Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tales of Arise (Playstation, Xbox, PC)

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Tales of Arise (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 (0) 171:-
Tales of Arise (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 1 (0) 299:-
Tales of Arise (PS5) (PlayStation 5-spel) 1 (0) 299:-
Tales of Arise - Collector's Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 13 september 2021 - 17:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Arise_05.jpg

 

Efter att jag kört igenom Scarlet Nexus, som inte var nåt vidare, så blev jag redigt utbränd på JRPG:s. Men detta verkade vara snäppet över det mesta i genren idag, och jag är glad över att jag gav det en chans.

 

Jag blev inte jätteimpad av demo versionen, där man kastades långt in i spelet.

Men nu när man har spelat från början, och lärt känna karaktärerna och lärt sig allt från grunden, så blev det mycket bättre.

 

Till skillnad mot de flesta JRPG:s nuförtiden, så har dom gett spelet en stor budget, med maffigare grafik, bra story, och intressantare karaktärer, med en dialog som faktiskt är välskriven, även om den är klychig emellanåt. Grymt mäktigt soundtrack också, av det mer cinematiska slaget.

 

Har inte kört så långt än, men jag fastnade direkt, och ser fram emot att spela igenom det.

Verkar va runt 35-40 timmar långt, vilket känns lagom. Skönt att slippa dessa 100 timmars spel, där dom sista 50 timmarna bara blir en enformig plåga :D

 

Bara att hoppas på att det håller rakt igenom nu :D

 

https://www.youtube....h?v=3iAnyNPQ_Hg

https://www.youtube....h?v=ZW4o50mJONg


Redigerat av Svante Skoog, 13 september 2021 - 17:13.


#2

Postad 13 september 2021 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ja jag spelar också igenom det för recension. Har börjat bra iaf och är intresserad av att se vad som händer framöver.

 

Sen gav de mig ultimate edition så jag fick massa hjälpmedel och sånt som gör det enklare. Satte dock på hard för att kompensera.

 

Bra mycket bättre budget än normalt, men detta med att de står med händerna rakt ut som du ser på bilden där har de fortfarande inte kommit ifrån... brukar finnas i alla Tales-spel. Jag trodde det skulle vara mer tungdrivet när jag såg första trailern, men min dator klarar det utan några problem och de rekommenderade specsen är inte så farliga.

 

Edit: en sak jag tänkte på är ljudet. Brukar vara så i Tales-spelen att de inte är synkade med varandra, typ någon säger något och så blir hon tyst och blir avbruten tre sekunder senare av någon annan. Men nu är tajmingen perfekt när det gäller sånt. Konstigt i covid-tider.


Redigerat av Zoiler, 13 september 2021 - 17:17.


#3

Postad 13 september 2021 - 17:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Ja, jag kör också på datorn, och det känns ovanligt att inte ha stött på en enda bugg än (ta i trä).

Riktigt bra optimerat.

 

Kör Standard Edition på normal.


Redigerat av Svante Skoog, 13 september 2021 - 17:31.


#4

Postad 02 oktober 2021 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

 

Hur går det Svante, klarat det än eller =P?



#5

Postad 03 oktober 2021 - 11:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

 

Hur går det Svante, klarat det än eller =P?

Nej, kört ca 12 timmar, sen dog PSU:n i datorn...

Men så snart jag bytt ut den, så ska jag fortsätta :D

 

Bra recension!

Synd bara att spelet, som de flesta JRPG:s, alltid ska sluta med tråkiga korridorer. Det märks verkligen att dom fått slut på fantasin, men vill dryga ut spelet 10 timmar till på ett enkelt sätt.

Scarlet Nexus var ett **** med detta...

FFVII remaken, gjorde sig också brutalt skyldig till detta, när man fick slåss i flera våningar, vilket kändes som en evighet.

Jag får härda ut, när jag kommer dit :D



#6

Postad 03 oktober 2021 - 18:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nej, kört ca 12 timmar, sen dog PSU:n i datorn...

Men så snart jag bytt ut den, så ska jag fortsätta :D

Otur! Men hellre det än grafikkortet iaf i dessa dagar.

 

Ett tips är att göra sidouppdraget så du får artefakten så man gör 100 % mer dmg. Inte kollat upp vilket det är, men den önskar jag att jag hade mot slutet.



#7

Postad 03 oktober 2021 - 19:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Ja, hade 2080:n dött, så hade jag legat i fosterställning nu :D

Aha, okej, tack för tipset :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.