Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 december 2012 - 18:03

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Microsoft planerar släppa nästa Xbox till julhandeln 2013 (enligt IDG/Bloomberg)
http://extreme.idg.s...julhandeln-2013
Nu säger källor till Bloomberg att nästa generations Xbox lanseras mot slutet av nästa år för att dra nytta av Thanksgiving och den viktiga julhandeln. Företaget överlägger om de ska tillkännage konsolen officiellt på spelmässan E3 i juni eller om de ska hålla ett särskilt event för den kommande spelkonsolen.

Bloomberg: Microsoft Said to Plan Next Xbox for 2013 Holiday Season

Redigerat av MrAssov, 08 december 2012 - 18:04.


#2

Postad 08 december 2012 - 19:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det tror jag inte ett dugg på. MS säljer jävligt mycket 360 samt spel till den just nu så det är för tidigt redan nästa år.
2014 är mer troligt.

Jag tror de kommer visa upp ngt nytt på E3 i sommar och sen släppa konsollen i november 2014.
Sony lär göra detsamma.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 december 2012 - 19:54.


#3

Postad 08 december 2012 - 20:58

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Det tror jag inte ett dugg på. MS säljer jävligt mycket 360 samt spel till den just nu så det är för tidigt redan nästa år.
2014 är mer troligt.

Jag tror de kommer visa upp ngt nytt på E3 i sommar och sen släppa konsollen i november 2014.
Sony lär göra detsamma.

Det är ju inte speciellt smart att utannonsera konsolen 18 månader innan den släpps med resonemanget att Xbox 360 går bra. Ingen vill ju köpa Xbox 360 när de vet att en ny konsol kommer.

#4

Postad 08 december 2012 - 21:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har funkat bra alla andra generationer. Det var bara 360 som de stressade ut på 7 månader. Sen släppte de också en konsoll som var helt trasig och som överhettades och gick sönder hela tiden.
Normalt så tar det ngnstans mellan 11-17 månader efter man presenterat en konsoll tills den släpps.

Lite exempel på detta:

PS2 presenterades 4: mars 1999, lanserades 26:e oktober 2000
Gamecube presenterades i februari 2000 om jag inte minns helt fel, lanserades 15:e september 2001.
Xbox presenterades 2000 på GDC och släpptes i november 2001.
PS3 presenterades maj 2005 och släpptes november 2006
Xbox 360 presenterades maj 2005 och släpptes november 2005
Wii presenterades juni 2005 och släppts november 2006
Wii U presenterades juni 2011 och släpptes november 2012

#5

Postad 08 december 2012 - 23:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MS säljer jävligt mycket 360 samt spel till den just nu

Du baserar det på de senaste NPD-siffrorna? Jo det går bra, i USA efter Black Thursday, men det har gått neråt under hela året dessförinnan, spelförsäljningen likaså. Även november nu var sämre än förra året. Du jämför Xboxens försäljning med övriga, som i sin tur säljer asdåligt.

De släpper en nextgenkonsol till jul precis som i OP och en xbox TV för mainstream var det väl snack om också.

#6

Postad 09 december 2012 - 01:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vi får väl se. Bli inte förvånad om det inte händer säger jag bara.

#7

Postad 09 december 2012 - 14:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jul 2013 är det enda som är vettigt.

Zoiler, du som orkar läsa sånt, hur är attach-raten på de Xbox360 som säljs idag? När 360n var (relativt) ny så hade de ju en oslagbar attach-rate men den borde ligga rejält under nu.

#8

Postad 09 december 2012 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
2009 såg det ut så här: http://www.afterdawn...n_on_xbox_360_s

2010: http://www.gamasutra...hp#.UMSvD3cTd2k

Diskussion om 2011 i USA: http://www.gamasutra...hp#.UMStUncTeJU


Men det är väl svårare att få siffror på sånt nu (NPD har slutat ge ut siffror, EU är svårt att få ut något av). Inte hört något om det direkt, ingen som pratar om det.


En sak man kan säga är dock att det inte nödvändigtvis går ner som du säger, konsolförsäljningen minskar nog snabbare än spelförsäljningen och den bör ju stiga. PS2 låg på 10+ 2009 t.ex.

#9

Postad 10 december 2012 - 20:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Mmm...

360 ligger riktigt bra till:
http://www.vgchartz....e-Ratio/Global/

Men inte trodde jag att attach-raten till original boxen var så pass bra. Slår ju till och med PS2.

#10

Postad 11 december 2012 - 08:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
http://semiaccurate....ps4-code-names/

There has been a lot of confusion over the names of the next generation consoles, tentatively XBox Next and PS4. In the hopes of lessening some of this confusion, we present the SemiAccurate guide to the next generation console names.
First up is the XBox Next, and that project name is Kryptos, Oban is the name of the developer test system chip. As we exclusively brought you news of the tape out, and later production. Last we heard, Oban was still scheduled for mass production wafers before the end of 2012, but the problems we outlined could delay that.
The name of the PS4 project is Thebes. As you might have guessed, other than it being an AMD CPU and GPU, we don’t have much more specific details. It is said to be a 28nm part, likely fabbed at Global Foundries or IBM for the first run, and out after Oban. That would most likely be the spring of 2014, but it could be fall of that year too.


Vidare...
http://semiaccurate....-rumors-abound/

...
Sources on the supply chain side of the console world tell SemiAccurate that there is some slack in the production schedule, six to eight weeks of delay would be possible before the launch would have to be pushed back. That meshes well with what SemiAccurate knows about silicon production times and ODM capabilities. Microsoft insiders tell us that the planned launch date is September 2013, and that is not changing without heads rolling internally.
So, what is the XBox Next? SemiAccurate has been saying for a while that all signs were pointing toward a PowerPC, specifically an IBM Power-EN variant. The dark horse was an x86 CPU, but it was a long shot. It looks like the long shot came through, moles are now openly talking about AMD x86 CPU cores and more surprisingly, a newer than expected GPU. How new? HD7000 series, or at least a variant of the GCN cores, heavily tweaked by Microsoft for their specific needs.
This means both the XBox Next and the PS4 are going to effectively be HSA/FSA devices. Stop and think about that for a minute, AMD has the GPUs for all three next generation consoles, the CPUs for both the XBox Next and the PS4, and is effectively controlling the middleware/interpreted language that is the plumbing for all of it. No matter what the future of video gaming is, PC, console, or mobile, it will almost assuredly have AMD at its center.
...
In the end, there is one, and only one fact at the center of all of these rumors, semiconductor yields. The exact details are harder to come by, but given the very hard limits imposed by the fab technologies involved and the self-imposed start date, time is running out. If there is two months of slack in the supply chain, unless the yield problems are solved by late February 2013, Microsoft can’t hit it’s desired September 2013 launch date.
...



2013 känns troligt för MS iaf.

Redigerat av pacman, 11 december 2012 - 08:22.


#11

Postad 11 december 2012 - 09:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
AMD/IBM i alla 3 konsollerna mao. Perfekt för utvecklarna.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 december 2012 - 09:50.


#12

Postad 11 december 2012 - 10:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

http://semiaccurate....ps4-code-names/


Vidare...
http://semiaccurate....-rumors-abound/



2013 känns troligt för MS iaf.


Intressant. Undrar om dom kan tänka sig frångå teknik/CPU/GPU-val på grund av tidsbrist? D v s att dom inte får fram halvledarna i tid. Känns dock inte så då det lär ta minst lika lång tid att byta komponenter som att vänta. (detta är en kommentar till det sista stycket i din citerade text)

#13

Postad 11 december 2012 - 11:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
I någon annan tråd kom info om det här om att Xbox world artikeln sa:
Revealed: X showcase i feb 2013 (inte på e3 i juni alltså)
Säljtstart: November 2013

Låter lite för bra för att vara sant känns det som.
9 månader bara.

Blir namnet bara Xbox eller Xbox infinity?

#14

Postad 11 december 2012 - 12:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

AMD/IBM i alla 3 konsollerna mao. Perfekt för utvecklarna.

Tjaa...WiiU blir ju den udda fågeln i alla fall (spelar ju ingen roll, det är ju 1st och 2nd party som är poängen med den).
Att PS4/720 tycks bli väldigt lika varandra, med HSA inpräntat i allt, torde glädja utvecklarna dock.

Intressant. Undrar om dom kan tänka sig frångå teknik/CPU/GPU-val på grund av tidsbrist? D v s att dom inte får fram halvledarna i tid. Känns dock inte så då det lär ta minst lika lång tid att byta komponenter som att vänta. (detta är en kommentar till det sista stycket i din citerade text)

Kirrar de inte september så har de ju november. Ingen större förlust.
Utöver det så tror jag inte de kapar funktionalitet, snarare att det påverkar tillgänglighet och ev RROD-risk... (njae, det sistnämda gör de nog inte om, kanske just därför de vill ha lite marginal inför release?)

I någon annan tråd kom info om det här om att Xbox world artikeln sa: Revealed: X showcase i feb 2013 (inte på e3 i juni alltså)

Feb 2013 lirar ju rätt bra med uppgiften att det var då de tar beslut om masstillverkning. Finns nog lite substans i det iaf.
Å andra sidan går 360 så pass bra nu så jag ser inte varför de skulle skynda sig med att tala om 720...

Redigerat av pacman, 11 december 2012 - 12:36.


#15

Postad 11 december 2012 - 12:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

I någon annan tråd kom info om det här om att Xbox world artikeln sa:
Revealed: X showcase i feb 2013 (inte på e3 i juni alltså)
Säljtstart: November 2013

Låter lite för bra för att vara sant känns det som.
9 månader bara.

Blir namnet bara Xbox eller Xbox infinity?


Xbox ultra mega HD 3000 tror jag den kommer heta.

#16

Postad 11 december 2012 - 14:19

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
XUMHD3000 tror inte jag på :P

Men kan det inte vara så att ms vill åter igen vara före sony (gärna ett helt år) och göra det bättre och skaffa sig ett ännu större försprång än xbox/ps3

#17

Postad 11 december 2012 - 14:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
September 2013... hmm, det vore ju udda. Men kan vara smart att ha några månader innan julsäsongen för att rampa upp produktionen så fler enheter finns ute till jul = bättre för spelförsäljningen.

#18

Postad 11 december 2012 - 17:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1
New Xbox, eller Xbox Three tror jag :D
Själv vill jag ha en ny konsol snart, tycker det känns som spelutvecklarna har nått maxkapaciteten på dagens generation och även PC marknaden blir lidande av för dåliga konsoler.

#19

Postad 11 december 2012 - 18:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
The New Xbox är iofs passande nu när de försöker kopiera Apple på alla andra områden :)

#20

Postad 11 december 2012 - 18:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det tror jag inte ett dugg på. MS säljer jävligt mycket 360 samt spel till den just nu så det är för tidigt redan nästa år. 2014 är mer troligt.


Du missar själv poängen med en omsättningsekonomi. Poängen är inte att sälja bra utan att sälja lika bra eller bättre än föregående år och just nu säljer 360 sämre än föregående år. Du ska således alltid introducera en ersättare innan toppen är nåd på dess föregångare om du har en perfekt marknadsplan.

Tanken med ersättare är såklart att komplettera, inte totalt ersätta direkt. Typ som PS2 och PS3 som hade en väldigt bra övergång där PS2 fortsatte sälja bra även efter PS3 släppet.

2011 kan vi redan nu konstatera vad toppen på Xbox 360 vad gäller försäljning och antalet kommer inte öka 2013. Så att inte släppa ett 2013 om man har möjlighet är lika med generalfel.

Kom dessutom ihåg att det handlar om omsättning där vi kan således räkna med att ersättare kommer kosta ca 3 gånger i priset vilket betyder att inte mycket behövs säljas i premiären för att täcka eventuellt extra tapp på 360:n.

Dessutom finns det inget belägg att den totala spelförsäljningen skulle sjunka för att man introducerar något nytt. Den gamla konsoler kommer leva vidare lika så kommer de stora titlarna fortsätta att komma till den gamla. De som redan har kommer med lika stor sannolikhet köpa spel till den 2013 igen oavsett om en ersättare finns eller ej. Undantaget är de som dock väljer att byta upp sig, men de är inget problem för de ska ju ändå köpa spel till den nya maskinen istället :)

Redigerat av PalmiNio, 11 december 2012 - 18:11.


#21

Postad 11 december 2012 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dessutom finns det inget belägg att den totala spelförsäljningen skulle sjunka för att man introducerar något nytt. Den gamla konsoler kommer leva vidare lika så kommer de stora titlarna fortsätta att komma till den. De som redan har kommer med lika stor sannolikhet köpa spel till den 2013 igen oavsett om en ersättare finns eller ej. Undantaget är de som dock väljer att byta upp sig, men de är inget problem för de ska ju ändå köpa spel till den nya maskinen istället :)

Visst, säg att ett COD eller FIFA skulle komma till lanseringen, lär ju sälja många miljoner. Kan inte tänka mig att alltför många skulle vilja missa det.

#22

Postad 11 december 2012 - 21:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag tror nog MS kan köra på båda systemen även 2014, kanske ända till 2015, frågan är vilken väg spelutvecklarna tar, kommer dom fortsätta parallellt med den gamla generationen eller satsar dom fullt ut på den nya, det är så klart en viss risk dom får ta. Jag tror iaf dom stora utvecklarna är redo att gå över, dom med sämre ekonomi kanske stannar kvar ett tag på den gamla, frågan är om dom kommer förlora på det. Det finns alltid en risk att folk vill ha det bästa och då kan denna generation kan vara död på nolltid.
Att även hålla kvar vid det gamla kan vara en viss risk om tex Wii U skulle ta över en allt för stor del av marknaden, och MS vill troligen vara före Sony även denna gången.

#23

Postad 11 december 2012 - 22:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag tror nog MS kan köra på båda systemen även 2014, kanske ända till 2015, frågan är vilken väg spelutvecklarna tar, kommer dom fortsätta parallellt med den gamla generationen eller satsar dom fullt ut på den nya, det är så klart en viss risk dom får ta.

Parallellt med den gamla som vanligt, ett tag iaf. Men inte särskilt länge.

#24

Postad 13 december 2012 - 19:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

We talk to people. It's part of our job. And lately we're not hearing any big bombshells about the next generation of game consoles, but we're hearing the same buzz we've been hearing all year: the next generation of Xbox and PlayStation are right around the corner.


If you talk to people about the next-gen games at, oh, I don't know, a major gaming trade show or a major gaming awards show, the persistent impression given is that these new systems will be powerful. The old comparison I heard—and saw backed up by a solid report on IGN—was that the new Xbox would be eight times more powerful than the 360. That's old reporting, from earlier in the year. We've also heard that Durango is roughly as graphically capable as the second-most powerful PC on the market today, which, yes, is quite the indirect statement. The chatter we hear is that Durango and Orbis are close in power to each other or at least both in the same league past the current gen. Much may have changed since then and, as any Wii U owner can tell you, it's damn hard to assess how powerful a system is even when playing the first batch of games a developer made for it. (Or don't ask a Wii U user... ask an Xbox 360 user to compare 2005 360 launch games Kameo: Elements of Power or Perfect Dark Zero to 2012's Halo 4).

The vibe I get when I hear about Durango is that Microsoft is on the mark. Sony appears to inspire less confidence, though I've had a hard time nailing down why and discerning how much lost confidence is due to the on-and-off troubles of the PlayStation 3 and the struggles of the Vita vs. how much lost confidence is due to any problems looming for PS4. What I do know is that confidence is high that the next Xbox will be out in time for next Christmas. Confidence is less high that Sony will pull off the same feat, though they want to.



http://kotaku.com/59...a-year-from-now





Through all of this, what if the impressive console-market-leading momentum that the 360 has had for two years continues... and people don't feel the need for new consoles? What if game-makers feel the need to keep making games for the 360/PS3/WiiU standard not just through 2013 but into 2014 and 2015, too?



Ingen need, my ass.


#25

Postad 13 december 2012 - 20:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag hoppas Microsoft satsar på ett prestandamonster, då måste Sony göra det också men kanske först 1 år senare. Men man kan även välja att gå Nintendos väg och göra en halvdan uppföljare, det vore sämsta scenariot förr oss grafiknördar då spelutvecklingen skulle stanna av helt. Jag tror MS vill visa sig stark till nästa generation, kanske rent av starkast :D

#26

Postad 15 december 2012 - 15:35

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Jag hoppas Microsoft satsar på ett prestandamonster, då måste Sony göra det också men kanske först 1 år senare. Men man kan även välja att gå Nintendos väg och göra en halvdan uppföljare, det vore sämsta scenariot förr oss grafiknördar då spelutvecklingen skulle stanna av helt. Jag tror MS vill visa sig stark till nästa generation, kanske rent av starkast :D

Jag tror det är uteslutet att dom kommer göra en halvdan uppföljare då det redan finns problem med dagens konsol. Tex så är det för dålig fps samt fps drops i många spel, screen tearing mm. Dessutom känns det som att grafiken inte har utvecklats speciellt mycket visuellt sedan de första spelen? 360'n skalar väl även upp spelen till fhd om jag inte är helt ute i skogen?

Vad nu detta har med topic att göra vet jag inte.

#27

Postad 15 december 2012 - 16:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag hoppas Microsoft satsar på ett prestandamonster, då måste Sony göra det också men kanske först 1 år senare. Men man kan även välja att gå Nintendos väg och göra en halvdan uppföljare, det vore sämsta scenariot förr oss grafiknördar då spelutvecklingen skulle stanna av helt. Jag tror MS vill visa sig stark till nästa generation, kanske rent av starkast :D


Den blir som en PC från 2009-2010 ungefär så det är bara att kolla vad prestandan var på den tiden så får du ett hum om hur den kommer bli. Släng sedan på kinect 2 så har du ett pris på 5-6000. Mest troligt så kommer de subventionera konsollen om man köper live för 3 år eller så.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 december 2012 - 16:05.


#28

Postad 15 december 2012 - 16:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dessutom känns det som att grafiken inte har utvecklats speciellt mycket visuellt sedan de första spelen?

Menar du mellan lanseringsspelen på 360 och spelen som släpps i år på 360 t.ex..?

Den blir som en PC från 2009-2010 ungefär

Vad specifikt ;) . Så den kommer släppas 2015 och vara som en PC från 2009. Ser inte bra ut.

#29

Postad 15 december 2012 - 20:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Kameo, releasespel
Postad bild

Halo 4

Postad bild

Ingen skillnad alls...

#30

Postad 16 december 2012 - 02:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Haha, jo men du valde ju för faen Xbox eller Gamecube-versionen av Kameo, lol :D

Så såg det inte ut, Kameo var 360ns snyggaste spel när det kom. Men självklart har spelen blivit duktigt mycket snyggare :)

Här har du bilder:

https://www.minhembi...howtopic=110923

Väldigt snyggt än idag. Men så är det rare också, de vet hur man gör grafik. Synd de knappt gör några spel.

#31

Postad 16 december 2012 - 03:40

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Menar du mellan lanseringsspelen på 360 och spelen som släpps i år på 360 t.ex..?


Vad specifikt ;) . Så den kommer släppas 2015 och vara som en PC från 2009. Ser inte bra ut.

Nja. inte spelen som kom vid lanseringen men de senaste 5 åren är det väl ingen wow-upplevelse över skillnaderna vad jag har sett. Va dock inte insatt i utvecklingen de första åren då jag fortfarande använde första generationens xbox men har nog spelat några hyfsat tidiga spel nu.
Visst ser man skillnader men det är inte så att man enkelt kan säga från vilket år ett spel är genom att titta på grafik etc.

#32

Postad 16 december 2012 - 10:15

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
XBOX 8 skulle jag kunna tänka mig att den heter samt har en specialversion av Windows 8.

#33

Postad 16 december 2012 - 13:47

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Dom får nog ut den nya till julhandeln 2013. Den är nog en viktig del för windows 8, tableter och telefoner. Ska bli intressant att se hur dom får ihop allt. Det blir svårt att hänga med för Sony där, Vita och Android? Själv så kommer jag nog bara köpa en av dom eftersom hemmet nu svämmar över av konsoler, tableter, mobiler, laptops, pc och gud vet vad. Den med bäst prestanda och kanske viktigast idag, infrastruktur. Sen får man se vad Apple har i rockärmen.

#34

Postad 17 december 2012 - 14:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Haha, jo men du valde ju för faen Xbox eller Gamecube-versionen av Kameo, lol :D

Så såg det inte ut, Kameo var 360ns snyggaste spel när det kom. Men självklart har spelen blivit duktigt mycket snyggare :)

Så blir det när man googlar Kameo och Xbox360. Jaha typiskt!

#35

Postad 19 december 2012 - 08:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

XBOX 8 skulle jag kunna tänka mig att den heter

Det kan inte jag. Och inte MS heller får man förmoda, så kortsiktiga är de nog inte. ;)

#36

Postad 19 december 2012 - 09:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

XBOX 8 skulle jag kunna tänka mig att den heter samt har en specialversion av Windows 8.

Med tanke på MS senaste framfart med sitt os så skulle man tom kunna tänka sig namnet Windows-Box ;)

#37

Postad 19 december 2012 - 09:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
The New Xbox blir namnet ;)

Skämt åsido så tror jag den kommer heta Xbox helt enkelt. Varken mer eller mindre.

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 december 2012 - 09:35.


#38

Postad 19 december 2012 - 09:56

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag tror också att namnet blir Xbox, inget mer.
Tack för det apple... :angry:

Har för övrigt vaggat in mig i vissheten att vid den här tiden nästa år sitter man taggad till max och väntar på paket.
Vill verkligen ha en ny maskin, gråter blod varenda gång man spelare ett spel eller ser en trailer och tänker hur bra det kunde sett ut, hur mycket bättre och naturligare sekvenser hade kunnat sett ut etc etc :P

#39

Postad 20 december 2012 - 07:58

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Behövs nog nya verktyg och ännu fetare maskiner för att spelutvecklarna ska lägga ner pengar/tid på spel. Numera när många stora säger sig ska göra mindre produktioner ska man nog inte hålla andan att de kommer göra supergrafiskt överlägsna spel i framtiden på ett tag. Lättare att göra farmville 3 och tjäna mer pengar än assassins creed 4 etc :P

Jag vill för övrigt dock också ha ett nytt xbox 2013 :)

#40

Postad 20 december 2012 - 10:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Tweet:

Xbox 3 is officially Beta, congrats.


It's coming. :)

#41

Postad 20 december 2012 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
No shit, så betan har börjat alltså. Någon som fått invites?

Vem tweetar det förresten?

supergrafiskt överlägsna spel i framtiden på ett tag

Nja, vintern 2013 blir det ju.

#42

Postad 20 december 2012 - 14:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Den blir som en PC från 2009-2010 ungefär så det är bara att kolla vad prestandan var på den tiden så får du ett hum om hur den kommer bli. Släng sedan på kinect 2 så har du ett pris på 5-6000. Mest troligt så kommer de subventionera konsollen om man köper live för 3 år eller så.


En PC från 2010 håller ju ändå rätt bra, men tror ändå att grafiken kommer vara snäppet vassare än vad en PC från 2010 kan erbjuda. Som vi alla vet så behöver man ju inte ha lika kraftfull hårdvara till en konsol för att pressa ut bra grafik, Halo 4 skulle nog inte gå att göra på en PC från 2009 tex, inte på ett mediumklass grafikkort iaf.

#43

Postad 20 december 2012 - 15:47

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag struntar massivt i om komponenterna i nästa xbox baserar sig på grejer från hedenhös eller från James T Kirks lya.
Tror inte ms gör en sony och försöker "framtidssäkra" utan förhåller sig till vad som gäller nu.
1080p och sen förhoppningsvis en AA på typ 66 :P
Sen är det upp till "dom lata utvecklarna" att se till att motorerna utnyttjar kapaciteten.

Då blir det ett rejält snäpp upp från nu :)

Men vissa saker är det bara att förbereda sig på nu.
Dashboarden nu är så vidrig och den kommer inte att bli bättre next gen.

#44

Postad 20 december 2012 - 16:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Dashboarden är riktigt äcklig ja.

#45

Postad 24 december 2012 - 02:19

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
blir det ingen blurayspelare?

#46

Postad 24 december 2012 - 15:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

blir det ingen blurayspelare?


Om du syftar på filmuppspelning så skulle jag inte tro det.

Redigerat av Unregistereddc471864, 24 december 2012 - 15:00.


#47

Postad 26 december 2012 - 11:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Klart det blir (tror jag)

#48

Postad 26 december 2012 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Borde det bli, eller liknande.

#49

Postad 26 december 2012 - 19:02

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Ja, nog dags med en uppdaterad konsol. Hoppas (och tror) på vintern 2013. Som det är nu har jag mer och mer gått över till att spela spelen på dator istället.

#50

Postad 26 december 2012 - 19:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Rätt så många som gått över till att spela på PCn igen. Den behövde verkligen en lång konsollgeneration för att hämta sig med tanke på att PC-gaming var näst intill dött för ett par år sedan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.