Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AD-H9200, köpa från Nederländerna

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 februari 2021 - 03:06

_Ibanez_
  • _Ibanez_
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Har kikat in denna fina hörlur ett tag och funderar skarpt på den.

Men i Norden och Tyskland så kostar den 14000 - 17000 :-.

Dvs Hifiklubben eller Thorman som importör och säljare.

Men frågan är om jag tex köper från Nederländerna, även där Hifiklubben men även andra butiker i Holland så är priset häpnadsväkande mycket lägre,

€1195, omvandlat med xe.com är det ju ca 12000 :- , ca 5000 lägre pris än Hifiklubben i Sverige.

Hur kan prisbilden vara så skev i samma verksamehet?

Kan man ens beställa från Hifiklubben.nl och dom skickar den hit för det priset? eller gör dom då ett sedvänligt prispåslag eller vägrar att skicka varan med tanke på att det svenska priset är så mycket högre, det är ju ändå samma ägare.

Har ju läst deras leverans villkor, dom skickar ju till Belgien och Nederländerna, utanför vill dom att man kontaktar dom, men dom är med i EU så det bör ju inte vara nåra problem tycker jag, och jag ser ju att alla varor har ungerfär samma prispåslag i Svergie i deras sortiment.

Fast det finns ju tydligen andra butiker som säljer dessa fina hörlurar i nl, så där verkar man man ju inte vara låst till hifiklubben, men dom känns ju säkrare när dom är en kedja man känner till.

Eller blir det något skattpåslag/moms från Nederländerna vid beställning?

Skulle inte EU införa något automatiskt momspåslag från billligare länder? Eller gällde det bara vissa varor eller Amazon och liknande megabutiker?

 

Räknar jag rätt eller? ca 41% billigare där?

 

Tack på förhand

 



#2

Postad 24 februari 2021 - 10:33

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

1195 Euro i verkar unikt lågt. Finns inte till det priset i tex Tyskland. Underligt att just Benelux sticker ut med ett lägre pris. Denon (Sound United) har redan fått betala böter till EU för att ha begränsat konkurrensen inom EU så de lär inte aktivt hindra någon säljare att skeppa in om EU. HifiKlubben däremot måste inte leverera till annat land, utan lär hänvisa till HK Sverige. Men kontakta en annan säljare i NL. Du lär få betala lite mer än 10 Sek för en Euro plus lite frakt.



#3

Postad 24 februari 2021 - 19:20

_Ibanez_
  • _Ibanez_
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jo, såg att det var unikt lågt pris på dom i det landet, blir ju ändå mycket billigare med frakten än vad HK i Sverige tar. Men anmärkningsvärt är att hela sortimentet är så mycket lägre i prissättning än i Norden, Tyskalnd är ju bara marginell skillnad, men i NL är det ju 10 tals procent lägre.

Tror det kan bli köp därifrån, dessa lurar verkar ju vara bra mot sitt pris vad jag lyckats läsa mig till iaf, dom finns ju inte på demo hör i Umeå. Har bara hört modellen under själv.



#4

Postad 24 februari 2021 - 19:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jo, såg att det var unikt lågt pris på dom i det landet, blir ju ändå mycket billigare med frakten än vad HK i Sverige tar. Men anmärkningsvärt är att hela sortimentet är så mycket lägre i prissättning än i Norden, Tyskalnd är ju bara marginell skillnad, men i NL är det ju 10 tals procent lägre.

Tror det kan bli köp därifrån, dessa lurar verkar ju vara bra mot sitt pris vad jag lyckats läsa mig till iaf, dom finns ju inte på demo hör i Umeå. Har bara hört modellen under själv.

Har kanske hört samma par då. Provade dem i Umeå också men hade hittat ett par Kennerton Magni samtidigt som jämförde med förutom mina hd 800s, sony cd 3000, jvc dx1000 och Focal Elears. Liknande signatur men Magni har en helt annan dynamik och är bara piggare och intressantare att lyssna på. Särskilt för rock. Denonluren är lite för sävlig så vill man slappa och inte engagera sig så kanske det kan va att föredra. Denonluren har ett par procent bättre komfort då de är lite lättare men det var det enda jag tyckte de gjorde bättre. Men jag gillade den :)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.