Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Scart Växel/switch (RGBs)

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 22 augusti 2005 - 13:45

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Verkar bara klara komposit på rec ut, skulle fungera ändå i mitt fall. En videosändare klarar ju inte RGB ändå.

#52

Postad 06 september 2005 - 08:23

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0
Hej !

Har en relativt gammal sony 28" tv, kommer tyvärr inte ihåg modellen just nu. Den har iallafall 2 st scart ingångar. Men bara en som tar RGB, där har jag just nu min DVD inkopplad med en halvdyr scart kabel.

Mina tankat föll på att kanske skaffa en scart växlare. Men då måste jag ju ha 3 st dyra scart kablar för att det ska bli bra. Är ju ingen större idé att bara ha en bra kabel. Hur mkt kan denna "växlare" påverka bilden? Eller finns det nån annan bra lösning?

//Oscar

#53

Postad 20 september 2005 - 21:48

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Ja efter lite eftertänkande så blir det nog en B-Tech - BT945 Quintro+ för mig... :huh:
Var kan man köpa denna billigast?

Helst skulle jag vilja ha en switch som kan visa vilken källa man kör in på en display. TV, xbox, pc, etc. Såg att Joytechs Control Center 2 har det men de har tydligt slutat tillverkas enligt webhallen. :/

#54

Postad 12 oktober 2005 - 07:50

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Fick min tråd låst och fortfarande inte fått svaret på vad skillnaden är mellan en sån här:
http://www.netonnet....x.asp?iid=52167
och en sån här:
http://www.netonnet....x.asp?iid=56176

Har en scartutgång på tvn och vill ha 3 enheter inkopplade, ska man behöva betala hundratals kronor för att lösa det? tvn är ju bara 14"...

#55

Postad 12 oktober 2005 - 17:38

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Denna verkar ju intressant med fjärrkontroll och RGB stöd.

http://www.netonnet....x.asp?iid=56176

#56

Postad 22 oktober 2005 - 00:04

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Tar och postar det här också..

Ni som vill använda Componentvideo till eran Joytech AV Controlcenter.

Det finns faktiskt ett sätt, kör komponentvideosignalen via composite + svideo-ingångarna..

Köp svideo->2xRCA på clas ohlson (tror att dom fortfarande har dessa), sedan kopplar du in Y på compositvideo, Pb på den ena 2xRCA->Svideogrejen och Pr på den andra, eftersom dessa ingångar är anpassade för video funkar detta tyligen rätt bra, inte alls lika kass som om man skulle kopplat Pb och Pr på ljudingångarna.

Detta funkar tyligen utmärkt, även om kretsarna inte riktigt är specade för den bandbredden.

#57

Postad 08 december 2005 - 12:55

barhom
  • barhom
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en rätt så gammal TV-apparat med 1 scart ingång, vilket jag är faktiskt nöjd med och inte planerar på att byta snarast, fast det är så att jag har 1st Digitalbox+1st DVD som både körs via scart.

Så just nu varje gång jag vill titta på DVD får jag gå bakom tv:n och byta.
Jag undrar om det finns ett lätt sätt att lösa detta?
Hur fungerar egentligen en scart splitter?
TV:n har "EXT 1" och "EXT 2" (av kanalerna) fast de visar samma källa när det finns en scart i.

Kommer dessa bli olika med en scart splitter?
Jag nöjer mig med att jag endast kanske behöver stänga av DVD:n för att scart signalerna ska gå från Digiboxen, och sen stänger jag av Digiboxen för att starta upp DVD:n.

Vilken lösning är den bästa?

#58

Postad 09 december 2005 - 18:57

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0
Har DVDn och digitalboxen också bara 1 scart var? Isf förslår jag att du köper en ny DVD-spelare, kostar ungefär som en splitter.....

#59

Postad 10 december 2005 - 22:13

barhom
  • barhom
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Har DVDn och digitalboxen också bara 1 scart var? Isf förslår jag att du köper en ny DVD-spelare, kostar ungefär som en splitter.....

<{POST_SNAPBACK}>


Njaa, jag har en relativ dyr DVD spelare som jag helst inte vill byta ut. TV:n vore ju bäst att byta ut till de nya med flera scart ingångar, men tills dess vill jag ha en automatisk scart växel. De som jag fann hos ClasOhlson var sådana med switch där man behöver växla manuellt.

#60

Postad 14 januari 2006 - 12:30

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Jaha, köpte mig då en tech+link av50, ligger runt tusenlappen i pris. Men om man kör med 2utångar (rec to-funktion) samtidigt slår det man spelar in igenom lite svagt på det man tittar på. dock väldigt irriterande. Nån som upplevt liknande på denna eller andra produkter med 2 ugångar?

#61

Postad 25 januari 2006 - 02:12

jonib
  • jonib
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej

Jag har nyligen köpt en Joytech AV Control Center (Silver) men den vill inte funka ordentligt med min XBOX med Joytech RGB Scart kabel, när Control Centret har XBOXen aktiv funkar allt bra, fin bild och allt men efter en stund så hoppar min TV från AV kanalen till en vanlig kanal (tuner).

Detta händer bara min XBOX och jag har testat med Humax kabel box, Video och min dators TV ut inga problem.

Jag testade orginal kabeln som inte är RGB till XBOXen och då funkar det.

Men nu testar jag att ansluta min XBOX via min manuella scart växlare till Joytechen och det verkar funka. :)

Jag mejlade till Joytech support och dom skrev bara att kolla att XBOXen var korrekt ansluten och testa annan ingång, väldigt hjälpsamt.

Jag testade en annan Joytech AV Control Center innan Jul och den verkade ha samma problem.

Jag misstänker Centret förstärker eller försvagar en styrsignal som gör att TVn reagerar.

Jag skulle lämna tillbaka den direkt om det inte var så att jag har inte hittat något alternativ i samma prisklass och med digitala ingångar.

Jag hoppas någon har några tips på problemet?

MvH
Joni Borén.

Redigerat av jonib, 25 januari 2006 - 02:14.


#62

Postad 25 januari 2006 - 02:41

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Jag har varit med om samma sak men i mitt fall har det hänt väldigt sällan. Kanske 2 ggr under 2 års tid.

#63

Postad 25 januari 2006 - 03:19

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma AV center och kabel och det fungerar kanon, hade du testat de andra ingångarna på AV centern?

#64

Postad 25 januari 2006 - 14:23

jonib
  • jonib
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma AV center och kabel och det fungerar kanon, hade du testat de andra ingångarna på AV centern?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har testat XBOXen ensam på alla ingångar med samma resultat.

#65

Postad 10 mars 2006 - 15:53

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Står i valet mellan en Joytech AV Control och en B-Tech BT903 Triton Scart Switch jag undrar också om både har automatisk avkänning om vilken enhet som är på och sånt, båda två har ävl fullt stöd för RGB i alla ingångar?

#66

Postad 10 mars 2006 - 16:06

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Står i valet mellan en Joytech AV Control och en B-Tech BT903 Triton Scart Switch jag undrar också om både har automatisk avkänning om vilken enhet som är på och sånt, båda två har ävl fullt stöd för RGB i alla ingångar?

<{POST_SNAPBACK}>


Joytech känner inte av vilken ingång som "gäller". Tycker jag är bra.

Dock hävdar jag att dom Joytech som säljs fortfarande inte löst problemet med 16:9- resp 4:3-växlingar. Min JVC-TV hamnar alltid i MAX-läge när jag byter på Joytechen. Utan switchen gör den rätt. Har testat ett nytt exemplar och det gjorde likadant. Joytech hävdar att dom rättat till det men det är bara skitsnack. Alternativt så har dom testat på en TV som inte är lika kinkig som JVC och därmed har börjat göra rätt efter korrigeringen, men jag tror som sagt inte att det har gjorts något åt problemet.

För övrigt en lysande switch. Fantastisk bild och bra byggkvalitet. Den har digitala ingångar så man kan switcha RGB och digitalt ljud samtidigt. Har även analoga ingångar för ljudet.

#67

Postad 10 mars 2006 - 20:27

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Står i valet mellan en Joytech AV Control och en B-Tech BT903 Triton Scart Switch jag undrar också om både har automatisk avkänning om vilken enhet som är på och sånt, båda två har ävl fullt stöd för RGB i alla ingångar?

<{POST_SNAPBACK}>


Joytech känner inte av vilken ingång som "gäller". Tycker jag är bra.

Dock hävdar jag att dom Joytech som säljs fortfarande inte löst problemet med 16:9- resp 4:3-växlingar. Min JVC-TV hamnar alltid i MAX-läge när jag byter på Joytechen. Utan switchen gör den rätt. Har testat ett nytt exemplar och det gjorde likadant. Joytech hävdar att dom rättat till det men det är bara skitsnack. Alternativt så har dom testat på en TV som inte är lika kinkig som JVC och därmed har börjat göra rätt efter korrigeringen, men jag tror som sagt inte att det har gjorts något åt problemet.

För övrigt en lysande switch. Fantastisk bild och bra byggkvalitet. Den har digitala ingångar så man kan switcha RGB och digitalt ljud samtidigt. Har även analoga ingångar för ljudet.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm låter nästan som om det blir en B-Tech synd att man bara kan hitta den billigt utomlands. Känns dock som jag inte vill lägga ut så mycket pengar på min sneakanläggning. Vill bara ha de som mina apparater klarar för alla 21-stifts scarter har väl RGB-stöd? Så i princip kan man köpa en från Biltema som t.ex dessa: http://www.biltema.s...p?iItemId=89570
http://www.biltema.s...p?iItemId=86280

Kör på en gammal Grundig 28" CRT som är kanske 10 år gammal.

#68

Postad 10 mars 2006 - 20:34

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

...Vill bara ha de som mina apparater klarar för alla 21-stifts scarter har väl RGB-stöd?...
Kör på en gammal Grundig 28" CRT som är kanske 10 år gammal.

<{POST_SNAPBACK}>


Absolut inte! Det finns massor av både kablar och apparater som saknar RGB. Min TV har bara RGB in på en av tre scart-ingångar och det var JVC:s värsting för 6 år sedan.

#69

Postad 11 mars 2006 - 08:02

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

...Vill bara ha de som mina apparater klarar för alla 21-stifts scarter har väl RGB-stöd?...
Kör på en gammal Grundig 28" CRT som är kanske 10 år gammal.

<{POST_SNAPBACK}>


Absolut inte! Det finns massor av både kablar och apparater som saknar RGB. Min TV har bara RGB in på en av tre scart-ingångar och det var JVC:s värsting för 6 år sedan.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej så det behöver som sagt inte vara en RGB-scart bara för att det är 21-stiftare. Men min TV har ju en RGB-utgång har jag tagit reda på för ett litet tag sen och de länkarna till Biltema var de med RGB eller kan man inte se det på den informationen man fick och bilderna? Måste man gå dit och kolla om de verkligen har RGB?

Redigerat av Flame, 11 mars 2006 - 08:11.


#70

Postad 11 mars 2006 - 08:39

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

...Okej så det behöver som sagt inte vara en RGB-scart bara för att det är 21-stiftare. Men min TV har ju en RGB-utgång har jag tagit reda på för ett litet tag sen och de länkarna till Biltema var de med RGB eller kan man inte se det på den informationen man fick och bilderna? Måste man gå dit och kolla om de verkligen har RGB?

I ditt fall med Biltemakabeln är det "fullkopplad" som är lösenordet. Då har den ju en ledare per stift, alltså stöder den även RGB-delen av scarten.

/Micke

#71

Postad 12 juni 2006 - 18:55

lasseulrich
  • lasseulrich
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag tar upp denna tråden igen:
Någon som vet någon bra komponentväxlare?
Jag har redan en receiver som jag är nöjd med.

Tacksam för svar.

#72

Postad 18 juni 2006 - 18:31

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Fel tråd, kolla här:
Förgrena/splitta/switcha komponentsignaler.

#73

Postad 18 juni 2006 - 23:33

lasseulrich
  • lasseulrich
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

#74

Postad 24 juli 2006 - 11:28

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

  • 538 inlägg
  • 0
Söker en switch som delar 1 scart till 2 st, finns det någon enkel och bra sådan? alla man sett har typ 4 till 2.

#75

Postad 31 juli 2006 - 17:42

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en billig i väntan på ny tv, har ingen RGB så det spelar ingen roll. Vad tror ni om denna? Förstår inte om man kan switcha mellan ingångarna eller om man måste hålla på och byta?

http://www.netonnet....ectionRow1Right

#76

Postad 28 augusti 2006 - 08:15

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Jag har en gammal TV med en SCART ingång.
Jag skulle vilja kunna switcha mellan digital-boxen, Dilog DT-355 och Pinnacle Showcenter 200. Scart-utgången från Showcentern är redan inkopplad på annat håll, så antingen är utsignalen komposit eller komponent.

Vilken SCART-växel skall man gå på?

Vilken utsignal är bäst att använda från SC200?? Composit eller komponent?

#77

Postad 20 september 2006 - 10:02

Mercakombi
  • Mercakombi
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag har en gammal TV med en SCART ingång.
Jag skulle vilja kunna switcha mellan digital-boxen, Dilog DT-355 och Pinnacle Showcenter 200. Scart-utgången från Showcentern är redan inkopplad på annat håll, så antingen är utsignalen komposit eller komponent.

Vilken SCART-växel skall man gå på?

Vilken utsignal är bäst att använda från SC200?? Composit eller komponent?

<{POST_SNAPBACK}>


Composit=SKIT
Komponent=I många fall bättre än scart

En bra komponentsignal kan oftast vara näst intill lika bra som HDMI/DVI.

#78

Postad 24 oktober 2006 - 19:11

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Tycker det känns som att det frågas efter olika saker här. Är det switchar ni letar efter?
Alltså flera ingångar och en utgång.

Eller splittar? En ingång och flera utgångar.

Vi har båda varianter.

Redigerat av digitaltvexpertense, 14 november 2006 - 10:25.


#79

Postad 05 januari 2007 - 21:21

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0
Hej!

Bara jag som har upptäckt att clas ohlson säljer en apparat som är skrämmande lik

B-Tech - BT945 (som jag äger och är MKT nöjd med)
http://www.b-tech-int.com/BT945.htm

och Clas Ohlsons variant.

http://www.clasohlso....aspx?id=383495

Baksidan och framsidan och fjärren är närmast identiska. Precis samma placering på kontakter osv.
http://www.clasohlso...4_064627_23.jpg
http://www.clasohlso..._064641_544.jpg

Den STORA skillnaden är dock priset.

Tror jag gav runt 2500 - 3000 kr (minns inte riktigt) för B-Tech BT945 och den som clas ohlson har kostar 595 kr (!!!).

Var är haken? Är det samma apparat eller inte? Nån som testat?

#80

Postad 09 januari 2007 - 12:55

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Hej!

Bara jag som har upptäckt att clas ohlson säljer en apparat som är skrämmande lik

B-Tech - BT945 (som jag äger och är MKT nöjd med)
http://www.b-tech-int.com/BT945.htm

och Clas Ohlsons variant.

http://www.clasohlso....aspx?id=383495

Baksidan och framsidan och fjärren är närmast identiska. Precis samma placering på kontakter osv.
http://www.clasohlso...4_064627_23.jpg
http://www.clasohlso..._064641_544.jpg

Den STORA skillnaden är dock priset.

Tror jag gav runt 2500 - 3000 kr (minns inte riktigt) för B-Tech BT945 och den som clas ohlson har kostar 595 kr (!!!).

Var är haken? Är det samma apparat eller inte? Nån som testat?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag vet inte om det är någon skillnad, men helt klart är att det finns kopior på B-Tech's produkter, både med samma och annat namn. Den här texten ligger längst ner på B-tech's hemsida.

"B-TECH are aware that there are some imitation products of a lesser quality that are becoming available on the market. B-TECH holds the copyright and designright of all the products shown here and will be actively pursuing those that copy B-TECH products. Unless these products have the B-TECH logo on and a QS stamp on the bottom of the unit, then it is not an authentic B-TECH product!!"

Däremot vet jag att B-Tech's Quintro + som den också kallas har blivit rejält billigare.

#81

Postad 04 mars 2007 - 11:50

SEALen
  • SEALen
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Alltså jag blir snart tokig. Den växel jag behöver verkar inte finnas att få tag på längre. Jag behöver följande: Minst 4 RGBs scart med optisk toslink för ljud på ingångssidan samt 1 Scart RGBs med Optiskt toslink på utgångssidan. Ungefär som Joytechs AV Control Center 1 hade. Men det verkar ju inte gå att få tag på länge. Nån som har något annat förslag?

#82

Postad 04 mars 2007 - 12:42

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Har du kollat med OnOff? Dom hade Joytech 1 i butiken förr (det enda ställe där jag sett den "offline").

#83

Postad 04 mars 2007 - 17:33

SEALen
  • SEALen
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Tror ingen har Joytech 1 kvar. Skall vara nån liten butik nånstans då. Får lägga ut en köpes annons tror jag.

Redigerat av SEALen, 04 mars 2007 - 17:33.


#84

Postad 05 mars 2007 - 23:23

jonib
  • jonib
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Tror ingen har Joytech 1 kvar. Skall vara nån liten butik nånstans då. Får lägga ut en köpes annons tror jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej

Jag var på OnOff bäckebol i Göteborg och jag såg att dom hade en Joytech AV Control Center 1 för 599Kr, den var på en hylla utan låda jag såg inte om dom hade fler.

#85

Postad 06 mars 2007 - 10:31

SEALen
  • SEALen
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Har fått tag på en beg nu. Jag bor för övrigt i Sundsvall så Göteborg är en liten väl lång omväg :(

#86

Postad 06 mars 2007 - 12:50

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Har fått tag på en beg nu. Jag bor för övrigt i Sundsvall så Göteborg är en liten väl lång omväg :(

<{POST_SNAPBACK}>


Fler sundsvallsbor här :-)

#87

Postad 16 mars 2007 - 21:45

Unregisteredca8cf835
  • Unregisteredca8cf835
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Joytech AV Control Center 1 finns fortfarande att köpa på Kjell & Co

#88

Postad 17 juni 2007 - 21:14

frav
  • frav
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Tech+Link AV70R? Ja även erfarenhet AV50R skulle kunna vara av intresse.

http://www.techlink.uk.com/

http://80.168.111.40...../V Switch Box

#89

Postad 17 juni 2007 - 22:10

jonib
  • jonib
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Tech+Link AV70R? Ja även erfarenhet AV50R skulle kunna vara av intresse.

http://www.techlink.uk.com/

http://80.168.111.40...../V Switch Box

<{POST_SNAPBACK}>


Hej
jag har testat AV50R och den var den enda SCART-switch som har funkat med min XBOX.

Jag har testat Joytech AV center och en Welkin från Clas Ohlson och båda hade problem med att min TV bytte kanal när jag försökte använda min XBOX men inte AV50R.

Tyvärr så använde AV50R samma fjärrkontrolls koder som min Humax kabelbox så jag kunde inte ha den kvar.

Den kändes bra annars men jag testade den bara i några dagar.

#90

Postad 13 augusti 2007 - 19:40

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

Hur vanligt är det här "bild-formats-felet" egentligen? Är det på varje exemplar eller kan man få en som fungerar felfritt?

Sen ytterligare en fråga till er som äger en, följer det med kablage att koppla scartväxeln till själva tv'n, eller måste man köpa en separat scartsladd till det?

<{POST_SNAPBACK}>


Det är så på ALLA. Köp en B-Tech istället. De fungerar KLOCKRENT både med widescreensignalen intakt samt fixar den RGB utan problem.

#91

Postad 13 augusti 2007 - 19:44

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

  • 879 inlägg
  • 0

B-Tech BT945 Scartswitch , nån som äger en sådan och kan säga nåt om den? Har den nå märkbara nackdelar?
Läste i ett test att den inte går att stänga av..?! kan detta verkligen stämma? Visst fasiken måste de gå att kunna stänga av? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Den fungerar riktigt bra och den går självklrt att stänga av. Dyr men VÄLDIGT bra. Inga märkbara förluster och den hanterar widescreen signalen utan problem. Se upp för billiga kopior som ser likadana ut bara!

#92

Postad 03 november 2007 - 13:48

DavidP
  • DavidP
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har testat en scart-väljare på Biltema som skickar bild från XBOX och DVD-spelare till TV'n. DVD-spelaren har ett surround-system kopplat till sig. Mitt problem är att jag vill kunna skicka ljud från TV'n till DVD-spelaren också, vilket inte fungerar. Någon som vet vad jag behöver för att det skall fungera?

Vad jag behöver kunnda göra:
1. Bild XBOX till TV (ljudet skickas direkt till DVD-spelaren via AUX-ingången).
2. Bild DVD-spelare till TV (ljudet spelas förstås upp från DVD-spelaren direkt).
3. Ljud från TV till DVD-spelaren.

#1 och #2 fungerar bra med den jag testade: http://www.biltema.s...p?iItemId=86386

Varför fungerar det inte åt båda hållen? Jag har nu två scart-kablar som jag byter mellan för att det skall fungera.

Edit: TV'n har bara en anslutning för scart.

Redigerat av DavidP, 03 november 2007 - 13:58.


#93

Postad 22 november 2007 - 20:25

Unregisteredc76b79e2
  • Unregisteredc76b79e2
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hej! Är det någon som har testat Clas Ohlsons variant. Det står att den ska ta RGB men jag känner mig inte helt övertygad av Clas beskrivningar...

det är alltså denna Scartväxel jag tänker på.

#94

Postad 30 november 2007 - 16:08

Unregistered9c7409d6
  • Unregistered9c7409d6
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hej! Är det någon som har testat Clas Ohlsons variant. Det står att den ska ta RGB men jag känner mig inte helt övertygad av Clas beskrivningar...

det är alltså denna Scartväxel jag tänker på.


Har inte testat den du tittat på men jag kör denna nu.

Den tar RGB men det blir ett väldigt svagt flimmer, knappt märkbart. Dock blir flimret mycket starkare om man skickar ut signalen till två apparater. Det kommer ju inte du göra så jag tror den du vill ha ska funka bra.

Dessutom har dom ju tom satt fetstil på "RGB-signaler" så den borde ju klara av det. :unsure:

#95

Postad 27 april 2008 - 02:19

Unregistered8fa81660
  • Unregistered8fa81660
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Vad det verkar som på er så är B-Tech Quintro+ BT945 den som är bäst. Tyvärr så är den inte så lätt att hitta till försäljning. Någon som vet något bra ställe att köpa den på?

Finns något likvärdigt alternativ till B-Tech Quintro+ BT945 annars? Gärna något till bättre pris utan att behöva kompromissa på kvaliteten.

#96

Postad 30 april 2008 - 16:31

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Vad det verkar som på er så är B-Tech Quintro+ BT945 den som är bäst. Tyvärr så är den inte så lätt att hitta till försäljning. Någon som vet något bra ställe att köpa den på?

Finns något likvärdigt alternativ till B-Tech Quintro+ BT945 annars? Gärna något till bättre pris utan att behöva kompromissa på kvaliteten.


Hallå alla!

Lite info då.

BT-945 var ursprungligen en produkt som togs fram i samarbete mellan B-Tech och Lektropacks/Silverscreen i England.

Den blev så bra att B-tech började sälja den under eget namn. Dock blir den svårare och svårare att få tag på. Men vi för originalet. D.v.s, Silverscreen TRILOGY1. Den finns alltså att köpa hos oss och vi har den i lager.

TRILOGY 1

//Göran


//Göran

#97

Postad 01 maj 2008 - 10:32

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Någon som har koll på om det finns någon variant som liknar Joytechs AV control Center 1 eller 2?
Jag vill nämligen ha en som är lika bred som recievern och gärna med Optisk anslutning...

Missade att köpa en när Kjell sålde dem för 5-600 och att betala 1300 för en kommer jag inte göra...

Tänkte koppla Xbox/PS2/SMD/Wii till den (har nämligen RGB-Scart till alla men har bytt upp mig till proj så jag behöver köra en bildväxel och ha en sladd upp).

#98

Postad 15 november 2009 - 20:34

Eidre
  • Eidre
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Gör en seriös necro på den här tråden...

Har gjort om allt i tv-rummet och kör rent digitalt rakt över nu. Om det skulle vara någon som är intresserad av en BT945 Quintro+ Scart Switch så har jag en som jag kan ge bort till bättre behövande (eller byta mot en flaska rött :( ).

Skicka mig ett PM.
Quintro:n finns i Stockholm norrort

Redigerat av Eidre, 16 november 2009 - 01:57.


#99

Postad 12 juli 2011 - 07:49

romajo
  • romajo
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
*BUMPAR* en gammal tråd. :)

Jag är i behov av en scart-rgb-växel för min retrospelshörna. Där står nu ett gäng gamla konsoler till en CRT.

Men SCART-växlar är lika sällsynta som vatten i mitten av Sahara nu för tiden, och jag hittar inga som säljer en. Framförallt en likt den förra Joytech AV Controller som förstärker signalen. Motsvarande jag hittar på Clas Ohlson idag kör signalerna rätt igenom bara, således med försvagning.

Och ja, den ska ju givetvis vara automatisk!

Tips på var man kan hitta växlar idag? Eller om nån har att sälja?

Redigerat av romajo, 12 juli 2011 - 07:50.


#100

Postad 13 juli 2011 - 10:18

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Och ja, den ska ju givetvis vara automatisk!

Tips på var man kan hitta växlar idag? Eller om nån har att sälja?

http://www.abc-annon...ljes_175529.htm



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.