Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Välja postombud

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 januari 2018 - 11:02

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som tycker det vore bra ifall man kunde se vilka leverantörer som låter kunden välja postombud? Leverantörer som bara anlitar Postnord får ju inte det exempelvis. Själv får jag åka två mil "åt fel håll". Det här kanske tom skulle påverka de där proppmätta typerna på ovan nämnda logistikföretag att bli lite mer ödmjuka i förhållandet till sina kunder? Nån mer som skulle uppskatta en sån funktion på prisjakt?



#2

Postad 20 januari 2018 - 18:37

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Applåderna uteblev. Nåja. Vad är väl en bar på slottet? Hoppas Prisjakt nappar på idén ändå.



#3

Postad 20 januari 2018 - 23:52

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 1
Prisjakt jobbar 8-17 mån-fre, förvänta dig svar utanför dessa tider.

#4

Postad 22 januari 2018 - 11:53

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 1

Hejsan!

 

Tack så mycket för tipset! Jag skapar en ticket om det hela och skickar till vårt design&concept-team, så får de titta vidare på det helt enkelt.



#5

Postad 22 januari 2018 - 11:56

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Förlåt förresten, bara för att förtydliga, menar du vilka transportbolag som finns (tex Postnord vs Schenker vs DHL), eller menar du var man kan välja postombud (dvs olika utlämningsställen från Postnord)?



#6

Postad 22 januari 2018 - 13:43

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Förlåt förresten, bara för att förtydliga, menar du vilka transportbolag som finns (tex Postnord vs Schenker vs DHL), eller menar du var man kan välja postombud (dvs olika utlämningsställen från Postnord)?

Postnord tillåter ju inte sina kunder att välja vilket av sina utlämningsställen man tillhör. I mitt fall skickar de mina paket 2 mil åt ett håll jag aldrig åker. De vägrar låta mig byta till ett som passar mig bättre. Jag vet att jag tidigare beställt grejer där logistikföretaget/nätbutiken (minns inte om det varit DHL, Schenker eller något annat) låter kunden välja vilket av sina utlämningsställen man föredrar. Man kryssar i det hos nätbutiken samtidigt  när man beställer varan. Jag efterlyser alltså en sådan info på Prisjakts sida. (Exempelvis: "Låter kunden välja mellan olika utlämningsställen - ja/nej"). Nätbutiker som bara anlitar Postnord kommer ju därför bara att visa "nej" till exempel. 



#7

Postad 22 januari 2018 - 14:13

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Jo du kan visst välja postnord-ombud hos vissa handlare. ex Zalando. Så det hänger nog mer på handlaren än Postnord.



#8

Postad 22 januari 2018 - 14:27

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 1

Jag har samma erfarenhet som phil neal ovan. Vissa näthandlare tillåter mig att välja utlämningsombud även för paket som skickas med PostNord, sedan vet jag inte om det finns näthandlare som låter en välja för Schenker/DHL men inte för PostNord eller vice versa.

 

Oavsett, så tycker jag båda förslagen hade varit välkomna tillskott. Det vill säga, att man kan se både vilka transportbolag som en nätbutik erbjuder (och om man får välja), men också om nätbutiken tillåter en att välja utlämningsombud. 



#9

Postad 22 januari 2018 - 14:51

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Jo du kan visst välja postnord-ombud hos vissa handlare. ex Zalando. Så det hänger nog mer på handlaren än Postnord.

Aha. Det visste jag inte. Dock har jag frågat Postnord ifall jag får byta ombud permanent. Jättedålig strategi tydligen. Sketen kundjävlel som man är.  :P



#10

Postad 22 januari 2018 - 14:58

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Jag har samma erfarenhet som phil neal ovan. Vissa näthandlare tillåter mig att välja utlämningsombud även för paket som skickas med PostNord, sedan vet jag inte om det finns näthandlare som låter en välja för Schenker/DHL men inte för PostNord eller vice versa.

 

Oavsett, så tycker jag båda förslagen hade varit välkomna tillskott. Det vill säga, att man kan se både vilka transportbolag som en nätbutik erbjuder (och om man får välja), men också om nätbutiken tillåter en att välja utlämningsombud. 

Ok. För övrigt verkar ju Postnord vara jätteledsna över att de har för mycket att göra, enligt vad som ibland framgår i media. Skulle ju vara tacknämligt av Prisjakt att låta sina användare hjälpa till att lätta på trycket för dem.  ;)



#11

Postad 22 januari 2018 - 15:04

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Så som man nämner ovan så beror det på butiken om man kan välja utlämningsställe eller inte. Vet inte ens om posten har något default-ställe som de lämnar hos, jag har ungefär lika långt till tre olika ställen (men passerar det ena på vägen från jobb), och än så länge har paketen spridits lite lagom på chans (finns väl någon vettig tanke bakom, men ingen som jag märker av).

 

I de fall när jag får välja själv så brukar jag välja på en helt annan ort, eftersom det då är en trappa ner från vårt kontor.

 

-------

 

Men då tolkar jag det som att det kan vara intressant både att få veta om man kan välja utlämningsplats/postombud, och vilka transportbolag som finns tillgängliga?



#12

Postad 22 januari 2018 - 15:10

rgt66
  • rgt66
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Själv tycker jag det vore en bra idé med båda de funktionerna du nämner, johanneshenrysson. Om det nu visar sig vara genomförbart. 



#13

Postad 24 januari 2018 - 11:11

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

 

Själv tycker jag det vore en bra idé med båda de funktionerna du nämner, johanneshenrysson. Om det nu visar sig vara genomförbart. 

 

 

Kanon! Jag har skickat det till design&concept-teamet iaf, så får vi se vad de kommer fram till. 



#14

Postad 24 januari 2018 - 11:35

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Själv brukar jag skicka grejerna till jobbet så plockar jag upp dem där; Dit ska jag ju i alla fall...

 

Mvh,

  Ingvar



#15

Postad 24 januari 2018 - 13:39

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Själv brukar jag skicka grejerna till jobbet så plockar jag upp dem där; Dit ska jag ju i alla fall...

 

Mvh,

  Ingvar

 

Funkar väl bara om det är företagspaket eller utkörning? Dvs mot extra avgift.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.