Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *

1887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1851

Postad 10 maj 2006 - 12:34

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Har hela tiden siktat HS60 och beställt men nu dyker det upp en begagnad i min bekantskapskrets med dryga 500 timmar på lampan för strax under 12000. Skall jag lägga 19.000 på en HS60 från tyskland eller 12.000 för en svensksåld HS-50 begagnad?

Det är den första firmwaren som sitter i den så det blir väl att lämna in och få uppdaterat?

#1852

Postad 21 juni 2006 - 06:20

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
HDMI Vs. Komponent. Det är frågan.

Jag är på gång att uppdatera kablaget från DVD / Processor / Sony VPL-HS50 men vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga.

Har starkt för mig att Sonyn ger absolut bäst resultat via HDMI uppskalat.

Nu är det dock så att jag tänkte köra signalen via Meridian g68adv som har en komponent upscaler/växel. Avstånden på kablarna är av mindre problem (Dock finns det problem med HDMI upp till 12 erfodras i mitt rum).

Har förstått att detta är en mycket inaktiv tråd, men jag för göra en chansing. Kanske någon har ett konkret tips.

/K

#1853

Postad 21 juni 2006 - 09:08

Indiana
  • Indiana
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag har jämfört komponent med HDMI, och tycker att HDMI är snäppet bättre. Framförallt försvinner ”trappstegseffekten” när du kör HDMI.

Hälsningar,
Indiana

#1854

Postad 21 juni 2006 - 14:30

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Jag tycker helt klart du ska köra HDMI till Sonyn!
Den växer rätt mycket med den digitala signalen.

Indiana:
Dock är trappstegseffekten inte direkt knuten till ingången utan ett resultat av dålig deinterlacing.
Mao upplever du förmodligen förbättringen pga mindre skalning och progressiv signal @ 720p mot 576i alt 576p. Med 1080i över HDMI är den dock tillbaks tack vare interlacedmaterialet och nedskalning. Nåja, en parantes men bara så vi inte blandar ihop begreppen. :D :D

MVH
/Jakob

#1855

Postad 25 juni 2006 - 00:57

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Tack för klargörandet!

Mina misstankar låg åt detta hållet. Jag kommer fortsättningsvis switcha mellan TV-Proje tills jag införskaffar mig en scaler senare. Eller om jag hinner göra mig av med projektorn innan dess.

Med nya generationer scalers runt hörnet kan en kall vinterdag bli till ett hembionöje kanske. Måste medges att det kikas inte mycket film så här års. Ifall det blir någon rulle är det i flesta fall jag själv som kikar och då räcker 37" länge. Har dessutom problem med mörkläggning dessa ljusa sommarkvällar.

Nu gäller det bara att hitta en bra 12m HDMI som orkar bära signalen från DVDn till projen.

#1856

Postad 31 juli 2006 - 11:42

shinta
  • shinta
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Som någon redan frågat, men såg inget svar.

Hur vet man vilken firmware man har och hur updaterar man den? (är det dyrt? ;))

#1857

Postad 09 augusti 2006 - 10:37

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Har ni kollat in Hembiobutikens dumpade pris på denna projje??? 13990:- är inte illa!

#1858

Postad 10 augusti 2006 - 12:53

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0

Har ni kollat in Hembiobutikens dumpade pris på denna projje??? 13990:- är inte illa!

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, och jag sitter med en enorm beslutsångest. En Z4 eller en Sony HS50. Jag har försökt hitta
svar på olika forum och åsikterna är otroligt delade om hur sonyn står sig.

Ända sen den kom har jag suktat efter HS50 och nu är det dags att byta ut min gamla Z2á.

Vad ska man göra? Har inte möjlighet att se HS50 i verkligheten. :)

#1859

Postad 10 augusti 2006 - 13:18

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Jag tycker Sonyn är ett klart snäpp upp från samtliga D5:or men eftersom jag tror stenhårt på att titta/lyssna/pilla på produkterna så vill jag inte att du ska grunda ditt beslut på vad du kan läsa dig till. ;)

Jag vet att det svaret suger när man bor illa till, men grejen är den att du blir sååååå mycket nöjdare om du själv kunnat bilda dig en riktig uppfattning innan du "kastar ut" X antal tusenlappar.

HS50 är ju på väg att ta slut vilket gör det extra svårt att hitta någon som kan visa den. :)

Jag hoppas dock att du tar dig möjligheten att kika på den och önskar dig lycka till.


MVH
/Jakob

#1860

Postad 10 augusti 2006 - 13:43

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Närå, det svaret "suger" inte colamannen. Håller med dig om vikten av att inte köpa
osett. Har semester nästa vecka och ska i alla fall kika på d5ór.

Sonyn fanns inte med i planerna egentligen, utan jag var inställd på en D5 proj. Men sen
när man kan få en sony för 14 000, så var det en annan femma s.a.s.

"Hobbyn" har det senaste året mer och mer tippat över till 2-kanal. Ser inte mer än max två
filmer i veckan. Är dåligt insatt i projkalibrering. En polare brukar komma över och tweaka
(heder åt dig Hedman). Behöver en proj som klarar en halv bildbredd (106") lins shift sidledes
på 4,5m avstånd. Har länge vart avundsjuk på DLP-ägare pga svärtan. Men lider kraftigt av
regnbågar. Svärtan och ren kvalitetskänsla talar för Sonyn. Hmm.....

#1861

Postad 10 augusti 2006 - 18:04

Pmc
  • Pmc
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag fick ett anfall av uppgraderingslusta för ett tag sedan och lånade hem en hs50. När jag hade kopplat upp projjen så såg jag först ingen skillnad mot min tunade Z3. Efter lite byten fram och tillbaka så måste jag medge att visst det är bättre djup/svärta med hs50 men inte så att man ramlade baklänges och måste nypa sig i armen.

Vad jag även lyckats läsa mig till här på forumet så skall man nog tänka på är hur stor möjlighet man har att mörklägga. Det extra man får i svärta med hs50 försvinner snabbt med nog så lite bakgrundsljus. Projjgurus får gärna rätta mig här...

Då jag är lat och inte orkar mörklägga helt i alla lägen så blir min nästa proj en som kan slunga lite mer ljus än hs50. Känns som om det kommer göra mig gladare iallafall. Varit sugen på en D5 länge men nu börjar det komma nya versioner igen så Z3:an får rocka ett par månader till :)

Redigerat av Pmc, 10 augusti 2006 - 18:08.


#1862

Postad 11 augusti 2006 - 09:27

FinnGus
  • FinnGus
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Monsieur Cola och övriga insatta får rätta mig, men hjag har för mig att Sonys projektorer, både HS50 och HS60 behöver absolut optimala ljusförhållanden för att man skall kunna tweaka fram den där extra svärtbotten som de är kända för.

Tittar man på film i ett mer eller mindre "normalt" rum (förhoppningsvis mörklagt så gott det går) så är det bättre att provkika på i synnerhet Epson. Hitachin ligger inte heller illa till där. Sanyon verkar tappa färg och Panasonicen har jag tyvärr inte lyckats jämföra med (under pålitliga, läs: välkalibrerade förhållanden).

#1863

Postad 11 augusti 2006 - 20:40

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Bra input. Jag kan inte mörklägga 100%.

Var och kollade Hitachi idag. Blev rätt imponerad. Tyvärr kan den inte lensshifta lika
mkt som min Z2á. Men den var ett så pass lyft att jag kan tänka mig ett golvstativ att
ställa den på och ta undan när jag inte använder projjen. Takstativ tyvärr otänkbart.

#1864

Postad 11 augusti 2006 - 21:53

Nice
  • Nice
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Tror ni denna projje skulle passa mig bra?

Detta blir min första projektor, så jag har inte så mycket att gå på...

Rummet är idealiskt - en gillestuga med några få betongglasfönster som är lätta att täcka om det skulle behövas, hyfsat mörka väggar och tak (tegel och trä).
Storleken på rummet är 6 m x 4,3 m och jag har tänkt ha duken på ena kortväggen.
Duken är en 98" mdf målad i något jag gissar ligger nära NCS S0500-N.

Jag har fått Infocus IN-72 och Epson TW-600 demonstrerad för mig och jag gillade bilden från Infocusen bättre, även om jag störde mig en del på screendoor (lågupplöst). TW-600 bilden kändes mer platt, även om den var behaglig att titta på.

Mina kandidater rangordnade (pris/prestanda inräknat):

1. LG BN315 (Endast på pappret)
2. Mitsubishi HC910
3. Hitachi TX200 (Eller Epson TW-600)

Var skulle ni placera Sony HS50? Efter att ha läst här är jag övertygad om att jag har rätt förutsättningar, men kommer jag sakna djupet i bilden som jag tycker dlp ger?

Edit: Kom på en sak till som kan vara värt att nämna: Jag kommer ha en htpc som källa och köra dvi->hdmi. Overscan låter inte så roligt, är det fortfarande ett problem? Förutom dvd och förhoppningsvis lite 720p-material så kommer det säkert bli en del spelande också via datorn.

Redigerat av Nice, 11 augusti 2006 - 22:27.


#1865

Postad 13 augusti 2006 - 11:40

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vilken uppgradering man kan göra av mjukvaran och i så fall var.

Mvh tommyhugo

#1866

Postad 11 september 2006 - 09:06

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Ställer en gammal fråga till er igen!

Jag har mipplat alldeles för mycket med mina bildinställningar på sistone och nu skulle jag vilja återsätlla till fabriksinställingarna. Hur gör man detta, någon som vet? Sökt info på nätet men inte hittat något svar någonstans!!!

#1867

Postad 11 december 2006 - 00:09

squeeze
  • squeeze
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat mig en (dyr) DVI -> HDMI-kabel och kopplat in datorn.
Men vad är det jag ser!!??! Overscan så det visslar om det. Vill minnas att det pratades om det för något år sedan, men trodde bara att det var dem första projektorerna som led av detta. Min är från sommaren -05.

Vad är det för vits med marknadsföra en projektor med att innehålla HD-upplösning och HDMI-kontakter och en massa tjafs när den inte går att använda till det?

Vad gör man nu då? Finns ju inte en chans att man accepterar det här. Sony måste ju ha ett fix.

#1868

Postad 11 december 2006 - 02:33

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Sony trodde att HS50 var en tjockteve både när dom tillverkade den och även senare när dom försökte fatta varför folk klagade... så dom gjorde om och gjorde fel igen och sen gav dom upp :)
Vill du köra från datorn så får du helt enkelt köra VGA eller köpa en ny projektor.

#1869

Postad 11 december 2006 - 10:42

squeeze
  • squeeze
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Sony trodde att HS50 var en tjockteve både när dom tillverkade den och även senare när dom försökte fatta varför folk klagade... så dom gjorde om och gjorde fel igen och sen gav dom upp  :blink:
Vill du köra från datorn så får du helt enkelt köra VGA eller köpa en ny projektor.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag blir mörkrädd. :o

Om nu HS60 klarar 1:1 pixelperfekt med HDMI så förutsätter jag att Sony går med på ett byte.
Tänk själv jämförelsen om jag köper en sprillans ny "Volvo V70 T5" på 260hk (original): För det första saknas turboaggregatet (HDMI-kabeln), därmed får jag nöja mig med 140hk så länge. När jag väl köpt turboaggregatet (HDMI-kabeln) så visar det sig att bilen går sämre än tidigare och bilen får knappt 50hk, dvs bilen är i princip oanvändbar.

Jämförelsen ovan är givetvis överdriven, men likväl rör det sig om en favorit i repris. Alla som köper highend-prylar i tidigt stadie ska alltid stå för utvecklingskonstnader och smällar pga teknikernas bristande kunskap. Efter ett par år kan Svensson köpa en likvärdig, men dock fungerande projje hos "Storkrängareutankunskap", medans en annan sitter med ett halvtrasigt betaexemplar.

Sista ordet är inte sagt......

#1870

Postad 11 december 2006 - 11:31

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Lycka till! Sony lär knappast gå med på att det är en bugg. Snarare en finess som senare på HS60 blivit valbar eftersom ingen uppskattade den.

#1871

Postad 12 december 2006 - 03:55

MrJones
  • MrJones
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Å andra sidan blir bilden via VGA väldigt bra, steget till HDMI är litet. Men jag kan förstå din besvikelse.

#1872

Postad 12 december 2006 - 15:31

squeeze
  • squeeze
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Har nu fått svar från Sony:

För att detta ska fungera måste ditt grafikkort ha stöd för HDCP, har
det inte det får du köra vi VGA eller komponent.


HEPP!!! Det här var väl något nytt. Det ska alltså fungera att få 1:1-pixelperfekt förutsatt att grafikkortet/bildkällan stöder HDCP.

Eftersom jag har ett MSI Geforce 7900GTX som är HDCP-Ready så borde det inte vara några problem, men trots det så syns bara 80% av bilden. Kanske är någon inställning i drivrutinerna till grafikkortet?

#1873

Postad 13 december 2006 - 06:32

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Låter mer troligt att han/hon som gav dig det svaret tar någon form av droger eller bara hittade på.
Skulle dock inte ha något emot att ha fel i detta fall men tvivlar på att det är någon större risk för det.

#1874

Postad 10 maj 2008 - 21:55

Unregisteredccec635e
  • Unregisteredccec635e
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
jag har 1.01 i service menyn, betyrder det att jag inte har den uppdaterade programvaran?

mvh

#1875

Postad 12 maj 2008 - 00:31

Unregisteredccec635e
  • Unregisteredccec635e
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
vet ni vart man ställer in scalningen i menyn på projektorn?
vad gör DDE? jag såg det innan i menyn men nu hittar jag det inte, vet ni?

mvh

svenne

#1876

Postad 03 november 2008 - 08:47

Rebelicious
  • Rebelicious
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Hur ställer sig denna nuförtiden jämfört med projektorer i samma prisklass?

#1877

Postad 06 november 2008 - 11:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Hur ställer sig denna nuförtiden jämfört med projektorer i samma prisklass?

Den kostade 28tusen när den släpptes, idag knappt värt mer än 6 tusen, kanske :)

#1878

Postad 15 november 2008 - 11:38

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Så här ligger det till gällande HDMI:
- Första SW versionen: har 1:1 pixel mapping - MEN croppar bilden (dvs använder ej alla 1280*720 pixlar på panelen) vilket ger en svart oanvänd ram.
Inte så trevligt om man har duk med svarta kanter och växlar mellan tex HDMI & component - component fyller upp men inte HDMI.

- Andra SW versionen: har EJ 1:1 pixel mapping - croppar ej bilden längre (dvs nu fyller den ut panelen) MEN overscannar i stället (därav ej 1:1 mappning) :-(

- Om det har kommit en tredje version är jag all ears.

Sitter själv med en HS-50 (numera andra versionen) mot en HTPC som jag precis testat med HDMI och bilden är "klarare" efter kalibrering, men givetvis inte lika "skarp" som InputA som pixelmappas perfekt mot min Sony HS-50a (skarp i meningen att text/bild inte skalas utan visas exakt som det är tänkt).

Mvh
Boogieman

Redigerat av bigbadboogie, 15 november 2008 - 11:40.


#1879

Postad 22 november 2008 - 00:49

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Har själv forskat lite i ämnet om det här med pixel alignement och JA det är ett problem på HS50.
En poll på AVS visade att väldigt många hade 1-2 tom 3 pixlars förskjutning.

Så här ser ett RIKTIGT alignment fel ut
Postad bild

Jag har själv gjort några lite mer avancerade mönster där man även kan mäta overscan / blanking på en pixel när.
Dessutom kan man kolla av de 3 grundfärgerna plus de 3 bas-blandfärgerna separat samt ett par figurer för att kolla ev. skalningsproblem på objekt mindre än 10 pixlar.
Datorn måste ställas in så den skicka 1280*720p ut (ingen skalning mao) och sedan kopplar du in datorn till HS50 via RGB kontakten och sedan är det bara att testa. Packa upp "HS50_patterns.zip" och sätt som desktop background t.ex.


Hej

Har varit borta länge från denna tråden nu, men efter att ha införskaffat HTPC och PS3 så känner jag att det är på plats att bidra med några sista tips.
1. Ta bort interferensmönster för InputA (bästa ingång för HTPC
2. Ställa fokus så skärpan blir så bra den kan för hela bilden och pixelmisalignment ger så liten påverkan som möjligt (det handlar inte bara om fokusringen :) )

Bakgrundsfakta (hoppa detta om ni hatar tragg om varför saker blir som de blir)
HS-50 har som känt haft problem med alignment av sina paneler som jag skrivit om tidigare (se ovan).
Efter att ha haft min inskickad för alignmentfel och fått tillbaka den, så såg det fortfarande ut att vara samma problem...men jag hade missat en liten detalj.
När jag kollade alignmentfelet så hade jag lensshiftat ner bilden och därefter justerat skärpan utifrån center på bilden (inte center av linsen).
Jag märkte att vänsterdelen av bilden var väldigt skarp, medans högerdelen var enormt suddig.

Eventuella felaktigheter i linssystemet blir värre vid lens shift och "skiftas ner" tillsammans med bilden (blir således som värst i nederkant av bilden vid shift neråt och högerkant vid shift höger då denna del kommer så långt från original brännpunkt som möjligt - dvs förlängningen av linsens centrum).
Den absoluta "sweet spoten" pixelmässigt är centrerad framför linsen (fokuspunkten) oavsett var bilden befinner (hur man ställt lens shiften), men man kan absolut få det bättre om man följer nedan tips.


Så till tipset

Detta steg tar max 5-10 minuter och tar bort eventuell interferensmönster för InputA (OBS gäller bara Input A)
0. Först vill vi se till att Input A är rätt ställd. (byter ni grafikkort i PC'n kan detta behöva göras om).
A. Börja med att slå av "Smart APA" på Sony HS-50 under "Menu - Functions - Smart APA" Set till OFF (och slå aldrig till den igen för då kommer projektorn justera tillbak bilden, oftast något felaktigt)
Gå till denna sida och följ instruktionerna
B. Börja med att justera H-size (min är 1664 efter justering, men vet ej om det kan skilja mellan olika insignaler från olika grafikkort) så att det värsta interferensmönstret försvinner.
C. Justera clockphase på HS-50 gå till "Menu - Signal - Adjust signal - Dot Phase - Enter"
Justera med vänster/höger tills allt dotcrawl är borta.
D. Om ni märker att er bild in är centrerad längre ner i denna test (alla hakar i testbilden nedan ej syns) gör ni detta även i denna menyn under "Shift H: ... V:.... Efter att ha tryckt enter här kan ni ställa in bilden manuellt så den hamnar "mitt i panelen" och således visar samtliga pixlar på er duk.
Föresten om ni har duk så se till att zooma ner bilden så att ni ser hela panelen och att inte "yttersta pixerlraderna" döljs av maskningen.


Dessa steg tar max 5-10 minuter och belöningen är en skarpare bild (korrekt ställd fokus)
1. Koppla dator via Input-A

2. Ställ upplösning på PC till 1280*720

3. Ladda ner testbilderna från ovan inlägg 'eller klicka här för att komma dit'
alternativt rita en egen bild med t.ex. ett hårkors exakt i mitten av bilden och några hakar i varje hörn (1 pixel bred linje) och spara som bmp i format 1280*720

4. Sätt testbild som desktop (tex genom att öppna med Windows bildvisare - högerklicka på bilden o välj "set as desktop background)

5. Stäng ner alla fönster

6. Välj "autohide taskbar" (högerklicka på taskbar - properties - bocka i "auto hide taskbar" och "OK")

7. Kontrollera att ni får med ALLA av overscanmarkeringarna (om ni använt min testbild) i hörnen. Dvs att ni även ser den som har 0 pixlar i höjd med overscanmarkeringen. Då mappas bilden 1:1. (Nedre overscanmareringarna kommer visa markeringen med 1 punkt då den yttersta utan punkt döljs av resterna av taskbaren)

8. Resetta lens shift genom att justera så linsern ser ut att vara i centrum.
Om ni vill vara noga så skruva härifrån lensshift max höger. Justera sedan max vänster och räkna antal "justerdrag" tills ni kommer max vänster. Gå sedan tillbaka hälften av antalet "justerdrag" (jag hade 50 totalt v->h).
Gör likadant för lens shift upp och ner, när ni är i center för vänster höger enl. ovan.

9 Be en kompis stå nära bilden (eller kika själv om ni har bra ögon).
Steg 1 - grovjustering:
Justera fokus så att centerbilden eller hårkorset (dessa bör ligga mitt framför linsen om ni justerar lens shift korrekt ovan) är så skarp som möjligt, med så lite "smear" runt pixlarna som möjligt
(det var här jag såg att mina paneler var nästan perfekt alignade då samtliga färger låg mitt på varandra på centerdelen och gav klar vit utan färgade konturer, även om det "lös/glödde" lite runt om pixeln i regnbågens RGB). Ni kan även sätta muspekaren mitt i bilden och utgå ifrån den.
Är panelerna inte korrekt alignade så kommer R G B ej ligga mitt på varande. Detta kan inte påverka. Se bara till att dessa delpixlar är så skarpa som möjligt.
Steg 2 - finlir:
Kontrollera/justera så att nedre högre o nedre vänster overscanmarkeringar är ungefär lika skarpa (ni kommer se att de är oskarpare än centerdelen och att där är mer "alignmentfel", men detta beror enbart på att optiken inte räcker till/är bra nog. Alignmentfel har nog alla i hörnen, pga optiken helt enkelt ger förskjutningar av färgerna pga ljusets olika brytning (ja, optiken kunde varit bättre)

10. Justera tillbaka bilden dit ni vill ha den mha öens shiften
Ni bör nu ha uppnått maximal skärpa för hela bilden och skärpan bör vara relativ jämn i de olika hörnen i bilden.


Detta blir nog mitt sista inlägg i denna tråd, då det är dax för steget till FullHD, troligtvis Sonys nya SXRD "10a" :D

Mvh
Boogieman

Redigerat av bigbadboogie, 22 november 2008 - 01:16.


#1880

Postad 22 november 2008 - 13:35

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Vad är en beggad HS50 med 800h på lampan värd idag ?

#1881

Postad 22 november 2008 - 13:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Vad är en beggad HS50 med 800h på lampan värd idag ?

Hyfsad spec, men 5-6000kr som ovan nämnt kanske.

#1882

Postad 03 januari 2011 - 13:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Efter 1586 h small lampan :)

Nån som vet bra ställen att skaffa ny lampa?

#1883

Postad 03 januari 2011 - 13:05

Eerie
  • Eerie
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Efter 1586 h small lampan :)

Nån som vet bra ställen att skaffa ny lampa?


https://www.prisjakt...a...e&ftg_menu=

#1884

Postad 03 januari 2011 - 13:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jättebra :)

#1885

Postad 27 oktober 2011 - 12:08

ZwenX
  • ZwenX
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Är det värt att köpa en ny lampa till denna för 3000:- eller bör man satsa på något nytt och isf vad för under 6000:-

#1886

Postad 14 november 2011 - 23:01

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Min lampa börjar också ge sig in på de sista timmarna.
Tänkte dock sälja projen inom kort så frågan är om man skall köpa en ny lampa o sälja eller dema med den gamla vid det här laget rätt ljssvaga lampan`?

#1887

Postad 01 november 2013 - 12:44

Oltrix
  • Oltrix
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har fått möjlighet att köpa en Sony VPL-HS50 av en kompis, för kostnaden av den nya lampan typ 1000 kr

Är den värd det eller är den allt för gammal nu?

Tänkte köra den som insteg i projektorvärlden eftersom jag inte har lust att spendera 7-10000+ på en ny projektor.

(Har medelhöga krav, kör mest plex, MKV 1080 filmer, men är inte fanatisk)

#1888

Postad 01 november 2013 - 13:12

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
HS50 hade en bra bild på sin tid och är definitivt en vettig "prova på" projektor. Tänk bara på att den är ganska ljussvag så det krävs ett rätt mörkt rum för att få en vettig bild. /Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.