Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Apple iPad *

929 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur reagerar du pÄ iPad? (362 medlem(mar) har röstat)

Rösta GÀster kan inte rösta
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
5 relaterade trÄdar

#101

Postad 08 februari 2010 - 17:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som om mÄnga, inte bara i det hÀr forumet har vÀldigt starka kÀnslor emot iPaden. Jag tycker att man ska ta det lite lugnt och inte vara för sÀker pÄ sin sak innan man hÄllit en i handen och provat.

Erfarenheten sÀger att Apple kan överraska rÀtt rejÀlt. NÀr de presenterade den första iPoden skrattade en hel vÀrld av förstÄsigpÄare, de frÄgade sig vem f_n som kunde vara sÄ korkad att de betalade 399 dollar för en mp3-spelare? Idag nÄgra Är senare vet vi att svaret pÄ den frÄgan var ca 250 miljoner mÀnniskor.

Samma sak med iPhonen, vÀldigt mÄnga skrattade och Linus Brohult frÄn tidningen Mobil gjorde en analys som han sÀkert Ängrar idag nÀr han skrev att iPhonen kommer fÄ det mycket svÄrt pÄ marknaden....

Med iPad Àr uppförsbacken sannolikt lite brantare eftersom det Àr en ny produkt i ett nytt segment men jag tror att det absolut finns rum för den, Kindle sÀljer en del och det Àr ju en vÀsentligt mycket smalare produkt.

Lasse



Anser fortfarande att ipod Àr överhypad, det finns fler spelare i samma prisklass som ger mer valuta för pengarna, dock ger apple ett mervÀrde i form av tillbehör och appstore. Man kan iaf inte klaga pÄ apples markandsavdelning de Àr helt grymma pÄ att sÀlja in en produkt.

Iphone Àr en bra telefon för de som anvÀnder den och inte bryr sig om teknik men vill ha musikspelare och ÀndÄ kunna göra lite grundlÀggande saker som att kolla epost och surfa och ringa förstÄss B). För mig Àr den allt för begrÀnsad.

Ipad kommer sÀkert att fÄ sina anvÀndningsomrÄden som tex surfplatta, fjÀrrkontroll, musikspelare osv men kommer aldrig att kunna helt ersÀtta en dator och inte heller mÀta sig med en bÀrbar utan den Àr ett komplement.

#102

Postad 08 februari 2010 - 20:28

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0

Iphone Àr en bra telefon för de som anvÀnder den och inte bryr sig om teknik men vill ha musikspelare och ÀndÄ kunna göra lite grundlÀggande saker som att kolla epost och surfa och ringa förstÄss :(. För mig Àr den allt för begrÀnsad.


Jag mÄste bara frÄga, pÄ vilket sÀtt Àr den allt för begrÀnsad för dig? Inte alls ett upprop till krig, utan endast nyfiken.

#103

Postad 08 februari 2010 - 20:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Jag mÄste bara frÄga, pÄ vilket sÀtt Àr den allt för begrÀnsad för dig? Inte alls ett upprop till krig, utan endast nyfiken.



Bla för att man Àr lÄst till ett program för synkning som jag inte gillar, att inte kunna köra flera valfria appz samtidigt utan problem, fick den inte heller att funka bra med exchange mailserver, vet inte om felet lÄg hos iphone eller i servern men det funkar med min winmo. Inget officepaket vad jag vet i iphone.

#104

Postad 08 februari 2010 - 21:29

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0
Off Topic:

Exchange fungerar bra nu för tiden och Office gÄr ocksÄ hyfsat att köra via Quickoffice...

#105

Postad 08 februari 2010 - 21:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0

Man kan iaf inte klaga pÄ apples markandsavdelning de Àr helt grymma pÄ att sÀlja in en produkt.

Det Àr just detta som gör att jag aldrig köper nÄgonting frÄn Apple.
Fan, jag skrattar fortfarande Ät det patetiska försöket att lansera mp3-spelaren som nÄgot nytt samtidigt dom började delas ut med tidningsprenumerationer :(

#106

Postad 09 februari 2010 - 00:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr just detta som gör att jag aldrig köper nÄgonting frÄn Apple.
Fan, jag skrattar fortfarande Ät det patetiska försöket att lansera mp3-spelaren som nÄgot nytt samtidigt dom började delas ut med tidningsprenumerationer ;)



Se fördelen istÀllet, det gÄr snart inte att sÀlja en hembioreciver utan att den har ipodbrygga, snart kanske det blir krav att hela anlÀggningen ska kunna styras frÄn ipad via wlan, dÄ har man ju plötsligt den ultimata multifjÀrren :(

#107

Postad 10 februari 2010 - 20:53

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlĂ€gg
  • 0
Kan mycket vÀl bli sÄ!
Sonys nya blu-ray:s har styrningsmöjlighet via iphone-app!

https://www.minhembi...s...=252994&hl=

Redigerat av junkan, 10 februari 2010 - 20:54.


#108

Postad 10 februari 2010 - 21:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Dröjjer sÀkert inte lÀnge dÄ innan det finns recivrar och tv-apparater som har den möjligheten ocksÄ

#109

Postad 20 februari 2010 - 10:14

Wilgot
  • Wilgot
  • LĂ€rjunge

  • 475 inlĂ€gg
  • 0
Jag kunde inte rösta eftersom man bara fick vÀlja mellan sensation och besvikelse. Jag blev varken eller dÄ jag inte ade förvÀntningar pÄ att det skulle bli en sensation.

Ska man ha den i sitt lila stÀll pÄ skrivbordet eller ska man ha den liggande pÄ bordet eller ska den hÀnga pÄ vÀggen?
Vilket som verkar det svÄrt at anvÀnda den.

Jag tycker den verkar som en Iphone för pensionÀrer.

/W

Redigerat av Wilgot, 20 februari 2010 - 10:18.


#110

Postad 01 mars 2010 - 16:17

SnÀllfot
  • SnĂ€llfot
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
Brukar klia i fingrarna nÀr jag ser nya produkter frÄn Apple, men den hÀr... neeeej.

Att den sedan inte stödjer Flash blir ju spiken i kistan. Gör om och gör rÀtt!

#111

Postad 01 mars 2010 - 19:03

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr mer preppigt och trendigt Àn ett Àpple pÄ datorn? :)


Äj fy fan sĂ€g inte att det Ă€r preppy att ha en Apple dator?

#112

Postad 11 mars 2010 - 11:06

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • LĂ€rjunge

  • 427 inlĂ€gg
  • 0
Det hÀr kan avgöra det för mig! OM den fungerar som en riktigt pÄlitlig multifjÀrr sÄ blir den extremt prisvÀrd med tanke pÄ alla sina andra funktioner. iPad som multifjÀrr

#113

Postad 11 mars 2010 - 16:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0

Det hÀr kan avgöra det för mig! OM den fungerar som en riktigt pÄlitlig multifjÀrr sÄ blir den extremt prisvÀrd med tanke pÄ alla sina andra funktioner. iPad som multifjÀrr


Den lösningen skall Àven fungera till iPhone/iPod Touch. Hoppas bara IR-ögat Àr starkt nog sÄ man slipper rikta iPad:en ;)

#114

Postad 12 mars 2010 - 21:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
Som en multifjÀrr kÀnns den faktiskt riktigt intressant. Sen kan man slösurfa lite i soffan med en Ipad, eller i sÀngen. Jag tror jag hellre skulle köpa en Ipad Àn en bÀrbar dator faktiskt. Sen Àr ju Apple fantastiska pÄ att slÀppa bra program sÄ den kommer nog bli vÀldigt mÄngsidig trots allt. Visst Àr det lite surt att inte ha flash stöd men i övrigt sÄ Àr det en riktig cool produkt ;)
Men sen ska jag avvakta och se vad konkurrenterna hittar pÄ, Archos och HP har ju liknande produkter pÄ gÄng, med större valfrihet förmodligen dÄ dom kör Windows 7 som plattform.

#115

Postad 14 mars 2010 - 21:16

etxgmg
  • etxgmg
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
Visst har den kraftiga begrÀnsningar, men man fÄr tÀnka pÄ att huvudmÄlgruppen troligen INTE Àr alla de som skriver i det hÀr forumet, dvs de som har koll pÄ teknik, konkurrenter osv, utan snarare de som vill ha nÄgot enkelt men tillrÀckligt anvÀndbart och som tycker att inlÀrningströskeln för att kunna anvÀnda en vanlig bÀrbar Àr oöverstiglig. Jag kan tÀnka mig att iPaden blir en fantastisk pankisplatta. Om nu nÄgot barnbarnsbarn kan fixa ett bredbandsabonnemang och installera en WLAN-gateway/router Ät gamlingarna, förstÄs. iPaden kanske kommer att ge oanade och helt nya möjligheter Ät de som Àr födda pÄ 1920-talet och tidigare. De kan upptÀcka Internets möjligheter, betala rÀkningar (kan man det utan flash??) utan att gÄ till banken, lÀsa bÄde DN och Svenskan, köpa aktier för pensionen, lÄna e-bok frÄn bibblan, chatta med barnbarnen och hjÀlpa dem med lÀxorna pÄ distans, gÄ ihop med andra och pressa priser pÄ fÀrsk strömming, gösfilé och isterband, osv. Julklappstips?

#116

Postad 15 mars 2010 - 11:53

niklas86
  • niklas86
  • AnvĂ€ndare

  • 189 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har bokat den nu nÀr det har slÀppts för bokning i usa?

3 april Àr leveransdatumet iaf...

GÄr att lÀsa mer om det pÄ Apple store US
http://store.apple.c...pad/family/ipad

Enligt Sweclockers kommer det enbart att finnas 300 000ex klara den 3 april.
http://www.sweclocke...s_pa_tva_timmar

SvÄrt, Àr lite sugen pÄ att byta min nexus one mot en iphone och sen köpa en ipad med, men som tidigare sagt, alla begrÀnsningar!

#117

Postad 18 mars 2010 - 18:10

Electrified
  • Electrified
  • LĂ€rjunge

  • 423 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv ska jag be farsan kolla upp Apple Store nÀr han Äker till Las Vegas den 5e April om dom har nÄn iPad. Men Àr rÀdd att dom ska vara slut för lÀngesen. Har dock nÄgra bekanta i USA. SÄg att man kan boka upp en iPad med sitt iTunes konto i en specifik Apple butik. TÀnkte isf. boka upp den, skickar pengarna till mina bekanta, och dom hÀmtar iPaden pÄ Apple butiken och farsan sen hÀmtar den av dom. Vettefan hur man annars ska gÄ till vÀga. NÄn annan som har nÄgot tips? Eller tror ni att Apple butikerna har nÄn kvar den 5e? Tror knappast det.

#118

Postad 04 april 2010 - 17:10

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv ska jag be farsan kolla upp Apple Store nÀr han Äker till Las Vegas den 5e April om dom har nÄn iPad. Men Àr rÀdd att dom ska vara slut för lÀngesen. Har dock nÄgra bekanta i USA. SÄg att man kan boka upp en iPad med sitt iTunes konto i en specifik Apple butik. TÀnkte isf. boka upp den, skickar pengarna till mina bekanta, och dom hÀmtar iPaden pÄ Apple butiken och farsan sen hÀmtar den av dom. Vettefan hur man annars ska gÄ till vÀga. NÄn annan som har nÄgot tips? Eller tror ni att Apple butikerna har nÄn kvar den 5e? Tror knappast det.


http://www.sweclocke...teri_i_new_york

citerar "Att det skulle rÄda brist pÄ Ipads vid lanseringen visade sig inte stÀmma. Apple hade vÀlfyllda lager i samtliga butiker vi besökte och Àven nÀr vi senare ÄtervÀnde under kvÀllen var det inga problem att promenera in och köpa ett exemplar. "

LÄter knappast som det Àr nÄgon större USA-hysteri ;)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 04 april 2010 - 17:11.


#119

Postad 06 april 2010 - 17:15

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0
Bifogad fil  ipadvsh_ftmassa.jpg   82,36K   0 Antal nerladdningar

kille som tycker om sin nya ipad:
http://www.liveleak...._1270494103&p=1

#120

Postad 06 april 2010 - 17:27

Gonk
  • Gonk
  • AnvĂ€ndare

  • 249 inlĂ€gg
  • 0
[IronyFlag=On]
Bifogad fil  striphandler.gif   39,18K   0 Antal nerladdningar
[IronyFlag=\default]

#121

Postad 09 april 2010 - 10:10

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlĂ€gg
  • 0
Detta har man sett i en del 80-tals sci-fi filmer och serier. Folk som knarar runt med en platta som de skriver pÄ och kollar pÄ diagnostik och allt möjligt.

Som produkt kan jag absolut se ett anvÀndningsomrÄde sÄsom:

* youtube, twitter, facebook etc (flashstöd mÄste ju komma)

* e-books (klockrent)

* e-tidningar (ocksÄ klockrent)

* lÀsa e-post frÄn soffan (ocksÄ klockrent)

* lyssna pÄ musik medans man lÀser en bok (perfekt)


Vet itne hur tung den Àr men den mÄste ju vara vÀldigt lÀtt och tyst sÄ lÀnge man hÄller den. Batteritiden mÄste ocksÄ vara vÀldigt lÄng, vet inte hur de ska fÄ till det med en sÄ stor och ljusstark skÀrm som man mÄste ha för att lÀsa text bra.

Men vÀldigt innovativt, Àven om de har fÄtt mycket hjÀlp av sci-fi manusförfattare.


Ser det lite som att istÀllet för att sitta vid kontorsdatorn och göra sina kontorsgöra som att betala rÀkningar, kolla mail etc kan man sitta lite mera relaxed i soffan och göra samma sak. Netbooks kommer inte i nÀrheten av dettå med sina otympliga tangentbord, touchpads och smÄ skÀrmar. Det behövs en större skÀrm som man kan styra med fungrarna...

/Henrik

#122

Postad 09 april 2010 - 10:22

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • ForumrĂ€v

  • 530 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr jÀttenöjd med min, anvÀnder min mest till att surfa och maila pÄ.

Faktum Àr att den faktiskt kan ersÀtta min Macbook Pro eftersom jag mest ÀndÄ skriver pÄ min Mac Pro vid skrivbordet.

Att nÄ Google Docs Àr ju ocksÄ ett plus!

Har precis köpt och laddat ner Pages och Numbers för iPad sÄ det skall bli spÀnnande att se hur vÀl det fungerar.

Det jag uppskattar med Apple Àr att deras produkter utvecklas, iPad Àr vÀl inte sÀrskilt imponerande egentligen men den kommer likt iPhone att förÀndras genom resans gÄng. Detta kan jÀmföras mot Sony Ericsson som slÀpper skitlur efter skitlur istÀllet för att ordna till problemen pÄ sina modeller.

Köpte en X10 tidigare i veckan utan att ha provat den och kvÀllen innan jag fick den provade jag en kompis X10, kan ju berÀtta att jag sÄlde min X10 pÄ Tradera dagen efter utan ens ha öppnat kartongen. Nu vÀntar jag pÄ min HTC Desire eftersom jag Àr nyfiken pÄ Android.

#123

Postad 09 april 2010 - 14:15

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlĂ€gg
  • 0
För er som vill testa och bor nÀra VÀxjö sÄ finns den hÀr pÄ MediaMarkt.

#124

Postad 09 april 2010 - 18:05

SimonZ
  • SimonZ
  • ForumrĂ€v

  • 574 inlĂ€gg
  • 0

Det jag uppskattar med Apple Àr att deras produkter utvecklas, iPad Àr vÀl inte sÀrskilt imponerande egentligen men den kommer likt iPhone att förÀndras genom resans gÄng. Detta kan jÀmföras mot Sony Ericsson som slÀpper skitlur efter skitlur istÀllet för att ordna till problemen pÄ sina modeller.



AssÄ förlÄt, men jag kunde inte lÄta bli att kommentera den dÀr kommentaren :)

iPad har ju överlÀgset sÀmst spec av alla slatear och det enda som utvecklas Àr oset en gÄng om Äret pÄ ett megajippo som hela vÀrldens medier svÀljer med hull och hÄr. Och anledningen till att dom mÄste uppgradera oset Àr ju att det Àr sÄ lÄst sÄ ingen annan kan rÀtta till felen.

Apparna och grÀnssnittet Àr ett STORT plus. Resten Àr till det sÀmre skulle jag sÀga jÀmfört med alla andra slatear. Men marknadsföringens kraft Àr stark! :)

#125

Postad 09 april 2010 - 18:55

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

  • 3 433 inlĂ€gg
  • 0

Apparna och grÀnssnittet Àr ett STORT plus.

KÀnns som tvÄ rÀtt sÄ viktiga saker. Visst Àr hypen runt Apple stor men de gör saker som fungerar.

#126

Postad 10 april 2010 - 15:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlĂ€gg
  • 0
Köpte min iPad idag. Blev 32gb modellen.

MÄste sÀga att den Àr helt underbar :D SkÀrmen Àr en fröjd att arbeta med. FÀrgerna Ä klarheten slÄr det mesta jag sett.
Testade nyss att köra MyWi för att kunna anvÀnda min iphones internetasnlutning pÄ iPaden och det fungerade perfekt. Slapp man köpa 3g modellen :)

Jag Àr riktigt nöjd Ä har fÄtt en ny leksak for life ;)

#127

Postad 10 april 2010 - 16:11

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

  • 3 147 inlĂ€gg
  • 0

AssÄ förlÄt, men jag kunde inte lÄta bli att kommentera den dÀr kommentaren :D

iPad har ju överlÀgset sÀmst spec av alla slatear och det enda som utvecklas Àr oset en gÄng om Äret pÄ ett megajippo som hela vÀrldens medier svÀljer med hull och hÄr. Och anledningen till att dom mÄste uppgradera oset Àr ju att det Àr sÄ lÄst sÄ ingen annan kan rÀtta till felen.

Apparna och grÀnssnittet Àr ett STORT plus. Resten Àr till det sÀmre skulle jag sÀga jÀmfört med alla andra slatear. Men marknadsföringens kraft Àr stark! :)


Sen Ă€r hĂ„rdvaruspec fullstĂ€ndigt irrelevant för 90% av befolkningen, techfolk pĂ„ forum blir VÄLDIGT lĂ€tt hemblinda för vad som Ă€r viktigt eftersom alla pĂ„ forumen hĂ„ller med om att maskin x suger pga att den "bara " 1 GHz cpu nĂ€r det finns snabbare cpuer hos andra tillverkare.
Framtiden ligger i mjukvara, inte hÄrdvara, det Àr bl a dÀrför som Apple inte lÄter iPhone 3G fÄ ta del av multitask-API:erna de skapat för 4.0, upplevelsen blir sÀmre, och dÄ tycker folk som INTE bryr sig om gigahurtz sÀmre om maskinen.

Jag ser inte riktigt hur en tabletdator kan ha en runt 1GHz cpu, och köra win 7 pÄ ett smidigt sÀtt utan att bli varm, fÄ sunkig batteritid, behöva flÀktar eller lagga i vissa operationer, de filmer jag sett av iPad sÄ Àr den snabb som tusan, blir inte varm (det har dock förekommit klagomÄl pÄ att vissa ex. blir varma men det kÀnns faktiskt som mÄndagsex.) och har en vÀldigt bra batteritid.

Den Àr dock inte en dator pÄ samma sÀtt som en laptop, den Àr inte gjord för att klippa film med, den Àr inte gjord för att skriva avhandlingar pÄ, det Àr en mediekonsumtionsmaskin, det Àr meningen att du ska surfa pÄ den, kolla pÄ film, blogga, lÀsa böcker etc etc.
I de fall du vill skriva lÀngre grejer pÄ den sÄ funkar det bÀst om du kopplar upp ett bt-tangentbord, vill du överföra bilder för att lÀgga upp pÄ nÀtet gÄr det, och det har börjat dyka upp appar för att redigera foton etc etc.

Jag tror dock pÄ vad ett par olika journalister sÀger, iPaden KOMMER att förÀndra hur folk ser pÄ mobile computing, att spela vÀldigt tunga spel pÄ datorer tappar i popularitet, det folk vÀl gör med sina burkar blir enklare och socialare, kraven gÄr helt enkelt ner, och sÄ har det varit lÀnge.
Det var inte lÀnge sen datorer var otympliga maskiner som nÀstan krÀvde en doktorsavhandling för att funka, gör vi en graf för hur datoranvÀndningen egentligen ser ut hos gemene man sÄ ligger iPad mkt vÀl i linje med grafen, de kanske Àr lite tidiga, och kanske har missat en del funktioner, men det Àr ju knappast sÄ att Apple kommer sluta utveckla nya versioner.

#128

Postad 10 april 2010 - 16:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Jag ser inte riktigt hur en tabletdator kan ha en runt 1GHz cpu, och köra win 7 pÄ ett smidigt sÀtt utan att bli varm, fÄ sunkig batteritid, behöva flÀktar eller lagga i vissa operationer, de filmer jag sett av iPad sÄ Àr den snabb som tusan, blir inte varm (det har dock förekommit klagomÄl pÄ att vissa ex. blir varma men det kÀnns faktiskt som mÄndagsex.) och har en vÀldigt bra batteritid.


Har du provat w7 Starter, en speciell version framtagen för tabletts och netbooks, har testat den nÄgra gÄnger och den flyter smidigt

#129

Postad 10 april 2010 - 16:24

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

  • 3 147 inlĂ€gg
  • 0
Jo, men pÄ vilken hÄrdvara? kan du köra starter edition pÄ en helt flÀktlös maskin, och dessutom köra den pÄslagen dynet runt i dagar utan att du upplever prestandaproblem, folk stÀnger inte av sina ipaddar, de trycker pÄ lÄsknappen, lÀgger undan den, kommer tillbaka lÄser upp och fortsÀtter köra som vanligt.

Jag sÀger inte att det Àr omöjligt att bygga en utmÀrkt tabletdator med win 7 men det Àr ju fortf ett OS som har ganska mkt saker för sig i bakgrunden, dÄ tror jag nog att androidtablets kommer att bli det största hotet mot iPad eftersom bÄda Àr i grunden mobila plattformar pÄ ett sÀtt som windows inte Àr.

Redigerat av simulacra, 10 april 2010 - 16:34.


#130

Postad 11 april 2010 - 00:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
Det ligger verkligen nÄgot i det du skriver simulacra, man stÀnger inte av sina iPods, iPhones eller iPads; man trycker bara pÄ lÄsknappen. Minns Àrligt talat inte nÀr jag stÀngde av min 3GS senast.

Ska bli intressant att se hur alla Windowsbaserade "Slate"-produkter kommer bli pÄ den punkten.

(Detsamma gÀller Windows XP/Vista/7 vs. OS X. Vet inte hur mÄnga gÄnger i veckan jag var tvungen att starta om min PC och HTPC för att fÄ de anvÀndbara igen. Medan min MBP och Mac Mini Àr pÄslagna dygnet runt och startas kanske om nÄgon gÄng varannan mÄnad, pÄ sin höjd...)

#131

Postad 11 april 2010 - 02:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Den enda dator i mitt hem som stÀngs av Àr speldatorn och det enbart för att den Àr sÄ fruktansvÀrt högljudd. Htpcn startades om för 1 vecka sen dÄ jag uppdaterade en drivrutin i övrigt gÄr den bara ner i vilolÀge.

Men stabilitet kan aldrig helt ersÀtta multitask enligt mig, att inte kunna spela upp musik via tex spotify samtidigt som man surfar eller skriver mail Àr helt klart irriterande. Att inte kunna föra över filer pÄ ett smidigt sÀtt utan anvÀndning av itunes var ocksÄ nÄgot som gjorde att jag valde bort iphone efter bara nÄgra dagar och bytte den mot en winmo-telefon.

Ipad skulle som jag tidigare skrivit i trÄden kunna vara intressant som en avancerad fjÀrrkontroll, sÀrskilt om det kommer tillbehör som gör att man kan anvÀnda den till att styra belysning och bio, men jag anser att priset Àr grymt högt med tanke pÄ att produkten inte Àr nÄgon ersÀttare till tex en laptop/netbook utan bara ett komplement

#132

Postad 11 april 2010 - 05:49

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • LĂ€rjunge

  • 336 inlĂ€gg
  • 0
Dessa Pads eller Slates verkar ju vara grymt anvÀndbara.

Har en Äldrande Samsung i900 Omnia Winmobil som Àr helt helt vÀrdelös för surfning pga den lilla skÀrmen och veka processorn (+ knepig tryckskÀrm min Äsikt).
Att komplettera en enklare (lÀs: smartphone) med en iPad liknande grej skulle vara mumma nÀr man vill surfa hemifrÄn tex.
Fotade ganska mycket pÄ en slÀkttrÀff och lite naturbilder nu i helgen. En ipad liknande plattdator hade varit gott att ha dels för att redigera men frÀmst för att kolla om bilderna var nÄgot att spara.

iPad Àr dock uteslutet med en prislapp motsvarande 2 eller 3 EeePC datorer och begrÀnsade funktioner (USB, kortlÀsare och hÄrdvarustöd) men vÀldesignad.
Den har alla kÀnnetecknen frÄn en Apple produkt. Kanske Ipad gen 2 eller 3, blir mer anvÀndbara för gemene man (lÀs: sÄdana som mig).

Att den Àr en Apple produkt ligger den i fatet ocksÄ. Jag fick en inblick i Apple vÀrlden med en Ipod Nano3 och itunes 2008.
Med stÀndiga uppgraderingar av Firmwaren med följd uppgraderingar av itunes och WinXP samt att Nano3 inte var bÀttre Àn en Meizu M6sl. Apples, Take it or leave it attitude, made me leaving it.

VÀntar pÄ ASUS Eee Pad eller vad den kommer att heta men vill ha 7tums skÀrm hellre Àn 10".

Redigerat av Unregistered1820, 11 april 2010 - 15:26.


#133

Postad 11 april 2010 - 06:13

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • LĂ€rjunge

  • 336 inlĂ€gg
  • 0

Jo, men pÄ vilken hÄrdvara? kan du köra starter edition pÄ en helt flÀktlös maskin, och dessutom köra den pÄslagen dynet runt i dagar utan att du upplever prestandaproblem, folk stÀnger inte av sina ipaddar, de trycker pÄ lÄsknappen, lÀgger undan den, kommer tillbaka lÄser upp och fortsÀtter köra som vanligt.

Jag sÀger inte att det Àr omöjligt att bygga en utmÀrkt tabletdator med win 7 men det Àr ju fortf ett OS som har ganska mkt saker för sig i bakgrunden, dÄ tror jag nog att androidtablets kommer att bli det största hotet mot iPad eftersom bÄda Àr i grunden mobila plattformar pÄ ett sÀtt som windows inte Àr.


Win7starter har alla funktioner som de dyrare varianterna men de Àr lÄsta, kan öppnas mot betalning dÄ de redan ligger pÄ datorn (har en Eee PC 1005HA- med win7starter för installerat).

Det gÄr utmÀrkt att köra Win7 pÄ en EeePC 701 med 500-600MHz prolle och 1GB RAM.

Problemet med flÀktarna Àr de Àr slit och slÀng grejer. Den dagen dator tillverkarna gör det enkelt byta ut mekanskt sliten flÀkt sÄ Àr flÀkt problemet löst.

Fast 10-15 Är och fortfarande Àr flÀktarna gömda lÄngt inne i datorernas innandöme. Jag menar ett 1000kr batteri gÄr lÀtt att byta mot ett nytt men en sliten 50kr flÀkt som gör datorn oanvÀndbar/otrevlig att anvÀnda, mÄste man lÀmna in för att byta.

#134

Postad 12 april 2010 - 17:56

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlĂ€gg
  • 0

Köpte en X10 tidigare i veckan utan att ha provat den och kvÀllen innan jag fick den provade jag en kompis X10, kan ju berÀtta att jag sÄlde min X10 pÄ Tradera dagen efter utan ens ha öppnat kartongen. Nu vÀntar jag pÄ min HTC Desire eftersom jag Àr nyfiken pÄ Android.

Visst lite OT men jag mÄste frÄga, ut ifrÄn din text lÄter som du fick din X10 pÄ bestÀllning och dÄ syftar jag frÀmst pÄ att det handlar om ett internetköp?. Du skulle direkt nÀr du har fÄtt X10 skicka tillbaka den eftersom man har 14dagars öppet köp hÀr i Sverige.

Jag ser inte riktigt hur en tabletdator kan ha en runt 1GHz cpu, och köra win 7 pÄ ett smidigt sÀtt utan att bli varm, fÄ sunkig batteritid, behöva flÀktar eller lagga i vissa operationer, de filmer jag sett av iPad sÄ Àr den snabb som tusan, blir inte varm (det har dock förekommit klagomÄl pÄ att vissa ex. blir varma men det kÀnns faktiskt som mÄndagsex.) och har en vÀldigt bra batteritid.

intressant..du kanske vet att ju mindre processorer det finns ju mindre vÀrme utvecklar dem? samma sak hÀr, med en ny teknik sÄ minskar vÀrmeutvecklingen..och jag tror Àven att krÀvande ström styrka minskar med nya tekniker...flÀktar finns dÀr för en sak och det Àr för att föra bort vÀrmen..
Ta tex Imac den har flÀktar(?) men ÀndÄ ligger processorn runt 70celcius..visst mÄnga processorer Àr gjorda för att klara av hög vÀrme. men jag tar hellre en dator som Àr utformad för att vara tyst och lÄg vÀrme och anvÀnder den istÀllet för Imac'en, och i slutÀndan sÄ kommer den som Àr tyst och lÄgvÀrme överleva eftersom slitaget Àr lÀgre pÄ en med lÄg temperatur.

Jo, men pÄ vilken hÄrdvara? kan du köra starter edition pÄ en helt flÀktlös maskin, och dessutom köra den pÄslagen dynet runt i dagar utan att du upplever prestandaproblem, folk stÀnger inte av sina ipaddar, de trycker pÄ lÄsknappen, lÀgger undan den, kommer tillbaka lÄser upp och fortsÀtter köra som vanligt.

SjÀlv försökte jag köra min Mac'en dator i nÄgra dygn pÄ men inte fan klara den det, den var nog slut nÀr natten hade gÄtt, medans min vanliga dator stod och tickade pÄ som inget hade hÀnt...samtidigt som den var kall och inte som pÄ Macen dÀr det brÀndes nÀr man tog med handen. (jag kÀnde inte vid det hÀr tillfÀllet utan vid ett annat dÀr jag hade haft den pÄ i 12timmar)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 12 april 2010 - 18:04.


#135

Postad 12 april 2010 - 18:29

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • LĂ€rjunge

  • 427 inlĂ€gg
  • 0
Fy ******** vad dyra de Àr! Aldrig att jag köper en om inte en (utan 3G) om den inte hamnar under 5000... helst nerÄt 4k, mer kan det inte vara vÀrt.

#136

Postad 13 april 2010 - 06:17

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

  • 3 147 inlĂ€gg
  • 0

intressant..du kanske vet att ju mindre processorer det finns ju mindre vÀrme utvecklar dem? samma sak hÀr, med en ny teknik sÄ minskar vÀrmeutvecklingen..och jag tror Àven att krÀvande ström styrka minskar med nya tekniker...flÀktar finns dÀr för en sak och det Àr för att föra bort vÀrmen..
Ta tex Imac den har flÀktar(?) men ÀndÄ ligger processorn runt 70celcius..visst mÄnga processorer Àr gjorda för att klara av hög vÀrme. men jag tar hellre en dator som Àr utformad för att vara tyst och lÄg vÀrme och anvÀnder den istÀllet för Imac'en, och i slutÀndan sÄ kommer den som Àr tyst och lÄgvÀrme överleva eftersom slitaget Àr lÀgre pÄ en med lÄg temperatur.


SjÀlv försökte jag köra min Mac'en dator i nÄgra dygn pÄ men inte fan klara den det, den var nog slut nÀr natten hade gÄtt, medans min vanliga dator stod och tickade pÄ som inget hade hÀnt...samtidigt som den var kall och inte som pÄ Macen dÀr det brÀndes nÀr man tog med handen. (jag kÀnde inte vid det hÀr tillfÀllet utan vid ett annat dÀr jag hade haft den pÄ i 12timmar)


Ja, och det Àr precis min poÀng, jag tror inte att ett desktop-OS Àr ett bra val för en dator av tablet-typ eftersom de per definition Àr skrivna för en plattform med betydligt större resurser vad gÀller plats, strömtillgÄng och kylning, Àven om plattformen rÄkar vara mobil som t ex en laptop.

Sen tror jag inte att Apples lösning med iPaden Àr ngn end-all solution heller, den HAR ett begrÀnsat anvÀndningsomrÄde, men jag tror att de anvÀndningsomrÄden som den vÀl tÀcker rÀcker för den vanliga datoranvÀndaren idag, det Àr lite tröttsamt att folk förvÀntar sig en fullstÀndig laptop i ett 10 tum stort format nÀr ingen vet om det ens skulle funka sÄpass bra att folk tar fram den istÀllet för en laptop om de vill twittra, surfa eller lyssna pÄ musik pÄ resande/rörlig fot.

#137

Postad 13 april 2010 - 23:16

Electrified
  • Electrified
  • LĂ€rjunge

  • 423 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet hur man förhindrar att den sĂ€kerhetskopierar sig varje gĂ„ng man ska synka den? Tar ju evigheter varje gĂ„ng den ska köra den processen :)

#138

Postad 14 april 2010 - 21:32

John999
  • John999
  • Wannabe

  • 34 inlĂ€gg
  • 0
Tjena!

Nu har jag inte lÀst sÄ mycket i denna trÄden men jag undrar följande.

Eftersom vi har M3 pÄ jobbet har jag lÀst en del tester, sÄ till saken.

Första testerna av Iphone var den höjd till skyarna, nÀr android kom var den höjd till skyarna och deras tycke en Iphone dödare.

LÀsarna röstade fram Iphone till första plats under prylÄret 2009 men M3 redaktionen hÀvdade bestÀmt att heron tog tronen.

Nu lanseras Ipad i grund och botten samma sak som en Iphone fast bÀttre. DÄ helt plötsligt ska den benÀmnas som dator dödare.

hur hÀnger detta ihop?

#139

Postad 14 april 2010 - 22:46

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
Vem skriver/sÀger att det Àr en "dator-dödare"? Jag har aldrig lÀst det nÄgonstans (förutom i aftonblaskan sÄ klart) och Apple har aldrig antytt att en iPad ska agera substitut för ens huvuddator. DÀremot tillhör iPad mellansegmentet, mellan smartphone/telefon och dator, samma segment som netbooks finns i. SÄ en mer korrekt benÀmning skulle isf vara en "netbook-dödare".

iPad Àr Àmnad till att anvÀndas för enkla vardagliga saker, email, video, musik, surfa pÄ webben, lÀsa RSS-nyheter, spela spel etc. Allt detta och i mÄnga fall mycket mer kan Àven en netbook, men anvÀndarmÀssigt Àr det förmodligen mycket trevligare att anvÀnda en iPad, dÄ de flesta Netbooks ÀndÄ Àr relativt slöa och klumpiga.

Att det dessutom finns en office-suite och en mÀngd uppgifts-specifika applikationer att ladda ner gör ju inte saken sÀmre direkt..

#140

Postad 15 april 2010 - 00:07

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0
Jag var pÄvÀg att köpa mig en liten Laptop 10" (netbook kanske de kallas)
Men övervÀger nu att kanske istÀllet köpa mig en Ipad.

Men det Àr en del frÄgor jag inte hittat svaret pÄ, sÄ kanske ni som redan köpt en kan hjÀlpa mig?

1. En vĂ€ldigt enkel frĂ„ga: GĂ„r den att anvĂ€nda för vanligt internet surfande? AlltsĂ„ precis som med en vanlig PC? BankĂ€renden, osv...vanligt surfande pĂ„ nĂ€tet? LĂ€ste att det finns en "Facbook app" DÅ blev jag lite fundersam, fungerar inte den vanliga facebook utan man mĂ„ste ha en speciell app för att se internet sidor??

2. Hörde nÄnstans att den inte klarar flashsidor? Detta Àr ju ocksÄ lite fundersamt... VÀldigt mycket görs ju i Flash idag, gÄr det tex inte att besöka Svenskspel.se med en Ipad? Eller Disney.se

3. Den trÄdlösa förbindelsen har fÄtt kritik, vad tycker ni som har en??

4. GÄr det att skriva vanliga dokument i den? Word, excel och sÄnt??

5. Till sist, ni som har en redan sÄ Àr det ju en USA modell vilket jag ocksÄ skulle köpa, men hur fungerar det med strömmatning dÄ USA har 110V system?

Även det hĂ€r med ÄÀö blir ju ett problem. Kanske detta Ă€r mjukvara som gĂ„r att uppdatera nĂ€r Svenska versionen slĂ€pps?

VÀldigt tacksam för svar!!

#141

Postad 15 april 2010 - 07:10

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

  • 82 inlĂ€gg
  • 0
Marcusss:1. Den Àr alldeles utmÀrkt att anvÀnda till internetsurfning. SkÀrmen Àr t.ex. utomordentlig.

2. Jag har inte stört mig pÄ att den saknar flashstöd.

3. Vad jag hört Àr det vissa anvÀndare som drabbats av problem med uppkopplingen. DÄ ska man dock betÀnka att det sÄlts drygt 500 000 enheter. Jag har inte haft nÄgra problem.

4. Det finns speciella program utvecklade för att skapa text och excell dokument. De gĂ„r att köpa för drygt 10 dollar styck frĂ„n amerikanska app store. Man ska dock kĂ€nna till att det Ă€r besvĂ€rligare att skriva lĂ€ngre texter pĂ„ ett virituellt tangentbord Ă€n pĂ„ ett vanligt. SĂ€rskilt initialt. Även om jag tycker det fungerar förvĂ„nansvĂ€rt bra.

5. Inga problem med adaptern. Har för egen del anvÀnt mig av min flickvÀns Iphone laddare.

Man kan redan nu anvÀnda sig av Ä À och ö genom att hÄlla inne a och o tangenten.

#142

Postad 15 april 2010 - 08:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlĂ€gg
  • 0
Hahahaha!

iPad Printing - solved!

Postad bild

#143

Postad 15 april 2010 - 10:54

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

  • 44 inlĂ€gg
  • 0

Marcusss:1. Den Àr alldeles utmÀrkt att anvÀnda till internetsurfning. SkÀrmen Àr t.ex. utomordentlig.

2. Jag har inte stört mig pÄ att den saknar flashstöd.


Tack för de svaren!

NÀr man surfar pÄ nÀtet Àr det alltsÄ precis som vanligt?
Varför finns alla dessa "apps" som tex för Facebook?
Vad hÀnder om du vill besöka tex svenskaspel.se, Àr sidan tom dÄ?

Har bara haft PC innan sÄ allt detta blir ju nytt för mig.

Redigerat av marcusss, 15 april 2010 - 12:00.


#144

Postad 15 april 2010 - 12:27

jimel
  • jimel
  • MĂ€stare

  • 3 057 inlĂ€gg
  • 0

Hahahaha!

iPad Printing - solved!

Postad bild


Haha klockren :)

#145

Postad 15 april 2010 - 15:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0

Man kan redan nu anvÀnda sig av Ä À och ö genom att hÄlla inne a och o tangenten.


Finns det inte redan i iPad OS 3.2 stöd för att Àndra sprÄk?

Tack för de svaren!

NÀr man surfar pÄ nÀtet Àr det alltsÄ precis som vanligt?
Varför finns alla dessa "apps" som tex för Facebook?
Vad hÀnder om du vill besöka tex svenskaspel.se, Àr sidan tom dÄ?

Har bara haft PC innan sÄ allt detta blir ju nytt för mig.


NÀr du surfar Àr allt precis som vanligt, förutom att du anvÀnder hÀnderna...

De flesta apps Àr först och frÀmst skapade för iPhone, dÄ det Àr mycket plottrigare att surfa pÄ en iPhone Àn en iPad med tanke pÄ skÀrmstorleken.

Svenskaspel.se kommer se jĂ€ttekonstigt ut dĂ„ alla flash-ramar blir tomma. Överallt pĂ„ internet som du stöter pĂ„ flash sĂ„ kommer en lite ikon ersĂ€tta den flashrutan och indikera att det inte stöds.

Men mÄnga flash-sidor som inte fungerar i webblÀsaren har slÀppt egna apps, t.ex. SVT-Play och TV4-Plat m.m. Förmodligen kommer svenskaspel.se ocksÄ att ta det steget till slut, nÀr i-produkterna fÄtt en större utbredning.

#146

Postad 15 april 2010 - 22:16

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlĂ€gg
  • 0
Har svÄrt att tÀnka mig att svenska spel kommer slÀppa en app som möjliggör spel via iphone/ipad dÄ det skrider mot apples regler. DÀremot sÄ har dom redan nu en app dÀr du kan kolla resultat osv.

#147

Postad 15 april 2010 - 22:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
Ja just det, vad dum jag Àr.. :)

#148

Postad 16 april 2010 - 09:42

Raffe_L
  • Raffe_L
  • Wannabe

  • 49 inlĂ€gg
  • 0
En kort recension frÄn mig:

Efter att ha anvÀnt den i ungefÀr en vecka tycker jag att iPaden Àr helt underbar. Det den gör gör den riktigt bra
och tÀcker in exakt mina behov.

NÀr jag kommer hem behöver jag inte sÀtta mig ensam i datorrumet för att kolla mail, facebook, lÀsa nyheter, kolla
sportresultat osv. Jag kan sÀtta mig i soffan, köket eller balkongen tillsammans med min sambo istÀllet. De sidor jag lÀser Àr oftast helt vanliga nyhetssidor sÄ jag har inte saknat flash en enda gÄng Àn.

Att den skulle vara obekvÀm att anvÀnda Àr inget jag har mÀrkt av. Men dÄ anvÀnder jag den i max 15-30 minuter Ät gÄngen.

Nu nÀr allsvenskan dragit igÄng, hockeyfinalen börjat drar jag igÄng svenska spels app som har mÄlservice och "pling i rutan". Helt perfekt att inte behöva sÀtta igÄng text-tv hela tiden eller springa ivÀg till datorn nÀr man lagar mat, tittar pÄ tv eller gör nÄgot helt annat. iPaden kan följa med överallt.

PÄ kvÀllarna tar jag med den till sÀngen, kör igÄng Svt's och Tv4's appar och kollar pÄ sporten.

Till semestern Äker den lÀtt ner i en vÀska. DÄ har man musik och filmer med sig och man kan underhÄlla sig med
diverse spel. Fotar man mycket som jag gör Àr det trevligt att kunna lÀgga över bilderna frÄn kameran till iPaden och kolla pÄ dem direkt i stort format.

Eftersom jag klarar mig utan Spotify och jag chattar inte med Skype, Msn eller likanande Àr bristen pÄ multitasking inte nÄgot problem. Musik kör jag via iTunes.

Jag har ingen laptop eller iPhone sedan tidigare. Hade jag haft en laptop hade jag kanske inte köpt iPaden. Jag har Àgt en laptop tidigare men det kÀndes inte helt rÀtt för mig. Formatet var inte klockrent. Det slutatde med att jag inte orkade bÀra runt den hemma till soffan, sÀngen och sÄ vidare. Den klarade allt jag vill kunna göra men formatet var helt enkelt inte helt rÀtt. Det som lockade med iPaden Àr att jag kan anvÀnda den överallt, t.ex. liggandes i soffan eller sÀngen, pÄ ett enklare sÀtt Àn med en laptop.

En iPhone Àr nÄgot man har med sig överallt medan jag ser iPaden som en bÀrbar enhet i hemmet, inte nÄgot som man tar med sig till jobber eller stan till vardags. Hemma Àr det större format inget problem bara en stor fördel.

Idag finns dessutom notepads men jag tror att en iPad Àr bÀttre för mina behov. Men det Àr ju helt olika frÄn person till person. Har man behov av flash eller multitasking dÄ kanske iPaden inte passar men jag tror att mÄnga, precis som jag, klarar sig utan i de allra flesta fall.

Hade jag klarat mig utan den? Ja utan problem men den underlÀttar min vardag hemma och dessutom Àr den ett riktigt nöje att anvÀnda.

Over and out!

Redigerat av Raffe_L, 16 april 2010 - 09:53.


#149

Postad 19 april 2010 - 11:08

Pax81
  • Pax81
  • AnvĂ€ndare

  • 158 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gra funderingar:

1. Vad Àr bÀsta lösningen pÄ laddar-problemet pÄ de USA-importerade paddorna? Vanlig liten reseadapter-plugg?

2. Hur funkar det med att slÀnga över vanliga divx, xvid, wmp eller mkv-filer, sker nÄgon konvertering dÄ eller mÄste man brÄka med det sjÀlv i förvÀg?

3. Kommer det vid svensk lansering att gÄ lÀgga in svenskt sprÄk, eller svensk autokorrigering, pÄ de USA-importerade?

Tack för svar.

#150

Postad 20 april 2010 - 20:48

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0
1. Köp en "duckhead" frÄn exempelvis kullanders.se (sök pÄ duckhead) Eller ta vilken vanlig "radiosladd" som helst och sÀtt in i laddaren.

2. Allt mÄste konverteras i förvÀg...

3. Ja, i alla fall om det funkar som pÄ iPhone, dÀr kom sprÄkstödet i samband med en firmwareuppgradering. I vÀrsta fall kommer det dröja till fram emot hösten till slÀpp hÀr i Sverige och dÄ skulle man kunna tÀnka sig att sprÄkstödet implementeras i firmware 4.0 som ocksÄ kommer till iPad i höst.

Lasse



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.