Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa biofotölj

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 mars 2020 - 08:58

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Vad ska man titta på för märken om man vill ha bästa komfort och kvalité på en hembiofåtölj, har idag en stresslesssoffa men den börjar bli sliten och vill ha lite bättre kavlité och komfort.

Har inte tänkt soffa utan två separata fåtöljer.



#2

Postad 10 mars 2020 - 13:22

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 1

Vill du ha högre kvalité än enklast möjliga så får du titta på Valencia och deras modeller, typ Tuscany. Finns på Amazon UK 

Själv har jag Octane seating som jag är väldigt nöjd med. Jag har HR Dream har väldigt bra sittkomfort, men har tyvärr lite för hög rygg då nackskyddet skär av en del ljud bakifrån.

 

Vill du sen spela med dom riktigt stora spelarna, då är det Fortress som gäller. Det kan bli precis hur dyrt som helst.



#3

Postad 10 mars 2020 - 14:33

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Vill du ha högre kvalité än enklast möjliga så får du titta på Valencia och deras modeller, typ Tuscany. Finns på Amazon UK 

Själv har jag Octane seating som jag är väldigt nöjd med. Jag har HR Dream har väldigt bra sittkomfort, men har tyvärr lite för hög rygg då nackskyddet skär av en del ljud bakifrån.

 

Vill du sen spela med dom riktigt stora spelarna, då är det Fortress som gäller. Det kan bli precis hur dyrt som helst.

Tack för svar,

 

Har tittat lite på Octane verkar vara väldigt lika Valencia i utseende på vissa modeller, hög rygg vill jag ha och bekvämt huvudstöd.

Hur är stoppningen? Lädret är det av bra kvalité? Vet du vart dom tillverkas?



#4

Postad 10 mars 2020 - 15:53

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Ska jag vara ärlig så är det nog samma tillverkare på alla i den prisklassen. Dom är gjorda i Kina. Har du inga högtalare bakom så passar det utmärkt, annars hör du dom inte om du inte fäller fåtöljen max - det är lika med att somna direkt dock. 

 

När dom kom så var dom stenhårda att sitta på. Det var så jag ville ha det. Nu ett år senare så har dom mjuknat och följer kroppen, jag sitter ju enbart i ena fåtöljen och kompisar i dom andra. Där sitter det inte folk lika ofta och således har inte dom mjuknat helt och hållet än. Tog nästan ett halvår innan den fåtöljen jag sitter i blivit helt insutten om du förstår vad jag menar. Det är ju memory-foam så dom är väldigt sköna att sitta i. Så vill du ha pluffiga fåtöljer bör du kanske välja en annan modell som är mer mjuka från början. Det är ju lite olika läder beroende på vilken modell man väljer, men visst skulle jag säga att i HR Dream är det högkvalitativt läder man sitter på. Känns väldigt bra.

 

Har du frågor så kan du ringa och höra med dom på spelbord.se som säljer Octane seating här i Sverige. Tyvärr så använder dom DSV för frakten och dom är urusla att ha att göra med.



#5

Postad 10 mars 2020 - 22:01

PEH61
  • PEH61
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

Ska jag vara ärlig så är det nog samma tillverkare på alla i den prisklassen. Dom är gjorda i Kina. Har du inga högtalare bakom så passar det utmärkt, annars hör du dom inte om du inte fäller fåtöljen max - det är lika med att somna direkt dock. 

 

När dom kom så var dom stenhårda att sitta på. Det var så jag ville ha det. Nu ett år senare så har dom mjuknat och följer kroppen, jag sitter ju enbart i ena fåtöljen och kompisar i dom andra. Där sitter det inte folk lika ofta och således har inte dom mjuknat helt och hållet än. Tog nästan ett halvår innan den fåtöljen jag sitter i blivit helt insutten om du förstår vad jag menar. Det är ju memory-foam så dom är väldigt sköna att sitta i. Så vill du ha pluffiga fåtöljer bör du kanske välja en annan modell som är mer mjuka från början. Det är ju lite olika läder beroende på vilken modell man väljer, men visst skulle jag säga att i HR Dream är det högkvalitativt läder man sitter på. Känns väldigt bra.

 

Har du frågor så kan du ringa och höra med dom på spelbord.se som säljer Octane seating här i Sverige. Tyvärr så använder dom DSV för frakten och dom är urusla att ha att göra med.

Det verkar som octane är tillräckligt bra för mig och tittar man på deras hemsida ser ju stolarna riktigt bra ut invändigt med riktig trästomme och resåfjädrar, stressless ha ju bara en gjuten skummdyna när den är nersutten så är det bara att byta, jag har bytt stoppningen på en sits en gång och snart behövs det igen.

Fortress har läst mycket gott om, men med dagens dollarkurs så sticker ju priserna iväg.



#6

Postad 15 november 2020 - 19:02

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0

Tjo...
Är oxå ute nu efter något vettigt och sitta i, men blir för vardagsrummet.
Är mest jag som sitter o kolla på film med ibland donnan oxå, men vill nog satsa på en 3 sits iaf.
Valencia Tuscany verkar nice, men dyra som tusan ca 64k för 3 sits =/ lite väl mycket för min smak 

Har även tittat lite på octane, verkar vara lite billigare. 

Var och provade lite på mio idag, och kom genast fram till att man måste ha "iaf" jag ha, stöd för nacken när man fäller ner stolen, annars får man sitta med en extra kudde, och då försvinner ju lite av finessen känns det som. 
Många av dessa biostolar har ju en högre rygg osv för att man skall sitta skönt, men förstår ju oxå att RLS/RRS tar stryk med ljudbilden, om man inte höjer upp dessa en del.
octane HD dream serien var ju även den ganska dyr, finns det någon EU site som säljer "bra" biostolar till lite mer överkomligt pris än i Sverige ? 


 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.