Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagan om Ringen och Gladiator på blu-ray i höst

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 juni 2009 - 19:19

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 22 juni 2009 - 20:44

Planet_terror
  • Planet_terror
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Att bara släppa bioversionerna av LOTR, känns ruttet det är ju bara för att tjäna pengar de gör så,

#3

Postad 22 juni 2009 - 20:48

Planet_terror
  • Planet_terror
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Gladiator bör bli hyffsat fet på Blu ray, såg den i och för sig på bio på den tiden jag fortfarande gick på Bio men det var inte den förlängda versionen av filmen

#4

Postad 22 juni 2009 - 20:52

Jontaz93
  • Jontaz93
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Gladiator tror jag kommer bli grym på blu-ray med DTS-HD Master Audio. Köper nog inte Lord of the Rings trilogin eftersom det inte är extended, väntar hellre ett tag till för den.

#5

Postad 22 juni 2009 - 21:14

nrd
  • nrd
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Gladiator blir grym på blu-ray! :) At my signal, unleash hell!

#6

Postad 22 juni 2009 - 21:18

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Väntar på LOTR Extended, mycket bättre tycker jag.
Gladiator känns inte lika spännande

#7

Postad 22 juni 2009 - 21:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
uj uj uj, Gladiator :) .
Men det blir nog till att väääääänta på förlängda på LOTR.

#8

Postad 22 juni 2009 - 21:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Ge mig alla Lost avsnitt på Blu-ray så blir det en BR spelare i höst :)

#9

Postad 22 juni 2009 - 21:35

hoods
  • hoods
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Kommer att köpa LOTR bums, tycker bättre om bio versionen än extended. Gladiator i hd med hd ljud, mumma!

#10

Postad 22 juni 2009 - 21:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Kommer att köpa LOTR bums, tycker bättre om bio versionen än extended. Gladiator i hd med hd ljud, mumma!


Visserligen är smaken som baken, men hur i helsike kan du tycka att Theatrical är bättre än Extended???


Vore rätt intressant med en motivering då jag tycker Theatrical version suger stort i jämförelse med Extended versionerna.

Själv kommer jag vänta till Extended kommer till BD, då jag anser att de andra känns som second to best by best.

#11

Postad 22 juni 2009 - 21:55

myraan_
  • myraan_
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
blir ju till att köpa både LOTR boxen- och Gladiator!! ett måste! btw, nån som hört nåt mer om Juurassic park-trilogin på BR?:)

#12

Postad 22 juni 2009 - 21:56

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Äntligen kommer både Gladiator och Braveheart. :)
Hoppas dom inte strular till bilden bara.

#13

Postad 22 juni 2009 - 21:58

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
sådär ja. Då kom min anledning till att köpa en BR-spelare i höst. Som jag har stretat emot, (läs fru) :) ooh gu ..de bara skakar i kroppen.

#14

Postad 22 juni 2009 - 22:28

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Theatrical är även i mitt tycke rejält mycket bättre än extended. Filmerna tappar tempo i extended. Ok första filmen är bättre i extended, men andra och tredje filmen blir riktiga sömnpiller i extended. I princip inget av materialet för handlingen vidare utan det är bara onödiga sidospår. Men visst så sätt är det ju mer troget böckerna - för Tolkien svamlar och går in på massa onödiga sidospår hela tiden...

#15

Postad 22 juni 2009 - 22:55

hoods
  • hoods
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Visserligen är smaken som baken, men hur i helsike kan du tycka att Theatrical är bättre än Extended???


Vore rätt intressant med en motivering då jag tycker Theatrical version suger stort i jämförelse med Extended versionerna.

Själv kommer jag vänta till Extended kommer till BD, då jag anser att de andra känns som second to best by best.


Som Grimmy skrev, filmerna tappar tempo och det blir mycket dö tid som inte för filmen framåt. Dessutom så ligger bioversionerna strax under min smärtgräns för hur långa filmer bör vara.

#16

Postad 23 juni 2009 - 00:12

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
synd att man inte har råd me grejorna :/

men annars riktigt nice :)

#17

Postad 23 juni 2009 - 00:45

Unregistered61e6108a
  • Unregistered61e6108a
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Extended eller inte.... Vi snackar ÖGONGODIS. :)

#18

Postad 23 juni 2009 - 02:05

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Gladiator och Braveheart är givna köp, men vad gällande LOTR väntar jag nog hellre på de förlängda versionerna. Jag är förvisso ett Tolkien-fan, men jag tycker att "extended versions" ger filmerna mycket med djup och allt känns mer komplett. Hur vissa kan tycka att de blir segare förstår jag inte. DET ÄR SAGAN OM RINGEN! DE KAN ALDRIG BLI SEGA! :)

#19

Postad 23 juni 2009 - 06:47

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Som Grimmy skrev, filmerna tappar tempo och det blir mycket dö tid som inte för filmen framåt. Dessutom så ligger bioversionerna strax under min smärtgräns för hur långa filmer bör vara.


Där tycker vi extremt olika. Jag kan inte förstå dom som tycker filmerna tappar tempo eller blir sämre med det extra materialet. Själv anser jag dom blir otroligt mycket bättre, djupare och mer intressanta att titta på.

Jag skulle tom vilja att filmerna var längre än dom är i extended om dom fick med mer ur böckerna.

Och nej jag är ingen Tolkien fanatiker och har knappt ens läst böckerna.

#20

Postad 23 juni 2009 - 07:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Där tycker vi extremt olika. Jag kan inte förstå dom som tycker filmerna tappar tempo eller blir sämre med det extra materialet. Själv anser jag dom blir otroligt mycket bättre, djupare och mer intressanta att titta på.

Jag skulle tom vilja att filmerna var längre än dom är i extended om dom fick med mer ur böckerna.

Och nej jag är ingen Tolkien fanatiker och har knappt ens läst böckerna.

Och kan man sina böcker så framstår ju även Extended som en kort resumé! För att inte tala om Theatrical...snarare en kort trailer då...:)
Nej, jag kommer aldrig mer att titta på de korta versionerna.

#21

Postad 23 juni 2009 - 07:42

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Väntar på extended, blev riktigt besviken på DVD-släppen,köpte bioversionerna och sedan släpptes extended som jag struntade i att skaffa. Gillar inte att bli mjölkad ;)

Gladiator är ett givet köp. En av få filmer jag uppgraderar till BR :)

Redigerat av mikeett, 23 juni 2009 - 07:43.


#22

Postad 23 juni 2009 - 07:58

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Gladiator, Braveheart och LOTR kan bli mina första blu-ray inköp. Spelaren har fått vänta över ett år på att användas så det kan vara dags...

#23

Postad 23 juni 2009 - 08:07

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Tre givna köp (Gladiator, Braveheart och Forrest Gump) och ett tveksamt. Vet inte om jag vill ha en "Theatrical Version", "Extended Version" och en "Special Extended Version" av LOTR-Trilogin.

Jag kan acceptera mjölkningen på DVD-utgåvorna, men ni behöver verkligen inte upprepa samma procedur med Bluray-utgåvorna. Jag tror vi kommer få "Special Extended Version" lämpligt till biopremiären av "Bilbo"

#24

Postad 23 juni 2009 - 10:00

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Det är roligt att folk verkligen blir provocerade av att en del föredrar bioversionen.
Själv hör jag till skaran som i princip alltid väljer bioversionen.
Alla filmer som nämns i tråden är givna inköp.

#25

Postad 23 juni 2009 - 11:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det är roligt att folk verkligen blir provocerade av att en del föredrar bioversionen.
Själv hör jag till skaran som i princip alltid väljer bioversionen.
Alla filmer som nämns i tråden är givna inköp.

Det finns ju faktiskt en poäng med bioversioner och det är att de är klippta och testade för att funka för en bred publik på bio och TV. Extended/Special-versioner är ju till för att regissören själv ska kunna klippa om filmen så som han önskar. Behöver inte vara längre, bara annorlunda. Se tex Butterfly effect eller I am Legend som ju finns i 2 helt olika versioner, men som är lika långa som orginalen. Sen är det en smaksak vilken version man föredrar. Kingdom of heaven finns i en Extended av samma typ som LOTR, men den är inte bättre, bara längre, man får en del oklarheter förklarade tex. Sen finns det exempel då det bara blir sämre med längre, som Da Vinci-koden...

#26

Postad 23 juni 2009 - 11:47

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag fatta allt fel!

Men när Batman Dark Knight släpptes på Blu ray var det med en otrolig kvalitet!! Då denna hade spelats in med HD Kamera.

Hur gör de med de äldre filmerna? Dvs som Gladiator.. skalar de upp dem?? Eller vad blir det?

En del påpekar att många Bluray filmer idag inte är "äkta", då de inte spelats in i HD.

Någon som kan ge mig svar på detta! Personligen tycker jag att bilden är kanon ovasett om det är en uppskalad eller filmad i HD.

Redigerat av Mushunt, 23 juni 2009 - 11:48.


#27

Postad 23 juni 2009 - 11:51

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Gladiator?
Första dagen som den släpps = en råsjälvklarhet för mig!

LOTR?
Nääää. Väntar till extended verison släpps. Aldrig att jag köper bioversionen!

Redigerat av Tompa123, 23 juni 2009 - 11:51.


#28

Postad 23 juni 2009 - 12:06

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag fatta allt fel!

Men när Batman Dark Knight släpptes på Blu ray var det med en otrolig kvalitet!! Då denna hade spelats in med HD Kamera.

Hur gör de med de äldre filmerna? Dvs som Gladiator.. skalar de upp dem?? Eller vad blir det?

En del påpekar att många Bluray filmer idag inte är "äkta", då de inte spelats in i HD.

Någon som kan ge mig svar på detta! Personligen tycker jag att bilden är kanon ovasett om det är en uppskalad eller filmad i HD.


"En del" har uppenbarligen ingen aning.

Anledningen till att Dark Knight hade extra bra kvalite i vissa scener är att man använde IMAX kameror. Det finns i princip inga andra spelfilmer som gör det. Beror dels på kostnadskäl och dels tekniska begränsningar eftersom kamerorna är så stora och högljudda att det försvårar inspelningen något enormt.

Spelfilm har spelats in på film som har betydligt högre upplösning än 1080 sedan tidernas begynnelse (nästan). Finns massor av 50-60 år gamla filmer som håller bättre kvalite än mycket idag. Dagens HD är i upplösning alltså sämre än vanlig hederlig film. Det gäller bara att göra en ny transfer som till HD.

Dock har mycket annat runt omkring förbättrats. Saker som optik, ljussättning, lagring/förvaring (av mastern) och mycket annat. Därför ser kanske genomsnittsfilmer från idag bättre ut men det är inget självklart.

Braveheart och Gladiator är ju självklara köp. Lords of the Rings har jag aldrig förstått vitsen med. har sett 10 minuter här och där på Canal+ och har inget intresse av att se någon av filmerna vilken version det än må vara.

Redigerat av Unregistered81406615, 23 juni 2009 - 12:08.


#29

Postad 23 juni 2009 - 12:34

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Braveheart är given. Gladiator hade varit given om jag inte redan hade haft DVD:n. LOTR hade varit given om jag inte läst kommentarerna om extended version. Kanske inte är rätt tråd att fråga vad som skiljer versionerna åt?

#30

Postad 23 juni 2009 - 16:16

Unregistered4c0ff1a3
  • Unregistered4c0ff1a3
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Sniket att inte släppa både bio- och extendedversionerna av LotR...

#31

Postad 23 juni 2009 - 16:23

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kollade upp vad de kommer landa på och insåg att 300 pix betalar jag av princip inte för en "gammal" film jag dessutom köpt en gång. OK att Blu-ray var nytt för ett par år sedan men nu kommer de ju senare halvan 2009...

#32

Postad 23 juni 2009 - 16:24

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Braveheart är given. Gladiator hade varit given om jag inte redan hade haft DVD:n. LOTR hade varit given om jag inte läst kommentarerna om extended version. Kanske inte är rätt tråd att fråga vad som skiljer versionerna åt?

LOTR DVD Extended edition
The success of the theatrical cut of the film brought about an Extended Edition (208 minutes), with new editing, added special effects and music. This version was released on DVD November 12, 2002 along with four commentaries and hours of supplementary material. It was so successful that the sequels were each given similar releases.

Notable among the restored scenes is a new beginning to the film (following the prologue) that concerns Hobbits and the Shire. The Bag End scene with Bilbo and Gandalf is extended to include a conversation about the Sackville-Bagginses. Bilbo's birthday party is extended. New scenes include conversations at the Green Dragon, Frodo and Sam spotting Wood Elves on their way to Bree, and the Hobbit's march through Midgewater Marshes. The Council of Elrond, Moria, and Lorien are expanded as well. The extended edition contains many character-building elements, showing sides of various protagonists (notably Aragorn and Galadriel) that were absent from the theatrical cut, which was largely edited around the character of Frodo



#33

Postad 23 juni 2009 - 16:28

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Väntar på LOTR Extended, har båda versioner på DVD så det räcker med en på BD. Gladiator och Braveheart är givna köp.

#34

Postad 23 juni 2009 - 17:21

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Kollade upp vad de kommer landa på och insåg att 300 pix betalar jag av princip inte för en "gammal" film jag dessutom köpt en gång. OK att Blu-ray var nytt för ett par år sedan men nu kommer de ju senare halvan 2009...


Trist att du tänker så, du köper heller inga DVD filmer längre ? DVD var nytt för ganska många år sedan.

#35

Postad 23 juni 2009 - 20:20

ChrisTheGrizzly
  • ChrisTheGrizzly
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag kanske inbillar mig, men jag har för mig att de (någon?) redan en gång utannonserade att LOTR skulle komma på bluray, måste varit över ett år sen minst. Då sades det att de skulle just vara Theatrical edition, att de skulle få varsitt TrueHD 7.1 -spår, och att de skulle släppas ungefär samtidigt som The Hobbit dök upp på bio. Var kanske bara ett rykte, men jag har hela tiden trott att det var officiellt. :(

#36

Postad 23 juni 2009 - 23:35

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Som regel föredrar jag extended versioner, och som regel föredrar jag boken framför filmen. Sagan om ringen är ett undantag. Förvisso har jag läst böckerna ett dussintal gånger, men jag tycker filmerna vinner över böckerna (Extended eller inte). Missförstå mig inte: det är inget fel på extended-versionerna, men theatrical är bättre :(

Sedan hör jag till dem som tycker att filmer bör vara ungefär 90-120 minuter och att allt annat bara blir jobbigt. Return of the king är ju för sjutton 251 minuter i extended. 200 minuter i theatrical är ju jävligt nog. The two towers är så att man klarar av att se hela i theatrical men extended blir för mycket.

Ska jag vara ärlig hade jag gärna sett att det blivit fler än tre filmer av härskarringen, men jag förstår att de ville behålla likheten med böckerna. Men herregud fyra timmar film. När frodo och sam äntligen är framme vid sitt mål i mordor är man ungefär lika trött som dem...

Nåväl det kanske bara är jag som har problem med långa filmer. Faktum är att det vanligaste kriteriet när vi ska välja film här hemma är att vi väljer den kortaste!

#37

Postad 24 juni 2009 - 00:19

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Som regel föredrar jag extended versioner, och som regel föredrar jag boken framför filmen. Sagan om ringen är ett undantag. Förvisso har jag läst böckerna ett dussintal gånger, men jag tycker filmerna vinner över böckerna (Extended eller inte). Missförstå mig inte: det är inget fel på extended-versionerna, men theatrical är bättre :(

Sedan hör jag till dem som tycker att filmer bör vara ungefär 90-120 minuter och att allt annat bara blir jobbigt. Return of the king är ju för sjutton 251 minuter i extended. 200 minuter i theatrical är ju jävligt nog. The two towers är så att man klarar av att se hela i theatrical men extended blir för mycket.

Ska jag vara ärlig hade jag gärna sett att det blivit fler än tre filmer av härskarringen, men jag förstår att de ville behålla likheten med böckerna. Men herregud fyra timmar film. När frodo och sam äntligen är framme vid sitt mål i mordor är man ungefär lika trött som dem...

Nåväl det kanske bara är jag som har problem med långa filmer. Faktum är att det vanligaste kriteriet när vi ska välja film här hemma är att vi väljer den kortaste!


Jag håller faktiskt med dig :rolleyes:

Jag klarar inte av att se hela 3:an i sträck..
Jag delade upp den på 2 ggr alltså 2h per gång.

Då vart det lagom enligt mig.
Fast en film på 3h är inget problem ;)

#38

Postad 24 juni 2009 - 00:54

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Själv kollar jag alla 3 direkt efter varann, varje gång jag börjar kolla,,, :(

#39

Postad 24 juni 2009 - 02:31

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Ja just det, Braveheart glömde jag ju av. Var så upphetsad över Gladiator och LOTR :(.
Ganska längesedan jag såg Braveheart och jag har den inte på dvd heller så det blir ett köp på den!

#40

Postad 24 juni 2009 - 07:30

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Trist att du tänker så, du köper heller inga DVD filmer längre ? DVD var nytt för ganska många år sedan.

Hmmm...aldrig någon 10 år gammal film till fullpris så jag antar det stämmer.

#41

Postad 24 juni 2009 - 07:47

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Braveheart är given. Gladiator hade varit given om jag inte redan hade haft DVD:n. LOTR hade varit given om jag inte läst kommentarerna om extended version. Kanske inte är rätt tråd att fråga vad som skiljer versionerna åt?


Jag som dom flesta såg ju bioversionerna först, sen när extended kom så kändes de som att man fick svar på en hel del frågor man hade innan.
Man får veta en del mer saker om historien och kanske lite mer historia och roliga ögonblick under allas resa.

Själv tycker jag inte att extended drar ut på filmerna utan snarare gör dom MYCKET bättre.
När jag såg dom alla 3 va de som att se ett par helt nya filmer.

#42

Postad 24 juni 2009 - 10:22

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Det blir nog till att vänta och se om de släpper extended vesion av LOTR. Tack för era svar. :(

#43

Postad 24 juni 2009 - 10:37

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Det blir köp på allihop... och köp av LOTR extended när dom kommer. Vem kan sitta och vänta på extended när man vet att theatrical ligger och lockar på en i butikshyllorna.

#44

Postad 24 juni 2009 - 11:12

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Hmmm...aldrig någon 10 år gammal film till fullpris så jag antar det stämmer.


Okej nu förstår jag vad du menar.

#45

Postad 24 juni 2009 - 11:13

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Saken är den att Theatrical lockar inte det minsta, så jag väntar gladeligen på Extended :lol:

#46

Postad 24 juni 2009 - 11:24

Unregisteredc3c18610
  • Unregisteredc3c18610
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Det är precis såna här saker som gör att folk inte vill byta system. De resonerar som så att den filmen har jag redan och låter bli att köpa den på nytt format. Vad de borde göra är att släppa båda versionerna på samma BD. Det får utan problem plats. Hade dom sedan slängt in lite extra kommentator spår om varför dom gjorde dom olika versionerna så hade dom haft en ny produkt som kan locka nya köpare istället för att mjölka oss filmnördar. Vi köper det vi vill ha i alla fall.

Jag har sett alla versionerna vid olika tillfällen och gillar båda på sitt sätt men känner att extended ger lite mer. Jag har sett alla tre extended på en dag, det var en träsmak i rumpan som hette duga men det var kul.

#47

Postad 24 juni 2009 - 11:27

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
Bättre en theatrical i handen än en extended i skogen

#48

Postad 24 juni 2009 - 13:19

passi0nmasteR
  • passi0nmasteR
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Gladiator! Mumma :lol:

#49

Postad 24 juni 2009 - 21:58

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Jag har sett fram emot detta länge :lol: .. vet ej hur många gånger de skjutit fram "gladiator" Hoppas fortfarande det blir den sista gången och verkligen släpper det. LOTR får bli till extended version kommer ut. "bravehearth" jopp har ej den på DVD, så den åker också ner i kundvagnen

#50

Postad 25 juni 2009 - 19:40

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Nej det blir att vänta på extended, men det få ju inte ta alltför lång tid. Kommer säkert till julhandeln 2011... :)

Redigerat av Unregistered6df60672, 25 juni 2009 - 19:40.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.