Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

94 procent upp för Blu-ray i Europa

85 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 maj 2010 - 19:51

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 24 maj 2010 - 20:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jätte stor ökning :(

Tror jag står för 0.015% av den där statistiken :D

Men fortfarande är dvd kung ;)

#3

Postad 24 maj 2010 - 20:42

Unregistered23751
  • Unregistered23751
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

-


Redigerat av Unregistered23751, 12 juli 2018 - 21:36.


#4

Postad 24 maj 2010 - 20:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Härligt med ökningen :(
Bara hoppas allmänheten förstår att det är blu-ray som gäller.

#5

Postad 24 maj 2010 - 21:09

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Skippa skivorna och kör allt på hårddiskar. Köp en TV med dlna och en NAT istället för en blu-ray-spelare.


Jag gillar känslan med skivor. Man vill ju ha fodral ståendes i hyllan, mycket trevligare:)

#6

Postad 24 maj 2010 - 21:45

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Skippa skivorna och kör allt på hårddiskar. Köp en TV med dlna och en NAT istället för en blu-ray-spelare.



Varför skulle jag.

#7

Postad 24 maj 2010 - 22:09

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Varför skulle jag.


Ljudlöst, inga firmware-problem, aldrig byta skiva för att byta filom, direktkopli8ng till ex. IMDB för info, trailers etc. Möjligheten att slippa reklam, varningstexter och annat irriterande och bara njuta av filmen m.m. :(
Enda anledningen att man behöver skivor är att de legala alternativen för nerladdning är så få ännu.

Trevligt att folk köper film iaf, även på skivor :D

Redigerat av Great_Grumbledock, 24 maj 2010 - 22:10.


#8

Postad 24 maj 2010 - 22:09

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0
Jag föredrar dvd framför hårddisk för att man får en känsla av att det blir bättre med rätt komponenter. Dessutom får iallafall inte jag alls lika bra ljud från en tankad fil som från en dvd. Men Blu rays står definitift framför dvd. För blu-ray är verkligen bättre på ALLT

#9

Postad 24 maj 2010 - 22:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Men all HD som levereras är oftast bra.

Kör numera bara HD och köper endast dvd i undantagsfall som tex Lords of dogtown :(

#10

Postad 24 maj 2010 - 22:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Ljudlöst, inga firmware-problem, aldrig byta skiva för att byta filom, direktkopli8ng till ex. IMDB för info, trailers etc. Möjligheten att slippa reklam, varningstexter och annat irriterande och bara njuta av filmen m.m. :(
Enda anledningen att man behöver skivor är att de legala alternativen för nerladdning är så få ännu.

Trevligt att folk köper film iaf, även på skivor :D


Min spelare är ljudlös den låter mindre än min dator som låter ganska mycket.
Bara trycka på topmenu så slipper jag all reklam,och ta ner en ny firmware går lika snabbt om inte snabbare än när datorn ska uppdateras. ;)

#11

Postad 24 maj 2010 - 22:50

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0

Min spelare är ljudlös den låter mindre än min dator som låter ganska mycket.
Bara trycka på topmenu så slipper jag all reklam,och ta ner en ny firmware går lika snabbt om inte snabbare än när datorn ska uppdateras. :(

Bra där!!

#12

Postad 25 maj 2010 - 00:26

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag måste ju helt klart säga att jag satt och funderade på om jag skulle köpa LG :s nya bluraj eller något annat skoj..Men tametusan så har ju Red Dead Redemption kommit ut och jag fullkomligt älskar Western. Jag spelade faktiskt det första Red Dead som kom ut på PS2:an för att antal år sedan..Valet är solklart för nu slår jag ihop nytta med nöje och väljer en PS3:a ..Dendu :o

#13

Postad 25 maj 2010 - 04:24

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Jag sålde mina 1000 DVD filmer när jag sett Blu-ray så DVD är inte längre ett alternativ för mig.
Blu-ray är så mycket trevligare på alla sätt och jag gillar också att ha skivorna stående i hyllan.
Blu-ray is the shit! :o

#14

Postad 25 maj 2010 - 09:03

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Den dag då det finns ett alternativ där jag kan köra via datorn/internet med precis lika bra bild och ljud som blu-ray, lagligt och billigare, då kommer jag att skrota blu-ray.

Men det lär väl inte hända på ett tag. För mig är kvalitéten lika viktig som det jag tittar på.

#15

Postad 25 maj 2010 - 13:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Även när den dagen kommer så kommer jag även att fortsätta köpa mina favoriter.
Gillar att ha dom tryggt i fysisk form i hyllan där ingen krångel på nätet eller strulig PC/Hårddisk kan sätta stopp eller plötsligt radera den efter en krasch :o

Datorer är för opålitliga. Visst det var även BD spelarna i början. Men köper man en ny spelare från vettiga tillverkare så slipper man det sk "Samsung" strulet idag :P

Själv har jag haft det problemfritt med BD sedan starten, även med Noble skivorna.

#16

Postad 25 maj 2010 - 14:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Har faktiskt aldrig haft nåt problem med min Panasonic, visst lönar det sig att skaffa ett etablerat märke :o

Och så gillar man den kyliga looken på hyllan också bland mina varmblodiga exemplar :P

#17

Postad 25 maj 2010 - 17:12

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Någon som vet hur bra DVD sålde lika långt in i dess livscykel? Visst säljer DVD bättre idag men det är ju ganska ointressant när DVD funnits mycket längre med.
Hade varit intressant att se hur snabbt bluray utvecklas mot vad DVD gjorde.

#18

Postad 25 maj 2010 - 17:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Har för mig att BD gått förbi på den kurvan, det tog ändå 3-4 år för dvd att sälja lika mycket eller fler ex än vhs.

DVD hade nackdelen om att det var ett helt nytt format och folk var inte så intresserade att skaffa detta då det inte gick att spela in på från början och först när inpelningbara dvd'er nådde marknaden tog försäljningen fart utan motstycke skulle man kunna säga, dock är det så att ingen DVD film någonsin har sålt fler ex av en film än vad VHS rekord titel gjorde mot slutet.

Och nu idag är vi nog i det 'året där DVD tog fart', så vi får se om BD kurvan ligger fortfarande före nästa år :o

#19

Postad 25 maj 2010 - 17:37

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
En utveckling som bara kommer att fortsätta. Större TV-apparater som folk handlar, ger en anledning till bluray då skillnaden är så pass stor. Jag hyr det mesta idag på bluray. Kanske var tionde skiva är dvd när det saknas en BD-utgåva. Antalet BD filmer är mer nu och syns mer i affärerna. De flesta har nog hört talas om bluray också.

Mycket kul att höra. :o

Redigerat av Unregistered6df60672, 25 maj 2010 - 17:37.


#20

Postad 25 maj 2010 - 17:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Eller hur, nu har även hyr videobutiken börjat ta in lite udda titlar på BD istället för endast stora filmer :o

Skönt att slippa köpa allt som släpps de det inte alltid är värt att ha på hyllan :P

#21

Postad 25 maj 2010 - 18:45

RHellgren
  • RHellgren
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Ljudlöst, inga firmware-problem, aldrig byta skiva för att byta filom, direktkopli8ng till ex. IMDB för info, trailers etc. Möjligheten att slippa reklam, varningstexter och annat irriterande och bara njuta av filmen m.m. :o
Enda anledningen att man behöver skivor är att de legala alternativen för nerladdning är så få ännu.

Trevligt att folk köper film iaf, även på skivor :P


Skulle gladeligen kunna ha filmsamlingen på hårddisk om det inte vore för att bluray okomprimerat tar sån sjukt stor plats per film! Sen tycker jag ju visserligen om att ha en samling stående i hyllan också, men jag skulle nog överleva utan det också. :lol:

#22

Postad 25 maj 2010 - 19:12

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Helst av allt vore det bäst utan vare sig dator eller BD spelare, inga hyllor o helt rena väggar.

Bara en lAN kabel till Receiver och Bildvisaren.

VOD all the way...men det är ju bara en tanke.

#23

Postad 25 maj 2010 - 19:28

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Skippa skivorna och kör allt på hårddiskar. Köp en TV med dlna och en NAT istället för en blu-ray-spelare.

Hur har du tänkt att man ska få in filmerna på hårddiskarna när man inte har skivorna? Flytta till USA och köpa från iTunes?

#24

Postad 26 maj 2010 - 05:47

Unregistered954585e2
  • Unregistered954585e2
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Helt okey för blu-ray har ju inte funnits så värst länge, sedan så har ju inte priset kanske för folk på blu-ray spelare varit de rätta priset än så länge. Själv så är de bara BD som gäller nu.

#25

Postad 26 maj 2010 - 07:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag föredrar dvd framför hårddisk för att man får en känsla av att det blir bättre med rätt komponenter. Dessutom får iallafall inte jag alls lika bra ljud från en tankad fil som från en dvd. Men Blu rays står definitift framför dvd. För blu-ray är verkligen bättre på ALLT

För att inte tala om BD Live, extramaterial i HD, coola popup-menyer för ändring av inställningar, möjlighet att lagra bokmärken mm. Allt detta missar man om man kör via hårddisk.

#26

Postad 26 maj 2010 - 07:55

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

För att inte tala om BD Live, extramaterial i HD, coola popup-menyer för ändring av inställningar, möjlighet att lagra bokmärken mm. Allt detta missar man om man kör via hårddisk.


BD live, det missar man men sen när är det en förlust?
Om de fixar sk*ten så den blir användbar så lär jag intressera mig mer :(
Xtramaterial, menyer, bokmärken och favoriter finns redan, utbudet är långt bättre än vissa tycks tro, samt att det är bara scene-pirater som drar hem film med dåligt ljud och bild. Sen direktkoppling till ex. IMDB för trailers, info osv. Det borde vara värt en hel del...
Samt helt ljudlös, rymmer många filmer utan att amn behöver byta, "filmväggar" som snyggt och effektivt visar alla filmer (eller iaf ett antal) långt smidigare än fodral. Det största problemet är fortfarande att få tag på filerna lagligt. Att köpa dem via proxy torde väl vara i gråzon?

#27

Postad 26 maj 2010 - 16:10

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Nu är det ju bluray vi diskuterar och inte Hd-material på hårddisk... :(

#28

Postad 26 maj 2010 - 16:48

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Nästan så folk får panik så fort det går bra för Blu-Ray och MÅSTE påpeka hur mycket "bättre" det är med streaming/download än film på skiva :(

Än så länge så finns det INGET annat alternativ som bjuder på samma höga bild och ljudkvalité som Blu-Ray.
Hur det ser ut med det i framtiden är en helt annan sak, men just nu så lever vi ändå i NUTIDEN :lol:
Den dagen det finns ett streaming alternativ som har EXAKT samma prestanda som en BD så kanske vissa väljer det framför BD. Men så länge vi som VILL ha ett fysiskt format fortsätter köpa BD så kommer det att fortsätta leva vidare HUR mycket än download anhängarna vill få död på det.

Släpps fortfarande nya LP skivor för oss entusiaster som gillar det trots att det "dog" för snart 20 år sen ;)

Redigerat av Svante Skoog, 26 maj 2010 - 16:49.


#29

Postad 26 maj 2010 - 16:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
HD är så fint, det känns som man sett suddiga saker hela tiden :(

Nackdelen med HD är att man numera ser felaktigheter bertydligt lättare, vilket i sig inte är så dumt ändå för det ställer högre krav på kamera folket under filom inspelningarna :lol:

Folk lär skaffa BD när de fattar vilket lyft det blir, dock lär de bli oehört besvikna när de blir blåsta då de inte kan se 3D filmer på sina platt tv, men det hör hemma i en annan tråd kanske.

#30

Postad 26 maj 2010 - 16:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Folk kommer ju automatiskt att gå över till BD när deras gamla DVD spelare dör och dom ska köpa nytt och kommer hem med en billig BD spelare istället. Precis som folk gick över till platt TV när Tjock TV:n dog.
Finns ju knappt några DVD spelare kvar nu i TV butikerna och om ett par år är dom nog ett minne blott.

#31

Postad 26 maj 2010 - 16:58

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
tom ICA säljer Philips Blu ray spelare för 1490 kr

#32

Postad 26 maj 2010 - 17:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jag håller med dig Svante, men dvd kommer nog inte at dö ut på säg 15 år, tror förresten att de inte gör det under våran generation för våra BD spelare är ju bakåtkompatibla vilket förlänger livstiden för dvd :(
Det är priset man får betala för att ta en del av media marknaden idag annars överlever man inte :lol:

#33

Postad 26 maj 2010 - 17:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Ja DVD kommer nog leva vidare några år likt vad VHS och DVD gjorde sida vid sida, men det märks redan nu i industrin att dom börjar fasa ut formatet lite genom att sälja BD/DVD combos och det är en hel del snack om att det inte har länge kvar. Kan gå riktigt fort om industrin märker att det finns tillräckligt många HD apparater och BD spelare i hemmen för att plötsligt döda DVD:n.
Minns runt 2003 när jag jobbade i en videobutik i stan hur leverentörena helt plötsligt slutat ha med VHS versioner i utskicken, vilket var lite oväntat då jag ändå förväntat mig att det skulle försvinna långsammare.
Och JÄVLAR va sura dom gamla VHS ägarna blev när dom plötsligt var tvingade att köpa en DVD spelare för att fortsätta hyra ny film :lol:

Så who knows, antingen lever det vidare 10 år till, eller så är det borta om 3-4 år :(

Redigerat av Svante Skoog, 26 maj 2010 - 17:13.


#34

Postad 26 maj 2010 - 17:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Men ersätta typ +300 milljoner dvd spelare...det lär ta fler år än vhs jämförelsen :(

Vi pratar PC, PS2, Stationära...osv det lär vara närmare 500 miljoner potentiella dvd spelare skulle jag kunna tro.

#35

Postad 26 maj 2010 - 17:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Jo där har du en poäng.

Personligen så tror jag att BD kommer att slå rejält när den stora massan bytt upp sig och skaffat sin första BD film för att se vad det hela handlar om och inser hur jäkla sunkigt DVD ser ut i jämförelse. DÅ lär nog DVD som filmformat dö ut :(

Men som sagt, jag bara gissar, hur det ser ut om 10 år är det tyvärr ingen som vet :lol:

Har personligen inget problem med att DVD lever vidare vid sidan om BD:n.
Det får bara BD formatet att kännas mer exklusivt som DVD gjorde på VHS tiden ;) hehe

#36

Postad 26 maj 2010 - 17:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Som sagt tidigare gillar skarpt att i en del BD titlar så följer det en dvd version, uppskattar det så mycket för varje sommar åker den bärbara pc'n med på semestern och där tittas det om vädrets makter slår till :(

Fler kombo titlar så dör dvd än fortare tack :lol:

#37

Postad 26 maj 2010 - 19:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja dom sållas ut och ersätts av fina BD spelare. :(

#38

Postad 27 maj 2010 - 07:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Som sagt tidigare gillar skarpt att i en del BD titlar så följer det en dvd version, uppskattar det så mycket för varje sommar åker den bärbara pc'n med på semestern och där tittas det om vädrets makter slår till ;)

Fler kombo titlar så dör dvd än fortare tack ;)

Jag betalar hellre mindre för en BD om jag kan slippa en medskickad DVD. Och vad 17 ska man med "Digital Copy" i lågupplöst format till?

#39

Postad 27 maj 2010 - 10:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
För att slippa ta med discar med laptopen kanske ;)

#40

Postad 27 maj 2010 - 12:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Det räcker att visa en scen ur The Dark Knight eller Avatar så blir de flesta fast.

Att Bluray ökar är knappast förvånande. Sök gärna upp äldre diskussioner om BD och läs vad jag skrev då. Vem fick rätt om BD vs streaming via internet? ;)

#41

Postad 27 maj 2010 - 12:54

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Det räcker att visa en scen ur The Dark Knight eller Avatar så blir de flesta fast.

Att Bluray ökar är knappast förvånande. Sök gärna upp äldre diskussioner om BD och läs vad jag skrev då. Vem fick rätt om BD vs streaming via internet? ;)

Ah, streamin har ju knappt börjat, BD har funnits i 4 år :P

Orkar inte leta dina inlägg, du kan väl länka en så kan man läsa lite inläggs historia ;)

#42

Postad 27 maj 2010 - 13:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Nästan så jag saknar dom där "BD är dött" debatterna för ett år sen ;)
Blev redigt drag på forumet och gott om underhållning iallafall ;)

#43

Postad 28 maj 2010 - 07:40

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
BD är döende, dvd gör comeback? XD
Blu-ray lär naturligt minska allt eftersom priset på film minskar och gamla dvd-spelare dör. Dock så tror jag den senaste tidens 3D-utveckling kommer att ha en negativ effekt på blu-ray försäljningen, i alla fall initialt. Många vanliga "svenssons" har nog funderat på en blu-ray då priserna sjunkit till en "rimlig nivå" (1000kr) och alla funktioner är med. Nu kommer dock ett krav på att byta ut gamla blu-ray för en ny teknik, och inget budgetalternativ finns. Detta får nog många att tro att tekniken som verkat "avstannat" ännu utvecklas och därför är det smart att inte köpa en spelare på några år till.
Bara en simpel tanke...
Sen lär nog blu-ray öka radikalt den dagen alla spel (iaf PC och de största konsolerna) kräver/har stöd för blu-ray. Skaffade dvd (och cd) till datorn långt före någon separat spelare av div- skäl, men ännu känner jag ingen som har en blu-ray till datorn.

#44

Postad 28 maj 2010 - 10:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

BD är döende, dvd gör comeback? XD

Öh, du kanske inte läste nyheten ordentligt att BD försäljningen har Ökat med 94%, inte minskat :)

Du nämner BD i datorerna, de har funnits där sedan typ 3 år tillbaka dock var de dyra då men inte alls lika dyra idag.

Man får en laptop med BD för 5000:- idag.

#45

Postad 28 maj 2010 - 14:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För att slippa ta med discar med laptopen kanske :)

Ok om den fil man kan ladda ned hade varit i HD, men den "Digital copy" som jag testade från min BD-utgåva av senaste Harry Potter var ju bara lågupplöst och såg hur kass ut som helst. Dessutom så saknas det svensk text.

#46

Postad 28 maj 2010 - 15:53

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Dock så tror jag den senaste tidens 3D-utveckling kommer att ha en negativ effekt på blu-ray försäljningen,


Tror tvärtom att den kommer öka intresset för blu-ray.

#47

Postad 28 maj 2010 - 17:59

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag var inne på OnOff idag och kollade in 3D på en Samsung tv ...Wow vad häftigt det var(10 sec)..Kompisen har ADHD och går på mediciner, han tyckte INTE om det. Blandade känslor kan man säga...Många kommer av medicinska skäl inte klara av det....Jag är helt övertygad att det kommer att dö ut lika snabbt som förra gången..Bluray däremot är bara början ....


Mitt tips är att skita i 3d ...Man blir snurrig och det skapar oreda i huvudet...Vårt balanssinne klarar inte av längre stunder.

#48

Postad 28 maj 2010 - 19:15

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Det är väldigt Individuellt när jag kollade Avatar 3D så kände jag inget alls.
Varken under eller efter filmen va precis som vanligt. :)

#49

Postad 29 maj 2010 - 07:36

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Öh, du kanske inte läste nyheten ordentligt att BD försäljningen har Ökat med 94%, inte minskat :)

Du nämner BD i datorerna, de har funnits där sedan typ 3 år tillbaka dock var de dyra då men inte alls lika dyra idag.

Man får en laptop med BD för 5000:- idag.


Hjälp!
Har du aldrig hört talas om ironi? :D
Trodde ju det skulle vara uppenbart om att det var ett skämt när jag skrev det, bara för att följa på samma tema som Svantes post. Nog dags att ta en kaffe till innan du läser inläggen :)


Tror tvärtom att den kommer öka intresset för blu-ray.


På lång sikt är det mycket möjligt, förutsatt att 3D stannar kvar och inte dör ut så lär det bli en faktor som gör att många skaffar en blu-ray, men på kort sikt lär det ha en avskräckande effekt. Så både och, allt beror på om man ser det långsiktigt eller kortsiktigt :)

#50

Postad 29 maj 2010 - 09:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Nog dags att ta en kaffe till innan du läser inläggen :)

Usch, då blir man ju pigg och det vill man inte :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.