Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 15 oktober 2012 - 18:26

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
De måste få fart med att få in lite nyare filmer annars lär de inte ha många kvar efter att gratistiden är slut. 79:-/månaden är inte mycket men frågan är om det kommer vara värt det utan något så när nya titlar.

#102

Postad 15 oktober 2012 - 18:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Någon som får surroundljud på något från Netflix Sverige?
Och +1 på frågan om att få in någon slags Netflix-klient i windows 7 media center så man kan styra det hela med fjärren på ett bra sätt.

Silverlight klarar väl bara 2.0 ljud har jag för mig pga avsaknad av DD licens.

#103

Postad 15 oktober 2012 - 18:30

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Det där är mycket märkligt. Jag har hittat serier och filmer via sökfunktionen som inte finns i någon av genrelistorna (på Apple TV), till exempel naturdokumentärer från bbc. Verkar dock se olika ut på Apple TV och på datorn. Tycker att det borde finnas en komplett förteckning i bokstavsordning någonstans, men verkar inte så. Saknar även möjligheten att skapa en favoritlista så att jag får en genväg till filmer och serier som jag vill se vid ett senare tillfälle.


Det finns ju en "Add to Instant Queue" som blir en slags favoritlista.

#104

Postad 15 oktober 2012 - 18:32

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Det finns ju en "Add to Instant Queue" som blir en slags favoritlista.


Det har jag missat, ska undersöka det. Tack för tipset!

#105

Postad 15 oktober 2012 - 18:34

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Det som kan vara bra är att hålla koll på "sista datum" att se titeln - en del filmer/serier försvinner när rättigheterna gått ut (de förhandlar väl inte om sådant som ingen vill se antar jag). Har hänt mig ett par gånger att jag sparat titlar i kön, för att sedan inte hitta dem då de tagits bort.

#106

Postad 15 oktober 2012 - 18:40

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 1
Testade Iron Man lite snabbt, och deras och min definition av HD skiljer sig en aning åt...

#107

Postad 15 oktober 2012 - 18:47

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Om man är ute efter HD är vudu mycket bättre än netflix, dock behövs högre bandbredd (kräver ca 10-12 mbit för högsta kvaliteten).

#108

Postad 15 oktober 2012 - 18:59

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Testade Iron Man lite snabbt, och deras och min definition av HD skiljer sig en aning åt...

Testade också den. Det är ju inte BluRay-kvalitet, men nog är det hyfsat bra HD-kvalite. Jag körde dock på PS3, kanske är skillnad? Åtminstone är ju utbudet av HD bättre än på PC/Mac.

#109

Postad 15 oktober 2012 - 19:17

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

De måste få fart med att få in lite nyare filmer annars lär de inte ha många kvar efter att gratistiden är slut. 79:-/månaden är inte mycket men frågan är om det kommer vara värt det utan något så när nya titlar.

Det kommer inte komma några nyare titlar om du tänker typ att dom ska komma samtidigt med bluray/dvd för filmbolagen vill så sklart vi ska köpa filmerna först för dyrare pengar, så netflix hamnar längre ner på stegen kanske typ samma som viasat/ C more etc.Hela grejjen med netflix är ju mer att man får tusentals filmer och massor av serier streamade till alla möjliga plattformar till en låg avgift,ska du se grejjer snabbt är det fortfarande annat som gäller och därmed också dyrare såklart.

#110

Postad 15 oktober 2012 - 19:20

Angelus
  • Angelus
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har problem att komma in på sidan på datorn?
Det står bara "Netflix site error"
Jag kan titta på iPad och min WD live.

#111

Postad 15 oktober 2012 - 19:25

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Kanske skrivit det innan, men Netflix styrka är att man hittar sådant man inte skulle gjort annars genom rekommmendationssystemet, samt de fall man börjar titta på en serie som slutat gå, då de ofta har hela serien upplagd.

#112

Postad 15 oktober 2012 - 19:40

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Funkar priva här via pc på Tvn 52".. bra bild och surroundljud, ser på Sons of anarchy.

Redigerat av Zerox_no1, 15 oktober 2012 - 19:40.


#113

Postad 15 oktober 2012 - 19:50

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
Saknas tyvärr en del framförallt har om typ säsong 1 av modern family men inte säsong 2 eller 3(som går på TV4 nu).

Dexter bara 4a första säsongerna med.. Osv

#114

Postad 15 oktober 2012 - 19:57

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Verkar ju kanon! Testat på datorn och i min Samsung Galaxy S3 och det kommer igång lätt och korrekt. Utbudet tycker jag är klart godkänt för att vara "release" och för 79kr kan man inte förvänta sig ett utbud med alla nya filmer.
Viktigast är att tjänsten fungerar och är stabil samt att man uppdaterar innehåller men nyare material i en stadig takt så kommer definitivt börja betala 1 januari.

#115

Postad 15 oktober 2012 - 20:20

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Testade också den. Det är ju inte BluRay-kvalitet, men nog är det hyfsat bra HD-kvalite. Jag körde dock på PS3, kanske är skillnad? Åtminstone är ju utbudet av HD bättre än på PC/Mac.


Experimenterade vidare lite, och verkar som kvaliten skiftar hej vilt. Dock aldrig till något som jag skulle klassa som bra (720p på youtube är oftast klart bättre). Ogillar saker som dynamiskt ändrar kvalitet, som detta eller svtplay. Låt mig välja kvalitet och sen buffra istället.
Jag vill så gärna gilla en sådan här tjänst, men det är svårt när det är kvaliten som får lida. Priser går att diskutera, utbudet lika så, men tiden jag lägger på att konsumera media vill jag inte lägga på sämre kvalitet än jag måste.

#116

Postad 15 oktober 2012 - 20:23

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0
Suger wokad giraffpung,totalt noll stöd för linux,någon som har förslag på nån annan streamingsida med bra filmutbud som funkar med linux,känner bara till headwebb men utbudet är ju ett skämt ,dessutom fanns det ju mer intressanta titlar på netflix som inte headwebb har.

#117

Postad 15 oktober 2012 - 20:37

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
ctrl+alt+shift+s ger en möjlighet att mekka lite med kvaliten. Funkar inte klockrent, men verkar tvinga den att buffra med högre kvalitet.
Tittade lite på Planet Earth. Och tyvärr, detta duger inte för mig, med mina i mitt tycke ganska rimliga krav.
Det kommer kanske passa mina föräldrar, men jag får fortsätta vänta.

Redigerat av jaQoB, 15 oktober 2012 - 20:43.


#118

Postad 15 oktober 2012 - 21:05

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0
Fick gratis nu till årets slut så jag tänkte testa. Men har ett par frågor som ni kanske kan svara på.

Är det endast PS3an som klarar av att streama med DD 5.1, eller fungerar det med Apple TV också?

Microsoft Silverlight fungerar ju föga. Har installerat det på min MacBook men jag kan inte få igång filmerna i alla fall. Använder FireFox. Tips?

#119

Postad 15 oktober 2012 - 21:08

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

Microsoft Silverlight fungerar ju föga. Har installerat det på min MacBook men jag kan inte få igång filmerna i alla fall. Använder FireFox. Tips?


Ska tydligen inte funka med Firefox läste jag på ett annat forum. Har ej testat själv vilka som funkar. Provat chrome/safari?

#120

Postad 15 oktober 2012 - 21:14

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Är det bara jag som får upp att det är maintenance på ps3??

//mike

#121

Postad 15 oktober 2012 - 21:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Provat genom Apple tv och macen fungerar hur bra som helst. Riktigt bra bild! Lite sämre kvalité i panna appen...

#122

Postad 15 oktober 2012 - 21:27

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0

Är det endast PS3an som klarar av att streama med DD 5.1, eller fungerar det med Apple TV också?


Kan svara på min egen fråga. Ja, man får DD genom Apple TV och vad som verkar vara HD också. Bra. Edit: Nej, alla filmer hade inte DD och HD, det suger ju lite kan jag tycka.

Ska tydligen inte funka med Firefox läste jag på ett annat forum. Har ej testat själv vilka som funkar. Provat chrome/safari?


Har inte gjort det än. Gillar dock inte dom webbläsarna, men man får väl installera Chrome för netflix i så fall. Segt ändå.

Redigerat av Unregistered1552, 15 oktober 2012 - 21:53.


#123

Postad 15 oktober 2012 - 21:53

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Kan svara på min egen fråga. Ja, man får DD genom Apple TV och vad som verkar vara HD också. Bra.


Har nu oxå testat via min Apple-Tv och får ut DD 5.1. Dock tycker jag att ljudet blir osynkat en aning med DD. Inget annat jag kör via min apple tv och DD är osynkat så måste ju vara nått med netflix?!

Som utbudet är nu kmr jag inte fortsätta efter min prövotid året ut med spotify, utbudet e alldeles för dåligt och HD som dom säger vette faan alltså.
Men mycket kan ske fram till nyår. Just nu väntar jag ist på HBO där serierna i princip kmr när dom släpps i usa vilket även netflix borde göra

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 15 oktober 2012 - 21:54.


#124

Postad 15 oktober 2012 - 21:57

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0

Har nu oxå testat via min Apple-Tv och får ut DD 5.1. Dock tycker jag att ljudet blir osynkat en aning med DD. Inget annat jag kör via min apple tv och DD är osynkat så måste ju vara nått med netflix?!

Som utbudet är nu kmr jag inte fortsätta efter min prövotid året ut med spotify, utbudet e alldeles för dåligt och HD som dom säger vette faan alltså.
Men mycket kan ske fram till nyår. Just nu väntar jag ist på HBO där serierna i princip kmr när dom släpps i usa vilket även netflix borde göra


Ja, jävlar vad osynkat det är, har nästan en sekunds fördröjning på bild/ljud. Dessutom var inte alla filmer i DD och HD.

Blir lite tveksam till om det är värt att betala nästan 100kr i månaden för faktiskt.

#125

Postad 15 oktober 2012 - 22:05

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Första intrycket: hmm ... är det bara B-filmer? Efter att tag insåg jag att jag lurats av att Netflix verkar ha gjort sina egna omslag/affischer till större delen av utbudet -- och att dessa gjorts snabbt och fult. Alltså ser även illustrationerna till kvalitetsfilmer ut som omslaget på något man hittar på rea på Biltema. Märkligt.

Andra intrycket: det finns en del bra -- men jag har sett allt av det. Nu när jag gått igenom utbudet mer metodiskt har jag dock hittat en del jag länge tänkt se. Men varför kan man inte spara favoritfilmer i någon lista på vad man vill se? Jag hittar ingen funktion för det, i alla fall.

Någon skrev ovan att man inte verkar få se hela utbudet inom en genre, men om man väljer att allt ska visas alfabetiskt (i stället för "förslag till dig") får jag intrycket av att man får se rubbet.

På Macen funkar det utan problem i Safari. Bildkvaliteten är sådär, men jag har inte så snabb uppkoppling heller.

#126

Postad 15 oktober 2012 - 22:13

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Ja, jävlar vad osynkat det är, har nästan en sekunds fördröjning på bild/ljud. Dessutom var inte alla filmer i DD och HD.

Blir lite tveksam till om det är värt att betala nästan 100kr i månaden för faktiskt.


Då var jag inte ensam om det med andra ord, känns bra att de inte va min skalle som spela mig ett spratt ;) Där har vi nog nån sorts bugg med iaf Apple tv+Netflix.

Sen tycker jag att layouten e ganska så medelmåttig i apple tv. Tycker man kunde gjort det enklare och snyggare och även kanske lite mer inställningar i nån meny? eller så ere bara jag som utforskat det lite för dåligt och snabbt. Tycker det är ganska rörigt att hitta saker osv

#127

Postad 15 oktober 2012 - 22:39

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
skillnaden är väl att Netflix köper alla sina serier & filmer, medans HBO visar sina egenproducerade serie & film direkt.

#128

Postad 15 oktober 2012 - 22:39

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Då var jag inte ensam om det med andra ord, känns bra att de inte va min skalle som spela mig ett spratt ;) Där har vi nog nån sorts bugg med iaf Apple tv+Netflix.

Sen tycker jag att layouten e ganska så medelmåttig i apple tv. Tycker man kunde gjort det enklare och snyggare och även kanske lite mer inställningar i nån meny? eller så ere bara jag som utforskat det lite för dåligt och snabbt. Tycker det är ganska rörigt att hitta saker osv


Har själv inte haft några ljudproblem med Apple TV (använder dock andra generationen). Gränssnittet tycker jag är OK, det är trots allt identiskt med allt annat på Apple TV. Förmodar att de har fått hålla sig till en viss mall.

EDIT: har dock upptäckt att berättarrösten saknas på ett par naturdokumentärer, till exempel Life. Men bara på Apple TV, inte på någon annan enhet...

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 15 oktober 2012 - 22:42.


#129

Postad 15 oktober 2012 - 23:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Bild och ljud är kanon har iofs bara sett några avsnitt av Sons of Anarchy.

#130

Postad 15 oktober 2012 - 23:11

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Andra intrycket: det finns en del bra -- men jag har sett allt av det. Nu när jag gått igenom utbudet mer metodiskt har jag dock hittat en del jag länge tänkt se. Men varför kan man inte spara favoritfilmer i någon lista på vad man vill se? Jag hittar ingen funktion för det, i alla fall.


Finns en funktion - "Add to instant queue". Då lagras dina val i en lista - smidigt om man kollar genom och hittar ett par filmer som man vill se.

#131

Postad 15 oktober 2012 - 23:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Har själv inte haft några ljudproblem med Apple TV (använder dock andra generationen)


Hmm okok. jag kör 3:e generationen med optiskt till min reciever

#132

Postad 16 oktober 2012 - 00:06

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Funkar bra på mobilen min (Galaxy SII) men Windows 8 appen får jag felmeddelande om jag bör kolla min internetuppkoppling, någon mer som har det problemet?

Postad bild

Redigerat av sinnes, 16 oktober 2012 - 00:12.


#133

Postad 16 oktober 2012 - 05:04

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Har själv inte haft några ljudproblem med Apple TV (använder dock andra generationen). Gränssnittet tycker jag är OK, det är trots allt identiskt med allt annat på Apple TV. Förmodar att de har fått hålla sig till en viss mall.

EDIT: har dock upptäckt att berättarrösten saknas på ett par naturdokumentärer, till exempel Life. Men bara på Apple TV, inte på någon annan enhet...

Det där upptäckte jag också, när jag tittade via PS3. Det var dock bara DD-spåret som saknade berättarröst. Eller bara och bara, det är ju DD man vill ha...

#134

Postad 16 oktober 2012 - 07:30

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Nu har jag också skaffat det, men måste sova efter en lång natts jobb, jag tror detta är början på en dröm med streaming tjänster :)

#135

Postad 16 oktober 2012 - 07:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nja netflix är i princip en videouthyrningsbutik fast hemma. Nyare utbud än lokala butiken kommer de inte att få.

Att jämföra med HBO är ju rätt korkat då HBO producerar sitt eget material och kan visa det precis när de själva känner för det.

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 oktober 2012 - 07:36.


#136

Postad 16 oktober 2012 - 07:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

De måste få fart med att få in lite nyare filmer annars lär de inte ha många kvar efter att gratistiden är slut. 79:-/månaden är inte mycket men frågan är om det kommer vara värt det utan något så när nya titlar.

Detta har redan påpekats ett antal gånger i tråden. Netflix har inget nytt och det är heller inte syftet. De lägger upp hela säsonger av serier istället för de senaste avsnitten. Guld för serier som man har missat tex. Nya filmer beror på marknaden.
Mycket av deras policy framgår av den artikel som idag finns i varenda papperstidning. Läs den (har inte hittat någon länk till den ännu).

#137

Postad 16 oktober 2012 - 07:47

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Finns en funktion - "Add to instant queue". Då lagras dina val i en lista - smidigt om man kollar genom och hittar ett par filmer som man vill se.

Var hittar du den? Jag sitter på en Mac just nu, och kan inte se någon sådan.

#138

Postad 16 oktober 2012 - 08:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Har någon sett till en app till Samsung TV/Blu Ray? När man regade sig så listades att detta skulle finnas, men på min burk (BD) finns ingen app och jag hittar ingen att ladda ner heller. Eller är det den befintliga film-tjänsten som åsyftas?

#139

Postad 16 oktober 2012 - 08:37

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Tycker alla de här tjänsterna från Viaplay, Netflix m.m. vänder sig till folk som inte är storkonsumenter av film. Reggade gratismånaden på Netflix och kan ju bara konstatera att ingen av dessa gratistjänster är något att ha. Kan tänka mig att de som inte hyrt eller tankat film de senaste tio åren eller dylikt möjligtvis kanske kan ha glädje av detta?

Som det är nu betalar ju folk kanske 200-300 hundra i månaden för det ordinarie utbudet, skall man då dessutom pröjsa 80 spänn extra för en ren filmtjänst då måste ju utbudet se helt annorlunda ut. För min del känns dessa tjänster precis lika värdelösa som alla dessa filmkanaler man kan lägga till sitt ordinarie utbud. En massa titlar som man redan sett ett antal ggr.

Å andra sidan tycks ju folk gå igång på vad som helst bara det är nytt. Tidens melodi verkar ju vara streamingtjänster?!?

#140

Postad 16 oktober 2012 - 09:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Som sagt det är tjänster för att slippa gå till den lokala uthyraren. Ungefär lika mycket nyheter. Utbudet är dock större.

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 oktober 2012 - 09:15.


#141

Postad 16 oktober 2012 - 09:17

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Har nu testat runt lite i svenska netflix. Fick gratis året ut då jag är spotify-premium kund.

Gjorde snabbt en sökning av de filmer tv-serier som dels är mina favoriter oavsett källa och dels sådana som jag historiskt sett har laddat ner från tpb.

V (både klassiska och nya serierna) = finns inte
Star trek serierna (classic, tng, voyager, ds9, enterprise) = finns inte
game of thrones = finns inte
whale wars = finns inte
revenge = finns inte
arkiv x = finns inte
dallas (både nya och gamla) = finns inte
james bond (alla filmer) = finns inte
fortress (b-film med christopher lambert) = finns inte
babylon 5 (serien och filmerna) = finns inte
battlestar galactica (serien och filmer) = finns inte
lilla huset på prärien = finns inte
batman/läderlappen (alla serier och filmer) = nedast batman begins fanns.. döh..
...
...
...
Jag hittade faktiskt inte en enda tv-serie eller film som fanns, så förmodligen är denna tjänst inget för mig? Eller har jag gjort något fel? Många av ovanstående har ju kommit ut på dvd i sverige för läääänge sedan, och kan på intet sätt betraktas som marginella eller okända.

Nej detta är en mycket blek spotify-kopia. Hade jag fått träff på alla ovanstående utom möjligtvis en eller två så hade det varit klart godkänt. Men tyvärr verkar fultankning vara det enda sättet att hitta gamla godingar om man inte vill ha en hög plastbitar som skräpar där hemma.

betyg = fatalt IG

/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 16 oktober 2012 - 09:18.


#142

Postad 16 oktober 2012 - 09:31

dekbom
  • dekbom
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hur skall de kunna göra alla nöjda? Det finns ju lika många smaker som det finns arslen på den här planeten...

79/mån får man inte ens en lunch för och jag betalar gladeligen detta om utbudet börjar närma sig det de har i USA. Jag har inte sett SoA, Breaking Bad osv och förhoppningsvis är de ikapp med dessa när jag betat av de säsonger de erbjuder. Lägg till lite bamse för kidsen, nån skön rulle då och då som man kan återuppleva utan att behöva ha den i hyllan samt någon hyffsat fräsch release för denna spottstyver så är det bara att köra.

Sen att jag kan kolla via appen i min TV, bluray-spelaren eller via någon av mina ps3:or för att sedan kolla vidare via surfplattan eller i mobilen på väg till jobbet på pendeln är ingen nackdel direkt.

Skulle, säg Sony, öppna upp videounlimited till att bli som musicunlimited för 100-200/mån skulle jag dock lätt hoppa över. Drömmen vore en kombinerad tjänst från Sony med musik & film för en lagom peng.

#143

Postad 16 oktober 2012 - 09:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Men är detta hela deras utbud? Det kommer väl ändå att tillkomma mer med tiden...eller?

#144

Postad 16 oktober 2012 - 09:37

Bror Kantarell
  • Bror Kantarell
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Men är detta hela deras utbud? Det kommer väl ändå att tillkomma mer med tiden...eller?


Det fylls naturligtvis på lite då och då, samtidigt som vissa titlar försvinner. Men vi kommer aldrig se utbudet "komma ikapp" så att filmer och serier visas kort tid efter släpp.

#145

Postad 16 oktober 2012 - 09:39

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Detta har redan påpekats ett antal gånger i tråden. Netflix har inget nytt och det är heller inte syftet. De lägger upp hela säsonger av serier istället för de senaste avsnitten. Guld för serier som man har missat tex. Nya filmer beror på marknaden.
Mycket av deras policy framgår av den artikel som idag finns i varenda papperstidning. Läs den (har inte hittat någon länk till den ännu).


Tycker inte ens de håller med serier man missat eller vill se om. steve5432 satte spiken rätt bra med ungefär det jag förväntat mig.

Men är detta hela deras utbud? Det kommer väl ändå att tillkomma mer med tiden...eller?


Hoppas innerligt att detta är någon form av "beta"(utbud) och att det kommer rassla till lite under de närmaste 30 - 60 dagarna.

#146

Postad 16 oktober 2012 - 09:41

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0

Som sagt det är tjänster för att slippa gå till den lokala uthyraren. Ungefär lika mycket nyheter. Utbudet är dock större.


Kan man hyra hela serier och mängder av filmer för 79kr i månaden hos lokala uthyraren?

Hyr själv aldrig film men kollade priser lite snabbt på nätet, verkade kosta ca 40-50 per film på hemmakväll?

/ea

#147

Postad 16 oktober 2012 - 09:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0
Hur är utbudet i staterna, nån som vet om det är mer nyheter, om man säger så? :) Det kanske ökar senare. :)

Det laggar lite på min asrock ion när jag kör HD... men på ps3an flyter det på bra, och på spelPCn med.... men på ps3an kan jag inte bläddra lika mycket bland genrer, så som på PC, där man kan bocka i tex HD...
Är dock inte lika bra ljud/bild som en MKV film... men det är väl inte så konstigt... :)
Kanske blir prenumation ändå... hittar många filmer som man är halvsugen på att se, men inte ids hyra, "låna" etc... och kan vara bra att för ungarna kanske... :)

Redigerat av Garrett, 16 oktober 2012 - 09:50.


#148

Postad 16 oktober 2012 - 09:49

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Har någon sett till en app till Samsung TV/Blu Ray? När man regade sig så listades att detta skulle finnas, men på min burk (BD) finns ingen app och jag hittar ingen att ladda ner heller. Eller är det den befintliga film-tjänsten som åsyftas?

Japp den kom automatiskt till min Samsung TV med egen logga och allt. Har ännu inte hittat hur man ställer om app inställningarna ex.vis från engelska till svenska och hur man gör om man vill logga in från ett annat Netflix konto.
Vad gäller utbudet i den svenska versionen så är mitt intryck att det är väldigt tunnt jämfört med vad man erbjuder i USA. Mad men endast första säsongen jmf med 4 säsonger i US - verkar gälla för de flesta serierna. Många finns inte ens i svenska versionen. Woody Allen filmer som finns i US saknas helt i den svenska versionen etc etc. men det finns ju en massa godis för en film/tv freak.

Redigerat av Pryltokig, 16 oktober 2012 - 09:52.


#149

Postad 16 oktober 2012 - 09:54

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Jag har inte haft möjlighet att testa, men det sägs att det ska räcka att köra via en amerikansk proxy för att få det amerikanska utbudet.
Alltså med samma konto som man har i Sverige.

#150

Postad 16 oktober 2012 - 10:12

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Woody Allen filmer som finns i US saknas helt i den svenska versionen etc etc. men det finns ju en massa godis för en film/tv freak.

Det finns sex Woody Allen-filmer i den svenska.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.