd.
Var i början orolig för rengbågar men måste erkänna att jag inte har några problem med dessa, de är i stort sätt obefintliga.

Ljuden på denna proje är väldigt lågt, Toshiba specar det till <28 men kör man den i Lowlamp mode så är den betydligt tystare. Har den i taket ovanför sittplatsen och hör den knappt.

Vad gäller de-interlacern så är min H/k 25 bättre men skillnaden är inte stor.

Jag anser definetivt att detta är ett bättre köp än 4805, främst pga ljudet och
garantierna från AVD.

#8

Postad 22 oktober 2004 - 18:14

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Hej !

Detta var en helt okänd projektor för mig tills jag gick på "projektor-mässan" som diskuteras i andra trådar. Jag tyckte att denna projektor hade en oerhört fin bild, och den ligger just nu etta på önskelistan (med InFocus 4805 på god andraplats).

Är den lätt att justera in? Jag antar att det var ett riktigt proffs som gjort jobbet på mässan, för det var som sagt en otroligt fin bild. Både jag och en kollega tyckte att denna projektor lämnade "bäst" bild (i förhållande till priset).

Jag vill gärna läsa mer om denna projektor...är det någon som har länkar till några recensioner etc?

mvh Mats N

#9

Postad 22 oktober 2004 - 19:41

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
har hört att den ska ha samma innehåll som 4805:an.
stämmer det??

#10

Postad 24 oktober 2004 - 16:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

har hört att den ska ha samma innehåll som 4805:an.
stämmer det??

Hej !

Jag hörde att det vara samma chips...så jag antar att de borde ge en ungefärlig bild. Det finns väl dock andra saker man också måste ta hänsyn till...optik etc. garantimässigt så verkar dessa vara bättre på Toshiban än InFocus samt ett mässpris som är lägre än priset för 4805.

mvh Mats N

#11

Postad 24 oktober 2004 - 16:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

har hört att den ska ha samma innehåll som 4805:an.
stämmer det??

Nix, stämmer inte. Det är två helt olika projjar (om än med samma dlp chip)

Efter vad man såg på mässan så tycker jag Toshiba har lyckats bättre än Infocus. (även om jämnförelser är svårt eftersom infocusen hade ett mkt sämre demorum)

Har dock aldrig sett en 4805:a gå så djupt i svärtan som MT200:an gör plus att optiken verkar bättre i tosh:en(en av 4805:ans största svagheter). Dessutom är MT200 snyggare, tystare och verkar överlag mer "hembio"-vänlig i sin design.

Totalt sätt tycker jag MT200 är vinnaren i budgetklasen (med 4805, Z3, AE700 osv) med braklapp för LG JT92 som jag inte såg alldeles för lite av.

#12

Postad 24 oktober 2004 - 16:41

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Är också imponerad av denna sedan projektormässan. Dock tror jag den har lite väl mycket long-throw för att jag ska kunna ha den hos mig. Är det någon som vet hur långt avstånd man måste ha den på om man vill köra på en 98" duk? Jag hittar inte någon sån information någonstans och på Toshibas hemsida kostar det 350:- för att få tag på en manual (:blink:) så där får man ingen hjälp.

#13

Postad 24 oktober 2004 - 18:36

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Lutar mer och mer åt en MT200 för min del.

Horrabin: Här har du en avståndstabell för MT200: http://www.avdtech.se/pdf/MT200.xls

#14

Postad 24 oktober 2004 - 19:37

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Tack så mycket Kallo, precis vad jag var ute efter. Tyvärr visade det sig att jag måste ha projektorn på ett avstånd mellan 4,18 - 4,93 meter och då duger det inte att jag bara har upp till 3,8 m att spela på. :blink:

Då blir det ingen Toshiba för min del, om jag inte skaffar en mindre duk förstås...

#15

Postad 25 oktober 2004 - 07:37

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag kör 250cm bred bild och projjen är placerad 4,9meter ifrån duken

#16

Postad 25 oktober 2004 - 07:42

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Avståndstabell till Toshiba MT200

#17

Postad 25 oktober 2004 - 08:13

Unregistered85df88c8
  • Unregistered85df88c8
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
"Är den lätt att justera in? Jag antar att det var ett riktigt proffs som gjort jobbet på mässan, för det var som sagt en otroligt fin bild. Både jag och en kollega tyckte att denna projektor lämnade "bäst" bild (i förhållande till priset)"



Denna projektor är nog så bra "out of the box" som det bara kan bli och jag tror
inte att den var på mässan var "tweakad" utan kördes antagligen med standard
inställningar.


Jag tycker nu efter 50h med min pärla att det är det bästa köpet man kan göra för pengarna. Visst ser man rengbågar men de uppträder så sällan att man efter ett tag slutar tänka på de. Man blir istället förtrollad av den djupa svärtan ( 2500:1 ) samt de naturliga färgerna.

Att sedan AVD erbjuder 1års(700h) lampgaranti och en otroligt bra service gör saken inte sämre.

#18

Postad 25 oktober 2004 - 08:16

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Har bestämt för mig att det var perra1 som ställde in toshiban.

#19

Postad 25 oktober 2004 - 09:51

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Hej,

Det stämmer bra att jag kalibrerade Toshiba MT200:an - det var ett standardexemplar utan tweaks. Den kördes på analog komponent från en Pioneer 668 samt från en D-VHS, också den via analog komponent.

Jag var oerhört imponerad av den bild som MT200:an lämnade, och tycker personligen att den kör om IF4805, både i kontrast, skärpa och ljudnivå. det enda jag saknade inställningsmässigt var möjligheten till att justera kontrast/svärta för varje färg (RGB) individuellt - det fanns däremot möjlighet att justera RGB +/- individuellt. För 99% av alla konsumetnter räcker detta förmodligen mer än väl så man skall väl inte ta det som en anledning att lämna MT200 utan nogrannare genomgång.

Dessutom var priset hos CinemaConcept under mässan (och oktober ut) också helt fantastiskt - 15 200:- för så mycket bild, det krossar <_<

mvh

/Pär

#20

Postad 25 oktober 2004 - 09:59

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Perra1 tog du möjligvis en titt på LG RD-TJ92? I så fall hur tycker du den står sig mot toshiban?

#21

Postad 25 oktober 2004 - 11:11

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
Jag kikade på den och har svårt att jämföra dem emellan då MT200 och LG:n hade så pass olika förutsättningar - Jag noterade dock att i mina ögon hade LG bättre skärpa än t ex IF4805. Om det beror på implementationen av Faroudja i Infocus, eller om det helt enklet är så att LG har bättre optik låter jag vara osagt.

Jag kommer om jag får tid att göra en shootout på Component mellan LG/Infocus/MT200 där de kommar att mätas upp med Colorfacts så att kontast och gamma och gråskaletracking kan jämföras.

mvh

/Pär

#22

Postad 25 oktober 2004 - 11:17

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Ser fram emot det testet! Frågan är bara om man orkar vänta med projektorköpet..

#23

Postad 25 oktober 2004 - 11:33

masterbengan
  • masterbengan
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Kanske som att jämföra äpplen och päron, men är det nån som kan lämna en åsikt, hur bra mt200 är jämfört med ae700?


/Martin

#24

Postad 25 oktober 2004 - 11:40

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Mmm...nu brinner det i plånboken.

Synd att Toshiban inte satt uppe bredvid Infocus 4805 och LG RD-TJ92.
Jag tycker nog att LG var bättre...men där stod man längre från duken, det var ljusare i rummet, DVI m.m.
Toshiban hade ju väldigt potenta färger. Kanske lite för mycket till och med.

#25

Postad 25 oktober 2004 - 11:46

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0
I mina ögon är flexibiliteten med throwdistance och lensshift det enda AE700 har som fördel - det kommer däremot till ett pris av i mina ögon relativt kraftig chromatic aberration, eller enkelt beskrivet "brytningsindexfel". Detta kan man se som en eller flera pixelrader rött i och motsvarande för grönt i över/underkant på textning (eller alla kontrastrika fält). Ingen annan projektor på mässan var i närheten av ett så kraftigt markerat fel.

Annars vinner MT200 i mina ögon matchen på knock out <_<

mvh

/Pär

#26

Postad 25 oktober 2004 - 16:00

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

på Toshibas hemsida kostar det 350:- för att få tag på en manual (<_<) så där får man ingen hjälp.

Ja det kan ju förklara varför jag inte hittade någon manual.. Ni som äger projektorn kanske kan berätta för mig var utblåset är placerat? Är det möjligt att montera den på en vägghylla eller är takfäste ett måste?

Redigerat av Unregisteredde1d8897, 25 oktober 2004 - 16:02.


#27

Postad 25 oktober 2004 - 16:14

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
När jag stod under projektorn igår såg jag att utblåset var på höger sida (om man står rakt under projektorn och tittar mot duken).

#28

Postad 25 oktober 2004 - 16:20

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Tack för svaret Horrabin! Men jag borde nog tänkt ett steg längre innan jag frågade. Eftersom MT200 inte har lensshift är det inte ens lönt att börja tänka på någon hyllplacering. Takmontering it is.. <_<

#29

Postad 25 oktober 2004 - 17:49

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Hej,

Det stämmer bra att jag kalibrerade Toshiba MT200:an - det var ett standardexemplar utan tweaks. Den kördes på analog komponent från en Pioneer 668 samt från en D-VHS, också den via analog komponent.

Jag var oerhört imponerad av den bild som MT200:an lämnade, och tycker personligen att den kör om IF4805, både i kontrast, skärpa och ljudnivå.


;) :lol:

Jag kan garantera att hade jag också fått tillgång till ett helt mörkt rum med i princip inget sekundärt ljus varken från vita väggar, tak eller projicerande grannar, fått kalibrera den med utrustning liknade din (som jag inte hade tillhanda), dessutom kunnat köra "signal direkt" via interlaced component, som som tidigare nämnst ser klart bättre ut än MARANTZ DV8400:ans inbyggda de-interlacer, även på DVI, så hade vår display av 4805:an blivit klart annorlunda. <_<

det enda jag saknade inställningsmässigt var möjligheten till att justera kontrast/svärta för varje färg (RGB) individuellt


Denna möjlighet finns som sagt var på 4805:an. ;)

Fredrik
InFocus

#30

Postad 25 oktober 2004 - 18:47

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

Hej,

Det stämmer bra att jag kalibrerade Toshiba MT200:an - det var ett standardexemplar utan tweaks. Den kördes på analog komponent från en Pioneer 668 samt från en D-VHS, också den via analog komponent.

Jag var oerhört imponerad av den bild som MT200:an lämnade, och tycker personligen att den kör om IF4805, både i kontrast, skärpa och ljudnivå.


;) :lol:

Jag kan garantera att hade jag också fått tillgång till ett helt mörkt rum med i princip inget sekundärt ljus varken från vita väggar, tak eller projicerande grannar, fått kalibrera den med utrustning liknade din (som jag inte hade tillhanda), dessutom kunnat köra "signal direkt" via interlaced component, som som tidigare nämnst ser klart bättre ut än MARANTZ DV8400:ans inbyggda de-interlacer, även på DVI, så hade vår display av 4805:an blivit klart annorlunda. <_<

det enda jag saknade inställningsmässigt var möjligheten till att justera kontrast/svärta för varje färg (RGB) individuellt


Denna möjlighet finns som sagt var på 4805:an. ;)

Fredrik
InFocus

He he he, undrade hur lång tid det skulle ta innan du kommenterade :rolleyes:

Självklart var förhållandena inte lika, men jag baserade inte min kommentar på vad jag endast har sett på CC mässan - dessutom kommenterar jag utifrån mina erferenheter, andra har självklart helt andra preferenser. Jag var också noga med att framhålla vad jag vet är en fördel för en del, dvs inställningsmöjligheter - däremot är det ju tyvärr långt ifrån alla som vet hur man skall hantera dessa, och dessutom vet/förstår hur Infocus har valt att implementera det som kallas gain/cut i CRT världen.

Vad gäller kalibrering så är det ju bara att slå mig en signal så ordnar vi något, det vet du (du tackade ju t ex nej på arken!!). :rolleyes:

Signalen som MT200 matades med var dessutom progressiv analog komponent när inte D-VHS kördes. Däremot är jag "all hands" för att DV-8400 led av rätt besvärande deinterlaceingbrister och kraftig CUE.

Frågan är väl slutligen om du ställer upp i en shootout mellan LG, Toshiba och IF?

mvh

/Pär

#31

Postad 25 oktober 2004 - 20:04

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Jag kommer om jag får tid att göra en shootout på Component mellan LG/Infocus/MT200 där de kommar att mätas upp med Colorfacts så att kontast och gamma och gråskaletracking kan jämföras.

NÄR!!?

Det skulle vara toppen att få mer information om de mest intressanta projektorerna i min prisklass. Jag antar att jag skulle bli nöjd med vilken som, men man vill ju gärna ha den "bästa" <_<.

mvh Mats N

#32

Postad 26 oktober 2004 - 06:58

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Hej,

Det stämmer bra att jag kalibrerade Toshiba MT200:an - det var ett standardexemplar utan tweaks. Den kördes på analog komponent från en Pioneer 668 samt från en D-VHS, också den via analog komponent.

Jag var oerhört imponerad av den bild som MT200:an lämnade, och tycker personligen att den kör om IF4805, både i kontrast, skärpa och ljudnivå.


:D B)

Jag kan garantera att hade jag också fått tillgång till ett helt mörkt rum med i princip inget sekundärt ljus varken från vita väggar, tak eller projicerande grannar, fått kalibrera den med utrustning liknade din (som jag inte hade tillhanda), dessutom kunnat köra "signal direkt" via interlaced component, som som tidigare nämnst ser klart bättre ut än MARANTZ DV8400:ans inbyggda de-interlacer, även på DVI, så hade vår display av 4805:an blivit klart annorlunda. :)

det enda jag saknade inställningsmässigt var möjligheten till att justera kontrast/svärta för varje färg (RGB) individuellt


Denna möjlighet finns som sagt var på 4805:an. :wub:

Fredrik
InFocus

He he he, undrade hur lång tid det skulle ta innan du kommenterade :D

Självklart var förhållandena inte lika, men jag baserade inte min kommentar på vad jag endast har sett på CC mässan - dessutom kommenterar jag utifrån mina erferenheter, andra har självklart helt andra preferenser. Jag var också noga med att framhålla vad jag vet är en fördel för en del, dvs inställningsmöjligheter - däremot är det ju tyvärr långt ifrån alla som vet hur man skall hantera dessa, och dessutom vet/förstår hur Infocus har valt att implementera det som kallas gain/cut i CRT världen.

Vad gäller kalibrering så är det ju bara att slå mig en signal så ordnar vi något, det vet du (du tackade ju t ex nej på arken!!). ;)


Jo, jag vet. Men där var det mer tidsbristen som satte lite p. Vi var ju kraftigt försenade första dagen. :D Fast jag tackar än en gång i efterhand. Vet att ordentlig kaibrering av projektor med rätt utrustning och kunskap mot källa, projektionsyta, kablar, omgivning etc. kan göra underverk. <_<


Frågan är väl slutligen om du ställer upp i en shootout mellan LG, Toshiba och IF?


Är väl inget större problem. Ser i alla fall lite större utmaning i dem, än LCD:erna. :P ;)
Jimmy har väl alla på plats?

Fredrik
InFocus

#33

Postad 26 oktober 2004 - 20:56

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

  • 1 612 inlägg
  • 0
Synd bara att den har sån hiskelig loong trow

#34

Postad 27 oktober 2004 - 11:41

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Jag har fått hem manualen och lagt upp en bild i mitt galleri som kanske kan vara till användning för någon:

Projection Distance and Size

edit: Ändrade storleken på bilden

Redigerat av Unregisteredde1d8897, 27 oktober 2004 - 22:33.


#35

Postad 27 oktober 2004 - 12:34

Unregistereddf1302b5
  • Unregistereddf1302b5
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Ang. manualen: "Projection size" i vänstraste kolumnen är diagonal storlek, jag ringde och kollade för att vara säker.....

#36

Postad 27 oktober 2004 - 18:46

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Jag har fått hem manualen och lagt upp en bild i mitt galleri som kanske kan vara till användning för någon:

Projection Distance and Size

...innebär detta också att ett stycke Toshiba MT-200 är köpt (eller beställd)?

mvh Mats N

#37

Postad 27 oktober 2004 - 18:54

Unregisteredde1d8897
  • Unregisteredde1d8897
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Jag har fått hem manualen och lagt upp en bild i mitt galleri som kanske kan vara till användning för någon:

Projection Distance and Size

...innebär detta också att ett stycke Toshiba MT-200 är köpt (eller beställd)?

mvh Mats N

Hehe, nej tyvärr... Det innebär bara att jag bemästrar Googles alla möjligheter. :)

Däremot ser det ut att vara en mycket kompetent projektor. Ett köp är nog inte helt omöjligt senare. Väntar bara på att få möjlighet att se den i verkligheten. Dessutom blir det ett lägenhetsbyte innan en eventuell uppgradering.

Men var är alla bilder MT200 ägare? Släng upp lite bilder nu så vi får se skönheten!

Redigerat av Unregisteredde1d8897, 27 oktober 2004 - 18:55.


#38

Postad 28 oktober 2004 - 05:50

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Har en inne i butiken... Ska försöka hinna knäppa lite bilder på den idag... :)

#39

Postad 28 oktober 2004 - 05:57

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0

Har en inne i butiken... Ska försöka hinna knäppa lite bilder på den idag...  :)

Det var inte särskilt mycket info på din hemsida! :P

#40

Postad 28 oktober 2004 - 08:48

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Men var är alla bilder MT200 ägare? Släng upp lite bilder nu så vi får se skönheten!


Så fort jag får loss tummen från du vet var :)

#41

Postad 28 oktober 2004 - 17:13

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Har en inne i butiken... Ska försöka hinna knäppa lite bilder på den idag...  :(

Det var inte särskilt mycket info på din hemsida! :huh:

Hehe nej det håller jag med om. Helt OT men för att besvara din fråga så öppnar butiken på allvar i slutet av november och så även hemsidan! :huh:

#42

Postad 01 november 2004 - 19:50

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Någon som tror den kommer att sjunka i pris dom närmsta månaderna ?

#43

Postad 01 november 2004 - 21:10

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Alla projektorer sjunker i pris kontinuerligt... :D

#44

Postad 01 november 2004 - 23:03

HexXa
  • HexXa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
kommer du sänka priset mer så småningom ? :D

#45

Postad 02 november 2004 - 06:55

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Skickar ett PM eftersom det blir för mycket OT annars.... :D

#46

Postad 02 november 2004 - 11:49

Unregistered34fe719f
  • Unregistered34fe719f
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Då var beslutet taget! en MT200 är beställd!, och jag ber till gudarna att jag ska ha den i min ägo till helgen. Tyvärr kommer den inte att fylla ut hela duken men man vet ju aldrig om man får tillgång till ett större rum.

Denna väntan på att få se Alien Vs Predator och Return of the King med stor bild tar knäcken på mig. Ingen som vet om man kan köpa AvsP någonstans??.

Dock är jag orolig att min S540 inte ska leverera en tillräckligt bra bild!!

Oops, glömde fråga en del väsentlig fakta om projjen , ni kanske kan svara på det! har Mt200 egen deinterlacing??

Jag ber om ursäkt för ev. stavfel, solen ligger på rakt datorskärem!

#47

Postad 02 november 2004 - 15:09

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Tråd officiell! <_<

#48

Postad 03 november 2004 - 10:23

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Jag hade nöjet att i helgen få en demo av denna eminenta proj. Jag blev oerhört imponerad av bilden i förhållande till priset. Vilka färger och vilken svärta! <_<

Såg inga konstigheter i bilden alls förrän jag bad om att få se en textad film. Då såg jag nåt konstigt färgflimmer (rött/grönt/blått) när jag flyttade blicken mellan bild/text. Är det detta ni kallar "regnbågar" eller yttrar de sig på nåt annat sätt???

Bör tilläggas att detta var den första DLP-projen jag sett och undrar därför lite om regnbågsfenomenet...

#49

Postad 03 november 2004 - 10:43

_Dino_
  • _Dino_
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag hade nöjet att i helgen få en demo av denna eminenta proj. Jag blev oerhört imponerad av bilden i förhållande till priset. Vilka färger och vilken svärta!  <_<

Såg inga konstigheter i bilden alls förrän jag bad om att få se en textad film. Då såg jag nåt konstigt färgflimmer (rött/grönt/blått) när jag flyttade blicken mellan bild/text. Är det detta ni kallar "regnbågar" eller yttrar de sig på nåt annat sätt???

Bör tilläggas att detta var den första DLP-projen jag sett och undrar därför lite om regnbågsfenomenet...

Ja de är det som kallas "regnbågar".

#50

Postad 03 november 2004 - 11:36

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Tack...då vet jag. Eftersom jag såg detta endast lite grann vid texten så får det ju anses som klart godkänt :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.