Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inget ljud till xboxen via projektorn

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 augusti 2012 - 21:50

calgon
  • calgon
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det är så när jag kopplar in allt som på bilden nedan
http://i.imgur.com/B2dzB.png
så får jag bara bild på projektorn.

Jag har provat 2 olika sätt att koppla med hjälp av en hdmi till komposit konverterare.

Jag har denna hemmabio
http://www.p4c.phili...&ctn=HTS4282/12
som har 1 HDMI (arc) uttag.

Här är splittern
http://www.kjell.com...splitter-p68793

Jag är inte så erfaren inom just detta område men kan felet ligga i att det är ett hdmi (arc) uttag, jag poängtera att jag provade med att koppla xboxen direkt till hemmabion för att se om jag fick något ljud men det fungerade inte heller.

Så hur ska jag göra för att få 1080p på projektorn och ljud ur hemmabiosystemet.

Redigerat av calgon, 24 augusti 2012 - 23:18.


#2

Postad 24 augusti 2012 - 22:07

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
Din bildlänk funkar inte.

Men jag gissar att du har kopplat xbox -> splitter och splitter -> hemmabio resp. projektor? Du säger även komposit, menar du att du kopplar komposit till projektorn? Det känns ju rätt kass. Eller menar du komponent (vilket iaf är lite bättre)? Den har inte HDMI in alltså?

Att det står ARC på uttaget betyder att ljudet från TVn kan komma in genom utgången. Däremot är det generalfel tänkt att du försöker koppla HDMI in på en utgång. Du kan alltså inte snålåka på ARC-funktionen för att få ljud direkt via HDMI från xboxen. Det måste vara en HDMI-ingång, vilken din hemmabio inte har.

De val du har är att koppla in digital coax, digital optisk eller analog RCA (röd+vit). Jag har inte koll på vad xbox har för utgångar, men någon av de två första är att föredra.

#3

Postad 24 augusti 2012 - 23:18

calgon
  • calgon
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Din bildlänk funkar inte.

Men jag gissar att du har kopplat xbox -> splitter och splitter -> hemmabio resp. projektor? Du säger även komposit, menar du att du kopplar komposit till projektorn? Det känns ju rätt kass. Eller menar du komponent (vilket iaf är lite bättre)? Den har inte HDMI in alltså?

Att det står ARC på uttaget betyder att ljudet från TVn kan komma in genom utgången. Däremot är det generalfel tänkt att du försöker koppla HDMI in på en utgång. Du kan alltså inte snålåka på ARC-funktionen för att få ljud direkt via HDMI från xboxen. Det måste vara en HDMI-ingång, vilken din hemmabio inte har.

De val du har är att koppla in digital coax, digital optisk eller analog RCA (röd+vit). Jag har inte koll på vad xbox har för utgångar, men någon av de två första är att föredra.

Nu funkar bilden: http://i.imgur.com/B2dzB.png

Det var de jag provade att konvertera HDMI till RCA så jag fick röd+vit men de fungerade inte heller. Men om jag kör digital coax eller digital optisk måste jag då konvertera från hdmi till något av de två?

#4

Postad 25 augusti 2012 - 07:29

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

Det var de jag provade att konvertera HDMI till RCA så jag fick röd+vit men de fungerade inte heller.

Det ska funka, annars har du gjort något galet med konverteraren.

Men om jag kör digital coax eller digital optisk måste jag då konvertera från hdmi till något av de två?

"Måste" måste du aldrig, men det beror på vad du har för utgångar på din xbox! Finns det inget annat än HDMI?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.