Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Scart Växel/switch (RGBs)

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 juni 2004 - 18:25

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Har suttit och läst en massa om dessa växlar och hittat två väldigt intresanta kandidater.

B-Tech Quintro+ BT945 och Joytech AV Control Center.

Joytechen har haft lite problem och Quintron verkar vara bäst. finns det någon
annan tillverkare som har gjort liknande produkter? ex monstercable eller dyl?

om någon har en B-Tech Quintro+ BT945 skriv gärna vad ni tycker om den!
samma gäller ägarna av joytechen åxå

hatar tvn med bara 1 RGBs scart! <_<

#2

Postad 09 juni 2004 - 07:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
På vilket sätt är det fel på Joytechen ?
Har bara hört att den fungerar utmärkt.

#3

Postad 09 juni 2004 - 12:49

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Har läst att den försämrar bilden.. och samt att den inte vill skicka 16:9/4:3 signalen ordentligt. dock så är den betydligt billigare än en Btech...

#4

Postad 09 juni 2004 - 20:38

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0
Hittade en till Holdan HSR-1000

#5

Postad 08 juli 2004 - 22:36

Jontemannen
  • Jontemannen
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har ett par scartväxlar av olika modeller ifall någon är intresserad. Ska inte ha mkt pengar för dom vill bara bli av med dom =)

#6

Postad 09 juli 2004 - 14:52

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

  • 1 236 inlägg
  • 0
Har beställt B-Tech Quintro+ BT945 från keene.co.uk för ca 1300-1400 inkl frakt
och väntar på att få den bara.
Det som gjorde att jag valde den var att den har 2 st scart RGB ut - en till tv:n och en på Video-utgången. (de ska ha fixat detta dec 2003, enligt keene. innan hade inte videout rgb, därför står det inte i vissa specs)

joytech'en har tydligen haft problem med 16:9 signalen eller nåt sånt. Men många är nöjda oxå. Dock så hittar man fler köpare här i sverige med joytech'en än quintron, som här i sverige är bra dyrare.

#7

Postad 25 september 2004 - 20:36

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Har läst att den försämrar bilden.. och samt att den inte vill skicka 16:9/4:3 signalen ordentligt. dock så är den betydligt billigare än en Btech...

Japp det stämmer att joytechen är skit, har haft jätteproblem med den!

Mina erfarenheter tillsammans med min DVD Sony 730 och min Forcebox 1188T tillsammans med min TV Sony KV-FX65 tillsammans med joytechen så var det klart att det var voltsignalen som minskade i styrka när joytechen var inkopplad som var boven (SCART-RGB)

här kommer värdena som du får fram genom att mäta DC Volt mellan skäm (21)
och "video status" (pinne 8) se länken.

det där är gränsvärdena från http://utopia.knowar...ring/SCART.html

(16:9): 4.5...7.0 V
(4:3): 9.5...12.0 V

Detta är när jag mäter direkt från scartkabeln från force-boxen
Wide = 5.77 V
4:3 = 11.38 V

Detta är när force-boxen (digital-tv boxen) går igenom Joytech AV switchen och jag mäter på scartkabeln som är kopplad till output på joytechen.
Wide = 5.77 V
4:3 = 8.94 V

Detta innebär alltså att slå över till 16:9 grejar den alltid, men när det gäller att slå tillbaka till 4:3 så fungerar det inte.

Rykten säger att detta problem skall vara fixat i den silvriga versionen av Joytechen som kom efter den svarta som jag haft problem med. Men detta är inget som jag fått bekräftat bara som jag hört.

B-techen sägs vara bättre även om jag inte testat den själv, vill inte beställa förrns jag vet att den fungerar precis som jag vill. Vill inte slänga pengarna i sjön en gång till.

/Hans

#8

Postad 25 september 2004 - 20:47

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Har beställt B-Tech Quintro+ BT945 från keene.co.uk för ca 1300-1400 inkl frakt
och väntar på att få den bara.
Det som gjorde att jag valde den var att den har 2 st scart RGB ut - en till tv:n och en på Video-utgången. (de ska ha fixat detta dec 2003, enligt keene. innan hade inte videout rgb, därför står det inte i vissa specs)

joytech'en har tydligen haft problem med 16:9 signalen eller nåt sånt. Men många är nöjda oxå. Dock så hittar man fler köpare här i sverige med joytech'en än quintron, som här i sverige är bra dyrare.

Har du fått den? Fungerar den bra? Använder du RGB och fungerar formatväxlingen korrekt när du har B-techen inkopplad?

/Hasse

#9

Postad 26 september 2004 - 10:48

GodZilly
  • GodZilly
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Har läst att den försämrar bilden.. och samt att den inte vill skicka 16:9/4:3 signalen ordentligt. dock så är den betydligt billigare än en Btech...


Mina erfarenheter tillsammans med min DVD Sony 730 och min Forcebox 1188T tillsammans med min TV Sony KV-FX65 tillsammans med joytechen så var det klart att det var voltsignalen som minskade i styrka när joytechen var inkopplad som var boven (SCART-RGB)

här kommer värdena som du får fram genom att mäta DC Volt mellan skäm (21)
och "video status" (pinne 8) se länken.

det där är gränsvärdena från http://utopia.knowar...ring/SCART.html

(16:9): 4.5...7.0 V
(4:3): 9.5...12.0 V

Detta är när jag mäter direkt från scartkabeln från force-boxen
Wide = 5.77 V
4:3 = 11.38 V

Detta är när force-boxen (digital-tv boxen) går igenom Joytech AV switchen och jag mäter på scartkabeln som är kopplad till output på joytechen.
Wide = 5.77 V
4:3 = 8.94 V

Detta innebär alltså att slå över till 16:9 grejar den alltid, men när det gäller att slå tillbaka till 4:3 så fungerar det inte.

Rykten säger att detta problem skall vara fixat i den silvriga versionen av Joytechen som kom efter den svarta som jag haft problem med. Men detta är inget som jag fått bekräftat bara som jag hört.

B-techen sägs vara bättre även om jag inte testat den själv, vill inte beställa förrns jag vet att den fungerar precis som jag vill. Vill inte slänga pengarna i sjön en gång till.

/Hans

Jag har den silvriga varianten, och jag tycker den har fungerat klockrent. Dock har jag inte hållit på så mycket med widescreen fram och tillbaka, så det kanske finns nåt problem där fortfarande, men bildkvaliteten är det absolut inget fel på.

Har köpt en förstärkare nu, för jag gått över till komponent, så om någon är intresserad av en Joytech AV Center i kartong, för 599:- så skicka ett PM eller maila [email protected] .

#10

Postad 26 september 2004 - 18:03

Unregistereda2f76f0a
  • Unregistereda2f76f0a
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag har precis lämnat in min av center på reparation. fjärren va trasig .. ON lampan har slutat lysa och scartutgångarna funkar inte.. inte alls för nöjd med den asså.. Men NÄR den funka så tyckte ja att den va kanon. Märkte inte några bildförsämringar alls.

Godzilly: HAr du skaffat en komponentswitch nu eller och sånnafall vilken? skulle vilja byta upp mej till det istället för scart.

MVh niklas

#11

Postad 10 oktober 2004 - 00:22

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0
Har kört min Joytech AV Control Center silver nu i en vecka och hade först lite problem som visade sig att komma från dåliga scart kablar (Avant) vilket gjorde att den inbyggda RGB förstärkarens nivåkontroll fick spunk pga att den hela tiden fick kompensera för dålig kontakt vilket i sin tur orsakade flimmer.
Efter byte av kablar har allt fungerat OK. Bilden är mycket bra och utan kvalitetsförsämringar på min High End 32" TV. (Hitachi Natura)
Det enda jag kan klaga över är att dom blå lysdioderna är för starka och bländar om man har apparaten under TV:n. Det löste jag genom att sätta vit vävtejp över dessa för att få ner ljuset till lagom nivå.

Redigerat av perri, 10 oktober 2004 - 00:23.


#12

Postad 28 oktober 2004 - 00:20

Angelus
  • Angelus
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag funderar på Joytech AV Control Center som ju kostar 599kr på webhallen,
men där såg jag även följande pryl Mad Catz Universal RGB Scart Selector,
Funkar den på samma sätt? eller är det någon kass pryl? kostar bara 149Kr

#13

Postad 28 oktober 2004 - 02:39

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Jag funderar på Joytech AV Control Center som ju kostar 599kr på webhallen,
men där såg jag även följande pryl Mad Catz Universal RGB Scart Selector,
Funkar den på samma sätt? eller är det någon kass pryl? kostar bara 149Kr

Den där Mad Catz är en helt mekanisk historia med allt vad det innebär av motstånd mellan kontakter och dålig bild som följd. RGB är känslig på den punkten
Joytech AV Control Center har en helt elektronisk omkoppling plus automatisk förstärkning av utsignalen om insignalen är dålig. Resultatet blir en mycket bra bild.
Så dom extra 450 kronorna är en mycket god investering med tanke på att du förmodligen lagt ner betydligt mer på kringutrustningen...

#14

Postad 24 november 2004 - 02:45

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Någon mer som har erfarenheter av switchar. Vilka är bra, vilka är dåliga?

Funderar på att köpa en Joytech AV Control Center ...

#15

Postad 02 december 2004 - 01:14

Angelus
  • Angelus
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Måste man upp i prisklassen som Joytech AV eller kan denna som finns på netonnet vara godtagbar?
Joytech:en verkar ta upp lite för mycket plats i min redan trånga TV-bänk.

#16

Postad 02 december 2004 - 16:08

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Måste man upp i prisklassen som Joytech AV eller kan denna som finns på netonnet vara godtagbar?
Joytech:en verkar ta upp lite för mycket plats i min redan trånga TV-bänk.

Den har ingen RGB anslutning...
Fast om du inte anser dig behöva det duger vilken scartomkopplare som helst.

#17

Postad 02 december 2004 - 20:02

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Måste man upp i prisklassen som Joytech AV eller kan denna som finns på netonnet vara godtagbar?
Joytech:en verkar ta upp lite för mycket plats i min redan trånga TV-bänk.

Om Joytechen är dyr så då är det nog lika och ta den för du lär inte få nå bättre för den peningen

#18

Postad 19 december 2004 - 21:08

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Jag skaffade en Joytech idag. Den var silvrig men den klarar inte att skicka vidare rätt bildformat. Oavsett om insignalen är 4:3 eller 16:9 så blir utsignalen 16:9 så om jag har tvn (4:3) inställd på auto så blir bilden ihoptryckt.

Någon som har en lösning på det utom att ändra format på TVn varje gång signalen ändras? Bildkvaliteten i övrigt är jag helt nöjd med så jag vill helst inte lämna tillbaka den.

/Niklas

#19

Postad 19 december 2004 - 21:24

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Jag skaffade en Joytech idag. Den var silvrig men den klarar inte att skicka vidare rätt bildformat. Oavsett om insignalen är 4:3 eller 16:9 så blir utsignalen 16:9 så om jag har tvn (4:3) inställd på auto så blir bilden ihoptryckt.
/Niklas

Helt klart trasig. Bara att gå och klaga och byta...

#20

Postad 20 december 2004 - 22:56

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Någon som har testat den här?

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110980

Redigerat av Drem, 20 december 2004 - 22:56.


#21

Postad 25 januari 2005 - 00:40

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Hur vanligt är det här "bild-formats-felet" egentligen? Är det på varje exemplar eller kan man få en som fungerar felfritt?

Sen ytterligare en fråga till er som äger en, följer det med kablage att koppla scartväxeln till själva tv'n, eller måste man köpa en separat scartsladd till det?

#22

Postad 27 januari 2005 - 01:13

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0
Här kommer domen... B)

Den billigare saknar RGB, därav priset...

#23

Postad 08 februari 2005 - 20:28

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
flyttar till Tillbehör

#24

Postad 17 februari 2005 - 14:21

MRLINDELL
  • MRLINDELL
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hama AV Selector 100S klarar RGB men den är ruskigt plastig och har vansinnigt felmonterade SCART kontakter.
Jag använder Avant Pro för 129 sek (som hittat) från samma köpställe. Det är en ordinär och ganska bra SCART med tanke på priset. Att köpa "Monster" varianten för typ 900 sek verkar helsjukt då jag jobbat med sådana här problem dagligen.
Problemet är att man inte får ner en Avant Pro SCART i hama switchen. Mekaniken (skalet) tar emot på ena sidan.
SCART honkontakterna i AV100S är inte speciellt förlåtande. Stiften går inte i med en gång, man får montera SCART'en i en förlåtande Philips SCART några gånger och sedan passar de i switchen. Det beror på att switchen inte har samma "flytande" kontaktering som en TV har (lågpris junk till SCART alltså).
Har man SCART kontakter som passar så funkar det.

#25

Postad 26 februari 2005 - 07:06

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Sluta vela, köp denna: :)

http://www.tek2.com/...ntrol.html#a270


Funkar klockrent och är dessutom snygg och välbyggd.

Bra firma också

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 26 februari 2005 - 07:06.


#26

Postad 13 mars 2005 - 15:09

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Mitt AV center funkar nästan felfritt! Det enda som inte funkar för mig är att koppla in min DreamCast och Saturn. Den vägrar hitta just dom två konsolerna. Alla andra hittar den utan problem. Nån som vet vad jag ska göra?

#27

Postad 25 mars 2005 - 11:59

bob3
  • bob3
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en gammal Sharp 63Ds tv men två scart varav en är rgb, och mitt problem är följande. Jag vill koppla min hembioförstärkare och min dvd spelare till tv:n för bästa bild och ljud, men har bara en rgb varav en enhet måste få sämre bild/ljud kvalitet. Hur löser jag detta?
Har hört talas om Joytech:s AV control center som kan ta emot 4-5 enheter och som stödjer rgb, men kan denna apparat spela upp både hemmabioförsärkaren och dvd signalen samtidigt?
Min tv har bara två scart, inga andra ingångar, min hembioförstärkare har ingen digital port. Jag vill ju helst undvika att koppla alla bildkällor via förstärkaren eftersom jag vill ha bra kvalitet...hur ska jag göra??

Jag vore mycket glad om någon kunde hjälpa mig med detta.

V. H.

Johan

#28

Postad 25 mars 2005 - 12:20

Unregistered45b0ece6
  • Unregistered45b0ece6
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Ditt problem låter som enkelt. Joytechs AV-växel ska fungera prima för att koppla flera RGB-eneheter på en ensam scart.

Fast menar du med både stärkarens och dvd-spelarens bild samtidigt? Är det någon onscreenmeny från stärkaren du vill få samtidigt över dvd-spelarebilden, eller något annat?

//Thomas

#29

Postad 25 mars 2005 - 12:21

Überhacker
  • Überhacker
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0
Jag förstår inte hur du menar när du säger att du vill spela upp både hemmabioförstärkaren och DVDn samtidigt? Joytechgrunkan växlar mellan två ingångar, antingen visas signalen från den ena, eller från den andra, men inte bägge samtidigt.

Om DVDn har genomföring av scartkontakten så kan du ju koppla in förstärkaren där, då visas bilden från förstärkaren när DVDn är av.

#30

Postad 25 mars 2005 - 23:30

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
jag har AV centern från Joytech oxå och ja har problem med WS signalen.. när ja sätter igång den och byter mellan källorna så trycks nästan alltid bilden ihop sig.

Ska nog inhandla en annan switch, men vilken...?

#31

Postad 25 mars 2005 - 23:50

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
B-Tech BT945 Scartswitch , nån som äger en sådan och kan säga nåt om den? Har den nå märkbara nackdelar?
Läste i ett test att den inte går att stänga av..?! kan detta verkligen stämma? Visst fasiken måste de gå att kunna stänga av? :)

Redigerat av Unregisteredb3cba0c2, 30 mars 2005 - 14:29.


#32

Postad 29 mars 2005 - 21:52

Domaren
  • Domaren
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan dessa, förutom att man får flytta signalen manuellt?
http://www.kjell.com...0,720000,730000
http://www.kjell.com...0,720000,730000

Får man ca 100% signal till varje scart om man växlar manuellt, och ca 50% om man bara förgrenar? (jag vet att man alltid förlorar lite signal i skarvar)

Jag ska ha ut två scart från videon, en direkt till projjen för analoga kanaler, och en via en scart-komponent-konverter upp till projjen.
Vilken av ovanstående komponenter ska jag välja?

Redigerat av Domaren, 29 mars 2005 - 21:54.


#33

Postad 30 mars 2005 - 09:46

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Hmm, jag har en Sanyo z3-projektor som jag vill koppla in en massa källor på med maximalt bra bild, har några rgb som ksa in i switchen ifall. Kan man köra med ett par digitalboxar med rgb in på den här, sen ta en rgb ut från joytechen och köra med en rgb-vga till min projje då den klarar rgb-in på vga ingången?

#34

Postad 30 mars 2005 - 13:04

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

B-Tech BT945 Scartswitch , nån som äger en sådan och kan säga nåt om den? Har den nå märkbara nackdelar?
Läste i ett test att den inte går att stänga av..?! kan detta verkligen stämma? Visst fasiken måste de gå att kunna stänga av?

Ja den går att stänga av. Till standbyläge.

Fungerar klockrent.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 30 mars 2005 - 14:31.


#35

Postad 30 mars 2005 - 14:16

klp
  • klp
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

B-Tech BT945 Scartswitch , nån som äger en sådan och kan säga nåt om den? Har den nå märkbara nackdelar?
Läste i ett test att den inte går att stänga av..?! kan detta verkligen stämma? Visst fasiken måste de gå att kunna stänga av?

Ända :) Nackdelen jag kan tänka mig är att det inte går att blanda S-Video och RGB signaler på ett enkelt sätt.
Eftersom den har en Monitor utgång (RGB eller S-video) och en Video utgång (RGB eller S-video) så går det ju att lösa ändå.

Lägger upp manualen så att du kan kolla lite...

Bifogad fil(er)


Redigerat av tb303, 30 mars 2005 - 14:33.


#36

Postad 31 mars 2005 - 13:34

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
En dum fråga för att få ett klart och tydligt svar:

klarar BT945 att ge ut RGBs på båda utgångarna samtidigt fast från två olika källor?
(jag vill t.ex spela in på dvd-recordern från digital-tv-mottagaren samtidigt som jag kör xbox till projjen, båda med RGBs givetvis! )

Finns det någon annan scartväxel/omkopplare som klarar att simultant ge ut RGBs till två olika bildvisare från två olika källor ?

Edit: fick svar från sisaco att den fungerar så som jag tänkt, RGBs ut på båda samtidigt från olika källor!

Redigerat av lungan, 01 april 2005 - 09:14.


#37

Postad 04 april 2005 - 13:01

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan dessa, förutom att man får flytta signalen manuellt?
http://www.kjell.com...0,720000,730000
http://www.kjell.com...0,720000,730000

Får man ca 100% signal till varje scart om man växlar manuellt, och ca 50% om man bara förgrenar? (jag vet att man alltid förlorar lite signal i skarvar)

Jag ska ha ut två scart från videon, en direkt till projjen för analoga kanaler, och en via en scart-komponent-konverter upp till projjen.
Vilken av ovanstående komponenter ska jag välja?

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker inte du skall välja någon av dessa utan investera i denna så slipper du tappa signalstyrka och förlora bildkvalitet. Har en själv och tycker den funkar superbra, ser ingen skillnad mellan att ha denna inkopplad och köra direkt med kabel.

#38

Postad 04 april 2005 - 18:48

CoRnHoLiO
  • CoRnHoLiO
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Jag införskaffade en Joytech AV control center för ca en vecka sedan och tycker den funkar superbra! Inga som helst problem vad jag märkt med att växla mellan 4:3 och 16:9. Det enda jag upplevde var att antennsignalen störde bilden vilket visade sig som vertikala rullande linjer samt brum i TVns högtalare - detta löstes dock genom att köpa ett mantelströmfilter....köpte både Joytech samt mantelströmfilter på Kjell & Company.

#39

Postad 04 juli 2005 - 18:27

Unregisteredff4ab017
  • Unregisteredff4ab017
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej ställer min fråga här eftersom min tråd blev låst.

Jag undrar vad jag behöver för att få en extra scart utgång(RBG) från min digitalbox(dreambox dm7000)?

För tillfället har jag kopplat via en scartfördelare som går från digitalboxen till TV och till projektorn. Använder en Scart till YUV-konverterare för projektorn.
Men problemet är att när jag kopplar ur en av kablarna ur scartfördelaren så blir genast bilden mycket bättre. Allså kanske signalen delas när man använder en scartfördelare?

Om jag köper en scartväxel kommer det då inte att bli några förändringar i bilden när jag har kopplat in två enheter?

Tacksam för svar

#40

Postad 05 juli 2005 - 07:08

klp
  • klp
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
BT 945, se inlägg ovan, funkar för att duplicera RGB UTGÅNGAR.
Den har alltså 2 st RGB UT.
Den ger dig inte heller någon märkbar kvalitetsförsämring :(
PMa mig om du vill ha mer info om den...

#41

Postad 07 juli 2005 - 10:54

nick_hbg
  • nick_hbg
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Hittade en automatisk scartomkopplare på Net on Net. Den ska klara RGB.
Ngn som har testat den???Postad bild

#42

Postad 15 juli 2005 - 08:56

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Hittade en automatisk scartomkopplare på Net on Net. Den ska klara RGB.
Ngn som har testat den???Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den verkar ju vara ett fynd om den kopplar om RGB. Har skrivit NetOnNet och frågat. Fast sen kan den ju visa sig krångla i alla fall.

Någon som har ett bra ställe att köpa en B-Tech Quintro på?

#43

Postad 16 juli 2005 - 16:16

tufsen
  • tufsen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Problem med att få ljudet från TV:n och Videon till Hemmabion. Har en Pioneer hemmabio (integrerad receiver), en video och en Philips TV + scartväxel från Clas Ohlson (32-3237).

TV:n har 2 scart (ext 1och ext 2). Har kopplat från TV:n (ext2) till SCART-växeln (monitor). Har kopplat Videon och Hemmabion till växeln (apparat A och B ). Bilderna fungerar perfekt men tyvärr får jag inte ljudet från TV och videon ut i högtalarna.

Jag vet att det ska fungera, då det var OK för några månader sedan. Efter att jag flyttat kan jag inte få det att fungera. Tycker att det ser ut att vara kopplat på samma sätt men det fungarer ändå inte. Vet att jag hade dvd:n inställd på video 2 när jag fick ljudet från TV:n och video 1 när jag hade ljudet från videon.

Finns det någon som har nåt förslag???

#44

Postad 21 juli 2005 - 11:04

oskarnord
  • oskarnord
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har funderat på att köpa en scart växel/switch.
Är det någon som har provat "Tech+Link Omkopplarbox AV50" (fyndbörsen) eller vet något om den.

#45

Postad 21 juli 2005 - 11:40

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Hittade en automatisk scartomkopplare på Net on Net. Den ska klara RGB.
Ngn som har testat den???Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den verkar ju vara ett fynd om den kopplar om RGB. Har skrivit NetOnNet och frågat. Fast sen kan den ju visa sig krångla i alla fall.

Någon som har ett bra ställe att köpa en B-Tech Quintro på?

<{POST_SNAPBACK}>


Nix, denna kopplar inte RGB. Den manuella motsvarigheten gör dock det.

Har testat Clas Ohlsons senaste alster för 139 kr men sladden som går från den är som en antenn som plockar upp störningar. Så nu testar jag med en Joytech trots alla skriverier.

#46

Postad 26 juli 2005 - 14:44

TygelBy
  • TygelBy
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har en så'n här till salu om det är av intresse...

Holdan HSR-1000

Den klarar att skicka ut flera signaler samtidigt.

/TygelBy

Bifogad fil(er)



#47

Postad 12 augusti 2005 - 06:37

Palleman82
  • Palleman82
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har en projektor (panasonic 700) till film och sådan, och en vanlig tv för slötittande.
Till projektorn har jag kopplat DVD, PS2 och digitalbox alla med scart via en goldkabel scartväxel.
Nu till frågan:
Blir det några kvallitetsförsämringar om jag skulle koppla en till scartväxel där jag kan växla mellan projektor och tv, så jag kan välja var t ex digital-tv ska visas?
Och kan jag använda en likadan scartväxel för det?


Hoppas ni förstod.

Tack på förhand

#48

Postad 17 augusti 2005 - 12:46

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Jag använder en Joytech med en scart-splitter av god kvalitet på utgången. Jag får alltså vald bildkälla på både tv och projektor och har programmerat min Pronto fjärr så att den styr bildälla, projektor, tv och scartswitch utifrån en knapptryckning. Funkar utmärkt och jag har inte märkt några försämringar av bilden. Föreslår att du köper en scart-splitter till din switch och testar. Om du inte blir nöjd finns säkert mer avancerade switchar med flera utgångar, t ex BT 945 som nämns ovan.

/Micke

Redigerat av Unregistered2d0b50b3, 17 augusti 2005 - 12:48.


#49

Postad 20 augusti 2005 - 21:07

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Hej jag söker en vettig växel. Kraven är minst 3 ingångar och 2 utgångar. Utgångarna skall klara RGB (iaf Den ena av dom) samt att kunna visa olika källor samtidigt.

En utgång ska givetivs gå till Tv:n och den andra till en video-sändare så att man kan se på dvd, boxer eller vad det nu är i ett annat rum samtidigt som man spelar xbox i vardagsrummet, ja ni fattar.

Tech+link AV50 och B-Tech - BT945 Quintro verka kunna klara detta om man nyttjar "rec funktionerna" då nån av ingående scartarna även kan agera som utgång. Detta vad jag själv har uppfattat genom lite efterforskningar på nätet. Rätta mig gärna om nån vet att det inte fungerar så.

Frågan är då vilken av dessa är bäst, förutsatt att mina krav på funktioner uppnås. Eller finns det ytterligare alternativ?

/Mr Walker

#50

Postad 22 augusti 2005 - 13:28

twallsten
  • twallsten
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
Någon som vet något om denna?

oxå från B-Tech men en lightvariant.

http://www.tvcables....903-Triton.html

Blir ju inte ens 600:- inkl frakt. Tycker det verkar vara ett väldigt prisvärt alternativ till B-Tech BT945 Quintro+ som har fått så bra kritik. Sen är den ju inte lika stor. Vart är haken?

fast B-Tech BT945 Quintro+ för 1200:- är kanske bättre eller?
http://www.tvcables......Quintro+.html



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.