Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice Definition SW-10

148 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Proson Conquest Sub 1010 MK2 (Subwoofers) 1 8,39 (22) Inga priser
Audio Pro Sub Level 110 (Subwoofers) 1 8,7 (53) Inga priser
XTZ 99 W12 (Subwoofers) 4 9,34 (58) Inga priser
XTZ 99 W10.16 (Subwoofers) 8 9,03 (137) Inga priser
Dynavoice Definition SW-10 (Subwoofers) 3 7,48 (30) Inga priser
65 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Dynavoice * (3407 inlägg) 6 år sedan
Audio Pro-klubben (197 inlägg) 6 år sedan
Råd vid försäljning av hemmabio (2 inlägg) 7 år sedan
XTZ 99 W10.16 (706 inlägg) 8 år sedan
Golvhögtalare till Yamaha RX-A1030 (4 inlägg) 8 år sedan
Klipsch RW-10 eller XTZ 99 10.16 (1 inlägg) 8 år sedan
2.1 till Connect Amp (10 inlägg) 9 år sedan
XTZ 99W10.16 eller Klipsch SW112? (4 inlägg) 9 år sedan
1 x SPL-800 Ultra eller 2 x XTZw10.16 + DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema (5 inlägg) 9 år sedan
XTZ eller Dynavoice som sub. (7 inlägg) 9 år sedan
Sub vs Sub (15 inlägg) 9 år sedan
KÖPRÅD SUB 6000-10000 KR (4 inlägg) 9 år sedan
Dynavoice Definition sw10-ex eller XTZ 99 10.16? (8 inlägg) 10 år sedan
billiga subbar. (16 inlägg) 10 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice Definition * (401 inlägg) 10 år sedan
Hjälp med val av sub (24 inlägg) 10 år sedan
Marantz SR6006 med XTZ (1 inlägg) 10 år sedan
Officiell Tråd - XTZ Aktiva Subwoofers (342 inlägg) 11 år sedan
Tips på sub till DLS Flatboxsystem (5 inlägg) 11 år sedan
Nytt litet biorum, Optoma HD300X + Pioneer VSX-922 + Tangent Evo E4L + XTZ (2 inlägg) 11 år sedan
Sub med pluggar (25 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med basköp. Den jag tänkte köpa var slut! >.< budget: 400 (19 inlägg) 11 år sedan
XTZ W10.16 vs. XLS 200 Mk2 (11 inlägg) 12 år sedan
XTZ 70.12 ngt att ha? (5 inlägg) 12 år sedan
Dags för ny subwoofer (22 inlägg) 12 år sedan
Dynavoice f-6 vs Audiopro black diamond v.2 (21 inlägg) 12 år sedan
Datorhögtalare (studiohögtalare?) (8 inlägg) 12 år sedan
XTZ 99 W10.16 (16 inlägg) 12 år sedan
Subwoofer config Onkyo TX-SR608 (3 inlägg) 13 år sedan
Musiksubbar - finns det några bra? (73 inlägg) 13 år sedan
REL T3 vs MA Radius 360 HD vs XTZ 10.16 vs REL Q150 (17 inlägg) 13 år sedan
Frågor till ägare av XTZ 99 W12 (46 inlägg) 13 år sedan
Subfråga (15 inlägg) 14 år sedan
XTZ 99 W.12 mot Ace Bass 3 ? (8 inlägg) 14 år sedan
Audio Pro Sw-450 (5 inlägg) 14 år sedan
ace-bass 2 vs xtz w10.16 (21 inlägg) 14 år sedan
Dynavoice F-6 paketet (4 inlägg) 14 år sedan
Den mest musikaliska receivern under 10.000 (5 inlägg) 14 år sedan
Djupbas? (39 inlägg) 14 år sedan
Yamaha NS-xxx tillsammans XTZ 99 W12 (14 inlägg) 15 år sedan
Kef iQ7 och Marantz 7001 söker musikalisk sub (2 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-2106 med XTZ 99W12 spelar avstängd. (2 inlägg) 15 år sedan
XTZ 99 W12 (152 inlägg) 15 år sedan
Audio pro level 110 (134 inlägg) 15 år sedan
XTZ 99 W8.16 VS XTZ 99 W10.16 (6 inlägg) 15 år sedan
Trevlig allroundsub för max 3000:- (18 inlägg) 15 år sedan
XTZ 80 vs Dynavoice Magic F-6 EX (12 inlägg) 15 år sedan
Kan denna sub vara alternativet jag letar efter? (7 inlägg) 15 år sedan
Kommentarer till Underhållningscenter (innan tvmöbelsbygget) av alex.bergsl (4 inlägg) 16 år sedan
Prova en audio pro ps-175 eller säkra med proson 1010 MKII (4 inlägg) 16 år sedan
Mellandagsshopping av sub... (16 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av musiksub? (7 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med XTZ 99 W10.16 ihop med Yamaha RX-V661 (6 inlägg) 16 år sedan
2st XTZ 99 W12 vs. 1st Yamaha YST-SW1500 (44 inlägg) 16 år sedan
proson stratego vs dynavoice finale (72 inlägg) 16 år sedan
AP Sub Level 110 vs. XTZ 99 W10.16 (8 inlägg) 16 år sedan
Vilken av dessa? (7 inlägg) 16 år sedan
Canton GLE402 vs 403 (5 inlägg) 16 år sedan
Ny högtalarserie från Audio Pro - "Level" (52 inlägg) 16 år sedan
Bästa bas just nu för ca 2000kr? (9 inlägg) 16 år sedan
Dynavoice M-85 (11 inlägg) 16 år sedan
Sub funderingar (34 inlägg) 16 år sedan
bästa förstärkare och högtalare för ca 20K ? (59 inlägg) 16 år sedan
På väg att beställa hembio (7 inlägg) 17 år sedan
xtz 99 w12 måndags exemplar? (9 inlägg) 17 år sedan

#51

Postad 23 februari 2008 - 09:44

HAKANWA
  • HAKANWA
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hmmm verkar vara en del som har problem med den basen. En hade fel på steget , 2 hade glapp i kontakten ifrån subben......men sen vet man inte hur många andra som köpt den o ch den fungerar


Köpte en för en vecka sedan...
Nu är den helt död..
Inte ett uns av liv...
Känns alltid lite torrt när man handlat på nätet och måste skicka tillbaka och mecka..
Men i övrigt så ä jag väldigt nöjd med vad den levererar...


Surt :(

När den fungerade, vad det bra tryck i den (både till film o musik)
Går den djupt?


När den fungerade!!
Film.. Hela det Dynavoice paketet som jag köpte gav filmerna en helt ny dimension!
Nu är jag lite av en bas nörd.. så i Transformers till exempel.
Under första scenerna när dom attackeras på flygbasen så satt jag och rös av vibrationerna och kraften som adderades av basen.

Musik då...
Njaeee..
Som så många andra nämnt.. Hårdrock, då känns dom riktigt stabila..
Går vi sen till pop.. Bryan Adams, Celin Dion.. Typ musik.. Då sitter jag ofta och söker efter det där lilla extra genom förstärkaren.. Det låter inte illa när man har "hiss volym" men vill man känna musiken lite så fattas det något som jag inte kan sätta ord till..

Men rent generellt är jag oerhört nöjd för det jag fått till dom pengarna jag har betalat.

Förövrigt så vill jag också ge en stor eloge till Fynda.se som löser mitt problem på ett sätt som får mig att garanterat handla mer där och rekommendera andra att handla där.

Ett nytt slutsteg är på väg på posten.
Det defekta är urplockat.
All heder!!!!

#52

Postad 10 mars 2008 - 13:55

Unregistereddf66e77b
  • Unregistereddf66e77b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har ägt ett par M-85'or i snart 2 år och är kalasnöjd, men nu är det då äntligen dags för en Sub också, så jag beställde SW-10 igår och väntar med spänning på att jag får hem den.
Återkommer med kommentarer och lite bilder vid ett senare tillfälle.

ps. Förstår inte denna hype med att man ska köra svart färg, över hälften har inte ens dekorerat deras vardagsrum så att dom passar med något svart.
Typ tv-bänk i björk och sedan pladask två stora svarta frontar med en stor svart kloss... ;)
Fanns 1 fjuttig bild på prisjakt på en Walnut SW-10 som stod i hörnet på en bild med en blomma på sig, sånt gillar vi inte.

Redigerat av Unregistereddf66e77b, 10 mars 2008 - 13:57.


#53

Postad 11 mars 2008 - 00:51

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0

Har ägt ett par M-85'or i snart 2 år och är kalasnöjd, men nu är det då äntligen dags för en Sub också, så jag beställde SW-10 igår och väntar med spänning på att jag får hem den.
Återkommer med kommentarer och lite bilder vid ett senare tillfälle.

ps. Förstår inte denna hype med att man ska köra svart färg, över hälften har inte ens dekorerat deras vardagsrum så att dom passar med något svart.
Typ tv-bänk i björk och sedan pladask två stora svarta frontar med en stor svart kloss... ;)
Fanns 1 fjuttig bild på prisjakt på en Walnut SW-10 som stod i hörnet på en bild med en blomma på sig, sånt gillar vi inte.


Att ha en bänk i björk eller annan ljus färg till svart elektronik är inte ekvivalent med att det är dåligt dekorerat etc.
Har man inga kontraster ser det dött och livlöst ut. TVn bör enligt mig t.ex alltid vara svart pga bilden.

#54

Postad 11 mars 2008 - 12:32

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Sudden_se äger nog både Dynavoice sw-10 och Xtz 99 10.16 då han betygsutit dom båda. Han kanske kan göra ett utlåtande vilken av dom han anser som "bäst" ? ;)

#55

Postad 11 mars 2008 - 18:10

Unregistereddf66e77b
  • Unregistereddf66e77b
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har nu fått hem subben, levererat till dörren och allt.

Allting var frid och fröjd tills jag kopplade in den, och det inte kommer något ljud alls.
Har nu suttit i 2-3 timmar och fipplat fram och tillbaka med förstärkarens inställningar men fortfarande nada.

Lampan lyser i alla fall och det sprakar till lite granna i frontarna när man skrapar Sub-kontakten runt hålet som det brukar göra.

Är dock lite fundersam över hur det ser ut, som i denna bild tex, ser ju ut som någon brutit av ena piggen med våld:

Postad bild

Och eftersom detta är min första subwoofer så har jag ingen aning om jag kopplat in kabeln rätt:

Postad bild

Redigerat av Unregistereddf66e77b, 11 mars 2008 - 18:12.


#56

Postad 12 mars 2008 - 09:11

Unregisteredc0657c91
  • Unregisteredc0657c91
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Har nu fått hem subben, levererat till dörren och allt.

Allting var frid och fröjd tills jag kopplade in den, och det inte kommer något ljud alls.
Har nu suttit i 2-3 timmar och fipplat fram och tillbaka med förstärkarens inställningar men fortfarande nada.

Lampan lyser i alla fall och det sprakar till lite granna i frontarna när man skrapar Sub-kontakten runt hålet som det brukar göra.

Är dock lite fundersam över hur det ser ut, som i denna bild tex, ser ju ut som någon brutit av ena piggen med våld:

Postad bild

Och eftersom detta är min första subwoofer så har jag ingen aning om jag kopplat in kabeln rätt:

Postad bild

OOPS! Såg nu att jag tog fel. Du har ju kopplat in den i rätt ingång. Sorry

Förresten får jag en sw-10, förhoppningsvis i slutet av veckan. Då kommer även Sherwood 6502 samt Proson sat 31 5.0 system i vit pianolack. Det ska bli jättespännande att höra detta system och att höra ett sådant här budgetsystem överhuvudtaget. Jag har precis växlat ner från highend och vill inte lägga 30-40000 på något mediokert varför jag istället går stenhårt på låg, lågbudget. Det är kul som attans. Nu får jag hela systemet för mindre än vad jag fick för mina kablar begagnat:-)

Redigerat av Unregisteredc0657c91, 12 mars 2008 - 09:18.


#57

Postad 12 mars 2008 - 16:57

sudden_se
  • sudden_se
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Sudden_se äger nog både Dynavoice sw-10 och Xtz 99 10.16 då han betygsutit dom båda. Han kanske kan göra ett utlåtande vilken av dom han anser som "bäst" ? ;)


Hej

Jag är ägare just nu till en XTZ99 10.16 och testade SW-10 under några veckor.
Till musik är XTZ klart bäst utan tvekan. Till film är nog sw-10 något vassare mer djup.
För mig var det bra att byta för jag lyssnar mest på musik.
Kunde inte placera dem på samma plats så möjligen påverkar detta en del med. XTZ har jag nära ett hörn och sw-10 var placerade efter en kortsida.
Men jag är ingen expert på detta utan vanlig amtör.

#58

Postad 13 mars 2008 - 00:13

swOOp
  • swOOp
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
ingen som kan säga hur denna sub står sig mot audio pro level 110.. vore kul att veta. Äger 110 och man kanske ska byta till denna sub, om den är bättre det vill säga.

#59

Postad 13 mars 2008 - 10:11

Effe
  • Effe
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Har nu fått hem subben, levererat till dörren och allt.

Allting var frid och fröjd tills jag kopplade in den, och det inte kommer något ljud alls.
Har nu suttit i 2-3 timmar och fipplat fram och tillbaka med förstärkarens inställningar men fortfarande nada.

Lampan lyser i alla fall och det sprakar till lite granna i frontarna när man skrapar Sub-kontakten runt hålet som det brukar göra.

Är dock lite fundersam över hur det ser ut, som i denna bild tex, ser ju ut som någon brutit av ena piggen med våld:

Och eftersom detta är min första subwoofer så har jag ingen aning om jag kopplat in kabeln rätt:


Din sub ser ju milt sagt misshandlad ut i pluggen, kommer faktiskt inte ihåg hur min kontakt ser ut men jag kan sätta pengar på att jag har tre stift. Jag hade också problem med att få ljud i början men det visade sig vara min stärkare som bara kunde köra bass ut på lfe i vissa mode...=)

#60

Postad 13 mars 2008 - 14:00

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Jag funderar också på denna SW-10, men det finns få omdömen om den ännu.

Valet står mellan den och en MJ Acoustics MkII....

#61

Postad 13 mars 2008 - 17:16

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Chidori

Har du fått igång subben än?

#62

Postad 17 mars 2008 - 12:55

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Ja, vilken skall man egentligen ta? 500 SEK prisskillnad är ju inget att bråka om.

1) Dynavoice SW-10
2) Audio Pro Level 110

??

#63

Postad 01 april 2008 - 20:23

HENRIQ91
  • HENRIQ91
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
jag skulle köra på en xtz ;),

#64

Postad 03 april 2008 - 09:22

erito
  • erito
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Det blev en AudioPro Sub Level110 i valnöt :)
Funderade på XTZ ett tag, men ångrade mig och denna känns helt rätt.

#65

Postad 03 juli 2008 - 20:09

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Livar upp tråden igen :)

Chidori, har du fått igång subben än?? ;)

#66

Postad 19 juli 2008 - 15:37

Unregisteredc0657c91
  • Unregisteredc0657c91
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min sub i fyra fem månader och placerat den på lite olika sätt. Den har spelat tillsammans med Proson reality31 5.0 paket och en receiver från sherwood (6502) mycket bra har det fungerat, speciellt till filmtittande. Några viktiga poänger har jag dock kommit fram till. Placering: här skall den placeras i ett hörn för att få jämnast frekvensgång (vad jag kan höra) och starkast ljud givet volymen eftersom hörnplacering ökar ljudtrycket. vidare tror jag just nu att man behöver några kraftigare fronthögtalare för att det ska bli helt bra. Basen kan spela fruktansvärt starkt innan den slår igenom medans frontarna (mina små satelliter) inte klarar alls lika hög volym. Det kan visserligen vara stärkaren som är för klen men jag tror inte det då jag numer driver allt med en Marantz SR7500. Dessutom, ytterligare en viktig sak: basen från de olika förstärkarnas lågnivåutgång är olika. Marantzen klart bättre (inte konstigt dock, lite prisskillnad).

Nu fungerar basen mycket bra, över förväntan och jag misstänker att den skulle hänga med i svängarna även om jag skaffar klart bättre frontar, vilket är min ambition.

Liten passus: Spelar jag bara basen kan jag spela utan särskilt märkbar dist så att väggar, fönster och prylar vibrerar och rör sig såväl på övervåningen som undervåningen och basen känns rapp och transientstark. Jag tror stärkaren i denna basen är riktigt kompetent.

Eftersom jag sålt en riktig highend anläggning nyligen så har jag ganska god kunskap om mina preferenser och vad jag anser vara korrekt ljud. Denna bas spelar självklart inte korrekt och högupplöst bas som en highend-anläggning men jag är sjukt förvånad över att jag ändå sitter och njuter av ljudet och då särskilt basen. Det är ett riktigt skönt riv och när det är subtilare djupbas som ger ambiens eller effekt så är den förvånansvärt nyanserad och engagerande. Riktigt kul och jag undrar om det finns särkilt många basar där ute som kan spela som denna för liknande pengar. Det är ju en spottsytver i ljudsammanhang och helt klart värt pengarna för att komma åt de djupa oktaverna.

Jag läste att någon jämfört med en audioprobas level 110 och hade basarna placerade på olika ställen varpå han valde bas efter det testet. Gör inte så, snälla ni. Det kommer inte göra så att ni väljer den bästa basen, förutom om ni har tur. Placeringen är a och o liksom samspelet med övrig anläggning och rum. Jag uppmanar er att testa noga vid fler olika placeringar, delningsfrekvenser, nivåer och musik, filmer. Det tar tid men är värt det.

Slutligen vill jag, utan att jämföra med något, rekommendera Dynavoice SW-10 för provlyssning i den anläggning ni har och överväg den verkligen för den går att få välspelande och gå inte så mycket på saker som folk skriver när de hävdar bestämt att den ena basen är överlägsen den andra såvida de inte gjort en a/b jämförelse med exakt identiska förutsättningar. Men till och med då är det endast deras subjektiva uppfattning, liksom min uppfattning är min subjektiva.

#67

Postad 24 juli 2008 - 22:26

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
tack för den infon knugge..

detta blir nog närsta inköp..

#68

Postad 24 juli 2008 - 23:53

shining71
  • shining71
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Kanonanalys ovan! Jag råkade visst beställa en. :unsure:

#69

Postad 28 juli 2008 - 23:49

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
skall strax köpa en sub och står vekligen i valet och kvalet mellan denna och en XTZ, 10 el. 12. Till saken hör att jag har QLN Artech 8 som frontare och sw-10 i valnöt är en bra matchning rent estetiskt. Ingen fler som jämfört dessa två olika subbar. Vilken tror ni spelar bäst ihop med mina QLN?
Kanske inte spelar så stor roll då båda verkar vara mycket för pengarna

#70

Postad 29 juli 2008 - 01:45

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

skall strax köpa en sub och står vekligen i valet och kvalet mellan denna och en XTZ, 10 el. 12. Till saken hör att jag har QLN Artech 8 som frontare och sw-10 i valnöt är en bra matchning rent estetiskt. Ingen fler som jämfört dessa två olika subbar. Vilken tror ni spelar bäst ihop med mina QLN?
Kanske inte spelar så stor roll då båda verkar vara mycket för pengarna

Ett till alternativ kan vara Audio Pro:s Level 110, den har fått bra betyg i tester, finns för ungefär samma pris som Dynavoice och XTZ:s alternativ och finns dessutom i valnöt :)

#71

Postad 29 juli 2008 - 15:27

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Ett till alternativ kan vara Audio Pro:s Level 110, den har fått bra betyg i tester, finns för ungefär samma pris som Dynavoice och XTZ:s alternativ och finns dessutom i valnöt :)

har kikat en del på Audio Pro level110 och den verkat riktigt lovande och jag hade kunnat tänka mig den om det inte vore för en sak, utseendet. Den finns visserligen i valnöt men det är väligt mörk valnöt i annan nyans än QLN, skulle skära sig helt. Så därför är det just sw-10 eller XTZ som är akruell

#72

Postad 30 juli 2008 - 01:00

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0

Kanonanalys ovan! Jag råkade visst beställa en. :)


Har du fått din än?
är du nöjd med den?

#73

Postad 04 augusti 2008 - 12:04

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Jag har den SW-10 och är mycket nöjd med hur den spelar. Skulle dock vilja ha ännu mer bas i rummet och funderar nu på att skaffa en till.

vad tror ni? Är det bättre att köpa en till för 3000 kr eller köpa en helt ny bas i priskklassen cirka 5000 kr??

Har hört att två basar kan vara mycket bra i ett rum.

#74

Postad 07 augusti 2008 - 08:09

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Har nu beställt en SW-10 till. Ska bli spännande att se hur mycket bättre det blir! :-)
Tänker placera dem i varsitt hörn framme vid fronthögtalarna. (trorjag)

#75

Postad 13 augusti 2008 - 07:58

Unregistereda20f1f07
  • Unregistereda20f1f07
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Har nu två SW-10:or i biorummet. Placerade dem bakom fronthögtalarna som ni kan se på mina bilder.
Basen blev jämnare i rummet, men jag tror att det kommer att bli ännu bättre när den spelat in sig.

När jag körde båda samtidigt så märktes det tydligt att konen inte flyttade sig lika mycket på den nya subben.

Kopplade vidare den första subben med lågnivå ut, till den nya. Funkade jättebra.

#76

Postad 14 augusti 2008 - 16:57

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Har nu två SW-10:or i biorummet. Placerade dem bakom fronthögtalarna som ni kan se på mina bilder.
Basen blev jämnare i rummet, men jag tror att det kommer att bli ännu bättre när den spelat in sig.

När jag körde båda samtidigt så märktes det tydligt att konen inte flyttade sig lika mycket på den nya subben.

Kopplade vidare den första subben med lågnivå ut, till den nya. Funkade jättebra.


visst kan man inte koppla på det sättet med xtz w10.16? undrar för jag är lite dålig på det där med kopplandet.
För att kunna ha två subbor när man har en 7.1 reciever så måste det finnas en lågnivå utgång på en av subborna?
Har jag greppat det rätt?

#77

Postad 14 augusti 2008 - 17:30

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

visst kan man inte koppla på det sättet med xtz w10.16? undrar för jag är lite dålig på det där med kopplandet.
För att kunna ha två subbor när man har en 7.1 reciever så måste det finnas en lågnivå utgång på en av subborna?
Har jag greppat det rätt?

Det enda som behövs är en Y-kabel som delar upp din förstärkares subb-utgång i två.

#78

Postad 18 januari 2009 - 06:09

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Ja nu har jag spelat den i snart en vecka och jag tror att jag har hittat en bra position för den. Den fungerar faktiskt bra för musiklyssning och presterar riktigt fint under film tittande, hänvisar till en scene i Spiderman3 där Sandman trillar ner i mojängen som gör honom till Sandman. :)

Här kommer lite dåliga bilder också.
Postad bild

Gammalt inlägg jag citerar här men är det där verkligen rätt inkopplat?
Jag har min lågnivå inkopplad nere till höger (Right singel).

Vad är korrekt och vad är skillnaden?

Redigerat av Falcy, 18 januari 2009 - 06:09.


#79

Postad 22 januari 2009 - 18:08

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

Gammalt inlägg jag citerar här men är det där verkligen rätt inkopplat?
Jag har min lågnivå inkopplad nere till höger (Right singel).

Vad är korrekt och vad är skillnaden?

Har också våran kopplas på nedre höger

#80

Postad 22 januari 2009 - 18:14

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Det står ju singel på den högra nedre kontakten (vilken fin blandning av svenska och engelska på baksidan).

#81

Postad 31 januari 2009 - 21:54

1611
  • 1611
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tjänar man något på att dela kabeln med en y-split, och sedan koppla in den så(plus och minus) istället för singelkabel hela vägen? Läste att proson-kabeln inte skulle passa med denhär subben, så funderade om man kunde lösa problemet med en y-split..

#82

Postad 31 januari 2009 - 21:56

Unregisteredc0657c91
  • Unregisteredc0657c91
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
perfa med två. Tror det är bättre än en dyrare sub. Jag skulle också vilja ha två. Har den spelats in än, hur blev det?

#83

Postad 05 februari 2009 - 13:28

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Blir så småningom 2st sånna för oss med :blink:

Våran Proson single RCA subkabel fungerar utmärkt!

#84

Postad 05 februari 2009 - 14:31

JessKiwi
  • JessKiwi
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Subben har nu haft ett par veckor på sig att bli inspelad. Skillnaden är markant efter inspelning. I överlag är jag mycket imponerad. Jag skulle inte bli förvånad om även jag skaffar mig en till i framtiden!

Jag har också en Proson Single RCA-subkabel och den funkar utan problem. Lite klumpig dock.

#85

Postad 08 februari 2009 - 18:08

Jakob013
  • Jakob013
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Tjaa! lånar tråden..

Ska snart köpa dynavoice m-65orna samt en yamaha rx-797 till musik lyssning alltså...tänkte komplettera dom med en bas tror jag så frågar experterna, vilken tum storlek blir bäst till musik? 8,10,12? Nån som hört en bra bas som ni gillat spec till musik i 2-4 tusen kronors klassen. Helst en som dunkar på bra.

vad tror ni om:

http://www.fynda.se/...php?prodid=2183

för seg och stor 12a? Vill ju inte ha en trött bas..

mvh jakob...17 årig nybörjare

#86

Postad 02 mars 2009 - 14:01

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
när jag var och lyssnade på sub på fynda stod Sw-10 brevid den du länkat till.. och fii fan vad proson är stor.. den är som ett kylskåp :)

SW-10 funkar bra till både musik och film.. iaf vad jag tycker.. men alla tycker ju olika..

Redigerat av clarken, 02 mars 2009 - 16:00.


#87

Postad 02 mars 2009 - 17:26

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

http://www.fynda.se/...php?prodid=2183

för seg och stor 12a? Vill ju inte ha en trött bas..

mvh jakob...17 årig nybörjare

Just den basen är känd för en massa ######r anamma, men inget finljud så är nog itne bästa alternativet om du vill ha korrekt och musikalisk bas.
Mvh Mydynavoice

#88

Postad 03 mars 2009 - 23:49

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Mydynavoice

Ser att du har en sw-10 sub.
Nöjd med den?

Själv var jag inne på att köpa en sån men det blev en begagnad dynavoice challenger 10 sub.

#89

Postad 04 mars 2009 - 07:29

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0
Till formatet är den mycket bra. Spelar tight med massor av muskler. Själv hade jag önskat en större låda för ännu med baspotensial.
Mvh Mydynavoice

#90

Postad 05 mars 2009 - 23:36

Unregisteredb4fce5a7
  • Unregisteredb4fce5a7
  • Lärjunge

  • 322 inlägg
  • 0

Eller...
XTZ 99 W10 som kanske spelar mer i samma storleksklass!
Audio Pro Sub Level 110
Velodyne... lite högre prisklass, men ändå intressant att jämföra!?
Proson Sub... som också är lite budgetalternativ, kan vara kul att veta hur dom står sig mot varandra.

Tycker att det är svårt att hitta tester på prylar med lite vettig budget. Test på Subar för 5000,- och uppåt är inte så svårt att hitta, men under det finns det knappt nått.

Jag frågade fynda angående hur Dynavoice sw 10 stog sig emot Proson sub 1010mkII. Fick detta svar :
"Dynavoice SW-10 är en bättre sub än 1010 MK2. SW-10 är den bästa subben vi har i dagsläget
för rimliga pengar"
Detta gör mig lite fundersam då enligt M3 hemmabio så är redan proson sub 1010mkII en bättre sub än Xtz 99 w12. Dock är mitt förtroende för den tidningen lite sisådär när det gäller Hi-Fi men som sagt, förutsättningarna finns ju att den ska låta bättre än Xtz 99 w12, kanske rejält mycket bättre. vem vet..

"Conquest från Proson är utan någon som helst tvekan testets okrönte kung. Om du är ute efter en arbetshäst som du kan pressa till det yttersta är det här subwoofer för dig. Det stora rummet där vi testade högtalarna var ingen match för Proson. Tvärtom fick vi nästan huka oss för basattackerna under filmvisningen. Under frekvenslyssningen märktes inga avvikelser, utan högtalaren trummade på ända ned till 25 Hertz på ett nästan retsamt enkelt sätt. Vi har svårt att se någon utmanare till Proson i det här segmentet. Den här kommer troligen att vara vår referens-subwoofer under en lång tid framöver i den här prisklassen."
M3 Hemmabio nr 2/2006, som järförde Sub 1010mkII mot Audio Pro Level 110, XTZ 99W12, Dynavoice Sub10, Cav WF150, Klipsch KSW10, Sony SA-WM250 och Canton AS 60 SC.


Låter som att dom enbart gick efter vilken sub som kunde spela högst å ljupast.

#91

Postad 09 mars 2009 - 20:20

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Tjänar man något på att dela kabeln med en y-split, och sedan koppla in den så(plus och minus) istället för singelkabel hela vägen? Läste att proson-kabeln inte skulle passa med denhär subben, så funderade om man kunde lösa problemet med en y-split..


Jag kopplade in min på det viset idag, köpte en 0.5m Profigold hos OnOff och jag tyckte det blev ett helt annat ljud, till det bättre. Tror inte det är inbillning, jag testade att dra ur och i kabeln och det blev ett annat, djupare ljud.

Kan någon bekräfta att det är på det viset?
Jag hörde detta från en polare som hade lite sunkigt ljud och han kör 2-in i subben ut till 1 till förstärkaren.
Killen på OnOff hävdade bestämt att har subben möjlighet till den inkopplingen _SKA_ man köra så, annars blir det inte bra.

Denna kabeln är det:
http://www.onoff.com...markID=50-60-40

Redigerat av Falcy, 09 mars 2009 - 20:52.


#92

Postad 13 mars 2009 - 10:20

pangemange
  • pangemange
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Kan bara håll med fick hem min definition igår den spelar på bra
Hade en challenger 10 sub. innen den sög rätt hårt kan jag säga.
detta är något helt annat.

#93

Postad 13 mars 2009 - 22:00

Unregistered8ac02edf
  • Unregistered8ac02edf
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Är det ingen annan som upplevt missljud från denna subben?

Jag har precis fått hem min nästan och provkört den i ca 2 veckor, är tyvärr väldigt missnöjd med den eftersom jag får nåt konstigt missljud när man vill kräma på lite mer. Och nu menar jag inte vansinnes volymer utan lagom högt filmtittande, och subben uppskruvad på lite mer än halv level och ingen boost. Innan halv level tycker jag inte att det händer särskilt mycket.

Tycker mig ha lokaliserat missljudet till blåsljud från porten. Är i mer eller mindre ständig kontakt med fynda om problemet och försöker lösa något. Dom säger att dom aldrig upplevt det från någon av dom subbarna. Kan min vara ett måndags ex tro?

Riktigt synd för det märks att där är rejält med potential i både element och steg, spelar på fint innan dom här äckliga ljuden kommer!

#94

Postad 14 mars 2009 - 14:46

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Är det ingen annan som upplevt missljud från denna subben?

Jag har precis fått hem min nästan och provkört den i ca 2 veckor, är tyvärr väldigt missnöjd med den eftersom jag får nåt konstigt missljud när man vill kräma på lite mer. Och nu menar jag inte vansinnes volymer utan lagom högt filmtittande, och subben uppskruvad på lite mer än halv level och ingen boost. Innan halv level tycker jag inte att det händer särskilt mycket.

Tycker mig ha lokaliserat missljudet till blåsljud från porten. Är i mer eller mindre ständig kontakt med fynda om problemet och försöker lösa något. Dom säger att dom aldrig upplevt det från någon av dom subbarna. Kan min vara ett måndags ex tro?

Riktigt synd för det märks att där är rejält med potential i både element och steg, spelar på fint innan dom här äckliga ljuden kommer!


Även jag upplever detta! Fast det känns mer som ett "mekaniskt" missljud. Har minskat direkt när det uppstått, men ska lyssna lite nogrannare och kolla om även mitt kommer från porten.
Får bara detta vid riktigt höga volymer.

#95

Postad 14 mars 2009 - 15:17

Unregistered8ac02edf
  • Unregistered8ac02edf
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0
Vaf har du för inställningar på subben då? Var precis iväg och köpte en audio pro B1.36, har testat den lite nu, även där finns en viss tendens till små missljud, men har bara hört litegrann vid ganska högt uppskruvad level. Hmmm vilken ska man nu behålla...

#96

Postad 11 maj 2009 - 14:51

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
Jag har haft min nu i 2 dagar och är mycket nöjd!
jag har testat den lite och den spelar LÅGT och mycket djup ner till 20 Hz!
samtidigt som den lila lådan gör den mycket snabb och snärtig ett helt perfekt koncept för min smak !

#97

Postad 11 maj 2009 - 15:00

JessKiwi
  • JessKiwi
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har haft min nu i 2 dagar och är mycket nöjd!
jag har testat den lite och den spelar LÅGT och mycket djup ner till 20 Hz!
samtidigt som den lila lådan gör den mycket snabb och snärtig ett helt perfekt koncept för min smak !


Om du är nöjd nu, vänta bara tills den fått spela in sig. Det tar lång tid. Ner till 20Hz går den inte.

#98

Postad 12 maj 2009 - 12:29

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Om du är nöjd nu, vänta bara tills den fått spela in sig. Det tar lång tid. Ner till 20Hz går den inte.


jag kör med Test tone generator och när jag drar i gång 20Hz fladdrar den på som bara den :D
så jag antar att min spelar iaf 20 hz.

jag längtar tills den blir inspelad !

Tack för hjälpen att välja rätt subwoofer!

Alla på minhembio är bra att ha och göra med !
Tack till er :)

Redigerat av Unregistered2ab1bf46, 12 maj 2009 - 14:53.


#99

Postad 12 maj 2009 - 15:08

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

  • 3 121 inlägg
  • 0

jag kör med Test tone generator och när jag drar i gång 20Hz fladdrar den på som bara den :)
så jag antar att min spelar iaf 20 hz.

jag längtar tills den blir inspelad !

Tack för hjälpen att välja rätt subwoofer!

Alla på minhembio är bra att ha och göra med !
Tack till er :D

Röra sig kanske konen kan men återger den ljud ? Det är först då den spelar 20hz. Har SW-10 själv och är skeptiskt att den går lägre än säj runt 27-28hz :)

#100

Postad 12 maj 2009 - 16:32

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Röra sig kanske konen kan men återger den ljud ? Det är först då den spelar 20hz. Har SW-10 själv och är skeptiskt att den går lägre än säj runt 27-28hz :)


Den rör sig MYCKET* just på 20 hz och man hör ett fooow ljud men tror det är luften i porten som den flyttar :D

(Trodde du mena att den inte rör sig alls på 20 hz, missuppfatta just det)

Jag är mycket nöjd med den och den passar minna behöv perfekt.


* Jag trodde inte att den kunde flytta sig så mycket



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.