Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dazzleproblem

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 januari 2021 - 20:53

tiso001
  • tiso001
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har problem att föra över mina gamla Hi8-filmer från en Sony Handycam till datorn. Jag använder nyinköpt Dazzle och medföljande mjukvara Pinnacle Studio.

Det som händer när jag spelar in är att inspelningen stoppar efter c:a 8 minuter och den inspelade filmsnutten hackar svårt.

Resultatet blir detsamma oavsett om jag använder S-Video- eller Komponentkabel.

Vad kan det vara för fel?

Postad 18 januari 2021 - 13:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 10 845 inlägg
  • 0

Dazzle fungerar väldigt dåligt i Windows 10, framförallt i 64-bit versionen.

Om du har en gammal dator stående, lägg in Windows 7 32-bit och kör det där.

edit: Pinnacle Studio är inte bra heller. Virtualdub ger mer kontroll över bildkvalitet/encoding, ev deinterlacing (eller undvikandet av det) osv, men är mindre användarvänligt.

Redigerat av Ageve, 18 januari 2021 - 13:48.

Postad 18 januari 2021 - 14:11

tiso001
  • tiso001
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Aj då, trodde det funkade på 64-bit Win 10 eftersom det anges i produktbeskrivningen att det ska göra.

Jag har en annan PC som jag aldrig använder, den har dock också Win 10 64-bit. Är det bara att installera Win 7 32 -bit rakt av på den eller...?

Postad 18 januari 2021 - 15:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 10 845 inlägg
  • 0
Japp, undvik att koppla den till nätverket bara. Sämre säkerhet när supporten har upphört.

Du får göra ett bootbart USB-minne med t ex Rufus, och använda ett iso från skivan.

Om datorn har några år på nacken så borde all hårdvara funka i win7.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.