Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vero 4K+ beställd

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 augusti 2018 - 17:01

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Nu tänkte jag uppgradera min RPI3 till en Vero 4k+ då den börjar bli lite trött när alla filer tenderar o växa i storlek.

Någon som har erfarenhet av en Vero 4K+?

 



#2

Postad 11 september 2018 - 10:14

bluppblupp
  • bluppblupp
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Kikar också lite på den, hur tycker du att den fungerar?



#3

Postad 16 september 2018 - 21:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Fikk min för några dar sen. Har inte packat upp och bytt från 4k än, kansje gör det imorrn. 4k är iaf bästa köpet jag nånsin gjort...4k+ ger 1gbit annars stort sett det samma tenker jag.
Netflix kommer nog aldrig funka dock....men YT funkar, och musik, bilder och såklart film och serier.

#4

Postad 17 september 2018 - 06:18

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Netflix funkar i Kodi 18, dock endast i 720p på denna typ av spelare

#5

Postad 17 september 2018 - 20:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ja det är oaktuellt för mig tyvärr.



#6

Postad 07 november 2018 - 18:02

qtech
  • qtech
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hur gick det med Vero 4K+ köpet? Hur fungerar Kodi? Hur sker uppdateringar?

 

Funderar på tre olika alternativ (som ska ersätta min gamla Intel NUC):

  • OSMC Vero 4K+
  • Nvidia Shield 16GB
  • Vänta på nån Amlogic S922-baserad box


#7

Postad 07 november 2018 - 18:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

OSMC har iaf helt super support. Gå in på forumet och se hur dom hanterar olika fel och features som det frågas om.



#8

Postad 09 november 2018 - 22:57

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Också köpt en Vero 4k+, fått supermycket hjälp av supporten där.

#9

Postad 08 december 2018 - 10:35

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0
Är ni nöjda mer era Veros? Någon som har testat hur bra det funkar med Harmony-fjärr? Läser man i deras forum så går det men verkar inte vara helt självklart hur man ska göra!

#10

Postad 08 december 2018 - 13:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Har aldrig vart så nöjd med en mediastreamer i hela mitt liv. Lite pill i början samt om du har spesifika problem, menefter det så bara funkar den 24/7 hela tiden superstabilt.

Jag har en lite äldre Harnmony 555 och ja det funkar, men då den använder IR så går det olidligt trögt. Jag älskar orginalfjärren til veron då det är radio så den funkar kanon hur man än håller den. Har 2 fjärrer framme - Harmony och Verons.

#11

Postad 08 december 2018 - 17:28

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Har aldrig vart så nöjd med en mediastreamer i hela mitt liv. Lite pill i början samt om du har spesifika problem, menefter det så bara funkar den 24/7 hela tiden superstabilt.

Jag har en lite äldre Harnmony 555 och ja det funkar, men då den använder IR så går det olidligt trögt. Jag älskar orginalfjärren til veron då det är radio så den funkar kanon hur man än håller den. Har 2 fjärrer framme - Harmony och Verons.

 

 

Låter bara att du är nöjd med boxen. Dessvärre är jag allergisk mot två fjärrar och långsam respons =)



#12

Postad 09 december 2018 - 11:25

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Efter lite googlande så har jag insett att det nog är bättre att beställa en FLIRC än att köra med en inbyggda IR-sensorn. Blir nog en beställning av en sådan här fast jag kommer att köra PLEX for KODI på den.



#13

Postad 27 december 2018 - 19:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har "velat" fram och tillbaka i månader om vilken mediaspelare jag skall ha till min Samsung Q6F 65" TV.

 

Köpte först en Mi Box 4 men den var skräp så den åkte tillbaka med vändande post och har sedan dess använt den inbyggda Plex-appen men jag kommer aldrig riktigt överens med den.

 

Kikade tidigare på Vero 4K men blev ingen beställning då 100Mbit porten har för lite bandbredd för mina filmer/tv-serier och musikvideos.

 

Har redan Netflix/YouTube/Prime i TV'n så vill bara ha en renodladd "kodi-box" för UHD HDR och mina andra filer och det känns som att Vero 4K+ är vad jag letat efter.



#14

Postad 28 december 2018 - 14:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Fungerar kanon. Det enda negativa jag kan se är om man har väldit stora filer typ 60Gb så kan den fastna när man "spolar". Vanliga filmer går ju att skippa 3-4ggr framåt med en gång för att snabbt komma långt ut i filmen, men med riktigt stora filmer fungerar detta inte helt perfekt med en gång filmen startar. Det fungerar bättre att "söka" dvs sätta markören på den tiden man vil til och så trycka "ok". Jag antar att det är jag som är lite för snabb då det nog tar lite extra tid att casha så stora mängder data och det kansje fungerar fint om man väntar en halv sekund, men iaf, ville bara påpeka detta.



#15

Postad 13 januari 2019 - 10:19

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0
Tänkte beställa en Vero i veckan när de kommer i lager igen. Men har några funderingar, hur hanterar den växlingen av färgrymd? Klarar den är byta mellan de olika Rec-standarderna beroende på vad som spelas upp?

Är det någon som testat att spela upp på två olika bildkällor (ej samtidigt), sitter både på en 4K tv och en 1080p projektor. ATV 4K hanterar ju detta föredömligt.

#16

Postad 13 januari 2019 - 11:58

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Den kan spela upp i HDR. Någon enstaka gång bommar den så man måste starta filmen igenn för att den ska kicka in HDR.

Hur den hanterar HDR filmer til en inte-HDR-kapabel bildvisare är mera osäkert. Jag har inte använt min projektor på ganska länge men kan kolla lite hur det fungerar nu.

Jag vet att dom jobbar hårt med å få allt detta att fungera. Det är lite av en jungel då olika inställningar kan ge olika effekter beroende på o mfolk har LG-tv, Sony och även vilken typ av reciever man har så det har gått lite trögt..

#17

Postad 13 januari 2019 - 12:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Är det någon som testat att spela upp på två olika bildkällor (ej samtidigt), sitter både på en 4K tv och en 1080p projektor. ATV 4K hanterar ju detta föredömligt.

 

 

UHD spelaren känner av vad bildvisaren klarar av ja., inga problem alls där. Du får lite skarpare bild med UHD genom projektorn mot vanlig bluray och även lite bättre WCG. Dvs det fungerar lika bra som Äpplet :)


Redigerat av mcmike, 13 januari 2019 - 12:07.


#18

Postad 15 januari 2019 - 08:35

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Nu är den beställd i alla fall så får vi se vad den går för =) Många mediaspelare har det blivit med åren...



#19

Postad 18 januari 2019 - 09:52

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0

Har 4k spelaren. Den är bra och supporten är grymt bra men den slår inte Shield imho.



#20

Postad 18 januari 2019 - 10:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Har shielden fixat autoswitching mellan HDR och SDR och fått en bättre scaler?

#21

Postad 20 januari 2019 - 10:47

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Kommer att bli en beställning när lönen dimper ner.



#22

Postad 20 januari 2019 - 11:32

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Kanske dum fråga, men kan man slå på och av Vero 4k+ från fjärrkontrollen så man slipper gå fram och slå på den manuellt? Kör med Kodi på PC idag och måste slå på manuellt (av funkar såklart).

 

Mvh

Micke



#23

Postad 20 januari 2019 - 11:35

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Kanske dum fråga, men kan man slå på och av Vero 4k+ från fjärrkontrollen så man slipper gå fram och slå på den manuellt? Kör med Kodi på PC idag och måste slå på manuellt (av funkar såklart).

 

Mvh

Micke

 

 

Om jag har fattat saken rätt så är den "byggd" för att alltid vara på. Stänger du av den så måste du dra strömmen till den för att starta den igen... Ägarna får rätta mig om jag har fel...

 

Dock verkar det jobbas på standby....!?

 

https://discourse.os...r-vero-4k/71134


Redigerat av hugeman, 20 januari 2019 - 11:38.


#24

Postad 20 januari 2019 - 11:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Det stämmer. Min är på 24/7 och har vart det väldigt länge. Det fungerar perfekt och den drar minimalt med ström.

#25

Postad 20 januari 2019 - 11:58

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Om jag har fattat saken rätt så är den "byggd" för att alltid vara på. Stänger du av den så måste du dra strömmen till den för att starta den igen... Ägarna får rätta mig om jag har fel...

 

Dock verkar det jobbas på standby....!?

 

https://discourse.os...r-vero-4k/71134

Tackar!

 

Det stämmer. Min är på 24/7 och har vart det väldigt länge. Det fungerar perfekt och den drar minimalt med ström.

Låter intressant!

Jag tänkte köra en Vero 4k+ i sovrummet via en Yamaha YHT-S401 Soundbar (med förstärkare) till en Samsung UE55F8005. Antar att Veron är tyst?

 

Vad händer med anslutningen då Yamahan slås av (och tv slås av)? Är det bara att slå på Yamahan och tv för att ha visning igen? Yamahan har en "feature" att den slår av strömmen efter 12 timmars påslag. Då måste jag stänga ned Kodi på PC och starta om Kodi igen vilket är lite irriterande.



#26

Postad 20 januari 2019 - 19:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Den är knäpptyst, inga fläktar.

Min Yamaha slås också av när jag somnar framför tvn varje kväll :blush: och när man startar den/tvn så ligger kodin där och väntar på dig.

 

Jag har Veron kopplad inn i en Yamaha reciever som så är kopplad til tv alt via HDMI med hög bandbredd. Så en cat6 från mediaservern til Kodin. Hårdiskarna har jag ställt in att dom ska parkera sig efter en tids inaktivitet så detta är det enda som kan ta tid när man ska starta en film.

 

Jag har ingen erfarenhet av soundbar så kan inte svara på om det kan ställa til med något, men just det att det slår sig av ser jag inte som ett problem, verkar som att veron skiter i vad so mär på/av och bara kör på hela tiden, lite som radio, tune in tune out.



#27

Postad 21 januari 2019 - 20:02

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Och på den 6:e dagen så påbörjade Veron sin resa mot kalla Sverige =) De har haft rätt hög orderingång verkar det som. Ni som har beställt innan, vilket fraktbolag är det som tar över i Sverige?



#28

Postad 21 januari 2019 - 20:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Bor inte i Sverige, men undrar om det inte var postnord.

#29

Postad 21 januari 2019 - 20:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
LOL jag skulle försöka finna ut vilket bolag det var och sökte upp min gamla order och hittade där jag på "notes" hade skrivit:
"Postman postman dont be slow, be like Elvis; go man go!"

Det jag inte såg då var att Sam (grunder) hade svarat på detta med "We hope the postman is fast, but he is wearing his blue suede shoes."

Haha.

Hittade ingen info om kurir dock.

#30

Postad 22 januari 2019 - 07:36

Sintei
  • Sintei
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Och på den 6:e dagen så påbörjade Veron sin resa mot kalla Sverige =) De har haft rätt hög orderingång verkar det som. Ni som har beställt innan, vilket fraktbolag är det som tar över i Sverige?

Min kom igår via Postnord.



#31

Postad 24 januari 2019 - 17:50

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Min kom också med Postnord i rekomenderat brev. Dock blev lyckan kortvarig, jag vet inte vilket land man ska använda strömsladden i men inte är det sverige i alla fall  :wacko:

 

Verkar vara för Austrailen, Nya Zeeland mm. så det blir till att köpa adapter im. Orkar inte vänta på att de ev. skickar en ny adapter =)


Redigerat av hugeman, 24 januari 2019 - 18:45.


#32

Postad 24 januari 2019 - 21:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Posta i pm til sam så sender han ut ny med en gång.

#33

Postad 24 januari 2019 - 22:13

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Posta i pm til sam så sender han ut ny med en gång.

 

 

Jag började med att dra ett mail till [email protected], annars får jag dra ett PM till honom. Men jag orkar i vilket fall som helst inte vänta så jag ska knalla ner till Clas Ohlsson/Kejll & Co im och köpa en liten adapter. Hur eller hur så är det "samma ström" i Australien som i Sverige.

 

Ny strömsladd på väg... många stora företag har mycket av lära av de mindre som OSMC gällande kundservice.


Redigerat av hugeman, 25 januari 2019 - 11:23.


#34

Postad 15 mars 2019 - 11:54

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Är ni fortfarande nöjd med vero 4+ , funkar den bra till stora filer med 4k , hdr och atmos?

Nån som har gemfört den med en nvidia shield?


Redigerat av bkam, 15 mars 2019 - 11:57.


#35

Postad 15 mars 2019 - 20:04

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Funkar bra med stora filer och Atmos.

 

Kan bli problem bara om man håller på och spolar och hoppar fram och tillbaka snabbt.....men tror det är disken också som inte hinner med.



#36

Postad 15 mars 2019 - 23:24

kajjan85
  • kajjan85
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Har testat 40 filmer idag, en del 60GB+. Allt har funkat. Atmos funkar också fint. Tog lite tid innan jag fick Atmos att fungera dock... Så om någon annan har samma bekymmer i framtiden och läser tråden kan jag tipsa om att man måste hitta en liten knapp i ljudinställningarna för att ändra "mode" till "expert".Väl där måste man bocka i att förstärkaren stödjer alla moderna ljudformat. Som default är inget modernt ljudformat ikryssat. 



#37

Postad 16 mars 2019 - 11:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Det gick snabbt!



#38

Postad 16 mars 2019 - 12:38

kajjan85
  • kajjan85
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag beställde den tidigt på tisdag morgon och den skickades samma dag. Den kom fram igår, fredag. Med tanke på att dom fraktas från London så gick det snabbt 😊

#39

Postad 29 mars 2019 - 06:11

Magnusahn
  • Magnusahn
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Nån som testat att spela upp filmer från en extern hårddisk genom Veron?

#40

Postad 29 mars 2019 - 07:30

kajjan85
  • kajjan85
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Ja, jag kör allt mitt material via en extern USB HDD. Inga problem.

#41

Postad 29 mars 2019 - 10:45

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

var har ni köpt er Vero?

 

Funderar på en mediaspelare som kan spela upp från extern HDD och klarar Atmos och Vero kan vara ett alternativ. 



#42

Postad 29 mars 2019 - 11:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

https://osmc.tv/store/

 

 

edit - her er selve produktet: https://osmc.tv/vero/


Redigerat av Demon Slayer, 29 mars 2019 - 11:01.


#43

Postad 30 mars 2019 - 12:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Vad kör ni för skin? Själv tycker jag standard OSMC ser förskräckligt ut så jag kör standard Kodi estuary.

#44

Postad 01 april 2019 - 08:38

kajjan85
  • kajjan85
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag kör också med Kodi-skin.

#45

Postad 02 april 2019 - 09:38

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Sådär, nu har även jag beställt en Vero 4k+. Får se hur lång tid det tar att få den, litar ärligt talat mer på företagets snabbhet än PostNords men vem vet :)



#46

Postad 09 april 2019 - 21:28

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Nu är den här. Gick iväg samma dag från osmc, den var i Sverige dagen efter. Sedan hände inget innan jag ringde PostNord och frågade. De hade ingen aning om var paketet var, de kan inte spåra det bara att det var i Sverige. De rekommenderade att jag reklamerar till säljaren men 15 minuter senare fick jag en avisering. Tillfällighet of course. Men föga överrsakande var PostNord inte snabba.

 

Den funkar bra, men håller med om att det var trixigt att ställa in Atmos. Det gick inte att göra med originalskinnet från osmc men gick bra med Estuary. Den spelar upp alla filer jag testat inklusive en iso fil. Det är lite ont om kontrollknappar på fjärrkontrollen, det är ju en Kodi apparat, vilket sänker betyget lite.

 

Och den är så j*a liten!!



#47

Postad 10 april 2019 - 08:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Vilka fler knappar skulle du behöva?



#48

Postad 10 april 2019 - 12:57

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

behöva nja.... men en knapp för subtitels och ljudspår, kanske en för settings. Det går att komma åt det mest bara en omställning för mig som är van vid lite mer knappbaserat än funktionsbaserat så att säga.

 

Det är nog mest en tillvänjning dock, nyheter är lite svåra att hantera ibland :)

 

Dock upptäckte jag att original ui från OSMC inte bara är ful, jag lyckades inte sätta in expert settings så man är "tvungen" att välja t ex Estuary. Ingen förlust men det kan vara bra att tänka på om man vill använda Atmos. Välj ett annat skin vid installationen och gå sedan in i ljudsettings (efter att ha satt dem på Export) och aktivera alla förstärkarformat samt passthrough. 


Redigerat av Nattsvart, 10 april 2019 - 12:58.


#49

Postad 10 april 2019 - 18:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

OSMC skin är en katastrof det håller jag med om. En knapp för subtitles skulle kunna fungera då det är den setting jag använder mest (antingen sätta på eller stänga av) men efter att ha använt PS3-media server i så många år så är jag superhappy med så många saker att jag aldrig tänkt över att något saknas :)



#50

Postad 02 maj 2019 - 14:27

Unregistered735fb370
  • Unregistered735fb370
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Jag har en gammal gammal HTPC som börjar bli allmänt utdaterad. Kollar på mediespelare för enkelheten den här gången. Verkar kanske inte värt att köra egen windowsbaserad burk med mediaportal osv längre?

 

En enkel fråga bara som kanske är självklar - switchar den refresh rate bra utifrån material och ger den bra judder/hackfri uppspelning?





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.