Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
3687 svar till detta ämne
Postad 19 februari 2025 - 20:43
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
- Otäckt att se människor man har sett upp till här och där i världen fullständigt tappa förståndet i realtid. En spelutvecklare jag har följt och som ligger bakom ett par välrenommerade pusselspel har gått fullständigt loco. Det blir ännu olustigare av att spelen av många tolkats innehålla budskap om fred och pragmatik, så det känns som att bevittna någon störtdyka ner i en avgrund. 
- Att politik har blivit så extremt politiskt och samtidigt berövat på själva essensen av politik, om ni förstår vad jag menar. Vi är många som är kluvna i diverse frågor men det är lite som att vara kaktusar i öknen. Man är långt ifrån ensam om det och det finns folk med samma kluvenhet överallt omkring en, men ändå är det öde.
+ Empati och de som har fått tillräckligt av den att kunna hjälpa en behålla sin egen. Empati är det enda som kan hjälpa en att behålla det lilla förstånd man har kvar.
Postad 20 februari 2025 - 10:18
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
- Otäckt att se människor man har sett upp till här och där i världen fullständigt tappa förståndet i realtid. En spelutvecklare jag har följt och som ligger bakom ett par välrenommerade pusselspel har gått fullständigt loco. Det blir ännu olustigare av att spelen av många tolkats innehålla budskap om fred och pragmatik, så det känns som att bevittna någon störtdyka ner i en avgrund. 
Vad har hänt med spelutvecklaren?
Postad 20 februari 2025 - 12:15
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
Vad har hänt med spelutvecklaren?
I korta drag har han blivit mer och mer faktaresistent och fått en otrevlig människosyn. En ordentlig motpol till de budskap som han tidigare har förmedlat i sina spel.
Postad 01 mars 2025 - 08:34
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Bygget går vidare, visar sig att attefallshussäljaren har näringsförbud i fem år och satt nyligen 4 år på kåken för storskaligt bedrägeri. Suck... Trots detta är huset till 90% färdigt och har god relation till UE'r. Drar igång tredje part på måndag om något haltar det minsta. Kunskap och rådighet är A och O.
- Att samhällets kontrollsystem nedmonteras en efter en. Är ju bara nya bidrag till oseriösa aktörer. Det var bättre förr när EN part(LO) hade ansvar och kontroll. Dagens modell är ett skolboksexempel på hur man INTE ska göra. Ingen ändring i sikte de närmaste två åren i alla fall.
Redigerat av PML73, 01 mars 2025 - 08:41.
Postad 01 mars 2025 - 10:22
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
+ 1 mars. Våren börjar skönjas
- Kommunalpolitiker som sprider sin propaganda på hembioforum
Postad 01 mars 2025 - 10:47
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ 1 mars. Våren börjar skönjas
- Kommunalpolitiker som sprider sin propaganda på hembioforum
Asgarv,
Den som saknar kompetens, saknar den sällan. Somliga har alltid haft fel i sak. Viktningen av dessa fel blir åsikter.
+ Språkförståelse och förmågan att lära sig.
- Putinister, som räds efter attacken på Ukraina.
Postad 01 mars 2025 - 10:53
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Asgarv,
Den som saknar kompetens, saknar den sällan. Somliga har alltid haft fel i sak. Viktningen av dessa fel blir åsikter.
+ Språkförståelse och förmågan att lära sig.
- Putinister, som räds efter attacken på Ukraina.
Är det fel i sak att våren börjar skönjas?
Postad 01 mars 2025 - 11:08
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Är det fel i sak att våren börjar skönjas?
??? Du blandar i komposten.
Postad 01 mars 2025 - 11:19
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
??? Du blandar i komposten.
Vad är det du reagerade på i inlägg #3655?
Postad 01 mars 2025 - 11:59
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Vad är det du reagerade på i inlägg #3655?
Anser du det vara propaganda för att något är sakligt korrekt?
Det är här du tappar all form av trovärdighet. När du viktar sanning som politik. Att du sedan attackerar mig fastän du idag INTE har en aning om mina proffesionella uppdrag. Märkligt är ordet som sagts tidigare.
- Foliehattar med alldeles för stor kaksmulare. Vilka gärna attackerar frihet och sanning med lögner och floskler.
+ God humanitär mänsklighet som stöder demokrati och åsiktsfrihet.
Postad 01 mars 2025 - 14:20
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Anser du det vara propaganda för att något är sakligt korrekt?
Det är här du tappar all form av trovärdighet. När du viktar sanning som politik. Att du sedan attackerar mig fastän du idag INTE har en aning om mina proffesionella uppdrag. Märkligt är ordet som sagts tidigare.
- Foliehattar med alldeles för stor kaksmulare. Vilka gärna attackerar frihet och sanning med lögner och floskler.
+ God humanitär mänsklighet som stöder demokrati och åsiktsfrihet.
Du brukar väva in politik i dina inlägg och det bryter mot forumreglerna. Du borde föregå med gott exempel när du som du skriver har ”professionella uppdrag”.
Postad 01 mars 2025 - 18:02
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Du brukar väva in politik i dina inlägg och det bryter mot forumreglerna. Du borde föregå med gott exempel när du som du skriver har ”professionella uppdrag”.
Som vanligt har du inget att komma med. Du vet nu ingenting, det är sanningen. Så, är det politik att du nu inget vet? Så lättkränkta man kan vara, bäst du kliver in offerkoftan och syftar lite till.
Postad 01 mars 2025 - 18:12
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Håller med Buddy. PML verkar vara en vidrig person som försöker leka bror duktig på minhembio. Fina ord, ibland helt konstiga .
PML s sista med alla stavfel är ju droppen.
Ta ett glas rödvin till och kolla till rören på måndag PML
/Fredrik
Postad 02 mars 2025 - 01:49
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Håller med Buddy. PML verkar vara en vidrig person som försöker leka bror duktig på minhembio. Fina ord, ibland helt konstiga .
PML s sista med alla stavfel är ju droppen.
/Fredrik
Peace, visa gärna vad du anser vara skillnad mellan syfte och sak. Att ett stavfel kan tolkas så otroligt märkligt får nog ägas av dig, bara dig...
Redigerat av PML73, 02 mars 2025 - 01:49.
Postad 02 mars 2025 - 02:01
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Fri musik och film och dess möjligheter.
- Ideologier som vägrar fria tankar.
Redigerat av PML73, 02 mars 2025 - 02:18.
Postad 02 mars 2025 - 02:20
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Håller med Buddy. PML verkar vara en vidrig person...
PML s sista med aavfel är ju droppen.
/Fredrik
Du är sannerligen ett bra exempel på hållbar ideologi. Puss
Redigerat av PML73, 02 mars 2025 - 02:22.
Postad 02 mars 2025 - 15:09
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Damernas skiathlon... VM-GULD...
- Nättroll. Antivaxxare som dör som flugor i Texas. Så onödigt. Mässlingsutbrottet i amerikanska delstaten Texas blir allt värre.
Antalet smittade var på lördagen uppe i minst 146. Tidigare i veckan avled ett ovaccinerat barn av smittan, det första dödsfallet i mässling på tio år.
De flesta smittade ska ingå i ett samhälle som domineras av det kristna mennonitsamfundet.
Hälsominister, ehh... Robert F Kennedy Jr. avfärdade först utbrottet som normalt, men ändrade sig. Han skrev enligt PBS också att hans departement prioriterar att få stopp på utbrottet.
Redigerat av PML73, 02 mars 2025 - 15:43.
Postad 02 mars 2025 - 16:52
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
Det är fördjävligt när flummiga konspirationsteorier får dessa konsekvenser. Tack och lov är det ju än så länge förhållandevis få som tror på dem här. Men när man ser på vad de har ställt till med i USA blir det olustigt och tragiskt.
Hoppas att RFK verkligen pressas göra någonting vetenskapligt korrekt för en gångs skull. Maskarna i karlns hjärna dog ju trots allt av undernäring...
Postad 09 mars 2025 - 10:21
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Motreaktion mot s.k. konsensus av vad en schlager är.
- En cirkus förblir en cirkus, är en cirkus, är en cirkus som är en.
+++ Spenderade gårkvällen med att lyssna till Billy Gibbins, Lyle Lovett, Rodney Crowell m.fl. Vilka fantastiska musiker.
Postad 21 mars 2025 - 14:09
DPC
-
DPC
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
+Svensk sjukvård
+Östersunds sjukhus
+Tomas Kirurg och alla andra som ger vård i toppklass
-Att semestern skulle sluta halvvägs såg jag inte komma
Postad 25 mars 2025 - 09:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
+mopedbila7ndusteibs förslag höja 0öäldern för atraktor gick inte igenom
-höjningen av hastighet till 45 som var i samma förslag gick heller inte igenom. Förhoppningsvis utarbetas ett nytt förslag där åldern höjs. Mopedbilarna sänks till 30 och atraktorer höjs till 50.
Postad 25 mars 2025 - 11:26
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Hör olika enligt p4 är det 45 km/h nu
Postad 30 mars 2025 - 10:30
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Polisanmälan mot ekobrottslingar. Fler måste våga anmäla de som direkt vägrar följa lagarna som ska skydda köparna.
- Alla dessa möjliggörare som säger sig tro att färre regler gör färre förbrytare. Foliehattar...
Postad 03 april 2025 - 16:08
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Brottslingar åker fast.
- Tonåring frias – förstod inte att a-traktor gick i 210 km/h
En minderårig tonåring Tingsryd frias från åtal om grov olovlig körning, skriver nyhetsbyrån Siren.
Polis som stannade tonåringen misstänkte att a-traktorn var manipulerad och att föraren körde för fort.
Åklagaren hävdade att fordonet enkelt kunde ändras till att köras i 210 kilometer i timmen.
Domstolen anser det inte bevisat att ungdomen, som nyligen köpt a-traktorn, kände till detta... Hahaha, ursäkta...........
Postad 06 april 2025 - 16:57
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
- Folk som inte kan något som helst om datorer och när man påpekar att man har ångest för att man måste köpa en ny, kraftfullare dator för dyra pengar eftersom ens existerande är för gammal säger "MeN dU kAn VäL kÖpA eN bEgAgNaD dAtOr?" °•o
Ja, jag vet att du köpte en begagnad hjärna när din gamla gick sönder. Men nu behöver jag ju en ny dator som är modern och håller i fem år till. Jag kan inte köpa en annan fem år gammal dator.
"JaHa, mIcRoSoFt SlUtAr SlÄpPa SäKeRHeTsUpPdAtErInGaR tIlL wInDoWs 10 i OkToBeR. vAd SpElAr DeT fÖr RoLl?" °•o
Öh, hackare. Du kanske har hört talas om det i alla fall?
+ Folk som inte kan något som helst om datorer och när man påpekar att man har ångest för att man måste köpa en ny, kraftfullare dator för dyra pengar eftersom ens existerande är för gammal säger "Jag har ingen koll på datorer, men förstår dilemmat."
Postad 06 april 2025 - 17:01
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
- Folk som inte kan något som helst om datorer och när man påpekar att man har ångest för att man måste köpa en ny, kraftfullare dator för dyra pengar eftersom ens existerande är för gammal säger "MeN dU kAn VäL kÖpA eN bEgAgNaD dAtOr?" °•o
Ja, jag vet att du köpte en begagnad hjärna när din gamla gick sönder. Men nu behöver jag ju en ny dator som är modern och håller i fem år till. Jag kan inte köpa en annan fem år gammal dator.
"JaHa, mIcRoSoFt SlUtAr SlÄpPa SäKeRHeTsUpPdAtErInGaR tIlL wInDoWs 10 i OkToBeR. vAd SpElAr DeT fÖr RoLl?" °•o
Öh, hackare. Du kanske har hört talas om det i alla fall?
+ Folk som inte kan något som helst om datorer och när man påpekar att man har ångest för att man måste köpa en ny, kraftfullare dator för dyra pengar eftersom ens existerande är för gammal säger "Jag har ingen koll på datorer, men förstår dilemmat."
Får man fråga hur du mår?
/Fredrik
Postad 06 april 2025 - 17:56
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
Får man fråga hur du mår?
/Fredrik
Förbannad i stunden men det behövs mer kontext för att förklara vad jag menade med mitt inlägg.
När man beskriver för någon varför man måste köpa något man behöver, att det kostar mycket pengar, att inflationen kör om ens sparande och att det man behöver köpa måste vara nytt och modernt får ett "varför behöver du något som inte jag behöver"-kryddat svar att man ska strunta i det, köpa något billigt istället, eller köpa något begagnat är det provocerande. Man har ju trots allt nyss berättat för personen varför de alternativen går bort och att man är faktiskt är förtvivlad över att saker kostar så mycket pengar.
Samma dag berättar man samma sak för en annan person som visar full förståelse för situationen istället för att avsiktligt föreslå orealistiska alternativ.
Just det där "varför behöver du något som inte jag behöver"-föraktet gör mig alltid förbannad.
Finns det en begagnad dator för 1000 kr på Blocket så behöver ingen en dyrare dator, eftersom "en dator är väl en dator". Finns det en tv för 3000 kr på rea behöver inte någon en dyrare tv för att en "tv är väl en tv". Finns det en mobiltelefon för 500 kr på Temu behöver ingen en dyrare modell för att "en mobil är väl en mobil"... Hur man än förklarar för de människorna att olika saker fyller olika behov så vill de inte förstå.
Samma personer kommer sedan panikslagna och ber en om hjälp när de själva måste köpa nytt för att deras egna prylar har blivit föråldrade eller gått sönder och då, i den stunden, förstår de att saker minsann kostar pengar. 
Så dagens minus är inflationen och dryga människor som inte förstår att den påverkar mer än kaffe samt att saker kostar vidrigt mycket pengar. Dagens plus är folk som stöttar en när man har ångest eller känner sig irriterad över något. Ett annat plus är väl folk som frågar hur man mår när man skriver foruminlägg, även om det kanske möjligtvis präglats av lite sarkasm... 
Kort sagt mår jag inte så bra som jag borde just idag men jag har inte gått Napoleon XIV än. 
Redigerat av Zacabeb, 06 april 2025 - 17:59.
Postad 10 april 2025 - 18:00
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ En makalös vecka av studier kulminerar i ett möjligt Kyl.Cert imorgon fredag. Nya möjligheter på jobbet föreligger.
- En ofantligt korvstoppning av information, hjärnan är när kaput.
= Livet har att ge lärdom ända fram till träfracken.
Edit, hepphepp. Så var det också fixat.
Redigerat av PML73, 11 april 2025 - 14:28.
Postad 12 april 2025 - 20:56
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
+ Första avsnittet i nya säsongen av Black Mirror. Här vantasvart satir över prenumerationssamhället.
- Sedan Black Mirror skapades har flera av varningarna redan blivit sanningar. Black Mirror-LARP:et vi lever i är inte speciellt roligt. 
Postad 12 april 2025 - 22:20
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
+ Första avsnittet i nya säsongen av Black Mirror. Här vantasvart satir över prenumerationssamhället.
- Sedan Black Mirror skapades har flera av varningarna redan blivit sanningar. Black Mirror-LARP:et vi lever i är inte speciellt roligt. 
Har de några nya ideer eller fortsätter de med de tidigare. Är ju naturligt men känns som kreativiteten minskat för varje säsong
Postad 13 april 2025 - 13:51
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
Har de några nya ideer eller fortsätter de med de tidigare. Är ju naturligt men känns som kreativiteten minskat för varje säsong
Jag har bara sett det första avsnittet än så länge. Det avsnittet påminde om ett par tidigare i koncept, men ändå relevant tack vare skådespelarnas insatser och den underliggande satiren.
Postad 15 april 2025 - 12:29
DPC
-
DPC
-
Beroende
-
-
1 040 inlägg
--- The Rock stänger sin butik. Sorgligt och en förlust, förstår samtidigt att en anpassning kan vara nödvändig.
+ De lever vidare i annan kostym. Det är positivt!
Postad 15 april 2025 - 12:46
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
Vad tråkigt! Jag har inte besökt butiken, men tänkt göra det nån gång. Var i lund på mässan 2017, men då blev det förstås inte något besök i butiken. Sen har det inte varit några turer åt det hållet sen dess. Jag har bara handlat på distans med Marcus och det har funkat jättebra, och det verkar det som att det kommer att fortsätta att göra.
Postad 15 april 2025 - 12:58
nyborjare
-
nyborjare
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Det var trist , dem har nästan funnits där så längre jag hållt på med hembio , vet vi om de fortsätter i branchen ? kommer att sakna de fantastiska mässorna på hotellet utarnför lund , Bästa i Sverige !
Aha nu läste jag på hemsidan , det tror jag dom gör rätt i . den typen av service och support lär fortsättas ha en marknad
Redigerat av nyborjare, 15 april 2025 - 13:03.
Postad 26 april 2025 - 13:30
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Dagens + nya glasögon. eagleeye vision. Sjukt vad osynliga mikrorepor kan sabba svärtan.
Dagens -. Netflix klagar på att jag inte är på rätt wifinätverk. Tydligen börjat låsa abonnemang per router.
Postad 26 april 2025 - 15:31
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
+ Fick en "We Are Rewind" av min fru. Testade genast BT tillsammans med Sony 1000XM4. OJ VILKEN LJUD FRÅN GAMLA KASSETTER... Kul att blyertspenna följer med.
Edit, glömde +++ För Boss Artist Gen3. Vilken fantastisk combo...
- Återigen, alldeles för lite tid för musik.
Redigerat av PML73, 26 april 2025 - 18:17.
Postad 10 maj 2025 - 17:35
Klatten
-
Klatten
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
+ Gått i mål med projektet att lyssna igenom CD-samlingen från början till slut. Tog några år men nog hittade man en del godbitar som mer eller mindre fallit i glömska.
+ Då 3G-nätet släcks ned i slutet av året var jag tvungen att lämna min kära Doro PhonEasy624 till förmån för en Google Pixel 9. Då det är första gången jag stiftar bekantskap med en smartphone var jag lite fundersam på hur övergången skulle gå.
Även om jag översköljs av såväl funktioner, inställningar men även möjligheter går det faktiskt förvånansvärt bra att såväl bekanta sig med den som att navigera enheten.
Redigerat av Klatten, 10 maj 2025 - 17:36.
Postad 10 maj 2025 - 17:45
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
- Min andra toppstärkare från Pioneer rasade... Vart går man då gällande stereon/hembion?
+ Fann Marantz Cinema 30.
- Dyrt som attans och inbyggd mediaspelare som inte alls hängar på andra kanske inte lika välljudande alternativ.

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|