Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch 2

109 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2 (Bärbara spelkonsoler) 0 (0) Inga priser

#51

Postad 10 juli 2021 - 13:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Så den måste heta Switch Slim för att man inte ska förvänta sig förbättringar? Märkligt. Jag tror nog Nintendo har lärt sig av misstaget med WiiU och att när det kommer en uppgradering som påverkar prestanda så blir det mera tydligt i namnet.



#52

Postad 10 juli 2021 - 14:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 1

Så den måste heta Switch Slim för att man inte ska förvänta sig förbättringar? Märkligt. Jag tror nog Nintendo har lärt sig av misstaget med WiiU och att när det kommer en uppgradering som påverkar prestanda så blir det mera tydligt i namnet.

Nä switch oled är ju lämpligt då det är en oled panel. Det är inte switch pro eller switch 2 :)



#53

Postad 10 juli 2021 - 17:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Men jag fattar inte, när slim-versioner av andra konsoler släpps så är det ingen som gnäller?

 

Det är för att insiders har hajpat en proversion i flera år.

 

Hur framgångsrik är Switch. Tjänar de mer på att slå ihop än sälja gameboy plus konsol separat?

 

 

Ja de tjänar mer på att slå ihop.



#54

Postad 10 juli 2021 - 19:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Men jag fattar inte, när slim-versioner av andra konsoler släpps så är det ingen som gnäller?

Lite är en slim version, sort of. Även om Switch 2019 är en bättre liknelse. Och näe, det var mkt riktigt ingen som gnällde då.

Det här är en förbättrad version (men utan det som brukar förknippas med slim, dvs die-shrink). Och dyrare bör tilläggas. Men den är bara förbättrad för de som spelar portabelt.

Redigerat av pacman, 10 juli 2021 - 19:55.


#55

Postad 14 januari 2023 - 19:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2
Nvidia släpper Orin Nano SOC:en (och snarlika Orin NX 8 GB) nu i Mars. 6 ARM A78 CPU:er, 1024 Ampere-kärnor och 8 GB LPDDR5. 7.5/15 Watt. Just saying. :)

Redigerat av pacman, 04 mars 2023 - 09:51.


#56

Postad 30 januari 2023 - 10:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 1

Nvidia släpper Orin Nano SOC:en nu i Mars. 6 ARM A78 CPU:er, 1024 Ampere-kärnor och 8 GB LPDDR5. 7.5/15 Watt. Just saying. :)

 

Äh, det behövs väl inte. ;)

 

640x360 i portabelt läge här, och dippar ändå till 11 fps:

https://www.youtube....1NFBc4dA&t=740s


Redigerat av Ageve, 30 januari 2023 - 10:39.


#57

Postad 30 januari 2023 - 13:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 1

Äh, det behövs väl inte. ;)

 

640x360 i portabelt läge här, och dippar ändå till 11 fps:

https://www.youtube....1NFBc4dA&t=740s

Horribelt. Får N64 vibbar av detta :D

 

Bara för att det GÅR att porta ett spel till Switchen, så är detta ett praktexempel på när dom INTE borde göra det.

Testade dom inte ens spelet?

 

Får hoppas att nästa Switch blir rejält mycket kraftigare. Annars lär dom får svårt att driva nya tredje parts spel.

T.o.m. på Steam Deck, får man ofta sänka till low på nya spelen, om man vill hålla sig på låst 30fps.

FSR hjälper inte mycket, då det ofta blir grötigt som fan.

 

DLSS är ju betydligt bättre, så får hoppas att det kan hjälpa till, på nästa Switch.

 

Drömmen om Metroid i 4K/60, inkl raytracing...kanske år 2053? ;)



#58

Postad 30 januari 2023 - 14:50

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

DLSS är ju betydligt bättre, så får hoppas att det kan hjälpa till, på nästa Switch.

 

Japp, Orin Nano har ju 32 Tensorkärnor, så den borde stödja DLSS, men det nämns inte i databladet.

https://developer.do...GlhLmNvbS8ifQ==



#59

Postad 04 mars 2023 - 09:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Grejen med Nintendo är ju att bara bättre prestanda inte räcker. De måste ha nån ny gimmick/nytt sätt att spela oxå. Och man undrar vad den gimmicken ska bli?

Nintendo försöker inte sällan hoppa på trender (även om de vägrar erkänna det själva). 3D i 3DS och "en padda" i WiiU t.ex. En trend nu är AR.

Orin NX (hoppas på den istället för Nano)är väldigt lämplig för AR grejer men samtidigt så känns det inte riktigt Nintendo. De vill ha 100% koll på upplevelsen.

Och vad ska de göra med det? Mario hoppar i vardagsrumssoffan? Pokemon Go skulle ha potential iofs...

Men iaf, Switch 2 under 2024 tror jag har låga odds. De behöver Nvidia (bakåt komp med Switch), är snåla nog att köpa från hyllan och nästa Nvidia SOC ligger flera år bort.

Redigerat av pacman, 04 mars 2023 - 09:47.


#60

Postad 04 mars 2023 - 10:20

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1

En ren stationär konsol borde vara deras nästa mål med 4k@120 fps, Nintendos spel är sällan grafiskt krävande så att få till en 120 fps konsol vore deras nästa steg, kanske ihop med VR. Med Nintendos grafiska stil tror jag dom skulle kunna klara sig med typ en Series S prestanda, kanske snäppet över.



#61

Postad 04 mars 2023 - 13:53

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 714 inlägg
  • 0
AR finns redan till Switch med deras fysiska Mario Kart bilar som du kör i en AR miljö
https://mklive.nintendo.com/

Redigerat av jn82, 04 mars 2023 - 13:55.


#62

Postad 04 mars 2023 - 14:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag har svårt at tro att dom vågar satsa enbart på stationärt i och med den enorma succèn med bärbart.


Redigerat av Demon Slayer, 04 mars 2023 - 14:20.


#63

Postad 04 mars 2023 - 15:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Grejen med Nintendo är ju att bara bättre prestanda inte räcker. De måste ha nån ny gimmick/nytt sätt att spela oxå. Och man undrar vad den gimmicken ska bli?

Så brukar de iaf göra numera eftersom de vet att de måste försöka hitta något som får dem att stå ut då de inte vinner på ett rent prestandakrig. Men Wii-gimmicken hade folk tröttnat på så den gick inte att köra på igen. Och Wii U funkade inte från början. Så det är inte som att de byter för att de känner att de vill göra nåt nytt, utan för att de inser att de inte kan tjäna pengar på samma sak igen. Samtidigt är Switch en blandning av idéerna i Wii U och Wii, den har både rörelsekontroll och skärm.

 

Men Switchs "gimmick" är bärbarhet/två i ett och det funkar även nästa gång för det är ingen gimmick egentligen, utan en praktisk grej som många vill ha. Att de slipper utveckla för både bärbart och stationärt är också bra för dem. Så man kan hoppas de bara kör en ren Switch 2 med bättre prestanda och sen kan de väl göra något gimmickaktigt på sidan om de känner att det behövs.



#64

Postad 04 mars 2023 - 18:36

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Jag har svårt at tro att dom vågar satsa enbart på stationärt i och med den enorma succèn med bärbart.

Så är det ju så klart, framförallt i Asien är det populärt med bärbart.

Nintendo skulle kunna göra en 3 in 1 konsol.

 

En uppföljare till Switch med typ dubbla prestandan, inte så svårt att få till, som du kan docka till den stationära.

En stationär konsol snäppet under PS5 och SX.

VR headset

 

Jag kan se framför mig ett äkta 3D Mario World i VR :D



#65

Postad 04 mars 2023 - 19:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Alternativet är ju att satsa på att få folk att köpa både stationärt och bärbart och således sälja spel två gånger? Inspirerat av remastertrenden :)



#66

Postad 04 mars 2023 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

This seems like the timeline thus far for those who haven't been able to keep track:
- In the past, Nintendo Hardware Leaker from a Chinese Forum Board has leaked multiple pieces of information including: the new kickstand for the Switch OLED, Splatoon 3 Bundle and even the back of the Switch Lite
- Fast forward to a couple of days ago, 4Chan leaker who got every detail right about the Scarlet/Violet DLC a day before Pokemon Presents aired mentioned a 'Switch Model' coming out with the Pokemon SV DLC Part 2 in Winter
- Jeff Grubb, later that same night, mentioned that he too heard unverifiable rumors about a new Switch Model, says that what he heard mentioned that it could get announced this year. Again, he couldn't totally verify these rumors.
- A day after this news broke, the 4Chan leaker (who claims that they worked in hardware or some sort of part of production in the first post about the Scarlet/Violet DLC) comes back and doubles down on the machine being "next generation hardware" and mentions not leaking anymore information going forward.
- Today, that same reputable Nintendo Hardware Leaker from a Chinese Forum Board (not 4Chan) had Nintendo ninjas get them, was permabanned and even had the forum they were on deleted by the request of Nintendo the same day of announcing MAR10 information which includes them trying to get rid of old stock Mario Odyssey bundles. This same leaker also happens to be the same person who speculated that there was a more powerful console being announced soon, last year.

 

 

We still don't know the node its on or its clock speeds. But assuming the absolute worst case scenario (8nm and Switch clocks), it'll still be PS4 Pro/Steam Deck levels with a more modern architecture

 

https://www.resetera...s-arise.692668/


Redigerat av Zoiler, 04 mars 2023 - 21:55.


#67

Postad 04 mars 2023 - 22:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Nintendo lär nog satsa på DLSS teknik.

Jag hoppas iaf att det blir starkare än PS4 Pro.

60 fps i 4K är väl det minsta man kan kräva i dagsläget.



#68

Postad 07 mars 2023 - 06:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Nintendo lär nog satsa på DLSS teknik.
Jag hoppas iaf att det blir starkare än PS4 Pro.
60 fps i 4K är väl det minsta man kan kräva i dagsläget.

Så...8K DLSS? :rolleyes:

Men ja, att utsignalen i dockat läge är 2160p60 lär inte vara någon högoddsare.

#69

Postad 07 mars 2023 - 06:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Så brukar de iaf göra numera eftersom de vet att de måste försöka hitta något som får dem att stå ut då de inte vinner på ett rent prestandakrig. Men Wii-gimmicken hade folk tröttnat på så den gick inte att köra på igen. Och Wii U funkade inte från början. Så det är inte som att de byter för att de känner att de vill göra nåt nytt, utan för att de inser att de inte kan tjäna pengar på samma sak igen. Samtidigt är Switch en blandning av idéerna i Wii U och Wii, den har både rörelsekontroll och skärm.

Men Switchs "gimmick" är bärbarhet/två i ett och det funkar även nästa gång för det är ingen gimmick egentligen, utan en praktisk grej som många vill ha. Att de slipper utveckla för både bärbart och stationärt är också bra för dem. Så man kan hoppas de bara kör en ren Switch 2 med bättre prestanda och sen kan de väl göra något gimmickaktigt på sidan om de känner att det behövs.

Mmm, det känns som de känner det. Om jag känner dem rätt. :)

Dvs att enbart ha mer prestanda, det enda folk egentligen önskar sig, som motivering för "Switch 2" (och än viktigare: Switch 2 exklusiva spel) kommer de inte stå ut med. Så de kommer nog på nått, hur långsökt det än må vara...

En annan fråga är om de kommer gå upp till 1080p-skärm. Om de tycker det är värt det.

Redigerat av pacman, 07 mars 2023 - 07:36.


#70

Postad 07 mars 2023 - 07:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

AR finns redan till Switch med deras fysiska Mario Kart bilar som du kör i en AR miljö
https://mklive.nintendo.com/

Jo sett den men det men det är ett extra, väldigt specifik, hårdvara. Steget till någon slags generell, "system-säljande", funktion i Switch 2 är dock nått annat.

Men visst, de har ju nosat på det. Som sagt, de brukar hänga på de flesta trenderna. Chat Mario härnäst? :D

#71

Postad 07 mars 2023 - 11:32

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Dom har ju vart intresserade av 3d flera gånger tidigare. 3DS, Virtual Boy, 3DFX-chip osv så det är inte helt otänkbart med något 3D-stuk av något slag. Ett rent 3D headset tror jag inte då det blir för kopia plus att det tar för mycket kraft tror jag. 3D glasögon? "4D" hankondtroll?



#72

Postad 07 mars 2023 - 16:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Gissar på Virtual Boy II hehe...

 

https://www.youtube....h?v=C1I1oAataSE


Redigerat av Ageve, 07 mars 2023 - 17:27.


#73

Postad 07 mars 2023 - 21:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Gissar på Virtual Boy II hehe...

https://www.youtube....h?v=C1I1oAataSE


Vore ju i tiden. Har gjorts många lyckade Virtual boys det senaste årtiondet :)

Känns som väldigt få av Nintendo liren skulle göra sig bra. Förutom super Mario naturligtvis och Endless ocean 3 hade vart alldeles fantastiskt. Hade nog räckt för köp.

#74

Postad 08 mars 2023 - 08:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Dom har ju vart intresserade av 3d flera gånger tidigare. 3DS, Virtual Boy, 3DFX-chip osv så det är inte helt otänkbart med något 3D-stuk av något slag. Ett rent 3D headset tror jag inte då det blir för kopia plus att det tar för mycket kraft tror jag. 3D glasögon? "4D" hankondtroll?

Du menar VR? :)

Men ja, en kompleterande, mer seriös (än en papplåda), satsning på VR (ev plus AR, dvs MR) ska nog inte uteslutas. Ligger väldigt väl i tiden.

Men frågan är hur i så fall. Att använda Switch skärm är inget höjdarkoncept. Men en separat produkt med för ändamålet bättre anpassad display+optik blir ju just en separat produkt eftersom kostnaden i mångt och mkt ligger i display+optik.

Men oavsett, en "VR-docka" så att man kan "Switch 2 VR" (jäklar, jag har redan fixat en slogan åt dem) är nog en idé de funderat mkt på. Och så säljer man VR-dockan till ett pris så alla kan spontanköpa den, 100-150 dollar eller nått.

Edit: What if Switch 2 skärm är 1440p... Kanske man kan få ihop nått som inte är helt åt helsike värdelöst? (vet inte hur den förhållandevis stora skärmen ställer till för optiken, det blir ju rätt stora vinklar vilket brukar vara en utmaning)

Dvs skärm, processing och kameror finns redan i Switch 2. Denna sätts på "VR dockan" (dvs headsetet). Joycon 2 kontrollerna sätts oxå i dockor så att de är detekterbara för inside-out tracking.

Frågan är vad en 1440p oled skärm kostar dock. Switch 2 får inte bli för dyr iförh till Switch Oled. För då har de en Switch U...

Redigerat av pacman, 08 mars 2023 - 09:13.


#75

Postad 08 mars 2023 - 08:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Minns ni den fejkade trailern som kom innan wii. Revolution eller vad de kallade den. Var ju vr headset man kunde koppla till monitor också om jag minns rätt. Vore kul om den visade sig profetisk. Sen så ju rörelsekontroller mer socialt accepterat nu än under wiis era. Önskar jag hade dem till hogwarts legacy synd de bara används för vr

#76

Postad 08 mars 2023 - 14:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Här var den banne mig profetisk https://www.youtube....h?v=zX2smM87r14 :D

 



#77

Postad 09 mars 2023 - 11:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Förväntar mig detta:

 

Det kommer va en 1080p skärm, dockad skickar den ut en 2160p signal, som dock bara är uppskalat från 1080p, då hårvaran är på nivå med en PS4:a.

Nintendo har inte fattat grejen med DLSS, och skippar detta.

 

Första året, kommer spelen att rulla i native 1080p, sen är vi tillbaks ner till 720-900p, när t.ex. Xenoblade Chronicles 4 släpps.

Portabelt kommer XC4 dyka ner till 576p, då dom än en gång pushar hårdvaran för hårt.

 

Sen efter ett par år, så kommer alla third party spel, rulla i 240p-576p, mellan 20-30 fps, och vi sitter med ännu en underpowered produkt, som Nintendo säljer till överpriser.

 

Just det ja, den kommer inte att va bakåtkompatibel, för Nintendo vill släppa remasters på Switch spel. Och vi får än en gång en j*vla massa portar, istället för nya spel.

 

Mario Kart 9 höppar även över denna generation, då Nintendo släpper Mario Kart 8 Super XX Deluxe edition, inkl DLC med sunkiga banor från mobil spelet.

 

Jag hoppas jag har fel på ALLT.

Men skulle inte bli förvåna mig om nåt skulle stämma :D

 

 

Vad jag VILL ska hända:

 

Switch fortsätter som det bärbara alternativet, och vi får istället en stationär konsoll, med samma prestanda som en PS5:a.

Vi får Metroid Prime 4, renderat i 4K, med raytracing.

Och sen...

 

Nej, det där kan jag bara glömma ;) :D



#78

Postad 09 mars 2023 - 12:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

DLSS och raytracing känns rätt troligt, det fanns ju i läckan.

 

Bara man slipper grafik som i senaste Pokemon får man vara nöjd.



#79

Postad 09 mars 2023 - 13:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Bara man slipper grafik som i senaste Pokemon får man vara nöjd.

Ja, det är pinsamt uselt. Finns betydligt snyggare spel på GameCube.



#80

Postad 09 mars 2023 - 15:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

DLSS och raytracing känns rätt troligt, det fanns ju i läckan.

Bara man slipper grafik som i senaste Pokemon får man vara nöjd.


Får köpa switch 2 då. Mitt 3080 klarar inte av raytracing. Känns som fel väg att gå kostar så brutalt mycket funkar rätt bra med fusk reflektioner.

#81

Postad 09 mars 2023 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Får köpa switch 2 då. Mitt 3080 klarar inte av raytracing. Känns som fel väg att gå kostar så brutalt mycket funkar rätt bra med fusk reflektioner.

Finns mycket raytracing som inte kostar så mycket. Det är väl mest för att de ska ha möjligheten.



#82

Postad 09 mars 2023 - 15:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Finns mycket raytracing som inte kostar så mycket. Det är väl mest för att de ska ha möjligheten.


Jag har då inte hittat något. Pacman och tetris borde väl fungera utan microstutter :)

#83

Postad 09 mars 2023 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jag har då inte hittat något. Pacman och tetris borde väl fungera utan microstutter :)

De har t.ex. raytracing på muttrarna i Ratchet & Clank. Kostar väldigt lite. Det är som med alla grafiska effekter, man kan använda det mycket eller lite. Så att Switch 2 skulle stödja raytracing säger inte så mycket. De kan använda det för att raytracea Links svärd utan att det påverkar prestandan.



#84

Postad 28 mars 2023 - 07:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ska man tro "snacket" så är det lite problem i Nintendoland.
- Orin (på Samsung 8nm) är inte aktuell. Kanske att den var aktuell för en "Switch Pro" men Nintendo fick som bekant kalla fötter och stannade vid att byta enbart skärmen.

- Ett annat chip (ev. ett derivat av Nvidias Atlan) på Samsung 5nm är heller inte aktuellt. Kanske för att yield suger för den noden och ingen, inte ens Samsung själva, tar i den med tång. Nvidia cancellerade iaf Atlan och kanske i samma veva att Nintendos SOC oxå cancellerades.

- Nvidias nästa SOC arkitektur, Thor, ligger några år bort.

 

Verkar som om Switch 2 dröjer lite, mao.

 

Bara Orin hade varit ett jättelyft ijmf med dagens Switch men, men. Siktar de högre kanske man inte ska klaga... En Switch 2 med Ada Lovelace (ala dagens RTX4000-kort) GPU är ju rätt läskande.


Redigerat av pacman, 28 mars 2023 - 08:01.


#85

Postad 28 mars 2023 - 15:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Hellre att det dröjer än att det är gammalt vid lansering... hoppas jag de tänker. Switchen säljer inte katastrofalt än så länge så de har lite tid på sig.

 

Kan man gissa på ett nytt Mario till launch kanske, tyst om det.



#86

Postad 09 maj 2023 - 13:08

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Nintendo bekräftar, "ingen ny hårdvara under nuvarande finansår (till Mars 2024)".

"Switch 2 April 2024" confirmed mao. :)



#87

Postad 10 maj 2023 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Ja bör ju utannonseras innan dess iaf.



#88

Postad 10 maj 2023 - 13:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis med Prime 4 som release titel, då jag just nu hellre vill ha spelet på ny hårdvara, med 1440p/4K DLSS och HDR, i dockat läge.

Och ett gäng next gen patchar, till förra generationens höjdare.


Redigerat av Svante Skoog, 10 maj 2023 - 13:18.


#89

Postad 14 maj 2023 - 11:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Kommer du kunna lira switch titlar på switch 2 tro eller siktar de på sälja remasters?

#90

Postad 14 maj 2023 - 16:56

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis med Prime 4 som release titel, då jag just nu hellre vill ha spelet på ny hårdvara, med 1440p/4K DLSS och HDR, i dockat läge.

Och ett gäng next gen patchar, till förra generationens höjdare.

 

Tyvärr så har jag inte mycket hopp om att Nintendo kör speciellt kraftfull hårdvara på nästa generation heller. Hoppas verkligen det blir HDR åtminstone. Nintendo har väl aldrig släppt patchar för tidigare generations spel till nyare hårdvara. Eller har dom? Så det blir väl till att köpa om favoritspelen igen. Sen släpper dom säkert en ny lite upphottad version av Tears of the Kingdom som man får betala fullpris för.


Redigerat av Agaton, 14 maj 2023 - 16:56.


#91

Postad 14 maj 2023 - 17:38

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Tyvärr så har jag inte mycket hopp om att Nintendo kör speciellt kraftfull hårdvara på nästa generation heller. Hoppas verkligen det blir HDR åtminstone. Nintendo har väl aldrig släppt patchar för tidigare generations spel till nyare hårdvara. Eller har dom? Så det blir väl till att köpa om favoritspelen igen. Sen släpper dom säkert en ny lite upphottad version av Tears of the Kingdom som man får betala fullpris för.


Ja så var det med både Mario Kart 8 och Breath of the Wild som båda var Wii U spel.

#92

Postad 14 maj 2023 - 17:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Hmm kanske går jaga en billig wii u. Hur fixar den grafiken på btw jämte switch :)

#93

Postad 14 maj 2023 - 18:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
720p mot 900p, ingen jätteskillnad.

#94

Postad 14 maj 2023 - 20:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

720p mot 900p, ingen jätteskillnad.


Hmm ja blir ju knepig skalning till 4k med bägge men de kanske fungerar ok. Ultrawide stöds inte antar jag? Men själva prisen för spelen verkar va lika höga så släpper nog den tanken.

#95

Postad 15 maj 2023 - 18:34

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Tycker spelet ser skit ut på min OLED, bristen på AA märks tydligt.

#96

Postad 16 maj 2023 - 17:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Nintendo bekräftar, "ingen ny hårdvara under nuvarande finansår (till Mars 2024)".

"Switch 2 April 2024" confirmed mao. :)


Inte värt att vänta då med nya Zelda som jag hade planer på om det skulle bli som förra vändan

#97

Postad 30 augusti 2023 - 06:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Grejen med Nintendo är ju att bara bättre prestanda inte räcker. De måste ha nån ny gimmick/nytt sätt att spela oxå. Och man undrar vad den gimmicken ska bli?

Nintendo försöker inte sällan hoppa på trender (även om de vägrar erkänna det själva). 3D i 3DS och "en padda" i WiiU t.ex. En trend nu är AR.

Föga överraskade så har det börjat ryktas om att Switch 2 har en kamera. AR är väldigt troligt.

#98

Postad 30 augusti 2023 - 09:00

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Föga överraskade så har det börjat ryktas om att Switch 2 har en kamera. AR är väldigt troligt.


Vad betyder AR?

#99

Postad 30 augusti 2023 - 11:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

augmented reality.



#100

Postad 30 augusti 2023 - 12:51

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Vad betyder AR?


Tänk dig Pokémon go där pokemonsen ploppade upp på skärmen som ett lager ovanpå det du såg i kameran.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.